Aproape 440 de kilometri de autostrada. Aceasta este lungimea totala a tronsoanelor de autostrada care se vor deschide circulatiei in perioada 2011-2013, conform estimarilor furnizate la cererea HotNews.ro de catre Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR). Daca estimarile companiei se vor adeveri, in Romania vor exista la sfarsitul lui 2013 circa 770 de kilometri de autostrada in total. Potrivit datelor furnizate de Institutul National de Statistica, in Romania se putea circula pe 332 de kilometri de autostrazi la sfarsitul lui 2010.

Datele CNADNR transmise HotNews.ro arata ca in 2011, vor fi finalizati 123,2 kilometri, in 2012 alti 107, iar in 2013 cei mai multi kilometri, adica 208,7. In ciuda acestor lucrari, nicio autostrada nu va fi finalizata integral: nici Autostrada Transilvania si nici Coridorul IV Pan-european.

  • Lucrari care vor fi finalizate in 2011

In 2011, dupa o intarziere de peste un an, ar urma sa se finalizeze tronsonul Moara Vlasiei-Ploiesti (42,5 km). Asocierea Spedition UMB- Pa&Co International- Euroconstruct Trading 98- Tehnostrade s-a angajat sa finalizeze toate lucrările la tronsonul de autostrada Moara Vlăsiei-Ploieşti până pe 15 decembrie 2011.Constructorii si-au asumat acest termen dupa ce au fost amenintati cu rezilierea contractului.

Si tronsonul Arad-Timisoara (32,2 km), care face parte din Coridorul IV Pan-european va fi deschis traficului in 2011, insa finalizarea tuturor lucrarilor va avea loc abia in vara lui 2012. De asemenea, din centura Aradului care este construita in regim de autostrada, vor fi finalizati 10 km din 12,25 km. De curand, premierul Emil Boc s-a declarat profund nemultumit de modul in care decurg lucrarile la autostrada Arad-Timisoara si a amenintat cu penalitati. Constructorii tronsonului Arad-Timisoara sunt FCC Construccion si Astaldi.

Tot in 2011 ar urma sa fie finalizata o parte din tronsonul Bucuresti-Moara Vlasiei care este construit Impresa Pizzarotti. CNADNR estimeaza ca vor fi finalizati 13 kilometri din 19,5 kilometri.

Din tronsonul Medgidia-Constanta a fost inaugurata recent o portiune cuprinsa intre Murfatlar si Valul lui Traian. Pentru 2011 este prevazuta finalizarea a 31,8 km din 41,5 km. Deschiderea integrala a tronsonului ar urma sa aiba loc in vara lui 2012. Constructorii sunt Astaldi cu Max Boegl.

  • Lucrari care vor fi finalizate in 2012

La sfarsitul lui 2012 se estimeaza ca vor fi finalizate tronsoanele Bucuresti-Moara Vlasiei, Medgidia-Constanta si centura Aradului. In plus, vor fi deschisi circulatiei cei 32,8 km ai sectorului Deva-Orastie, cei 20,4 km ai sectiunii Cernavoda-Medgidia si 17 km din cei 60 km ai tronsonului Suplacu de Barcau-Bors.

Pentru tronsonul Deva-Orastie (32,8), parte din Coridorul IV Pan-European,lucrarile au demarat la inceputul lunii aprilie 2011, constructorii fiind Strabag si Straco.

In ceea ce priveste Cernavoda-Medgidia, CNADNR a semnat contractul cu asocierea Astaldi- Max Boegl in septembrie, la scurt timp dupa rezilierea contractului cu firma franceza Colas. CNADNR a cautat un nou constructor pentru acest tronson in conditiile in care a renuntat la Colas din cauza nerespectarii clauzelor contractuale.

Pe tronsonul Suplacu de Barcau-Bors, lucrarile inainteaza cu viteza melcului. Dupa renegocierea contractului cu statul roman, constructorul american Bechtel s-a angajat sa finalizeze lucrarile deja incepute, la Suplacu de Barcau-Bors, urmand sa fie gata 17 km in 2012 si 43 de kilometri in 2013.

  • Lucrari care vor fi finalizate in 2013

In 2013 va fi finalizata si portiunea de 8 km dintre Gilau-Nadaselu din Autostrada Transilvania. Aceasta ar fi trebuit sa fie realizata de Bechtel, dar in urma renegocierii contractului, statul roman a hotarat scoaterea ei la licitatie in cel mai scurt timp posibil.

Tot in 2013, vor fi finalizate mai multe tronsoane din Coridorul IV Pan-european, contractele pentru constructia acestora fiind semnate in urma cu cateva luni. In iunie,CNADNR a semnat trei contracte de 428 milioane de euro pentru tronsonul de autostrada Orastie-Sibiu, iar in luna mai au fost semnate contractele pentru doua loturi din tronsonul Nadlac-Arad si un lot pentru Orastie-Sibiu.

Tronsonul Nadlac-Arad (38,8 km) va fi realizat de Asocierea Romstrade – Monteadriano Engenharia e Construcao – Donep Construct (lotul 1) si de Alpine Bau GmbH (lotul 2). Va fi realizat, de asemenea, si un drum de legatura intre Nadlac si DN 7.

Din tronsonul Timisoara -Lugoj va fi finalizat in 2013 primul lot pentru care a fost incheiat contract cu Spedition UMB SRL – Tehnostrade SRL – Carena SpA Impresa di Costruzioni.

Si din Lugoj-Deva, tot primul lot va fi finalizat in 2013, constructorul fiind Asocierea Tirrena Scavi SpA – Societa Italiana per Condotte d’Acqua SpA – Cossi Construzioni SpA.

In 2013 vor mai fi dati in folosinta si 82 de kilometri din Orastie-Sibiu, acest tronson fiind impartit in 4 loturi:

  •     Lotul 1- SC STRABAG SRL
  •     Lotul 2- Asocierea Straco Grup SRL -  Studio Corona SRL Civil Engineering, 
  •     Lotul 3- Impregilo SpA
  •     Lotul 4- Asocierea Astaldi SpA – Euroconstruct Trading '98 SRL – Astalrom SA

Coridorul 4 pan-european va lega Bucurestiul de Pitesti, Sibiu, Sebes, Deva, Lugoj, Timisoara, Arad si Nadlac, facand legatura cu autostrazile din Ungaria, spre Seghedin.

  • Dati click pe tronsoanele de autostrada de pe harta pentru a afla detalii despre ele

Vezi Harta Mare

Harta de baza © OpenStreetMap contributors, CC-BY-SA este oferita prin intermediul serviciului de cloud ArcGIS.com, serviciu oferit de ESRI.