Curatenia in Bucuresti: marile noutati din noua strategie de salubrizare in Capitala - se desfiinteaza ghenele din bloc si nu se mai ridica gunoiul la orele de varf in trafic

de Catiusa Ivanov     HotNews.ro
Joi, 30 aprilie 2015, 9:42 Actualitate | Administratie Locala

Gunoi menajer
Foto: USER UPLOADED
Consiliul General al Municipiului Bucuresti (CGMB) a aprobat marti strategia de salubrizare a Capitalei dupa cateva luni de discutii in contradictoriu. Fara aceasta strategie, potrivit legislatiei in vigoare, Primariile de sector din Bucuresti nu puteau sa faca licitatiile pentru delegarea serviciului. Contractele care sunt acum in vigoare in Bucuresti au fost incheiate inainte de anul 2000, expirand in perioada 2007-2008, iar de atunci au fost prelungite prin numeroase acte aditionale. Fiecare din cele sase sectoare ale Capitalei cheltuie anual circa 100 milioane de lei pentru salubrizare, cu rezultate contestate de locuitori. In ceea ce priveste in mod direct cetatenii, numarul de utilaje care fac curat pe strada si deszapezesc ar urma sa creasca, se vor desfiinta  ghenele de gunoi din blocuri, iar operatorii de salubrizare nu vor mai stropi strazile daca ploua si nu vor mai ridica gunoiul la orele de varf in trafic.

Cornel Pieptea, viceprimar al Capitalei, a declarat pentru HotNews ca principala modificare adusa de strategie este ca Primariile de sector se vor ocupa in mod exclusiv de activitatea de salubrizare, iar Primaria Capitalei va superviza aceasta activitate. In plus, Primariile de sector vor putea incepe licitatiile pentru delegarea acestui serviciu catre alti operatori privati.

"Principala modificare adusa de noua lege a salubrizarii si de strategia adoptata marti de CGMB este ca sectoarele Capitalei organizeaza activitatea de salubrizare, fac licitatiile, deruleaza contractele si platesc aceasta activitate. Pe vechea lege, Primaria Capitalei se ocupa de asta, iar delegarea catre sectoare s-a facut in baza unei hotarari de Consiliu General. Acum Primaria Capitalei face strategia de salubrizare in care stabileste regulile pe care sectoarele trebuie sa le respecte si tot ea este proprietara deseurilor. Noi stabilim cat valorificam, cat merge la groapa de gunoi, cat la incinerator. Apoi, dupa modificarea legii si aprobarea strategiei de salubrizare, Primariile de sector pot face licitatiile pentru delegarea serviciului. Cred ca aceasta strategie va aduce servicii de o mai buna calitate pentru bucuresteni", a explicat pentru HotNews.ro Cornel Pieptea.

"Aceasta strategie este o conditie pe care noua Lege a salubrizarii o impune. Ea da mai multe competente sectoarelor pe acest serviciu si creaza cadrul legal pentru organizarea licitatiilor pentru delegarea acestui serviciu. Mi se pare ca termenul limita pana la care trebuie facute licitatiile este 2017", spune si Mircea Raicu, consilier general.

Consiliul Concurentei a atras atentia de mai multe ori Primariilor de Sector si Primariei Capitalei ca licitatiile pentru serviciul de salubrizare trebuie refacute si nu este in regula prelungirea prin acte aditionale a contractelor. In lipsa strategiei de salubrizare aceste licitatii nu pot fi facute deoarece nu existau indicatori de performanta in baza carora sa se faca licitatiile.

Strategia obliga municipalitatea sa realizeze un incinerator pentru deseuri si impune standarde de calitate pe care prestatorii acestui serviciu trebuie sa le respecte.

"Punctual, strategia prevede realizarea unui incinerator pentru deseuri. Din discutiile cu reprezentantii Comisiei Europene acest incinerator trebuie sa aiba o capacitate de cel putin 300.000 tone de gunoi pe an, iar dupa realizarea sa Bucurestiul va avea o noua sursa de energie electrica si termica. Apoi, cand s-a discutat strategia au fost discutii aprinse referitor la cine va stabili modelul cosurilor de gunoi. A ramas ca operatorii economici sa vina cu propuneri, iar Primaria Capitalei sa se pronunte. Nu putem ca pe un bulevard care se afla in doua sectoare sa avem pe o parte un model de cos de gunoi si pe cealalta parte altul. De asemenea, au fost divergente intre Primaria Capitalei si sectoare intrucat noi doream sa avizam programele si sa facem planul de salubrizare la nivelul orasului, in cazul in care exista operatori care nu isi fac treaba sa ii putem atentiona. Strategia impune standarde privind utilajejele raportat la suprafata care trebuie salubrizata si numarul de locuitori. Operatorii de salubrizare trebuie sa aiba mai multe utilaje. Acum societatea de salubrizare din sectorul 6 detine foarte putine utilaje si sunt probleme. O alta noutate este ca Primaria sectorului 5 si-a exprimat dorinta ca pe raza sectorului sa se ocupe de salubrizare Primaria Capitalei", a mai spus Pieptea.

In acest moment, numarul de utilaje de deszapezire, de exemplu, difera foarte mult de la sector la sector. Potrivit informatiilor comunicate de Primaria Capitalei, in Bucuresti, in luna februarie 2015, cand au fost  ninsori abundente, au iesit pe teren 332 de utilaje. Situatie defalcata pe sectoare: Sectorul 1: 154 utilaje; Sectorul 2: 34 utilaje; Sectorul 3: 44 utilaje; Sectorul 4: 42 utilaje; Sectorul 5: 19 utilaje; Sectorul 6: 39 utilaje.


Primarul sectorului 4, Cristian Popescu-Piedone, intrebat de HotNews.ro ce parere are despre noua strategie de salubrizare spune ca "se putea si mai bine". "Contractul cu operatorul de salubrizare de pe raza Sectorului 4 expira in luna Ianuarie 2017. Sper ca aceasta noua strategie va imbunatati calitatea serviciului oferit cetatenilor", a spus Piedone.

Ce aduce nou strategia de salubrizare


- razuirea rigolelor  se va realiza cel putin o data pe luna;

- intervalul  orar recomandat pentru spalarea strazilor cu jet de apa va fi, cu precadere, intre orele 22:00-6:00;

- in zilele eu precipitatii (cu durate mai mari de doua ore), nu se spala si se stropeste carosabilul. Daca  aceste fenomene  apar in timpul derularii acestei  operatii se intrerup brusc, urmand a se relua dupa ce carosabilul s-a uscat.

- transportul deseurilor se  va realiza numai  cu autovehicule   destinate  acestui  scop,  acoperite   si cu dispozitive  de golire automata  a recipientelor  de colectare, care sa nu permita imprastierea prafului,  emanarea de noxe sau scurgeri de lichide in timpul transportului.

- maturile/periile folosite la maturarea strazilor se vor inlocui cu echipamente  de aspiratie. In primii  3 ani se vor inlocui  in procent de 50%, urmand ca in urmatorii 3 ani sa fie inlocuite in procent de 100%.

- operatorii  serviciului  de salubrizare  au obligativitatea  sa asigure cosuri stradale speciale,  dotate cu  saculeti/pungi,   care  sa  fie  destinate  colectarii  de  catre  cetateni  a  deseurilor  si dejectiilor provenite  de la animalele  de companie;

- numarul de cosuri de deseuri stradale se va stabili, astfel incat, in zonele intens circulate sa fie la o distanta de maxim 10 m;

- operatorii serviciului de  salubrizare   au  obligativitatea   sa  asigure  cosuri  pentru   colectarea deseurilor stradale pe  toate  arterele,  cu precadere  in zonele  unde  se afla trecerile  de pietoni,  cat  si in statiile si refugiile RATB. Cosurile  care  vor fi amplasate  in  statiile RATB trebuie  sa nu ingreuneze  accesul caiatorilor in mijloacele  de transport;

- in maxim 2 ani de la aprobarea strategiei se vor dezvolta  sisteme ingropate  sau semingropate pentru colectarea  separata  a deseurilor  cu precadere  in  zone  intens  circulate  pietonal, in jurul pietelor  agroalimentare  si de  flori  sau in apropierea  marilor intersectii;

- programele   de  deszapezire   si  combaterea  poleiului,   vor  fi  executate,   de  catre  operatorii   de salubrizare,  pe absolut  toate  arterele   de circulatie   din  fiecare   sector,  si se aplica imediat  de la declansarea  fenomenelor  meteorologice  specifice  finalizandu-se in maxim  4 ore de la incetarea  acestor fenomene;

- operatiunile de incarcare,  transport,  descarcare  si depozitare  a zapezii  si a ghetii  se  realizeaza concomitent   cu  operatiile  de  deszapezire   si combatere  polei  si  se  finalizeaza  in  maxim   8  ore  de  la Incetarea fenomenelor  meteorologice.  

- locatiile unde se va depozita  zapada, vor fi betonate,  obligatoriu  cu acces  la instalatia  de canalizare  pentru  a se preintampina  poluarea  solului  cu substante  chimice. Aceste terenuri vor fi puse la dispozitia operatorilor de salubrizare de Primaria Capitalei;

- operatorii de salubrizare  au obligatia de adeszapezi refugiile pietonale si statiile de transport in comun. Pana acum aceasta operatiune era facuta de RATB.

- persoanele  fizice  si juridice,  au obligatia  ca pe timp  de iarna  sa indeparteze turturii  de gheata formati  la nivelul  acoperisului  imobilului/constructiei,  si sa curete, in maximum 24 de ore dupa incetarea ninsorii,  zapada  depusa  si gheata formata,  de pe trotuarele  aferente imobilelor  unde  domiciliaza   sau isi desfasoara  activitatea;

- utilajele care fac deszapezirea trebuie dotate cu GPS;

- programele de prestatie pentru efectuarea activitatii de deszapezire trebuie avizate de PMB;

- rapoartele    privind   volumele   de lucrari  executate    lunar  de  catre operatorii    de  salubrizare    vor  fi inaintate    spre  avizare   Primariei   Municipiului     Bucuresti. Nu  vor  fi  acceptate   la  decontare   documentele     care   nu  contin viza  Primariei   Municipiului    Bucuresti;

- operatorii  de salubrizare  vor raporta  lunar Primariei  Municipiului  Bucuresti  cantitatile  de deseuri colectate,  valorificate  si eliminate;

- in situatiile  extreme  de caderi abundente  de zapada,  pentru  a nu se  perturba/intrerupe traficul in Municipiul  Bucuresti,  operatorii  de salubrizare  vor putea  actiona punctual  (la solicitarea Primariei Municipiului   Bucuresti/Primarului   General)   si in  afara  ariei  de competa stabilita prin contractul  de delegare  de gestiune al serviciului  de salubrizare.

- pana in 2025 se va renunta la folosirea ghenelor din interiorul blocurilor.  Va putea  ramane in functiune camera  de la parterul  blocului  care va fi amenajata corespunzator, salubrizata si   igienizata  prin  grija  asociatiei  de proprietaril/locatari;

- tot pana  anul  2025 este  obligatoriu  a se realiza  In  interiorul  cartierelor "insule" de  colectare separata a deseurilor. Aceste "insule"  vor contine platforme  pe care se vor amplasa recipienti pentru colectarea  separata a deseurilor. Aceste spatii vor fi delimitate  si semnalizate  corespunzator. Se vor lua masuri ca accesul sa se faca doar de catre cei deserviti. Acest  sistem  va contine  containere  de  suprafata,  ingropate  sau  semingropate,  care  vor  permite  eliminarea   mirosurilor caracteristice,  precum si eliminarea  disconfortului  vizual. Fiecare ansamblu de locuinte,  zona rezidentiala sau cartier nou construit vor fi dotate cu sistemele mentionate  anterior;

- in mod obligatoriu  colectarea  deseurilor  menajere nu se va face in intervalele  6:30-8:30  si 15:30-18:30 pe  bulevarde  si pe  arterele  cu  trafic RATB (transport  public),  pentru  a nu  se  suprapune   cu varfurile   de  trafic  rutier.  Pe  timpul  noptii cel putin 30%  din  programele   de  colectare   a  deseurilor menajere  se vor efectua in intervalul 22.00 - 6:00.

In strategie este specificat si de cate ori trebuie spalate si maturate bulevardele:

- bulevardele, strazile principale si zonele aglomerate vor trebui maturate o data pe zi si spalate de doua ori pe saptamana
- strazile secundare ar trebui maturate o data la doua-trei zile si spalate o data la doua saptamani
- rigolele din zonele aglomerate si de pe bulevardele principale ar trebui curatate o data pe luna. Pe strazile principale si secundare, o data la trei luni;

Gunoiul menajer ar trebui ridicat:

- pe perioada sezonului cald (1 aprilie - 1 octombrie) zilnic din zonele aglomerate, unitatile sanitare si de alimentatie publica, gradinite si crese. O data la doua zile din restul zonelor;
- in anotimpul rece, la cel mult trei zile in toate zonele;

Obiective acestei strategii sunt  reciclarea a cat mai multe deseuri si valorificare acestora, eliminarea depozitarii necontrolatesi reducerea   cu  15%  a  cantitatilor   de  deseuri   depozitate   la depozitele  de  deseuri.

Constatarea   contraventiilor    si  aplicarea   sanctiunilor pentru nerespectarea strategiei se va face de   catre   imputernicitii primarului  general si de cei ai primarilor de sector.


Noua Lege a salubrizarii a fost adoptata in septembrie 2014, iar potrivit acesteia Consiliul General al municipiului Bucuresti trebuia sa adopte strategia de salubrizare  in termen de 60 de zile de la publicarea legii. Acest lucru nu s-a intamplat deoarece primarii de sector si consilierii generali nu au fost de acord cu forma propusa de Primaria Capitalei, deci nu au adoptat-o.



Cine face curatenie in prezent in Bucuresti si cati bani plateste fiecare sector


Primul contract de prestari servicii de salubrizare din Bucuresti a fost incheiat in data de 10.01.1997, cand Consiliul General al Municipiului Bucuresti a semnat cu SC RER - RWE ECOLOGIC SERVICE SA Bucuresti - REBU un contract pentru o perioada de 10 ani. Ulterior, durata contractului s-a modificat printr-o hotarare de Consiliu General care prevedea reorganizarea serviciului public de salubrizare prin organizarea de licitatii pentru sectoarele 2, 3 si 6, urmand ca in sectoarele 1, 4 si 5 aceasta activitate sa fie realizata, in continuare, de REBU SA.

In sectorul 1 al Capitalei, REBU a facut curatenie pana in august 2007 cand, primaria de sector a facut licitatie pentru desemnarea altui operator. Prima licitatie a fost contestata. In decembrie 2007 s-a organizat o noua licitatie, castigata de compania Romprest, contractul fiind incheiat pe 25 de ani, iar valoarea acestuia este de 450 milioane euro fara TVA.

In sectorul 2 al Capitalei, din 1999 pana in prezent activitatea de salubrizare este  concesionata firmei Supercom, contractul fiind prelungit prin acte aditionale.

In sectorul 3 al Capitalei, din 1999 pana in prezent activitatea de salubrizare este  concesionata firmei Rosal, contractul fiind prelungit prin acte aditionale.

In sectorul 4, REBU face curatenie din 1997 pana in prezent, contractul initial fiind prelungit prin acte aditionale.

In sectorul 5, din 1999 pana in in 2001 activitatea de salubrizare a fost facuta de REBU. In noiembrie 2001, Consiliul local a decis ca salubrizarea si deszapezirea pe raza acestui sector sa fie efectuata de catre Administratia Domeniului Public Sector 5. In 2011, Primaria sector 5 a organizat licitatie pentru delegarea serviciului de salubrizare, castigatoarea licitatiei fiind firma ROMPREST.

In sectorul 6, din 1999 pana in prezent activitatea de salubrizare este  concesionata firmei URBAN, contractul fiind prelungit prin acte aditionale.


Fiecare sector plateste in medie circa 100 milioane de lei anual pentru salubrizare si deszapezire. Spre exemplu, in 2013 s-au platit urmatoarele sume:

- Sector 1 - 150 milioane lei;
- Sector 2 - 105 milioane lei;
- Sector 3 - 103 milioane lei;
- Sector 4 - 50 milioane lei;
- Sector 5 - nu detinem date;
- Sector 6 - 76 milioane lei;

Consiliul Concurentei a atras atentia de mai multe ori Primariilor de Sector si Primariei Capitalei ca licitatiile pentru serviciul de salubrizare trebuie refacute si nu este in regula prelungirea prin acte aditionale a contractelor. Cel putin deocamdata insa, aceste licitatii nu pot fi facute deoarece Consiliul General al Municipiului Bucuresti nu a aprobat strategia de salubrizare care sa stabileasca niste indicatori de performanta in baza carora sa se faca licitatiile.

O alta discutie a fost modificarea legii salubrizarii, primarul Capitalei, Sorin Oprescu cerand ca Primaria Capitalei sa faca licitatiiile pentru atribuirea serviciului, nu sectoarele. Primarii de sector nu au fost de acord. Pana la urma a ramas ca Primaria Capitalei sa faca strategia de salubrizare si sa stabileasca indicatorii de performanta, iar sectoarele sa faca licitatiile.

"Doresc sa crestem performantele, sa fie o licitatie super corecta, generala, facuta la nivelul Primariei, si, sigur, decontat, dupa aceea, serviciul de catre sectoare. Legea spune ca Primaria Capitalei poate sa delege aceste lucruri dar dupa ce tine licitatia. (...) O sa impartim Capitala pe 3 zone - multiplu de 3 - 6 sau 9 zone incat accesibilitatea si transparenta sa fie asigurate. O multime de bani se duc pe curatenie, iar cetatenii nu sunt foarte multumiti - 22 de milioane de Euro pe an de fiecare sector. Nu spun ca sunt multi sau putini, eu spun ca mai pot cobori in functie de dotarile specifice pe care dorim sa le aiba operatorii de curatenie", a spus Oprescu la vremea respectiva.












[P] ​Accepta provocarea unui business fara hartii! E mai simplu decat crezi               

Activitatile noastre zilnice sunt din ce in ce mai orientate catre mediul electronic si online. Traim intr-un ritm care ne-a impus sa adoptam solutii eficiente si sigure pentru a plati facturi si taxe, a face cumparaturi, a verifica soldurile bancare, etc. Este o practica pe care am ales-o din dorinta de a simplifica lucrurile si pe care multi dintre noi ne dorim sa o regasim si in viata profesionala, unde cautam solutii pentru a depasi constrangerile de timp si spatiu atunci cand trebuie sa obtinem  o aprobare, sa  semnam rapid un contract sau sa accesam un document de la distanta.
15690 vizualizari
  • +7 (7 voturi)    
    Si unde sunt amenzile (Joi, 30 aprilie 2015, 10:37)

    tepesvoda [anonim]

    Dar in cazul in care nu sunt respectate acestea care sunt amenzile ? Care este masura in cazul in care cetateni nu respecta prevederile strategiei? Care sunt masura care se ia impotriva primariilor care nu respecta prevederile strategiei? Pentru cei care fac murdarie arunca hirtii pe strada distrug cosurile de gunoi ce masuri se vor lua?
  • +4 (6 voturi)    
    reciclare? (Joi, 30 aprilie 2015, 11:07)

    Drax [anonim]

    Cam nimic pe partea de incurajare a reciclarii?!!

    Suntem in 2015 - Suedia recicleaza 99% din deseuri
    Si nu le ard degeaba ci le folosesc pentru producerea de caldura si apa calda...

    Cel putin ar trebui introdusa garantia pentru sticlele de plastic si dozele de aluminiu - populatia ar fi mult mai atenta daca ar putea recupera ~ 50 de bani de pe urma lor.
    • -5 (5 voturi)    
      Romania nu e Suedia (Joi, 30 aprilie 2015, 17:28)

      Marius [anonim] i-a raspuns lui Drax

      Romania are carbune, petrol gaze, Suedia nu are de aceea ei recicleaza sa faca energie electrica si termica pentru ca importa in mare parte. Ei bine la noi nu e cazul pentru ca nu se renteaza, e mai ieftina producerea de energie prin celelalte resurse....
    • +4 (4 voturi)    
      reciclare (Vineri, 1 mai 2015, 7:52)

      Thetis [utilizator] i-a raspuns lui Drax

      Pentru Marius: Comentariu inutil, stim si noi ca Romania nu este Suedia. Dar cu astfel de fel de a gandi, inchizi orice posibilitate sa-ti doresti "altceva" pentru Romania. Sper ca nu esti tanar, ca atunci, degeaba calatoresti, degeaba muncesti: copii tai vor avea parte de aceiasi Romanie mizera. Deschide un dialog, nu tranti usa sa pleci multumit in excursie de-a lungul unui rau ticsit de peturi. Eterna Romanie o sa supravietuiasca oricum, dar iti place, sau visezi sa te muti in Suedia?
  • +5 (5 voturi)    
    Insule de gunoi! (Joi, 30 aprilie 2015, 11:07)

    Chiar Eu [utilizator]

    Sa lase ghenele unde sunt si sa oblige blocurile sa colecteze separat gunoiul. Spatiile respective exista deja,este mai estetic asa, accesul este deja asigurat numai locatarilor.... Unde se vor face aceste insule? Pe spatiul verde, pe trotuare? Cine va pazi ca altcineva sa nu patrunda in astfel de zone?
    • +3 (7 voturi)    
      spuneau ca cele de la parterul blocului se pot fol (Joi, 30 aprilie 2015, 16:46)

      Simona [anonim] i-a raspuns lui Chiar Eu

      Este vorba de anularea ghenei de la fiecare etaj si are logica, pentru ca e imposibil sa faci colectare selectiva daca se folosesc actualele tubulaturi si nici spatiu sa faci altele (adica inca 2-3 tubulaturi separate in acelasi spatiu ocupat acum de 1) nu exista, cu toate astea, asa cum am scris tare m-as mira sa avem cu cine ne intelege, ma chinui de ani buni sa gasesc o metoda sa-i fac sa arunce gunoiul la ghena din bloc pe unii. Si mai rau este ca daca se vor da amenzi, probabil se vor da pentru asociatie, adica o sa platim toti pentru lipsa de educatie a unora.
      • +3 (3 voturi)    
        colectare separata (Joi, 30 aprilie 2015, 18:53)

        laur [anonim] i-a raspuns lui Simona

        Este spatiu sa faci 3 tuburi in loc de unul. La majoritatea blocurilor.l

        Cu cat este mai comod de aruncat separat gunoiul, cu atat se va colecta separat mai mult.

        De ce sa coboare cei de la etajul 10 la ghena? Crezi ca daca le ingreunezi treaba vor arunca selectiv? Eu cred ca cu atat mai mult vor pune totul intr-o punga si vor arunca la gunoi menajer.
  • +8 (8 voturi)    
    desfiintare ghene (Joi, 30 aprilie 2015, 11:26)

    Mihai [anonim]

    Cred ca este o solutie gresita, multi de la etajele superioare vor prefera sa arunce de la balcon punga cu gunoi. Lipsa de civilizatie se va manifesta si in sectorul 1, o sa vedeti. Acest lucru se va intampla in general noaptea. Deabia am vazut un pic de curatenie printre blocuri de care se va alege praful. Uitati-va prin pomi acum unde atarna diverse lucruri, dar in viitor cum va fi? Prin mas-media nu se face nici un pic de educatie in acest sens! Nu mai vorbesc de cei in varsta, pentru care un drum sa duca gunoiul jos e un calvar!
    • +1 (1 vot)    
      Educare prin mass-media (Joi, 30 aprilie 2015, 17:38)

      _CK_ [utilizator] i-a raspuns lui Mihai

      Bună ideea. Ar fi excelente niște campanii.

      " Nu arunca gunoiul pe jos " ( și consecințele ).

      " Să nu îți faci nevoile în public " ( apropo, mă cert foarte des cu astfel de indivizi ).

      " Să colectezi selectiv pentru reciclare !!! " ( și beneficiile aduse)

      etc.
  • +6 (6 voturi)    
    ghenele (Joi, 30 aprilie 2015, 12:08)

    lisandra [anonim]

    Ghenele sa ramana in interiorul blocului, acum sunt ingrijite si protejate de locatari.Si, totusi, se arunca gunoiul pe fereastra.Daca nu ar mai exista? Nici nu vreau sa ma gandesc.Acolo, unde exista ghena in exterior, este doar mizerie, mirosurile te sufoca, se arunca la intamplare...nu mai vorbesc de aspectul inestetic.Trebuie sanctiuni aspre si imediate pentru cei care arunca pe jos gunoiul, chiar si pentru mucurile de tigara.Oblicativitatea, prin sanctiuni dure, pentru asociatiile de proprietari si, mai ales, pentru patronii spatiilor comerciale.Acum nimeni nu mai matura, de spalat nici nu poate fi vorba, trotuarul e mizerabil, la marginea soselei munti de ambalaje, cutii, resturi...Legi clare si aplicate pe loc, de asta avem nevoie imediat.Curatenia trebuie sa fie prioritatea noastra, nu este nevoie de alti bani, doar de bun simt, responsabilitate, spirit civic si, amenzi. Dar, cine sa aplice amenda, cand politistii isi arunca ambalajele si mucurile de tigari pe trotuar ?
    • 0 (0 voturi)    
      de acord... (Vineri, 1 mai 2015, 18:49)

      Gheorghescu [utilizator] i-a raspuns lui lisandra

      Exista o solutie simpla: amenajarea toboganului astfel incat gunoiul sa ajunga direct in container, care container sa poata fi scos si ridicat mecanizat, de masina dotata corespunzator.
      E nevoie de ridicarea zilnica a gunoiului, pentru a nu se depasi capacitatea containerului, dar asta cred ca se face si acum.
      Sa mai vedem si ce se intampla in alte tari (civilizate): la blocurile turn exista sisteme tip tobogan, nu cara lumea sacul de gunoi prin lift sau pe scari.
  • +2 (2 voturi)    
    rigole? (Joi, 30 aprilie 2015, 12:50)

    Ana [anonim]

    Unde exista rigole in Bucuresti? Nici macar bulevardele mari n-au rigole...
  • +3 (3 voturi)    
    incineratorul IRIDEX (Joi, 30 aprilie 2015, 13:57)

    gabi [anonim]

    Atentionez pe toti locuitori Bucurestiului din zona de Vest si NordVest (Bucuresti Noi, Crangasi si Militari) precum si locuitorii din Ilfov (Chitila, Chiajna,Rosu,Dudu, Mogosoania) care nu stiu de mirosul insuportabil care vine de la groapa de gunoi Rudeni datorita statiei de ardere cu biogaz foarte poluant. Multi din aceste zone nu stiu de la ce vine mirosul, unii cred ca de la ghenele din jurul blocurilor, dar nu e asa. Este de la aceasta groapa care in ultimul an a crescut exponential poluare in jumatate din BUCURESTI si Ilfov. Uneori mirosul si poluare a ajuns pana in Piata Presei. Statia de poluare apartine de IRIDEX care este mana in mana cu garda de mediu.
    BUCURESTENI, pentru a va informa mai mult va transmit urmatoarele linkuri pentru mai multe detalii:
    http://www.petitieonline.net/petitie/00279049/semnaturi/pg2
    http://forum.mresidence.ro/viewtopic.php?f=45&t=689&start=140

    https://www.facebook.com/groups/642555212525079/

    Doar uniti putem sa reactionam. Iar singuri care ar putea sa ne ajute dupa parerea mea cred ca sunt instituțiile internationale, ca instituțiile de la noi in frunte cu garda de mediu stau cu mainile legate de politicieni si afacerile lor.

    Multumesc pentru timpul acordat.
  • +3 (3 voturi)    
    Oare se va putea implementa?? (Joi, 30 aprilie 2015, 16:36)

    Simona [anonim]

    Vad ca unii pe aici sunt ingrijorati de cei care arunca hartii pe strada... de fapt situatia e mult mai rea... eu am vecini care arunca gunoiul pe geam cu totul, asta in conditiile in care au ghena in bloc, la 2 pasi de usa de intrare. Am ajuns sa ma gandesc serios sa montez camere de luat vederi, numai ca ce te faci, ca nu ai voie fara acordul TUTUROR proprietarilor... O sa traim vremuri interesante... sper sa nu sfarsim prin a fi amendati tot noi, cei care suntem nevoiti sa-i suportam de ani de zile.
  • 0 (2 voturi)    
    Masini parcate in Piata Unirii (Joi, 30 aprilie 2015, 21:31)

    gabriel [anonim]

    Politia sta zilnic in rondul Piata Unirii dar nu vede masinile parcate ostentativ chiar in fata lor pe trotuarele rondului stricind dalele de marmura ale trotuarelor care se repara anual din banii nostri. De ce Politistii nu sint sanctionati pentru incompetenta lor?
  • +1 (1 vot)    
    sint tare curios (Vineri, 1 mai 2015, 18:22)

    a [anonim]

    cum vor reactiona bucurestenii la dementa idee de desfiintarea a ghenelor.

    eu cred ca va iesi o mini revolutie cu hotii din consiliul capitalei cu capetele sparte
    • 0 (0 voturi)    
      Ghena (Luni, 4 mai 2015, 22:29)

      HChifteluta [utilizator] i-a raspuns lui a

      Nu o sa se desfinteze niciodata. Astea sunt prostii.


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri