Cat costa curatenia stradala si deszapezirea in Bucuresti, in 2016

de Catiusa Ivanov     HotNews.ro
Miercuri, 3 februarie 2016, 16:43 Actualitate | Administratie Locala

Deszapezire Bucuresti
Foto: Hotnews
Primariile de sector din Bucuresti, cu exceptia Primariei sector 5 unde serviciul este platit de Primaria Capitalei, aloca in 2016 pentru deszapezire si salubrizare circa jumatate de miliard lei, potrivit proiectelor de buget postate in dezbatere publica. Contractele cu firmele care fac curatenie au fost incheiate de primariile de sector inainte de anul 2000, expirand in perioada 2007-2008, iar de atunci au fost prelungite prin numeroase acte aditionale, fara alte licitatii. Cat despre calitatea serviciilor prestate, anul acesta firmele care fac curatenie au fost amendate de mai multe ori fiindca nu au deszapezit bine orasul, iar cat de curat este Bucurestiul se poate vedea cu ochiul liber.



Cat plateste fiecare sector pentru deszapezire, potrivit proiectelor de buget afisate pe site:


Sector 1 -  buget general 1,38 miliarde lei;
Curatenie si deszapezire - 150 milioane lei;


Sector 2 - buget general  999 milioane lei;
Curatenie si deszapezire - 110 milioane lei;


Sector 3 - buget general 886 milioane lei;
Curatenie si deszapezire - 130 milioane lei;

Sector 4 - buget general 545 milioane lei;
Curatenie si deszapezire - 37 milioane lei;

Sector 5
Potrivit unui contract atribuit la finalul anului 2014 companiei Romprest, prin incredintare directa, salubrizarea stradala costa lunar peste 760.000 de euro vara, iar pe timp de iarna aproape 2,5 milioane de euro.

Sector 6 - buget general  939 milioane lei;
Curatenie si deszapezire - 81 milioane lei;



Cine face curatenie in prezent in Bucuresti


Primul contract de prestari servicii de salubrizare din Bucuresti a fost incheiat in data de 10.01.1997, cand Consiliul General al Municipiului Bucuresti a semnat cu SC RER - RWE ECOLOGIC SERVICE SA Bucuresti - REBU un contract pentru o perioada de 10 ani. Ulterior, durata contractului s-a modificat printr-o hotarare de Consiliu General care prevedea reorganizarea serviciului public de salubrizare prin organizarea de licitatii pentru sectoarele 2, 3 si 6, urmand ca in sectoarele 1, 4 si 5 aceasta activitate sa fie realizata, in continuare, de REBU SA.

In sectorul 1 al Capitalei, REBU a facut curatenie pana in august 2007 cand, primaria de sector a facut licitatie pentru desemnarea altui operator. Prima licitatie a fost contestata. In decembrie 2007 s-a organizat o noua licitatie, castigata de compania Romprest, contractul fiind incheiat pe 25 de ani, iar valoarea acestuia este de 450 milioane euro fara TVA.

In sectorul 2 al Capitalei, din 1999 pana in prezent activitatea de salubrizare este  concesionata firmei Supercom, contractul fiind prelungit prin acte aditionale.

In sectorul 3 al Capitalei, din 1999 pana in prezent activitatea de salubrizare este  concesionata firmei Rosal, contractul fiind prelungit prin acte aditionale.

In sectorul 4, REBU face curatenie din 1997 pana in prezent, contractul initial fiind prelungit prin acte aditionale.

In sectorul 5, din 1999 pana in in 2001 activitatea de salubrizare a fost facuta de REBU. In noiembrie 2001, Consiliul local a decis ca salubrizarea si deszapezirea pe raza acestui sector sa fie efectuata de catre Administratia Domeniului Public Sector 5. In 2011, Primaria sector 5 a spus ca nu mai are bani pentru a plati acest serviciu si a cerut ca activitatea sa fie preluata de Primaria Capitalei.

13 noiembrie 2012: Primaria Capitalei a atribuit un contract de aproape 10 milioane de euro pentru salubritare si deszapezire in sectorului 5. Desi este un contract mare, a fost atribuit prin negociere directa. Primaria a motivat prin necesitatea incheierii contractului intr-un termen scurt. Contractul a fost acordat companiei Romprest Service.

2 iulie 2014: Primaria Capitalei a incredintat companiei Romprest un nou contract de peste 2,4 milioane de euro pentru servicii de salubrizare stradala pe raza sectorului 5.

19 decembrie 2014: Nou contract incredintat Romprest pentru sectorul 5.  Potrivit documentului, salubrizarea stradala costa lunar peste 760.000 de euro vara, iar pe timp de iarna aproape 2,5 milioane de euro. Din nou s-a motivat printr-o ‘situatie de urgenta extrema survenita in urma unor evenimente care nu puteau fi prevazute”, de parca nu s-ar fi stiut ca vine iarna si sectorul 5 nu are contract de deszapezire. Cu toate acestea, Primaria sustine in anuntul de atribuire ca ‘pretul cel mai scazut’ a fost criteriul de selectie.


In sectorul 6, din 1999 pana in prezent activitatea de salubrizare este  concesionata firmei URBAN, contractul fiind prelungit prin acte aditionale.

Consiliul Concurentei a atras atentia de mai multe ori Primariilor de Sector si Primariei Capitalei ca licitatiile pentru serviciul de salubrizare trebuie refacute si nu este in regula prelungirea prin acte aditionale a contractelor.

Consiliul General al Municipiului Bucuresti (CGMB) a aprobat marti strategia de salubrizare a Capitalei dupa cateva luni de discutii in contradictoriu. Fara aceasta strategie, potrivit legislatiei in vigoare, Primariile de sector din Bucuresti nu puteau sa faca licitatiile pentru delegarea serviciului. Noile licitatii nu au putut fi facute insa in lipsa unei strategii de salubrizare care sa stabileasca niste indicatori de performanta in baza carora sa se faca licitatiile. Strategia a fost aprobata de Consiliul General al Municipiului Bucuresti abia in aprilie 2015, iar Primaria Capitalei pregateste in prezent documentele necesare organizarii licitatiilor.

Potrivit strategiei adoptate de CGMB, numarul de utilaje care fac curat pe strada si deszapezesc ar urma sa creasca, se vor desfiinta  ghenele de gunoi din blocuri, iar operatorii de salubrizare nu vor mai stropi strazile daca ploua si nu vor mai ridica gunoiul la orele de varf in trafic. Citeste aici mai mult.












Citeste pe Stirile ProTV

Cele mai tari glume si caricaturi, dupa BREXIT. Cum s-a facut haz de necaz dupa iesirea Marii Britanii din UE

BREXIT-ul a fost, de departe, principala tema a mesajelor de pe Twitter, chiar si la ore bune distanta dupa anuntarea rezultatelor.
1977 vizualizari
  • +3 (3 voturi)    
    Observatii (Miercuri, 3 februarie 2016, 16:59)

    Cuca [utilizator]

    1. Desfiintarea ghenelor de gunoi din blocuri este o idiotenie. Si asa destui urangutani arunca gunoiul peste tot, desi nu e nimic mai simplu decat sa il arunce in ghena.. In plus, nu vad pensionarii ducandu-se cu punga de gunoi doua strazi mai incolo pana la tomberoanele din strada. Apoi aceste tomberoane vor mirosi infernal - asa, in bloc, platim pe cineva ca sa tina in permanenta curatenie in ghena - spalat de tomberoane, etc. Platim multisor, dar este luna. Am pus si faianta in ghena, ca sa fie usor de spalat. Inchipuiti-va ce va fi la tomberoanele comune. Si prin ce noroi amestecat cu gunoaie va trebui sa calci ca sa ajungi la ele ! Avem niste tigani in zona si ei stau la case si nu si-au facut, desigur, contracte cu firma de salubritate, asa ca isi arunca in permanenta gunoiul in strada - tot noi, romanii, il stringem si pe-ala, ca ne este scarba sa traim printre munti de gunoaie. Inchipuiti-va citi vor arunca gunoaiele in strada de acum inainte, daca se aplica idiotenia asta de masura !

    2. Oamenii care fac curat.... niste amarati, saracii de ei. Banuiesc ca sunt platiti cu leafa minima. Dar pe de alta parte.... nici nu prea fac nimic. Deseori ii vad dormind in holul blocului nostru, atunci cand se intimpla sa vin mai tirziu acasa..
  • 0 (0 voturi)    
    La sector 2 a fost dezastru (Miercuri, 3 februarie 2016, 18:30)

    benicio [utilizator]

    110 milioane lei la sectorul 2? Se putea inota in zapezi pe multe din trotuarele arterelor principale, zile intregi, chiar in perioada cand a fost gerul mai mare.
  • +3 (3 voturi)    
    Bani aruncati pe apa sambetei (Miercuri, 3 februarie 2016, 20:05)

    bigbrother [utilizator]

    eu stau in sectorul 3 si cel putin in privinta dezapezirii, aici a fost prapad. Mai exact, printre blocuri nu s-a vazut cauciuc de masina de dezapezit, la cateva zile dupa zapada erau deja santuri numa' bune de rupt masina.

    De trotuare ce sa mai spun, i-a durut fix pe stanga pe aia de la primarie sa curete trotuarele. Si nu ma refer la partea din fata blocurilor, ci zonele care tineau de primarie.

    De curatenie, ce sa va spun: dupa zapada a ramas kk de caine peste tot. Stiu ca nu e treaba primariei sa stranga dupa caine, dar exista politie locala si pot da amenzi a.i nesimtitii care nu vor sa se aplece si sa stranga dupa animal, sa plateasca pentru asta.

    De fapt, si aici e o problema: pentru ca nu e nici curat pe strazi, in orice anotimp ar fi. Vara trecuta cel putin era o intreaga aventura sa gasesti un cos si mai ales, cosul sa nu dea pe afara de mizerie lasata cu zilele.

    In conditiile astea, ma intreb pe ce se dau acei bani si mai ales, de ce se fac aceste contracte la nivel de primarii de sector si nu la nivel de oras. Sunt convins ca daca s-ar face un contract comun impartit la firmele participante, acestea ar scadea pretul, ar fi verificate mai usor, ar fi controlati mai bine banii. Este mai mult decat necesar ca acest oras sa aiba parte de un singur punct de decizie a.i solutiile sa fie unitare, ieftine si aplicabile, altfel platim prietenii primarilor care isi fac afacerile pe banii nostri.
    • +1 (1 vot)    
      da, dar avem broduri roz, inalte! (Vineri, 5 februarie 2016, 12:10)

      Crioan [utilizator] i-a raspuns lui bigbrother

      Cu deszapezirea, nu a fost prea bine, insa trebuie sa recunoastem meritele incontestabile ale domnului Negoita: care alt sector se mai poate lauda cu atatea broduri roz, garduri inalte de tot pt locurile de joaca, sau cu pergola violeta si uncornul cu putza de pe Bdul Unirii?!
  • 0 (0 voturi)    
    /// (Vineri, 5 februarie 2016, 8:21)

    IonMiron1 [anonim]

    Sector 6 - buget general 939 milioane lei
    Curatenie si deszapezire - 81 milioane lei

    A facut Manescu asta numai contracte corecte in sector 6, strazile sunt pline de mizerie, sa nu mai vorbim de deszapezire, 2 masini mari si late am vazut in tot sectorul6 la deszapezire, si alea aruncau zapada in fata caselor, dupa aia ne obliga pe noi sa o dam din fata casei pentru prostia lor,unde sunt toti banii?
  • 0 (0 voturi)    
    Sector 6 (Vineri, 5 februarie 2016, 22:57)

    MarianVladescu1 [anonim]

    Acest primar(Sector 6, Manescu) stie doar sa fure si sa plece in vacante pe banii nostrii!!! Nu a facut nimic bbun in acest sector!!! E pe primul loc, dar in sens negativ, la curatenie, dezapezire, spatii verzi si multe altele!!!
  • 0 (0 voturi)    
    Bataie de joc !!!!! (Sâmbătă, 6 februarie 2016, 0:46)

    VoicuDiana [anonim]

    Sector 6 - buget general 939 milioane lei;
    Curatenie si deszapezire - 81 milioane lei;
    Bataie de joc pe bani publici , pe niste servicii inexistente , asta este administratia Manescu .
  • 0 (0 voturi)    
    Administratia Manescu (Sâmbătă, 6 februarie 2016, 1:07)

    VoicuDiana [anonim]

    Daca esti un om care nu platesti taxe si impozite fac tot posibilul sa iti faca rau , daca platesti banii nu se intorc sub forma de servicii ci doar ii facem salariul mai mare lui Manescu si prietenii lui .


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi