​DEZBATERE PUBLICA Sunteti de acord cu construirea mall-urilor in oras? Cum influenteaza traficul? Plus: cate mall-uri sunt in Bucuresti si unde

de Catiusa Ivanov     HotNews.ro
Vineri, 28 octombrie 2016, 15:55 Actualitate | Administratie Locala

Veranda Mall
Foto: facebook
In ultimii 2 ani in Bucuresti s-au deschis trei noi mall-uri, ultimul - Veranda Mall - fiind inaugurat joi. Acesta a fost construit vizavi de Piata Obor, pe str. Ziduri Mosi, accesul facandu-se din aceasta straduta cu o banda pe sens, si asa superaglomerata in weekend si in preajma sarbatorilor din cauza pietei. Cel putin in ziua inaugurarii, traficul in zona a fost de cosmar. Si la celelate doua mall-uri noi - Park Lake (pe Sos. Liviu Rebreanu) si Mega Mall (Soseaua Pantelimon) apar blocaje rutiere, desi arterele pe unde se face accesul sunt mai mari.


In Bucuresti sunt 11 mall-uri, cinci fiind construite in ultimii sase ani. Mall-ul de la Piata Eroii Revolutiei s-a inchis din cauza problemelor financiare, iar mall-ul Liberty Center din Rahova are si el probleme de cativa ani. La fel si Grand Arena Mall din sudul Capitalei.

In plus, se doreste construirea a doua noi mall-uri: Dambovita Center (la Casa Radio, in centrul orasului) si un centru comercial de dimensiuni mai mici pe Calea Victoriei, la Palatul Stirbei.

Daca in Romania astfel de centre comerciale primesc aprobare cu usurinta, in alte tari un astfel de proiect este bine cantarit de autoritati, luandu-se in considerare traficul pe care il genereaza, cum deranjeaza vecinii, poluarea. Pentru ca sunt generatoare de trafic, de obicei se construiesc in afara orasului, la periferie si in zone usor accesibile. Aceasta masura este luata si pentru a proteja magazinele din centrul orasului.

Desi bucurestenii isi petrec o buna parte din timpul liber la mall, in special in sezonul rece, si o parte dintre ei sunt multumiti ca s-au construit astfel de centre comerciale in cartierul lor (au unde isi face cumparaturile, sa petreaca timpul liber, pretul apartamentelor din zona a crescut), sunt si multi nemultumiti, principalul argument fiind traficul.

Unde credeti ca ar trebui construite noile mall-uri si ce conditii trebuie sa indeplineasca?



Ce mall-uri sunt in Bucuresti si unde



Veranda Mall - zona Bucur Obor

Veranda Mall a fost inaugurat pe 27 octombrie 2016. Centrul comercial are o suprafata de 30.000 de metri patrati, incluzand aproximativ 100 de spatii comerciale. Mall-ul mai are  un hipermarket  Carrefour, o zona de restaurante, spatii de joaca pentru copii, doua banci, saloane de infrumusetare, o curatatorie ecologica, etc.  Vizitatorii centrului comercial au la dispozitie aproximativ 1.200 de locuri de parcare.



Mall-ul are o esplanada de 15.000 de metri patrati  cu locuri de joaca, restaurante, cafenele  si un patinoar. Iarna se va organiza aici un targ de Craciun, iar vara vizitatorii vor putea practica diferite sporturi in aer liber.
Cladirea a fost proiectata de arhitectii englezi Chapman Taylor si Studio 10M, iar interiorul poarta semnatura Square One.

Centrul comercial s-a putut dezvolta prin relocarea fabricii de mase plastice si  produse chimice, Prodplast, de langa piata Obor pe platforma industriala Faur.
Dezvoltatorul mall-ului este Andrei Pogonaru, iar investitiile in proiect sunt de circa 60 de milioane de euro.



ParkLake - cartierul Titan

ParkLake - construit in zona Dristor-Titan, a fost inaugurat pe 1 septembrie 2016. Mall-ul adaposteste circa 220 de magazine, unele venite in premiera pe piata din Romania, un cinematograf multiplex, 23 de restaurante in zona de food court, un hipermarket Carrerfour, un club WorldClass, locuri de joaca pentru copii, terenuri de tenis padel, 2.450 de locuri de parcare si un patinoar pe timp de iarna.



Mall-ul se afla pe Bd. Liviu Rebreanu, aproape de intersectia cu bd. Camil Ressu, chiar langa Parcul Titan, accesul fiind posibil si din parc. Din Piata Unirii cel mai simplu se poate ajunge cu metroul, pana la statia Dristor, apoi 10 minute de mers pe jos.

Centrul comercial este dezvoltat de Sonae Sierra si Caelum Development, investitia ridicandu-se la circa 180 milioane de euro. Citeste aici mai mult.



Mega Mall - Cartierul Pantelimon

Mega Mall, mall-ul din cartierul bucurestean Pantelimon, a fost inaugurat in mai 2015. Centrul comercial se desfasoara pe 4 niveluri si pune la dispozitia vizitatorilor 3.000 de locuri de parcare, dispuse pe 6 niveluri. Dintre acestea, 1.000 sunt situate pe acoperis.

Acoperind in total 230.000 metri patrati, mall-ul gazduieste peste 200 de magazine printre care si un hypermarket Carrefour, potrivit dezvoltatorilor.



La Mega Mall, bucurestenii au uncinematograf Cinema City cu 14 sali, o sala de sport World Class cu piscina semi-olimpica si peste 10.000 mp de food court.  Cei mici au la dispozitie un  loc de joaca pentru copii, Gymboland. Zona de entertainment cuprinde si un centru de distractie, Magic Arena, dedicat intregii familii, unde vizitatorii vor viziona in direct transmisiuni sportive si se vor bucura de concerte live. Tot aici bucurestenii se vor recrea in zonele de bowling pentru adulti si pentru copii.

Mega Mall este detinut de fondul sud-african de investitii New Europe Property Investments (NEPI),  dezvoltatorii investind aici circa 165 milioane de euro. Citeste aici mai mult.



Promenada Mall - Cartierul Aviatiei

Promenada Mall se afla intre bd. Barbu Vacarescu si Calea Floreasca, la iesirea dins statia de metru Aurel Vlaicu. Centrul comercial a fost inaugurat in 2013.



Promenada Mall are o suprafata inchiriabila de 35.000 de metri patrati, 140 de magazine, o zona de restaurante si cafenele, un supermarket Billa, o spalatorie auto si o sala WorldCass. Clientii au la dispozitie 1.300 de locuri de parcare subterane.

Centrul comercial Promenada a fost construit de grupul austriac Strabag si face parte din proiectul Floreasca City, dezvoltat de Raiffeisen evolution. Investitia s-a ridicat la circa 130 milioane de euro. Citeste aici mai mult.



Sun Plaza - Piata Sudului


Sun Plaza a fost dezvoltat in urma unei investitii de 200 de milioane de euro, in 2010. ACesta se afla in Piata Sudului si adaposteste 140 de magazine, o zona de restaurante, loc de joaca pentru copii, o spalatorie auto, cinema, un supermarket si 2000 de locuri de parcare. Citeste aici mai mult.

Mall-ul este detinut de compania austriaca S Immo AG, centrul comercial fiind realizat in urma unei investitii de 200 milioane euro.


Anul acesta proprietarii au anuntat ca vor renova o suprafata de 11.000 mp din mall, renovari ce vor conduce la crearea a 40 de magazine noi. Lucrarile se vor finaliza in 2018.

AFI Palace Cotroceni - Cartierul Cotroceni

AFI Palace Cotroceni se afla pe bd. Vasile Milea, in cartierul Cotroceni, si a fost inaugurat in 2009. Potrivit Wikipedia, AFI Palace Cotroceni are o suprafata inchiriabila de aproximativ 82.000 metri patrati si cuprinde peste 300 de magazine, 2.500 de locuri de parcare, un hypermarket Auchan deschis non stop, 20 de sali de cinema, restaurante, o pista de carting, doua cazinouri, un patinoar de aproximativ 1.000 de metri patrati, un perete de escalada, un lac artificial, un teren de joaca pentru copii, o pista de role, bowling si snooker


Foto: AFI Palace Cotroceni

Mall-ul este detinut de compania AFI Europe.Citeste aici mai mult.




Grand Arena Mall

Grand Arena Mall, aflat pe B-dul Metalurgiei, in sudul Capitalei, a fost inaugurat in 2009. Construit pe o suprafata totala de 120,000 mp, dispusi pe 2 nivele si 2100 de locuri de parcare Grand Arena Mall adaposteste peste 100 magazine, restaurante, loc de joaca pentru copii, wellness & fitness area.

Centrul comercial Grand Arena a intrat in insolventa la finalul anului 2012. Citeste aici mai mult.



Liberty Center - Cartierul Rahova

Liberty Center se afla in cartierul Rahova a fost inaugurat  in 2008. Centrul comercial are trei etaje pentru shopping, entertainment, restaurante si servicii si  600 locuri de parcare. Malll-ul a avut si un cinematograf insa acesta s-a inchis.

Liberty Center din Rahova a fost cumparat in 2012 de catre bancile creditoare in urma unui dosar de executare silita.

Baneasa Shopping City - cartierul Baneasa

Baneasa Shopping City se afla la marginea Bucurestiului, pe Soseaua Bucuresti - Ploiesti, dupa aeroportul Baneasa. Mall-ul a fost inaugurat in 2008. Citeste aici mai mult.



Plaza Romania - bd. Timisoara


Plaza Romania se afla pe bd. Timisoara si a fost inaugurat in 2004. Centrul comercial adaposteste 105 de magazine, un supermarket - MEGA IMAGE, o zona de restaurante si cafenele, cinema Movieplex cu 11 ecrane, cazinou, jocuri electronice, centru fitness World Class. Clientii au la dispozitie 1.850 locuri de parcare. Citeste aici mai mult.



Bucuresti Mall - zona Vitan


Primul mall din Capitala a fost deschis in zona Vitan in 1999. Adaposteste 115 de magazine, supermarket- MEGA IMAGE, restaurante, cafenele, fast food si cinema Hollywood Multiplex cu 10 ecrane. Mall-ul are o parcare de 1,850 locuri. Citeste aici mai mult.


Citeste mai multe despre   











[P] JYSK Romania plateste 15 lei / zi pentru tichetele de masa ale angajatilor sai

JYSK Romania, parte a grupului scandinav JYSK Nordic, unul dintre cei mai mari retaileri de mobilier si decoratiuni interioare din Europa, a majorat, incepand cu data de 1 decembrie 2016, valoarea tichetelor de masa acordate angajatilor sai. Astfel, valoarea nominala a unui tichet de masa a ajuns la 15 lei, suma maxima prevazuta de lege.
6914 vizualizari
  • +7 (21 voturi)    
    si daca nu suntem de acord ce? (Vineri, 28 octombrie 2016, 16:29)

    eu sunt [utilizator]

    si cu supermarketurile au fost discutii acum 10 ani cred si toata lumea zicea ca ar fi bine sa se faca la marginea orasului... s-a abanodat discutia pt ca se considera ca deja e prea tarziu... de atunci s-au inzecit numarul supermarketurilor
  • +8 (32 voturi)    
    Infrastructura (Vineri, 28 octombrie 2016, 16:44)

    SorinConstantinoaia [anonim]

    Clar NU este nevoie de aceasta hemoragie de mall-uri pe m2...aâta timp cât ești corigent la capitolul infrstructură!!!!Stau pe Bd Camil Ressu iar efectele megaconstrucției se vad cu ochiul liber! Cartierul este brazdat de câteva săptamani de la inaugurare de șantiere care se confruntă cu avarii pe toate planurile!!!energie-apa- telefonie- de străzi neîncăpătoare...Toate acestea dupa ce investiții de miliarde in borduri, pavaje, alei, sisteme de irigații pentru gazonul și panseluțele neprețuite au fost și sunt înlocuite acum de mormane de pământ toate chipurile din cauza mall-uli ParkLake...
    • +6 (24 voturi)    
      dupa minusurile pe care (Vineri, 28 octombrie 2016, 17:20)

      eu sunt [utilizator] i-a raspuns lui SorinConstantinoaia

      le-ai luat se pare ca ai suparat fanii mallurilor... atat intelegem noi ca natie prin distractie. MALL... ce faci maine? Merg la mall... pe unde te plimbi? prin mall... unde mananci? la mall... totul se petrece la mall... din pacate se intampla toate asta la mall nu pt ca suntem noi mai destepti ca altii ci pt ca nu avem alternative...
      Bucurestiul nu are o zona de promenada... pacat.
  • +9 (17 voturi)    
    deci daca le pui mai departe... (Vineri, 28 octombrie 2016, 17:13)

    Gheorghescu [utilizator]

    ...scade traficul? Pe bune?
    Poate o sa vina si la noi vremea cand mall-urile vor fi depasite, cum se intampla afara. Poate vom transforma spatiile alea in parcuri. verzi sau tehnologice. Acum insa isi au rolul lor.
  • +2 (24 voturi)    
    nu (Vineri, 28 octombrie 2016, 17:14)

    The Great Cornholio [utilizator]

    nu sunt de acord. in orasele mari ale lumii mall-urile si hipermarketurile sunt in zonele de periferie ale oraselor si nu a murit nimeni. la noi sunt doar ocazie de plimbare pentru fitze si o cauza a disparitiei afacerilor mici de la colt de strada (care in orasele mari nu sunt nici ele prea dese ce e drept).
    • 0 (2 voturi)    
      vorbesti (Vineri, 28 octombrie 2016, 19:18)

      nahir [utilizator] i-a raspuns lui The Great Cornholio

      de orase in tari cu economie dezvoltata.
    • 0 (4 voturi)    
      IN CARE ORASE MARI VORBESTI? (Sâmbătă, 29 octombrie 2016, 6:29)

      schroedinger [utilizator] i-a raspuns lui The Great Cornholio

      Cred ca nu te-ai dus nici pana la Barlad!
  • +16 (24 voturi)    
    tipic (Vineri, 28 octombrie 2016, 17:17)

    tudor74 [utilizator]

    Redam rromania rromanilor, nu ?
    Problema sunt soferii bizoni, nu mall-urile ! Cu atat mai mult cu cat aceste mall-uri au parcari subterane imense dar bizonul tot pe strada parcheaza, ca mna, dupa ce a dat 60.000 de euro pe X6 nu isi mai permite 2 lei pt parcare.
    • +6 (8 voturi)    
      E vorba de statut (Vineri, 28 octombrie 2016, 17:48)

      banel [utilizator] i-a raspuns lui tudor74

      Altfel se vede un X6 parcat ghiolbaneste pe spatiul verde, fata de cum ar fi in parcare. Nu mai zic de minutele pierdute la plata parcarii.
      Apoi promovarea...noi il vedem ca nesimtit si il aratam pe facebook, dar la el in comunitate e vazut ca smecher si ii creste popularitatea.
    • +5 (5 voturi)    
      no, no (Vineri, 28 octombrie 2016, 21:15)

      The Great Cornholio [utilizator] i-a raspuns lui tudor74

      nu a dat 60000
      il are fie in leasing, fie inchiriat, fie de la firma, fie de la tata, fie la mana a doua, fie mostenit (a se citi cumparati cu banii de pe apartamentul bunicii). sunt putini cei care au dat 60000 munciti pe el.
    • +4 (4 voturi)    
      X6 (Sâmbătă, 29 octombrie 2016, 1:36)

      nelu_pirvu20051217289883408 [utilizator] i-a raspuns lui tudor74

      Nu frate, nu se duce în parcare că acolo nu-l vede nimeni când coboară din X6, pe când în stradă îl văd toţi amărăştenii şi se simte şi el bine, că doar asta e singura lui plăcere, să meargă cu gipanu' la mall să-l vadă lumea, că de cumpărat, oricum nu are bani....
  • -1 (19 voturi)    
    Nu sunt de acord! (Vineri, 28 octombrie 2016, 17:28)

    EuSiCuMine [utilizator]

    Nu se construiesc mall-uri si super magazine in interiorul oraselor! Si asta stiu si edilii nostri, dar banul si spaga conteaza!
    • +2 (6 voturi)    
      DA' UNDE SE CONSTRUIESC? (Sâmbătă, 29 octombrie 2016, 6:31)

      schroedinger [utilizator] i-a raspuns lui EuSiCuMine

      Pe langa aeroporturi?
      Din ce grote ati iesit?
  • +1 (15 voturi)    
    NU mall-uri! (Vineri, 28 octombrie 2016, 17:28)

    MihaiNicolita [utilizator]

    In locul "verandei" se putea face un parking de mii de locuri care ar fi golit toata Colentina si stradutele adiacente de masinile stationate ilegal: se castiga o banda pe sens si muuult timp in trafic. Cine trece zilnic prin Colentina stie ce trafic de cosmar e acolo! :(
    • +14 (14 voturi)    
      Degeaba (Vineri, 28 octombrie 2016, 17:50)

      banel [utilizator] i-a raspuns lui MihaiNicolita

      Ai exemplul parcarii de la Universitate...bizonii parcheaza acolo unde le este mai comod, adica la 5 metri de destinatie...nu conteaza ca-i in mijlocul strazii.
      • +3 (13 voturi)    
        Amenzi! :) (Vineri, 28 octombrie 2016, 19:03)

        MihaiNicolita [utilizator] i-a raspuns lui banel

        Crezi ca bizonii din vest s-au civilizat de la sine? Stai linistit, au primit amenzi la greu iar politia i-a directionat catre parcarile existente. Usor-usor au invatat ca parcarea platita e mai ieftina decat amenzile repetate. Amenzile si locurile de parcare sunt in tandem, una fara alta nu are efect. La Universitate e bizoneala pt ca Politia nu-si face treaba (adica nu da amenzi) dar asta nu tine de subiectul "mall". :)

        Seara faina tuturor!
        • +3 (3 voturi)    
          e o afacere (Vineri, 28 octombrie 2016, 20:49)

          pehash [utilizator] i-a raspuns lui MihaiNicolita

          daca investitorul ar fi stiut ca e profitabil sa faca parcari, ar fi facut parcari. daca ti se pare o oportunitate, poti sa deschizi tu o parcare pe Colentina ;)
  • +10 (14 voturi)    
    Problema nu e unde, ci cum (Vineri, 28 octombrie 2016, 17:44)

    banel [utilizator]

    Adica nu faci mall fara un studiu de impact asupra comunitatii. Adica trafic generat, necesar locuri de parcare, zgomot, poluare, integrare in aspectul general al zonei etc.
    Din pacate autoritatile noastre, fie din incompetenta, fie din interes, aproba constructiile fara a tine cont de impact. De multe ori cei care aproba sunt chiar arhitecti implicati in astfel de proiecte.
    • -2 (4 voturi)    
      o postare foarte buna (Vineri, 28 octombrie 2016, 22:01)

      un.robot [utilizator] i-a raspuns lui banel

      bravo!
  • -2 (16 voturi)    
    Mall-urile ne sufoca. La propriu. (Vineri, 28 octombrie 2016, 18:03)

    Dedalus [utilizator]

    Intr-adevar, tarile civilizate protejeaza micile magazine din centrul oraselor. Este un obiectiv social clar in asta.

    Mai mult, numarul mare de Mall-uri nu vad prin ce se justifica. Au luat din spatial verde exact in locurile unde era mai mare nevoie de el.

    Suprafete betonate + traffic generat = poluare mai mare.

    Cred ca oeamenii care doresc asa ceva pot sa se duca pentru haine de marca in afara orasului, in loc sa ma puna pe mine in pericol de un cancer la plamani si sa subrezeasca sanatatea copiilor.
    • +6 (8 voturi)    
      clar asta :) (Vineri, 28 octombrie 2016, 19:55)

      CRMS [utilizator] i-a raspuns lui Dedalus

      In loc de Promenada sigur se facea un parculet cu lac si hidrobiciclete.
      Primaria il facea... pentru corporatisti sa se relaxeze in pauza de pranz..dar ai naibii spagari au aprobat un mall.
    • -1 (3 voturi)    
      mall "intravilan" (Sâmbătă, 29 octombrie 2016, 0:48)

      287 [utilizator] i-a raspuns lui Dedalus

      nu am putut da decat un vot... nu inteleg de ce atatea minusuri, pt ca este cel mai bun comentariu pe acest subiect.
  • -1 (7 voturi)    
    nu sunt de acord.. (Vineri, 28 octombrie 2016, 21:40)

    akillies [utilizator]

    ..traficul e dat peste cap in fiecare zona in care apare un mall, iar resursele banesti ale comunitatii (judecand dupa aspectul cartierelor) scad - in loc sa creasca.

    Si nu au ce cautqa Mall-uri in orase.. la periferie da, in orase, nu; in parcuri, nu; in zone deja aglomeratede trafic, nu!
  • +2 (4 voturi)    
    am nesansa (Vineri, 28 octombrie 2016, 23:21)

    sadestwank [utilizator]

    sa locuiesc vis a vis de un kaufland in mijlocul unui oras de provincie. Magazinul genereaza o poluare fonica de nedescris zi si noapte atat prin camionele care aprovizioneaza, dar vin cu ore inainte, si astepata cu motoarele pornite, dar si parcarea care este concurs de drifting dupa inchidere. O mizerie! Garda de mediu nu se baga.
  • +5 (7 voturi)    
    Lasati mall-urile in pace! (Sâmbătă, 29 octombrie 2016, 3:21)

    Don Ciccio [utilizator]

    Nu toti avem masina personala cu care sa ne deplasam spre periferia orasului pentru a ne face cumparaturile intr-un mall marginas.

    Mai degraba, rezolvati spinoasa problema a aglomeratiei din timpul saptamanii - cand oamenii se duc la serviciu, iar dupa-amiaza se intorc de la serviciu. Tema mall-urilor care creeaza, vezi Doamne, ambuteiaje si aglomeratie in trafic este falsa si populista!

    Cea mai mare poluare este in timpul zilelor lucratoare, nu in weekend.

    De ce sa fie protejate niste magazine din Centrul orasului? Ale cui sunt acele magazine? De ce sa aiba un regim preferential acele magazine din Centru?

    Chestiunea mall-rilor care deranjeaza vecinii este cusuta cu multa ata alba si foarte subtire...

    Mai bine, largiti soselele, creati o infrastructura rutiera capabila sa preia fluxul auto (in continua crestere!) si sinronizati semafoarele.

    Lasati mall-urile la locul in care se afla in prezent. De ele avem nevoie, nu de pravaliile inceputului de secol XX!
  • +3 (5 voturi)    
    dap, suntem de acord (Sâmbătă, 29 octombrie 2016, 16:01)

    J_W [utilizator]

    Pana una alta Bucurestiul are nevoie de parcari incat sa nu mai parcheze toti nesimtitii pe avarii in fata shaormeriei. Si aceste mall-uri sunt singurele proiecte prin care s-au construit (ce-i drept ca efect secundar, dar binevenit) parcari de mari dimensiuni in Bucuresti.

    Ca romanii sunt tot nesimtiti si parcheaza pe trotuar ca sa economiseasca 2 lei (sau nici aia, pt ca parcarea in multe mall-uri e gratis sau gratis in primele 2 ore) este altceva, dar primul pas ar fi sa se construiasca cat mai multe parcari. Pasul 2 ar fi sa se si dea amenzi pt cei care parcheaza neregulamentar si/sau sa li se ridice masinile.

    M-am saturat de hipsterii care il iau pe nu in brate si se opun dezvoltarii de orice fel fara sa vina cu solutii viabile. Daca ar fi dupa ONG-istii (care de multe ori au interese dubioase) n-ar mai trebui sa se faca nimic in tara asta.
    • +4 (4 voturi)    
      cerc vicios (Sâmbătă, 29 octombrie 2016, 16:59)

      CRMS [utilizator] i-a raspuns lui J_W

      Au fost mai multe proiecte privind constructia de parcari mari in Bucuresti.
      Investitorii au renuntat insa intrucat Politia nu amendeaza parcatul aiurea.
      Cea mai buna dovada este parcarea de la Universitate, unde culmea de multe ori deabia ai loc sa intri cu masina din cauza multelor masini parcate aiurea in preajma intrarilor in subteran.
  • +1 (3 voturi)    
    de acord (Duminică, 30 octombrie 2016, 0:22)

    serban_d [utilizator]

    Atata timp cat ofera suficiente locuri de parcare! In cazul Veranda Obor inteleg ca s-au creat 1200 de locuri noi de parcare, ceea ce e decent. Problema nu cred ca este a mallurilor, ci a cladirilor de birouri.

    De exemplu, viitorul turn de langa Unirii are 18 etaje si... 161 de locuri de parcare prevazute.

    http://www.hotnews.ro/stiri-administratie_locala-21377162-inceput-lucrarile-turnul-birouri-18-etaje-corneliu-coposu-din-capitala.htm
  • +3 (3 voturi)    
    jumatatea plina vs jumatatea goala (Luni, 31 octombrie 2016, 11:30)

    AlexandruBerevoianu [anonim]

    Depinde de perspectiva din care privesti lucrurile; atata timp cat se vor justifica economic, vrem nu vrem, mallurile vor continua sa apara; si vor continua sa schimbe peisajul urban in bine atata timp cat vor fi amplasate unde trebuie; oricum cu sau fara malluri problema traficului se va pune din ce in ce mai acut, ne prea existand viziuni coerente de perspectiva asupra acestuia iar proiectele de transport in comun sunt de departe insuficiente;


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri