​HARTA DINAMICA ​Estimarile autoritatilor: pana la sfarsitul anului 2013, Romania va avea 770 de kilometri de autostrada. Vezi pe unde trec actualele si viitoarele autostrazi din Romania

de Victor Cozmei, Claudia Pirvoiu     HotNews.ro
Marţi, 18 octombrie 2011, 17:29 Actualitate | Esenţial


Aproape 440 de kilometri de autostrada. Aceasta este lungimea totala a tronsoanelor de autostrada care se vor deschide circulatiei in perioada 2011-2013, conform estimarilor furnizate la cererea HotNews.ro de catre Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR). Daca estimarile companiei se vor adeveri, in Romania vor exista la sfarsitul lui 2013 circa 770 de kilometri de autostrada in total. Potrivit datelor furnizate de Institutul National de  Statistica, in Romania se putea circula pe 332 de kilometri de autostrazi la sfarsitul lui 2010.

Datele CNADNR transmise HotNews.ro arata ca in 2011, vor fi finalizati 123,2 kilometri, in 2012 alti 107, iar in 2013 cei mai multi kilometri, adica 208,7. In ciuda acestor lucrari, nicio autostrada nu va fi finalizata integral: nici Autostrada Transilvania si nici Coridorul IV Pan-european.



  • Lucrari care vor fi finalizate in 2011
In 2011, dupa o intarziere de peste un an, ar urma sa se finalizeze tronsonul Moara Vlasiei-Ploiesti (42,5 km). Asocierea Spedition UMB- Pa&Co International-  Euroconstruct Trading 98- Tehnostrade s-a angajat sa finalizeze toate lucrările la tronsonul de autostrada Moara Vlăsiei-Ploieşti până pe 15 decembrie 2011.  Constructorii si-au asumat acest termen dupa ce au fost amenintati cu rezilierea contractului.

Si tronsonul Arad-Timisoara (32,2 km), care face parte din Coridorul IV Pan-european va fi deschis traficului in 2011, insa finalizarea tuturor lucrarilor va  avea loc abia in vara lui 2012. De asemenea, din centura Aradului care este construita in regim de autostrada, vor fi finalizati 10 km din 12,25 km. De  curand, premierul Emil Boc s-a declarat profund nemultumit de modul in care decurg lucrarile la autostrada Arad-Timisoara si a amenintat cu penalitati.  Constructorii tronsonului Arad-Timisoara sunt FCC Construccion si Astaldi.

Tot in 2011 ar urma sa fie finalizata o parte din tronsonul Bucuresti-Moara Vlasiei care este construit Impresa Pizzarotti. CNADNR estimeaza ca vor fi  finalizati 13 kilometri din 19,5 kilometri.

Din tronsonul Medgidia-Constanta a fost inaugurata recent o portiune cuprinsa intre Murfatlar si Valul lui Traian. Pentru 2011 este prevazuta finalizarea a 31,8 km din  41,5 km. Deschiderea integrala a tronsonului ar urma sa aiba loc in vara lui 2012. Constructorii sunt Astaldi cu Max Boegl.
  • Lucrari care vor fi finalizate in 2012
La sfarsitul lui 2012 se estimeaza ca vor fi finalizate tronsoanele Bucuresti-Moara Vlasiei, Medgidia-Constanta si centura Aradului.  In plus, vor fi  deschisi circulatiei cei 32,8 km ai sectorului Deva-Orastie, cei 20,4 km ai sectiunii Cernavoda-Medgidia si 17 km din cei 60 km ai tronsonului Suplacu de  Barcau-Bors.

Pentru tronsonul Deva-Orastie (32,8), parte din Coridorul IV Pan-European,lucrarile au demarat la inceputul lunii aprilie 2011, constructorii fiind Strabag  si Straco.

In ceea ce priveste Cernavoda-Medgidia, CNADNR a semnat contractul cu asocierea Astaldi- Max Boegl in  septembrie, la scurt timp dupa rezilierea contractului cu firma franceza Colas. CNADNR a cautat un nou constructor pentru acest tronson in conditiile in care  a renuntat la Colas din cauza nerespectarii clauzelor contractuale.

Pe tronsonul Suplacu de Barcau-Bors, lucrarile inainteaza cu viteza melcului. Dupa renegocierea contractului cu statul roman, constructorul american Bechtel  s-a angajat sa finalizeze lucrarile deja incepute, la Suplacu de Barcau-Bors, urmand sa fie gata 17 km in 2012 si 43 de kilometri in 2013.
  • Lucrari care vor fi finalizate in 2013
In 2013 va fi finalizata si portiunea de 8 km dintre Gilau-Nadaselu din Autostrada Transilvania. Aceasta ar fi trebuit sa fie realizata de Bechtel, dar in  urma renegocierii contractului, statul roman a hotarat scoaterea ei la licitatie in cel mai scurt timp posibil.

Tot in 2013, vor fi finalizate mai multe tronsoane din Coridorul IV Pan-european, contractele pentru constructia acestora fiind semnate in urma cu cateva luni. In iunie, CNADNR a semnat trei contracte de 428 milioane de euro pentru tronsonul de autostrada Orastie-Sibiu, iar in luna mai au fost semnate contractele pentru doua loturi din tronsonul Nadlac-Arad si un lot pentru Orastie-Sibiu.

Tronsonul Nadlac-Arad (38,8 km) va fi realizat de Asocierea Romstrade – Monteadriano Engenharia  e Construcao – Donep Construct (lotul 1) si de Alpine Bau GmbH (lotul 2). Va fi realizat, de asemenea, si un drum de legatura intre Nadlac si DN 7.

Din tronsonul Timisoara -Lugoj va fi finalizat in 2013 primul lot pentru care a fost incheiat contract cu Spedition UMB SRL – Tehnostrade SRL – Carena SpA Impresa di Costruzioni.

Si din Lugoj-Deva, tot primul lot va fi finalizat in 2013, constructorul fiind Asocierea Tirrena Scavi SpA – Societa Italiana per Condotte d’Acqua SpA –   Cossi Construzioni SpA.

In 2013 vor mai fi dati in folosinta si 82 de kilometri din Orastie-Sibiu, acest tronson fiind impartit in 4 loturi:
  •     Lotul 1- SC STRABAG SRL
  •     Lotul 2- Asocierea Straco Grup SRL -  Studio Corona SRL Civil Engineering, 
  •     Lotul 3- Impregilo SpA
  •     Lotul 4- Asocierea Astaldi SpA – Euroconstruct Trading '98 SRL – Astalrom SA
Coridorul 4 pan-european va lega Bucurestiul de Pitesti, Sibiu, Sebes, Deva, Lugoj, Timisoara, Arad si Nadlac, facand legatura cu autostrazile din Ungaria,  spre Seghedin.

  • Dati click pe tronsoanele de autostrada de pe harta pentru a afla detalii despre ele


Vezi Harta Mare
Harta de baza © OpenStreetMap contributors, CC-BY-SA este oferita prin intermediul serviciului de cloud ArcGIS.com, serviciu oferit de ESRI.








Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















54927 vizualizari

  • +17 (23 voturi)    
    ahahahaha (Marţi, 18 octombrie 2011, 17:40)

    Kleine [anonim]

    Hhahahha hahahahha Si am dat cu mana de perete si m-am trezit.
    Hahahhaha
  • -1 (3 voturi)    
    erata (Marţi, 18 octombrie 2011, 17:42)

    STF [anonim]

    pentru 2011 este prevazuta finalizarea a 41,5 km din 31,8 km

    N.r. - Multumim. Am corectat.
  • +14 (16 voturi)    
    770 km? (Marţi, 18 octombrie 2011, 17:45)

    x [anonim]

    770 km?
    Pina in 2013?
    Inseamna ca alegerile sint mai aproape ca oricind!
    • +4 (4 voturi)    
      parlamentare sint la anul (Marţi, 18 octombrie 2011, 19:00)

      spy [utilizator] i-a raspuns lui x

      .
    • +3 (3 voturi)    
      nu ai citit cu atentie! (Miercuri, 19 octombrie 2011, 10:40)

      Cristian Ioan [anonim] i-a raspuns lui x

      Alegeri sau nu, este evident imposibil ca in numai doi ani sa se faca den trei ori mai mult decat in intrega perioada de dupa Revolutie!!!!
      Dar nu ai citi complet stirea, spune clar ca <<In ciuda acestor lucrari, nicio autostrada nu va fi finalizata integral: nici Autostrada Transilvania si nici Coridorul IV Pan-european.>> asa ca tronsoanele care eventual se vor face, vor fi practic inutile ... o comparatie un pic exagerata ar fi cu un zbor low-cost catre Paris, care ma costa doar 25 Euro, dar avionul nu are destul combustibil si se prabuseste la 2 Km de aeroportul de destinatie!
    • 0 (0 voturi)    
      autostrada (Miercuri, 19 octombrie 2011, 10:59)

      zaharia [anonim] i-a raspuns lui x

      corect aveti dreptate
  • -1 (5 voturi)    
    Foarte interesant (Marţi, 18 octombrie 2011, 17:47)

    catalin [anonim]

    Rumanii cei mai vrednici europeni: Din tronsonul Medgidia-Constanta a fost inaugurata recent o portiune cuprinsa intre Murfatlar si Valul lui Traian. Pentru 2011 este prevazuta finalizarea a 41,5 km din 31,8 km.
  • +12 (16 voturi)    
    Daca e sa ma intrebe cineva... (Marţi, 18 octombrie 2011, 17:48)

    Marius [anonim]

    ce este mai real: Mos Craciun sau Austostrazile din Romania, cu siguranta ca raspunsul meu va fi Mos Craciun
  • +7 (11 voturi)    
    ha ha ha (Marţi, 18 octombrie 2011, 17:48)

    rider [anonim]

    si 1 aprilie e departe rau
  • +5 (7 voturi)    
    Dezolant (Marţi, 18 octombrie 2011, 17:50)

    XYZ [anonim]

    Fara cuvinte
  • -1 (11 voturi)    
    x (Marţi, 18 octombrie 2011, 17:53)

    x [anonim]

    in Transilvania mai nimic, multumim
    • +7 (15 voturi)    
      ? (Marţi, 18 octombrie 2011, 18:25)

      razvan [anonim] i-a raspuns lui x

      Intr-adevar, cei peste 100 km intre Sibiu si Deva sunt in Moldova. Iar Timisoara-Arad-Nadlac (cca 80 km) sunt in Oltenia.

      PS Stiu ca Timisoara este in Banat si Aradul in Crisana, dar este clar ca in urmatorii ani marile investitii in domeniu au loc in zona intracarpatica.
      • 0 (0 voturi)    
        autostrada (Duminică, 13 ianuarie 2013, 14:58)

        draghici florin [anonim] i-a raspuns lui razvan

        esti praf la geografie
    • +9 (15 voturi)    
      Transilvania?? (Marţi, 18 octombrie 2011, 18:26)

      Ionuţ [anonim] i-a raspuns lui x

      Uită-te în Moldova!! Mai virgină ca Pleistocenul!
      • +8 (12 voturi)    
        ´pretene´ (Marţi, 18 octombrie 2011, 19:57)

        dragos [anonim] i-a raspuns lui Ionuţ

        daca nu stii abtinete. Moldova are drumuri bune, Casuneanu nu e chiar atat de rau.

        stai linistit, nu ne plange, ca am vazut ce e in restul tarii.

        Greetings!
      • +8 (14 voturi)    
        hai sa fim obiectivi (Marţi, 18 octombrie 2011, 20:00)

        turistul [anonim] i-a raspuns lui Ionuţ

        Moldova are DN2-ul care e aproape ca o autostrada, de la Bucuresti la Iasi (400 km ) cu aproape doua benzi pe sens ... asa ceva nu mai exista decat in foarte putine locuri in restul tarii ... deci e cat de cat OK ...
        • +5 (7 voturi)    
          Dar gandeste-te (Miercuri, 19 octombrie 2011, 8:53)

          aa [anonim] i-a raspuns lui turistul

          Ca aia 400 Km ii faci cu 50 km/h (sat dupa sat dupa sat... dupa sat dupa sat...). Aia nu e autostrada. Iti ia cel putin 5-6 ore sa ajungi pana la Iasi. Asta daca mai si fortezi un pic si daca ai noroc sa nu te prinda radarele (pandacii).
          • +2 (4 voturi)    
            Sau (Miercuri, 19 octombrie 2011, 9:13)

            Vizitiul [utilizator] i-a raspuns lui aa

            O luati pe urmele lui Huidu daca ii dati talpa aiurea.
      • +5 (7 voturi)    
        am ras (Marţi, 18 octombrie 2011, 20:07)

        kostel [anonim] i-a raspuns lui Ionuţ

        acum patru zile m-am operat la coloana (probleme cu 3 inele). am ras la comentariul tau de mi-a plenit operatia. + io sunt din moldova.
      • +1 (1 vot)    
        ... (Miercuri, 19 octombrie 2011, 10:30)

        LauraC [anonim] i-a raspuns lui Ionuţ

        =))
        Fix la asta ma gandeam si eu - si Moldova?!
    • +16 (20 voturi)    
      Eu as fi mai optimist! (Marţi, 18 octombrie 2011, 18:29)

      BANU [anonim] i-a raspuns lui x

      Cele mai mari sectiuni de autostrada din intreaga Romanie in constructie se afla si se vor afla in urmatorii ani in Transilvania:

      A1: Nadlac-Arad (in constructie deja)
      Arad-Timisoara (aproape de finalizare in acest an)
      Timisoara-Lugoj (in constructie)
      Deva-Orastie (in cosntructie)
      Orastie-Sibiu (in constructie)

      A3: Surplacu de Barcau-Oradea va intra in construcite la anul.

      Moldova insa chiar nu are NICIUN km in constructie din pacate!

      Indiferent insa de aceaste date, Romania este unul dintre statele UE cu cei mai multi km de autostrada in constructie la ora actuala, ceea ce orice am spune, e totusi un pas inainte fata de anii trecuti cand nu se construia nimic. Daca vor continua lucrarile in acest ritm, in 10 ani ne apropiem de o retea de autostrazi decenta, care va lega Timisoara si Sibiul de Bucuresti, Clujul si Brasovul de Bucuresti si Constanta. Chiar si Occidentul si-a construit reteaua actuala de autostraza in 40 ani. Romanii sunt mai nerabdatori pentru ca vad ce au altii, insa parerea mea e ca nu se pot face minuni. Insa sunt un optimist si as spune ca in 10 ani marile probleme de infrastructura se vor fi rezolvat la capitolul autostrazi prin creearea unei structuri de baza care va lega Transilvania de Bucuresti si Marea Neagra prin 2 autostrazi, urmand ca Moldova sa fie si ea conectata la aceasta retea prin autostrada Iasi-Bucuresti.

      Fiti mai optimisti!

      Salutari!
      • -2 (14 voturi)    
        Te-ai trezit?! (Marţi, 18 octombrie 2011, 19:18)

        plictisitu [utilizator] i-a raspuns lui BANU

        Tu unde ai trait in ultimii ani? Multumita guvernului romaniei, lui bechtel precum si altor mari si vestite firme constructoare de autostrazi, Romania a fost, este si va fi muuulti ani de acum inainte unul din statele UE cu cei mai multi km in constructie. Optimismul tau mi se pare deplasat, avand in vedere modul in care au mers lucrurile pana acum. De cate ori se discuta acest subiect, auzim cat de mult si rapid se va construi in viitor, fara ca cineva sa explice de ce nu s-a intamplat asa pana acum.
        A, sa nu uit: ca si clujean, singurul segment de autostrada care ma intereseaza este Cluj-Bors, dar nu cred ca am sa-l prind terminat, poate copii mei la pensie...
        • +1 (3 voturi)    
          vise mari (Miercuri, 19 octombrie 2011, 10:19)

          omidul [anonim] i-a raspuns lui plictisitu

          idee e cam asa... Incerc sa ma dau tata omidul. Daca da Domnu si se fac sectiunile acestea de autostrazi cum zic domnii astia (probabil ca prin 2015 ar fi gata totul), iar cat de curand nu se incepe sa se contracteze macar sibiu-pitesti, brasov-ploiesti, ma rog, sa se treaca muntii cu autostrada, de nu o sa fim ca si cu gazonul de pe arena nationala, sa nu-mi ziceti mie pe nume. Va dati seama ce o sa fie pe Valea Oltului sau Brasov-Comarnic. Nici nu vreau sa ma gandesc. Oricum, si daca s-ar incepe contractarea acum, nu vad sa se treaca muntii pe autostrada in urmatorii 5-6-10 ani. Concluzia...
          Si inca ceva...ca tot avem Delta. O autostrada cu adevarat a Soarelui (cum au italienii sau grecii pe malul marii) nu epignismul nostru, pana la Delta(Tulcea), nu ar fi rentabila?, ca ceea ce avem acum e de ras in conditiile in care vrei sa atragi turisti. Basca, nici indicatoare nu avem pe unde sa o luam spre Tulcea. Daca nu ai GPS esti terminat.
          • 0 (0 voturi)    
            ... (Miercuri, 19 octombrie 2011, 10:33)

            LauraC [anonim] i-a raspuns lui omidul

            "tata omidul"! =))
      • +1 (3 voturi)    
        asa o fi (Marţi, 18 octombrie 2011, 19:55)

        g [anonim] i-a raspuns lui BANU

        Aia le-au terminat in secolul trecut. In 10 ani o sa fie acelasi articol cu aceleasi comentarii.
        Mai gulie si daca fac un km pe luna ar fi bine.
        • +2 (2 voturi)    
          un km pe luna (Marţi, 18 octombrie 2011, 21:03)

          pehash [utilizator] i-a raspuns lui g

          pai cam atat au facut din 89 pana acum.. :D
      • -3 (5 voturi)    
        asta cu optimismul.. (Miercuri, 19 octombrie 2011, 9:08)

        umoristu [anonim] i-a raspuns lui BANU

        care esti? boc? udrea? baselu? nu ti-ai luat azi medicamentele si visezi la voturi ?
      • 0 (0 voturi)    
        optimism relativ (Miercuri, 19 octombrie 2011, 10:48)

        Cristian Ioan [anonim] i-a raspuns lui BANU

        Este justificat un optimism relativ - nimeni nu crede povestea cu 770 Km, dar POATE ca se face un pic mai mult decat zero!

        Daca pina acuma nu s-a facut mai nimic, ORICE progres este semnificativ.
        Daca pornim din starea "mai rau de atit nu se poate", evident ca va fi mai bine, ca doar nu se va face un numar NEGATIV de Km de autostrada pe an!
      • 0 (0 voturi)    
        "Eu as fi mai optimist!" (Miercuri, 19 octombrie 2011, 11:03)

        GhP [anonim] i-a raspuns lui BANU

        Optimist la ce?!?!
        Ca se jefuieste tara cu autostrada, combinatul, primaria de oras mare !!!....
        S-a terminat cu jaful mic, acolo un tir de tigari, de banane, o hartie 'higienica' dusa-adusa de la bulgari.

        Banule! unde traiesti tata?
        Ce e parinti tai? Ai copii?
        Au pus internet in sanatorii?

        GhP
    • 0 (6 voturi)    
      Sigur, moldovenii astia acapareaza tot... (Marţi, 18 octombrie 2011, 18:45)

      enter [utilizator] i-a raspuns lui x

      Nene, ai dreptate, in Transilvania nu se prea lucreaza. Alba Iulia si Tg. Mures probabil ca sunt in Secuiesc Land.
      Si apropo... ce trebuie sa faca moldovenii pentru a fi inclusi si ei pe harta de dezvoltare? Matanii ?
      • 0 (0 voturi)    
        stim noi ce stim (Marţi, 18 octombrie 2011, 19:58)

        dragos [anonim] i-a raspuns lui enter

        don´t cry for us.
    • 0 (2 voturi)    
      autostrazi neam! (Marţi, 18 octombrie 2011, 22:41)

      Rotary [anonim] i-a raspuns lui x

      in transilvania macar mai aveti acolo vreo 40 de km da in moldova?? neam ftare nicimacar 1 metru;) asa ca fii fericit;)
  • +6 (6 voturi)    
    sa tragem aer tare in piept (Marţi, 18 octombrie 2011, 17:53)

    pipi [anonim]

    si sa ne tinem rasuflarea pana ajungem cu numaratoarea la 770! Cine supravietuieste o sa circule fericit de la est la vest si de la nord la sud pe autostrada in romania
    • +1 (1 vot)    
      si ce daca? (Miercuri, 19 octombrie 2011, 10:53)

      Cristian Ioan [anonim] i-a raspuns lui pipi

      Aici in Muntenia avem o bucata mai mare, si la ce ne foloseste?

      Daca nu exista conectivitate, la niciunul din capete?!

      Tin minte foarte bine, eram copil si am fost foarte entuziasmat prin 1969 ca s-a dat in functiune o AUTOSTRADA la noi in tara, cum vazusem in filme la americani!
      Mi se parea fantastic ca Fiat-ul 1300 al unchiului putea atinge 115 km pe ora ...

      Dar chiar si atunci resimteam lipsa de finalitate: bun,a jungi foarte repede, comod si sigur de la Bucuresti la Pitesti, si dupa aia? Ce sens are un singur tronson de autostrada?!
  • 0 (0 voturi)    
    doamne ajuta (Marţi, 18 octombrie 2011, 17:55)

    roman [anonim]

    desi parca as face si eu precum kleine...
  • +16 (18 voturi)    
    Titlul corect (Marţi, 18 octombrie 2011, 17:56)

    V.R. [utilizator]

    Ar fi trebuit sa sune asa: "770 de kilometri de CIOTURI DE autostrada"
    • +1 (1 vot)    
      exact! (Miercuri, 19 octombrie 2011, 9:34)

      donache [anonim] i-a raspuns lui V.R.

      cel mai la subiect comentariu. CIOTURI de autostrada!
    • 0 (0 voturi)    
      spre europa (Duminică, 13 ianuarie 2013, 15:04)

      florin draghici [anonim] i-a raspuns lui V.R.

      as traversa romania ff bucuros ,pe bucati de autostrada,
      decat cei 600 km de acu ,prin sate radare,carute si politisti atarnache la o spaga mica.Si asta n zece ore minim.
  • +6 (8 voturi)    
    ce pacaleala.. (Marţi, 18 octombrie 2011, 17:59)

    Raluca [anonim]

    cand zici 770km te gndesti, oau, o gramada. Pacaleala vine insa cand te uiti pe harta: abia daca se vad dungulitele alea colorate in cata Romania. Nu mai zic ca-s inca in plan si planurile la noi stim cam cum se fac.
  • +8 (10 voturi)    
    Da, e adevarat, se va circula (Marţi, 18 octombrie 2011, 18:02)

    corzo [anonim]

    Da, se va circula pe 770km de autostrada: de la Debrecen pina prin Linz. Si cine vrea, poate sa mearga pina in Paris, Barcelona sau Roma. Deci se va circula in continuare pe oriciti kilometrii. Doar Bucuresti, Cluj, Timisoara, Brasov, Iasi si Constanta nu vor fi accesibile pe autostrada...
  • +20 (20 voturi)    
    praf in ochi (Marţi, 18 octombrie 2011, 18:02)

    Anonim [anonim]

    Intr-un domeniu ca asta, lipsa de organizare si planificare manifestata este inspaimantatoare. Singura parte coerenta este finalizarea bucatilor lipsa din drumul spre litoral, in rest - vai de noi.

    O autostrada utila (si rentabila din punct de vedere financiar, in ideea taxarii pentru utilizarea lor) trebuie sa asigure legaturi intre puncte de interes ridicat:

    - spre o zona turistica, ca sa ajunga turistu' repede si fara nervi
    - spre o zona industriala, ca sa mearga transportu' de marfa si sa nu se puna problema de intarzieri la aprovizionarea unei fabrici sau in livrari
    - legaturi spre tarile vecine
    - tranzitarea rapida si ocolirea aglomeratiilor

    In afara de A2-ul facut din bucati, care duce turisti la mare doar cateva luni pe an, avem niste sparcaieli aruncate pe harta pentru luat ochii. Sa zicem ca am o fabrica in tara; cu ce ma ajuta pe mine "Deva-Sibiu" daca pana acolo ajung tot pe niste DN-uri nenorocite c-o banda si mai departe spre vama tot pe DN ma duc ? sau vreau sa plec spre vest din Moldova sau din Bucuresti - pot ajunge la o autostrada in maxim 100-200 km si dupa aia sa circul pe ea cu o viteza constanta pana aproape de destinatie, asa incat sa stiu aproximativ la ce ora ajung la destinatie ? nu.

    Autostrazile tre' sa fie coloane vertebrale de sute de kilometri pentru traficul unei tari, nu unghii si fire de par. Ar trebui sa fie interzisa inaugurarea bucatilor de 30-40 km cu titlu de "autostrada", cand sunt doar DN-uri cu 2 benzi sau centuri ocolitoare.
    • +7 (13 voturi)    
      Gresesti (Marţi, 18 octombrie 2011, 18:22)

      razvan [anonim] i-a raspuns lui Anonim

      Sunt de acord ca la modul ideal autostrazile ar tebui sa traverseze tara de la un capat la celalalt pe mai multe directii. Insa, in conditiile actuale din Romania, niste cioturi de autostrada de 20,30, 40 km in zona marilor orase sau in zone foarte aglomerate pot face minuni. Vezi A3 Gilau-Campia Turzii, 52 km de autostrada care scad cu cel putin o ora drumul intre estul si centrul Romaniei si vama Bors.
      • -3 (7 voturi)    
        pentru cine scurteaza? (Marţi, 18 octombrie 2011, 19:09)

        clujeanul [anonim] i-a raspuns lui razvan

        Am o mare dilema. Din centrul Romaniei nu e mai simplu sa mergi prin Sebes-Deva-Arad-Nadlac decat sa urci pe la Cluj si Oradea? Daca pleci din Cluj spre Oradea vei avea surpriza la Gilau (capatul autostrazii) sa vezi ca practic nimeni nu urca si nimeni nu coboara de pe autostrada. Vorba lui Badea, leaga nimic de niciunde.
        • +1 (1 vot)    
          clujeanu lu peste.. (Miercuri, 19 octombrie 2011, 8:15)

          Dnn [utilizator] i-a raspuns lui clujeanul

          mai treci pe la cluj prietene daca tot iti zici clujean..
      • +2 (4 voturi)    
        Nu stiu despre ce minune vorbesti dar... (Marţi, 18 octombrie 2011, 19:20)

        .... [utilizator] i-a raspuns lui razvan

        am circulat de mai multe ori spre Cluj pe aceasta mini-autostrada iar ultima data am venit pe soseaua veche si stupoare: am constatat ca am ajuns mult mai repede la Cluj decat pe autostrada. De altfel, de cate ori circulam pe autostrada Campia Turzii-Gilau eram mirat de ce circula atat de putine masini si dupa ce am ajuns pe vechiul drum am gasit explicatia: soseaua era mult mai folosita de soferi pentru ca distanta e mai putin de jumatate din distanta pe autostrada plus drumul de la autostrada la Cluj.
        • 0 (0 voturi)    
          tu (Miercuri, 19 octombrie 2011, 9:21)

          tu [anonim] i-a raspuns lui ....

          tu chiar nu sti ce vorbesti, omule. mai fa socoteala odata, dar mai bine taci, de fapt!
      • +4 (4 voturi)    
        de acord, dar... (Marţi, 18 octombrie 2011, 19:33)

        Anonim [anonim] i-a raspuns lui razvan

        Acele "cioturi" sunt pompos intitulate autostrazi, asta zic. Cum sa-i spui "autostrada A3" cand de la inceput pana la sfarsit o parcurgi in 24 de minute mergand cu viteza legala de 130 km/h ? e o varianta ocolitoare, o centura, un drum expres ... ce vrei tu, dar nu autostrada.

        Cand ma invarteam pe la mare vara asta, am vazut pe langa un santier "Autostrada A4", desi stiam ca se lucreaza la extinderea A2-ului. Recunosc ca la gaselnita asta nu ma gandisem: fiecare bucatica de 50 km o denumim autostrada noua si mai punem o statie de taxare, ca doar ai schimbat autostrada :)
    • -1 (3 voturi)    
      mai bine puneau la punct toate DN si DJ (Marţi, 18 octombrie 2011, 19:06)

      spy [utilizator] i-a raspuns lui Anonim

      minim 2 benzi pe sens la DN-uri si dupa aceea autoastrazi. ce-i trebuie porcului tichie de margaritar?
      • +1 (1 vot)    
        corect! (Miercuri, 19 octombrie 2011, 10:59)

        Cristian Ioan [anonim] i-a raspuns lui spy

        Spionule, ai dreptate!
        Niste DRUMURI EXPRES sunt absolut necesare, nu neaparat autostrazi!
        Doua benzi pe sens ar fi de ajuns, DACA nu trece prin toate localitatile, nu intalnesti pe sosea carute si vaci, si nu intersecteaza in unghi drept alt durm cu circulatie intensa ...
  • +5 (9 voturi)    
    praf in ochi (Marţi, 18 octombrie 2011, 18:19)

    qaziop [anonim]

    Doua observatii:
    1. 770 de km e foarte putin, sunt portiuni de autostrada care nu duc nicaieri. In plus sunt zone din tara aflate la sute de km de o autostrada.
    2. Nu vor fi terminati nici aia. In 2012 e planificat foarte putin. Dupa alegeri, nu se mai ocupa nimeni de tampenii, sunt alte prioritati (platirea datoriilor facute in campanie, multi prieteni). Asta e stadiul care va fi atins in 2015-2016 (inainte de urmatoarele alegeri).
    • +3 (3 voturi)    
      :) (Marţi, 18 octombrie 2011, 23:52)

      Lucian* [utilizator] i-a raspuns lui qaziop

      chiar ma intrebam daca nu a observat nimeni ca in 2012 este planificat extrem de putin.
      Chestia aia marcata langa Lugoj cu CYAN cam pe cand se termina? Nu apare culoarea la anii programati.
      Nu pot sa nu remarc viziunea ZERO in dezvoltarea infrastructurii de autostrazi.
      In mod normal faci drumurile astea pentru suportul zonelor industriale si pentru scoaterea din izolatie a zonelor subdezvoltate.
      La noi nu este clar deloc!
  • +4 (6 voturi)    
    drum drept (Marţi, 18 octombrie 2011, 18:20)

    andu [anonim]

    mi se pare mie sau majoritatea autostrazilor au un traseu cam sinuos?! Inteleg ca relieful e cum e, dar Buc.-Ploiesti de ce nu e dreapta? Sau numai la altii se poate?
    • +5 (9 voturi)    
      Nu ai dreptate! (Marţi, 18 octombrie 2011, 18:33)

      BANU [anonim] i-a raspuns lui andu

      Autosatrazile se consturiesc sinuos din motive de securitate a traficului. Daca ar fi o sosea dreapta pentru 200 km, atunci tentatia de a atipi e foarte mare din cauza monotoniei. Din acest motiv se fac autostrazile sinuoase, pentru a rupe monotonia, mai ales la campie. Asta e regula.

      Mai sunt si alte considerente: geografice (natura solului, subsolului), arheologice (vestigii), protectie a naturii (ocolire a unei paduri), demografice (ocolire a unei localitati) etc etc.
      • +2 (2 voturi)    
        De aia se fac si mai multe viaducte decat ar fi .. (Marţi, 18 octombrie 2011, 19:28)

        .... [utilizator] i-a raspuns lui BANU

        necesar. Cred ca cel care a ales traseul autostrazii Transilvania era beat. Cel putin pe traseul Suplac-Bors multa lume de aici se intreaba cum a fost priectata autostrada daca tinem cont de numarul prea mare de viaducte sau de zone cu alunecari de teren care necesita lucrari foarte costisitoare de stabilizare.
    • 0 (0 voturi)    
      corect (Miercuri, 19 octombrie 2011, 9:34)

      sinus [anonim] i-a raspuns lui andu

      Pai romanii au reinventat conceptul de autostrada. La noi autostrada nu e un drum care urmeaza directia cea mai scurta itre doua locatii ci un drum croit sa treaca prin cat mai multe terenuri ale baietilor destepti, plus ca se toarna si mai mult asfalt, doar nu avem "latifundiari" si "regi ai asfaltului" degeaba...
      • 0 (0 voturi)    
        asta aici linga Buc! (Miercuri, 19 octombrie 2011, 11:02)

        Cristian Ioan [anonim] i-a raspuns lui sinus

        Cu cativa ani in urma, cand se vorbea despre autostrada de Brasov, faceam haz de necaz: parca vezi ca aici la iesirea din Capitala, pina la Moara Vlasiei-Snagov, autostrada ce inlocuieste DN1 va avea un traseu extrem de sinuos, va face mari zig-zaguri laterale, ca sa treaca pe TOATE terenurile pe care "baietii destepti" le-au cumparat din timp!
  • +5 (7 voturi)    
    glumiti? (Marţi, 18 octombrie 2011, 18:26)

    mia [anonim]

    E de ras, daca n-ar fi de plans...
  • +8 (8 voturi)    
    lasa-ne (Marţi, 18 octombrie 2011, 18:26)

    dumil [utilizator]

    zi-mi pana la sfatsitul anunlui curent cat faci.
    planificari din astea pe 5 ani care se schimba anul viitor tind spre infinit.
  • +2 (6 voturi)    
    A inceput campania! (Marţi, 18 octombrie 2011, 18:28)

    iou [anonim]

    Electorala! Votati-ne,ca pe noi nu ne doare gura sa va aburim.
  • +5 (7 voturi)    
    o intrebare retorica, banuiesc... (Marţi, 18 octombrie 2011, 18:44)

    supravietuitor de accident rutier in Romania [anonim]

    OK, si pana vor fi finalizate, cati morti trebuie sa mai existe pe soselele din Romania? In 20 de ani, nu au fost in stare sa construiasca nimic, ce scuza morala are Ministerul Transporturilor pentru victimele accidentelor ce au loc zilnic din cauza lipsei autostrazilor, faptului ca se intra in depasire pe contrasens etc etc...
    Eu am supravietuit, sotul meu insa nu a avut nici o sansa.
  • +13 (15 voturi)    
    tara nimanui (Marţi, 18 octombrie 2011, 18:54)

    Ioana [anonim]

    Ultima oara, am facut ruta Viena- Bucuresti in 19 ore, cu multe pauze din cauza faptului ca aveam un bebe cu mine, care trebuia hranit si schimbat des, atunci cand nu dormea dus. Din astea 19 ore, nu mai putin de 11 (!!!!) am facut intre Arad si Bucuresti. 11 ore!!! Iar in parcari sau benzinarii, nu stiam cum sa ma apar de cetatenii colorati care ma asaltau cu cersitul si cu spalatul parbrizului...Nimeni din Min. Transporturilor nu ar trebui sa doarma linistit noaptea stiind cum se circula pe soselele din Ro, ce bataie de joc e si cati mor din cauza lipsei infrastructurii, ei in schimb nu stiu cum sa-si indese spagile mai adanc in buzunare...
    • 0 (2 voturi)    
      fara (Marţi, 18 octombrie 2011, 20:57)

      Bazil [anonim] i-a raspuns lui Ioana

      ..iar de la Viena la Arad (520 km) ai facut in 8 ore. Cu exceptia Szeged (Mako) - Arad (105 km), restul de 415 km numai pe autostrada. Cei 550 km pana la Bucuresti in 11 ore. Am inclus si pauzele. Nu imi dau seama de ce te plangi. Probabil ca de tigani. Cu viteza nu ai condus, din cauza copilului.
      • 0 (0 voturi)    
        De pe langa Nagylak (Miercuri, 19 octombrie 2011, 0:16)

        mra [anonim] i-a raspuns lui Bazil

        e autostrada, Evisti astfel si Mako si Szeged
        • 0 (0 voturi)    
          fara (Miercuri, 19 octombrie 2011, 1:31)

          Bazil [anonim] i-a raspuns lui mra

          Imi spui si mie pe unde pot intra pe autostrada de la Mako? Sunt din Tm, am fost in vara asta la Mako, spre Baja, recent la Szeged, dar nu am vazut nici un indicator spre autostrada. Ies din Ro pe la Cenad. Stiu ca este autostrada de la Szeged pana pe la Mako (poate si mai departe spre Nadlac), dar inca nu am dat de ea.
          • 0 (0 voturi)    
            Vai de gps-ul tau! (Miercuri, 19 octombrie 2011, 3:54)

            Mircea [anonim] i-a raspuns lui Bazil

            E plin de indicatoare cu intrarea pe autostrada in Mako. Trebuie doar sa cauti M5 si dai de ea. Ca sa fiu mai explicit, de la primul sens giratoriu din Ungaria faci dreapta (spre Nadlac), apoi intri in Mako si ii dai tot inainte, treci de OMV, tot inainte si apoi o sa vezi indicatorul cu M5!
            • 0 (0 voturi)    
              fara (Miercuri, 19 octombrie 2011, 10:17)

              Bazil [anonim] i-a raspuns lui Mircea

              Multumesc. Ai 100% dreptate cu gps-ul meu. M-am zgarcit (acum cativa ani) si am luat o versiune pe care acum nu o pot reactualiza.
  • +7 (7 voturi)    
    DA muntii cand ii treceti (Marţi, 18 octombrie 2011, 19:08)

    Dorin [anonim]

    Fratilor, cand aveti de rezolvat mai multe probleme cu care incepeti? Logic cu cea mai grea. Pai de ce nu fac oamenii astia autostrada Pitesti Sibiu mai intai, ca degeaba merg eu pe autostrada pana la munti daca stau la coada sa-i trec
    Asadar , sa treceti inatii muntii, apoi deveniti credibili ca aveti intentii bune si nu doriti decat sa va capatuiti practicand un cost pe KM de autostrada in campie cat pe cel in munte in Austria sau in Germania
    Altfel...numai de bine va urez !
  • +1 (7 voturi)    
    moldovenii (Marţi, 18 octombrie 2011, 20:08)

    ciankanel [anonim]

    Moldovenii? Pai de ce sa faca autostrazi ? Ei fac biserici si troite ! Numai in Moldova sint mai multe biserici decit scoli!
    • +4 (6 voturi)    
      numai in bucuresti (Marţi, 18 octombrie 2011, 20:55)

      Claudiu [anonim] i-a raspuns lui ciankanel

      Numai in bucuresti (cu b mic) se face catedrala prostirii neamului din banii statului; aia face cat sute de Biserici din Moldova
    • +1 (3 voturi)    
      ... (Miercuri, 19 octombrie 2011, 10:38)

      LauraC [anonim] i-a raspuns lui ciankanel

      Si tot in Bucuresti ai o groaza de biserici care bat clopotele fix in geamul de la dormitor...
  • -1 (7 voturi)    
    eu nu inteleg (Marţi, 18 octombrie 2011, 20:12)

    g [anonim]

    Nimeni in RO nu vede, nu intelege?
    Ro nu o sa fie NICIODATA in rindul tarilor civilizate.
    Ciini, autostrazi, spaga, tigani, tarani, manelisti etc. samd
    Plecati, oriunde este mai bine pentru copiii vostri.
    • +2 (4 voturi)    
      Toti vedem, unii mai si citim (Marţi, 18 octombrie 2011, 21:51)

      SKB [anonim] i-a raspuns lui g

      Toate tarile dezvoltate, absolut toate au avut problemele noastre.
      Stii cand voi fi cu adevarat trist? Nu acum, cand toti lasii pleaca, in loc sa lupte.
      Peste 40 de ani, cand din 4 vecini de pe stada mea, unul va fi chinez, unul indian si unul negru.
    • -1 (5 voturi)    
      Nici eu (Miercuri, 19 octombrie 2011, 0:35)

      h [anonim] i-a raspuns lui g

      Asa e, dar tu cum de nu esti in Somalia sau Togo inca ?
      Oricum, ai grija ca s-ar putea sa ai o surpriza, tarani am auzit ca sunt peste tot in lume, nu stiu daca au luat de la Romani obiceiul asta, dar e ceva suspect... De asemeni am auzit ca cica nu toti tiganii sunt romani, si ca ar trai cam peste tot in Europa.
      Ah, si cuvantul spaga am inteles ca este inventat tot de noi si preluat de rusi ca "buzunar".
      Cainii nu cred ca stii cum au ajuns in strada, si nici de ce au ramas pana acum tot pe acolo, este ? Oricum, sunt sigur ca nici macar nu te-a interesat, dar sigur ai incercat macar sa faci ceva in sensul asta, doar esti o persoana cu simt civic dezvoltat. Nu e asa ?
      Imi place cum iti inchei enumerarea: "manelisti(presupun ca te referi la persoane mai putin culte care in general nu stapanesc limba romana) etc. samd". Pe sistem !
  • +6 (6 voturi)    
    autostrazi (Marţi, 18 octombrie 2011, 20:56)

    dan [anonim]

    Aceasta harta este o HARTA A RUSINII pentru TOATE guvernele postdecembriste si cu precadere pentru cele din 2004 incoace ! Pot sa va intreb de ce ati dat bani degeaba MINERILOR (ca sa-i momiti la disponibilizari!) in loc sa-i puneti la treaba la ceea ce se pricepeau ( daca de minereuri nu mai aveati nevoie !) ca de ex. la sapat TUNELE pentru viitoarele autostrazi si cai ferate moderne ! Asa vom avea autostrazi facute de straini pe bani multi ( fara numar, fara numar...) si vom astepta STRAPUNGEREA TUNELURILOR inca f.multi ani de acum incolo ! Si apoi nu inteleg de ce se cheama aceasta harta "DINAMICA" ?! Pentru ca , sa ma ierte D-zeu, numai ca "se misca" ceva acolo nu se vede ! Si asta este iar ceva specific actualilor guvernanti: STALCIREA LIMBII ROMANE! Se folosesc termeni contradictorii, notiuni contrare REALITATII pentru derutarea populatiei ! De fapt cu un astfel de ministru al educatiei, total "NEUTRU" fata de postul ocupat, nu ma mai mira nimic! Ar fi bine sa stiti ca nu mai prostiti pe nimeni cu incompetenta si nesimtirea voastra !
  • +7 (7 voturi)    
    baliverne... (Marţi, 18 octombrie 2011, 21:36)

    acasa1284285656193 [utilizator]

    Toate promisiunile referitoare la autostrazile ce se vor construi in romania sunt bune pentru emisiunea TV "Guvernantii spun lucruri traznite"!!!
  • +1 (5 voturi)    
    Enorma prostie (Marţi, 18 octombrie 2011, 22:18)

    Tibi [anonim]

    Cat de prosti trebuie sa fie oamenii care se ocupa de constructia autostrazilor ca sa arunce cu banii nostrii pe bucatale dispersate de austostrada. Deci planul lor e ca pana la sfarsit de 2013 , pe coridorul IV PanEuropean sa aibe 3 segmente de austroda, ca dupa aia sa mai dureze macar vreo 2 poate 5 ani pana sa le uneasca. Nu era firesc sa fi construit naibii cei 100, 150, 200 km de austroda intr-o singura sectiune care sa uneasca Deva-Sibiu-Pitesti de exemplu, sau cealalta varianta: Nadlag-Arad-Timisoar-Deva. Chiar asa de greu e sa gandesca oamenii astia putin, sau isi folosesc creierul doar pentru a ne fura si jecmani.
    • 0 (4 voturi)    
      Este ? (Miercuri, 19 octombrie 2011, 0:50)

      hwa [anonim] i-a raspuns lui Tibi

      Te-ai gandit vreodata ca poate din cauza asta habar nu ai de cum se proiecteaza, prioritizeaza si executa autostrazile ? Nu inteleg cum la 20 de ani dupa ce am scapat de comunism, mentalitatea ciumei rosii inca este atat de prezenta. Exista oameni care inca mai cred ca nu e mare lucru sa proiectezi o autostrada si ca oricine poate face asta acasa cu un pix si o harta.
  • +1 (3 voturi)    
    :-))) (Marţi, 18 octombrie 2011, 23:12)

    Adrian [anonim]

    Prostii spera, smecherii promit !
    • +3 (3 voturi)    
      mda (Marţi, 18 octombrie 2011, 23:53)

      Lucian* [utilizator] i-a raspuns lui Adrian

      de acord cu tine.
      Hai sa vedem daca pe anul asta termina ce au promis..
  • +1 (1 vot)    
    E85 (Miercuri, 19 octombrie 2011, 0:41)

    Mihai [anonim]

    E85 nu e autostrada. Spunea cineva ca e aproape autostrada. Cand ai autostrada te urci la volan in Bucuresti si nu mai opresti pana la Iasi, 3-4 ore de condus.
    Legat de prognozele gubernantilor, avand in vedere experienta anilor trecuti, trebuie dublati sau chiar triplati timpii de executie. Si cum inca mai toate incepe si se termina nicaieri, undeva prin 2025 o sa poti traversa Romania in diagonala pe highway, foarte probabil sa fie deja plina de gropi.
  • +1 (3 voturi)    
    Ce gluma (Miercuri, 19 octombrie 2011, 0:44)

    Alex [anonim]

    Tocmai am venit din state unde au autostrazi cu 6 (sase da) benzi pe sens ( si mai late decat la noi) care se intersecteaza cu alte autostrazi si formeaza inele si imbarligaturi de te ratacesti pe ele si ca sa te intorci daca gresesti trebuie sa faci cam cat au zis astia ca fac 31,5 km. Si dau de articolul asta. Nu mai am nici o speranta, astept sa se termine petrolul mai repede si gata.
  • +3 (3 voturi)    
    amuzant rau (Miercuri, 19 octombrie 2011, 1:25)

    Slevin [anonim]

    Dupa atata intoxicare cu Huidu, in sfarsit mi-am descretit fruntea si am ras (pe bune si cu pofta) inca de cand am vazut titlul.
  • +2 (2 voturi)    
    De unde si pana unde.. (Miercuri, 19 octombrie 2011, 7:26)

    Unu` [anonim]

    Vad mereu pe hotnews astfel de articole care lauda munca extraordinara depusa de actuala guvernare pentru noi autostrazi. OK sa zicem ca sunt adevarate aceste date .. dar de ce abia acum?

    Berceanu ce a facut 2 ani la guvernare pana sa fie demis.. A venit boagiu si acum face orice mai mai sa inaugureze inca 1-2 km oriunde pana in alegeri.. sa vada tot romanul ca PDL se gandeste la infrastructura.. dar repet .. de ce abia acum???? Puteam sa avem acest 700km deja sau pana la alegeri .. dar noi ar trebui sa ii avem in 2013.. asta daca castiga pdl alegerile sau daca cine stie este vreme ok.

    Cam tarziu pentru PDL.. si cam tarziu si pentru TARA.
    • 0 (0 voturi)    
      pai da (Miercuri, 19 octombrie 2011, 10:08)

      anonim [anonim] i-a raspuns lui Unu`

      Eu zic ca e tarziu ca mai bine nu mai fac nimic ca doar oricum o sa piarda alegerile, nu?

      Eu zic ca cel mai bun mod sa pdepsim PDL-ul este sa votam cu USL la urmatoarele alegeri si sa ne asiguram astfel ca o dam la o parte pe doamna Boagiu care isi permite sa faca autostrazi cu asa o intarziere.
  • -1 (1 vot)    
    Ai naibii PSD-isti si PNL-isti (Miercuri, 19 octombrie 2011, 8:31)

    CASARGOZ [anonim]

    Nenorocitii aia de la PSD si PNL, pun pariu, ca nu or sa poata termina autostrazile ce urmeaza a fi finalizate in 2013. e inadmisibil.
  • 0 (0 voturi)    
    calcul gresit (Miercuri, 19 octombrie 2011, 8:45)

    catalin_mattei [utilizator]

    astia vor sa isi bata joc de PDL si sa ne faca sa credem ca nu isi respecta promisiunile electorale: 800 km + 300 km + cat se fac in viitorul mandat = minim 1.500 km.... Asa mai merge.. e mai credibil
  • 0 (0 voturi)    
    SUNT ROMAN :)) (Miercuri, 19 octombrie 2011, 9:12)

    Vizitiul [utilizator]

    Asta ziceam cand eram mandru :)))
  • 0 (2 voturi)    
    Romania (Miercuri, 19 octombrie 2011, 9:22)

    Vizitiul [utilizator]

    Tara de cioturi :))))
  • 0 (0 voturi)    
    totusi e trist (Miercuri, 19 octombrie 2011, 9:32)

    checu [anonim]

    Pe de o parte nici eu nu cred ca se va intampla chiar asa. Pe de alta parte, chiar daca vor fi finalizate aceste lucrari pana la sf. 2013, autotstrazile arata tot ca 3 rame rupte in bucati. pana va exista o retea de autostrazi va mai dura mult si bine. Si sunt atatia bani pentru asta.
  • -3 (3 voturi)    
    un SF f. cool ! (Miercuri, 19 octombrie 2011, 9:41)

    periscop [utilizator]

    Când am fost puştan îmi plăcea SF-ul la nebunie. Atunci aş fi fost încântat de toate aceste "fantasy"... Dar asta a fost cândva. Acum nu cred nici măcar că sunt nişte glume deplasate, ci sunt, nici mai mult nici mai puţin, decât o sfidare la adresa bunului simţ. Aceşti (... auto-cenzurat) ne iau de proşti. Unde eşti tu Ţepeş Doamne?...
  • +2 (2 voturi)    
    LA PLACINTE INAINTE!!! (Miercuri, 19 octombrie 2011, 9:44)

    gogu [anonim]

    si in plus s-au bagat la ce e mai usor- numai pe plat se lucreaza acum.
    Era mai folositor sa faca mai intai portiunile grele:
    Ploiesti- Brasov, Pitesti- Sibiu, Deva-Lugoj
  • 0 (0 voturi)    
    Bune ar fi... (Miercuri, 19 octombrie 2011, 10:13)

    prompt [utilizator]

    ...si astea, dar nu rezolva problema. Dimpotriva, s-ar putea sa se complice circulatia trans-montana, pentru ca se vor aglomera ,,locurile inguste" reprezentate de Valea Oltului sau Valea Prahovei. Ce se castiga la ses si podis se va pierde la munte. Cel putin asa vad eu lucrurile.
  • +1 (1 vot)    
    Spre Moscova... (Miercuri, 19 octombrie 2011, 10:18)

    AS [anonim]

    Spre Moscova nici un km ....
  • 0 (0 voturi)    
    mda (Miercuri, 19 octombrie 2011, 10:25)

    cosmin [anonim]

    Haideti sa nu mai numaram kilometrii pe care deja ii avem....
  • +1 (1 vot)    
    Palabras..;..Palabras...Palabras..!! (Miercuri, 19 octombrie 2011, 10:36)

    Toma Necredinciosul [anonim]

    Sa mai lase gogoritele astea acei factori guvernamentali care lanseaza aceste baloane de sapun Eu nu cred nimic din toate astea. Prin 2008-2009 parca il aud si il si vad pe Teodor Stolojan, in campania electorala (mintind)ca pana prin 2012 se vor construi 1100 km. de autostrazi!!!.Si cati s-au facut de atunvci? Vreo 40!. Daca de acum pana in 2013 se va termina autostrada Bucuresti -Constanta si cea pana la Ploiesti, eu as fi super-multumit. Restul ESTE CAMPANIE ELECTORALA si eu o arunc la cosul de gunoi, unde ii este locul.
  • +1 (1 vot)    
    si marmota.... (Miercuri, 19 octombrie 2011, 11:00)

    matematicianul [anonim]

    acum avem 318 km din care vreo 100 lasati mostenire de raposatu', deci rezulta ca in 20 de ani am inaugurat aproximativ 200 km de autostrada. Ca sa ajungi la 770 la sfarsitul lui 2013 inseamna sa mai inaugurezi 570 de km noi. Daca aplici regula de 3 simpla rezulta ca acest lucru se va intampla peste .... 57 de ani.
    Mi se pare de bun simt, vorbim de Romania.

    PS: de ce nu vorbeste nimeni despre bataia de joc la adresa contribuabilului care se petrece la Pasajul Mihai Bravu-Vacaresti. Dupa ce lucrarile au fost oprite cateva luni din lipsa nu stiu caror autorizatii, acum s-a oprit lucrul pentru ca Primaria a anunta ca s-au terminat banii. Si cei care sunt nevoiti sa se chinuie in fiecare dimineata sa treaca prin zona ce vina au? Situatia dureaza de aproape un an, cine raspunde pentru asta? Cand te apuci de o lucrare nu stii cati bani ai alocat pana la finalizare si daca ai acesti bani?!?! In orice alta tara cineva isi dadea demisia, iar cetatenii ar fi protestat pentru bataia de joc la care sunt supusi. Dar nu si in Rromania.
  • 0 (0 voturi)    
    =)) (Miercuri, 19 octombrie 2011, 16:21)

    JFK [anonim]

    Bancul zilei v-a fost prezentat de CNADNR =))
  • 0 (0 voturi)    
    loooooooooooooool (Miercuri, 19 octombrie 2011, 17:12)

    me [anonim]

    au fost estimari si mai indreznete cu peste 1000 lm de autostrata dacuti intr-un an sau ceva similar...
    sa fim seriosi...
  • 0 (0 voturi)    
    harta dinamica (Joi, 20 octombrie 2011, 9:47)

    bc [anonim]

    cnadr - o catastrofa. impreuna cu ministrii care au patronat transporturile. noroc cu boagiu care a mai spalat putin imaginea. ministri incompetentii care au dat imaginea de lumea a 3-a romaniei. e bine sa stie si ei ca acestea depasesc in materie romania. ei trebuie sa fie trasi la raspundere. idiotul de berceanu cum iesea la tv ne explica cum nu poate el sa faca. un individ care impreuna cu ceilalti de ac teapa ar trebui pusi sa plateasca. la averi nu e nci unul incompetent.
  • 0 (0 voturi)    
    actualizare harta (Marţi, 14 august 2012, 20:49)

    bulkreb [anonim]

    N-ar fi rau sa actualizati harta cu datele de acum.


Abonare la comentarii cu RSS

Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by