Olanda refuza aderarea aderarea Romaniei si Bulgariei la spatiul Schengen. Decizia, amanata pana in septembrie

de Anca Ionescu, V.M.     HotNews.ro
Joi, 1 martie 2012, 16:33 Actualitate | Esenţial

Traian Basescu si Mark Rutte
Foto: Consiliul European
Romania si Bulgaria trebuie sa primeasca o decizie privind aderarea la spatiul Schengen in septembrie anul acesta, la Consiliul pentru Justitie si Afaceri Interne, au decis joi seara liderii UE la summitul de la Bruxelles, potrivit anuntului facut de presedintele Consiliului European, Herman Van Rompuy. Olanda a fost de acord sa dea un orizont de asteptare in legatura cu aderarea celor doua tari la spatiul fara frontiere.

UPDATE 23,23 Liderii statelor UE au convenit joi seara sa amane pana in septembrie decizia cu privire la o eventuala intrare in spatiul Schengen a Romaniei si Bulgariei, arata un proiect de declaratie finala pentru acest summit, obtinut de AFP.

Din cauza opozitiei Olandei, o aderare nu poate fi considerata in acest moment si se anticipeaza ca o decizie cu privire la acest subiect va luata "in septembrie 2012", potrivit documentului.

De acum incolo, Europa va ajuta Bucurestiul si Sofia sa identifice masurile ce trebuie adoptate pentru a permite aderarea lor la acea data.

Cele doua tari se asteptau la un refuz in cadrul summitului de joi, din cauza opozitiei Olandei, care apreciaza ca acestea nu au progresat indeajuns in domeniul securizarii frontierelor si a luptei impotriva coruptiei. Insa Romania si Bulgaria sperau sa obtina cel putin o garantie a arpobarii aderarii la spatiul Schengen in aceasta vara. In cele din urma, decizia a fost amanata pana in septembrie.

"Consideram ca Bulgaria si Romania nu au facut tot ce trebuia. Au inegistrat progrese, dar nu suficiente pentru a indeplini criteriile Schengen la nivelul dorit de noi", a declarat la Bruxelles premierul olandez Mark Rutte.

"Cu toate problemele pe care le avem in prezent cu frontierele Greciei, se pune problema de a sti daca Bulgaria si Romania pot aplica in timp util pe teren conditiile prealabile ale criteriilor Schengen", a insistat Rutte.

UPDATE 21,10
Herman Van Rompuy a anuntat joi seara ca
a fost reales in fruntea Uniunii Europene pentru un mandat de doi ani si jumatate si ca a fost desemnat sa conduca summiturile Zonei Euro, potrivit AFP.

"Accept cu placere al doilea mandat" in fruntea UE, a scris Van Rompuy, pe contul sau de Twitter. "Multumesc liderilor europeni pentru solicitarea lor de a prezida summiturile Zonei Euro, pe care o accept", a adaugat acesta.

UPDATE Ora 20,10
Presedintele Traian Basescu se intalneste cu premierul Olandei Mark Rutte inaintea summitului pentru a discuta chestiunea aderarii la Spatiul Schengen.


UPDATE 19,10
Eurogrupul avertizeaza Grecia de faptul ca trebuie incheiat acordul cu sectorul privat pentru schimbul de obligatiuni si stergerea uneei parti consistente a datoriei grecesti. "Eurogrupul reitereaza faptul ca sucesul operatiunii pe schimbul de obligatiuni cu un nivel ridicat de participare si o evaluare pozitiva sunt conditii necesare atat pentru al doilea program de salvare".


UPDATE 19,00
Ministrii de finante ai zonei euro au convenit asupra unui mecanism pentru recapitalizarea bancilor grecesti in cazul unor temeri legate de stabilitatea lor financiara, anunta declaratia Eurogrupului, care s-a reunit joi, inaintea summitului european. Grecia este de asteptat sa primeasca intre 23 miliarde si 40 miliarde de euro pentru recapitalizarea bancilor, scrie Reuters.

UPDATE Ora 18,40 Jean-Claude Juncker: Grecia a indeplinit toate conditiile pentru al doilea plan de salvare

Grecia a indeplinit toate conditiile solicitate pentru obtinerea celui de-al doilea plan de salvare financiara, destinat sa salveze tara de la faliment, a anuntat joi seful ministrilor de Finante din Zona Euro, Jean-Claude Juncker, citat de AFP.

"Grecia a luat toate masurile pe care le-am solicitat, lucrurile avanseaza pe calea cea buna", a declarat el, in marja unei reuniuni a ministrilor din Eurogrup care are loc la Bruxelles.

UPDATE 18,10
Premierul Cehiei Petr Necas a explicat, inainte de dezbaterile economice ale la summitul UE, principalele obiectii ale cabinetului de la Praga, care a decis sa nu semneze tratatul fiscal. "Suntem de acord cu criteriul deficitului bugetar, nu si cu criteriul datoriei publice", a spus Necas.

El a mentionat si ca lipsa "tuturor partilor contractante" ale unui tratat fiscal de la reuniunile zonei euro ar putea genera "tensiuni politice".

UPDATE 17,40 Presedintele Romaniei Traian Basescu a ajuns la Consiliul European la ora 17:35 si a refuzat sa faca orice comentariu in legatura cu votul Romaniei in privinta Serbiei

Romania a obtinut toate conditiile pe care le-a impus Serbiei pentru a accepta acordarea statutului de candidat la Uniunea Europeana, protocolul privind minoritatile a fost semnat de cele doua parti, nu vor mai exista dezbateri pe marginea lui, insa decizia finala ii apartine lui Traian Basescu, care va participa in aceasta seara la summitul de la Bruxelles, au precizat surse europene.
 
Din partea Romaniei protocolul a fost semnat de ambasadorul Mihnea Motoc, care a primit depline puteri in acest sens din partea MAE, iar din partea Serbiei de ambasadoarea la UE, Roksanda Nincic, potrivit Mediafax. 
 
Pe de alta parte, deputatii europeni au transmis astazi ca doresc urgentarea acordarea statutului de tara candidata Serbiei si ca spera ca aceasta sa fie decisa de liderii UE la summitul din 1-2 martie, de la Bruxelles.  

"Serbia face acum primul pas pe drumul sau european", a declarat raportorul PE Jelko Kacin (ALDE, SL) in timpul unei dezbateri parlamentare pe aceasta tema care a avut loc miercuri. Potrivit acestuia, Serbia a atins un nivel pe deplin satisfacator de cooperare cu Tribunalul Penal International pentru fosta Iugoslavie (TPI) in cazul celor doi criminali de razboi, Ratko Mladic si Goran Hadzic. Europarlamentarii au mai precizat ca in ciuda progreselor Pristina - Belgrad, raman "profund ingrijorat" de evolutiile din nordul Kosovo.


Citeste mai multe despre   




















Jurnal​ din Israel

FOTOGALERIE Tel Aviv: artistic si sofisticat

Tel Aviv e un oras nou pornit de la un port vechi si are un tip de sofisticare, nearoganta, care-l face definitiv interesant. Arhitectura lui, accentele moderne, tusele europene, aspiratiile americane, muzeele, casele memoriale permit calatorilor sa traiasca in el si o experienta culturala. Spiritul relaxat al orasului si umorul generatiei tinere din Tel Aviv se traduce uneori in mici capodopere in culoare pe ziduri. Unul dintre cele mai bune, amuzante si interesante tururi e cel din cartierul florentin, cunoscut ca partea boema a orasului.

12763 vizualizari

  • -16 (22 voturi)    
    DECI DISEARA... (Joi, 1 martie 2012, 16:42)

    schroedinger [utilizator]

    Aflam data exacta cand intram in Schengen!
    • -8 (22 voturi)    
      pai ramane cum am stabilit, nu? (Joi, 1 martie 2012, 17:11)

      dutch [anonim] i-a raspuns lui schroedinger

      adica, cel mai devreme in septembrie, pozitia Olandei si Finlandei e neschimbata iar jocul nostru de zilele astea ne-a mai adus doi- trei "pretenasi". Iar conform celor spuse azi de premierul Olandei Mark Rutte- " a declarat că România și Bulgaria nu au realizat suficiente progrese pentru a primi sprijinul Olandei în ceea ce privește aderarea la spatiul Schengen. Oficialul olandez a făcut declarația după discuțiile pe care le-a avut cu Martin Schulz, președintele Parlamentului European." Asa ca s-a semnat un protocol, sarbii raman sarbi, adica nu-l vor aplica, iar vlahii raman vlahi asa cum sunt de mii de ani in Balcani (Serbia, Albania, Macedonia, Bulgaria si Grecia) fara a avea treaba cu Romania.
      • +14 (14 voturi)    
        ... (Joi, 1 martie 2012, 17:37)

        dragos234 [utilizator] i-a raspuns lui dutch

        Alo, Romania e Valahia, in ciuda rebranduirii de la 1859.
        • +1 (3 voturi)    
          Adica 1918 e in plus .. (Vineri, 2 martie 2012, 7:13)

          cosminrs [utilizator] i-a raspuns lui dragos234

          Banatul si transilvania au fost lipite valahiei.. deci .. federalizam?
          • 0 (0 voturi)    
            Nu mai (Vineri, 2 martie 2012, 11:40)

            sabo [utilizator] i-a raspuns lui cosminrs

            tot Vlahia era si atunci in lume intelegi dar noi ne denumeam pe noi-romani-Ce e greu de inteles!A daca nu-ti convine..ce putem face!?
        • +4 (6 voturi)    
          Gandire realista (Vineri, 2 martie 2012, 8:02)

          mircea [anonim] i-a raspuns lui dragos234

          E evident ca in ultimii doi ani s-au facut progrese importante pe toata linia justitie, combaterea retelelor de trafic de persoane, reducerea evaziunii.

          Dar nu avem nici o garantie ca rezultatele se vor pastra, iar in cazul justitiei ca vor fi imbunatatite de actualul CSM. Totusi sunt cinic si pentru ca USL are sanse sa ajunga iar la putere, eu nu vreau sa intram in Schengen si vreau sa ramanem monitorizati in continuare.

          Daca in Romania sunt 50% indivizi care sunt in stare sa ne dea pe mana lui Adrian Nastase, Iliescu etc chiar as fi ingrijorat daca UE nu ne-ar monitoriza atent.
        • 0 (2 voturi)    
          Ce bine ar fi fost sa ramanem Valahia (Vineri, 2 martie 2012, 9:34)

          hot news [utilizator] i-a raspuns lui dragos234

          Halal rebranduire.
        • +2 (2 voturi)    
          toponimic tara romaneasca e valahia (Vineri, 2 martie 2012, 10:01)

          dutch [anonim] i-a raspuns lui dragos234

          nu si moldova, maramures, transilvania, etc.
          Vlahi -"walah" erau desemnati de catre germani toti cei apartineau ne-germanilor.
          Acest etnonim de walah trecand in alte limbi a luat diferite forme : vlah, vlahos, vlas, olah, iflak... tot ce este vlah in arealul balcanic reprezinta populatii care peste stratul tracic s-au asezat romanii. sunt populatii latinofone. Sunt veri de-ai nostri dar in nici-un caz romani. sunt, de fapt ceea ce se declara, sarbi, romani, albanezi, greci etc. dl Canacheu e unul dintre cei care sustine inventarea unei "minoritati" vlahe in Romania, fiind presedintele Comunitatii Aromane din Romania care militeaza pentru drepturi ale "minoritatii" aromane de la noi.
          • -1 (1 vot)    
            Vlahi, Valachi, volosi,blachi... (Vineri, 2 martie 2012, 12:45)

            solar [anonim] i-a raspuns lui dutch

            Nu este adevarat, nene ! . Toate popoarele
            migratoare(navalitoare) din imensitatile campiilor de rasarit indoeuropene au folosit denumirea generica de VALAHI. Triburile germanice au fost primele care au folosit termenul. Mai precis, ostrogotii, pentru a-i deosebii de romanii, romani( din Latium) de popoarele cucerite/ , colonizate,/ asimilate prin cucerirea Imperiului Roman(adica dacii, tracii,ilirii,albaneziietc) .Gotii s-au divizat in doua sub presiunea triburilor hunilor- in ostrogoti(adica de rasarit) si vizigoti care erau situati mai la nord -vest .Hunii au avut prima lor formatiune statala(de tip tribal)intre Nistru si Nipru si au supus pe ostrogoti care, la randul lor, s-au retras spre vest, intrand pe acualul teritoriu al Moldovei(adica romanizat deja) in jurul anilor 300 d.c.incepand sa se crestineze(vezi episcopul ULFILA, primul traducator al Bibliei in limba gernana, episcop hirotonisit si aflat pe teritoriul tarii noastre) Denumirea de Valahi au adoptat-o apoi si hunii , slavii, vikingii,lituanienii,estonii, letonii.In "Cantecul Nibelungilor" deja se vorbeste precis si toponimic despre valahi!! Asa ca, frate draga, noi ne-am putea denumi foarte bine si cu totii(indiferent ca suntem moldoveni, ardeleni,olteni, munteni etc) ca fiind VALAHI, daca ar fi sa adoptam etnonimul dat de popoarele acelea migratoare.[Spunem azi(H)ungaria , iar ei spun Magyarorszag] Nu uita ca Ostrogotii au stapanit actuala Moldova peste 200 de ani,indreptandu-se prima data spre Balcani unde au si cucerit teritorii de la Imperiul Roman de Rasarit(Bizant)devenind federati cu ei. In Germania de rasarit vei intalni localitatea MOLDA, aceeasi cu denumirea riului MOLDA din Moldova( de unde-i si vine numele acestei provincii istorice.) Istoriografia germana cuprinde foarte bine toate aceste distinctii, spre deosebire de istoriografia romana care a imbratisat exacerbarile de tip latin in explicarea etnogenezei poporului roman.
    • +14 (14 voturi)    
      Nu (Joi, 1 martie 2012, 20:49)

      Traian [anonim] i-a raspuns lui schroedinger

      Diseara aflam daca Olanda este deasupra UE. Poate sa se hotarasca orice la UE, daca Onanda nu e de acord nu se executa!
      • 0 (6 voturi)    
        Olanda... (Joi, 1 martie 2012, 21:21)

        Costin1968 [utilizator] i-a raspuns lui Traian

        ...cade pe topoganul economic...ha,ha,ha...Se pot vota si sanctiuni....ha,ha,ha,ha,ha...Polonia si Romania...suna bine ....ha,ha,ha...Asta om politic...nu "carpa KGB-ista " ...sluga insetata de sange a Moscovei...ha,ha,ha...
  • +27 (35 voturi)    
    joc politic foarte bine regizat (Joi, 1 martie 2012, 17:01)

    schumi [anonim]

    mi se pare foarte frumos jucat din partea Romaniei, avand in vedere modul in care am fost amanati cu intrarea in schenghen. Tarile UE trebuie sa-si reaminteasca ca drepturile sunt egale pentru europa de vest si est. Toate comentariile politicienilor vestici la atitudinea Romaniei sunt de prisos avand in vedere modul in care toti acuza prezenta minoritatilor pe teritoriile lor.

    Felicitari
    • +3 (5 voturi)    
      noi nu facemla fel ? (Vineri, 2 martie 2012, 7:52)

      banateanul. [utilizator] i-a raspuns lui schumi

      Cum vine vorba de minoritatea maghiara imiediat se sare in sus , cica ce mai vor ungurii ?
      Rromii nu prea cer nimic deci nu se sare in sus, cu toate ca sunt mai multi ca Ungurii !
      • +3 (5 voturi)    
        nici vorba (Vineri, 2 martie 2012, 10:59)

        rz [anonim] i-a raspuns lui banateanul.

        Situatia nu e nici de departe asemanatoare. Sa nu uitam ca unii (si nu putini) dintre unguri vor de fapt alipirea la Ungaria. Cam la fel cu kosovarii din serbia. Dar vlahii din Timoc nici macar nu se declara romani, nu-i intereseaza nici alipirea nici segregarea, oricum sunt relativ putini.

        Iar la noi, sa fim seriosi: ungurii au partid care a fost la guvernare aprope neintrerupt de 20 ani, minoritatile au cate un deputat, au scoli in limba lor, nu-i impusca nimeni pe strada ca nu sunt romani. Sarbii ar trebui sa trateze vlahii sau romanii sin Serbia la fel cum ii tratam noi pe sarbii de la noi: cu respect, cu scoli, fara incercarea de a-i asimila (proces care oricum are loc in mod natural dar e lent). Asa e bine, asa e corect si european.
    • +1 (1 vot)    
      samson, dulau de curte (Vineri, 2 martie 2012, 8:11)

      za daciman [anonim] i-a raspuns lui schumi

      noi vrem egalitate, dar..

      deci, toti suntem egal prin lege.
      diferenta vine din aplicare.
    • +6 (6 voturi)    
      joc bun dar.....interesul poarta fesul (Vineri, 2 martie 2012, 8:22)

      translativus [utilizator] i-a raspuns lui schumi

      Frumos jucat a fost santajul.
      Din pacate tarile UE nu dau doi bani pe "drepturile" nimanui, nu doar pe cele ale esticilor.
      Reactia politicienilor a fost cat se poate de revelatoare. Cum adica, parlitii aia de roamani isi permit sa aibe pareri? Inseamna ca nu le-am luat destul. Ce mai au ? Aerul? Il vom lua si pe acesta, sa vedem ce vor mai face.
      In obraznicia lor, politicienii sunt aceeiasi peste tot, fiind rodul sistemului politic actual, care nu include responsabilitati si nici sanctiuni pentru ei.
      "Drepturi"? au doar ei, restul - CIOCUL MIC!
      Daca pentru a ti se recunoaste un drept, trebuie sa recurgi la santaj si magarii, inseamna ca UE nu prea mai inseamna nimic.
      Ei habar nu au cu cine se pun, pentru ca in materie de magarii.......si-au gasit nasul.
  • -6 (14 voturi)    
    SA INTELEG CA... (Joi, 1 martie 2012, 17:07)

    schroedinger [utilizator]

    Romanii nu vor in Schengen? Daca este asa inteleg minusurile primite!
    • +9 (13 voturi)    
      Se pare ca nu ai inteles. (Joi, 1 martie 2012, 17:53)

      mircea [anonim] i-a raspuns lui schroedinger

      Aici este vorba despre ce se intampla cu romanii din Serbia si asta nu poate fi amestecata cu Schengen.Ca pe undeva sa pomenit ca ar fi o legatura,este rezultatul unora cu mintea imbarligata care nu vad niciodata o problema,daca nu o leaga de alta,de obicei incompatibilesi inexplicabile.
  • +9 (11 voturi)    
    Vot Bruxelles (Joi, 1 martie 2012, 17:19)

    prudentia rollover [anonim]

    Aveti grija ca Olanda , referitor la Schengen-ul nostru, se va pronunta DUPA ce TB va spune DA pentru Serbia la UE...Dupa cum i-am vazut pana acum pe extremistii olandezi, naiba stie daca vor sa se termine odata cu povestea Serbia - Schengen si sa treaca mai departe la punctul urmator de rezolvat.
    • +2 (2 voturi)    
      Olanda (Vineri, 2 martie 2012, 13:07)

      solar [anonim] i-a raspuns lui prudentia rollover

      Deja e suspecta insistenta asta prosteasca a Olandei ,vizavi de Romania!! Te poti foarte bine intreba daca nu ascunde ceva mult mai grav si mai periculos la adresa noastra.Poate fi si un varf de lance al unor interese bine mascate si pe terman lung urmarite de anumite cercuri" multilateral" interesate. Prea e evidenta obstructionarea itr-o problema foarte clara si corect jucata de Romania.Se va vedea cum vor evolua lucrurile.
  • +12 (14 voturi)    
    .... (Joi, 1 martie 2012, 17:21)

    dragos234 [utilizator]

    Eu vreau sa stiu daca serbii au recunoscut vlahii sunt romani. Ca aici era problema spinoasa.
    • -2 (2 voturi)    
      oamenii sunt de etnia de care se declara (Vineri, 2 martie 2012, 9:29)

      Eu [anonim] i-a raspuns lui dragos234

      Doar comunistii hotarau ca sunt altceva.
      Problema este ca aceasta etnie nu avea o parte din drepturile constitutionale (scoala, biserica, etc. in limba lot)
      Puteau sa fie foarte bine islandezi...
      Doar se solicita drepturi pentru ei! de catre noi, care-i consideram aproape.
      Daca un cetatean roman se declara tatar nu-l putem asocia turcilor (ca sa avem noi in nomenclator, sau ca asa vor turcii, dar ii recunoastem drepturile daca formeaza un grup...
      • +3 (3 voturi)    
        este o afirmatie nelogica? (Vineri, 2 martie 2012, 11:46)

        sabo [utilizator] i-a raspuns lui Eu

        vreisa ne declaram germani si sa fim luati ca atare! Daca tiganii se declara francezi?ce zici?
        ii baga cineva in seama!!?/
  • -20 (24 voturi)    
    serbia - basescu decide (Joi, 1 martie 2012, 17:24)

    constitutionalul [anonim]

    daca sunt de acord cu pozitia fata de serbia, CARE ESTE TEXTUL CONSTITUTIONAL care permite Presedintelui Romaniei (chiar numit si Basescu, care nu are nimic cu Constitutia Romaniei) sa DECIDA.
    • +14 (16 voturi)    
      Nu decide, incheie si nu e tratat, ci protocol. (Joi, 1 martie 2012, 18:28)

      Ritzi Pitzi [utilizator] i-a raspuns lui constitutionalul

      Constitutia Romaniei
      Art.91.

      Atributii în domeniul politicii externe

      "(1) Presedintele încheie tratate internationale în numele României, negociate de Guvern, si le supune spre ratificare Parlamentului, într-un termen rezonabil. Celelalte tratate si acorduri internationale se încheie, se aproba sau se ratifica potrivit procedurii stabilite prin lege."

      Cu Serbia nu e tratat (avem deja unul semnat), ci e un protocol, adica are valoare mult mai mica si poate fi semnat inclusiv de un ambasador.
  • -11 (19 voturi)    
    Ha, ha (Joi, 1 martie 2012, 17:31)

    miguel [anonim]

    Sirbii trebuie sa se teama de starea in care va fi El Presidente. Daca-i vin ceva idei?
    • +10 (10 voturi)    
      .... (Joi, 1 martie 2012, 17:35)

      dragos234 [utilizator] i-a raspuns lui miguel

      idei ca vlahii trebuie sa invete romaneste?
      • 0 (0 voturi)    
        La altfel (Vineri, 2 martie 2012, 15:44)

        miguel [anonim] i-a raspuns lui dragos234

        de idei ma gindeam. Probabil am fost prea subtil. Oricum i-a venit una dupa cite am vazut. Din pacate, una proasta.
  • +14 (18 voturi)    
    .... (Joi, 1 martie 2012, 17:42)

    dragos234 [utilizator]

    Daca serbii au semnat absolut TOT ce am vrut noi, nu mai are rost sa ne mentinem veto-ul.
    Nu putem sa ii pedepsim pe serbi pt ceva ce nu depinde de ei. Schengen-ul e meciul nostru cu Olanda nu cu Serbia.
  • +19 (23 voturi)    
    Candidatura Serbiei (Joi, 1 martie 2012, 17:51)

    costel [anonim]

    In cadrul vizitei pe care Basescu a facut-o ultima data in Serbia,s-a discutat despre minoritatea romanilor.Probabil ca Tadici nu a respectat cuvintul dat atunci,iar Basescu nu-i omul sa-l prostesti si sa nu ti-o intoarca.Tadici a crezut ca-l prosteste si s-a inselat.Daca in viitor Serbia nu o sa respecte protocolul incheiat azi,cit o sa fie Basescu presedinte va avea probleme majore.Respect d-le Presedinte Basescu!
    • +12 (14 voturi)    
      Subscriu 100% (Joi, 1 martie 2012, 20:50)

      Luk [utilizator] i-a raspuns lui costel

      .
    • +4 (4 voturi)    
      Costel... (Joi, 1 martie 2012, 21:26)

      Costin1968 [utilizator] i-a raspuns lui costel

      ...esti destept...faci cat...vreo 5 televiziuni !
  • +11 (15 voturi)    
    Fereste-ma Doamne de prietenii sarbi ! (Joi, 1 martie 2012, 18:20)

    mihai [anonim]

    au o mare problema!!
    minoritatea pe care noi patriotii am ignorat-o secole de-a randul reprezinta acum in serbia ramasa mica cca 7-8 %
    adica mai putin ca ungurii la noi !
    iar regimul la care sunt supusi ai nostri acolo in timoc si-n alte parti e demn de sec. 19
    sarbii astia halal prieteni!
    • +9 (9 voturi)    
      minoritatea maghiara reprezinta 6.5% (Joi, 1 martie 2012, 22:25)

      tb [anonim] i-a raspuns lui mihai

      Minoritatea maghiara reprezinta 6.5% din populatia Romaniei, iar romanii din Serbia reprezinta cam 1,1-1,3% din populatia sarba. Problema este ca vlahii nu au fost recunoscuti ca romani, iar Serbia a avut o politica de asimilare foarte agresiva, care se pare ca mai continua si in zilele noastre.
  • +20 (26 voturi)    
    In sfarsit... (Joi, 1 martie 2012, 18:21)

    Vlahul Timocean [anonim]

    ... Romania duce o politica externa demna in cadrul Uniunii Europene... aparandu-si interesul national si amintind statelor membre ca in UE nu sunt unii MAI EGALI decat altii!

    Respect, Basescu!
    Respect, Diaconescu!
    • +6 (8 voturi)    
      E bun... (Joi, 1 martie 2012, 21:27)

      Costin1968 [utilizator] i-a raspuns lui Vlahul Timocean

      ...Piratul !!!
    • -5 (7 voturi)    
      Si viata va confirma inca o data ! (Joi, 1 martie 2012, 23:29)

      KingSnake [utilizator] i-a raspuns lui Vlahul Timocean

      Nu, unii sunt mai amanati ca altii. Sau intarziati, cum preferi.
    • -5 (7 voturi)    
      ? (Vineri, 2 martie 2012, 0:21)

      uzu [anonim] i-a raspuns lui Vlahul Timocean

      da' ce are Diaconescu cu toate astea ?
      ai vrut sa spui 'respect Elodia" poate ...
  • -5 (7 voturi)    
    hmmm (Joi, 1 martie 2012, 21:17)

    bascarul [anonim]

    cum se deviaza atentia; poate ar trebui sa se uite si la romanii din curtea lui; eu unul n-am auzit sa fi murit vreun roman prin Timoc, in schimb au murit aproape 100 din cauza viscolului si aghiotantii marinarului racneau ca de bautura sau de lene.
  • -3 (7 voturi)    
    rezista Olanda! (Joi, 1 martie 2012, 21:46)

    bors cu miere [utilizator]

    afara din Europa cu neocomunistii, spagarii si infractorii din Romania!
    • +2 (2 voturi)    
      si Bulgaria NU? (Vineri, 2 martie 2012, 10:01)

      naiv [anonim] i-a raspuns lui bors cu miere

      in plus -dar s-a facut mult mai putin tam-tam - si Grecia are probleme la frontiere cu invazia de asiatici. Cat timp trebuiau sa ia avionul ca sa ajunga in Germania nu era o problema. Pe uscat daca trec spre Bulgaria ajung imediat in Olanda. Lor de asta le e frica, dar nu mai pot acuza Grecia (si chiar daca ar face-o e degeaba).
  • +3 (3 voturi)    
    draga olanda (Vineri, 2 martie 2012, 0:09)

    mihai [anonim]

    abia astept sa ajunga si olandezii la mana noastra cu ceva la vot in cadrul U.E....sa vezi atunci distractie...
    • 0 (0 voturi)    
      draga romania (Vineri, 2 martie 2012, 10:25)

      dutch [anonim] i-a raspuns lui mihai

      imi pare rau sa-ti spun dar mana ta e "scurta". stii, regina noastra beatrix, e membra a bilderbergului si a grupului de la roma. ei au haturile in mana prin unele locuri ale lumii, se pare....
      asa ti-ar raspunde un olandez. dar pana una alta ei sunt la mana noastra in romania prin investitiile facute care, daca nu stiai ocupa locul 1 dupa capitalul investit.
      • 0 (0 voturi)    
        Intruniri cu presa (Vineri, 2 martie 2012, 10:51)

        Bilder greenberg [anonim] i-a raspuns lui dutch

        Grupul Bielderberg se intruneste pentru incerca sa dea oamenilor vise noi pe care sa incerce sa le transforme in realitate.Sunt prin definitie progresisti.Vor binele.Totul este ca ceilalti sa reuseasca sa inteleaga si sa depuna eforturi sa se adapteze. Se cheama "To be on top of things".Ideea este ca acolo vorbesc despre lucruri atat de ciudate si de futuriste incat daca ar transpare in presa ar parea nebuni de legat. Si ganditi-va ca acolo sunt invitati indivizi care au raspunderi uriase.
  • +10 (10 voturi)    
    inca odata (Vineri, 2 martie 2012, 0:20)

    uzu [anonim]

    inca odata basescu a dovedit ca are cohones.
    ma ingrozesc la gandut ca urmatorul nostru presedinte ar putea fi adormitul de antonescu ... vai de mama lui ...
    • +4 (4 voturi)    
      Vai de mama... (Vineri, 2 martie 2012, 8:42)

      Costin1968 [utilizator] i-a raspuns lui uzu

      ...noastra !!!
  • +8 (8 voturi)    
    1990 (Vineri, 2 martie 2012, 0:28)

    itanhanga [anonim]

    prostimea de romani care au votat in iunie 1990 in proportie de 85 % se mentine chiar dupa 20 de ani
  • -9 (13 voturi)    
    Succesuri peste succesuri (Vineri, 2 martie 2012, 0:29)

    evoque [utilizator]

    asta obtine basescu in politica externa.
    Cand o sa raspundeti pentru incapacitatea de a reprezenta romania herr base'?
    Un nou episod din filmul "Laleaua bate chioru'", face ce face base insa holandezii sunt mai extremisti decat stangacii de dreapta basisti si basescu o ia in freza de fiecare data.
    Doamne cum se jura el ca baga romania in schengen, mai da nu intra de loc, cred ca este cam stramt locul asta pentru basescu. A facut si manglele cu vamesii si tot degeaba, a instigat natiunea sa nu mai cumpere legumele holandezilor si tot degeaba.
    Degeaba cand nu ai serviciile la dispozitie esti slab herr prezident, din nou nu te baga nimeni in seama.
    Eu zic asa invital matale pe holandez in romania si o pui pe macovei sa ii stea pe genunchi dupa care o aduci pe chiovesi si ii faci niscaiva dosare penale, daca nici cu asta nu merge atunci inseamna ca esti un jucator prost.
  • -8 (8 voturi)    
    Deci totul a fost degeaba? (Vineri, 2 martie 2012, 0:40)

    Radu [anonim]

    Asadar, deci "diplomatia" (aka santajul) cu respingerea candidaturii Serbiei in schimbul Schengen a fost degeaba? Serbia devine candidat, vlahii nu primesc drepturi in plus, iar noi nu intram in Schengen. Deci pentru tot efortul? Ma asteptam mai mult de la un guvern condus de un prim ministru care a fost un bun ministru de externe.
  • -6 (10 voturi)    
    hahaha (Vineri, 2 martie 2012, 0:40)

    Mazeta [utilizator]

    Geniala miscarea lui Basescu. Iar ne-au dat europenii cu flit, dar nu conteaza: i-am umilit din nou pe olandezi! Bravos! I-am rupt!!
  • +10 (10 voturi)    
    Incurcati borcanele (Vineri, 2 martie 2012, 2:10)

    alex [anonim]

    Nu au nici o legatura cele doua poate doar in mintea voastra infierbantata:
    - Serbia a devenit candidat oficial si vor fi monitorizati, iar deoarece au semnat tratatul bilateral ptr. respectarea drepturilor minoritatii vlahe, vom urmari cum il respecta (au promis ceva inca de pe vremea guvernului Nastase si n-au facut nimic)
    - Adminterea in Schengen s-a amanat ptr. la toamna, asa ca atentie ce vom face pana atunci - in special hotarari judecatoresti dar nu numai - vezi cazul cu anularea comdamnarii lui Ninel Staicu, devalizatorul Bancii Religiilor
  • -3 (5 voturi)    
    Esuat pe digurile olandeze (Vineri, 2 martie 2012, 2:48)

    rasul [anonim]

    Iar s-a infrant Basescu, a crezut ca poate sa sufle in panze si sa miste corabia. A jucat la cacealma cu aia de-au inventat pokerul. Astea-s "succesurile" domniei sale si musii il aplauda, asa-i postaci?
  • +3 (3 voturi)    
    propunere (Vineri, 2 martie 2012, 7:46)

    Denoro [utilizator]

    Eu as propune ca Romania sa-si retraga cererea de intrare in spatiul Schengen. Daca nu se poate, nu se poate, de ce sa ne tooot umilim atata?
    Eventual sa impunem ca orice cetatean olandez care vine in Romania, la granita sa fie controlat la sange daca nu are droguri la el. Putem invoca foarte bine pentru acest control faptul ca in Olanda consumul de droguri nu numai ca este legal, dar este incurajat puternic comercial (sunt cateva sute de magazine de droguri numai in Amsterdam). Mi s-ar parea absolut firesc un astfel de control pentru cetatenii unei tari unde drogurile sunt precum Coca Cola la noi, adica peste tot.
    • +1 (1 vot)    
      cred ca ti-ai dat tu plus (Vineri, 2 martie 2012, 12:07)

      pipi [anonim] i-a raspuns lui Denoro

      imi place sa cred ca al tau comentariu s-a vrut unul ironic, cel putin partea cu "sa controlam la sange orice cetatean olandez care vrea sa intre in romania", pt ca mi-e tare greu sa cred ca acei olandezi care se incumeta sa vina in romania sunt cei care i-au votat pe aceia care ne tot amana.
      eu as sugera sa "atacam" olanda cu "the carpathian garden" ca sa vina cati mai multi sa vada cu ochii lor minunea! (si sa aduca cu ei bani, nu altceva!)
  • +1 (3 voturi)    
    schengen (Vineri, 2 martie 2012, 8:08)

    za daciman [anonim]

    mai traga odata ...
  • +1 (3 voturi)    
    mda (Vineri, 2 martie 2012, 8:28)

    sentenced [utilizator]

    Nici nu ar trebui sa ne mai umilim cu schengenu vietii.
    • -2 (2 voturi)    
      corect (Vineri, 2 martie 2012, 10:28)

      romania maare [anonim] i-a raspuns lui sentenced

      sa nu mai cerem.
      sa nu mai cersim.
      englezii n'au vrut de bunavoie sa intre in schengen.
      britzii nu's prosti.
      sunt cei mai pragmatici.
      sunt singurii care tin nemtii in sah.
      caci, olandezii lucreaza la comanda.
      daca vroia anghelina, o rezolva cu un telefon, cum l'a rezolvat si pe berluscoi.
      base ar trebui s'o inghesuie intr'un colt pe anghelina, sau sa'i primita ceva :)
  • +3 (7 voturi)    
    Au dreptate olandezii ! (Vineri, 2 martie 2012, 8:33)

    Didos [anonim]

    Orisicat ar parea de neplacut si dispretuitor , opozitia Olandei fata de aderarea noastra la spatiul Schengen , trebuie sa admitem ca este o incercare , de a forta guvernul si autorittile romanesti sa ia masuri serioase impotriva coruptiei si hotiei ajunse la niveurile cele mai inalte . Este cazul sa se ajunga la marii rechini si nu numai la plevusca , dar cum in Romania nimeni ,in afara de oamenii simpli si cinstiti , nu este interesat de rezolvarea eficienta a problemei ,vom astepta mult si bine pana o sa intram in Schengen ! Ce sa le imputam olandezilor ?
    • +2 (2 voturi)    
      Subscriu (Vineri, 2 martie 2012, 11:47)

      sgc [anonim] i-a raspuns lui Didos

      Sigur ca au dreptate.
      Recunoaste indirect si premierul MRU!
  • +1 (3 voturi)    
    se amana intrarea in schengen (Vineri, 2 martie 2012, 8:33)

    niculaie [anonim]

    pina DUPA ce intra Sarbia in UE.
    APOI s-ar putea sa avem probleme in UE muuuuult mai mari decat Vlahi de pe valea Timocului cu limba rumuniesce multu place,vre...
  • -2 (6 voturi)    
    inca unul din succesurile guvernarii (Vineri, 2 martie 2012, 9:10)

    doc [anonim]

    altceva nu mai e de spus, asta demonstreaza inca o data ce conducatori depasiti avem. ce trebuie sa se mai intample?
    • +2 (6 voturi)    
      alta lumina era peste ro (Vineri, 2 martie 2012, 10:38)

      rica venturiano [anonim] i-a raspuns lui doc

      daca justitia isi facea treaba...

      ilici pe viata, pentru crime impotriva umanitatii, genocid, acoperirea jafului economiei nationale.

      bombonel pentru furt calificat, coruptie, mita si jaf organizat, 20 de ani.

      videanul pentru coruptie, furt din avutul statului, 15 ani.

      voiculescu pentru delapidare, jaf organizat si indemn sustinut la tulburarea ordinii publice, 25 de ani.

      tariceanul pentru jaf organizat, privatizare frauduloasa, mita, 20 de ani.

      lista ramane deschisa...
      • +1 (1 vot)    
        nu ai uitat pe nimeni? (Vineri, 2 martie 2012, 11:23)

        kitto [utilizator] i-a raspuns lui rica venturiano

        ptiu cum nu te legi tu de nici un pdl-ist
        • +1 (1 vot)    
          ptiu, cum esti de neatent cand citesti ! (Vineri, 2 martie 2012, 13:05)

          rica v. [anonim] i-a raspuns lui kitto

          1-videanul e laburist.

          2-lista ramane deschisa.
          deci, esti invitat si mata sa contribui, mai draga.

          baga mare !
  • +3 (3 voturi)    
    amanare, boala lunga (Vineri, 2 martie 2012, 9:26)

    comentator [anonim]

    indulceste Doamne boala, pana cand s-o coace poama !
    sa ajungem deci cu bine pana la toamna, apoi vom mai vedea ...
  • -2 (4 voturi)    
    ne se joaca cinstit. (Vineri, 2 martie 2012, 9:32)

    dudu [anonim]

    ca avem ceva de spus e bine,dar ca sa stam in genunchi sa intram in spatiu schengen ca vezi nu am indeplinit nustiu ce criteri pe care drogatii le vad asta nu mai e un consens.Cind au nevoie de ceva ne baga pe git neconditionat,dar schimba regulile in timpul jocului,nu numai sint de acord.
  • -2 (6 voturi)    
    nu se poate (Vineri, 2 martie 2012, 10:17)

    gaga [anonim]

    nu inteleg de ce nu vor astia sa ne primeasca
    doar avem cel mai bun presedinte, cel mai bun guvern
    la noi nu este coruptie, nu se mai fura, justitia si politia
    isi fac treaba
    de fapt fiecare isi face treaba lui
    PDL a fost votata cu sloganul ,, FACEM CE TREBUIE,,
    mai votatil si a doua oara daca vreti, va rog frumos
    • 0 (2 voturi)    
      Domnule (Vineri, 2 martie 2012, 11:51)

      sabo [utilizator] i-a raspuns lui gaga

      spatiul acesta nu are treaba cu coruptia ,etc..e vb doar de starea tehnica pe granite....casa nu intre cine vrea si cine nu vrea!!
      Ce face Olanda si Germania este o mare marlanie!Cauta nod in papura! Cred ca vor ceva..si mai mult ii deranjeaza relatiile prea stranse cu America!! Ei vor sa ia de la noi o industrie pe care au pus ochii si americanii si europenii ENERGIA! Da si asta e adevratul santaj ...prin orice mijloace!!
  • 0 (2 voturi)    
    Penibil (Vineri, 2 martie 2012, 11:11)

    gigi [anonim]

    Cat de umil arata marele nostru comandeur de nava in poza. La fel ca la toate intalnirile europene. Jalnic. Si mai sunt unii pe aici care spun ca noi contam. Fail.
  • -1 (1 vot)    
    un ghimpe peste care o sa trecem... (Vineri, 2 martie 2012, 11:27)

    exo [anonim]

    Cine e Olanda in prezent ? o mana de oameni, care se duc in jos an de an datorita politicii lor. Frustrati si mediocrii.
  • -1 (1 vot)    
    Big deal (Vineri, 2 martie 2012, 12:03)

    yo7 [anonim]

    Puterea din Olanda este in aceeasi alianta cu PSD-ul. Facem pariu ca Olanda o sa ne accepte in Schengen imediat ce ajunge PSD-ul la putere? (fereasca Dumnezeu :D )
  • 0 (0 voturi)    
    fara sa citesc articolul (Vineri, 2 martie 2012, 12:08)

    gogu [anonim]

    ma uit numai la poza lui :) E mai mult decit explicita - din limbajul corporal se deduce fara echivoc cine este cocosul si care-i gaina.

    Cine credeti ca-i la primire?

    Cu atitudine d'asta n-o sa ajungem in veci nicaieri
  • -1 (1 vot)    
    Olanda (Vineri, 2 martie 2012, 12:51)

    costel [anonim]

    Daca Olanda incalca un tratat pe care l-a semnat,cred ca ar trebui sa incalcam si noi un tratat in ceea ce priveste Olanda.Cred ca ar trebui sa nu mai permitem marfurilor din Olanda sa fie desfacute in Romania fara plata de taxe vamale.Cetatenii olandezi sa fie nevoiti sa primeasca viza daca vor sa vina in Romania s.a.m.d.Nu cred ca UE ne v-a critica pentru asta,cum nu critica nici Olanda prea tare pentru ca incalca tratatele semnate.
  • 0 (0 voturi)    
    strong body language (Vineri, 2 martie 2012, 13:09)

    alex [anonim]

    Poza e mortala...

    Olandezu priveste de sus si sta cu mainile in buzunare, iar Base cu bratele incrucisate pare sa zica: f**k you, I dont give a damn!

    PS: imi place ceasu lu Base :)
  • 0 (0 voturi)    
    O mare minciuna (Vineri, 2 martie 2012, 13:54)

    Munch [utilizator]

    "Serbia face acum primul pas pe drumul sau european" - Serbia va fi aproape de drumul european peste 50 de ani, asta daca merg in directia asta si nu revin la vechile lor obiceiuri de a-si baga vecinii si minoritatile in gropi comune.
  • -1 (1 vot)    
    cine ne-a luat in sema vreodata??? (Vineri, 2 martie 2012, 14:33)

    Aldof Hitler [anonim]

    mereu au fost la mana altora de ce sa nu ajungem si la mana olandei?de acolo a pornit UE si au dreptul sa decida,atat timp cat burienile lor merg bine pe piata de desfacere din romania de ce ar avea nevoie de noi??ia sa fie taxe vamale??
  • 0 (0 voturi)    
    Valahii (Sâmbătă, 3 martie 2012, 14:08)

    Ovi [anonim]

    Din timoc ce limba vorbesc? Ca daca vor biserici , scoli si carti in romana zic ca e clara problema. Ungurii de la noi vor scoli, biserici, carti in maghiara si-si spun unguri ( sau maghiari). Tot nu e clar?


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri