Recensamantul populatiei si al locuintelor 2011

​HARTA INTERACTIVA Cum s-a schimbat ierarhia marilor orase din tara. Au mai ramas doar doua orase de provincie cu populatia de peste 300.000 de locuitori

de Victor Cozmei     HotNews.ro
Luni, 6 februarie 2012, 18:09 Actualitate | Esenţial

Din cinci orase de provincie in 2002 cu populatia de peste 300.000 de locuitori, acum mai sunt doar doua: Cluj-Napoca si Timisoara. Municipiul Iasi, care in 2002 era pe primul loc al ierarhiei resedintelor de judet (n.r. - exceptand capitala Bucuresti) cu peste 321.000 de locuitori, a ajuns in 2011 sa aiba 263.000, potrivit rezultatelor provizorii ale recensamantului din 2011. Ierarhia celor mai mari orase din tara s-a schimbat, iar scaderile in unele orase au ajuns sa fie de aproape 30% fata de ultimul recensamant.
  • HotNews.ro a centralizat rezultatele provizorii de la nivelul fiecarui municipiu resedinta de judet si a realizat o harta interactiva si un tabel comparativ cu datele de la recensamantul precedent.


Oameni la parada de ziua nationala / Sursa foto: HotNews.ro/DP

Potrivit rezultatelor provizorii ale recensamantului din 2011, populatia stabila a Romaniei a fost de 19,043 milioane de persoane, dintre care: 18,384 milioane au fost persoane prezente, iar 659.000 temporar absente.

Din totalul populatiei stabile a Romaniei 10,054 milioane persoane aveau domiciliul /resedinta in municipii si orase (52,8%), iar 8,989 milioane persoane locuiau in comune (47,2%).
Din totalul de 19,043 milioane persoane, 8,8% se regasesc in Municipiul Bucuresti (respectiv 1,678 milioane persoane).

Rezultatele provizorii ale Recensamantului Populatiei si Locuintelor din 20 Octombrie 2011 prezinta o prima estimare privind numarul populatiei, al gospodariilor populatiei si al fondului de locuinte, potrivit INS care aminteste ca intr-un numar de locuinte nu s-a putut realiza recenzarea.

Procentajul locuintelor in care nu s-a putut realiza recenzarea reprezinta 2,8% din totalul locuintelor, adica circa 1 million de persoane (cuprinzand populatia plecata in strainatate - intreaga familie - pentru care nu a avut cine sa ii declare in tara; populatia necontactata). Ponderi mai ridicate s-au inregistrat la nivelul oraselor mari: Bucuresti (6,0%), Timisoara (5,8%), Iasi (3,0%), Constanta (2,9%) etc.
  • Da click pe judete si pe orasele de pe harta pentru a vedea rezultatele provizorii ale recensamantului din 2011 si comparatia cu datele din 2002 si 1992


View Larger Map
Harta de baza © Bing Maps Road - Microsoft Corporation and its data suppliers este oferita prin intermediul serviciului de cloud ArcGIS.com, serviciu oferit de ESRI.

Marile orase s-au facut mai mici

Scaderea populatiei Romaniei se resimte puternic si in randul marilor orase, a municipiilor resedinte de judet. Potrivit rezultatelor provizorii, ierarhia celor mai mari orase din tara (n.r. - exceptand capitala Bucuresti) s-a schimbat, iar scaderile in unele orase au ajuns sa fie aproape de 30% fata de ultimul recensamant, cel din 2002.

In 2002, cel mai mare oras din provincie era municipiul Iasi cu 321.580 locuitori. Din 2002 si pana in 2011, Iasiul a suferit o scadere de 58.170 persoane sau de 18%, si a ajuns pe locul 3 cu 263.410 locuitori.

In 2011, cel mai mare oras din provincie a fost Cluj-Napoca, unde populatia era de 309.136, fata de 318.027 in 2002.

Cel mai mare municipiu resedinta de judet (exceptand municipiul Bucuresti):
  • In 2002: Iasi - 321.580 (actual pe locul 3)
  • In 2011: Cluj-Napoca- 309.136 (pe locul 2 in 2002)
Cel mai mic municipiu resedinta de judet:
  • In 2002: Miercurea Ciuc - 41.852
  • In 2011: Miercurea Ciuc - 37.980

Cea mai mare scadere, din punct de vedere al numarului de locuitori, a suferit-o municipiul Galati, care de la 298.589 de locuitori in 2002, a scazut cu 67.385 (22,56%) si a ajuns la 231.204 locuitori in 2011.

Procentual, cea mai mare scadere a suferit-o municipiul Focsani, care, de la 103.219 locuitori in 2002, a scazut la 73.868 in 2011, ceea ce inseamna o scadere de 28,43%.


Municipii resedinta de judet cu populatia peste 300.000:
  • In 2002: 5 (Cluj-Napoca, Constanta, Craiova, Iasi, Timisoara)
  • In 2011: 2 (Cluj-Napoca si Timisoara)
Municipii resedinta de judet cu populatia intre 200.000 si 300.000:
  • In 2002: 5 (Braila, Brasov, Galati, Oradea, Ploiesti)
  • In 2011: 5 (Brasov, Constanta, Craiova, Galati, Iasi)

Municipii resedinta de judet cu populatia intre 100.000 si 200.000:

  • In 2002: 14 (Arad, Bacau, Baia Mare, Botosani, Buzau, Drobeta Turnu Severin, Focsani, Piatra Neamt, Pitesti, Ramnicu Valcea, Satu Mare, Sibiu, Suceava, Targu Mures)
  • In 2011: 11 (Arad, Bacau, Baia Mare, Botosani, Braila, Buzau, Oradea, Pitesti, Ploiesti, Sibiu, Targu Mures)
Municipii resedinta de judet cu populatia sub 100.000:
  • In 2002: 16
  • In 2011: 22
Top zece municipii resedinta de judet dupa populatie in 2011 (exceptand municipiul Bucuresti) - Tabelul complet cu datele de la recenasmantul din 2011 aici.



Rezultatele complete pe fiecare judet in parte:

Vezi aici rezultatele provizorii ale recensamantului din 2011 in judetul Alba

Vezi aici rezultatele provizorii ale recensamantului din 2011 in judetul Arad  

Vezi aici rezultatele provizorii ale recensamantului din 2011 in judetul Arges 

Vezi aici rezultatele provizorii ale recensamantului din 2011 in judetul Bacau 

Vezi aici rezultatele provizorii ale recensamantului din 2011 in judetul Bihor

Vezi aici rezultatele provizorii ale recensamantului din 2011 in judetul Bistrita-Nasaud

Vezi aici rezultatele provizorii ale recensamantului din 2011 in judetul Botosani

Vezi aici rezultatele provizorii ale recensamantului din 2011 in judetul Braila

Vezi aici rezultatele provizorii ale recensamantului din 2011 in judetul Brasov

Vezi aici rezultatele provizorii ale recensamantului din 2011 in judetul Buzau

Vezi aici rezultatele provizorii ale recensamantului din 2011 in judetul Calarasi

Vezi aici rezultatele provizorii ale recensamantului din 2011 in judetul Caras Severin

Vezi aici rezultatele provizorii ale recensamantului din 2011 in judetul Cluj

Vezi aici rezultatele provizorii ale recensamantului din 2011 in judetul Constanta

Vezi aici rezultatele provizorii ale recensamantului din 2011 in judetul Covasna

Vezi aici rezultatele provizorii ale recensamantului din 2011 in judetul Dambovita

Vezi aici rezultatele provizorii ale recensamantului din 2011 in judetul Dolj

Vezi aici rezultatele provizorii ale recensamantului din 2011 in judetul Galati

Vezi aici rezultatele provizorii ale recensamantului din 2011 in judetul Giurgiu

Vezi aici rezultatele provizorii ale recensamantului din 2011 in judetul Gorj

Vezi aici rezultatele provizorii ale recensamantului din 2011 in judetul Harghita

Vezi aici rezultatele provizorii ale recensamantului din 2011 in judetul Hunedoara

Vezi aici rezultatele provizorii ale recensamantului din 2011 in judetul Ialomita

Vezi aici rezultatele provizorii ale recensamantului din 2011 in judetul Iasi

Vezi aici rezultatele provizorii ale recensamantului din 2011 in judetul Maramures

Vezi aici rezultatele provizorii ale recensamantului din 2011 in judetul Mehedinti

Vezi aici rezultatele provizorii ale recensamantului din 2011 in judetul Mures

Vezi aici rezultatele provizorii ale recensamantului din 2011 in judetul Neamt

Vezi aici rezultatele provizorii ale recensamantului din 2011 in judetul Olt

Vezi aici rezultatele provizorii ale recensamantului din 2011 in judetul Prohova

Vezi aici rezultatele provizorii ale recensamantului din 2011 in judetul Satu Mare

Vezi aici rezultatele provizorii ale recensamantului din 2011 in judetul Salaj

Vezi aici rezultatele provizorii ale recensamantului din 2011 in judetul Sibiu

Vezi aici rezultatele provizorii ale recensamantului din 2011 in judetul Suceava

Vezi aici rezultatele provizorii ale recensamantului din 2011 in judetul Teleroman

Vezi aici rezultatele provizorii ale recensamantului din 2011 in judetul Timis

Vezi aici rezultatele provizorii ale recensamantului din 2011 in judetul Tulcea

Vezi aici rezultatele provizorii ale recensamantului din 2011 in judetul Valcea

Vezi aici rezultatele provizorii ale recensamantului din 2011 in judetul Vaslui

Vezi aici rezultatele provizorii ale recensamantului din 2011 in judetul Vrancea


Citeste mai multe despre   





Citeste pe Stirile ProTV

VIDEO "I-am caftit pana am obosit si eu". Educatoarele care isi dadeau sfaturi pe Facebook despre cum se snopesc orfanii

Apar acuzatii extrem de grave la adresa unor educatoare din Constanta, banuite ca ar fi snopit in bataie cativa orfani dintr-un centru de plasament. Femeile au intrat in atentia ''Directiei pentru Protectia Copilului'' dupa ce pe un site de socializare ar fi vorbit, fara frica, despre tratamentele socante aplicate elevilor.








49002 vizualizari
  • -5 (15 voturi)    
    Corectitudine (Luni, 6 februarie 2012, 18:37)

    Mihai [anonim]

    Eu cred ca acest referendum a fost organizat defectuos, nu cred ca este posibila asa o scadere a populatiei (30% in 10 ani). Mi s-ar parea de bun simt o repetare a lui in zonele in care sunt variatii mari de populatie!!!
    • +1 (7 voturi)    
      Irelevant (Luni, 6 februarie 2012, 19:27)

      bobo21 [anonim] i-a raspuns lui Mihai

      Mai mult ca sigur si recensamantul anterior s-a facum cam in aceleasi conditii, deci scaderea tot aia e ca numar de persoane. Desigur, in procente, ar putea fi vorba de 28% in loc de 30% (de exemplu 50.000 din 350.000 comparat cu 50.000 din 330.000), insa e... irelevant.
      • +1 (5 voturi)    
        nu au fost aceleasi conditii (Luni, 6 februarie 2012, 23:11)

        toto [anonim] i-a raspuns lui bobo21

        Recensamantul trecut a avut un formular foarte simplu, totul dura 5 minute pentru o familie. Acum trebuia sa raspunzi la prea multe intrebarri, o persoana recenzata serios insemna cel putin 30 minute. Din cauza asta foarte multe perosane ocupate au evitat cenzorii,de aia populatia pare ca a scazut in orasele mari. Nu pot sa cred ca Bucuresti are doar 1, 6 mil locuitori, hai sa fim seriosi. In Bucuresti au vebit foarte multi din provincie in ultimii ani, foarte multi studenti raman sa lucreze aici dupa ce termina facultatea. E absurd, in Bucucesti sunt cel putin 2,5 milioane rezidenti+ foarte multi flotanti. Recensamantul asta a fost un mare exemplu de incompetenta, o mare porcarie. La mine in bloc, nici jumatate nu au fost recenzati. Cum au fost trecuti in statistici, ce etnie si religie a fost trecuta in dreptul lor. La mine nu a sunat nimeni la usa cat am fost acasa. Toate datele statistice anterioare nu bat cu cifrele iesite de la recensamant. E penibil!!!
        • +1 (3 voturi)    
          corect cu Buc (Marţi, 7 februarie 2012, 10:27)

          Cristian Ioan [anonim] i-a raspuns lui toto

          suntem 2,5 M permanenti si 600-800K flotanti, poate chiar mai multi.
          Faza cu "1,65M in Bucuresti" arata clar cat de neserias a fost recensamantul, ce baza poti pune pe cifrele astea preliminare.
          Recensamantul a fost prost executat, dar foarte prost pregatit!
          Este posibil sa fi scazut intr-adevar dramatic populatia tarii, insa fdatele recensamantului sunt complet nefiabile!
          • +2 (2 voturi)    
            eu nu ma fost recenzat (Marţi, 7 februarie 2012, 12:41)

            io [anonim] i-a raspuns lui Cristian Ioan

            si nimeni din blocul in care locuiesc. nici macar nu am gasit un bilet pe usa care sa ma anunte ca au trecut recenzorii pe acolo.
            nu s-au luat in calcul nici casele construite la periferia oraselor pe terenul care traditional apartine comunelor invecinate. se ajunge la situatia paradoxala ca numar orasenilor sa scada desi in fapt ei locuiesc in oras (sau la marginea lui)...
            • 0 (2 voturi)    
              Lamurire (Marţi, 7 februarie 2012, 13:36)

              sase sase [anonim] i-a raspuns lui io

              A fost recensamantul populatiei si a locuintelor,nu a pasarilor calatoare si a cuiburilor.
        • +3 (3 voturi)    
          .... tipic (Marţi, 7 februarie 2012, 14:27)

          georgel [anonim] i-a raspuns lui toto

          Omule bun, tu dai exemplu de o persoana strigatoare la cer ! de ce trebuie voi romanii numai sa va plangeti din ori si ce si sa gasiti cate un tzap ispasitor la ori si ce, sa-ti vezi nene de munca ta si de viata ta si nu te mai tot prosti ca nu e asa... cenzorii stiu ce fac... daca scrie 1,6 milioane inseamna ca atatia sunt, nu mai incerca tu sa o faci pe desteptul... daca erai asa destept erai mai sus.
          Exista oare vreo stire in care cineva sa nu se planga? vreau sa vad si eu odata un comentariu pozitiv si il felicit pe acel om !
    • 0 (0 voturi)    
      ba este posibila... (Marţi, 7 februarie 2012, 17:52)

      georgel [anonim] i-a raspuns lui Mihai

      Din nou doresc sa revin la comentariul meu de mai jos...

      Exista oare vreo stire in care cineva sa nu se planga? vreau sa vad si eu odata un comentariu pozitiv si il felicit pe acel om ! "
  • +5 (5 voturi)    
    greseala procent maghiari (Luni, 6 februarie 2012, 18:48)

    citizen [anonim]

    Repetati greseala cu procentul maghiarilor. Din 2002, el a scazut de la 6.6% la 6.5%, nu a crescut.

    N.r. Multumim. Am corectat
  • -2 (10 voturi)    
    exista sansa sa fie remediata (Luni, 6 februarie 2012, 18:55)

    laurentiu [anonim]

    Multi romanii sunt plecati cu treburi in alte tari, dar aproape jumatate din ei vor veni inapoi in tara peste 5-10 ani daca situatia economica a Romaniei se va imbunatati. Orasele trebuie sa fie mai mari caci numai asa tara se va dezvolta. O populatie mare rulala in nici o tara nu aduce prosperitate economica si sociala.
    • +3 (7 voturi)    
      hehe (Luni, 6 februarie 2012, 23:05)

      ampersand [utilizator] i-a raspuns lui laurentiu

      Vrabia Mihai Viteazu, ţi-o spun ca un căpşunar; în cinci-zece ani, cei plecaţi din ţară vor avea copii măricei deja, la grădiniţe sau şcoli din ţările de adopţie, copii care se vor juca cu verii lor mai mai mari. Tendinţa - cel puţin cea pe care-am constata-o eu - e nu aceea de a te-ntoarce-n ţară ci, dimpotrivă, aceea de a-ţi aduce lângă tine rudele ce au rămas acolo. Asta deoarece, vorba românului, începi să "prinzi cheag" - un cheag ceva mai sănătos şi-ntr-un mediu mai sănătos decât în ţară. Şi când spun asta, nu mă refer la sarmale, varză, viezure, gazdă şi brazdă.
      • 0 (2 voturi)    
        hihi (Marţi, 7 februarie 2012, 8:13)

        bors cu miere [utilizator] i-a raspuns lui ampersand

        poate ei nu vor sa se intoarca, dar cand situatia se va strica acolo, vor fi primii blamati, expulzati...un strain ramane un strain!
        • +2 (2 voturi)    
          Este si nu este adevarat (Marţi, 7 februarie 2012, 12:14)

          T+C [anonim] i-a raspuns lui bors cu miere

          Este si nu este adevarat in ceeace scrii

          Ai dreptate, in ceeace priveste prima generatie de romani care au emigrat dupa '90 si li reproseaza tot felul de prostii de catre localnici.

          Unde nu ai dreptate, cind este vorba de copii emigrantilor (in acest caz romani) care s-au nascut si crescut in noua tara de adoptie parintilor lor.

          Sint exact in aceasta situatie, mi s-au facut de a lungul anilor scenete gen "imigranti fura joburile" dar copii mei nu au avut niciodata parte de asa ceva, ci sint vazuti ca parte integranta a tarii de adoptie.

          Trendul, vorbind despre romanii plecati de citiva ani din tara, ca nu se vor mai intoarce decit in vizita sau la batrinete.

          Oare cine o fi de vina ca au disparut din tara aproape 4 milioane de romani in numai 22 de ani?

          Eu nu cred ca poporul roman este cel responsabil de aceasta catastrofa.
        • +1 (1 vot)    
          da.. (Marţi, 7 februarie 2012, 14:31)

          george [anonim] i-a raspuns lui bors cu miere

          aici iti dau deplina dreptate fratele meu :) eu locuiesc de 12 ani in afara, vorbesc cu acelasi accent ca unul de al lor.. dar tot diferit te vede mai ales cand spui ca esti roman.
          • +1 (1 vot)    
            Trebuia sa sari oceanul (Marţi, 7 februarie 2012, 15:58)

            g [anonim] i-a raspuns lui george

            In USA putin le pasa de unde vii, daca iti vezi de treaba ta.
            • 0 (0 voturi)    
              nu e chiar asa.. (Marţi, 7 februarie 2012, 17:49)

              george [anonim] i-a raspuns lui g

              :)) nu poti sari oceanul asa usor, in state e nasol ptr ca iti trebuie viza si fara ea te cauta politia si in gaura de sarpe, sa zicem ca faci rost de viza e doar ptr 1 an.. dupa aia ce faci? te intorci cu coada intre picioare inapoi la romanica? :) prefer sa stau in Europa.
  • -1 (7 voturi)    
    RECESAMANT 2011 (Luni, 6 februarie 2012, 19:12)

    NostraD [anonim]

    Am ferma convingere ca multi dintre cei de "sus" stiu prea bine ca acest recesamant a avut lacune mari,nu reflecta nici pe departe adevarul ...cautat!
  • +2 (4 voturi)    
    satu mare (Luni, 6 februarie 2012, 19:13)

    andi [anonim]

    Care fost motivele evoluţiei singulare, spectaculoase a populaţiei orasului Satu Mare? Conform statisticilor de pe hartă la Recensamantul din 1992 avea 68.359 locuitori, în 2002 populaţia aproape s-a dublat la 115.630 locuitori, scăzând acum la 94.948 loc.

    N.r. A fost corectata informatia. In 1992, potrivit datelor de la acel recensamant, populatia municipiului Satu Mare a fost de 131.987 locuitori. Multumim.
    • -1 (1 vot)    
      ... (Luni, 6 februarie 2012, 20:03)

      dragos234 [utilizator] i-a raspuns lui andi

      Probabil a inghitit administrativ niste comune/orasele din apropiere.
  • +1 (9 voturi)    
    observatie (Luni, 6 februarie 2012, 19:16)

    un om [anonim]

    A se observa caderea libera a oraselor conduse de primari PSD. PSD a cerut romanilor sa nu participe la recensamint. Tocmai in aceste orase, in care lumea de bine ce o duce a plecat in masa, vor avea viata din ce in ce mai grea. Ginditi-va numai la cresitele locale care trebuie platite de o populatie activa tot mai mica.
    • +2 (8 voturi)    
      Sau (Luni, 6 februarie 2012, 19:43)

      bobo21 [utilizator] i-a raspuns lui un om

      Din acele orase au plecat mult mai multi tineri, ramanand fanii lui Iliescu intr-o proportie mult mai mare decat in alte orase. Deci nu PSD a dus la scadere, ci scaderea populatiei tinere a dus la PSD.
    • -1 (3 voturi)    
      Este si un indicator unde se baga bani (Luni, 6 februarie 2012, 21:18)

      Marius [anonim] i-a raspuns lui un om

      La ce investitii s-au facut la Iasi ( primul oras din provincie ) nu a primit fonduri pt extinderea aeroportului decat anul acesta. Nu mai zic de autostrada care nici macar in planuri nu e.

      Pe cand la Cluj ... s-au pompat multi bani
      • +1 (3 voturi)    
        Pai nu? (Luni, 6 februarie 2012, 22:22)

        Veetor [utilizator] i-a raspuns lui Marius

        Unde se baga bani, merge lumea. Acolo ai sanse mult mai mari sa reusesti dpdv profesional.
  • -3 (7 voturi)    
    recensamant (Luni, 6 februarie 2012, 19:19)

    mihai [anonim]

    nu are cum sa scada populatia unor orase ca iasi ,craiova, constanta cu aproape 60000 de locuitori.
    este imposibi. s-au cheltuit o gramada de bani cu acest recensamant care este un esec total.
    • +4 (4 voturi)    
      ... (Luni, 6 februarie 2012, 20:06)

      dragos234 [utilizator] i-a raspuns lui mihai

      Ba da. Gandeste-te ca acum avem 48% populatie rurala. Oamenii au plecat pur si simplu la tzara sau in strainatate.
      • -3 (5 voturi)    
        cine a plecat la tara? (Luni, 6 februarie 2012, 23:15)

        toto [anonim] i-a raspuns lui dragos234

        postacii guvernului dau voyturi negative pe aici. hai sa fim seriosi, cei mai multi din "italieni" si "spanioli" sunt de la tara si din orasele mici. chiar vrei sa te cred ca 6-700 mii bucuresteni au plecat in strainatate sau la tara? Recensamantul a fost o mare nereusita, o mare prostie, incompetenta crasa.
    • +6 (8 voturi)    
      din pacate este posibil (Luni, 6 februarie 2012, 22:58)

      constantean [anonim] i-a raspuns lui mihai

      Intamplarea face sa locuiesc in blocul in care m-am nascut , am copilarit si am trait pana acum la 46 ani. Blocul este in cartierul Tomis IV, vizavi deparc , pentru cine cunoaste stau la S-uri. Pe scara sunt 5 apartamente nelocuite (vecinii au murit iar copii sunt plecati in alte tari sau la Bucuresti). Locatarii blocului sunt in proportie de 70% trecuti de 78 ani. Apartamente goale (nici macar inchiriate) sunt la toate scarile. Generatia mea este plecata, am ramas doar 2 din gasca de altadata care locuim cu sotiile in apartamentele mostenite de la parinti. Peste tot se observa o imbatranire a populatiei, in sat la socrul meu intalnesc numai oameni trecuti de 78-80 ani, daca vrei sa angajezi pe cineva cu ziua, ptr cules via sau sapat gradina, nu gasesti, cei cativa de 40-50 ani lucreaza la oras sau au afaceri de familie. Mie mi se pare ca recensamantul este relevant. In vara am facut un tur prin tara cu masina si am trecut prin zone depopulate atat in Ardeal (Harghita, Covasna, Mures, Bistrita, Maramures) cat si in Moldova (Suceava, Neamt, Vaslui, Galati). Decreteii au acum 40 ani si in mare parte sunt plecati afara, vreau sa vad o statistica pe grupe de varsta dar cred ca cei mai multi se incadreaza la 50+ (vorbesc aici strict la populatia activa, peste 16 ani).
  • +2 (2 voturi)    
    .... (Luni, 6 februarie 2012, 19:28)

    d [anonim]

    Orase care au castigat locuri in 2011 fatza de clasamentul din 2002:

    Alba Iulia(4 locuri),
    Pitesti(2 locuri), Severin(2 locuri), Sfântu Gheorghe(2 locuri), Târgu Jiu(2 locuri), Târgoviște(2 locuri), Bistrița(2 locuri),
    Deva(1 loc), Botosani(1 loc), Sibiu(1 loc), Oradea(1 loc), Cluj(1 loc).Timisoara(1 loc).
  • +6 (6 voturi)    
    ... (Luni, 6 februarie 2012, 19:59)

    d [anonim]

    Cu cate procente au scazut fiecare din orasele mari intre 2011 si 2002:

    Focșani 29%
    Vaslui 28%
    Tulcea 28%
    Bacău 27%
    Piatra Neamț 26%
    Slobozia 24%
    Galați 22%
    Brăila 22%
    Reșita 21%
    Giurgiu 21%
    Slatina 20%
    Craiova 19%
    Calarași 19%
    Brașov 19%
    Constanța 18%
    Iași 18%
    Deva 18%
    Suceava 18%
    Târgu Jiu 18%
    Târgoviște 18%
    Satu Mare 18%
    Buzău 18%
    Drobeta Turnu Severin 17%
    Alexandria 16%
    BUCURESTI 16%
    Baia Mare 16%
    Ploiești 15%
    Zalău 15%
    Târgu Mureș 14%
    Ramnicu Vâlcea 14%
    Arad 14%
    Botoșani 13%
    Bistrița 13%
    Alba Iulia 12%
    Sfântu Gheorghe 11%
    Oradea 11%
    Pitești 11%
    Sibiu 11%
    Miercurea Ciuc 9%
    Timișoara 4%
    Cluj-Napoca 2%
    • +11 (11 voturi)    
      .... (Luni, 6 februarie 2012, 20:19)

      dragos234 [utilizator] i-a raspuns lui d

      Din primele 10 orase la pierderi, 5 sunt din Moldova si 3 din sudul si estul Munteniei. Exact zonele cele mai sarace din tzara.
    • +8 (8 voturi)    
      Multumim de clasament (Luni, 6 februarie 2012, 20:31)

      Cip [anonim] i-a raspuns lui d

      Observ ca scaderea e mai mare in sudul si estul tarii
    • 0 (12 voturi)    
      Dragostea ardelenilor de locurile natale (Luni, 6 februarie 2012, 21:00)

      Stefan [anonim] i-a raspuns lui d

      Se vede clar cine isi iubeste locurile si nimeni nu pleca din Ardeal daca nu era prigoana moldovenilor si oltenilor. cred ca tot cei care au invadat Ardealul dupa 1918 si dupa 1945.
      • +5 (5 voturi)    
        Sunteţi dintre "ardelenii verzi"... (Marţi, 7 februarie 2012, 10:09)

        Paganel [anonim] i-a raspuns lui Stefan

        ... după câte bag de seamă, dar ştiţi, oare, câţi dintre oltenii şi moldovenii veniţi în Ardeal sunt urmaşii la a nu ştiu câta generaţie ai unor ardeleni plecaţi de acasă, de foame, peste munţi, cu două-trei secole în urmă, sau chiar mai mult. Iar sărăcia cu care îi tot umiliţi pe alţii (moldoveni, de pildă) este "opera" actualei Capitale. Pe la 1900, deci după aproape jumătate de secol de la Unirea Principatelor, pe primele locuri ca nivel de trai, în Vechiul Regat, se aflau judeţele Iaşi şi Botoşani, urmate de Bucureşti (vezi Gheorghe Crăiniceanu, "Igiena ţăranului român"). Până şi la capitolul ştiinţă de carte, într-o ţară în care doar un adult din 5 ştia carte (78% analfabeţi la 1899), multe judeţe din Moldova aveau procente de alfabetizare peste 30 sau chiar 40%. (a se vedea Recensământul din 1899, cu rezultatele publicate de Leonida Colescu).
        Şi, dacă tot vă plângeţi că v-au "invadat" moldovenii şi oltenii, întrebaţi-vă strămoşii cine i-a pus ca, în UNANIMITATE, să voteze la Alba Iulia, la 1 decembrie 1918, Unirea cu România? Că doar nu s-au unit cu forţa!
        Ar fi bine să-i respectaţi şi pe ceilalţi, fiindcă, dacă o să vă căutaţi niţel strămoşii, s-ar putea să descoperiţi că aveaţi unul moldovean sau oltean, pe la 1700-1800... Vă spune asta un ardelean (cu strămoşi acolo de aproape 350 de ani), mutat la Iaşi, de peste 20 de ani. Şi, ca să nu vă "doboare curiozitatea" aflaţi că n-am plecat de foame şi nici acum nu pot să zic că "mor de foame", dimpotrivă!
        • 0 (0 voturi)    
          ardelean (Marţi, 7 februarie 2012, 11:43)

          dacicul [anonim] i-a raspuns lui Paganel

          nu te contrazic, ca vad ca stii foarte multe date, felicitari.
          insa nu pot sa cred ca ai sarit chiar peste ceea ce spunea Maniu, la putin timp dupa Unire, ceva de genul ( nu dau citat exact, pentru ca il stii uc siguranta) ca daca stia ce se va intampla............. :D
          in plus, stramosii nostri, la Alba Iulia, au votat in unanimitate, cam cum voteaza in unanimitate cei din piata Univesitatii acum.
          adica ca reprezentatitivitate sau ca neafiliere politica, nu avem nici o dovada. partidul national roman si-a dus adeptii. nu neg marea unire, insa prea putina lume din taranime stia ce e aia, si avea mijloacele materiale sa se deplaseze.
          as vrea ca ardealul sa fie rupt de romania, insa mai sunt si ungurii langa :D
        • 0 (0 voturi)    
          faceti o greseala (Marţi, 7 februarie 2012, 12:09)

          t [anonim] i-a raspuns lui Paganel

          pîna în a doua jumatate a secolului XIX, cînd unii oameni au inceput sa se grupeze in functie de ideologia nationalista, fluxul migratiei a fost invers decît ziceti dvs, adica s-a produs cu preponderenta dinspre sud si est in Ardeal. asta deoarece, datorita conditiilor sociale (tarani liberi & tarani legati de glie, mestesuguri & mestesugari etc), nivelul de trai a fost intotdeauna mai bun in Areal decît dincolo de munti. mai precis, in Ardeal au fost mereu mai multi tarani liberi decît dincolo de munti (aproximativ 40% dintre tarani erau liberi in Ardeal vs mai putin de 20% dincolo de munti), mestesugarii au avut drepturi mai numeroase si s-au dezvoltat mai bine etc.

          urmele acestei migratii istorice s-au pastrat suficient de clar in numele de familie intîlnite pe cuprinsul tarii:
          - in Ardeal avem nume care indica migratia: pe lînga migratia locala (Muresan, Turdean, Ludusan, Mocan, Marginean, Salajan etc) avem multe nume care arata migratia transcarpatica (Oltean, Muntean, Moldovan, Sîrb, Horvat=Croat etc). or frecventa numelor care indica migratia transcarpatica este mai mare in Ardeal decît la sud sau la est de munti. cu alte cuvinte, intîlnim mai multe familii numite Oltean sau Moldovan in Ardeal decît întîlnim familii numite Ardelean, Muresan, Mocan sau Marginean la sud si la est de munti.
          - in Ardeal, frecventa numelor care indica ocupatia oamenilor din vechime (Funeriu, Olaru, Rotaru, Dogaru, Pacurar etc) este cu mult mai mare decît la sud si la est de Carpati. in vechiul regat intîlnim aproape exclusiv nume care indica relatia de rudenie dintre indivizi (Iliescu, Dumitrescu, Adomnitei, Ailincai etc) fara a indica originea lor geografica sau sociala.
          • 0 (0 voturi)    
            Care flux invers??? (Marţi, 7 februarie 2012, 20:58)

            Paganel [anonim] i-a raspuns lui t

            Îmi pare rău, dar mă văd nevoit să vă corectez. În primul rând, cel puţin în Ardeal (dar şi în Moldova, Basarabia, Bucovina, mare parte a Munteniei subcarpatice, chiar Dobrogea) şi chiar în Ungaria, Oltean(u) se referă la originarii din Ţara Oltului ardelean (numită şi Ţara Făgăraşului)... Oltenia a apărut ca toponim după ocupaţia austriacă (1716-1739), lucru dovedit şi de accentul nespecific limbii române. DIn documentările făcute, pe de o parte, şi azi, locuitorii "de pe Ardeal" (adică din satele de la nord de Olt - de Ţara Oltului) îi numesc, încă, pe făgărăşeni "olteni" (aşa cum şi-au spus chiar şi ei, secole la rând), iar în Făgăraşul interbelic apărea o gazetă numită "Olteanul"... Acest patronim era, deja, activ, de pe la 1630-1640 (a se vedea Urbariile Ţării Făgăraşului şi conscripţiile aceleiaşi zone, publicate de David Prodan şi Ştefan Meteş).
            Apoi, este plin spaţiul extracarpatic de purtători de nume ca Ungurean, Ardelean, Moroşan, Someşan, Sălăjan, Crişan, Mureşan, Bârgăoan, Oltean (cu sensul menţionat mai sus, oltenii Ţării Oltului fiind cei mai vechi care şi-au spus aşa, Ţara Oltului fiinţând, ca voievodat/ducat de prin secolele IX-XIII), Haţegan, Moroianu (originar din zona Branului), Săceleanu, Braşoveanu, Bârsan, etc. Sunt patronime numeroase şi cu o mulţime de purtători, mai ales la est şi sud de Carpaţi... Ştiu ce vorbesc, fiindcă am studiat mai ales repartiţia spaţială (pot detalia şi aspectele legate de metodele de cercetare, dar nu cred că e cazul acum). Precizez că Ungurean (atestat mai ales în "Vechiul Regat", inclusiv în Basarabia şi chiar în Transnistria) este atât de vechi, încât îl pomeneşte şi "Mioriţa". Ungurean are sensul de "român din ţinuturile româneşti ocupate de Ungaria (acelaşi înţeles îl are şi numele sârbizat Ungurjanovic, în Timoc). "Mioriţa" pare să fi apărut înainte de 1400, când Vrancea nu aparţinea Moldovei, altfel nu se explică prezenţa baciului vrăncean alături de cel moldovean... Aş mai adăuga, dar nu mai am spaţiu...
            • 0 (0 voturi)    
              cerere (Marţi, 7 februarie 2012, 23:05)

              t [anonim] i-a raspuns lui Paganel

              imi puteti da si niste referinte bibliografice in privinta repartitiei spatiale a patronimelor? multumesc.
              • 0 (0 voturi)    
                V-aş da cu dragă inimă... (Miercuri, 8 februarie 2012, 4:33)

                Paganel [anonim] i-a raspuns lui t

                ... dar, din păcate, tot ce există, până în acest moment, este o documentare "în curs" (şi, tocmai din acest motiv, incompletă!), pe care am început-o cu ani în urmă şi vreau să o duc până unde s-o putea... Am lucrat, până acum, la extragerea şi gruparea pe unităţi administrative (comune, oraşe, municipii, sau, măcar la nivel judeţean) pentru antroponimele menţionate (dar şi multe altele), însă, fiind un fel de "muncă de chinez", deoarece "mănâncă" enorm de mult timp, poate vă daţi seama că treaba merge extrem de încet... Vă pot spune că sursa principală de documentare a constituit-o site-ul Romtelecom (sau, mai recent, un cd cu baza lor de date la nivelul anului 2008). În unele zone (cum este Ţara Oltului, pe care mi-am dat teza) am lucrat cu listele de alegători (doar numele de familie). Ideal ar fi să avem datele Ministerului de Interne (tot aşa, doar cele legate de nume, nimic altceva în plus). Alţii, din ce m-am mai documentat eu, au deja hărţi cu repartiţia spaţială şi la nivel actual şi pentru epoci mai vechi (de pildă, Marea Britanie, Franţa, Irlanda, Statele Unite, Elveţia...). Vara trecută am găsit la Paris un dicţionar istoric al numelor de familie ce prezintă sute de hărţi cu repartiţia spaţială, pe subdiviziuni administrative, pentru ţările din UE 15 (cele intrate până în 1996). Pentru epocile mai vechi există date şi la noi, începând cu urbariile şi conscripţiile din Ardeal din secolele XVII-XIX şi cu catagrafiile din Principate, realizate de pe la 1775-1780 până spre jumătatea veacului al XIX-lea. Iar ultimele "izvoare" le-am găsit pe site-ul Bibliotecii Congresului American: este vorba de Anuarul SOCEC al României Mari pentru 1924-1925, care oferă zeci, poate sute de mii de nume la nivel de comune, oraşe şi municipii, grupate pe judeţele şi provinciile de atunci ale ţării. Tot acolo se găsesc, scanate, cărţi de telefon pentru Bucureşti şi ţară din perioada comunistă (anii 1950-60).
              • 0 (0 voturi)    
                Completare - referinţe bibliografice (Miercuri, 8 februarie 2012, 4:42)

                Paganel [anonim] i-a raspuns lui t

                Fără a "epuiza" subiectul, adaug că unele precizări, fără date cantitative, însă, găsiţi şi în lucrările: "Numele de persoană la români. O perspectivă istorică." - Domniţa Tomescu; "Nume de persoană şi nume de animale din Ţara Oltului" - Ştefan Paşca; "Dicţionar onomastic românesc" - N. A. Constantinescu; "Rumanische Onomastik" - Iorgu Iordan (ultima lucrare, incompletă - acoperă mai ales patronimele din Vechiul Regat şi mai are şi unele erori). Repet, din nefericire, din toate acestea (şi din altele, eu le-am menţionat pe cele mai însemnate), lipsesc materialele cartografice, de care alţii (deja menţionaţi) fac uz (şi chiar "abuz" - în sensul bun al cuvântului) de foarte multă vreme. Nu vreau să se pară că "mi-au murit lăudătorii" (şi, în plus, cred că am cam deviat pe lângă subiect...), dar cam de un deceniu "adun" date, visând la "punerea pe picioare" a unui "Tezaur antroponimic românesc". Dar, cum cercetarea nu se face "bătând din palme"... mai "este mult până departe!"...
      • -2 (2 voturi)    
        Clujeni nerecunoscatori (Marţi, 7 februarie 2012, 16:55)

        robby [anonim] i-a raspuns lui Stefan

        Daca nu erau moldovenii si oltenii sa "invadeze" la 1918, Clujul ramanea oras majoritar unguresc(80-90% din populatia Clujului erau maghiari!), asa cum a fost pe tot parcursul secolului 19. Si nu mai aveati cu ce sa va mai laudati acum pt ca nu ar mai fi fost deloc romani in Koloszvar.
  • +4 (4 voturi)    
    Frumoasa prezentare ! Multumin Hotnews.ro (Luni, 6 februarie 2012, 20:05)

    Calin [anonim]

    Asteptam si alte detalii in masura ce informatiile vor fi posibile bineinteles.
  • +8 (8 voturi)    
    Sad but true (Luni, 6 februarie 2012, 20:35)

    tincu [anonim]

    Cu toate ca multi dezmint datele recensamantului pe motiv c-ar fi fost facut mai mult din pix, in acest articol aveti dovada ca nu-i chiar asa. Scaderea a avut loc in toata tara, orice oras, fara nicio exceptie, al tarii a avut pierdere de populatie, in medie cu 10%.. Devenim o tara de expati si de agrari, desi agricultura este la pamana. Franta are 7% populatie rurala, dar este granarul europei, dupa Rusia. Concluzia? Unde suntem?
  • +1 (3 voturi)    
    HA HA (Luni, 6 februarie 2012, 21:00)

    Irina [anonim]

    Daca ar stii lumea cate formulare au fost facute din pix ca recenzorii sa isi ia banii. DIn rezultate reiese faptul ca doar doua municipii plus capitala mai pot acces fonduri europene :)
    • +1 (3 voturi)    
      Asa... (Luni, 6 februarie 2012, 22:23)

      Veetor [utilizator] i-a raspuns lui Irina

      Si banuiesc ca stii tu. Dar e mai misto sa nu ne spui noua ;)
  • 0 (2 voturi)    
    si ILFOV? (Luni, 6 februarie 2012, 21:34)

    Andrei [anonim]

    unde e Ilfovul? Este inclus in cei 1.67 mil ai Bucurestiului?
    multumesc
    • 0 (0 voturi)    
      Ilfov (Miercuri, 8 februarie 2012, 11:25)

      aqualung [utilizator] i-a raspuns lui Andrei

      Anyway, iată şi Ilfovul aici http://www.ilfov.insse.ro/phpfiles/Comunicat%20-%20DATE%20PROVIZORII%20RPL%202011_JUDET_Ilfov%20GRI.pdf
  • -11 (11 voturi)    
    wazzub...super tare (Luni, 6 februarie 2012, 21:51)

    super tare.... [anonim]

    Google castiga miliarde de dolari anual din reclama fara sa imparta nimic cu noi. Insa din 9 aprilie 2012, noul motor de cautare W A Z Z U B va oferi 50% din profituri utilizatorilor!!! Pentru aceasta trebuie doar sa va inregistrati. Daca veti invita si alte persoane castigul dvs. va spori pe masura. Inscrierile se fac doar pana pe 9 aprilie 2012, numai pe baza de invitatii de la alte persoane inscrise deja. Cei interesati pot accesa linkul-invitatie de mai jos pentru inscriere (merge si fara hastetepe in fata):
    http://signup.wazzub.info/?lrRef=ddc125a0
    Nu uitati apoi sa confirmati inscrierea la primul email primit!
    La randul vostru oferiti prietenilor linkul-invitatie primit pentru a va mari factorul $.
    • +4 (8 voturi)    
      wazzaabi? (Luni, 6 februarie 2012, 23:07)

      ampersand [utilizator] i-a raspuns lui super tare....

      Scrisoarea nigeriană nu ne-o recomanzi călduros? Sau măcar virusul albanez?
  • -1 (5 voturi)    
    În atenţia (in)competentului Voineagu... (Luni, 6 februarie 2012, 22:29)

    Paganel [anonim]

    ... mizând pe buna-credinţă a HotNews, este înspăimântător cum se aplică vorba strămoşească "câte bordeie, atâtea obiceie" atât în ceea ce priveşte formatul fişierelor judeţene (majoritatea, .pdf, dar sunt vreo câteva .doc şi chiar .html - cele pentru Teleorman şi Giurgiu), cât şi (mai ales!) denumirea lor. Poate, pentru publicarea rezultatelor definitive (că astea-s provizorii), dl. Voineagu - dacă va mai fi şi nu-şi va da şi el demisia după purtătorul de vorbe găsit astă-toamnă "ţap ispăşitoriu" fiindcă a zis exact ce-a zis nenea şefu' de la INS, legat de (ne)declararea CNP - le va sugera şefilor de pe la statisticile judeţene să denumească fişierele (preferabil, în acelaşi format, uşor de utilizat de către cei care au nevoie de aceste date!) cu acelaşi tip de nume de fişier, de forma JUDEŢ_RLP_2011_final (un exemplu...).
    Şi pentru "publicatorii" datelor, două chestiuni: 1) foarte frumos că aţi ataşat şi datele (provizorii) judeţene, dar nu fiţi "incompleţi" şi ataşaţi inclusiv judeţul Ilfov şi Bucureştii.
    2) ce regiuni au cucerit Bucureştii de puteţi să denumiţi restul ţării "provincie" (vă scriu în ideea că ştiţi de unde vine termenul!)... Mie, personal mi se pare deplasat şi jignitor, mai ales în condiţiile în care este utilizat (inadecvat) de către "bucureşteni" cu părinţi/bunici născuţi în cine-ştie ce "fund" de Românie...
    • +4 (4 voturi)    
      Potrivit DEX (Marţi, 7 februarie 2012, 4:58)

      AntonH [utilizator] i-a raspuns lui Paganel

      PROVÍNCIE, provincii, s. f - Teritoriu sau localitate dintr-o țară situate în afara capitalei.
      • +3 (5 voturi)    
        Stimate domn, (Marţi, 7 februarie 2012, 9:48)

        Paganel [anonim] i-a raspuns lui AntonH

        Când am făcut referire la acest termen "provincie" nici o secundă nu m-am gândit la sensul spre care a evoluat (sau involuat!) în DEX, ci la cel latinesc. Provincia derivă, în latină din pro + vincere: pentru învingători, desemnând acele teritorii cucerite de romani în afara Italiei. Prima asemenea provincie, botezată chiar "Provincia" este regiunea franceză Provence de azi. Dacă romanii au cucerit o foarte mare parte a teritoriului a ceea ce a devenit ulterior Imperiul roman, puteţi să îmi spuneţi ce asemenea "teritorii" a "cucerit" oraşul Bucureşti, încât să îşi aroge nişte "bucureşteni" născuţi încine ştie ce loc din ţară "dreptul" de a utiliza pe "provincie", de cele mai multe ori cu sens peiorativ? Cu ce (ne) sunt aceştia "superiori" celorlalţi peste 90% dintre cetăţenii României care NU locuiesc în Bucureşti?
        Legat de aşa-zisa "superioritate" a "bucureşteanului" apărut "peste noapte" (adesea), actuala capitală a României trebuie să-i mulţumescă moldoveanului Alexandru Ioan Cuza că i-a acordat acest statut (1862), în detrimentul Iaşilor. Cele două oraşe capitală de principat aveau populaţie aproximativ egală, iar opţiunea lui Cuza a fost, în primul rând, una geopolitică. Vechea Capitală a Moldovei era prea aproape de ruşi (vreo 20 de km până la Prut, care era, şi atunci, graniţa estică), în vreme ce Bucureştii se găseau la circa 60 de km de Dunăre, frontiera cu "bolnavul Europei", Imperiul otoman (pe care, după nici 20 de ani aveam să-l batem măr la Plevna).
        În consecinţă, mai lăsaţi-mă cu acest "provincie" şi dovediţi, dumneavoastră bucureştenii, indiferent că aveţi două-trei generaţii de când locuiţi acolo sau doar un an doi de când v-aţi stabiliţi, că ÎI/NE RESPECTAŢI pe cei locuind în afara Capitalei!
        Şi, ca să închei: mulţumesc pentru "minusuri". Ele arată că adevărul supără...
        • +3 (3 voturi)    
          Gresesti (Marţi, 7 februarie 2012, 10:30)

          io [anonim] i-a raspuns lui Paganel

          Ce te face sa crezi ca bucurestenii (termen usor fortat avand in vedere ca mare parte a locuitorilo nu s-a nascut in Bucuresti) se cred superiori? Se vede ca esti pornit impotriva lor din motive probabil doar de tine stiute.

          Cuvantul provincie este folosit de cand lumea si nu in sens peiorativ. Dupa cum ti-a explicat si stimabilul de mai sus, in forma actuala semnifica teritoriu din afara capitalei (limba latina nu se mai vorbeste de vreo 2000 de ani, timp in care multe cuvinte au capatat sensuri noi).
    • -3 (5 voturi)    
      dar asa este! (Marţi, 7 februarie 2012, 10:32)

      Crtistian Ioan [anonim] i-a raspuns lui Paganel

      Degeaba ti se pare deplasat si jignitor, aceasta este realitatea, noi miticii traim in Oras, restul sunt "in provincie" sau "la tzara"
  • +8 (8 voturi)    
    evolutie (Marţi, 7 februarie 2012, 1:54)

    Slevin [anonim]

    Orasele mari (Bucuresti, Cluj, Timisoara, Iasi) au avut o descrestere a numarul populatiei si datorita noii asezari demografice (comunele alaturate, devenite suburbii pentru tineri nascuti si care inca au joburi in oras).
    Va dau un exemplu la Cluj. Toate comunele din jurul Clujul au avut cresteri spectaculoase in ultimii ani cu o migratie mare a tineretului din oras care si-a permis o locuinta mai ieftina in acele locuri. Comuna Floresti, care e la vreo 2 km de Cluj e cea mai populata comuna din tara, cu 22 189 persoane (mai mare decat doua municipii din Cluj: Gherla si Campia Turzii si decat un oras: Huedin). Dar sa fim seriosi, aceasta "comuna" e de fapt un cartier marginas al Clujului, aproape toti oameni lucrand in oras. Daca ar fi luat in considerare si aceste aspecte, sunt convins ca in Cluj s-a inregistrat o usoara crestere a populatiei fata de 2002.
    • +2 (2 voturi)    
      corect (Marţi, 7 februarie 2012, 9:34)

      clocord [anonim] i-a raspuns lui Slevin

      asa este !
    • +2 (2 voturi)    
      he he... (Marţi, 7 februarie 2012, 12:15)

      hoha [anonim] i-a raspuns lui Slevin

      Cand de la 22-23 de milioane am coborat la 19.5 milioane este irelevant sa vorbesc ca in Cluj are loc o relocare de 10-15 mii de persoane.

      Principala cauza este un exod masiv al populatiei in strainatate datorat politicilor catastrofale ale ultimilor 22 de ani
    • 0 (0 voturi)    
      Aşa este (Marţi, 7 februarie 2012, 17:54)

      aqualung [utilizator] i-a raspuns lui Slevin

      Fenomenul e vizibil şi la alte oraşe. Cel mai bine cred că s-ar vedea pe judeţul Ilfov, din care mare parte sunt practic suburbiile Bucureştiului.

      Mi se pare acum o greşeală desfiinţarea comunelor suburbane (arondate municipiilor)
  • +5 (5 voturi)    
    recensamant (Marţi, 7 februarie 2012, 9:21)

    dan [anonim]

    Posibil ca recensamantul sa nu fi reflecat corect populatia, mai ales in Bucuresti unde recensamantul nu a fost incheiat.

    Dar totusi cred ca in tara este aproape de realitate. La ora actuala in provincie sunt doar doi ploi economici Cluj si Timisoara unde populatia a ramas stabila sau chiar a crescut ( daca punem la socoteala suburbiile)

    in rest (mai ales Moldova) e jale mare si chiar cred ca populatia a migrat spre alte zone (in special in strainatate la "Capsuni")

    Asta e realitatea, nu putem fi o tara cu 22 mil de locuitori si 5 milioane de acgajati
  • +7 (7 voturi)    
    Cluj si Timisoara (Marţi, 7 februarie 2012, 9:24)

    alex [anonim]

    mi se pare mie sau locuitorii Clujului si Timisoarei sunt multumiti de viata in orasele lor...?
    • -1 (5 voturi)    
      ... (Marţi, 7 februarie 2012, 9:39)

      dragos234 [utilizator] i-a raspuns lui alex

      Daca guvernul ar fi facut cate un parc industrial gen Jucu in fiecare judet, oamenii nu ar fi plecat in lume.
      • +4 (4 voturi)    
        Greseala (Marţi, 7 februarie 2012, 11:13)

        Ionut [anonim] i-a raspuns lui dragos234

        Parcurile industriale din Cluj au fost create si administrate de Consiliul Judetean, nu de Guvern.
        • +3 (3 voturi)    
          Mda (Marţi, 7 februarie 2012, 11:46)

          cristi [anonim] i-a raspuns lui Ionut

          Exact. Adica de cei alesi de acea populatie (comunitatea locala). Dar pentru unii nu conteaza: guvernul si Basescu ii de vina.
          • -2 (2 voturi)    
            ... (Marţi, 7 februarie 2012, 15:56)

            dragos234 [utilizator] i-a raspuns lui cristi

            Am inteles. Cand e vreun succes la Cluj, e normal pt ca se intampla la Cluj.
            Cand iese ceva rau la Cluj, nu mai sunt de vina autoritatile locale, ci sigur Bucurestiul a facut sau n-a facut si iesit rau. Ce ipocrizie.
        • +1 (3 voturi)    
          .... (Marţi, 7 februarie 2012, 15:44)

          dragos234 [utilizator] i-a raspuns lui Ionut

          Da, cu Boc din Cluj prim-ministru, guvernul nu s-a implicat deloc deloc la Jucu. :)
      • +2 (2 voturi)    
        gresesti (Marţi, 7 februarie 2012, 12:12)

        t [anonim] i-a raspuns lui dragos234

        investitorii nu vin unde le indica guvernul, ci acolo unde gasesc o forta de munca profesionista, care sa le aduca profit. asa se face ca majoritatea investitorilor s-au inghesuit la Bucuresti si in varii zone din Ardeal, Banat si Crisana (Cluj, Sibiu, Timisoara, Oradea etc)
        • +2 (2 voturi)    
          Mai degraba (Marţi, 7 februarie 2012, 12:47)

          bobo21 [utilizator] i-a raspuns lui t

          Acolo unde e infrastructura. Deci cat mai aproape de granita de Vest. Apoi romanii din est se muta acolo unde sunt locurile de munca. Rezultatele de la recensamant sunt clare.
          • +1 (1 vot)    
            oare? (Marţi, 7 februarie 2012, 14:08)

            t [anonim] i-a raspuns lui bobo21

            majoritatea investitorilor sînt atrase în ro de acea aglomeratie urbana care are cea mai mare si cea mai instruita populatie = Bucuresti. asta in ciuda faptului ca Bucurestii nu sînt apropiati de granita de vest.

            pe de alta parte, desi acum Clujul are doua centuri ocolitoare (una este A3 iar cealalta este centura Vîlcele - Apahida), desi A1 este in santier intre Sibiu si granita de vest, nu cred ca putem vorbi de o infrastructura rutiera sau feroviara mai buna in Ardeal decît in restul tarii. chiar si aceste doua autostrazi nu sînt facute doar pentru ardeleni, ci mai ales pentru a lega capitala de occident.

            in fine, e adevarat ca nu cunosc la fel de bine drumurile din Moldova sau din Muntenia ca drumurile din Ardeal, insa impresia mea constanta dobîndita in cursul variilor calatorii prin tara in ultimii 15 ani este ca s-au bagat mai multi bani in drumurile din vechiul regat decît in drumurile ardelene (apropos, nicaieri n-am vazut drumuri mai proaste decit in zonele ardelene in care proportia românilor este mai mica decît proportia altor grupuri etnice).

            pe de alta parte, marile orase din Ardeal au traditii vechi atît in ceea ce priveste munca de jos (orasele ardelene si Bucurestii au fost industrializate inaintea multor altor orase din restul tarii, iar generatiile de muncitori din aceste orase si-au transmis unele altora o cultura a muncii pe care nu o gasim in alte parti de pe la noi), cît si in ce priveste munca ce necesita cunostinte avansate / educatie superioara.
        • 0 (0 voturi)    
          ... (Marţi, 7 februarie 2012, 15:48)

          dragos234 [utilizator] i-a raspuns lui t

          sI cand s-a dus Mercedes in Ungaria si nu in Romania, cine crezi ca a negociat cu Mercedes, guvernul ungar sau nusce autoritati locale din Ungaria? Normal ca numai guvernul are anvergura sa negocieze cu astfel de investitori.
  • -2 (4 voturi)    
    shimbari (Marţi, 7 februarie 2012, 11:27)

    dacicul [anonim]

    "Municipiul Iasi, care in 2002 era pe primul loc al ierarhiei resedintelor de judet (n.r. - exceptand capitala Bucuresti) cu peste 321.000 de locuitori, a ajuns in 2011 sa aiba 263.000, potrivit rezultatelor provizorii ale recensamantului din 2011" - hahahah
    pe astia care au disparut din iasi, sa ii cautati in Cluj si Timisoara, de-aia au crescut :)
    restul din ei, care nu mai ies la recensamanat sunt in Brasov, dar acolo e traditie deja, si Bucuresti
    apropo, nu se poate interzice prin lege migratia? ca avem deja 2 popoare migratoare, tiganii si moldovanii
  • -4 (4 voturi)    
    Genocid (Marţi, 7 februarie 2012, 12:15)

    Rosca [anonim]

    Datele de astazi sunt efectul politicii de partid si de stat - din anii 2009, 2010. Abia in 2013 vom putea sa evaluam datele rezultate din politica anti-romaneasca si anti-omeneasca din anul 2011. Atunci s-au taiat ajutoare, subventii, s-au desfintat 167 de spitale si s-au permis comercializarea a sute si sute de medicamente care erau interzise in UE. Abia in 2013 vom evalua halul in care politicienii PDL-UDMR-UNPR au reusit sa destructureze democratia incipienta din Romania. Din anul 2009 a inceput progresiv, nemilos desfintarea locurilor de munca inalt calificate si mediu calificate, practic bilantul guvernarii patrupedului Boc-Basescu se poate numi si incadra la genocid.
  • +1 (3 voturi)    
    ilfov (Marţi, 7 februarie 2012, 16:43)

    bogdan [anonim]

    daca faceti zoom pe harta, veti gasi la Ilfov urmatoarele rezultate:

    Rezultate provizorii- ​recensamant 2011:

    364.241 persoane

    142.582 locuinte

    Recensamantul din 2002:

    300.123 persoane

    98.096 locuinte

    Recensamantul din 1992:

    286.965 persoane

    88.033 locuinte
  • 0 (0 voturi)    
    cluj (Marţi, 7 februarie 2012, 17:44)

    cluj [anonim]

    lipite de clu sun 3 comun cu 50000 de locuitori
    FLORESTI, CE MAI MARE COMUNA DIN TARA 27000
  • +3 (3 voturi)    
    Tiganii sunt de 10 ori mai multi (Marţi, 7 februarie 2012, 18:02)

    Frankie [utilizator]

    Stiu o comuna unde locuiesc cel putin 10 tigani get-beget iar in tabel apar 0 persoane de etnie roma in acea comuna.
    Deci recensamantul e facut aproape degeaba
  • 0 (0 voturi)    
    Au Fost Foarte multi oameni NErecensati (Miercuri, 8 februarie 2012, 9:45)

    Cristi - CRAIOVA [anonim]

    In CRAIOVA sunt blocuri intregi in care nu a fost nimeni, sa nu mai vorbesc de cartierele marginase sau zonele rezidentiale ale orasului. Este vorba de zeci de mii de oameni care nu au fost numarati. Este incredibil. Acest RECENSAMANT a fost facut de mantuiala dar oare cine va raspunde pentru asta ? NIMENI ???
  • 0 (0 voturi)    
    Ceva e putred... (Miercuri, 8 februarie 2012, 12:34)

    bogdan [anonim]

    Ca locuitor al iasi-ului pot sa afirm ca in mod sigur intre 2002 si 2011 populatia n-a scazut cu 60.000 de persoane. Deci ori in 2002 s-a numarat gresit, ori in 2011. personal, in 2002 am fost recenzat, in 2011 nu. pe de alta parte probabil citeva zeci de mii de persoane si-au facut intre timp case in satele de prin jur, dar nu cred sa fie 60.000.... Dupa ceea ce am vazut eu, populatia Iasi-ului a crescut cu citeva zeci de mii de persoane intre 2002 si 2011
  • 0 (0 voturi)    
    Haos (Joi, 9 februarie 2012, 11:05)

    qwerty [anonim]

    Recensamantul s-a efectuat, ca toate in tara de o vreme, inclusiv guvernul ce se propune acum, intr-o lipsa totala de profesionism si de organizare.
  • 0 (0 voturi)    
    referendum (Sâmbătă, 9 februarie 2013, 13:22)

    Dani [anonim]

    cum e cu cvorumul la referendum?


Abonare la comentarii cu RSS

Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Duminică