Cum a cheltuit Primaria Bucuresti 60 de milioane de lei pentru modernizarea Soselei Iancului: artera rutiera nu are locuri de parcare, iar autobuzele nu au loc intr-una din statii

de Catiusa Ivanov     HotNews.ro
Vineri, 5 februarie 2016, 17:20 Actualitate | Administratie Locala

Sos Iancului-septembrie-2015
Foto: Hotnews
Primaria Capitalei a terminat modernizarea Soselei Iancului, iar circulatia tramvaielor a fost reluata. Desi lucrarile au costat 60 milioane de lei, primele probleme au inceput deja sa apara. Potrivit proiectului initial, linia de tramvai si refugiile trebuiau proiectate in asa fel incat autobuzele sa poata circula pe banda tramvaiului si stationa in statiile acestuia, un fel de banda unica pentru transportul public. Problema e la una dintre statii, unde autobuzele nu incap daca vin doua in acelasi timp din sensuri opuse. In plus, locuitorii din zona sunt revoltati ca artera nu are prevazute locuri de parcare pe margine, iar Primaria Capitalei nu a construit nici cele doua parcari etajate in spatele blocurilor, anuntate in cadrul proiectului.

Alex Ichim, purtatorul de cuvant al Primariei Capitalei spune ca autobuzele nu incap intr-o singura statie, fiind vorba de o eroare de proiectare. "Politia Rutiera a cerut ca un refugiu de tramvai sa fie mutat, din cauza unei intersectii cu o strada secundara, si s-a ajuns sa avem doua refugii in paralel, astfel ca nu incap autobuzele daca vin din ambele sensuri in acelasi timp. Aceasta decizie a fost luata in 2012-2013 si directia de Drumuri din Primaria Capitalei a fost de acord", a explicat acesta pentru HotNews.ro.

In ceea ce priveste parcarile, chiar daca pe bulevard nu a fost prevazut de la inceput niciun loc de parcare, in 2015, Primaria Capitalei a anuntat ca va face doua parcari supraetajate intre blocurile din spatele Soselei Iancului, pe strazile Dridu Georgescu si Stanescu Gheorghe, acestea urmand sa aiba 250 de locuri.

"Conform aprobarilor obtinute pana acum, dupa finalizarea lucrarilor de modernizare a Soselei Iancului, oprirea va fi interzisa pe margine. Dar sunt prevazute a fi realizate doua parcari in incinta blocurilor de pe Sos. Iancului. Una este pe str. Dridu Georgescu, iar cealalta pe str. Stanescu Gheorge. Ambele vor avea in jur de 250 de locuri. Acum incercam sa obtinem avizele pentru autorizatiile de construire a celor doua parcari. Din pacate pana in prezent nu am obtinut avizul de la Mediu pentru realizarea lor. Exista niste discutii ca ar fi spatii verzi intre blocuri desi nu sunt. Aceste parcaje vin si ajuta mediul, plus  ca se are in vedere realizarea unor spatii verzi. Aceste parcari impreuna cu parcarile de la viitorul spatiu comercial de pe Sos Iancului - dorim sa facem un parteneriat cu ei  pentru acceptarea pe timpul noptii a masinilor riveranilor in parcare - vor scoate toate masinile care stationeaza pe Iancului", a declarat Ion Dedu, fostul director al  directiei de Infrastructura din Primaria Capitalei, pentru HotNews.ro, in  ianuarie 2015.

Pana acum insa nu s-a facut nimic. Daca in timpul lucrarilor oamenii parcau pe linia de tramvai, si a fost liniste, acum acestia sunt revoltati ca nu au unde sa parcheze.

Alex Ichim, purtatorul de cuvant al Primariei Capitalei, spune ca pe Soseaua Iancului nu au fost niciodata locuri de parcare, existand mereu interdictia de a parca pe prima banda. "Lipsa parcarilor a fost o lipsa de viziune a fostei administratii. In ceea ce priveste parcarile supraterane, legislatia din Romania prevede acordul vecinilor. Cand li s-a adus la cunostinta celor care locuiesc acolo ca se va face o parcare supraterana cu plata nu si-au mai dat acordul. Au preferat sa mentina parculetul. De asta proiectul nu s-a mai facut", a explicat Alex Ichim.

Mai mult, Ichim spune ca investitiile facute in acest proiect nu se justifica deoarece nu aduce imbunatatiri ale traficului in zona.


Ce lucrari a anuntat, in 2013, Primaria Capitalei, pe Sos. Iancului:


- linia de tramvai va fi inaltata cativa centimetri si va folosi si drept banda pentru autobuz. Cele doua mijloace de transport vor avea statii comune pana la intersectia cu Soseaua Pantelimon. Potrivit proiectantilor, aceasta masura a fost luata deoarece de la anul, RATB va afisa orarul mijloacelor de transport in fiecare statie si daca nu vor exista benzi unice pentru transportul in comun, acest grafic nu va putea fi respectat.

- statiile de autobuz si tramvai vor avea copertine;

- pentru circulatia auto vor ramane doua benzi pe sens, intrucat nu se va parca pe marginea bulevardului;

- aceasta artera va fi introdusa in sistemul inteligent de management al traficului, fiind montate semafoare inteligente care isi schimba timpii de asteptare in functie de valorile de trafic. De exemplu, daca la o intersectie se face coada dintr-un anumit sens, semaforul va ramane pe verde mai mult timp, astfel incat sa se decongestioneze traficul;

- pe marginea trotuarului va fi refacuta plantatia de aliniament;

Lucrarile de reabilitare a Sos. Iancului au inceput la jumatatea lunii iunie 2013, costa circa 60 milioane lei, iar licitatia pentru executarea lor a fost castigata de consortiul alcatuit din firmele Tehnologica Radion, TIAB si Via Proiect. Acestea s-au facut la pachet cu lucrarile de modernizare a Sos. pantelimon, pentru cele doua lucrari contractul atribuit fiind de 70 milioane de euro.


Citeste mai multe despre   











Material prezentat de LIDL​

FOTO​ Incearca reteta saptamanii de la LIDL: Sorbet cu fructe de padure, o varianta mult mai putin calorica a inghetatei


Sorbetul este un desert racoritor pe baza de fructe, suc de fructe, apa si zahar, care desi aduce foarte mult cu inghetata, este o varianta mult mai putin calorica insa poate fi la fel de cremos si delicios! Folositi fructe congelate pentru ca sorbetul sa fie consistent si sa va racoreasca instant in zilele toride de vara.
11794 vizualizari
  • +8 (12 voturi)    
    „Viitorul spațiu comercial”? (Vineri, 5 februarie 2016, 17:47)

    aqualung [utilizator]

    Ce spațiu comercial în șoseaua Iancului? Nu ajunge monstrul ăla de MegaMall?
    • +7 (9 voturi)    
      Da (Vineri, 5 februarie 2016, 19:24)

      jcjc [utilizator] i-a raspuns lui aqualung

      Vor să mai facă unul unde era fabrica aceea de confecții. Pare de necrezut, dar așa e.
    • +9 (9 voturi)    
      . (Vineri, 5 februarie 2016, 19:29)

      silmix [utilizator] i-a raspuns lui aqualung

      E vorba de un complex comercial unde era fabrica Zefir.

      Proiectul ala e mai vechi decat megamallu din Pantelimon si ma intreb sincer daca il mai construiesc ca de 6 ani de cand l-au anuntat nu au miscat nimic.
  • +6 (6 voturi)    
    Completare (Vineri, 5 februarie 2016, 19:31)

    silmix [utilizator]

    Cam asta declarau in 2011.....

    "Dorim ca lucrările de demolare a vechilor clădiri să înceapă în două-trei zile, urmând ca în lunile februarie-martie 2012 să începem construcţia efectivă. În termen de un an, adică cel mai târziu în martie 2013, noul centru comercial urmează să fie dat în funcţiune", a declarat pentru B365.ro Alexandru Cazan, reprezentantul firmei Total Fidelity SA, beneficiarul investiţiei.
  • +3 (5 voturi)    
    Banii s-au furat de mult, 80 % in buzunare (Vineri, 5 februarie 2016, 20:49)

    Maniu [utilizator]

    de "jmecheri". Din 15% s-au facut de mantuiala, "lucrari", iar 5%...la partid?
  • +2 (4 voturi)    
    parcari degeaba (Vineri, 5 februarie 2016, 21:06)

    dmnt [utilizator]

    si i timpul asta parcarea supraterana de la Arena Nationala E NEFOLOSITA ! Nici macar angajatii FRF sau UTI NU O FOLOSESC !
  • +2 (14 voturi)    
    locuitorii revoltati.. (Vineri, 5 februarie 2016, 21:53)

    pehash [utilizator]

    sunt cumva aia care au parcat in ultimii 3 ani pe linia de tramvai? :))
    grea viata cand nu-ti da primaria moca 10 metri patrati...
  • +2 (4 voturi)    
    Au angajat 1000 de Dorei (Vineri, 5 februarie 2016, 22:00)

    ProLibertate-AntiMerkel [utilizator]

    pentru chestia asta.
  • +5 (5 voturi)    
    tara lui papura voda (Vineri, 5 februarie 2016, 23:31)

    AdrianaGheorghe [anonim]

    Un acoperis de stadion cu o paguba de 25 de milioane de Euro + restul investitiilor care stau sub semnul intrebarii atat in Bucuresti, o Capitala cu un buget cumulat de peste 1 miliard de Euro, cat si in celelalte orase si comune ale patriei. Ce ne mai mira o sosea proiectata prost? In tot acest context in care banii publici sunt delapidati, reintorsi sub forma de spagi primarilor in functie si mai apoi, o parte din ei, partidelor care ii sustin, ce ar mai fi insemnat un cost de 50 de milioane pentru organizarea celui de-al doilea tur? O cheltuiala infima, care cel mai probabil s-ar fi compensat prin aducerea unor primari mai corecti, unii care sa aiba grija de banul public. http://politicscam.ro/manipulare-mass-media-inducere-in-dezbatere-a-unor-mize-false/
  • +4 (4 voturi)    
    ha (Sâmbătă, 6 februarie 2016, 0:29)

    john70 [utilizator]

    Hahahahaha, inca o imbecilitate Made in Romania.
  • +3 (17 voturi)    
    Hehe (Sâmbătă, 6 februarie 2016, 1:19)

    RichardB [utilizator]

    Am stat 2 ani in Barcelona. Pe toata strada si imprejurimi erau 10 locuri de parcare si cateva garaje extrem de scumpe. Lumea a renuntat la masina ca era prea scump. Aia e, locul in orase aglomerate e scump, cat sa ne permitem luxul sa parcam mereu la indemana si gratis?
    • -2 (12 voturi)    
      AI STAT DEGEABA! (Sâmbătă, 6 februarie 2016, 8:40)

      schroedinger [utilizator] i-a raspuns lui RichardB

      N-ai inteles nimic!
  • +4 (8 voturi)    
    Locuitorii (Sâmbătă, 6 februarie 2016, 8:36)

    TrueBlue [utilizator]

    Locuitorii din zona nu au unde parca dar nici nu sunt de acord cu construirea a doua parcari supraterane. Nici inainte nu era permisa parcarea/oprirea pe prima banda dar ei parcau acolo si reclamau traficul infernal.
  • -4 (8 voturi)    
    Majoritatea tramvaielor pacoste in Bucuresti (Sâmbătă, 6 februarie 2016, 9:10)

    Ion2050 [anonim]

    Liniile costa imens, ca dovada acest tronson mic. Tramvaiele costa exorbitant. Circula goale. Motiv de poluare prin congestionarea traficului auto. Cat este Bucurestiul de prost conceput, ar mai rasufla usurat prin desfiintarea multor linii de tramvai si inlocuirea cu linii de autobuz. Linia lui 41 este eficienta pentru ca s-a intamplat sa traverseze un sector de cerc slab populat din harta orasului.
    • +2 (2 voturi)    
      Tramvaie plouante??? (Sâmbătă, 6 februarie 2016, 17:44)

      mbm [utilizator] i-a raspuns lui Ion2050

      Din cate stiu eu, tramvaiul (ca si troliebuzul) functioneaza cu energie electrica. Ca urmare, nu au teava de esapament si nu emit noxe. Se exclud noxele emise de vatman si calatori ! :P
      • -1 (1 vot)    
        ha (Luni, 8 februarie 2016, 19:54)

        john70 [utilizator] i-a raspuns lui mbm

        daca blocheaza traficul, inseamna ca polueaza indirect.
  • +2 (2 voturi)    
    pana cand... (Sâmbătă, 6 februarie 2016, 10:27)

    liviu_ [utilizator]

    nu se va raspunde penal (si se vor confisca averile) - dar ambele pe bune , nu ca acum - nu se vor termina cretinatatile astea...

    chiar daca nu vor mai face ilegalitati... e mai simplu sa fi incompetent, decat competent si atata timp cat nu le pasa nu se va rezolva nimic in tara asta
  • +3 (3 voturi)    
    statiile de autobuz si tramvai vor avea copertine; (Sâmbătă, 6 februarie 2016, 11:49)

    CititorulComentator [utilizator]

    Alea sunt copertine? Pentru 5 oameni max? Bataie de joc! Trebuie sa fie cat 1 tramvai. Probabil planul include copertina cat 1 tramvai si s-au sifonat banii...
  • +1 (3 voturi)    
    o sosea distrusa (Sâmbătă, 6 februarie 2016, 11:54)

    de-departe-vin [utilizator]

    soseaua iancului avea un oarecare farmec, dat mai ales de vecinatatea cu vatra luminoasa. de cand cu marile proiecte ontanu, soseaua si vecinatatile si-au pierdut nu numai farmecul, dar si linistea. zona a devenit un tobogan de bani pentru pusculite private. e absolut scandalos proiectul de reabilitare a soselei. nu aduce nimic bun, numai stricaciuni si discomfort. sper ca foarte curand acest proiect sa intre in vizorul dna. cred ca vom avea multe de auzit.
  • +3 (3 voturi)    
    Locurile de parcare erau treaba lui Onțanu. (Sâmbătă, 6 februarie 2016, 13:03)

    asavreau [utilizator]

    Primăria București a făcut bulevardul Iancului.Locurile de parcare nu se fac pe bulevard,ci în spațiile dintre blocuri,care sunt administrate de sect.2- Onțanu.Cred-că înfumuratul de Onțanu nici nu sa gândit unde vor parca locuitorii din zonă,când bulevardul va fi redat circulației.Acum își râde în barbă când vede că oamenii se ceartă cu cine nu trebuie.Este drept că nici articolul nu spune.De ce?Nu știu.O fi ceva cu campanie electorală?
  • -1 (1 vot)    
    Ramasi in evul mediu ! (Sâmbătă, 6 februarie 2016, 20:10)

    obvious [utilizator]

    De ce se mai amenajaza linii de tramvai in bulevarde inghesuite? Pe acel spatiu daca ar fi existat 2 benzi pe un sens si alte 2 benzi pe celalalt nu ar fi fost mai bine folosit spatiul de circulatie respectiv?
    • +2 (2 voturi)    
      Nu (Duminică, 7 februarie 2016, 16:35)

      Andrei57 [utilizator] i-a raspuns lui obvious

      Pentru că tramvaiul e cel mai eficient mijloc de transport în comun în afara metroului. Are capacitate mult mai mare decât autobuzele și merge mai repede. Asta dacă nu sunt idioți care să îl blocheze. Și ideal ar fi să meargă lumea mai mult cu tramvaiul și mai puțin cu mașina.


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri