Marturii: “Am fost ingrozita de rezultat, dar norocul meu a fost ca m-am dus la medic din timp”

de R.P.     HotNews.ro
Marţi, 28 iulie 2009, 13:02 DoctorH - DoctorH Actualitate

Printre bolile modernitatii, HPV (papiloma, virusul uman), o boala despre care s-a vorbit mult in ultima vreme, dar inca se stie putin. Cititorii HotNews.ro povestesc din propria experienta: “Am fost ingrozita de rezultat, dar norocul meu a fost ca m-am dus la medic din timp.” Cati dintre noi se duc periodic la medic?

Crisa: “Din 12 lame de biopsie, 8 erau cu leziuni precanceroase. Nu am avut nici un fel de simptom”  
Va spun din proprie experienta: in 2000, la un consult de rutina, medicul a observat ca nu e ceva in regula cu colul uterin si mi-a recomandat sa fac o colposcopie pentru a vizualiza colul uterin la un fel de microscop. Tin neaparat sa va spun ca nu am avut nici un fel de simptom care sa ma ingrijoreze.  

La colposcop s-a vazut ca nu e bine colul meu si am facut la recomandarea medicului meu o conizatie (biopsie), unde a taiat ca la coceanul de varza o mica bucatica pentru a fi studiata la microscop si... stupoare: din 12 lame de biopsie, 8 erau cu leziuni precanceroase, adica carcinom in situ (cancer stadiu 0).  

Am fost ingrozita de rezultat, dar norocul meu a fost ca m-am dus la medic din timp. Am fost la Cluj cu rezultatul biopsiei pentru ca am vrut sa aflu si parerea unor specialisti. Ce mi-au recomandat? Sa ma bucur ca am descoperit cancerul in cea mai mica faza cu putinta, sa merg regulat la medic pentru a mi se recolta analiza Babes-Papanicolau si nu o sa am nici un fel de probleme daca merg din timp.  

“Noi, femeile, mergem la medic cand e prea tarziu”
Noi, femeile, nu mergem din timp la medic pentru nici un fel de probleme decat atunci cand e prea tarziu. Mor femeile tinere pentru ca se tem sa mearga la medic, din pudoare, din lipsa de timp, bani sau din cauza medicului care nu stie sa socializeze cu pacienta. Asa de multe familii distruse, atatia copii ramasi orfani de mama. E mare pacat, ar trebui facut mult mai mult decat in prezent.  

Inainte de 1989, femeile erau duse cu forta la ginecolog, pentru a se descoperi daca sunt gravide, dar se recolta obligatoriu si secretia vaginala si citologia si nu mureau femeile de cancer. Mergeti la medic!!!  

Orice modificare la nivelul colului uterin apare la rezultatul citologic. (Comentariul original aici)  

xyz: Sotia mea a fost diagnosticata cu tulpina 51
Sotia mea a fost diagnosticata saptamana trecuta cu tulpina 51 a virusului. De atunci am citit tot ce am gasit despre acest virus, evident disperat de perspectiva cancerului de col uterin. Din pacate, nu am gasit mai multe detalii legate de tulpina 51. Dar acest virus nu se trateaza, singura modalitate de lupta impotriva lui este prin vaccin (prevenire) si sistemul imunitar propriu (combatere). Eventual medicii pot "curata" zonele infectate prin diverse proceduri, dar virusul poate reveni. (Comentariul original aici)

Simona: Sunt infectata cu virusul HPV de 10 ani
Eu sunt infectata cu virusul HPV, insa din pacate nu se stie cu ce tulpina. Acest virus HPV/papiloma uman infecteaza cam 90% din populatia feminina, din informatiile mele de pana acum. Eu am contractat la varsta de 21 de ani o infectie cu acest virus. Tratamentul a fost extrem de dureros si costisitor, urmat de leziuni si de teama permanenta de cancer de col. Evident, medicul care m-a tratat nu mi-a spus nimic despre HPV sau despre riscurile de cancer. In timp (au trecut 10 ani), m-am informat si stiu mai multe lucruri.

In primul rand, faptul ca acest virus este transmis evident pe cale sexuala, deci il au si barbatii. Si la barbati se manifesta, insa in cele mai multe cazuri, atat femeile cat si barbatii infectati nu observa, deoarece trece de la sine in cateva zile. Deci poti sa il fi avut fara sa stii.

In al doilea rand, chiar daca il ai/l-ai avut, nu stie nimeni sa-ti spuna cu ce tulpina, deci e ca la ruleta ruseasca, te tot testezi si speri sa nu apara cancerul de col.

In al treilea rand, medicul care ma trateaza acum mi-a povestit mai multe si mi-a spus ca imi recomanda sa ma vaccinez, chiar daca am 31 de ani. Pentru ca eficacitatea vaccinului, daca este facut pana la varsta de 21-25 de ani, este maxima si scade pe masura ce trece timpul, am inteles ca dupa 30 ani este in jur de 75-80%. Mie imi place si procentul asta. Totusi, inca nu am facut vaccinul, inca ma mai gandesc. Pentru ca acest vaccin este pe piata de maximum 4 ani.
Pentru ca nu ai de unde sa stii ca peste 20 de ani se va dovedi ca nu este eficient sau poate provoca alte boli. Si pentru ca prefer sa imi fac testul in fiecare an, decat sa risc. (Comentariul original aici)

Ct: Prietenele mele au avut gradul 2 sau 3 la Papanicolau
Eu nu am defel cunostinte in domeniul medical, dar ma ingrozeste tipul asta de cancer. Foarte multe dintre prietenele mele au avut gradul 2 sau 3 la Papanicolau. Asta inseamna ca exista ceva leziuni pe col sau exista o mare posibilitate sa apara si netratate duc la cancer. Se stie ca HPV provoaca aceste anomalii. Nu e de gluma si nu are absolut nicio legatura cu avorturile. (Comentariul original aici)

Ce este virusul HPV si cum se produce infectia cu Papiloma (Sursa: Ministerul Sanatatii)

HPV este un virus care se transmite usor si determina infectii foarte frecvente. Infectia cu Papiloma se produce de obicei prin contact sexual, dar chiar si numai contactul cutanat direct cu zona genitala poate fi suficient pentru transmiterea acestuia. De retinut ca prezervativul reduce riscul infectarii cu virusul uman, dar nu asigura protectie totala. Infectia genitala cu HPV reprezinta cauza pentru 99,7% dintre cazurile de cancer de col uterin. Dintre acestea, HPV de tip 16 si 18 sunt cele mai periculoase; mai exact, ele stau la baza aparitiei cancerului de col uterin in 8 cazuri din 10.

Studiile arata ca pana la 80% dintre femei se infecteaza cu HPV de-a lungul vietii, iar 50 % dintre acestea cu tulpini care ar putea produce cancer de col uterin. Infectia cu HPV este foarte des intalnita la femei si la barbati. Totusi, femeile au risc crescut de infectie cu HPV comparativ cu barbatii. Femeile infectate cu HPV vor transmite foarte probabil infectia partenerilor lor sexuali, iar acestia o pot transmite mai departe.

Exista peste 100 de tulpini diferite cunoscute de HPV, impartite in cele cu risc crescut (oncogene sau cauzatoare de cancer) si cele cu risc scazut. Dintre acestea, 15 tulpini de HPV sunt asociate cu leziunile pre-canceroase sau cu cancerul de col uterin. Cele mai agresive sunt tulpinile oncogene de HPV 16 si 18, care stau la baza aparitiei cancerului de col uterin in 8 cazuri din 10.

Cum poate fi depistat HPV

Important: cele mai multe infectii genitale cu virus HPV nu se manifesta prin niciun simptom. De cele mai multe ori, nimeni nu poate sti daca este infectat sau nu cu virusul uman, pana nu consulta un medic. Testele citologice Babes-Papanicolau sunt singurele care detecteaza celulele anormale ale colului uterin.

Cum poate fi prevenita infectia cu Papiloma virus

Prevenirea infectarii cu HPV si, implicit, prevenirea cancerului de col uterin se poate realiza numai prin educatie sexuala si prin utilizarea prezervativului, urmate de controale riguroase la medicul ginecolog si de realizarea testelor necesare. Examenul citologic al colului uterin (prin testare de laborator Babes-Papanicolau) permite depistarea precoce a leziunilor precanceroase care au potentialul de a evolua spre cancer. Studiile arata ca siscul aparitiei cancerului de col scade atunci cand femeile sunt examinate periodic.  

Odata ce virusul a reusit sa patrunda in organism, nu mai poate fi eliminat cu niciun fel de medicament. Dar prin controalele periodice Babes-Papanicolau se tin sub observatie eventualele modificari ale celulelor, astfel ca se poate interveni din timp in cazul declansarii unei stari precanceroase sau canceroase, crescand sansele de supravietuire.  


Citeste mai multe despre   























14396 vizualizari

  • -3 (3 voturi)    
    Vrajeala ieftina... (Marţi, 28 iulie 2009, 13:15)

    MBB [anonim]

    Vrajeala ieftina pentru ca sa ne convinga cu vaccinul ala controversat!
    • +3 (3 voturi)    
      Daca prostia ar durea... (Marţi, 28 iulie 2009, 14:41)

      rica venturiano [utilizator] i-a raspuns lui MBB

      Cred ca nu exista articol publicat pe hotnews care sa n-aiba cel putin un comentariu de genul "vrajeala, nu ma faceti voi pa mine". E plina tzara asta de genii, ma mir cum nu vin extraterestrii sa ne transforme in baza de operatiuni.
    • +2 (2 voturi)    
      Care este problema??? (Duminică, 2 august 2009, 0:15)

      Manuela [anonim] i-a raspuns lui MBB

      Unde este vrajeala? De ce ne-ar convinge cineva sa facem un vaccin gratuit, GRATIS, MOCA, FREE? Aces vaccin salveaza vieti, el nu omoara. Este administrat gratuit. Exista si un site www.informarehpv.ro. Toti idioti spun ca cineva vrea sa sa ne omoare si asta chiar daca acest vaccin este extrem de sigur.
  • +1 (3 voturi)    
    jos palaria Hotnews... (Marţi, 28 iulie 2009, 13:20)

    at [anonim]

    ...pentru initiativa de a mentine subiectul in topul stirilor si a nu il lasa sa se stinga; pentru informarea cititorilor despre beneficiile prevenirii si posibilele consecinte ale lipsei de informare, ingrijire si control medical regulat.

    Tineti-o tot asa! Infromati si despre posibilele efecte adverse, pentru a stinge frica ridicola de vaccin; informati si despre care sunt recomandarile pentru vaccinare in alte tari (vedeti pe http://ecdc.europa.eu/en/files/pdf/Publications/0801_HPV_guidance.pdf)
    • +2 (2 voturi)    
      vaccinul vietii (Marţi, 28 iulie 2009, 14:43)

      Maria [anonim] i-a raspuns lui at

      Corect. Este foarte bine sa fim informati. Altfel ne intoarcem in evul mediu. Vaccinul hpv va salva multe vieti. Trebuie doar sa ne informam. Salut demersul celor de hotnews. Mama mea a murit de cancer de col uterin cand eu aveam 2 ani. Ma bucur ca acest vaccin exista. Eu am auzit de el de pe net. M-am informat si am facut vaccinul.
    • 0 (0 voturi)    
      cateva informatii (Miercuri, 29 iulie 2009, 14:38)

      mvr [utilizator] i-a raspuns lui at

      1) Pana la 1 Mai 2009, doar in USA s-au administrat peste 24 milioane de doze de vaccin (din peste 40 milioane de doze distribuite in toata lumea).
      Potrivit sistemului american de monitorizare a efectelor vaccinurilor (VAERS) s-au inregistrat cam 980-1000 de efecte adverse, majoritatea destul de usoare, dar s-au raportat si vreo 38 de decese. Dintre acestea 26 de decese au fost verificate de catre oamenii de stiinta fara a se putea demonstra vreo corelatie cu vaccinul intrucat persoanele in cauza sufereau si de alte afectiuni grave .

      Sursa:
      US Vaccine Adverse Event Reporting System
      http://www.cdc.gov/vaccinesafety/vaers/gardasil.htm

      2) In general dezvoltarea unui vaccin in USA dureaza foarte mult (10-15 ani in medie) pana ce acesta ajunge sa primeasca toata aprobarile necesare pentru a putea intra pe piata. In tot acest timp, vaccinul trebuie sa treaca de numeroase teste si verificari, cele mai importante fiind testele clinice (efectuate pe voluntari). Componenta pt Hpv-16 a vaccinului (Gardasil mai contine alte 3 componente pt HPV 6,11 si 18) a fost dezvoltata de cercetatori inca de prin 1993.

      3) Marea majoritate a efectelor adverse pot fi preintampinate printr-o informare corecta si consultarea medicului(presupunand ca acesta este in tema) inainte de a lua decizia vaccinari. ... Este valabil si pentru produse farmaceutice.
  • +2 (2 voturi)    
    informare (Marţi, 28 iulie 2009, 14:59)

    Ioana [anonim]

    Zilele trecute stateam de vorba cu o matusa pe tema acestui vaccin. Ea imi spunea ca le-a spus la biserica despre acest vaccin ca ar fi lucrarea diavolului. I-am explicat ca sunt minciuni si am luat date de pe internet. Mai mult i-am spus ca bunicul s-a vaccinat anti TBC obligatoriu si nu a facut tuberculoza asa cum a facut tatal lui. Mai mult , am fost si la popa si l-am abordat. In fata informatiilor mele a dat in balbaiala. Asta inseamna sa fi informat. Eu mi-am cules informatiile de pe internet. Asa am aflat ca acest vaccin inseamna Viata!!!
  • +2 (2 voturi)    
    Aberatii despre vaccinul HPV - part 1 (Marţi, 28 iulie 2009, 15:19)

    Stefania [anonim]

    Daca nu stiati, isteria pericolului vaccinarii este intretinuta de catre reprezentantii asociatiilor de extrema dreapta (fanatici religiosi). Cu totii stim ca orice medicament are contraindicatii si cateodata efecte adverse. Orice medicament are un prospect prin care esti avertizat asupra acestora. Daca este vorba despre un medicament care trateaza o potentiala afectiune sexuala, imediat fanatismul religios ia foc si incepe sa arunce cu anateme, apocalipse si focul iadului asupra celor care ar incerca sa folosesca medicamentul in cauza. Vaccinul HPV este exemplul stralucit. M-a interesat subiectul vaccului pentru ca am copii mici (un baietel si o fetita), asa am ajuns pe cateva bloguri de extrema dreapta. Ce aberatii mi-a fost dat sa citesc acolo ... Domane iarta-ma, dar nu credeam ca un om care se considera credincios poate avea o viziune atat de neagra asupra naturii umane. De obicei se porneste de la un caz de presupus efect advers al vaccinului, zic "presupus" pentru ca stiu cat exagereaza media, pentru a se ajunge la teoria unei conspiratii mondiale in care companiile farmaceutice in colaborare cu organizatiile medicale internationale si guvernele statelor Europei de vest, Americii si Australiei comploteaza sa ucida populatia feminina pentru a depopula planeta. Suna elucubrant, dar oamenii aceia au o rabdare infinita in a-ti explica faptul ca ei au dreptate. Au cam aceeasi rabdare ca sectantii care-ti bat la usa si sunt in stare sa-ti povesteasca ore in sir despre urmatoarea venire a lui Isus.

    Daca ii intrebi care ar fi solutiile pentru tratarea afectiunilor de col uterin, iti vor raspunde ca medicina nu te poate ajuta cu nimic. Niciun medicament, niciun consult, nici testul Papanicolau nu e bun pentru ei. Unica solutie ar fi sa mananci produse naturiste, sa duci o viata fara desfrau si sa te rogi. Personal, sunt total de acord cu solutiile lor, insa nu exclud tratamentele medicale, mai ales in cazul persoanelor atinse de boala.
    • +2 (2 voturi)    
      religia e impotriva vaccinului anti-HPV? (Marţi, 28 iulie 2009, 16:02)

      CorneliaVili [anonim] i-a raspuns lui Stefania

      intrebarea este retorica pentru ca nu religia face legile. exact cum spui, sunt niste grupari cu caracter religios care sunt, pur si simplu, impotriva medicinei. am intrat pe sites ale lor si m-am crusit la modul propriu, terecand peste crucile si popii cu barbi pe care ii aveau pe header. oamenii astia, deci, sunt contra vietii. initial, am crezut ca au ceva cu vaccinul anti-HPV dar vad ca au probleme si cu cel contra gripei porcine si cu tot ce inseamna prevenirea bolilor. ce solutie propun ei??? rugaciunile. adica, daca iesi pozitiva la vreo tulpina hpv, te inchizi in dormitor si incepi sa te rogi de 3 ori pe zi, dupa masa. cam asta este posologia. si, neaparat, iei rugaciuni tamponate de la farmacie, ca sa nu faci ulcer. si, incet, incepi sa te vindeci de cancer, iar totul se va incununa cu niste metri cubi de pamant pe tine.

      ce ma termina este ca sunt o gramada de idioti care vin cu gurile cascate pe siturile alora si le curg balele pe acolo. dar, daca asa zic ei ca trebuie sa fie, sa-si asume.
      • +2 (2 voturi)    
        eu sunt un popa (Duminică, 2 august 2009, 2:14)

        vasilemarin [anonim] i-a raspuns lui CorneliaVili

        Sunt preot si nu sunt impotriva vaccinului anti-hpv si nici impotriva altor vaccinuri. Ma supara ca ii bagati pe toti din cler in aceeasi oala. Si eu am o fiica si mi-am dat acordul sa fie vaccinata inca de anul trecut. Nu toti "popii" isi sfatuiesc enoriasii sa se trateze numai cu rugaciuni. Rugaciunile ne vindeca sufletul si ne dau incredere in vindecarea trupului. Credinta In Domnul Dumnezeu. Dar medicamentele si vaccinurile sunt necesare intr-o lume cu atatea pericole. Poate parea de necrezut dar si mie mi-au fost puse intrebari despre acest vaccin si, dupa ce m-am documentat, am raspuns mereu pozitiv mamelor si celor care au vrut un sfat de la mine. retineti ca "popii" Romaniei nu au venit direct din evul mediu. Au facut si ei scoli, au vazut lumea, stiu ce e bine si rau raportat la cerintele lumii contemporane. Nu mai blamati toti preotii pentru ca nu aveti dreptate.
        Dumnezeu sa va aiba in paza Lui!
        • +1 (1 vot)    
          si de ce ii lasati sa omoare crestinii? (Marţi, 28 iulie 2009, 17:17)

          enorias [anonim] i-a raspuns lui vasilemarin

          daca sunteti popa si aveti scoala si stiinta, pe langa credinta, de ce sunteti de acord sa se abereze anti-viata si anti-sanatate sub palaria crestinatatii, cu poze de arhiepiscopi si de calugari pusi pe saituri? de ce ii lasati pe criminalii aia cu barbi sa propovaduiasca anti-sanatate, sub patronatul ortodoxiei? vindeti iluzii spirituale oamenilor dar le luati sansa la viata reala? daca nu stiti la ce ma refer, intrati si cititi saiturile extremiste cu caracter religios facute special impotriva vaccinurilor si tratamentelor alopate.
  • +2 (2 voturi)    
    Aberatii despre vaccinul HPV - part 2 (Marţi, 28 iulie 2009, 15:20)

    Stefania [anonim]

    Eu nu zic ca vaccinul HPV este 100% bun, nu zic ca trebuie sa ne vaccinam obligatoriu fetitele, poate ca milioanele de vaccinari si cei 4 ani de cand este acest vaccin pe piata nu sunt suficiente pentru a garanta siguranta vaccinului. Ceea ce ma uimeste pe mine este negativismul fantasmagoric al unor oameni care viseaza genociduri, exterminare in masa, conspiratii universale si alte scenarii de filme proaste. Este incredibil ... Uneori fanaticii acestia folosesc un limbaj aparent rational. Trebuie doar sa-i descosi cu cateva intrebari pentru a incepe sa-ti toarne povestile despre desfrau, produse naturiste, pedeapsa divina si conspiratiile criminale.

    E dreptul si datoria fiecaruia sa se informeze si nu trebuie sa ne limitam la un singur punct de vedere, insa diferitele opinii trebuie sa fie unele rationale, nu fabulatii de la limita imposibilului sau din zona crepusculara a mintii umane.

    Atentie, a nu se intelege ca toti cei care refuza vaccinul sunt fanatici de vreun fel si ca abereaza. Nu. Nici eu, daca fiica mea ar avea 12 ani nu as vaccina-o inca. Teama mea este legata de faptul ca vaccinul este relativ nou, chiar daca stiu ca toate vaccinurile si medicamentele au fost la un moment dat noi si stiu ca 4 ani inseamna ceva. Totusi, consider ca teama mea are o motivatie rationala, nu una aberanta, gen "companiile farmaceutice si ministerul sanatatii vor sa ma omoare".
  • +1 (1 vot)    
    Priviti campania de informare in ansamblul ei (Marţi, 28 iulie 2009, 15:43)

    Ioana [anonim]

    De ce nu vad cei care contesta vaccinul ca, de fapt, campania asta de informare spune mai mult decat "vaccinati-va". Spre exemplu, daca intri pe www.informarehpv.ro vei afla ca alaturi de vaccin este recomandat CONTROLUL GINECOLOGIC PERIODIC si EFECTUAREA PERIODICA A TESTULUI PAPANICOLAU. Chiar daca refuzi vaccinul, insa intelegi ca trebuie sa-ti faci testul papanicolau cat mai des este un mare castig in materie de educatie. Haideti sa percepem campania asta de informare in ansamblul ei, haideti sa vedem si indemnurile de a vizita medicul, alaturi de indemnul de a ne vaccina fetitele. Ganditi-va ca este pentru prima data cand ministerul ne spune ceva, cand ne atentioneaza asupra unui pericol, cand ne trimite la medic. Cate dintre femeile tinere stiau despre existenta HPV si despre pericolul cancerului de col pana la aceasta campanie? Aplaud initiativa ministerului sanatatii, o consider prima initiativa europeana a unui minister post- decembrist. Nu ma intereseaza cine a fost si cine este ministrul sanatatii. NU fac politica, vad doar institutia si, in ciuda tampaniilor pe care ministerul sanatatii le-a facut si le face inca, in ciuda dezastrului din sistemul medical, campania asta este un lucru bun. Ar trebui aplaudata. NU poti calca in picioare singura floare crescuta pe gramada de gunoi.
    • +1 (1 vot)    
      @Stefania (Marţi, 28 iulie 2009, 16:00)

      Emanuel [anonim] i-a raspuns lui Ioana

      Exact cum spunea @Stefania, toate medicamentele au fost la un moment dat "tinere". Asta nu inseamna ca ele nu au fost testate inainte de lansarea pe piata. In plus, dupa 4 ani si milioane de vaccinari nu se mai poate spune ca acel vaccin nu este verificat. De asemenea, a respinge un medicament testat pentru ca nu se cunosc efectele pe termen lung (10 - 15 ani) este un exces de precautie. Daca asta era un criteriu de acceptare a medicamentelor, niciun medicament nu ar fi trebuit comercializat. Ce credeti, ca atunci cand s-a introdus penicilina, stia cineva efectele ei pe termen lung? Cu toate astea, penicilina a salvat milioane de vieti. Acelasi lucru este valabil si pentru alte vaccinuri despre care se stie ca au eradicat boli (ex. vaccinul polio). Sunt unii care nu inteleg ca datorita acestor vaccinuri pot astazi sa stea pe hotnews si sa injure vaccinurile.
      • 0 (0 voturi)    
        numai sanatosii isi permit sa refuze vaccinul (Marţi, 28 iulie 2009, 16:47)

        Leonida [anonim] i-a raspuns lui Emanuel

        Multi merg pe ideea ca lor nu li se poate intampla nimic. Au impresia ca bolile grave, cancerul, nu au ce cauta in curtea lor. Sa-i vezi, insa, cand incep sa se simta rau cum iau toate felurile de pastile si isi fac toate vaccinurile din lume, doar sa nu se imbolnaveasca. Fireste ca vaccinul asta este in regula, altfel nu spuneau toti ca este. Iar daca am intrebari despre o problema de sanatate consult un cadru medical, nu ma duc sa ma invete calugarii rugaciuni anti-cancer. Exista si terapia prin rugaciune, se stie dar fara tratamentul medical poti muri fericit, rugandu-te! Eu sunt pro-vaccin cum sunt pro-descoperirile omenirii care maresc sansa la viata si calitatea ei.
  • -1 (1 vot)    
    mda (Miercuri, 29 iulie 2009, 11:52)

    touretul [anonim]

    ingrozitu-va, vaccinativa apoi mai luati un pumn de pastile de care aveti neaparat nevoie si contribuiti la economia mondiala umfland buzunarele companiilor de medicamente si a distribuitorilor acestora
  • 0 (0 voturi)    
    dezinformare (Sâmbătă, 1 august 2009, 23:43)

    lala [anonim]

    e foarte deranjant sa observ ca nu faceti altceva decat sa reciclati opiniile unor persoane care au trecut pe la sute de medici incompetenti din tara asta. initiativa de a invita un medic a fost laudabila, dar acest amalgam de pareri semidocte nu face decat rau. citesc cu stupoare ca CII la papanicolau e o tragedie. gresit!! speriati femeile degaba! majoritatea femeilor active sexual au CII!!
  • +1 (1 vot)    
    Rectificare (Duminică, 2 august 2009, 1:12)

    Dr Duduveche [anonim]

    Papiloma... papiloma - pina te apuca voma.

    Corect in romaneste este VIRUSUL PAPILOMULUI UMAN (VPU). Tumoreta aia este un PAPILOM.
  • 0 (0 voturi)    
    Cancer uter (Duminică, 2 august 2009, 1:20)

    Dr Duduveche [anonim]

    Nu se spune ca in general cancer de uter fac nu femeile cu viata sexuala, ci cele cu viata sexuala dezordonata si cu infectii cronice (anexite).
    Ca sa nu mai spunem de rolul favorizant al fumatului, alcoolului, lipsei gen de igiena.
    Atitea femei cuminti acasa au avut si 2-3 copii si raport sexual si n au mai facut niciun cancer uterin.
    • 0 (0 voturi)    
      Inca un misogin de trei lei (Marţi, 28 iulie 2009, 16:06)

      Alina [anonim] i-a raspuns lui Dr Duduveche

      Ce te faci nene cu femeile care in adolescenta au avut un iubit infectat cu HPV si nu au stiut (uneori nici ei nu stiu)? De ce trebuie o femeie sa traga toata viata pentru ca a crezut in dragoste candva si a avut ghinion? Dar ce te faci cu femeile al caror sot calca stramb si aduce HPV-ul acasa? De ce trebuie sa plateasca femeia pentru greseala barbatului. @Duduveche, comentariul tau este misogin si, ca orice misoginism, sufera de prostie cronica.
    • 0 (0 voturi)    
      cancer (Duminică, 2 august 2009, 1:46)

      eu [anonim] i-a raspuns lui Dr Duduveche

      nu e chiar asa, eu am o matusa care a avut 4 copii, era o femeie cat se poate de ordonata si a murit de cancer!
  • 0 (0 voturi)    
    Am un virus cauzator de cancer (Luni, 17 august 2009, 15:48)

    Neli [anonim]

    Am 34 ani si in urma cu 2 ani, in urma testului Babes-Papanicolau, am fost depistata cu HPV, tulpina 16, despre care se spune ca e cancerigena. Am facut colposcopie (metoda prin care sunt depistate leziunile aparute pe colul uterin), iar rezultatul a fost rana pe col. Din start mi s-a spus cauterizare. Nu existau semne ale prezentei de HPV decat intravaginal, excrescentele au disparut dupa 2-3 luni, insa, chiar atunci cand colul era curat, testul HPV imi indica prezenta de HPV 16. Am urmat tratament aproape 7-8 luni, am luat Aldara la recomandarea medicului ginecolog. Totul a fost in regula. La 4 luni dupa finalizarea tratamentului cu Aldara, au aparut din nou formatiuni de HPV 16 intravaginale, le-am extras prin vaporizare. Dupa interventie am dezvoltat endometrioza vaginala Very Happy, un gen de "din lac in put". Acum ma duc sa fac colposcopie o data la 2 luni. Am refuzat sa ma mai gandesc la tot felul de virusi cu care pot intra in contact. Acum ma simt excelent si am invatat ca trebuie sa fiu mult mai atenta la cum imi aleg partenerul.
    Cancerul de col uterin poate sa nu prezinte niciun fel de simptome pentru mult timp, dupa cum am descoperit documentandu-ma mai bine despre HPV. Pentru a fi diagnosticat in faza initiala, trebuie efectuat testul de screening Babes-Papanicolau. Printre semnele cancerului de col uterin se pot include: sangerari vaginale anormale, sangerari aparute dupa contactul sexual, secretii vaginale neobisnuite, dureri pelviene. Imediat ce apar aceste simptome, cel mai intelept lucru este sa faci un consult ginecologic: durere pelvina care nu mai trece, mentruatie abundenta si prelungita, sangerari intre menstre, durere in timpul actului sexual, dificultati in urinare. De asemenea, o sangerare vaginala sau o durere pelvina intensa care apar brusc, nu trebuie trecute cu vederea. Am renuntat la fumat, sunt mult mai atenta la regimul alimentar, evit carnea, sucurile imbuteliate (chiar daca se numesc "naturale"), cafea, snacks-uri.
  • 0 (0 voturi)    
    Am un virus cauzator de cancer (Luni, 17 august 2009, 15:48)

    Neli [anonim]

    I-am spus medicului ginecolog ca vreau sa gasesc posibilitati de crestere a imunitatii si mi-a recomandat: echinaceea, catinofort, spalaturi interne cu ceai de galbenele, insa sub forma de bai, 1 litru de ceai coada soricelului pe zi, si vitamina C si E una pe zi, extract de mladita de zmeura.

    Medicul ginecolog mi-a spus ca exista situatii in care HPV-ul poate sa dispara de la sine, sau asociat unor altor conditii poate sa cauzeze infectii persistente. Oricum persoanele care au tulpinile 16, 18, trebuie sa efectueze din nou HPV si sa isi monitorizaze starea de sanatate cu screeningul citologic.

    Sfatul meu pentru femeile care se afla in aceeasi situatie, este sa se duca la cat mai multi specialisti si sa fie informate in momentul in care se duc la medic, cu cat mai multe intrebari, si sa nu evite medicul. Avem o problema la nivel de natie, cu mersul la medic si nu inteleg de ce.

    Am invatat sa ma bucur atfel de viata dupa acest episod dureros din viata mea. Pe scurt, povestea mea se rezuma la: Am 34 de ani si am un virus cauzator de cancer. Si, da, am invatat sa traiesc cu el... Familia si prietenii au fost alaturi si le multumesc ca exista in viata mea.
  • 0 (0 voturi)    
    Vaccinul asta salveaza vieti (Luni, 17 august 2009, 19:59)

    mauela [anonim]

    Nu pot sa imi dau seama de ce o chestie simpla genereaza atatea zeci de commuri. Ce se da si ce sa cere? Se da o boala, un cancer provocat de un virus. De virusul hpv. Se cere sa oprim cancerul. Acest lucru este posibil prin administrarea gratuita a vaccinului anti HPV. Deci, trebuie sa-l facem.
    Restul e glagorie. Cu rugaciuni si chestii naturiste nu se vindeca nimic.
  • 0 (0 voturi)    
    Povestea mea si a tuturor femeilor (Marţi, 21 iunie 2016, 20:44)

    Evelina [anonim]

    Dragele mele nu va lasati invine de un virus nenorocit...va spun din propria experienta ca puteti invinge acest virus dar asta inseamna o imunitate buna tot ce se poate lua de la fructe pana la legume deoarece toate contin vitamine si toate sunt bune si undeva in corpul nostru se echilibreaza balanta. trebuie sa invatam sa avem un regim ordonat si mai trebuie sa stim ca o imunitate buna este aceea cand facem si miscare. miscarea cu mancarea si cu toata ambitia intr-un final duc la un rezultat foarte bun. credeti-ma ca am trecut printr-o experienta foarte neplacuta credeam ca o sa cad in depresie dar pana la urma mi-am luat inima in dinti si am inceput sa caut o schema care sa imi fie potrtivita. va recomand daca nu aveti alergie sa incepeti cu o cura de cel putin 3 luni cu ulei de catina echinaceea propolis, laptisor de matca si dupa aceasta cura sa incepeti cu fructe . furcte care contin acid folic vitamina D( suntem multi deficitari cu vitamina D) eu am aflat asta dupa ce mi-am facut un test al Vitaminei D si asa am aflat ca am insuficienta, deci stat la soare ori dimineata ori seara si miscare in fiecare dimineata 30 de minute. Nu trebuie sa fumati sa mancati carne foarte des...daca este sa consumati carne sa fie din curte crescuta. Incercati sa va faceti o schema la tot ce v-anm zis sa luati fructele si legumele care sunt bune si sa incercati sa combateti acest virus nenorocit..l.este greu dar nu imposibil. Multumim tutror celor care ne impartasesc aici experiente, sanatate multa!


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri