Strategia de transport pentru Bucuresti - Ilfov pe urmatorii 15 ani, lansata in dezbatere publica. Planul de Mobilitate Urbana Durabila: noi linii de metrou si tramvai, parcari park&ride si 250 km de piste pentru biciclete, dar si cresterea taxei de parcare in centru

de Catiusa Ivanov     HotNews.ro
Miercuri, 8 februarie 2017, 13:18 Actualitate | Administratie Locala

Harta transport public PMUD
Foto: Hotnews
Primaria Municipiului Bucuresti a lansat in dezbatere publica Planul de Mobilitate Urbana Durabila 2016-2030 pentru Regiunea Bucuresti - Ilfov. Documentul reprezinta strategia de transport pentru aceasta regiune. In linii mari, se propune dezvoltarea transportului public - extinderea metroului si a liniilor de tramvai, culoare rapide de la est la vest si de la nord la sub pentru tramvai si autobuz, benzi unice pentru transportul public, realizarea unei retele de 250 km piste pentru biciclete si eliberarea trotuarelor de masini. Strategia urmareste descurajarea utilizarii masinilor personale, in principal prin eliminarea parcarilor fara plata si cresterea tarifului pentru parcarile publice pana la 1 euro/ora. In plus, sunt prevazute doar doua proiecte de extindere a retelei de strazi - largirea strazii Fabrica de Glucoza si extindere bd. Timisoara.

In total, Planul de Mobilitate Urbana Durabila 2016 - 2030 propune investitii de circa 7 miliarde de euro. Din aceasta suma, 3,5 miliarde de euro ar urma sa fie investiti in extinderea metroului, bani de la Guvern sau fonduri europene, iar restul pentru proiectele dezvoltate de autoritatile locale pentru transportul public de suprafata, managementul traficului, benzi de biciclete etc.



Se propune sa se ajunga:

- de la 73 km linii metrou in 2015 la 123 in 2030, iar numarul de calatori sa creasca de la 850.000 la 1,65 milioane
- 34 km de tramvai rapid;
- de la 7 km benzi unice transportul public in 2015 la 34 in 2030;
- numarul de calatorii nemotorizate ar urma sa creasca de 11,4% in 2015 la 13% in 2030;

Proiecte propuse de Planul de Mobilitate Urbana Durabila 2016-2030

  • Transport public

Dezvoltarea retrelei de tramvai

In principal strategia propune extinderea liniilor de tramvai, acesta fiind cel mai competitiv mijloc de transport de suprafata. Punctual, se propun urmatoarele proiecte:

- infiintarea unei extensii de 1,3 km a liniei de tramvai prin Piata Unirii care va face posibile conexiunile cu liniile de tramvai din zona de sud - est spre cea de nord - est a orasului, oferind un transport public imbunatatit de - a lungul viitorului coridor M7. Valoare proiect: 12,4 milioane euro fara TVA.

- imbunatatirea infrastructurii de tramvai pe urmatoarele coridoare: Piata Unirii (Pta. Sf. Vineri terminus) - Republica; Stefan cel Mare - Pipera; Nord - Vest langa Linia de Metrou 4 (spre Parcul Bazilescu) si coridor vest-est orbital, sudul centrului orasului. Valoare a proiectului este de 216 milioane euro fara TVA.

- dezvoltarea unui nou culoar de tramvai pe ruta Bragadiru - Voluntari prin centrul Bucurestiului. Acesta va avea o lungime de 21 km si este echivalent cu magistrala de metrou M7. Valoare proiect -426 milioane de euro fara TVA;

- dezvoltarea unui nou culoar de tramvai pe ruta Popesti-Leordeni - Piata Victoriei. Acesta va avea o lungime de 13km si va asigura asigurarea un transport rapid, care in prezent lipseste,  pe directia SE-NV pentru conectarea orasului Popesti -Leordeni cu centrul Bucurestiului. Valoarea proiectului -  334 milioane de euro plus TVA;

- achizitionare tramvaie rapide pentru cele doua coridoare - 286 milioane de euro plus TVA;





- achizitionarea de tramvaie noi pentru restul retelei - 635 milioane de euro plus TVA;

- reabilitare depouri tramvaie /mixte: 134 milioane de euro plus TVA;

- reabilitarea statiilor de tramvai: 100 milioane de euro plus TVA;


Dezvoltarea retelei de metrou


- construirea si punerea in functiune a  liniei M6 - legatura cu Aeroporturile - Baneasa (national) si Otopeni (international), cu linia M4 si gara centrala (Gara de Nord) - posibilitate pentru extindere pana la Gara Progresu (Magistrala Nord-Sud) - 14km, 12 statii. Valoarea proiectului este 1 miliard de euro plus TVA;

- construirea si punerea in functiune a  liniei M5  - Drumul Taberei pana in Pantelinom, dupa cum urmeaza: Eroilor -Iancului - orizont 2023; Iancului - Pantelimon - orizont 2030. Valoarea proiectului este de 970 milioane de euro plus TVA;

- construirea si punerea in functiune a  liniei M4 spre Bucurestii Noi - faza a doua. Valoare proiect - 950 milioane euro plus TVA;

- extinderea magistralei M2 in Pipera cu doua statii. Valoare proiect - 200 milioane euro plus TVA;

- extinderea magistralei M3din Pacii cu 4 statii - 3,7 km.Valoare proiect - 300 milioane de euro plus TVA;

- imbunatatirea sistemului de ventilatie in statiile existente - 45 de statii. Valoare proiect - 40 milioane de euro plus TVA;

- reabilitare 51 de statii de metrou dintre care: 25 statii pentru orizont 2023 si 26 statii pentru orizont 2030. Valoare proiect - 510 milioane euro plus TVA;

- Proiect de rezerva: dezvoltarea magistralei M7 Rahova - Colentina. Valoare proiect - 2,7 miliarde euro plus TVA;

Dezvoltarea retelei de autobuze si troleibuze

- realizarea coridorului de Transport Rapid cu Autobuzul pe ruta Buftea - Straulest. Valoare proiect - 40 milioane de euro plus TVA;

- realizarea coridorului de Transport Rapid cu Autobuzul pe ruta Magurele -Gara de Nord. Valoare proiect - 68 milioane de euro plus TVA;

- cumpararea de autobuze articulate, de mare capacitate - 23 milioane de euro;

- benzi de circulatie cu prioritate pentru autobuze. Valoare proiect- 45 milioane de euro plus TVA;






- odernizarea retelei de troleibuze. Valoare proiect - 107 milioane euro plus TVA;

- reabilitarea statiilor de autobuz. Valoare proiect- 22 milioane euro plus TVA;

- imbunatatirea operarii si intretinerii autobuzelor si achizitia de autobuze. Valoare proiect - 256 milioane de euro plus TVA;

- reorganizarea traseelor de autobuz in Bucuresti. Valoare proiect -15 milioane de euro plus TVA;

- modernizarea si constructia de depouri de troleibuz (Modernizare Depou Berceni; Bujoreni, Vatra Luminoasa  si constructie depou nou - 100 troleibuze). Valoare proiect - 100 milioane de euro plus TVA;


Prevederi generale


- crearea si implementarea unui nou program de transport pentru sistemul de transport public din Judetul Ilfov. Valoare - 55 milioane de europlus TVA;

- infiintarea Autoritatii de Transport Metropolitan Bucuresti

- reorganizare RATB din Regie Autonoma in Companie comerciala, detinuta de Consiliul General al Bucurestiului si modernizare institutionala;

- dezvoltarea sistemului de management al traficului prin extinderea acestuia la toate intersectiile, acordarea de prioritate mijloacelor de transport in comun;

- instalarea de camere video in mijloacele de transport in comun;

- promovarea unui sistem de transport public unitar printr-o politica zonala de tarifare, cu niveluri de preturi ce se apropie de media europeana de 50% recuperare tarif calatorii. 

  • Piste pentru biciclete

- realizarea retelei utilitare de 250 km  piste de biciclete, cu 12 proiecte prioritare de  60km pe termen scurt:

1. Calea Victoriei: Calea Victoriei - Splaiul Independentei (0.6 km)
2. Ride through Bucharest: Piata Unirii -Piata Victoriei (3.3 km)
3. Ride to Shop: Piata Victoriei - Baneasa (6.5 km)
4. Ride to Leisure: Piata Unirii - Mihai Bravu (3 km)
5. Ride to School: Universitate - Doamna Ghica (6 km)
6. Ride to Office: Doamna Ghica - Pipera (6.3 km)
7. Along the Dambovita: Sos. Virtutii - Piata Unirii (5.6 km)
8. Ride East: Piata Unirii - 1 Decembrie (6 km)
9. Ride to Rail: Basarab - Piata Romana (2.4 km)
10. City Center to Smart City I: Piata Unirii - Sos. Alexandriei (5.2 km)
11. City Center to Smart City II: Sos. Alexandriei - Magurele (6.2 km)
12. Bucharest to Ilfov: Ring Road - Voluntari - Doamna Ghica (7 km)

Valoare proiect - 50 milioane de euro plus TVA;

- infiintarea retelei de agrement pentru biciclete:

Traseul 1 - Lacul Cernica
Traseul 2 - Lacul Chitila si Lacul Mogosoaia
Traseul 3a - Padurea Baneasa - Caldarusani
Traseul 3b - Padurea Baneasa - Snagov
Dezvoltarea unui ghid pentru realizarea unei infrastructuri sigure, eficiente si atractive pentru biciclete, pe baza exemplelor de buna practica din alte state europene cu o dezvoltata cultura pentru utilizarea bicicletelor.
Coordonat cu propunerea institutionala de revizuire a normativelor si standardelor si initiativa MDRAP.

Valoare proiect - circa 7 milioane de euro plus TVA;

- introducerea unui serviciu de inchiriere biciclete  Valoare: 15 milioane de euro;


  • Extindere retea drumuri

- construirea conexiunii rutiere dintre A3 si Aeroportul International Henri Coanda. Valoare proiect - 22 milioane de euro plus TVA;

- extinderea Bd. Timisoara, cu aprox. 5.5 km, conexiune la DJ 602. Largire Sos. Fabrica Glucoza si trecere la nivel cu Str. Barbu Vacarescu. Valoare proiecte -  79,6 milioane de euro plus TVA;

- modernizarea drumurilor judetene. Valoare proiect - 100 milioane de euro plus TVA;

Proiecte de rezerva - construirea unor pasaje denivelate pentru fluidizarea traficului in principalele puncte de intersectie intre drumurile judetene, nationale, Centura Bucuresti precum si intersectia cu calea ferata:

1.Pasaj rutier C.B. - Magurele (largire la 4 benzi) plus bretele de acces
2.Pasaj rutier C.B. - Bragadiru (bretea de acces stanga)
3. Pasaj rutier C.B. - Chitila  ( constructie noua)
4. Pasaj rutier subteran  CF: Chitila (zona industriala)
5. Realizare bretea intoarcere (Chitila) DN 7-Str. Libertatii (sub podul CF existent)
6. Pasaj rutier C.B. - Mogosoaia (constructie noua)
7. Pasaj rutier CF - Buftea (DJ 101)
8.Pasaj rutier Cf- Buftea (DJ 602)
9. Pasaj denivelat ( Pantelimon)C.B - DJ 301
10. Pasaj rutier denivelat (Popesti Leordeni) C.B - DN4 ( cu posibilitate de gabarit depasit)
11.Pasaj rutier denivelat ( Berceni) C.B - DJ 401 (cu posibilitate de gabarit depasit )
12. Pasaj rutier denivelat ( Popesti - Leordeni) Sos. Berceni - Str. Drumul Fermei
13. Modernizare pasaj rutier Balotesti - Corbeanca (Prisma)
14. Pasaj denivelat DN1 - Balotesti;

Valoare : 130 milioane de euro plus TVA;


  • Spatii pietonale

- reorganizarea spatiilor urbane din zonele Piata Unirii, Victoriei, Universitatii si Romana pentru a evidentia importanta contributie a acestora la buna functionare a orasului si a retelelor sale de transport, cu o atentie speciala asupra deplasarilor pe mai multe nivele la suprafata si cele cu metroul si pasajele subterane. valoare proiect - 3 milioane de euro plus TVA;

- introducerea  de  noi zone prioritare pentru    pietoni    in centrul    orasului (zone pietonale si cu utilizare mixta). Schimbarea  regimului  de  trafic  pe  o  lungime  de  19 km de strazi si o suprafata de 657.000 m2 (65.7 ha) de  piata  publica  dinspre  transportul  orientat  pe automobil  si asigurarea de locuri de parcare spre zone pietonale de inalta calitate, spatii comune sau coridoare  exclusiv  pentru  transportul  public  si deplasari nemotorizate in cadrul inelului interior. Valoare proiect - 141 milioane de euro plus TVA;

- dezvoltarea  de bulevarde prietenoase   cu pietonii  intre  Piata Unirii   si   Piata Romana. Valoare proiect - 10 milioane de euro plus TVA;

- imbunatatiri privind accesibilitatea pentru  persoane  cu mobilitate redusa. Valoare proiect - 3 milioane de euro plus TVA;

- reamenajarea  malurilor  raului Dambovita  si modernizarea  traseului  pietonal  si  al infrastructurii  pentru  biciclete. Valoare proiect - 7 milioane de euro plus TVA;



  • Strategia de parcare

- crearea de parcari de tip Park&Ride la staiile cheie de transport public (intrarile de pe autostrazile A1, A2 si A3, statia feroviara Progrsul si Poarta Intermodala DN5; AIHC/Otopeni/ Poarta Intermodala DN1; Extensia M2 si Poarta Intermodala DJ208) - 24 milioane de euro plus TVA;

- implementarea proiectelor individuale de parcari subterane elaborate in cadrul PIDU "Zona Centrala" Parcarea subterana la Piata Constitutiei, Piata Lahovary, Piata Cantacuzino, sub spatiul verde de la Sala Palatului, sub o bucata din Parcul Sfintii Apostoli). Valoare proiect - 85 milioane de euro plus TVA;

 Sistem de gestionare a parcarilor pe strada din centrul orasului. Implementarea unui sistem integrat de parcare de suprafata pentru zona centrala, corelat cu propunerile PIDU. Descurajarea parcarii in zone neautorizate (parcare gratuita pe strada) si aplicarea restrictiilor in domeniu - 1 milion de euro plus TVA;

- majorarea tarifului de parcare pentru parcarile publice. "Consultantul a introdus o taxa mai mare de parcare, de 18 Ron/zi sau de 4 Ron/ora in zona centrala a orasului. Astfel de costuri sunt destul de rezonabile
in comparatie cu alte orase europene, dar totusi usor mai mari decat nivelul acceptat in prezent in Bucuresti. Se asteapta ca implementarea unei astfel de politici de parcare in centrul orasului si mai tarziu in alte regiuni a orasului sa influenteze alegerea modului de transport - fortand conducatorii auto sa se indrepte spre moduri de transport mai sustenabile. In plus, taxele de parcare vor oferi autoritatilor noi venituri care vor fi investite inapoi in sistemul de transport", se arata in strategie. Specialistii spun ca majorarea tarifelor la parcare va duce la scaderea cu pana la 15%  a cererii auto de parcare in zonele din centrul Bucurestiului la ora de varf dimineata.

- interzicerea parcarii pe trotuare;





Ce prevede detaliat strategia de parcare - extras din document

Viziunea pe termen lung este crearea unui sistem unic de gestionare a parcarilor pentru toate parcarile pe strada din Bucuresti, in toate sectoarele. Toate strazile vor beneficia de aceleasi reglementari, pe baza unei singure surse. Operarea, managementul si aplicarea vor fi conduse de un singur operator.

Noile reglementari propuse sunt:

a. Spatiile de pe strada ar trebui sa fie rezervate numai pentru urmatoarele categorii:

- Spatii de parcare pentru persoane cu handicap
-  Diplomati, langa consulatele sau ambasadele de care apartin
-  Vehicule de securitate sau pentru urgente, adica ambulante si masini de politie
-  Spatii rezervate pentru vehicule electrice, odata ce aceste vehicule devin populare in Bucuresti.
- Spatii pentru taxi, in statiile de taxiuri

b. Se recomanda ca parcarea cu plata pe strada sa fie functionala in zilele saptamanii, de luni pana vineri, de la ora 8.00 AM la 19.00 PM. Totusi, in zonele in care numarul de vizitatori este mare si dupa ora
19.00 PM, programul parcarii platite poate fi extins pana la miezul noptii.

c. In zonele cu numar mare de vizitatori care au nevoie de servicii de parcare, se recomanda limitarea duratei de parcare a vizitatorilor. Acest lucru poate fi realizat fie prin introducerea de tarife diferentiate
pe baza duratei de parcare, fie prin limitarea parcarii la maximum 2 ore.

d. In toate spatiile de parcare cu plata, rezidentii de pe strada ar trebui sa fie exceptati de la plata tarifelor obisnuite aplicate vizitatorilor. Totusi, rezidentii ar putea plati o taxa anuala fixa pentru acoperirea
costurilor de operare.

e. Pe toate strazile incluse in reglementare, se recomanda rezervarea a cel putin unei parti din strada, in timpul zilelor lucratoare, de la 17.00 PM pana la 8.00 AM a zilei urmatoare. Cealalta parte a strazii poate fi
folosita de vizitatorii care platesc tariful necesar pana la 19.00 PM, sau de rezidentii care sunt exceptati de la plata. Dupa 19.00 PM (inafara cazului in care se specifica altfel), vizitatorii vor putea parca gratuit pe partea care nu este rezervata pentru rezidenti.

f. Daca cererea de parcare din partea rezidentilor din timpul serii sau noptii, in anumite zone, este foarte mare, este posibila limitarea parcarii vizitatorilor dupa ora 17.00 PM doar pe o parte din strada.

g. Rezidentii de pe strada pot parca oriunde pe spatiul rezervat pentru rezidenti. Nu vor fi rezervate spatii specifice individuale (in afara persoanelor cu handicap). Pentru a descuraja parcarea cu durata mare in zonele cu cerere foarte mare, se recomanda cresterea tarifului de baza in aceste zone pentru fiecare jumatate de ora de parcare, conform urmatorului tabel:

- o ora - 1 euro;
- 1,5 ore - 1,75 euro;
- 2 ore - 2,75 euro;
- 2,5 ore - 4 euro;



De asemenea, se recomanda ca in zonele cu cerere mare, durata maxima de parcare sa fie restrictionata la 2,5 ore, fara posibilitatea de a plati tarife mai mari.

Se recomanda ca soferii sa aiba posibilitatea de a alege din cateva tehnologii de plata. Metodele de plata ar trebui sa raspunda urmatoarelor cerinte:

1. Sa fie usor de inteles si de operat de catre conducatorii auto
2. Soferii sa poata folosi aceasta tehnologie in orice sector din Bucuresti
3. Sa suporte nevoia de a aloca veniturile generate de sectoare intr-o forma transparenta
4. Soferii sa poata plati doar pentru timpul exact in care au parcat
5. Sa suporte actualizarea automata a ultimelor reglementari privind parcarea adoptate de Municipiul Bucuresti si de sectoare, in orice moment
6. Soferii sa poata verifica istoricul platilor si jurnalul tuturor tranzactiilor
7. Plata sa fie usor de efectuat, inclusiv posibilitatea de a plati online. In ceea ce priveste plata parcarii de catre rezidenti, recomandam ca rezidentii eligibili sa fie exceptati de la plata tarifelor, in schimbul platii unei taxe anuale mici de inregistrare.

Rezidentii eligibili sunt rezidentii care intrunesc toate conditiile de mai jos:

a. Posesorul vehiculului locuieste oficial in apartamentul de pe strada respectiva, plateste toate facturile de utilitati asociate cu apartamentul si plateste taxele municipale relevante.

b. Vehiculul utilizat de catre rezident este inregistrat oficial la politie pe numele rezidentului

c. Fiecare apartament poate avea numai un rezident eligibil pe gospodarie. Astfel, daca proprietarul oficial al apartamentului isi inchiriaza apartamentul, numai chiriasul va fi rezidentul eligibil

d. Apartamentul nu detine nici un spatiu de parcare in afara strazii, fie sub cladire sau in interiorul curtii cladirii. Daca apartamentul are loc de parcare in afara strazii, rezidentul nu va fi considerat a fi rezident eligibil.  Spatiul de parcare pe strada poate fi rezervat daca cererea de parcare din partea rezidentilor este ridicata. In zona de domiciliu, rezidentii pot parca gratuit in orice moment al zilei. In timpul programului de lucru (luni-vineri, 8.00 AM ￯ 17.00 PM), vizitatorii care ajung in zona de rezidenta isi pot parca masinile conform regulilor aplicabile in zona respectiva (adica, parcare cu plata, durata maxima, etc.).

Se recomanda ca autocolantul care demonstreaza dreptul de parcare gratuit pentru rezidenti sa fie emis unui singur vehicul din gospodarie. Daca o gospodarie detine mai mult de un vehicul, al doilea vehicul poate obtine un autocolant rezidential, dar contra platii unei sume semnificative anuale, iar al treilea vehicul NU ar trebui sa fie eligibil pentru parcarea gratuita si ar trebui tratat in regim de vizitator.

Se recomanda ca cel putin 1% din toate spatiile reglementate sa fie rezervate pentru parcarea vehiculelor persoanelor cu handicap. Aceste spatii ar trebui sa fie amplasate in general langa centrele majore de atractie, precum Primaria, birourile guvernamentale, magazinele principale, spitale, etc.

Vehiculele utilizate de persoane cu handicap pot parca gratuit in spatii dedicate.

Aplicarea reglementarilor privind parcarile

Se recomanda ca urmatoarele situatii sa fie considerate din punct de vedere legal incalcari ale reglementarilor privind parcarea, astfel incat aceste incalcari sa fie penalizate:
a. Parcarea intr-un spatiu de parcare reglementat, pe durata in acest serviciu trebuie platit, fara plata sumei corespunzatoare
b. Parcarea intr-un spatiu de parcare reglementat pentru o perioada mai lunga decat cea permisa pentru locul respectiv
c. Parcarea intr-o zona rezidentiala pe perioada permisa - numai pentru rezidenti - fara eligibilitate
d. Parcarea intr-un spatiu rezervat pentru persoane cu handicap fara a avea un voucher adecvat
e. Parcarea intr-un spatiu ce este legal rezervat unei categorii speciale (ex. diplomati sau servicii de urgenta) fara eligibilitate Se recomanda ca pentru majoritatea incalcarilor sa se foloseasca plata unei penalitati sub forma de amenda.

Totusi, daca posesorul unui autoturism ce a incalcat regulamentul nu a platit penalitatile la timp, se recomanda blocarea rotilor autoturismului pana la asigurarea intregii plati. Se recomanda ca persoanele care se ocupa de control sa fie echipate cu  dispozitive electronice, ce pot:

a. Comunica cu dispozitivele de plata aprobate pentru utilizare
b. Comunica cu centrul de control in timp real, pentru a verifica daca un vehicul parcat si-a platit taxa corespunzatoare parcarii, precum si abaterile anterioare
c. Fotografia un vehicul care incalca regulamentul, pentru a servi ca proba pentru identificarea vehiculului si a locului
d. Verifica daca un vehicul este parcat pentru o perioada mai indelungata decat cea maximum permisa (de exemplu, folosind un sistem LPR mobil (sistem de recunoastere a placutei de inmatriculare) combinat cu GPS.


Administratia Strazilor, institutie  in subordinea Primariei Generale, administreaza aprox. 8.000 locuri de parcare, majoritatea in centrul orasului si de-a lungul strazilor importante. Inainte de anul 2009, serviciul era externalizat catre o societate privata. Dupa preluarea managementului de catre municipalitate, veniturile generate de aceasta activitate au scazut, principalele probleme fiind faptul ca o treime din locurile de parcare sunt de fapt cu plata si numarul insuficient de angajati care sa taxeze soferii, in special dupa-amiaza. Mai mult, unele parcari nu au dispozitive automate de contorizare si de plata sau
alte dispozitive.

Primariile de Sector - responsabile cu locurile de parcare rezidentiale din diferite cartiere. Majoritatea locurilor sunt inchiriate pe perioade mai lungi (in general, 1an) si nu acopera cerere creata de numarul in crestere de autoturisme (aprox. 1.1 mil. autoturisme)

Raportul arata ca majoritatea conducatorilor folosesc parcarea gratuita, pe strada. "Parcarea gratuita contribuie major in alegere utilizarii autoturismului, in detrimentul altor alternative. De fapt, potrivit sondajului privind preferintele, introducerea unui tarif de parcare unic de 5 lei ar reduce gradul de utilizare al autoturismelor cu pana la 56% din traficul auto curent", se arata in document.


Despre Planul de Mobilitate Urbana Durabila Regiunea Bucuresti-Ilfov 2016-2030


Planul de Mobilitate Urbana Durabila este un document strategic si un instrument de politica de dezvoltare, folosind un software de simulare a transporturilor avand ca scop rezolvarea nevoilor de mobilitate ale persoanelor si intreprinderilor din orase si imprejurimile acestora pentru a imbunatati calitatea vietii, contribuind in acelasi timp la atingerea obiectivelor europene privind protectia mediului si eficienta energetica. Proiectul este finantat din fondurile BERD, iar titularul contractului de finantare este Guvernul Romaniei, urmand ca Bucurestiul si celelalte localitati din judetul Ilfov sa fie principalii beneficiari ai acestui program.




Patru proiecte noi vor fi incluse in Planul de Mobilitate Urbana Durabila

In urma analizelor realizate in ultimele luni, reprezentantii Primariei Municipiului Bucuresti vor solicita includerea in PMU, a inca patru proiecte  care vizeaza decongestionarea traficului in zonele cu maxima expansiune.


- supralargirea strazii Prelungirea Ghencea, intre str. Brasov si soseaua de centura a Municipiului Bucuresti si realizarea unui terminal intermodal comun cu viitoarea statie de tren din zona Haltei Bariera Domnesti.

- odernizarea strazii Barbu Vacarescu si a strazii Av. Alex.Serbanescu (sistem rutier si cale rulare tramvai) de la Sos. Stefan cel Mare pana la Bd. Aerogarii si prelungirea liniei de tramvai pana la Zona Comerciala Baneasa.


- modernizarea sistemului rutier si a liniei de tramvai pe bd. Dimitrie Pompeiu si prelungirea pana la str. Barbu Vacarescu, pentru asigurarea unei legaturi directe cu un mijloc de transport rapid, nepoluant si de mare capacitate, a zonei de birouri Pipera (aflata in plina expansiune) cu zona de Nord a Capitalei.

- modernizarea Soselei Petricani, intre Bulevardul Lacul Tei si sensul giratoriu de la intersectia cu Bd. Pipera, atat pentru sistemul rutier cat si pentru calea de rulare a tramvaiului.

Documentul poate fi consultat pe site-ul Primariei, la adresa http://www.pmb.ro/precum si la avizierul Primariei Municipiului Bucuresti.

In perioada de dezbatere publica, toti cetatenii, ONG-urile sau persoanele juridice pot face sugestii cu privire la acest proiect si isi pot exprima opiniile in ceea ce priveste imbunatatirea proiectului de hotarare.

"Ii invit atat pe bucuresteni cat si pe reprezentantii ONG-urilor interesate sa consulte documentul lansat astazi in dezbatere publica, pentru ca acesta contine proiecte extrem de importante pentru Bucuresti, dar si pentru zonele limitrofe. Planul de Mobilitate Urbana Durabila 2016 - 2030 este un document strategic, realizat cu sprijinul BERD, care propune o viziune coerenta de dezvoltare a mobilitatii in regiunea Bucuresti-Ilfov. Imi doresc ca, dupa aprobarea acestui document, sa putem trecem treptat la implementarea proiectelor, pentru ca este vorba proiecte care vor creste  semnificativ calitatea vietii cetatenilor", a declarat primarul General, Gabriela Firea.


Citeste mai multe despre   
























Material sustinut de Siemens

"Comorile" detinute de primarii: cum pot fi folosite marile baze de date pentru a imbunatati serviciile oferite cetatenilor. Studiu de caz City Pulse

Brasovul si orasul Aarhus din Danemarca au luat parte timp de trei ani la un proiect inedit de cercetare - City Pulse, finantat de Uniunea Europeana. Pe scurt, scopul proiectului a fost sa colecteze si sa coreleze cat mai multe date despre cele doua orase, iar pe baza acestora primariile sau companiile sa dezvolte aplicatii gratuite care sa imbunatateasca serviciile oferite cetatenilor.

38129 vizualizari

  • +11 (17 voturi)    
    Fara numar... (Miercuri, 8 februarie 2017, 13:30)

    dragos_k [utilizator]

    A adunat cineva toate sumele astea? Ca pe mine ma ia cu ameteala. Mai ales cand ma gandesc la comisioanele pe care si le-a bugetat madam' primar.
    • +16 (18 voturi)    
      Concluzie: nu ne doare gura (Miercuri, 8 februarie 2017, 13:59)

      AdrianCalin1 [anonim] i-a raspuns lui dragos_k

      De peste 20 de ani se discută despre câte vom face în București în următorii 20 de ani. La gargară nu ne întrece nimeni și toți sunt gargaragii. Lipsa de racordare la realitate este fabuloasă la niște oameni care, puși să administreze un oraș, n-au habar cum arată o stație de metrou, cum arată un autobuz pe dinăuntru, cum arată un spital de stat, n-au mers niciodată cu bicicleta prin oraș, etc. N-are legătură cu vreun partid sau persoană, are legătură cu un întreg sistem care este complet defect, sistemul politic românesc.
      • +12 (14 voturi)    
        chiar ma uitam la harta fictiva a metroului (Miercuri, 8 februarie 2017, 15:06)

        zzztop [utilizator] i-a raspuns lui AdrianCalin1

        jumate din traseele de metrou sunt fictive. ar trebui sa-i dea cineva in judecata pentru ca pacalesc lumea.

        daca e cineva nou in Bucuresti poate chiar cauta prin statii, cum sa ajunga in Drumul Taberei sau la Otopeni. si nu stie ca trebuie sa revina in 2030.
        • 0 (0 voturi)    
          In cel mai bun caz in 2030. (Vineri, 10 februarie 2017, 1:58)

          quietguy58 [utilizator] i-a raspuns lui zzztop

          In cel mai bun caz in 2030.

          Pina una alta nu reusesc sa termine lucrarile de la linia de tramvai din Pantelimon.
  • +13 (15 voturi)    
    cine mai crede .. (Miercuri, 8 februarie 2017, 13:32)

    rochiri [utilizator]

    ...psd-ul?
  • +21 (21 voturi)    
    Mamaaa (Miercuri, 8 februarie 2017, 13:33)

    Martinezu [utilizator]

    si cand ne-am trezit, ningea, circulatia era blocata si toti injurau de mama focului!
  • +13 (17 voturi)    
    A învățat Firea să deseneze? (Miercuri, 8 februarie 2017, 13:41)

    asavreau [utilizator]

    Văd că nu știe unde este primar.Regiunea București-Ilfov nu există.Sper să se sesizeze consilierii PNL,USR,PMP, și să nu plătească o asemenea maculatură.
  • +15 (21 voturi)    
    Tanti Firea! (Miercuri, 8 februarie 2017, 13:42)

    ciocardel [utilizator]

    Ia si termina intai ceea ce s-a inceput cu mai multi ani in urma si pe urma sa ai fantezii de acest gen! Vrei exemple, ca vad ca le-ai uitat? Pasajul subteran Piata Sudului, strapungerea bd. NIcolae Grigorescu - Splaiul Unirii - Sos. Vitan Barzesti, strapungerea Splaiul Independentei - Ciurel - A1, supralargire Prelungirea Ghencea, reparatii capitale la Podul Grant etc! Faceti planuri pe inca "3 cincinale" de acum incolo si voi nu sunteti in stare sa terminati lucrarile in derulare!
    • 0 (0 voturi)    
      ASTEA SE RELICITEAZA (Miercuri, 8 februarie 2017, 18:47)

      nick24 [utilizator] i-a raspuns lui ciocardel

      si se amana, pt cand vor fi bani.
      De RADET nimic? Restructurare, modernizare, desfiintare?
  • +13 (15 voturi)    
    vorbe in vant (Miercuri, 8 februarie 2017, 13:46)

    Jude [utilizator]

    Vorbe si iar vorbe.
    O sa treaca inca 15 ani si o sa vedem 1-2 Km de metrou finalizat.
    Atat timp cat avem Coruptie mare la Primarii, nu o sa vedem decat mobilier de joaca cu 175 mil, panselute , deszapezire cu sume exorbitante, etc.
    Atunci cand bratul justitiei ii va pedepsi pe ticalosi astfel incat sa nu mai puna botul, atunci o sa se miste ceva.
    Romania, din pacate Tara de Hoti !
  • +10 (10 voturi)    
    ce bine da pe hartie .... (Miercuri, 8 februarie 2017, 14:08)

    Claudiu-N [utilizator]

    cred ca prin 2030 abia termina metroul in Dr Taberei...
  • +8 (10 voturi)    
    doar taxe (Miercuri, 8 februarie 2017, 14:12)

    IonToader1 [anonim]

    Bucurestenii platesc de foarte multi ani de zile taxe locale. Mare parte dintre ei au platit si foarte multi bani ca amenzi pentru parcare neregulamentara. In toti acesti ani s-a promis constructia de locuri de parcare. Din aceasta promisiune nu s-a realizat decat (re)amenajarea unor locuri de parcare pe unele dintre marile bulevarde (Sect. 2,3,4 si poate nesemnificativ si prin celelalte). In tot acest timp nu a fost construita nicio parcare de tip Park&Ride. Una singura este in constructie in acest moment la capatul extinderii M4 - Bucurestii Noi. Cu o asa reputatie, singura parte credibila ca implementare din aceasta propunere este cresterea taxei pentru parcare. De aceea, corect ar fi ca taxa de parcare sa fie crescuta dupa ce la toate capetele de metrou de la periferia Bucurestiului vor fi functionale parcaje de tip P&R. Nu trebuie sa ignorma si faptul ca transportul in comun (atat metrou cat si RATB) este in prag de colaps si nu poate prelua traficul personal.
  • +3 (5 voturi)    
    3 eur Buc vs 40/50 eur Paris/Amsterdam (Miercuri, 8 februarie 2017, 14:14)

    demaGOGU [utilizator]

    ...raportul de 1/40 sau 1/50 se mentine si in ce priveste taxele pe proprietate deci e loc berechet de crescut taxele pe Dambovita ptr a le aduce la paritatea puterii de comparare.
    • +2 (6 voturi)    
      Domnu' (Miercuri, 8 februarie 2017, 16:32)

      rutger [utilizator] i-a raspuns lui demaGOGU

      suntem in UE si trebuie sa ne aliniem la preturile lor ! Sa va fie clar !! Da' salariili sa ramana aceleasi ca in Ro !!!
      Ura si la gara sa va plimbati in buciflanda !!
      • +1 (3 voturi)    
        nu merge asa (Miercuri, 8 februarie 2017, 17:22)

        geobic [utilizator] i-a raspuns lui rutger

        Noi vrem civilizatie dar totul sa fie aproape moca. Taxe mici sau deloc. Pai nu merge asa, salariile mici nu ajuta aici. Realizarea/intretinerea infrastucturii de transport este in partea parete mecanizata si costa in principal materiale si utiliaje.
        • 0 (2 voturi)    
          Bre, (Joi, 9 februarie 2017, 11:41)

          rutger [utilizator] i-a raspuns lui geobic

          intai construiesti si p'orma pui taxe si impozite adecvate !!
  • +10 (10 voturi)    
    mda (Miercuri, 8 februarie 2017, 14:15)

    SoulSearcher [utilizator]

    a preluat si tanti firea acelasi grafician a lu` oprescu, care deseneaza harti, drumuri si autostrazi in ultimii 20 ani pentru bucuresti :)))))))))

    talentat rau baiatul, te uiti pe hartile pe care le prezenta si oprescu, si acum si firea, si zici ca esti in munchen sau in san francisco, atata eficienta si atata transport public...

    in timp ce prin bucuresti se plimba 3 milioane de masini la 2 milioane de locuitori :))))))
  • +5 (5 voturi)    
    Ar trebui sa fie despre oameni (Miercuri, 8 februarie 2017, 14:59)

    Bogdan31415 [anonim]

    Ne ajuta pe fiecare dintre noi?

    Raspunde necesitatilor noastre de deplasare?

    Atinge locurile de interes printr-un transport bun?

    Imbunatateste mobilitatea noastra?

    Acesta ar fi rolul unui pmud, nu ce s-a facut la noi: se iau niste proiecte ale pmb, ratb si metrorex si se baga in soft si gata am facut pmud.

    Fiecare dintre noi ar trebui sa ne uitam in el si sa vedem daca ne ajuta.
    Si sa spunem asta Primariei.

    Indicatorii spun ca nu:
    - doar 1,5%: numarul de calatorii nemotorizate ar urma sa creasca de 11,4% in 2015 la 13% in 2030;

    - Cresterea prea mica a populatiei expuse: 3% de la 12% la 15%

    - Reducerea nesemnificativa a congestiei: 2% de la 27.7% la 25.7%

    - nicio imbunatatire semnificativa a numarului de calatori transportati de RATB
  • 0 (4 voturi)    
    Haoleu gandire (Miercuri, 8 februarie 2017, 15:00)

    Iulian_c [utilizator]

    2016-2030 ziceti ???
    suntem in 2017 si probabil ca implementarea unui proiect de acest gen nu ar incepe mai devreme de 2018(poate la altii) la noi 2020 cand studiile de fezabilitate

    "nu mai corespund" . In 2030 cand inca veti mai sapa galerii o sa ziceti "Las' ca stim noi mai bine "

    DAR

    Aceasta propunere arata o totala lipsa de viziune in cea ce priveste o reala dezvoltare, evolutie a dinamicii urban-metropolitane si dovedeste incapacitatea

    voastra de intelege lumea in care vom trai.

    Viitorul transportului in comun este AERIAN. In SUA s-au anuntat deja implementari test de aerotaxi pentru 2020.

    http://www.airbusgroup.com/int/en/news-media/corporate-magazine/Forum-88/My-Kind-Of-Flyover.html

    Un pilon principal al unui astfel de Plan ar fi crearea unei "harti" de coridoare aeriene(poate colaborare cu Autoritatea Aeronautica Civila) stabilirea de

    noduri/"vertiporturi" in zonele de interes (poate prin colaborarea cu marii dezvoltatori imobiliari(mall-uri/ cladiri de birouri) , deschiderea unei scoli de

    "piloti urbani" chiar daca "zburatoarele" vor fi aproape autonome...
  • +3 (3 voturi)    
    De la 7 km benzi unice transportul public in 2015 (Miercuri, 8 februarie 2017, 15:11)

    deloc [utilizator]

    la 34 in 2030

    Deci 27 km benzi unice in urmatorii 13 ani!

    O stire de acum cateva zile - tot de la primarie - parca se bat cap in cap.
    http://www.hotnews.ro/stiri-administratie_locala-21570197-primaria-capitalei-finalizat-lista-bulevardelor-care-urma-implementeze-benzi-unice-ratb-urmeaza-obtina-aprobarile-politia-rutiera.htm
  • +2 (2 voturi)    
    Dar Drumul Taberei-Eroilor? (Miercuri, 8 februarie 2017, 15:15)

    marcelp55 [utilizator]

    Minunat .... Construirea si punerea in functiune a liniei M5 - Drumul Taberei pana in Pantelinom, dupa cum urmeaza: Eroilor -Iancului - orizont 2023; Iancului - Pantelimon - orizont 2030. Valoarea proiectului este de 970 milioane de euro plus TVA; ... OK dar când se va termina Drumul Taberei - Eroilor? :))))))))))))
  • 0 (2 voturi)    
    mai departe (Miercuri, 8 februarie 2017, 15:35)

    Iulian_c [utilizator]

    Mai bine invitati firmele mari/start-upuri , care deja dezvolta acest domeniu, sa porneasca un proiect pilot pe Bucuresti . Bucurestiul nu e foarte mare comparat cu alte metropole , e destul de plat ,are aglomerari urbane concetrate ...etc ... ar fi interesant si pentru ei ...
    Pate din sacul ala de bani creati un start-up cu Politehnica - si mai tarziu vindeti solutia si altor orase...
  • +6 (6 voturi)    
    strategia an de an a PSD (Miercuri, 8 februarie 2017, 15:41)

    NWalker [utilizator]

    pt transportul din Bucuresti...
    invariabil multe sosele/centuri/benzi/tuneluri/linii de metrou/pasarele/farfurii zburatoare/etc/etc. INVARIABIL sa fie pe 10-15 ani,
    rezultatul an de an: Buie Mucuresti!
    Indrazneste sa crezi in Romania!
  • +3 (5 voturi)    
    AM FOST SI LA PARIS SI LA... (Miercuri, 8 februarie 2017, 17:55)

    schroedinger [utilizator]

    Amsterdam, si in Spania, Italia, foarte des in Germania, dar cea mai mare taxa de parcare pe zi a for de EUR 30! De unde aveti graficul ala fratilor?
    Si va propun sa faceti numai piste de biciclisti si autobuz ca e loc berechet, iar masinile de la centura incolo, nu-i asa?
    Ce-ar fi sa circule biciclistii pe benzile autobuzelor, asa cum este la Londra?! Sau la noi nu se poate?
  • +1 (1 vot)    
    trei intrebari (Joi, 9 februarie 2017, 7:38)

    nedumeritul [utilizator]

    Turist fiind in Berlin ,aveam un ghid care ne-a spus:
    " in 1936 Hitler a dat ordin unor ingineri sa faca un transport in comun care sa asigure: din orice punct al Berlinului pana la oricare alt punct al Berlinului sa se ajunga in 10 minute.Inginerii l-au realizat in trei ani"
    Intrebari:
    1. cand vor fi toate cele din plan realizate in cate minute voi ajunge din Drumul Taberei la Piata Obor?
    2 . daca voi mai trai atunci , in cate minute voi ajunge din Drumul Taberei la Cimitirul Herastrau ?

    3.Intr-un an mi s-au furat 2 biciclete.Un prieten a intrat cu bicicleta in farmacie pentru ca i-a fost frica sa o lase afara. La conditia lui Hitler am putea adauga: din rice punct in care te lasa transportul in comun pana la destinatia ta sa nu fie mai mult de 300 metri si atunci nu mai avem nevoie nici de biciclete ?
    STIMATI ADMINISTRATORI ai Bucurestiului eu stiam ca pentru orice proiect se porneste de la O TEMA DE PROIECTARE, asa ne invata la orice scoala de inginerie. Exista aceasta tema ? Au facut-o POLITICIENII ?Cei care au facut-o au ajuns pana la genunchiul broastei ? sau al lui Hitler?, nici macar al lui Becali?
  • +1 (1 vot)    
    in clasa a doua (Joi, 9 februarie 2017, 8:09)

    nedumeritul [utilizator]

    Invatatoarea la liceul Moise Nicoara din Arad mi-a spus: Ca sa rezolvi o problema trebuie sa stii ce se da si ce se cere.
    Acum suntem in Bucuresti , mult mai evoluati: Ca sa rezolvam o problema nu mai e necesar sa stim nici ce se da nici ce se cere....Paradoxal Becali stie, dar nu-l asculta nimeni....
  • +1 (1 vot)    
    Metrou sect 5 (Joi, 9 februarie 2017, 8:21)

    georgmihai1211377215 [utilizator]

    Mda, vad ca tot ceea ce inseamna 13 Septembrie -Ghencea si Rahova, desi sunt mii de blocuri noi, (si erau sute de blocuri noi inclusiv in 90, dupa marea demolare,) iar finalizarea transportului de suprafata nu a fost implementat de administratia comunista din cauza de Revolutie, deci acesti 4-500.000 de bucuresti nu au dreptul la Metrou, e proiect rezerva. Oare de ce, nu pot sa inteleg decat ca toti smecherii care lucreaza la proiectele primariei s-au mutat in Nord. Faceti-va mai tramvai in sectorul 1 si incepeti Metroul spre Bragadiru, daca nu aveti suficeinti bani.
  • 0 (0 voturi)    
    Transport Strategy for Bucharest (Joi, 9 februarie 2017, 10:59)

    RomulusX [utilizator]

    If the Metro does not get built at least we will have 250km of cycletrack to get around Bucharest and Ilfov.
    Excellent strategy.
    Does the EU fund cycle tracks??
  • +1 (1 vot)    
    iar ne pacalesc (Joi, 9 februarie 2017, 11:41)

    alexa123 [utilizator]

    e ok sa fii optimist! dar hai sa termine linia de tramvai dinspre titan si poarta 4 faur de ex...e inceputa de vreo 5 ani poate si mai bine....ca sa nu mai vorbim de tramvaiul 34 spre berceni..sa nu mai zicem ca nu avem centura..macar de le-ar termina pe astea si apoi sa inceapa altele..sa puna tunurile pe astea incepute ca ne-om fi saturat si noi
  • 0 (0 voturi)    
    Insistență (Joi, 9 februarie 2017, 11:45)

    NaftuliVasile1 [anonim]

    Titluri pompoase și bani cheltuiți (furați), realizări fizice, nimic.
  • 0 (0 voturi)    
    O magarie aceasta minciuna (Joi, 9 februarie 2017, 11:49)

    ion+ [anonim]

    In Bucurest pe str. Buzesti langa Clinica Sanador, este o parcare care percepe 36 lei (8 euro) pe ora! Si ei ne spun ca vor fi doar 4,05 euro (ce scrupulozitate!)
  • +1 (1 vot)    
    Daaa, ce frumos e pe hârtie (Joi, 9 februarie 2017, 12:10)

    midufi [utilizator]

    Păcat că trec anii, nimic nu se construiește...
    psd înflorește...
  • +2 (2 voturi)    
    In plus de cele indicate mai sus (Joi, 9 februarie 2017, 15:33)

    bigbrother [utilizator]

    1. Aeroport in zona de sud sau est a capitalei (de preferat est a.i sa fie conectat cu A2)

    2. Este necesar ca in fiecare cartier sa existe cel putin 2 tipuri de transport public care sa mearga foarte bine si sa acopere intreg cartierul.

    3. Nu vad partea ecologica a proiectului, cu exceptia pistelor de biciclete. Nu vad sa spuna de autobuze electrice, de subventii si zone fara taxe pentru masini electrice etc.
    Se vorbeste doar de niste spatii pentru masinile electrice, cand "vor deveni populare"..pai la lipsa asta de interes nu vor deveni niciodata populare cat timp omul nu are unde sa incarce o masina. Trebuie folosite mall-urile, parcarile publice si alte zone deja utilizate pentru statii de incarcare electrice.

    4. Un singur rand despre interzierea parcarii pe trotuare..avem legi, avem solutii, ramane ca cineva sa ia taurul de coarne si sa scoata masinile de pe trotuare...sau voturile conteaza mai mult decat viata oamenilor.

    5. Camere video in fiecare intersectie, nu doar in autobuze. Sunt atat de multe probleme in orasul asta, e nevoie de aceste camere.
  • +1 (1 vot)    
    Intersectia de la Domnesti ? (Vineri, 10 februarie 2017, 16:53)

    AurelianT [utilizator]

    Nu stiu de ce am crede acest plan acum.
    Ce e diferit fata de alti ani ?
    Au trecut 25 de ani de la Revolutie si nimic ...promisiuni la greu !

    Nu am regasit (poate nu am citit bine) cand/cum se face intersectia de la Domnesti intre CB si Prel Ghencea... se modernizeaza alte pasaje, in schimb acolo poti sa stai la coada pe centura cu orele...
  • 0 (0 voturi)    
    Plan cu linii de tramvai??? (Vineri, 10 februarie 2017, 19:50)

    CiprianLupu [anonim]

    Cu tot respectul, care este utilitatea liniilor de tramvai care necesita o gramada de bani pentru "calea ferata" si ocupa o banda ce nu mai poate fi utilizata? Nu sunt mai utile troleibuzele care sa circule pe benzi special delimitate. Pe aceste benzi mai pot circula si ambulante, autobuze, masin de pompieri etc. Oricum, si tramvaiele se blocheza in prima intersectie! Nu mai suntem in 1900! Doar daca se considera faptul ca la constructia "caii ferate" se pot castica mai multi bani negrii...
  • 0 (0 voturi)    
    Buget infrastructura transporturi (Luni, 13 februarie 2017, 11:33)

    GT44 [utilizator]

    Bucuresti + Ilfov 60%
    Regiunea Centru ( Bv, Sb, Ab. Ms., Cv ) 6%
    Regiunea Nord Vest ( Cj, Bh, Sm, Mm, Sj, Bn ) 7%
    Regiunea SV Oltenia ( Ot, Vl, Gj, Dj, Mh ) 6%
    Regiunea S Muntenia ( Tr, Gr, Ag, Db, Ph, Bz ) 8%
    Regiunea SE Dobrogea - Dunare ( Cl, Il, Br, Gl, Ct, Tl ) 8%
    Regiunea E ( Moldova ) ( Vn, Bc, Vs, Is, Nt, Sv, Bt ) 4%

    Asta spune tot despre hipercentralizare si viziunea Guv despre viitorul acestei tari.
  • 0 (0 voturi)    
    mda.. (Marţi, 21 februarie 2017, 15:35)

    liviu_ [utilizator]

    cateva probleme
    1 - unde faci pistele de biciclisti? si unde faci benzile rezervate RATB?! ... o sa se taie din carosabil probabil... ceea ce nu va rezolva problema traficului.... e posibil sa fie invers
    2 - unde sunt sosele noi (mai ales centura)?! nu dealta dar nu stiu cum poti imbunatatii traficul fara sosele noi
    3 - planul e , teoretic... ok... dar inafara de metrou... celelalte lucruri ar trebui sa dureze maxim 5 ani...
    4 - 140 mil pentru vreo 10 pasaje?! dintre care unele noi?! pai numai piata sudului care adurat fara numar ... a costat mai mult....
    5 - noile reglementari are parcarilor (chiar daca sunt corecte) o sa fie ori imposibil de aplicat ori nu o sa mai ai unde parca in bucuresti. majoritatea firmelor, centrelor comerciale, teatre etc NU AU parcari (sau nu suficiente).... deci unde naiba mai parcam?!
    • 0 (0 voturi)    
      PS: (Marţi, 21 februarie 2017, 16:59)

      liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui liviu_

      am uitat sa mentionez...
      mai toate locurile unde ai putea avea treaba cu statul (primarii, spitale etc) NU au suficiente locuri de parcare;
      pe alea cand le rezolvam?! ca atunci cand am fost la sf pantelimon la spital paznicu (Care pt 5 lei ne-a lasat sa parcam in curte) zicea ca am avut noroc ca nu ne-a taiat cauciucurile ala pe locu caruia am parcat (mentionez ca nu era nici un numar) sau ca nu ne-a blocat masica... ca de obicei asa se intampla cu oamenii care vin ... la spital... uraaaa


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Duminică