ANALIZA Traficul infernal din Bucuresti, atestat oficial: Capitala se afla pe locul 5 in topul celor mai aglomerate orase din lume. La orele de varf, soferii stau in trafic cu 90% mai mult timp decat in conditii normale

de Catiusa Ivanov     HotNews.ro
Marţi, 21 februarie 2017, 14:43 Actualitate | Administratie Locala

Traficul pe Soseaua Colentina, Bucuresti
Foto: Hotnews
Bucurestiul se afla pe locul 5  in topul celor mai aglomerate orase din lume, cu un indice de congestie de 50%, in 2016 acesta crescand cu 7% fata de 2015, potrivit unui studiu publicat de producatorul olandez de sisteme de navigatie prin GPS TomTom. Cea mai aglomerata zi din 2016 a fost 5 decembrie, iar bucurestenii petrec in medie 57 minute pe zi  in plus fata de conditii normale de trafic si 218 ore in plus pe an.

In medie, bucurestenii petrec cu 50% mai mult timp in trafic decat in conditii normale de circulatie. La orele de varf situatia este si mai grava, dimineata pierzand cu 90% mai mult timp in trafic decat in conditii normale, iar seara cu  98% mai mult.

Citeste aici studiul.



Pe primul loc in clasamentul TomTom se afla Mexico City, cu un indice de congestie de 66%, in crestere cu 7% fata de 2015.

Pe locul doi se afla Bangkok, cu un indice de congestie de 61%, in crestere cu 4% fata de 2015.

Pe locul trei se afla Jakarta, cu un indice de congestie de 58, pe locul 4 se afla Chongping, cu un indice de congestie de 52%, in crestere fata de 2015 cu 14%.

S-a ajuns intr-o astfel de situatie deoarece Primaria Capitalei, Primariile de sector, Politia rutiera si Ministerul Transporturilor nu si-au facut treaba in ultimii ani.

Mai precis, in ultimii 9 ani, Primaria Capitalei nu a investit aproape deloc in dezvoltarea transportului in comun, nu s-au mai cumparat autobuze, tramvaie si troleibuze, flota este invechita, circa 40% fiind nefunctionala, mijloacele de transport in comun nu au benzi unice si raman blocate in trafic. Astfel, nefiind siguri ca pot ajunge la timp la serviciu sau la scoala cu mijloacele de transport in comun, conexiunile nefiind bune (trebuie sa schimbi cateva mijloace de transport ca sa ajungi la munca/scoala), oamenii folosesc masina personala.

Si in ceea ce priveste marile proiecte de infrastructura - pasaje, strapungeri, largiri strazi - lucrurile s-au miscat foarte greu. Primarul Sorin Oprescu abia a reusit sa termine pasajul Basarab, inceput inca din vremea mandatului de primar al lui Traian Basescu, s-au finalizat pasajele de la Mihai Bravu, de la Piata Presei Libere, de la Baneasa, insa o buna parte dintre lucrarile municipalitatii au intarzieri masive - Pasajul Piata Sudului, Pasajul Ciurel etc. In plus, municipalitatea a amanat o serie de proiecte anuntate inca de acum zece ani: largirea strazii Fabrica de Glucoza, largirea strazii Dimitrie Pompeiu, largirea strazii Prelungirea Ghencea, o alternativa la bd. Iuliu Maniu, pasajul de la Doamna Ghica, Pasajul de la Piata Delfinului etc. Astfel ca, desi multe zone din Bucuresti s-au dezvoltat, iar numarul de masini a crescut considerabil, reteaua stradala a ramas cea din vremea lui Ceausescu.

O alta restanta a Primariei sunt pistele pentru biciclete. Primaria Capitalei, prin Administratia Strazilor, a platit 11 milioane de euro in 2008 si 2010 pentru amenajarea a 122 km de piste pentru biciclete. In 2012, Politia Rutiera a inchis aproximativ 80% dintre aceste piste deoarece erau nefunctionale. Ministerul Mediului a dat inca din 2014 suma de 10 milioane de euro pentru realizarea a 100 km de piste pentru Bicicleta in Bucuresti insa nu s-a facut nimic cu banii pana acum. Astfel s-a ajuns ca Bucurestiul sa aiba doar 7 km de piste pentru biciclete.


Noul primar al Capitalei, Gabriela Firea, a anuntat ca va cumpara 400 de autobuze, 100 de tramvaie si 100 de troleibuze, un lucru de care Bucurestiul are mare nevoie, proiect deja aprobat de Consiliul General. Totusi, pana vor sosi primele autobuze/tramvaie si autobuze, va trece cel putin un an, licitatia si livrarea primelor exemplare fiind o chestiune de durata.

In plus, aceasta a anuntat ca va implementa o retea de benzi unice pentru RATB pe marile bulevarde din Capitala si va face 6 parcari park&ride. Citeste aici mai mult.

De pistele pentru biciclisti nu s-a mai auzit nimic - nici pe unde se fac, nici cand vor incepe lucrarile, ceea ce face probabil ca nici anul acesta bucurestenii sa nu aiba parte de asa ceva.


Ministerul Transporturilor are si el partea lui de vina: lucrarile la noile magistrale de metrou se desfasoara foarte lent. In plus, nici acum Bucurestiul nu are o Sosea de Centura functionala, traficul de tranzit desfasurandu-se prin Capitala, ca nicaieri in Europa.

Primarii de sector nu au facut locuri de parcare de resedinta pe masura cererii, astfel ca prima banda a marilor bulevarde si trotuarele, in special din cartierele de blocuri, sunt ocupate de masini.

Politia rutiera la randul ei nu ii sanctioneaza pe soferii care parcheaza/opresc neregulamentar si blocheaza traficul. Reamintim ca a fost nevoie de doi ani ca Guvernul sa aprobe regulamentul de ridicare a masinilor parcate neregulamentar.

Acest regulament a fost publicat in Monitorul Oficial pe 22 decembrie 2016, iar autoritatile locale vor putea ridica masinile parcate neregulamentar pe carosabil, dupa 30 de zile de la publicarea in Monitorul Oficial a Hotararii de Guvern. Politia va dispune ridicarea, iar primariile vor ridica masinile.

In Cluj si Oradea primariile au inceput sa ridice masinile parcate neregulamentar. In Bucuresti primarii nu au luat nicio masura in acest sens pana acum.

Planul Mobilitate Urbana Durabila Bucuresti-Ilfov, practic strategia pe transport a acestei regiuni, vine cu solutii pentru fluidizarea traficului, insa documentul nu a fost aprobat deocamdata de Consiliul General al Municipiului Bucuresti. Documentul se afla in dezbatere publica si urmeaza a fi supus aprobarii CGMB in urmatoarea perioada. Totusi, primarii puteau lua masuri pentru fluidizarea traficului si separat, in absenta acestui document.


Parlamentul european a adoptat, la 2 decembrie 2015, o rezolutie referitoare la "mobilitatea urbana durabila". Prin acest document, deputatii incurajau statele membre si orasele sa elaboreze planuri de mobilitate urbana durabila acordand prioritate modalitatilor de transport cu emisii scazute, vehiculelor propulsate de carburanti alternativi si care folosesc sisteme de transport inteligente, tinand seama totodata de nevoile specifice ale persoanelor cu mobilitate redusa. De asemenea, acestia s-au exprimat in favoarea unei politici in materie de parcare (spatii de parcare, utilizarea unor sisteme inteligente de parcare, tarifare adaptata) care sa se poata fi incadrata intr-o politica urbana integrata, dar si in favoarea reducerii zgomotelor legate de trafic din orase.

Comisia si statele membre au fost invitate:

i) sa creeze o retea dedicata mobilitatii durabile, care sa integreze exemple privind bunele practici in materie de planificare teritoriala si utilizare a teritoriului (axata pe utilizarea in comun a autoturismelor, transportul public, mersul cu bicicleta si pe jos);

ii) sa incurajeze orasele sa participe la Parteneriatul european pentru inovare privind orasele si comunitatile inteligente;

iii) sa lanseze campanii de sensibilizare a publicului pentru promovarea unei mobilitati durabile.

Citeste aici Rezolutia PE.

In plus, inca din 2014 la Parlamentul European se afla o propunere de rezolutie referitoare la promovarea retelelor de piste pentru biciclete.

In aceasta este invitata Comisia Europeana sa defineasca o strategie pentru promovarea folosirii bicicletei inlocuind automobilul, de exemplu prin investitii in infrastructuri pentru biciclete si in servicii de inchiriere a bicicletelor.





Citeste mai multe despre   























Material sustinut de Electronic Arts Romania

Unul dintre cele mai mari nume ale programarii la nivel mondial vine la Bucuresti

Andrei Alexandrescu, romanul considerat un guru al limbajului C++ si unul din creatorii noului limbaj D, va tine o prelegere pentru programatorii bucuresteni, pe 27 Martie la Halele Carol. Probabil un nume recunoscut pe orice continent pe care are loc dezvoltare de software, Andrei Alexandrescu este una dintre somitatile mondiale ale programarii. Prima sa carte, "Modern C++ Design", aparuta in Statele Unite in 2001, a fost inceputul unei serii de publicatii care l-au transformat pe Andrei in una dintre vocile definitorii a dezvoltarii, a ceea ce este, in momentul de fata, probabil cel mai important si folosit limbaj de programare

29806 vizualizari

  • +14 (20 voturi)    
    Dar la numarul de hoti pe m. patrar (Marţi, 21 februarie 2017, 14:55)

    Ochii_pe_voi [utilizator]

    cum stam? Parlamentul, aparatul ministerelor, sediile centrale de partid, primaria generala si cele de sector - toate sunt populate de hoti, șmenari, complici la furt. Intr-un oras pesedizat care voteaza hoti ca Oprescu sau mafioti ca Firea (argata securistului Voiculescu) nu e de mirare ca de problema aglomeratiei in trafic ii doare pe toti in kjur.
    • +9 (11 voturi)    
      Sa ii dea astea dnei primar (Marţi, 21 februarie 2017, 17:22)

      mr_mojo [utilizator] i-a raspuns lui Ochii_pe_voi

      Care are un an de nimic in spate.
      Putem organiza ceva sa o concediem? Mie nu îmi place ca nu face nimic pe banii mei.
      • +2 (2 voturi)    
        eee (Miercuri, 22 februarie 2017, 9:09)

        Dr.Mythnick [utilizator] i-a raspuns lui mr_mojo

        dar cine a votat psd? cine avea impresia ca fatuca asta o sa faca ceva ?
    • +1 (1 vot)    
      Aveti incredere in doamna Firea (Miercuri, 22 februarie 2017, 13:17)

      PopicaPristanda [utilizator] i-a raspuns lui Ochii_pe_voi

      Eu spun sa aveti incredere in doamna Firea. Azi maine transportul in comun o sa fie gratuit pentru toti. Deja s-au luat masuri pentru fluidizare, s-au interzis diverse evenimente de pe strazi, de maine dimineata probabil o sa avem cea mai dez-aglomerata capitala din lume.

      De asemenea, urmeaza aparitia cainilor cu covrigi in coada si foarte probabil o reabilitare in maxim 45 de zile lucratoare a tuturor cladirilor cu risc seismic, toate parte din planul aproape cincinal promis de doamna primar la alegeri.

      Se poate sa apara probleme daca fortele oculte din exterior vor continua sa atace statul de drept iar oamenii cumparati de ei, tradatori de tara, manipulati si dezinformati, vor continua sa lupte impotriva crestinilor de buna credinta care guverneaza orasul in spiritul dreptatii si al legii si cu interesul cetatenilor in suflet.
    • 0 (0 voturi)    
      Excelenta intrebarea... (Joi, 23 februarie 2017, 7:08)

      Robert USA [utilizator] i-a raspuns lui Ochii_pe_voi

      Trebuie sa exceleze si RO la ceva... In ceea ce priveste traficul, era normal sa se intample asa ceva; Bucurestiul nu a fost conceput pentru trafic intens. "Micul Paris" a fost conceput pentru trasuri si pe alea le aveau numai boierii... Azi are masina tot melteanu', ca-i trebuie sau ca nu-i trebuie...
  • +21 (23 voturi)    
    mda... (Marţi, 21 februarie 2017, 14:59)

    liviu_ [utilizator]

    psd si firea citesc asta?!
    • -12 (18 voturi)    
      nici mie nu imi place Firea, (Marţi, 21 februarie 2017, 15:48)

      bancher [utilizator] i-a raspuns lui liviu_

      m-as bucura sa faca ceva cu traficul (mai ales ca sunt sofer zi de zi), dar nu e Bucurestiul pe locul 5 in lume la aglomeratie...nici pe departe. Este o exagerare crasa, eu zic ca nici in top 10 nu suntem.
      Dupa parerea mea urmatoarele orase sunt mai aglomerate decat Bucurestiul, desi in top sunt in urma lui:
      _-Istanbul (clar muult mai aglomerat);
      -Rio de Janiero
      -Moscova
      -Caracas
      -Beijing
      -New York (din cauza tirurilor si camioanelor)
      -Paris
      -Londra
      -Seul
      -Mexico City
      • +6 (12 voturi)    
        Parerea ta e irelevanta (Marţi, 21 februarie 2017, 18:05)

        Locke Lamora [utilizator] i-a raspuns lui bancher

        in fata datelor statistice, cifre reale. Am fost in Londra de exemplu.....e aglomerat indeed dar exista o fluenta in trafic si ai autostrazi destule sau freeway-uri.
      • +4 (6 voturi)    
        cat de obiectiv esti?... (Marţi, 21 februarie 2017, 20:32)

        pehash [utilizator] i-a raspuns lui bancher

        parerea ta pe ce se bazeaza? ai fost in toate aceste orase? macar in 2-3 dintre ele?

        statistica pe care se bazeaza articolul este clara. daca in Istanbul ai ditamai orasul de traversat, daca la Londra stii ca nu ai decat o banda de circulatie in centru, la Bucuresti ramai blocat pe Magheru cu nspe benzi pe sens. deci nu e nici o exagerare. este genul de problema care iti mananca nervii si santatea, indiferent daca esti la volan, inspiri noxele masinilor de pe trotuar sau te inghesui ca sardinele intr-un mijloc de transport in comun infect.
        • -2 (2 voturi)    
          in unele din orasele mentionate de (Miercuri, 22 februarie 2017, 9:49)

          bancher [utilizator] i-a raspuns lui pehash

          mine mai sus am fost....am fost in New York, in Istanbul, Londra, Paris, Moscova si clar se circula mai rau ca la noi. Eu zic ca si in Milano, in Dublin sau in Cairo se circula mai rau, e mai aglomerat ca in Bucuresti (si aici am fost).
          Traficul din Buc este aglomerat dimineata intre orele 7-9 si seara intre 16.30-19.30. In rest se circula bine, iar dupa ora 22 e super liber.
          In Cairo sau Istanbul traficul e nenorocit 24 ore din 24.
          • +2 (2 voturi)    
            24 din 24.. (Miercuri, 22 februarie 2017, 13:06)

            pehash [utilizator] i-a raspuns lui bancher

            exact asta e si ideea - la noi se circula bine noaptea.. cand nu ai nevoie. in Londra stii clar ca oricand ai incerca sa intri cu masina pe Regent, vei avea o singura banda pentru ca cealalta e dedicata transportului in comun. stii clar ca indiferent cat de putine masini sunt, ai nspe mii de treceri de pietoni in centru, camere radar automate si nici un loc de parcare pe strada. ca urmare, daca GPSul zice ca faci 10km intr-o ora, o sa faci o ora noaptea si 1h15' ziua. la noi GPSul zice 10km/25' ca e ditamai bulevardul, dar faci doua ore... si nici macar nu ai alternative.
      • +1 (1 vot)    
        ... (Miercuri, 22 februarie 2017, 9:07)

        dragonfly [utilizator] i-a raspuns lui bancher

        nu stiu in cate orase, din cele mentionate, ai condus tu dar iti pot spune din experienta ca desi sunt multe masini nu este atat de rau ca la noi.
        • +1 (1 vot)    
          mergi in Cairo, New York si Istanbul (Miercuri, 22 februarie 2017, 12:33)

          bancher [utilizator] i-a raspuns lui dragonfly

          si vei vedea ca acolo e superaglomerat zi si noapte. Macar in Buc este aglomerat dimineata, si seara, dar in rest e mai liber.
      • +2 (4 voturi)    
        aglomeratie (Miercuri, 22 februarie 2017, 11:48)

        rexulet [utilizator] i-a raspuns lui bancher

        Tatutule, am fost in Londra anual, poate este mai aglomerata, dar datorita soferilor mult mai civilizati care nu se opresc in intersectii si pe treceri de pietoni, nu se creaja blocaje. Si asta se intampla in orice tara civilizata.
        Soferi romani cred ca sunt cei mai indisciplinati din Europa si de aici blocaje si accidente peste celelalte tari.
      • +3 (3 voturi)    
        Cica un roman si un evreu sunt prinsi la furat (Miercuri, 22 februarie 2017, 13:00)

        v_sile [utilizator] i-a raspuns lui bancher

        Undeva intr-o tara araba.

        Judecatorul nu discuta cu ei: condamnare la moarte prin spanzurare.

        In celula, romanul isi smulgea parul din cap:
        - Bai, ne omoara astia pentru un nenorocit de furt! Vai de noi! Aoleu!

        Evreul, calm:
        - Ei, se putea si mai rau!
        Romanul turbeaza:
        - Bai, ai innebunit?? Astia ne spanzura si tu bati campii cu "se putea si mai rau"?

        In momentul ala, intra unul in celula si le spune ca a fost rejudecat cazul. Pentru ca e vorba de o grupare care contine si un evreu, mai intai o sa fie jupuiti de vii, apoi or sa fie spanzurati!

        Evreu, impasibil:
        - No, vezi, ca se putea si mai rau!

        Cam asa functioneaza si "incurajarile" tale.

        P.S. O ruda apropiata locuieste in NY. Vine des in Bucuresti. A zis ca, la orele de varf (7-10) si (16-19), Bucurestiul spala pe jos cu NY-ul in materie de aglomeratie.

        P.S2. Solutiile nu sunt drumuri mai late si poduri, solutiile sunt altele:

        1. oras dezvoltat enorm in exterior, prin crearea unei zone metropolitane care sa inghita comunele limitrofe. Dar dezvoltarea echilibrata in exterior, cu scoli, spitale, administratie, locuri de munca, cai de acces. Acum in exterior sunt doar zone de locuit. Densitatea e mult prea mare in spatiul actual al orasului si fluxurile de dus/intors de la lucru ii omoara (exista o singura zona de lucru - nord si tot Bucurestiul se duce dimineata acolo si se intoarce seara de acolo)

        2. metrou, metrou, metrou. Plus inele de ocolire, minim doua (dar noi nu putem termina nici macar centura actuala)

        3. Taxe de platit daca vrei musai cu masina in centru
        • 0 (0 voturi)    
          Excelent comentariu. (Miercuri, 22 februarie 2017, 13:43)

          quietguy58 [utilizator] i-a raspuns lui v_sile

          Excelent comentariu. Felicitari.
        • 0 (0 voturi)    
          eu am fost in New York, (Joi, 23 februarie 2017, 9:53)

          bancher [utilizator] i-a raspuns lui v_sile

          si iti spun ca noaptea acolo e o aglomeratie, cam cum e in Buc pe la ora pranzului: masini, galagie, agitatatie pe strazi, claxoane, e o zarva continuua.
          In timpul saptamanii te omoara tirurile/masinile mari care aprovizioneaza hotelurile si marile magazine. Ti-a venit un tir din asta, ti-a blocat intersectia, injura taximetristii mai rau ca cei de la Taxi Meridian si Pelicanul.
          In plus, in Buc nu mereu este aglomerat. In timpul vacantelor scolare se circula muult mai lejer si, spre ex, azi de dimineata a fost destul de liber. In Buc traficul e fluctuant, cu maxime in timpul ploilor, ninsorilor, a zilelor cu caderi de zapada sau canicula. Insa, poti sa nimeresti si zile cand e neasteptat de liber.
          In Istanbul, Dublin, Londra, New York nu vei gasi asa ceva. E vesnic aglomerat. (spre ex in Buc o viteza mai mica de 11km/h nu am avut niciodata). In Dublin se poate intalni frecvent viteza de 7km/h. La fel si in Bruxelles.
      • +1 (1 vot)    
        Locuiesc in Bucu! (Miercuri, 22 februarie 2017, 14:40)

        Alfabetix [utilizator] i-a raspuns lui bancher

        Deci nu ma intereseaza alte orase de pe mapamond ca locuitor, doar ca turist eventual!
    • +14 (16 voturi)    
      Erata : (Marţi, 21 februarie 2017, 15:51)

      si_mort_va_vad [utilizator] i-a raspuns lui liviu_

      Traficul infernal de infuenta din Bucuresti si din tara , atestat oficial : Capitala se afla pe locul 5 in topul celor mai corupte din lume.
  • +18 (20 voturi)    
    Bani (Marţi, 21 februarie 2017, 15:02)

    Alexxey [utilizator]

    Să le explicine careva bravilor noștri conducători că toate aceste ore pierdute se traduc nu în altceva decât în bani. Costuri pe care noi le suportăm.
    218 h/an x nr. de angajați x costul mediu al unei ore de muncă dă un rezultat interesant. Să nu vb și de combustibilul irosit, sănătatea noastră(nervi, mai puțin timp pentru noi, pentru copii etc.). Din păcate la noi nu se gandește în felul ăsta, de altfel nu foarte complicat pentru o minte normală. Pa
  • +17 (19 voturi)    
    Gabriela Vranceanu Firea (Marţi, 21 februarie 2017, 15:04)

    vlad.pe [utilizator]

    Pentru aceasta pozitie fruntasa trebuie sa ii multumim viitorului presedinte al Romaniei: Gabriela Vranceanu Firea, asa cum a promis, dupa 6 luni la conducerea primariei, circulatia in Bucuresti devine cunoscuta peste hotare.

    Cum sa se circule bine cand si-a angajat coafeza pe post de consilier, la RATB niste oameni fara experienta, intr-un cuvant s-a inconjurat de politicieni nu de oameni capabili sa vina cu idei bune.
    • +8 (10 voturi)    
      Nu de idei duce Firova lipsa, (Marţi, 21 februarie 2017, 16:08)

      Ochii_pe_voi [utilizator] i-a raspuns lui vlad.pe

      ci de complici la tot ce face ca sa șmenuiască bugetul in favoarea clientelei politicii + cea din Voluntir Nu uita că logica ei e alta decât cea a unui individ normal, si anume una formata la scoala securistului Voiculescu - in solda caruia a fost atita amar de ani. In fine, Bucurestenii a votat-o - sa se spele pe cap cu ea. Ca si in cazul hotului Oprescu: merita ce au votat,
  • -12 (22 voturi)    
    mai bine sa ne batem ca chiorii (Marţi, 21 februarie 2017, 15:10)

    mmmircea [utilizator]

    pe benzi de ratb combinate cu bicicleta, nu ? Problema traficului implica bani si inteligenta, mai putin isterie sau hipsterism. Bucurestiul e pe locul ala si cu toate astea am prins aglomeratii mult mai nasoale si langa Munchen si in zona Frankfurtului si la Paris si la Barcelona, asa ca fiti optimisti.
  • +7 (11 voturi)    
    Poate la asta se referea (Marţi, 21 februarie 2017, 15:10)

    t4v1 [utilizator]

    Cand pomenea Firea de "revolutia in trafic".

    Firea trebuie sa investeasca masiv in infrastructura.

    Punctual acum are cadrul legal sa ridice masinile stationate neregulamentar insa vad ca tace din gura.
    • +6 (6 voturi)    
      Pai (Marţi, 21 februarie 2017, 17:14)

      tudor74 [utilizator] i-a raspuns lui t4v1

      Pai bizonii care parcheaza dublu sau pe trecerea de pietoni cu cine crezi ca au votat !

      Normal ca nu o sa se ridice nicio masina, politia va continua sa inchida ochii la toate abaterile din trafic, bizonii vor fi multumiti si peste 4 ani tot un hot ca Oprescu si Firea vor vota.
  • +6 (6 voturi)    
    corectură (Marţi, 21 februarie 2017, 15:11)

    MihaiMese [utilizator]

    link-ul corect către acel studiu publicat este acesta:

    https://www.tomtom.com/en_gb/trafficindex/list?citySize=LARGE&continent=ALL&country=ALL
  • +8 (10 voturi)    
    Dar (Marţi, 21 februarie 2017, 15:19)

    Anonym [utilizator]

    Suntem de f mult timp in topul ala in primii 10.
    Este stiut
    https://www.tomtom.com/en_gb/trafficindex/city/bucharest

    Ce nu stim este cat de mult ne omoara orasul asta, gen poluare masurata corect
  • +4 (6 voturi)    
    a (Marţi, 21 februarie 2017, 15:29)

    Robert_Jordan [utilizator]

    publicati pe facebook + tag gabriela firea
  • +16 (18 voturi)    
    ... (Marţi, 21 februarie 2017, 15:30)

    Nautilus [utilizator]

    Câtă vreme autobuzul vine de stă pe loc, metroul face concurență cozilor la Carne de pe vremuri, automobilul stă în trafic, bicicleta înoată prin bălți și noroaie, e oarecum în Firea lucrurilor să ai motive să te plângi.
    • -8 (16 voturi)    
      prietene, (Marţi, 21 februarie 2017, 15:49)

      bancher [utilizator] i-a raspuns lui Nautilus

      nici inainte nu era mai bine....ba, cand s-a apucat Videanu de marea reparatie a strazilor, era mult ma rau.
      • -1 (1 vot)    
        Aoleu, hai sa il dezgropam si pe Videanu (Miercuri, 22 februarie 2017, 13:10)

        v_sile [utilizator] i-a raspuns lui bancher

        Dar ala nu mai e primar de 9 ani de zile sau imi scapa mie ceva?

        Vad ca sari imediat in sus cand zice cineva ceva de Firea.

        Da, nu e rezonabil sa astepti rezolvarea la o problema atat de complicate in luni de zile sau 1-2 ani.

        Dar, hai sa ne uitam cum gandeste Firea si care sunt prioritatile ei:

        - oamenii mei sa preia tot - regii, spitale, orice instititie publica in subordinea primariei. Folosim absolut orice pretext pentru asta. Vezi CV-ul noului sef de la RATB, ca sa iti dai seama cine va gestiona o regie cu bugetul peste bugetul orasului Brasov

        - oamenii mei de afaceri sa preia tot. Cum e complicat sa manarim licitatii, infiintam SRL-uri ale primariei, conduse de oamenii nostri, prin care o sa scurgem banii mult mai usor. E SRL, de ce sa faca licitatie?

        - sa le dam oamenilor circ si paine: spectacole gratis ziaristilor, o noua Cantare a Romaniei pentru pensionarii nostalgici, bani cu tona in bagati CSM Bucuresti, sa aiba si domnul Petrache, copilul lui tata Petrache, masina si slujba buna, dupa ce a fost rejectat de la COR, sa o angajam pe Cristina Neagu la CSM Bucuresti pe banii primariei cu salariu DUBLU fata de cat primea la Podgorita si asa mai departe.

        Vi se pare mergem in vreo directive in a rezolva problemele grave ale Bucurestiului sub conducerea doamnei Firea? Cam de cate mandate are nevoie? Oprescu a avut doua. Doamna are nevoie de vreo patru, ca sa ne dam seama cat e de incompetenta?
  • +5 (7 voturi)    
    ciudat (Marţi, 21 februarie 2017, 15:36)

    student88 [anonim]

    In Cluj, pe un traseu pe care in weekend il fac in aproximativ 25minute, in timpul saptamanii, il parcurg in aproximativ o ora. deci 140% ?
    • +2 (10 voturi)    
      asa zic si eu (Marţi, 21 februarie 2017, 15:50)

      bancher [utilizator] i-a raspuns lui student88

      Mi s-a parut ca unele orase din tara sunt mai aglomerate decat Bucurestiul (vezi Iasi). Doar ca, distantele fiind mai mic, nervii nu se intind asa de mult.
      • +3 (3 voturi)    
        ce am vrut sa subliniez... (Marţi, 21 februarie 2017, 16:22)

        student88 [anonim] i-a raspuns lui bancher

        Inteleg si e normal ca Bucurestiul, fiind capitala tarii, sa fie "rolul principal" in toate stirile. Dar e deranjant ca sa ne raportam la Romania doar la capitala ei, sau sa ignoram total celelalte orase, in special cand celelalte orase depasesc la respectivul capitol capitala.
        Daca renunti la masina personala, si alegi transportul in comun, si aici ma refer in special la metrou, nu e mai ok ?
        • +1 (1 vot)    
          nu ignora nimeni (Miercuri, 22 februarie 2017, 8:55)

          eu sunt [utilizator] i-a raspuns lui student88

          problemele celorlalte orase insa nu cred ca putem compara situatia capitalei cu alte orase (si am trait si in alte orase decat Bucuresti). Chiar daca sunt ambuteiaje mari si in alte orase, distantele fiind mult mai scurte, e mult mai suportabil. E la fel de grav si daca in loc de 10 minute faci 20 min pana la servici si daca in loc de 40 faci 80 de minute dar totusi daca te afli zi de zi in situatia nr 2, o vei lua razna iti garantez.

          Probabil ai dreptate. Daca renunti la masina personala e posibil (nu obligatoriu) sa faci mai putin decat daca mergi cu masina dar sunt multe neajunsuri:
          - aglomeratia si mizeria din transportul in comun
          - orarul total haotic al ratb-ului
          - faptul ca multi oameni isi duc copiii la scoli/gradinite ce nu se afla in proximitatea locuintei
          - economia de timp in multe cazuri ar fi minima
          • 0 (0 voturi)    
            asa zic si eu (Miercuri, 22 februarie 2017, 12:36)

            bancher [utilizator] i-a raspuns lui eu sunt

            sunt orase din Romania mai aglomerate decat Bucurestiul (Iasi, Constanta, Cluj, Pitesti). Doar ca, una e sa faci 90 min in aglomeratie (cazul Buc) si alta e sa faci 30 min in aglomeratie (in Pitesti, spre ex).
            E mai greu sa suporti 90 min de trafic decat 30 min.
        • 0 (0 voturi)    
          nu am metrou (Joi, 23 februarie 2017, 11:53)

          bancher [utilizator] i-a raspuns lui student88

          pe calea 13 sept. Daca as avea, acum as pleca cu metroul. Nici mie nu imi convine sa dau 400 ron luna pe benzina+200 ron pe parcare in centru.
          Doar ca, intre 385 si masina personala, aleg masina pt ca e mai rapida si mai confortabila.
  • +15 (17 voturi)    
    dezvoltare Pipera (Marţi, 21 februarie 2017, 15:43)

    RaluBBB [utilizator]

    Si totusi, desi nu se investeste deloc in zona Pipera, se acorda autorizatii de constructie pentru cladiri de birouri cu 20 de etaje. Traficul este paralizat in zona iar metroul chiar nu face fata si totusi inca mai dam autorizatii ... In curand o sa circulam ca indienii pe metrou si tramvai ca si asa nu mai intram inauntru
  • +6 (8 voturi)    
    Militia Rutiera (Marţi, 21 februarie 2017, 15:55)

    Telemacara [utilizator]

    Ce sa faci cu Militia Rutiera si cu dinozaurii din Primaria Bucuresti? Nu vor sa stie despre necesitatile acestui oras care creste.Nu optimizam nimic, nu avem marcaje pe asfalt, nu avem doua semafoare sincronizate, ramanem cantonati in anii '60.
  • -7 (19 voturi)    
    Situatia e tragica (Marţi, 21 februarie 2017, 16:11)

    Ion2050 [anonim]

    Dar cand aud hipsterii ca vor piste de biciclete ma apuca rasul-plansul. Probabil ca se vor putea face pe arterele unde este ceva mai larg dar unde nu le vor fi de folos sa mearga la serviciu. Dupa ei, cei cateva sute mai talibani, toata lumea ar trebui sa mearga cu bicicleta. Iaca, pe Calea Victoriei rar vezi cate o bicicleta.
    Mutati-va fratilor in provincie daca vreti sa faceti miscare in aer curat!
    • +3 (13 voturi)    
      Nu ai dreptate (Marţi, 21 februarie 2017, 17:21)

      laurix [utilizator] i-a raspuns lui Ion2050

      "Hipsterii" de care vorbesti sunt in fapt cei care sunt deschisi la nou si la progres. In general sunt oameni cu IQ peste medie, din patura sociala medie, in categoria de varsta 20-60 ani. Acesti oameni reprezinta motorul pentru dezvoltarea tarii, iar foarte multi dintre ei au iesit in ultimele saptamani pe strazi pentru a demonstra impotriva coruptiei generalizate care tine Romania pe loc. La fel, cei mai multi dintre ei ar folosi bicicleta pentru a se deplasa, motivatia fiind asemanatoare (timp mai scurt de deplasare, alternativa eco, mijloc de transport sanatos etc.), insa deocamdata nu se simt in siguranta in trafic. Totusi, de la an la an, curajul si numarul lor creste, alimentat poate si de faptul ca soferii au devenit mai atenti la biciclisti, tocmai pentru ca numarul celor din urma a crescut (e un cerc vicios din fericire), dovada faptul ca iarna asta a fost prima data cand am vazut mai mult de 10 biciclisti mergand pe pista de pe Victoriei pe ninsoare puternica... Cred ca in 2017 vom avea cei mai multi biciclisti in trafic de pana acum. Din pacate, infrastructura (inca) este subdezvoltata.
      • -4 (8 voturi)    
        pai (Marţi, 21 februarie 2017, 19:33)

        misunel [utilizator] i-a raspuns lui laurix

        vremea-i in continua schimbare,vara nu mai e vara,primavara nu mai e primvara,etc..tot mai multa ploaie si tot mai mult frig..pur si simplu ma intreb cat de fiabile sunt..
        am impresia ca nici ''hipsterii '' astia cu iq mare nu prea vor folosi biciclete pe frig sau ploaie..
        • +1 (5 voturi)    
          in Viena (Miercuri, 22 februarie 2017, 9:01)

          eu sunt [utilizator] i-a raspuns lui misunel

          merge lumea pe bicilceta (eventual + bebelus pe scaun special) in decembrie la -5 grade si vant de iti taie pielea.

          Si aia au transport in comun (capitala noastra e un sat din Africa pe langa acest oras). Vremea de acolo e mult mai proasta decat in B mai mereu (vantul si ploaie mult mai des). Hipsteri nu ?

          Totul tine de modul in care statul reuseste sa te "convinga" ca bicicleta e buna
      • 0 (4 voturi)    
        Am gasit biclaru' (Miercuri, 22 februarie 2017, 7:14)

        eleVenereCtions [utilizator] i-a raspuns lui laurix

        Amandoi sunteti de ras.
      • +1 (1 vot)    
        nu e chiar asa (Miercuri, 22 februarie 2017, 12:37)

        bancher [utilizator] i-a raspuns lui laurix

        am fost si eu in Piata Victoriei la demonstratii, si numai hipsteri nu erau pe acolo. Da, erau multi tineri, 20-30 ani cei mai multi, alti din palierul 30-40 ani, dar numai hipsteri nu erau.
        • 0 (0 voturi)    
          dinpotriva. Hipsterii nu au iesit (Miercuri, 22 februarie 2017, 14:33)

          eu sunt [utilizator] i-a raspuns lui bancher

          tocmai asta m-a enervat. nu au iesit la proteste.. si nici la vot probabil.

          majoritatea intre 30 si 40 de ani
    • +2 (8 voturi)    
      un pic de ratiune.. (Marţi, 21 februarie 2017, 21:34)

      pehash [utilizator] i-a raspuns lui Ion2050

      deci tu crezi ca in oras nu trebuie sa fie "aer curat" si e normal ca planurile de urbanism sa acorde prioritate automobilelor?
      "hipsteri" de-astia sunt prin toate tarile civilizate. unii sunt sefi de guvern, altii parlamentari, altii manageri de top la companii cu cifra de afaceri cat bugetul de stat al Romaniei.
      da, sunt cateva sute de "talibani" momentan. o mama nu-si poate duce copilul la gradinita pe bicicleta. nu in Bucuresti. dar daca ii faci o banda de biciclete complet separata de masini si pietoni? nu inventam noi roata.. au facut-o altii. macar sa-i imitam daca am fi in stare.
      • -1 (3 voturi)    
        Visurile sunt frumoase (Miercuri, 22 februarie 2017, 9:17)

        Ion2050 [anonim] i-a raspuns lui pehash

        dar unde naiba sa faci piste de biciclete in orasul asta hiperaglomerat si cu strazi inguste?
        O sa faca astia unde este loc dar traseele nu vor fi utile si o sa se laude cu 107 km de piste.
        Este asa de prost rezultat Bucurestiul cu trafic din toate directiile posibile, in-in, out-in si in-out incat traficul auto este necesar si creste de la zi la alta pe masura cresterii populatiei.
        Exemplele din lume sunt din orasele unde locuintele nu sunt concepute pe inaltime si masinile nu ocupa drumurile.
        Sunt numeroase discutiile pe HotNews, am vazut ca se cere, dar nu am vazut solutii sa impace pe toata lumea cu tot IQ ridicat care se pretinde. Dar daca ne gandim bine IQ -ul nu este suficient, mai trebuie si multa, multa instruire pe care eu o apreciez superficiala la ultimele generatii care vor sa-si etaleze muschii in trafic pe biciclete. Daca vreti sa va dovediti contrariul, fiti creativi si veniti cu solutii fezabile. Solutia banala a desfiintarii parcului auto va face ridicoli.
  • +14 (16 voturi)    
    Nici măcar în plan nu au ce trebuie (Marţi, 21 februarie 2017, 16:14)

    nick24 [utilizator]

    1. Centura Bucureștiului, tip autostradă, 2X3 benzi, cu pasaje la toate intersecțiile și străpungeri spre toate cartierele.
    2. Benzi unice pt transportul în comun , plus achiziționare de autobuze electrice pt liniile care au traseu prin centru.
    3. Rețea de metrou care să acopere toate cartierele
    4. PArcări supraetajate în toate cartierele, ca să se elibereze banda 1 ( deci întâi parcări, apoi ridicări de mașini)
    5. Piste de biciclete care să ducă "undeva"
    6. Descurajarea mașinilor prin centru, prin taxe, impozite mărite, in special pe cele care poluează.
    7. Subvenționarea mașinilor electrice.
  • -13 (13 voturi)    
    Sa va mai dau si eu un studiu (Marţi, 21 februarie 2017, 16:28)

    Robin_W [utilizator]

    http://www.dailymail.co.uk/news/article-4241154/Traffic-study-ranks-Los-Angeles-worlds-clogged-city.html

    Cei care folosesc autoturismul pentru a merge la lucru petrec pe an multe ore in traffic:
    1. Los Angeles - 104 ore
    2. Moscova - 91 ore
    3. New York - 89 ore.

    Inclin sa cred ca astia care au facut studiul ori n-au auzit de Bucuresti ori au considerat ca cei de aici nu se duc la munca ci doar la distractie...
    • +3 (5 voturi)    
      LA are 20 milioane cu suburbii (Marţi, 21 februarie 2017, 18:07)

      Locke Lamora [utilizator] i-a raspuns lui Robin_W

      Plus ca e zona montana acolo, timpii aia is dati si de distantele mari parcurse.
      • 0 (0 voturi)    
        Crede-ma (Luni, 27 februarie 2017, 7:05)

        Robert USA [utilizator] i-a raspuns lui Locke Lamora

        NU trebuie sa vrei sa faci multe mile la ora de varf ca sa stai una - doua ore in masina... Mergi tu din Irvine in Hollywood sau nici macar pana acolo; incearca numai pana in Garden Grove si sa vezi cum faci 15 mile (24km) in 90 de min pe autostrada de-ti vine sa dai foc la masina...
    • +1 (1 vot)    
      Hai sa le comparam (Miercuri, 22 februarie 2017, 11:02)

      indy2kro [utilizator] i-a raspuns lui Robin_W

      Los Angeles:
      - suprafata (metropolitan): 1,302 km2
      - populatie: 3,971,883
      - autostrazi care trec PRIN oras: I10, I110, I105, I405. In zonele aglomerate, fiecare din ele are care 6-7 benzi PE SENS.

      Bucuresti:
      - suprafata (metropolitan): 228 km2
      - populatie: 2,106,144
      - centura: o banda pe sens (pe alocuri doua benzi) in permanenta reparatie

      Deci ce anume comparam?
      • 0 (0 voturi)    
        Ai uitat-o pe cea mai importanta :) (Luni, 27 februarie 2017, 6:59)

        Robert USA [utilizator] i-a raspuns lui indy2kro

        I5 care leaga granita de nord de cea de sud...
        2-ul care pleaca din centru L.A. catre est, 21, la sud... si tot asa...
  • +3 (5 voturi)    
    in timpul de coloana (Marţi, 21 februarie 2017, 18:09)

    nedumeritul [utilizator]

    in orele de coloana motorul merge si lasa in atmosfera:
    -acid azotic
    -acid sulfuric
    -plumb
    -oxid de carbon
    -bioxid de carbon
    -7litricombustibil x 5 lei =35 lei pe ora
    Obiective ca pasajul Domnesti, Pasajul Sudului au fost platite de cateva ori in anii de cand se construiesc.
    Am vazut un film pe Youtube in care in Olanda au construit un tunel pe sub o autostrada intr-un week-end adica 2 zile sambata si duminica.
    • 0 (0 voturi)    
      De mult (Luni, 27 februarie 2017, 7:05)

      Robert USA [utilizator] i-a raspuns lui nedumeritul

      nu mai lasa plumb :)
  • +6 (8 voturi)    
    orase prost contruite (Marţi, 21 februarie 2017, 18:25)

    middle_brick [utilizator]

    ceausescu a facut un bucuresti din cartiere cu blocuri mare majoritate cu zece etaje, mai toate lumea are in momentul asta macar o masina. fara nicio viziune in gestionarea traficului de 28 de ani, acesta este rezultatul, traiesti cu el ca melteanul nu se da jos din masina nici un ruptul capului. Zicea unul mai sus cum ca nu ar fi Bucurestiul asa de aglomerat, Iasi e mai aglomerat...ma' friend, te invit dimineata pe iuliu maniu intro zi cu cativa stropi de ploaie sa vezi cum faci de la pacii pana in lujerului o ora si nu sunt decat 2,5 km.
  • +4 (10 voturi)    
    Blocaj total (Marţi, 21 februarie 2017, 18:34)

    Irina25 [utilizator]

    In scurt timp vor fi perioade de blocaj total in Bucuresti. Se va merge bara la bara, ore intregi. Si pentru ce? 90% din activitatile care se desfasoara in Bucuresti, s-ar putea desfasura oriune in Ro. Penibil.
  • +4 (4 voturi)    
    Inspiram (Marţi, 21 februarie 2017, 19:10)

    vlad.pe [utilizator]

    De ce nu ne inspiram din masurile luate de alte orase ? De ce incercam sa legam cu sarma si sa lipim cu banda scotch in stilul romanesc ?
    • +2 (2 voturi)    
      In alte orase (Miercuri, 22 februarie 2017, 9:36)

      Ion2050 [anonim] i-a raspuns lui vlad.pe

      s-au luat masuri acum 60 de ani.
      Sa zicem ca ai un mic apartament unde locuiti mai multe persoane cu mobilerul corespunzator si alte lucruri absolut necesare traiului, dar fiind multi este o mare inghesuiala.
      A venit vremea sa zugravesti si trebuie sa o faci pe bucatele, mutand lucrurile si stanjenind activitatea a toti din casa, unii nu pot sa se odihneasca, altii nu pot sa invete pt examene sau nu pot sa gateasca.
      Unii isi vor da seama ca nu se mai poate trai la nesfarsit asa si se vor muta in alta parte.
      E singura solutie si pentru Bucuresti, ca populatia sa se rareasca si sa se gaseasca spatiu si pentru modernizari. Blocurile sa se depopuleze si sa fie inlocuite de case iar traseele sa fie recroite rational.
  • -8 (12 voturi)    
    Solutia e simpla (Marţi, 21 februarie 2017, 21:11)

    radu_cel_frumos [utilizator]

    Pe fiecare strada se dezafecteaza cite o banda de circulatie pe sens si se face banda de biciclete. Numai asa vom ajunge in Europa. Pe biciclete!
  • +1 (5 voturi)    
    este aglomerat (Miercuri, 22 februarie 2017, 10:04)

    noi2013 [utilizator]

    Dar in egala masura suntem una dintre capitalele europene in care se circula gratis cu masina in centru.... Cand dai 20 lire pe zi ca la Londra deja lucrurile se schimba. La noi toata lumea circula cu masina! Prea putini dintre cei care au masina o lasa acasa si circula cu RATB sau metrou, sau macar in timpul zilei in centru sa se circule cu taxi, uber, mijloace de transport in comun. Toata lumea acuza si asteapta primaria sa faca ce? Fara actiune personala nu se rezolva nimic! Si fac acest comentariu in cunostinta de cauza si recunoscandu-mi propria comoditate!
    • +1 (1 vot)    
      - (Miercuri, 22 februarie 2017, 14:07)

      si noi am auzit [anonim] i-a raspuns lui noi2013

      despre ce transport in comun vorbim?? este varza, astepti un autobuz/ metrou f mult, iar cand vine e full; trebuie sa dai din coate sa iti faci loc in el sau trebuie sa suporti rasuflarea altuia in ceafa..Vara faci sauna si inspiri toate mirosurile. Mai trebuie sa schimbi si nu stiu cate linii sa ajungi la destinatia finala (intre liniile de metrou, intre liniile de autobuz sau mixt - ca metroul nu ajunge in orice cartier)
      Sunt tone de lucrari neterminate de ani (vezi Pasajul Sudului), strazile sunt pline de gropi. Daca vrei sa ajungi dintr-o parte a alta a orasului trebuie sa treci prin centru, sa tai orasul in doua- soseaua de centura e varza. Cred ca daca ar fi o sosea de centura, orasul s-ar elibera f mult de traficul de tranzit ( de cei care doar tranziteaza Bucurestiul sau de cei care vor sa circule intre doua puncte cardinale ale lui...).
      Nu mai vorbesc de semafoarele care nu sunt sincronizate sau care nu functioneaza deloc
      Nu putem compara transportul in comun din Bucuresti cu capitalele civilizate
    • 0 (0 voturi)    
      Se circula pe benzina proprie, nu pe gratis... (Luni, 27 februarie 2017, 7:01)

      Robert USA [utilizator] i-a raspuns lui noi2013

      Cand stai o ora in loc de cinci minute in trafic pe banii tai de benzina, nu e gratis, in alta ordine de idei, bine zis "se circula" caci nu te poti opri... Adica n-ai parcare :)
  • 0 (0 voturi)    
    Oare cum se descurca occidentalii? (Miercuri, 22 februarie 2017, 13:39)

    quietguy58 [utilizator]

    Oare cum se descurca germanii, francezi, italienii, americanii de nu sint in acest clasament?
  • 0 (0 voturi)    
    Primii din Europa!!! (Miercuri, 22 februarie 2017, 14:05)

    PopicaPristanda [utilizator]

    Iuhuuuu! Suntem primii din Europa, si daca spunem ca Istanbulul e si european si asiatic, deci nu intra in calcul, singurii din Europa in top 10! Cinstea continentului!
    • 0 (0 voturi)    
      O ALTA CAPITALA (Joi, 23 februarie 2017, 6:56)

      hotulroman [utilizator] i-a raspuns lui PopicaPristanda

      Pentru a avea o capital rezonabila trebuie sa ne-o facem si sa respecte cateva conditii:
      -sa fie asezata in centrul tari si neaparat pe un rau mare sa fluviu(vezi Belgrad, ,Budapesta ,,Zagreb,Viena,Berlin,Paris)
      Noi putem s-o asezam la Alba Iulia(are si istorie)
      - In capital nu va circula nici un auto-moto cu masa mai mare de 2 to.(vezi exemplul Romei);
      - Nici un hypermarket in oras ci numai in afara centurii lui,
      - mici orase satelit in aval si amonte pe Mures, pe Ampoi,pentru urbanismul select.
      - instalatii subterane noi ca pe cele vechi nu mai putem sa le tot reparam. I.Arhitectus.


Abonare la comentarii cu RSS



Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri