​Studiu de caz. Cum au reusit Hamburg, Copenhaga, Oslo sau Londra ce nu reuseste Bucurestiul: sa aiba grija de cetateni prin reducerea poluarii si descongestionarea traficului

de Catiusa Ivanov     HotNews.ro
Miercuri, 15 martie 2017, 9:06 Actualitate | Administratie Locala

Propunere autostrada pentru biciclisti Londra
Foto: tfl.gov.uk
In ultimii ani, marile capitale europene au luat masuri drastice pentru reducerea poluarii si diminuarea traficului rutier in special in zona centrala. Au facut benzi pentru biciclete, benzi unice pentru transportul public, au investit masiv in transportul public, au introdus taxa de congestie si au in vedere chiar interzicerea masinilor in centrul anumitor orase. In ultimii 10 ani, Bucurestiul nu a facut nimic in acest sens, iar nivelul de poluare e atat de mare, incat Comisia Europeana a ajuns sa penalizeze Romania pentru ca nu-si protejeaza propriii cetateni.

Bucurestiul nu are benzi pentru biciclete, benzi unice pentru RATB, nu s-a investit in tranportul public, trotuarele sunt ocupate de masini, iar sa fii pieton e o adevarat provocare. Consecintele: avem procedura de penalizare (infringement) de la Comisia Europeana pe poluare cu praf (PM10). Un indicator indirect pentru gradul de poluare al unui oras este congestia traficului; Bucurestiului este pe locul 5  in topul celor mai aglomerate orase din lume, potrivit unui studiu publicat de producatorul olandez de sisteme de navigatie prin GPS TomTom.

Iata cateva exemple de orase europene in care s-a investit pentru reducerea poluarii.


  • Hamburg

Hamburg are 1,8 milioane de locuitori (comparabil cu Bucurestiul). Circa 5 milioane de oameni locuiesc in zona metropolitana.

In 2006, Hamburgul avea 1.700 km de piste pentru biciclete, insa acestea se aflau intr-o stare foarte proasta. Dupa adoptarea strategiei privind transportul pe bicicleta in 2008, orasul a investit foarte multi bani in modernizarea acestor piste, extinderea lor si integrarea cu alte mijloace de transport.

Hamburgul intentioneaza sa creasca numarul calatoriilor cu bicicleta la 25% pana in 2020.

Documentul prevede ca pana in 2025 sa se amenajeze 12.000 de noi locuri de parcare pentru biciclete in statiile de tren, unde se face transferul calatorilor, pentru a combina cele doua mijloace de transport.

Un sistem de bike sharing - StadtRAD Hamburg a fost lansat in 2009. Pana in 2016 sistemul avea 200 de statii de inchiriere cu 2450 de biciclete si 333.000 de utilizatori inregistrati. In 2015 s-au inregistrat 2,5 milioane de inchirieri.

In ceea ce priveste transportul in comun, orasul a investit masiv in dezvoltarea retelei de autobuz si tren.




Companiile de transport local din Hamburg testeaza autobuze cu zero emisii pentru a ajunge in 2020 la zero emisii pentru autobuze.

Verkehrsbetriebe Hamburg Holstein (VHH - compania locala de transport) a anuntat ca incepand din 2016 va folosi numai autobuze electrice pe una dintre liniile principale.

In plus, se investeste in extinderea metroului, urmand ca pana in 2018 sa fie gata o noua linie.

Citeste aici mai mult.

Primaria din Hamburg vrea sa uneasca prin piste de biciclete si alei pietonale inverzite toate spatiile verzi din Hamburg, astfel incat cei care doresc sa ajunga in orice parte a orasului sa o poata face fara a folosi autovehicolul, potrivit The Guardian. Propunerea face parte din strategia pe mediu a orasului - "Green Network Plan"- iar daca se va aplica, spatiul verde va acoperi 40% din suprafata orasului.


"Aceasta retea va conecta parcurile, terenurile de joaca, gardinile si cimitirele si prin culoare verzi. Alte orase, precum Londra, au centuri verzi, dar reteau noastra de spatii verzi va fi unica acoperind tot orasul de la periferie pana in centru. In 15-20 de ani va fi posibil sa parcurgi orasul doar cu bicicleta sau pe jos", a declarat Angelika Fritsch, purtatorul de cuvant al departamentului de urbanism si mediu din Primaria Hamburg pentru The Guardian .

Aceste culoare verzi vor conecta si habitatele animalelor, permitand acestora sa traverseze dintr-un loc in altul fara sa fie calcate de masini. Si mai important este ca aceste artere verzi vor absorbi emisiile de CO2 si vor ajuta la prevenirea inundatiilor si efectelor incalzirii globale. Aceasta retea verde va acoperi 7.000 de hectare de teren.

Hamburg are 1.8 milioane de locuitori, iar in prezent circa 19% din suprafata orasului este spatiu verde. In 2011, Hamburg a castigat premiul European Green Capital.

  • Oslo

Oslo intentioneaza sa interzica accesul masinilor private in centrul orasului pana in 2019 pentru a reduce poluarea, scrie Reuters.


"Nu vrem masini in centrul orasului. Vrem sa facem orasul mai bun pentru pietoni, biciclisti. Va fi mai bine pentru magazinele din zona centrala si pentru toata lumea", a declarat, in 2015,Lan Marie Nguyen Berg, lead negotiator for the Green Party in Oslo, potrivit sursei citate.

In zona centrala va fi permis doar accesul mijloacelor de transport in comun si se vor gasi solutii pentru masinile care transporta persoane cu dizabilitati si alimenteaza magazinele si restaurantele din zona centrala.

Pentru a facilita accesul in zona centala se vor construi inca 60 de kilometri de piste pentru biciclete si se vor face investitii noi in transportul public.

In ianuarie 2017 accesul masinilor disel in oras a fost interzis cateva zile pentru reducerea poluarii,  infuriindu-i unii automobilistii care au fost indemnati sa cumpere masini diesel in urma cu cativa ani, potrivit The Guardian. Posesorii de automobile care au incalcat interdictia au fost sanctionati cu 1.500 de coroane ( 174 lire).

Consiliul local a aprobat inca din 2016 aceasta interdictie in caz de necesitate.

Oslo are circa 600.000 locuitori si 350.000 de masini.


  • Copenhaga

In anii 50-60, Copenhaga arata cum este acum Bucurestiul, un oras sufocat de masini. Recent, s-a anuntat ca numarul de biciclete care intra in centrul orasului a depasint numarul de masini. Cum s-a ajuns aici?

Incepand din anii 70 orasul a luat masuri pentru a schimba situatia,a investit in imbunatatirea spatiului public, in transportul public si  a creat o retea viabila de piste pentru biciclete.

In 2015, Copenhaga avea circa 400 km de piste pentru biciclete la circa 1 milion de locuitori.
Circa 45% mergeau la munca cu bicicleta, 27%  cu trasportul in comun si 23% cu masina personala si restul de 5% pe jos, a declarat pentru HotNews.ro, in 2015, Birgitte SVARRE, partener in cadrul Gehl Institute, divizia biroului de arhitectura Gehl Architects.

In 2015 Copenhaga s-a clasat pe primul loc in topul Copenhagenize Index care face un clasament al oraselor bike-friendly.


In 2016, 56% dintre calatoriile zilnice se fac cu bicicleta, iar din 2005 s-au investit 140 milioane de euro in infrastructura pentru biciclete. Acum orasul are 460 km de piste pentru biciclete, potrivit Cycling Embassy of Denmark. 

In 2016, 252.000 de masini si 265.700 de biciclete au intrat in centrul orasului.



Pe langa investitiile in piste pentru biciclete, in Copenhaga se lucreaza la o noua linie de metrou, care va avea 17 statii si va inconjura centrul orasului. Lucrarile au inceput in 2015 si se estimeaza ca vor fi gata in 2018.

  • Londra

Londra a introdus taxa de congestie in februarie 2003, pentru masinile care intra in centrul orasului. Initial, aceasta era de 5 lire pe zi, in 2005 a ajuns la 8 lire, in 2011 la 10 lire, iar in prezent este 11,5 lire/zi. Taxa a fost implementata pentru a reduce poluarea si pentru a straange fonduri pentru investitii in transportul public.

La intrarea in zona centrala sunt indicatoare rutiere care arata ca te afli intr-o zona unde taxa de congestie trebuie platita.

Taxa de congestie se plateste in intervalul orar 07.00-18.00, in zile lucratoare. Plata se poate face online sau prin SMS, in ziua respectiva, sau in ziua urmatoare, dar creste la 14 lire. Exista si un sistem automat care, daca te inregistrezi, identifica automat cand ai fost in zona unde se plateste taxa, si se plateste la finalul lunii.

In weekend, de sarbatorile legale, intre Craciun si Anul Nou, aceasta taxa nu se plateste.

Autoritatile verfica daca soferii au platit taxa prin intermediul camerelor de luat vederi, apoi trimit amenda. Aceasta este de 130 de lire, iar daca platesti in 14 zile se reduce la jumatate. Daca nu ai platit, dupa 28 de zile amenda ajunge la 195 lire, apoi se trece la executare.

Citeste aici mai mult.


In primii 10 ani de la implementare s-au colectat din taxa de congestie 2.6 miliarde de lire, dintre care 1,2 miliarde s-au investit in dezvoltarea transportului public, potrivit Wikipedia.

Pe langa taxa de congestie, din luna aprilie a acestui an, in zona Westminster din centrul Londrei, autoritatile au decis ca parcarea sa fie mai scumpa cu 50% pentru masinile diesel, potrivit The Telegraph . Astfel, parcarea in zona va costa cu 2,45 lire/ora mai mult decat tariful standard de 4,90 lire. Primarul Londrei a declarat ca anual mor 10.000 de oameni din cauza poluarii in capitala, iar dieselul are si el o vina importanta.

Foarte multi dintre posesorii de masini diesel sunt suparati de noile masuri, dupa ce mai bine de un deceniu au fost incurajati sa cumpere masini pe motorina, spunandu-li-se ca sunt mai nepoluante decat cele pe benzina.

Intr-o alta zona a Londrei, Hackney, consiliul local a intarzis pe cateva strazi parcarea tuturor masinilor, cu exceptia celor electrice, urmand sa se aloce un milion de lire pentru a instala pe strazi statii de incarcare.

Citeste aici mai mult.






Transportul public


Londra are 8,6 milioane de locuitori si se asteapta ca populatia sa ajunga la 10 milioane pana in 2030.

Potrivit unui raport publicat pe site-ul Agentiei de Transport a Londrei (Transport for London)  pentru perioada aprilie 2015- martie 2016 anual se investesc peste 3 miliarde de lire pentru imbunatatirea infrastructurii de transport.


Printre masurile luate de oras pentru reducerea poluarii si imbunatatirea transportului public se numara:

- introducerea a 3.000 de autobuze cu emisii extrem de scazute pana in 2019 si 250 de autobuze cu zero emisii pana in 2020. Acestea vor circula in centrul Londrei. Implementarea acestui proiect deja a inceput. In prezent, autobuze electrice circula pe liniile 507 si 521.

- modernizarea a 5000 de autobuze pentru a se incadra in standardele Euro VI.

- circa 2.000 de autobuze hibrid circula deja in Londra, reprezentand 20% din flota.

- din 2018 toate autobuzele double deck vor fi hibrid.

- s-a inceput un program prin care se experimenteaza incarcarea wireless a autobuzelor de pe linia 69, parte din proiectul ZeEus.

-  exista un program in care se incearca folosirea unei comgbinatii intre disel si bio-fuel rezultat din ulei de gatit ramas de la industria de Catering.

- 2.500 de statii de calatori sunt prevazute cu panouri care afiseaza orarul autobuzelor. Aceste informatii sunt disponibile si pe mobil, cu ajutorul unei aplicatii. Astfel, calatorii pot vedea inainte de a pleca de acasa in cat timp ajunge autobuzul.

- metroul functioneaza si in timpul noptii vineri si sambata pe liniile Victoria, Jubilee, Central, Northern si Piccadilly.

- se lucreaza la o noua linie de tren - Elizabeth line. Aceasta va avea 40 de statii - 10 nou construite si 30 modernizate. Linia urmeaza sa fie gata pana in 2020. Pe aceasta linie vor circula 66 de trenuri noi, lungi de 200 metri, fiecare avand capacitatea sa transporte pana la 1.500 de persoane. Lucrarile sunt in desfasurare. 

- metroul din Londra este unul dintre cele mai performante din lume: 11 linii de metro - 270 de statii.


Citeste aici mai mult.





Londra are mai multe piste pentru biciclete:

- Cycle Superhighway 1
- Cycle Superhighway 2: Stratford to Aldgate, 6,8 km;
- Cycle Superhighway 3: Barking to Tower Gateway - 12,3 km;
- Cycle Superhighway 5: Oval to Pimlico - 1,4 km;
- Cycle Superhighway 7: Merton to the City - 13, 7 km;
- Cycle Superhighway 8: Wandsworth to Westminster - 8,2 km;

Primaria din Londra vrea sa construiasca inca doua"autostrazi" pentru biciclisti ce ar urma sa traverseze orasul de la est la vest si de la nord la sud. Benzile pentru biciclete vor fi construite separat de fluxul de trafic auto, iar municipalitatea va investi in acest proiect circa un miliard de euro:

- East-West Cycle Superhighway -  intreTower Hill si Lancaster Gate  - se estimeaza ca va fi gata in noiembrie 2017. Citeste aici mai mult.

- North-South Cycle Superhighway - intre centrul Londrei - Elephant and Castle and King's Cross.


  • Viena


Cum a reusit Primaria din Viena sa reduca numarul persoanelor care calatoresc cu masina personala cu aproape 15% in ultimii 35 de ani, desi numarul de masini a crescut, iar orasul s-a extins?

"In orasul Viena am efectuat un sondaj, asta cu multi ani in urma, in 1979, si i-am intrebat pe locuitorii orasului daca isi doresc sa extindem reteaua de transport in comun. In acel moment, peste 40% din populatia mobila calatorea cu masina personala si doar 27% calatoreau cu mijloacele de transport in comun. Rezultatul acelui sondaj a fost ca 70% dintre locuitorii Vienei s-au pronuntat in favoarea extinderii retelei de transport in comun. Principiul nostru de baza, pe care incercam sa il comunicam oamenilor, este ca, da, puteti folosi orice mijloc de transport numai ca trebuie sa o faceti in mod inteligent. Este mai bine sa folosesti mojloacele de transport in comun atunci cand te deplasezi la locul de munca, la scoala sau la cumparaturi.  Pentru petrecerea timpului liber sau atunci cand trebuie sa transporti lucruri mai voluminoase se recomanda masina personala. Si, desigur, nu avem voie sa uitam ca se poate calatori foarte bine atat cu bicicleta cat si pe jos", a declarat Rudolf Schicker, deputat in Consiliul Landului Viena si consilier municipal, intr-un interviu acordat HotNews.ro in mai 2015.


"Pe baza acestei idei am extins foarte mult reteaua de transport in comun. Am construit 5 magistrale de metrou, am construit si alte retele de tramvai, am introdus trasee de autobuz noi, iar pe timp de noapte mijloacele de transport in comun functioaneaza. Deci avem mijloace de transport care functioneaza 24 de ore din 24, sapte zile din sapte, deci acoperim toate cele 365 de zile din an. De asemenea, am oferit preturi accesibile pentru cetateni. Un abonament anual costa 365 de euro, adica 1 euro pe zi, iar pentru  cei tineri, elevi, studenti si adolescenti, acest abonament costa doar 60 de euro/an. Pentru intreaga regiune Viena, abonamentul costa doar 60 de euro. Consecinta acestei strategii a fost ca in 2013 raportul se inversase: 40% dintre cetatenii mobili se deplasau cu mijloacele de transport in comun, iar 27% foloseau autoturismele personale. Astfel, anul trecut am avut 930 milioane de utilizatori ai mijloacelor de transport in comun. Cu alte cuvinte, noi avem o oferta foarte buna si nu le spunem oamenilor "nu mergeti cu masina personala", ci le spunem ca este mai incomod sa se deplaseze cu propriul autoturism. Daca vrei sa mergi cu masina personala in centrul orasului parcarea te costa foarte mult - 2 euro pe 30 minute, evident mai mult decat ai plati pentru un bilet de tramvai. Cu toate ca orasul creste, putem spune ca am reusit sa scadem numarul de masini aflate in trafic si sa crestem numarul de calatori cu mijloacele de transport in comun. orim ca ponderea celor care folosesc masina personala sa scada in urmatorii ani sub 25%. Pentru atingerea acestui scop mai construim o magistrala de metrou, pe cea de-a sasea. In Austria un km de magistrala de metrou costa cam un miliard de euro", a explicat acesta.

Despre pistele pentru biciclete


"Avem in total 1.370 km de elemente de circulatie pentru biciclisti, le spunem noi. Si asta include fie pistele pentru biciclete, fie trotuare mixte pentru biciclete si pietoni, fie o banda specifica peste carosabil, fie un marcaj care permite biciclistilor sa mearga pe strazile cu sens unic, in sens opus. Cu toate astea, ponderea biciclistilor in trafic este de doar 7%. Cu 15 ani in urma ponderea lor era de doar 3% si atunci aveam doar 250 km de piste pentru biciclete. Cu zece ani in urma am introdus conceptul de "city bike" ceea ce inseamna ca doritorii pot inchiria gratuit o bicicleta, prima ora este gratuit, apoi se plateste 2 euro pe ora. Sistemul acesta functioneaza foarte bine fiindca se combina mersul cu bicicleta cu mijloacele de transport in comun. Desigur, Munchen sau Amsterdam sau Copenhaga au mai buclti biciclisti ca Viena, dar ne straduim sa crestem ponderea biciclistilor in traficul rutier. Ne-am propus ca pana in 2015 sa ajungem la o pondere de 10%, ceea ce nu am reusit. In orice caz, ne dorim sa ajungem candva la 15%.", a explicat acesta.

Investitii

"In 2014, pentru strazi si pasarele si piste pentru biciclisti am cheltuit 130 milioane de euro, iar pentru dezvoltarea transportului in comun - 700 milioane de euro. In aceasta suma intra atat constructia de magistrale de metrou, noile linii de tramvai si autobuz si intretinerea parcului auto. Aceasta suma reprezinta cam 7% din bugetul nostru", a declarat Rudolf Schicker.

Citeste aici mai mult.




.


Citeste mai multe despre   
























[P] Camera Consultantilor Fiscali organizeaza examen de atribuire a calitatii de consultant fiscal sau de consultant fiscal asistent in Bucuresti, in data de 4 noiembrie 2017

Camera Consultantilor Fiscali este organizatia profesionala de utilitate publica care coordoneaza activitatea de consultanta fiscala din Romania si are in evidenta peste 5.500 de membri la nivel national. Inscrierile la examen se fac in perioada 2 octombrie 2017 - 20 octombrie 2017 pe site-ul http://www.ccfiscali.ro/.

22517 vizualizari

  • +24 (26 voturi)    
    cum? e simplu! (Miercuri, 15 martie 2017, 9:12)

    gwolf [utilizator]

    cu oameni responsabili si vizionari, cu proiecte pe termen lung si masuri preventive.
    Nu ca la altii (sa nu dam nume): venim la serviciu si nu mergem nici la buda fara stirea si incuviintarea partidului.
    • +1 (1 vot)    
      Meanwhile in Ploiesti Romania (Joi, 16 martie 2017, 6:19)

      intruderul [utilizator] i-a raspuns lui gwolf

      http://www.observatorulph.ro/eveniment/77253-doi-tineri-care-umileau-elevii-si-agresau-sexual-fetele-pe-traseul-30-au-fost-prinsi
  • +25 (25 voturi)    
    Nu as da exemplu Londra (Miercuri, 15 martie 2017, 9:19)

    MasP [anonim]

    Poluarea este destul de mare , e drept si datorita specificului orasului , extrem de inghesuit si cu stradute foarte inguste dar totusi cred ca traficul chiar si cu numeroasele limitari e foarte mare. In Bucuresti e multa indolenta. In oras primaria nu este in stare sa faca curatenie, sa elimine praful de pe strazi, sa spele strazile si trotuarele. La noi se face curatenie cu matura. Abia apoi se va pune problema traficului, in primul rand ar trebui puse restrictii de parcare si introdusa ridicarea masinilor , toti parcheaza pe unde apuca. Pe urma trebuie introduse benzi unice pentru autobuze, biciclete si peste cativa ani poate daca traficul inca nu s-a redus simtitor, sa se introduca taxe , autobuze electrice, etc. Trebuie sa faci totul cu cap si gradual. Doar cu reclame de Pasti cum face doamna primar nu vei rezolva nimic.
    • +3 (9 voturi)    
      ba dimpotriva (Miercuri, 15 martie 2017, 11:09)

      hollow [utilizator] i-a raspuns lui MasP

      Londra e un exemplu excelent. Diferenta e uriasa fata de perioada de dinainte de 2003. Imi aduc aminte cum mai ales in lunile de vara, din cauza umezelii simteai cum realmente nu poti sa respiri si cum poluarea pur si simplu ti se lipeste de piele. Acum traficul e mai mult decat decent pentru un oras de aproape 9 milioane de locuitori si in St James's Park chiar ai aer curat, nu ca inainte. Ce e drept, e mai putin vizibil ca in orase precum Copenhaga, fiindca Londra e imensa si mult mai populata si mai dinamica financiar si orice schimbare trebuie facuta treptat, fiindca are repercusiuni majore.
    • +9 (9 voturi)    
      Corect (Miercuri, 15 martie 2017, 11:25)

      VictorS [utilizator] i-a raspuns lui MasP

      unde locuiesc eu in Londra, aproape de City, in centru, e mult mult mai poluat decat in Bucuresti.

      Dar trebuie sa recunosc ca e o mare diferenta, au piste de biciclete, transport in comun de exceptie (comparat cu cel din Bucuresti), in zonele rezidentiale sunt parcuri, etc.
      • +7 (7 voturi)    
        Super diferenta...not (Miercuri, 15 martie 2017, 21:35)

        bgd [utilizator] i-a raspuns lui VictorS

        Ai vreo 8 asa zise highways pt biciclete, in rest haos total cu biciclistii pe drumurile Londrei, cat despre transportul in comun.... Ok, comparat cu Bucuresti, e mai stufos si mai divers, ca deh....e Londra, dar ca si calitate, dupa atatia ani de trait aici, mai bine ma lipsesc.
        Trenurile exagerat de scumpe, metrourile tot timpul au intarzieri sau sunt suspendate din cauza defectiunilor, autobuzele sunt mizerabile si dureaza o vesnicie sa ajungi de la A la B din cauza aglomeratiei. Sigur, daca te plimbi din regents park pana in hyde park cu autobuzul, da, frumos ce sa zic...autobuze noi, lumea civilizata si parfumata, etc. Dar ia incearca sa ajungi la ora 2 din finchley in sheperds bush, sau din golders green in harrow. A 2 oara nu mai incerci, iti zic eu.

        In centru ar fi ok daca ar interzice camioanele si masinile mai vechi de 5 ani. E singura solutie. Autobuzele cat de cat le-au schimbat, au ramas camioanele si toate cutiile astea pe roti, vechi de 10 de ani, care iti lasa smoke grenade la semafor.

        Parcuri da, peste tot....singurul lucru fain la orasul asta, sau mai bine zis, vestul orasului asta, ca restu e praf, cu tot cu parcuri.
        • +1 (1 vot)    
          Corect 100% (Luni, 20 martie 2017, 18:03)

          VictorS [utilizator] i-a raspuns lui bgd

          ca o nota: parcuri sunt in zonele rezidentiale, mai ales vest si nord (sudul si estul erau/sunt zonele saracilor).

          E insa o mare diferenta cu bicicletele, accepti sau nu, asa e.

          Eu am pedalat ani de zile si in Bucuresti si in Londra, asa ca probabil stiu ceva pe tema asta
    • +2 (2 voturi)    
      Londra (Joi, 16 martie 2017, 11:04)

      oopsie_daisy [utilizator] i-a raspuns lui MasP

      Tocmai m-am intors dintr-o vizita la Londra. Am stat 5 zile in zona Marble Arch, si m-am plimbat fie cu pasul, fie cu Hop On Hop Off bus. Metrou nu am incercat.
      Vreau sa spun ca, asteptind autobusul, am simtit in continuu ca ma sufoc de la noxe, la fel, m-au stresat zgomotul si poluarea pe care le-am rabdat intr-o plimbare de-a lungul Oxford street. Autobusele nu au venit niciodata conform programului, ceea ce nu m-ar fi deranjat cit am fost legata de Hop On Hop Off, dar mi-a dat transpiratii cind asteptam Green Lineul spre Luton.
      Una peste alta, orasul mi s-a parut literalmente irespirabil, chiar si cind m-am plimbat prin Kensington si Hyde Park. Mi-am mai curatat plaminii doar cit m-am plimbat prin Portobello sau la Greenwich.
      Biciclisti am vazut foarte putini. In schimb, am vazut o gramada de alergatori, in orice zi si la orice ora, peste tot, si m-am intrebat cam cum arata la un XRay plaminii acestora. Sa alergi prin Londra mi se pare reteta sigura spre cancerul pulmonar.
  • +26 (28 voturi)    
    in (Miercuri, 15 martie 2017, 9:24)

    nahir [utilizator]

    exemplele date, Hamburg, Copenhaga, Oslo si Londra au edili pentru care prima grija sunt cetatenii, folosind doar parghii legale.
    Bucurestiul are o structura condusa de paparude politice a caror grija principala este partidul care le-a promovat si bunastarea proprie, prin mijloace oneroase .
  • +17 (19 voturi)    
    Da luminitele de Paste unde sunt?! (Miercuri, 15 martie 2017, 9:29)

    DrStrange [utilizator]

    Articolul asta e din categoria "bate infrastructura sa priceapa Gabi Firea." F instructiv, cu date concrete, fascinant pe alocuri dar fara info despre cum sa sifonezi banii publici, asa ca nu stiu cat de interesant va fi pentru autoritati. Sa mai fie totusi o farama de "patriotism local"? Sa mai fim optimisti? Inca mai suntem in UE, exista bani de accesat pt asa ceva. Dar trebuie viziune si corectitudine.
  • +13 (21 voturi)    
    comparatii inutile (Miercuri, 15 martie 2017, 9:40)

    pehash [utilizator]

    cat sunt taxele locale pe proprietate in Hamburg (plus taxa pe transfer de proprietate care la noi nu exista)?

    Bucurestiul nu va evolua decat atunci cand cetatenii sai vor evolua. momentan este imposibil sa ai conditii de trai ca in Copenhaga cu un milion de oameni stramutati fortat din mediul rural de comunisti ca sa munceasca in fabricile de la periferia orasului, majoritatea acestor muncitori deja iesiti la pensie.

    exercitiu de imaginatie: daca in Sectorul 1 taxele locale ar ajunge la 3% din valoarea proprietatilor, si-ar permite amaratii aia din Bucurestii Noi sa plateasca 2000-3000 de euro pe an si sa voteze in continuare 60% PSD?
    • +13 (13 voturi)    
      ai dreptate (Miercuri, 15 martie 2017, 10:13)

      Hans Metter [utilizator] i-a raspuns lui pehash

      legat de ipozite... in strainatate sunt intre 1 si 3% din valoarea de piata a proprietatii / an

      totusi in acest moment o mare problema nu o constituie lipsa banilor ci investirea proasta a acestora (sau furtul)... beculete si panselute vs infrastructura..
      • +3 (3 voturi)    
        nu vorbesc de lipsa banilor (Miercuri, 15 martie 2017, 14:34)

        pehash [utilizator] i-a raspuns lui Hans Metter

        problema principala este transparenta. bugetul primariilor este in mare parte creat indirect, din cota de incasari TVA/impozite si alocari de la bugetul de stat. doi vecini cu proprietati echivalente ca suprafata pot plati sume complet diferite, practic unul ajungand sa-l subventioneze pe celalalt. ca urmare, putini au interesul sa urmareasca modul in care sunt cheltuiti acesti bani.
    • +7 (9 voturi)    
      Problema nu este valoarea impozitelor (Miercuri, 15 martie 2017, 10:36)

      Idealistu [utilizator] i-a raspuns lui pehash

      Ci eficienta cu care sunt cheltuiti banii din bugetele publice ! Cand arunci bani pe prostii, nu mai conteaza ce sume ai la dispozitie.
  • +17 (17 voturi)    
    mda (Miercuri, 15 martie 2017, 9:48)

    SoulSearcher [utilizator]

    iar incepem cu fantasme din vest...

    nu intereseaza pe votantul PSD de bucuresti astfel de lucruri...

    lui sa-i dai un mic si o bere la cate mai multe festivale organizate pe banii primariei, si e multumit

    nu are nevoie de transport eficient, de reducere a poluarii.. nu-i trebe` lui din astea

    "decat" niste pomana odata la 4 ani, si voteaza cu tot familionul lui PSD-ul fara probleme
  • +11 (15 voturi)    
    lol (Miercuri, 15 martie 2017, 9:50)

    getmyextip [utilizator]

    Voi comparati orase din lumea civilizata (auzi, Oslo, Londra etc.) cu Bucurestiul? Cred ca delirati...
    Aceasta cloaca infecta numita "Bucuresti" nu va fi NICIODATA nici la degetul mic al unui oras ca Hamburg, Londra sau Viena...
    • +7 (11 voturi)    
      cloaca (Miercuri, 15 martie 2017, 10:42)

      Gelu007 [utilizator] i-a raspuns lui getmyextip

      Problema este cloaca, odata vindecata Bucurestiul poate deveni iar frumos, te rog sa nu dai vina pe oras pt o cloaca de hoti care au condus orasul si acuma au alta, sper sa se gaseasca un primar adevarat sa faca dreptate, dar asta e la nivel de tara, cred ca lumea e satula de hoti, asta nu inteleg psd si alde si udmr sau restul de hoti. Cand noi vom spune gata, ori se vor conforma, ori sa fuga din tara, ca bine nu le va fi, cu orice incercari de gratieri si mai stiu eu ce.
      • +8 (8 voturi)    
        Există probleme mai de bază, nu doar conducătorii (Miercuri, 15 martie 2017, 12:44)

        Harald [utilizator] i-a raspuns lui Gelu007

        Peste tot în vest există spații mult mai mari, nu cred că am văzut nicăieri un cartier cu densitatea de populație ca în Drumul Taberei, de exemplu.

        Dacă sunt spații mai mari printre clădiri și printre cartiere, ai loc de piste de biciclete, ai loc de cale separată penttru tramvai (care atinge astfel viteze comerciale mai mari etc.) ai loc de Park & Ride chiar în oraș, nu numai pe câmp în afara lui etc.

        Plus trenurile suburbane. Bucureștiul e plin de linii ferate scoase din uz, dar localnicii nu servesc tren, ei vor doar magistrale de metrou la 1 miliard de euro bucata. Cine stă în Londra poate să povestească câte trenuri și câte gări sunt acolo. În Hamburg n-am fost, dar pot să jur că au și acolo un S-Bahn care duce greul transportului în comun.
        • 0 (4 voturi)    
          Cetatenii Bucurestiului (Miercuri, 15 martie 2017, 21:27)

          Lucian_Mares [utilizator] i-a raspuns lui Harald

          in mare majoritate nu servesc bicicleta sau transportul in comun. Politicienii sunt fix la fel de nesimtiti ca si cetatenii, ca sunt romani si ei.
    • +7 (9 voturi)    
      Da si nu (Miercuri, 15 martie 2017, 11:32)

      VictorS [utilizator] i-a raspuns lui getmyextip

      Lucrurile se schimba in continuare, nu as zice "niciodata".

      E o distanta mare, insa Londra de pilda, are acum probleme cu calitatea aerului, mare parte din oras e mai poluat decat Bucurestiul dar partile rezidentiale aduc media Londrei la un nivel acceptabil din cauza parcurilor.

      Lucrurile merg insa spre rau, caci e in plan sa extinda doua din aeroporturi, in zone care deja au mari mari probleme.

      Pe noi ne va ajuta legislatia europeana, vom avea de ales intre a face ceva sau a plati amezi imense, ei scapa in curand de 'dictatura' EU si de legislatia anti poluare.
      La fel ca si USA, au decis sa nu mai lupte pentru o planeta mai curata... pana la urma respectand traditia speciei home sapiens, care distruge natura de inca dinante de revolutia agriculturala.

      In curand (50, 100 de ani) vom avea de ales daca vrem sa supravietuim ca specie sau planeta se va scutura de noi.

      Probabil vom lasa robotii in urma si o flora dominata de cereale :D
      • -1 (3 voturi)    
        te amagesti singur.. (Miercuri, 15 martie 2017, 22:58)

        pehash [utilizator] i-a raspuns lui VictorS

        poluarea din Londra nu se compara cu cea din Bucuresti. am facut destule drumuri intre ele ca sa disting diferentele. Londra are doar ocazional probleme din cauza climei specifice si a faptului ca este un mega-oras cu o zona metropolitana imensa.
        in Bucuresti nu exista prea multe surse industriale de poluare, dar traficul infernal, praful si mizeria, zgomotul continuu.. toate creeaza un mix de poluatori cu efecte variate, toate grave.
        mai grav este ca ne-am obisnuit cu acest tip de poluare. de ce crezi ca nu mai functioneaza nici una din statiile automate de masurare a calitatii aerului din capitala, care au fost instalate pe fonduri gratuite?
  • +10 (10 voturi)    
    POLUARE (Miercuri, 15 martie 2017, 9:54)

    scridon radu-lucian [utilizator]

    Foarte interesante prezentarile. In cazul nostru ne problemele sunt legate de educatie si legislatia permisiva. Ne confruntam zilnic cu distrugerile de spatiu verde, cu avalansa de mijloace auto poluante, lipsa de investitii in combaterea emisiilor nocive de la industriile care mai exista, selectarea si prelucrarea deseurilor urbane, actiuni permanente de combatere a fenomenelor poluante din partea Mass-Media, utilizarea extinsa a mijloacelor de transport in comun in conditii civilizate. Poate exemplele prezentate vor avea un impact in actiunile viitoare ale factorilor decizionali.
  • +9 (15 voturi)    
    Extrema comparatie (Miercuri, 15 martie 2017, 9:55)

    termopan [utilizator]

    Comparati bucurdistan cu orase cu cetateni responsabili care se duc la vot si aleg primari carora le pasa si de oameni nu numai de tirat malaiu prin combinatii cu borduri sau panselute.

    Peste 10-20 de ani de chinuri groaznice poate vom avea si noi beton in proportie de 99%.

    Duamna firia face pt uamenii amarati parcari care sa parcheze si ei ...
    • +9 (9 voturi)    
      din pacate asa e (Miercuri, 15 martie 2017, 10:15)

      Hans Metter [utilizator] i-a raspuns lui termopan

      ne plangem de starea orasului dar la vot nu am fost... aia e ... inca 4 ani de pauza dupa alti 8 si tot asa
  • +17 (19 voturi)    
    Transportul in comun (Miercuri, 15 martie 2017, 10:11)

    IoPaNet [utilizator]

    Luni dimineata la ora 8:30 eram in statia tramvaiului 5 de la intersectia cu Stefan cel Mare. Ploaie, frig. Tramvaiul 5 circula rar, la 15-20 de minute. Stiu insa ca unul va veni intre 8:35 si 8:40, asa vine in fiecare dimineata. La aceeasi ora a trecut si luni, numai ca era deviat, venea dinspre Bucur Obor, asa ca nu a oprit in statia in care stateam zeci de calatori. In statie, desigur, nu scria nicaieri ca tramvaiul nu mai opreste acolo.
    Ok, nu-i nimic, ne-am mutat in statia aflata la 100 de metri distanta si am asteptat alte 20 de minute. Si a venit urmatorul tramvai, numai ca acesta se retragea la depou. Am sperat ca mai este unul in spatele lui care va merge totusi pe traseu. Nu a fost.
    La ora 9:20 vine in sfarsit tramvaiul care ne va duce la munca. Intre timp, la 100 de metri distanta, in statia obisnuita, se umpluse iar de calatori.

    Pana cand aceasta bataie de joc la care sunt supusi cei care folosesc transportul in comun nu va inceta, pot lua orice alte masuri vor, nu se va schimba nimic.
    • +3 (5 voturi)    
      La PMB le pasa doar de spagile lor ! (Miercuri, 15 martie 2017, 10:40)

      Idealistu [utilizator] i-a raspuns lui IoPaNet

      Noi suntem servitorii lor, ei sunt stapanii. Asta este mentalitatea actualei administratii publice.
    • +1 (9 voturi)    
      Interesant. (Miercuri, 15 martie 2017, 11:09)

      Bulan [utilizator] i-a raspuns lui IoPaNet

      Se pare ca autoarea articolului nu vede aceste probleme.
      Oricum, ea pare foarte axata pe acest gen de articole in care bicicleta este la putere si toate masinile trebuie sa dispara iar soferii ar trebui sa se simta profund rusinat de acest statut de conducator auto, probabil ca este "ruda" cu nenea de la OPTAR, alt bezmetic cu tot felul de viziuni radicale.
    • +1 (5 voturi)    
      E demențial să aștepți 50 min. tramvaiul (Miercuri, 15 martie 2017, 12:35)

      Harald [utilizator] i-a raspuns lui IoPaNet

      În 50 de minute făceam 5 kilometri pe jos, sigur există în zonă opțiuni mult mai bune de transport în limita a cel mult 2 km (~20 min pe jos).

      Doar un om care știe că va trăi 200 de ani își permite să piardă 50 de minute din viață așteptând tramvaiul :)

      Dar e mai simplu să ne lamentăm că primăria nu face și nu drege (chiar dacă primări într-adevăr nu face) decât să adoptăm soluții care să presupună ceva efort propriu.
      • +2 (2 voturi)    
        Corect! (Miercuri, 15 martie 2017, 14:21)

        Crioan [utilizator] i-a raspuns lui Harald

        Da, madama fierea nu face nimic
        Da, RATB-ul isi bate joc de noi
        Dar sa atepti tramvaiul 50 de minute?!?!
        Asa cum spui, in intervalul acesta faci 5 Km pe jos. Daca servicul este mai departe, nu, nu poti merge dpua ore pe jos, dar exista cu siguranta alternative.
        Eu astept in statia tramvaiului 1, daca 5 minute nu vine in niciun sens, nu mai stau, ci merg la metrou, la doua statii dstanta. In max. 15 minute sunt la metrou, care te duce oriunde, mai repede decat transportul de suprafata!
      • +2 (4 voturi)    
        Locuiti in zona? (Miercuri, 15 martie 2017, 16:03)

        v_sile [utilizator] i-a raspuns lui Harald

        Puteti sa o cautati pe net o harta RATB.

        Daca esti in statia de metrou Sfefan cel Mare si vrei de exemplu sa ajungi in Baneasca in fata ta se intinde o strada lunga de aproape 5 km: bulevardul Barbu Vacarescu, care se prelungeste apoi cu Bulevardul Aerogarii.

        Un singur mijloc de transport in comun: tramvaiul 5.

        Da, exista alternative, daca tii musai sa cauti pe ploaie si pe vant, cum zice omul de mai sus.

        Mergi 300 de metri spre Floreasca si iei de acolo 135 care te lasa in Aurel Vlaicu. De acolo mai mergi pe jos inca vreo doi kilometri sau astepti tramvaiul 5 :)

        Mai poti lua metroul pana in Victoriei, acolo schimbi (de obicei in Victoriei spre Pipera e ca la asaltul Grivitei), mai iei inca doua statii pana in Aurel Vlaicu, de unde mai merg vreo doi kilometri pe jos sau astepti tramvaiul 5 :)

        Stai, ca am realizat solutia, iei metroul pana in Piata Victoriei, de acolo iei 301 care te duce direct pana in Aerogarii Baneasa.

        Totusi vi se pare normal ca un om care sta in statie sa isi faca astfel de ganduri in cap, cand tot ce e de facut e sa vina tramvaiul ala care sa il duca naibii pana unde trebuie sa ajunga?

        Tot omul e de vina ca nu a vrut sa mearga 5 km prin ploaia sau nu a dat in teoria grafurilor ca sa calculeze drumurile posibile?

        Si, da, primaria nu face si nu drege, ca stau in zona. Tramvaiul 5 este foarte util, facand legatura cu zone extreme de aglomerate, cu o gramada de constructii uriase de birouri: Aurel Vlaicu/Pipera si Baneasca.

        Cu toate astea circula la 20 de minute sau chiar mai mult.
        • 0 (6 voturi)    
          Cineva care face drumul acela zilnic (Miercuri, 15 martie 2017, 17:41)

          Harald [utilizator] i-a raspuns lui v_sile

          e normal să aibă deja toate variantele în minte când iese din casă.

          A sta 50 de minute să aștepți tramvaiul denotă o anumită mentalitate de ”legumă”. Care merită pe deplin tot ce i se întâmplă :)

          Iar a mai și povesti cu indignare despre cele 50 de minute denotă aceeași mentalitate, de copil neajutorat căruia trebuie să-i dea mereu cineva tot ce are nevoie.
          • +4 (4 voturi)    
            pai de ce nu ar fi indignat? (Miercuri, 15 martie 2017, 23:14)

            pehash [utilizator] i-a raspuns lui Harald

            si-a facut omul abonament la tramvai si vrea sa ajunga la munca dimineata. este un serviciu pentru care plateste! ar trebui sa accepte senin ca acest serviciu nu i se ofera? sa-si cumpere si el un jaf 2nd hand, acum ca sunt ieftine si nu mai exista taxa de mediu, si sa contribuie la traficul infernal?
            in plus, habar nu aveti despre ce vorbiti.. poate ca persoana respectiva are o dizabilitate si nu poate sa mearga 5 km dimineata? oricum, sa o iei la picior pe Barbu Vacarescu prin ploaie este un test major de nervi. sunt portiuni pe care se circula cu viteza si trebuie sa prevezi fiecare eveniment de tipul "roata masina + groapa acoperita cu apa", altfel ajungi la destinatie plin de noroi de sus pana jos, si mai ai si de navigat printre masinile parcate pe trotuar pe mai multe portiuni din drum.
            • -1 (5 voturi)    
              Socialismul naște monștri. Și nevroze :) (Joi, 16 martie 2017, 0:53)

              Harald [utilizator] i-a raspuns lui pehash

              A zis cineva să-și cumpere mașină? A zis cineva că are dizabilități? A zis cineva că are abonament?

              Nu știu cum e să mergi la serviciu, nu am un program anume și ajung când pot, chiar dacă uneori mă mai sună fetele ”ziceai că ajungi și tu azi pe-aici?”, exact cum mă sunau și în România :)

              Dar oricine face același drum 300 de zile pe an o să-ți confirme că nu poate conta pe același mijloc de transport timp de 300 de zile la rând. Cu abonament, cu dizabilități și cu tot ce mai vrei tu, într-o zi un tramvai tot o să se defecteze, în altă zi o să fie un accident, în altă zi o să se întrerupă curentul, în altă zi o să lase unul mașina parcată pe linie și tot așa.

              Probabil că vreo 280 de zile te poți baza pe acel tramvai, dar ca să stai 50 de minute în stație în celelalte 20 de zile trebuie să ai o problemă serioasă de viziune asupra vieții. De educație, până la urmă.

              Oferi cel mai bun exemplu de mentalitate socialistă bolnavă. Într-o zi o să mori la tine în casă așteptând ambulanța :) fiindcă tu știi foarte bine că ai plătit impozite și ai dreptul să chemi ambulanța, chiar dacă ea dintr-un motiv sau altul n-a putut să ajungă :)
              • +2 (2 voturi)    
                5 km pe jos? (Joi, 16 martie 2017, 11:25)

                oopsie_daisy [utilizator] i-a raspuns lui Harald

                Sint femeie si am trecut de 40 de ani. Va asigur, domnule Harald, ca ultimul lucru pe care mi l-as dori, pe linga job si jobul al doilea de acasa, ar fi sa fac 5 km pe jos dimineata, pentru ca, nu-i asa, mentalitatea de a astepta un tramvai denota gindire de "leguma". Eventual, sa mai fac si alti 5 inapoi, daca tot m-am pus pe fapte mari. Cu tot cu plasele cu piine, lapte, etc.
                Indraznesc sa spun si sa cred ca civilizatia exact asta inseamna, predictibilitatea/previzibilitatea lucrurilor, increderea ca ele se vor intimpla asa cum ma astept: tramvaiul o sa vina zilnic intre 8,30 si 8,40, avionul va pleca la ora prevazuta, serviciul meu e relativ sigur (daca tot ma chinui sa fac cei 5 kilometri), si da, pot conta pe ambulanta in caz de nevoie (a propos, care ar fi solutia Dvs pentru lipsa ambulantei? Sa merg pe jos la spital, in timpul atacului de cord? Ca deh, tramvaiele nu sint de incredere)
                Dimpotriva, sa ai 10 solutii de avarie in cap nu dovedeste civilizatie, ci stau marturie exact pentru 'descurcareala' romaneasca - ma astept ca lucrurile nu merg previzibil si civilizat, deci trebuie sa ma descurc cumva. Sint convinsa ca neamtul si elvetianul nu au 7 variante in cap in fiecare dimineata legate de cum sa ajunga de la A la B.
                • -1 (1 vot)    
                  Parcă povesteați mai sus de Londra (Joi, 16 martie 2017, 18:54)

                  Harald [utilizator] i-a raspuns lui oopsie_daisy

                  Lumea reală nu e deoc așa predicitibilă cum v-o doriți dvs.și tocmai povesteați mai sus că în Londra nu vin autobuzele la timp. Și chiar nu vin.

                  Am stat anii buni în Germania, acum stau de ani buni în Anglia, dar nicăieri în lumea civlizată lucrurile nu merg perfect, chiar dacă merg mai bine ca în RO.

                  A stabili arbitrar niște standarde foarte înalte pentru România nu folosește nimănui, orice psiholog vă poate confirma că este mai productiv să crești propria implicare personală și propria capacitate de decizie în loc să aștepți (sau să pretinzi) niște servicii perfecte oferite de alții.

                  Aveți mai sus o evaluare privind cele 280 de zile din 300, puteți aștepta liniștită tramvaiul în cele 280 de zile, dar pentru celelalte 20 ar fi util să vă stabiliți o procedură de avarie, ceva la modul ”dacă nu vine în 10 min. mă duc pe jos până la stația X de metrou ”
                  • 0 (0 voturi)    
                    Predictia (Joi, 16 martie 2017, 23:05)

                    oopsie_daisy [utilizator] i-a raspuns lui Harald

                    Stati linistit, ca nici eu nu mai traiesc in Romania de multi ani, si am apucat sa compar si eu viata in citeva tari europene mai la vest. Asadar, nu am nevoie sa imi stabilesc proceduri de avarie pentru Bucuresti.
                    Cind ma plingeam de Londra mai sus, nu spuneam ca autobuzele au intirziat 50 de minute, ci ca au intirziat. Dar amestecati doua subiecte disjuncte: faptul ca nici Londra nu e la nivelul la care autoarea articolului il sugereaza si faptul ca nu sint de acord cu parerea dumneavoastra ca cine asteapta un mijloc de transport in statie este o leguma spalata pe creier de comunism.

                    Cine vorbea de perfectiune? Vorbeam doar de previzibil, in masura in care acesta iti poate da siguranta. Statisticile si probabilitatile dumneavoastra au o problema conceptuala. Daca tramvaiul functioneaza conform previziunilor 280 de zile pe an (adica cu o intirziere intre 1 si 10 minute), nu inseamna ca in celelalte 20 va avea intotdeauna inirziere de 50 de minute, ci orice valoare intre 11 si 50 de minute. Pe asta se bazeaza optimismul celor care asteapta 50 de minute: in prima jumatate a intervalului spera ca minutul urmator va aduce tramvaiul, iar in a doua vorbim deja de "sunk costs": cistigul de timp obtinut prin mersul cu varianta B de transport nu mai compenseaza pentru timpul pierdut cu asteptarea tramvaiului+mersul pina la metrou, etc. Cu alte cuvinte, daca tot am intirziat la job, mai bine ramin in continuare sa astept tramvaiul, nu merita sa mai transpir ca sa ajung la metrou si de la metrou la lucru.
                    De acord cu faptul ca dezvoltarea propriei decizii si a spiritului critic e un lucru grozav pentru individ. Dar nu ma puteti convinge ca a astepta ca lucrurile sa functioneze asa cum ne este promis (de catre firmele de transport, de contractul de munca, de contractul social) e un semn de slabiciune a mintii propagata de comunism
  • +7 (7 voturi)    
    Londra e exemplu pe hartie doar (Miercuri, 15 martie 2017, 11:03)

    RazvwanRazvwan1 [anonim]

    Londra si UK are aceeasi prob. pe care o are Buc. si RO: de mentalitate a soferilor.Este periculos in Londra cu bicicleta ( de 8 ani o fac) pentru ca exista multi psihopati la volaniar o mare diferenta fata de orase din Scandinavia, Tarile de Jos, FR ,Sp,Ge este procentu; de soferi care folosesc si bicicleta .In orasele si tarile unde procentul acesta creste, civilizatia in traffic creste.
    In privinta '' Cycle Superhighway''-...bite my ass!
    Sunt pe hartie 70-80% datorita parcarii legale in anumite interval, sau a parcarii temporare in high peak, pe ele( sunt portiuni de strada, albastre cam de 1.5m, numai pe strazi mari). O singura remarca pozitiva pt CS- au fost facute eforturi mari pentru segregarea lor in anumite portiuni cu pericol mare pt biciclisti.Proiect inceput si in mare parte facut in mandatul precedent, continuat acuma.
    Autobuze sunt multe, unele linii sunt pline.Multe linii au mare parte din drum cu banda rosie de autobuz insa devin inutile cand idiotic in traffic , nu respecta si nu lasa spatiu sufficient sa se strecoare autobuzul in stanga lor.
    Underground-ul e batran si extins si folosit la maxim,; a sta ca o sardine la ore de varf e normal.
    Marele benefice si la care se lucreaza in continuu, este reateau suplimentara de linii ferate, de trenuri , unele de cursa mica, altele de de cursa medie/lunga , din orice gara mare si sunt 4-5 in est, 4-5 in sud, 3 in vest, cam 3 in nord vest, cam 3 in nord est.EXtinderea cu linia ''overground'' in 20 ani si marirea ei dintr-o linie in 4 branch/linii, cu mare success.In mare parte e un inel pe dupa centru. Cum ar fi Razoare-Cotroceni-Gara-Scanteia-etc
    Folosirea transportului mixt de underground si tren, este esentiala.Aici este buba cea mare a Bucurestiului si a '' vizionarilor'' din Romania.
    Ar fi mai mult de spus.
    Esential este sa se schimbe mentalitatea si viziunea la ministerul de transporturi dar si la primarie.Bucurestiul e dependent de govern la planuri, nu ca Londra
    • +4 (6 voturi)    
      Trenuri, trenuri, trenuri ... (Miercuri, 15 martie 2017, 12:54)

      Harald [utilizator] i-a raspuns lui RazvwanRazvwan1

      Este tocmai ce spuneam într-un alt comentariu.

      Dar la orice sugestie privind introducerea de trenuri suburbane în București, imediat apar protestele, numai metroul e destul de bun pentru bucureșteni.
      • +3 (3 voturi)    
        Chiar locuiti in Bucuresti? (Miercuri, 15 martie 2017, 16:12)

        v_sile [utilizator] i-a raspuns lui Harald

        Cred ca nu locuiti in Bucuresti, de asta va incapatanati.

        Bucurestiul are o densitate uriasa si o gramada de cartiere de locuit, cartiere care se revarsa dimineata spre zonele de munca, zone ce sunt de obicei in nord (Aurel Vlaicu, Pipera, Baneasa, Floraesac, Dorobanti, etc).

        Bucurestiul nu e vreun oras mare vestic cu zona metropolitaba in care trebuie sa cari suburbiile spre locurile de munca.

        Intelegegi ca oamenii vin chiar DIN oras spre locurile de munca, din Militari, Crangasi, Drumul Taberii, Berceni, Titan, Patelimon sau Colentina spre aceste locuri de munca. Zone intestate de blocuri turn, bloc langa bloc. La ce trenuri suburbane visati dumneavoastra? Pe unde sa traga? Printre blocuri? Si unde sa duca? Zonele de munca sunt si ele tot in oras.

        Asa a fost Bucurestiul construit sub conducerea minunatului carmaci. Mii de blocuri turn, bagate unele in altele.

        Pana cand blocurile nu se demoleaza si orasul nu e remodelat complet, cu crearea de zona metropolitana, nu exista alta solutie decat metroul.
        • +4 (4 voturi)    
          Exemplu concret: AFI Palace Cotroceni (Miercuri, 15 martie 2017, 18:00)

          Harald [utilizator] i-a raspuns lui v_sile

          Există o linie ferată abandonată care duce chiar până acolo. Dacă Bucureștiul era Praga sau vreun alt oraș contaminat cu mentalitate germană, acolo ar fi fost o gară terminus ca gara Masaryk, iar oamenii din Drumul Taberei ar fi mers cu trenul până în Băneasa de zeci de ani. Sau până oriunde mai ajunge calea ferată în București.

          Dar dacă Ceaușescu a optat pentru metrou, atunci nu vrea nimeni să audă de trenuri în transport urban. Metroul aduce toți pasagerii în centru și generează aglomerații monstruoase, modelul hub and spoke e depășit de zeci de ani în lumea civilzată.

          Poate Ceaușescu nu era capabil să înțeleagă dezavantajele modelului hub and spoke, dar o persoană educată din zilele noastre ar tebui să fie capabilă.

          În plus, metroul e extrem de scump de construit, trenul de suprafață e de 6 ori mai ieftin. Iar de demolat blocurile de pe vremea lui Ceaușescu, asta garantat nu se va întâmpla în următoarea sută de ani.

          Însă lamentările pentru starea transportului din București vor continua garantat și în următoarea sută de ani :)
          • +4 (4 voturi)    
            Gara Masaryk (Miercuri, 15 martie 2017, 21:09)

            Porcurorul General [utilizator] i-a raspuns lui Harald

            Ce sa mai spun? Ca Praga are peste 70 de gari de cale ferata?!? https://goo.gl/F68ryu

            Ca in jurul Pragai exista 5 inele concentrice de tarif si ca poti sa iti faci abonament pe zona 3 si circuli cu el in zonele 0, 1, 2 si 3 fara sa mai cumperi bilet?

            Ca zona 5 este la 350 km distanta fata de centrul Pragai si totusi apartine sistemului integrat de transport praghez MHD?

            Vise. E ca si cum Brasovul ar fi in zona Bucurestiului.
            • +2 (2 voturi)    
              Cele mai sincere aprecieri (Miercuri, 15 martie 2017, 22:41)

              Harald [utilizator] i-a raspuns lui Porcurorul General

              În sfârșit, cineva care înțelege despre ce tot scriu eu pe-aici că ar trebui făcut în București în materie de trenuri.
  • +5 (5 voturi)    
    Reciclarea "ecologica " ne omoara (Miercuri, 15 martie 2017, 11:07)

    D-or [utilizator]

    Masinile care colecteaza deseurile de sticla si hirtie au si instalatii de comprimare/taiere/sfarimare.
    Practic, deseurile reciclabile sunt prelucrate pe strazile orasului, mai ales noaptea, rezultind o cumplita poluare cu fumul de la motoarele pe motorina, vibratii si zgomot si, cel mai grav, cu PULBERI. Praf de sticla arsa si fibre de hirtie similare celor de azbest.

    Intreb daca organele de mediu si primaria verifica circuitul reciclabilelor, stiut fiind ca manipularea hirtiei si a sticlei trebuie facuta doar in hale inchise si in mediu umed.
  • +7 (9 voturi)    
    La București, ce s-a făcut a fost greșit (Miercuri, 15 martie 2017, 11:24)

    nick24 [utilizator]

    1. S-a întrodus tot traficul în centru, pentru câ nu s-a făcut centura existentâ la 2x3 benzi, cu pasaje peste toate intersecțiile și străpungeri către toate cartierele.
    2. În locul fabricilor demolate din centru, nu trebuia să fie construit nimic ci doar parcuri, locuri de joacă pt copii și spații verzi.
    3. Metrou în toate cartierele
    4. Benzi unice pt transport în comun, bazat pe autobuze electrice, piste pt biciclete.
    5. Eliberararea carosabilului și trotuarelor prin construcția parcărilor supraetajate în toate cartierele, parcări proprietate privată - adică la momentul în care cumperi o mașină, îți cumperi și un loc de parcare.

    Actualmente primarii se gândesc numai cum să sifoneze banii primăriei cu lumini de sărbători, cu panseluțe și contracte pt o curațenie inexistentă.
    Suportăm un oraș poluat, murdar, totuare pline de ccat de câine, transport în comun mizerabil, f aglomerat, cu scaune care put a cerșetori.
    • +3 (7 voturi)    
      mda (Miercuri, 15 martie 2017, 13:09)

      SoulSearcher [utilizator] i-a raspuns lui nick24

      delirezi baiete :-)

      votantul PSD nu are nevoie de astea... da-i un mic si o bere odata la 4 ani la zilele orasului, si e multumit de cloaca sa in continuare
  • +7 (7 voturi)    
    Simplu (Miercuri, 15 martie 2017, 11:28)

    noi2013 [utilizator]

    De ce Bucurestiul nu poate... Cand te ustura la buzunar si taxele locale si taxele de acces in centrul orasului te intereseaza si ce face primaria cu banii, te duci si la vot si te dai jos si din masina cu care mergi pana la coltul strazii.

    Nimic pe lumea asta nu functioneaza fara directa implicare si comportamentul civilizat al fiecarui cetatean. Maine daca circula de 5 ori mai multe mijloace de transport in comun bucuresteanul e tot in masina.
    • +2 (2 voturi)    
      Civilizația se construiește cu bani (Miercuri, 15 martie 2017, 14:29)

      Harald [utilizator] i-a raspuns lui noi2013

      și se întreține tot cu bani.

      Pe vremea lui Ceaușescu exista un fel de civilizație ”de seră”, oamenii educați erau tot săraci, dar reușeau să fie civilizați datorită educației primite în familie, de la părinți formați ca oameni înainte de comunism.

      Părinții celor de astăzi sunt născuți cu toții după război și ”educați” în comunsim, sunt cei care în anii '80 ajungeau să se bată la propriu de la mâncare, la cozile din spate de la Alimentara. Așa că oamenii educați vor fi în continuare în minoritate, cel puțin pentru încă una sau două generații.

      Lucrurile astea nu se rezolvă, ele trec de la sine, dar durează zeci de ani până trec, fiindcă necesită dispariția fizică a vechilor generații. Inclusiv ideea ”usturatului la buzunar” e dovada unei educații precare, un om cu-adevărat civilizat nu gândește în modul ăsta și nu se exprimă în modul ăsta.
  • +5 (5 voturi)    
    primar (Miercuri, 15 martie 2017, 12:18)

    andrei1232000 [utilizator]

    Daca vreti sa-i invatam minte le trimitem primar pe Oprescu sau pe blonda Firea.
    In aceste orase nu se pun beculete de Paste, nu se schimba borduri anual si nu se pun panselute la greu.
    • +1 (1 vot)    
      Alternativa (Miercuri, 15 martie 2017, 15:47)

      Cheie primara [utilizator] i-a raspuns lui andrei1232000

      Pe Adriean Videanu ca sa le schimbe bordurile nu-i bine? Sau pe Lis si Halaicu sa le dea autorizatii de florarii pe trotuar. Sau pe Traian Basescu ca el a inceput cu pistele de biciclete (Reg Elisabeta si Magheru).
  • +1 (3 voturi)    
    In lumea civilizata primarii is gospodari (Miercuri, 15 martie 2017, 13:56)

    Wanheda [utilizator]

    Nu-s gagici prompter garantate Pandele sau doctori senili.
    • 0 (4 voturi)    
      Mare gospodar, Boris Johnson :) (Miercuri, 15 martie 2017, 15:49)

      Harald [utilizator] i-a raspuns lui Wanheda

      Asta cu primarii-giospodari e tot din categoria românisme. Politicienii sunt la fel peste tot, transportul din Londra nu se datorează lui Boris Johnson și nici cel din Berlin lui Klaus Vowereit.

      Nu poți să ai primar un medic sau o prezentatoare de știri,. dar să vorbești despre primari-gospodari. Primar gospodar o fi la Reghin sau la Blaj, dar într-un oraș de mărimea Bucureștiului n-ai cum spera la primar gospodar și nici n-ai avea ce face cu el.
      • +1 (1 vot)    
        It was a figure of speech (Miercuri, 15 martie 2017, 19:05)

        Wanheda [utilizator] i-a raspuns lui Harald

        Primar capabil cu viziune si idei e bine?
      • +1 (1 vot)    
        It was a figure of speech (Miercuri, 15 martie 2017, 19:05)

        Wanheda [utilizator] i-a raspuns lui Harald

        Primar capabil cu viziune si idei e bine?
  • +2 (2 voturi)    
    Greu tare ! (Miercuri, 15 martie 2017, 15:10)

    IonutSC [utilizator]

    In oras: bicicleta + autobuze cu banda speciala.
    In zona metropolitana: trenuri care eventual sa fie conectate cu reteaua de metrou + centura finalizata.
    Alta intrebare !
    • +1 (1 vot)    
      De unde luăm banii și spațiul necesar? (Miercuri, 15 martie 2017, 15:44)

      Harald [utilizator] i-a raspuns lui IonutSC

      E destul de bună o asemenea altă întrebare? :)

      În România este de neconceput ideea că transportul public urban trebuie să fie eficient economic sau chiar profitabil. În România transportul public e o gaură neagră, în care se pot îngropa oricâți bani fără nicun rezultat. Așa că e mai simplu să promită cineva transport public gratuit în București, chiar cade pe un teren foarte roditor o asemenea promisiune.

      Există tot felul de metode și soluții pentru a subvenționa categoriile sociale defavorizate, dar este total greșită subvenționarea transportului în ansamblu. Operatorii trebuie să fie privați și să câștige bani din asta, altfel transportul nu se va îmbunătăți niciodată în ritmul în care ar fi nevoie.
      • +4 (4 voturi)    
        asta e simplu (Miercuri, 15 martie 2017, 23:24)

        pehash [utilizator] i-a raspuns lui Harald

        spatiul il iei pur si simplu de pe strazi - prima banda - si banii ii recuperezi din vanzarea de bilete si abonamente la preturi realiste. in definitiv, nu e deloc ieftin sa mergi cu masina la munca in fiecare zi.

        pentru "categoriile defavorizate" rezolvi problema elegant obligandu-i sa foloseasca si ei cardurile RATB, pe care le dai un numar limitat de calatorii gratuite exprimat financiar - "ai 10 calatorii gratuite, in valoare de xy lei", ca omul sa poata aprecia valoarea serviciului. altfel, ce e gratis e deseori considerat fara valoare.
        • +3 (3 voturi)    
          :D (Joi, 16 martie 2017, 14:08)

          Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui pehash

          Ai un plus pentru partea cu cartele limitate si valoare mocangeala ;)
  • +4 (6 voturi)    
    nu e doar vina autoritatilor (Miercuri, 15 martie 2017, 15:48)

    KayT [utilizator]

    In Copenhaga, Hamburg si mai stiu eu unde sunt piste de biciclete si spatii verzi pentru ca oamenii de acolo chiar isi doresc lucrurile astea, si autoritatile stiu chestia asta. Marea majoritate a locuitorilor Bucurestiului prefera situatia asa cum e. Sigur, se plang ca e poluat, aglomerat, bla bla; dar cati credeti ca ar renunta la labartarea fundului in scaunul masinii, pentru bicicleta? Va spun eu: o minoritate insignifianta. Oamenii aia din orasele mentionate de voi merg pe bicicleta indiferent de vreme, isi duc copiii mici la gradinita cu bicicleta, copiii mai mari se duc singuri cu bicicleta la scoala. Ati vedea voi asa ceva in Bucuresti?
    Avem orasele pe care ni le dorim (noi ca societati, nu ca indivizi, dar societatile se compun si ele din indivizi).
  • 0 (2 voturi)    
    la bucale (Miercuri, 15 martie 2017, 17:45)

    gopo2016 [utilizator]

    politicienilor nu le pasa de cetateni decit la alegeri, nu dau un leu pe restul vietilor pe care le distrug atita timp cit ei iau bani
  • -1 (5 voturi)    
    Foarte simplu (Miercuri, 15 martie 2017, 21:23)

    Lucian_Mares [utilizator]

    au importat musulmani, asa incat cetatenii nu se mai chinuie cu poluarea ci mor rapid: cu gatul taiat, calcat cu camionul sau aruncat in aer.


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri