Premierul Emil Boc si Ministrul Transporturilor, Anca Boagiu, au inaugurat vineri, in judetul Constanta, o noua portiune din Autostrada Soarelui. Oficialii au taiat panglica pentru celelalte doua benzi de pe tronsonul de autostrada cuprins intre Murfatlar si Valul lui Traian, tronson pe jumatate inaugurat cu mare pompa la finalul lunii iulie. Pe langa inaugurarea celor 14 kilometri de autostrada, oficialii au inaugurat si alti 4 kilometri din A4 - Soseaua de Centura a Municipiului Constanta. HotNews.ro si ESRI Romania au realizat o harta dinamica ce prezinta in detaliu fiecare tronson al Autostrazii Soarelui, cea mai lunga autostrada din Romania.

Emil Boc si Anca Boagiu au inaugurat vineri pentru a doua oara acelasi tronson din Autostrada Soarelui A2. Boc a taiat panglica pentru celelelte doua benzi (al doilea sens) al tronsonului cuprins intre localitatile Murfatlar si Valul lui Traian, tronson partial inaugurat in luna iulie.

Pe langa inaugurarea celor 14 kilometri de autostrada, oficialii au inaugurat si alti 4 kilometri din A4 - Soseaua de Centura a Municipiului Constanta, portiunea de la intersectia cu A2 si pana la DN3.

CNADNR: La finele anului viitor vom circula pe toti cei 50 de km de autostrada dintre Cernavoda si Constanta

Seful Directiei Regionale Constanta a CNADNR, Aidin Ibram, a declarat vineri, cu ocazia deschiderii traficului pe un tronson de 4 km din centura ocolitoare a municipiului Constanta, ca anul viitor, de la sfarsitul lunii iulie se va putea circula pe toti cei 50 de km dintre Cernavoda si Constanta si doar pe 14 kilometri se va circula pe un fir din segmentul de autostrada, intre Cernavoda si Medgidia, informeaza Agepres.

"Practic, de la sfarsitul lunii iulie 2012, se va putea circula pe intregul parcurs de 50 de kilometri intre Cernavoda si Constanta al A2, cu mentiunea ca intre Cernavoda si Medgidia se va circula initial pe cate un singur sens, pe distanta de 14 km", a declarat Ibram.

Dupa prezentarea stadiului lucrarilor pe intregul santier al centurii ocolitoare, Emil Boc a apreciat ca pana acum constructorii s-au achitat de sarcinile asumate, incadrandu-se in termenele de executie.

"Azi se scrie istorie la Constanta. Eu am fost primar si stiu ce inseamna sa scapi de traficul greu prin oras cu avantajele de a scapa de poluare si de aglomeratie. In fine, constantenii au scapat de cosmarul traficului greu, asa cum le-am promis. In plus acest lucru confera si o posibilitate in plus de a atrage investitorii. Pentru cei care nu credeau ca vom finaliza la timp proiectul sau care au criticat, ii intreb: ce se afla pe 22 decembrie, aici, cand am preluat guvernarea? Nimic, se semnasera doar contractele", a afirmat Emil Boc, citata de Agerpres.

Doua benzi din acelasi tronson, inaugurate in iulie

Intrarea pe noua portiune de autostrada se face la 2 kilometri dupa localitatea Murfatlar. Urmeaza aproape 21 de kilometri de autostrada propriu-zisa, dupa ce in prima faza s-a circulat doar pe doua benzi. Dupa 14 kilometri de A2, urmeaza un nod rutier inca in constructie si se intra pe pe noua Sosea de Centura a Constantei (A4) - 7 km -, iar iesirea se face in DN 39 in dreptul supermarket-ului Dedeman din Lazu. DN 39 face legatura cu statiunile aflate la sud de Constanta (Eforie, Costinesti, Olimp, Neptun, Jupiter, Saturn, Mangalia, Vama Veche, 2 Mai).

In prezent, Autostrada Soarelui A2 masoara 166 de kilometri din totalul de aproape 200 de kilometri pe care ii va avea dupa ce se vor termina toate lucrarile. In prezent, se mai lucreaza doar la tronsonul de 20,5 km Cernavoda - Medgidia si la tronsonul de la Medgidia si pana la intrarea deschisa deja in apropriere de Murfatlar (aprox 10 km).

Tronsonul Cernavoda-Medgidia, mai ieftin cu 60 de milioane de euro, va fi gata in vara 2012

Pentru tronsonul Cernavoda - Medgidia, Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR) a semnat de curand un contract de executie cu Astaldi SPA - Max Bogl Romania SRL. In prima parte a anului ministrul Transporturilor, Anca Boagiu, a decis rezilierea contractului cu francezii de la Colas pentru ca lucrarile la acest tronson erau intarziate.

Valoarea contractului pentru tronsonul Cernavoda-Medgidia este de 498.799.999,87 lei fara TVA, adica aproape 117 milioane euro. Fata de contractul initial cu francezii de la COlas, costul s-a redus cu 60 de milioane de euro, iar termenul de finalizare a lucrarii s-a redus de la 24 la 15 luni. Astfel, tronsonul ar urma sa fie deschis in vara lui 2012. In plus, potrivit CNADNR, lucrarile executate de catre noul Antreprenor vor avea 4 ani de garantie, fata de 2 ani cat prevedea contractul anterior

Vezi harta mare in ArcGIS.com