FOTO Mostra de neputinta a autoritatilor din Capitala: un trotuar recent reabilitat din centrul Bucurestiului este in continuare plin de masini parcate neregulamentar, desi problema a fost semnalata inca de la inceputul anului​

de Victor Cozmei     HotNews.ro
Miercuri, 15 iulie 2015, 13:38 Actualitate | Administratie Locala

Masini parcate neregulamentar pe trotuarul bd. Elisabeta
Foto: Hotnews
Trotuarul de pe bulevardul Regina Elisabeta din Capitala, la intersectia cu Calea Victoriei, doua mari bulevarde proaspat reabilitate de Primaria Capitalei e in continuare plin de masini parcate neregulamentar, desi situatia a fost semnalata inca de la inceputul anului. Din cauza unor stalpisori care nu au mai fost montati la reabilitare, soferii profita si intra pe spatiul dedicat pietonilor, blocand trecerea acestora, in conditiile in care la nici 100 de metri distanta se afla parcarea subterana de la Universitate ce sta mai mult goala. La solicitarea HotNews.ro, Administratia Strazilor a precizat ca stalpisorii lipsa vor fi montati pana la sfarsitul saptamanii.

Despre problema trotuarului de la intersectia Calea Victoriei cu Bd. Regina Elisabeta transformat in parcare neregulamentara HotNews.ro a scris si in luna martie si, mai apoi, in aprilie.

Totodata, situatia a fost semnalata Primariei inca din februarie prin petitii personale adresate de diferiti cetateni, inclusiv de catre utorul acestui articol. Raspunsul primit de la Primarie informa ca problema sesizata a fost redirectionata la Administratia Strazilor de la care se va trimite un raspuns. Cu toate acestea, raspunsul la sesizare nu a mai venit.

Administratia Strazilor: Stalpisorii lipsa vor fi inlocuiti pana la sfarsitul saptamanii

La solicitarea HotNews.ro, Administratia Strazilor a precizat miercuri ca este la curent cu situatia de la intersectia Calea Victoriei cu Bd. Regina Elisabeta, ca situatia a aparut in urma vandalizarii stalpilor de delimitare acces si ca "Administratia Strazilor Bucuresti va inlocui, pana la finalul acestei saptamani, stalpii de delimitare acces lipsa."

Ca un element de context, la nici 100 de metri distanta de locul cu pricina se afla parcarea subterana de la Universitate ce sta mai mult goala. Marti la pranz, cand reporterul HotNews.ro a fotografiat prima data zona, in parcarea subterana erau peste 220 locuri libere.










Miercuri dimineata...


NOTA: Neafisarea in poza a numerelor de inmatriculare ale autovehiculelor este o decizie editoriala a redactiei HotNews.ro si se aplica la toate articolele publicate pe site, indiferent de subiectul tratat



Citeste mai multe despre   









13702 vizualizari
  • +25 (31 voturi)    
    amenzi? (Miercuri, 15 iulie 2015, 13:41)

    rsbl [utilizator]

    Se poate obtine o statisctica a numarului de amenzi date de Politie in Bucuresti pentru parcare neregulamentara?
    • +9 (9 voturi)    
      Da. (Miercuri, 15 iulie 2015, 14:10)

      M. G. [utilizator] i-a raspuns lui rsbl

      Raspunsul este zero. Nu am vazut niciodata masini parcate neregulamentar cu pv de amenda in parbriz.
      • +2 (2 voturi)    
        ASTA FIINDCĂ (Joi, 16 iulie 2015, 10:41)

        pointless man [utilizator] i-a raspuns lui M. G.

        activitatea poliției ESTE ZERO - nu numai în București. Chiar și atunci cînd fac ceva mai mult se pre-fac.
    • +3 (3 voturi)    
      da (Miercuri, 15 iulie 2015, 17:05)

      boogiewoogie [utilizator] i-a raspuns lui rsbl

      dai un mail la politie in baza legii 544 (liberul acces la informatii de interes public) si intrebi acolo:

      vezi:

      http://www.cdep.ro/pls/legis/legis_pck.htp_act_text?idt=30060
  • +24 (24 voturi)    
    Orasul fara administratie (Miercuri, 15 iulie 2015, 13:50)

    Alfabetix [utilizator]

    Nu inteleg de ce nu sunt ridicate masinile acelea?! Sa vedeti ce repede se umple parcarea subterana!
    La fel si in Centru Vechi: parcarea subterana jumate goala, tiganii parcagii liberi si nederanjati "dirijeaza" circulatia.
    • +2 (12 voturi)    
      Nu am parcat niciodata acolo, (Miercuri, 15 iulie 2015, 13:59)

      bancher [utilizator] i-a raspuns lui Alfabetix

      dar am o intrebare: exista vreun indicator care sa interzica parcarea? Sunt unele cu oprirea interzisa, dar e vorba de oprirea pe carosabil. Daca soferii au lasat spatiu de trecere pt pietoni, si nu exista indicatoare sa le interzica parcarea, nu vad de ce ar fi ilegal sa parcheze acolo.
      Ca este total imoral si marlanesc, e alta problema.
      • +8 (12 voturi)    
        nu este permis explicit (Miercuri, 15 iulie 2015, 16:05)

        Y [utilizator] i-a raspuns lui bancher

        Din codul rutier:
        Art. 72, aliniat 7 - Este interzisa ocuparea trotuarelor cu vehicule imobilizate, iar cand aceasta este permisa, conform indicatoarelor sau marcajelor, latimea minima a trotuarului lasat la dispozitia pietonilor trebuie sa fie de cel putin un metru.

        Daca nu vezi indicatoare care sa permita parcarea pe trotuar, e INTERZIS.
        • -3 (7 voturi)    
          depinde (Miercuri, 15 iulie 2015, 16:40)

          bancher [utilizator] i-a raspuns lui Y

          Politia nu a dat niciodata amenzi pt parcarea pe trotuar cu spatiu lasat de cel putin 1m, pe motiv ca nu au baza legala. Singurul lucru cu care te pot amenda este daca nu ai lasat 1m pentru pietoni. Cei din imagien pare ca au lasat mai mult de 1m, asa ca nu au ce le face.
          • +1 (1 vot)    
            depinde de cine?.. (Joi, 16 iulie 2015, 10:51)

            pehash [utilizator] i-a raspuns lui bancher

            stii cu arata indicatorul de parcare interzisa pe trotuar? e sublim si lipseste cu desavarsire.. pentru ca nu se reglementeaza prin codul rutier asa ceva.

            in schimb exista hotarari ale CGMB si ale primariilor de sector care pot interzice parcarea pe trotuar, cu amenzile de rigoare. Exista si niste stalpi la marginea trotuarului, pe care ii platim cu totii si sunt vandalizati la cateva zile dupa ce au fost instalati.
        • 0 (0 voturi)    
          Si care este sanctiunea? (Joi, 16 iulie 2015, 22:51)

          Prea_Tarziu [utilizator] i-a raspuns lui Y

          Daca as vrea sa incalc aceasta lege?
    • -5 (9 voturi)    
      fara sa fiu rau dar ridicarea e o prostie... (Miercuri, 15 iulie 2015, 14:08)

      liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui Alfabetix

      motivu e foarte simplu: costul ridicarii 500-800 lei bani care se duc la firme private, amenta 100-150 (sau cat dracu e)...
      daca nu sunt masinile primariei nu sunt de acord cu ridicarea masinilor
      • 0 (2 voturi)    
        doar ridicarea rezolva problema (Joi, 16 iulie 2015, 10:55)

        pehash [utilizator] i-a raspuns lui liviu_

        amenda nu este suficienta pentru ca masina tot va incomoda traficul pietonal. daca gigel lasa toata ziua masina pe trotuar in dreptul trecerii de pietoni, sute de persoane au de suferit. in multe cazuri pietonii ajung sa-si riste viata circuland pe carosabil.
        cine le ridica si cu ce costuri?.. asta este cu totul alta poveste si cui nu-i place amenda poate foarte bine sa parcheze regulamentar sau sa faca un pic de miscare..
    • +8 (8 voturi)    
      Amenzi (Miercuri, 15 iulie 2015, 14:27)

      Y [utilizator] i-a raspuns lui Alfabetix

      Acelasi lucru s-ar intampla si daca politistii locali ar da amenzi zilnic pentru parcare neregulamentara. Dureaza mult mai putin sa dai o amenda decat sa ridici o masina.
      • +2 (2 voturi)    
        Nu se poate (Miercuri, 15 iulie 2015, 16:57)

        Cuca [utilizator] i-a raspuns lui Y

        Asta ar insemna sa nu isi mai ia spaga zilnica de la "parcagii colorati".
  • +15 (21 voturi)    
    Decizie editorială (Miercuri, 15 iulie 2015, 13:52)

    Tescovin [utilizator]

    Splendid ! Eu zic ca, în numele aceleiași sfinte corectitudini politice, să nu mai menționați nici numele unor persoane care au calitatea de suspect / inculpat / urmărit / condamnat etc.

    Exemplu: Un fost înalt demnitar, premier PSD în perioada 2000-2004, a fost condamnat la x ani de pușcărie. Domnul al cărui nume preferăm să rămână anonim a fost eliberat pentru bună purtare și este azi membru al partidului respectiv.

    Sau: Actualul prim-ministru al României (îl vom numi convențional Claudiu Z., pentru a nu-i afecta imaginea), a fost oficial inculpat de DNA pentru complicitate la evaziune fiscală.

    Cum sună ?
    • 0 (6 voturi)    
      Are si Hot News dreptate (Miercuri, 15 iulie 2015, 14:01)

      bancher [utilizator] i-a raspuns lui Tescovin

      Daca afiseaza poze cu numerele de inmatriculare ale masinilor, se poate trezi cu procese din partea proprietarilor legali ai acelor autoturisme, ca au publicat pozele fara acordul lor.
      • +10 (10 voturi)    
        Fals (Miercuri, 15 iulie 2015, 15:56)

        Null [utilizator] i-a raspuns lui bancher

        Nu exista asa ceva. Atat timp cat ce fotografiezi nu este vreun obiectiv ce tine de siguranta nationala (gen vreo centrala nucleara) si este pe spatiul public, poti fotografia absolut ce si pe cine vrei tu si nu e nevoie de acordul nimanui. Mai ales ca nu este o hartuire si mai este si prins facand ceva ilegal, cum este in cazul de fata.
        • -9 (9 voturi)    
          da? (Miercuri, 15 iulie 2015, 16:37)

          bancher [utilizator] i-a raspuns lui Null

          Si daca eu public in ziar poze cu tine facand baie gol in piscina, iti convine? Ca doar nu esti obiectiv de siguranta nationala...
          • +6 (6 voturi)    
            piscina cui? (Miercuri, 15 iulie 2015, 17:08)

            boogiewoogie [utilizator] i-a raspuns lui bancher

            mai citeste o data "spatiul public" si vezi diferenta cu "spatiul privat/intim"
          • 0 (0 voturi)    
            orice poza cu mine... (Joi, 16 iulie 2015, 12:41)

            ..13 [utilizator] i-a raspuns lui bancher

            Ai voi sa o publici numai cu acordul meu.

            Cat despre masina mea - cred ca poti sa publici poza cu masina mea.

            Cam asa inteleg eu legea.
    • +2 (6 voturi)    
      Hotnews aveti vreo lege care spune ca nu? (Miercuri, 15 iulie 2015, 15:10)

      tanar_pensionar [utilizator] i-a raspuns lui Tescovin

      puteti pune imagini reale? Inteleg daca ati scrie pe imagine Asa da! Sau Asa nu!
  • +3 (3 voturi)    
    pacpac (Miercuri, 15 iulie 2015, 14:14)

    jeanvaljeanro [utilizator]

    bucurestiul este o gluma administrativa iar bugetarii, in marea majoritate, niste glume sinistre!
  • 0 (4 voturi)    
    ... (Miercuri, 15 iulie 2015, 14:30)

    a.nonim [utilizator]

    Cu sau fara stalpi parcarea este interzisa acolo. Cine ar trebui as emita o lege care sa permita amendarea respectivilor? Si de ce nu o face? De ce nu investigati mai departe? Nimeni nu e de capul lui, daca se descopera responsabilul va fi obligat sa faca ceva.
  • +4 (10 voturi)    
    Mostra de nesimtire bucuresteana (Miercuri, 15 iulie 2015, 14:32)

    Metec [utilizator]

    Cred ca, la gradul de badaranie care caracterizeaza populatia marelui oras Bucuresti, ar trebui o politie locala omniprezenta si super-dura, ceva gen politistii americani: la cea mai mica abatere, amenda usturatoare, la cel mai mic comentariu, pistolul la tampla si catuse! Altfel, nu se poate impune ordinea aici.
  • +6 (6 voturi)    
    Cel putin 1 metru pentru pietoni (Miercuri, 15 iulie 2015, 14:32)

    Y [utilizator]

    Exista un articol in codul rutier:
    Art. 72, aliniat 7 - Este interzisa ocuparea trotuarelor cu vehicule imobilizate, iar cand aceasta este permisa, conform indicatoarelor sau marcajelor, latimea minima a trotuarului lasat la dispozitia pietonilor trebuie sa fie de cel putin un metru.

    Nu imi dau seama care ar fi marcajul necesar pentru a putea parca legal pe trotuar si de ce ar fi nevoie pentru asa ceva. Ar fi mult mai simplu daca s-ar scoate aceasta exceptie.
    • +4 (4 voturi)    
      corect (Miercuri, 15 iulie 2015, 16:02)

      oaresicare [utilizator] i-a raspuns lui Y

      ar trebui sa inteleaga asta si Politia Rutiera, mie mi-au raspuns la reclamatie ca nu au legislatie! Probabil domnul loctiitor al sefului Brigazii nu a mai fost la cursuri de aprofundare a Codului Rutier in ultimul timp
    • +2 (2 voturi)    
      Mai este si regulamentul... (Miercuri, 15 iulie 2015, 16:22)

      AM23 [anonim] i-a raspuns lui Y

      Asta m-am intrebat si eu de cand am luat carnetul si am citit Art. 72, aliniatul 7. Din el inteleg ca parcarea pe trotuar e in general interzisa, mai putin in cazul in care un indicator permite asta. Banuiesc ca indicatorul ar fi cel de parcare (http://goo.gl/iNrfpU), cu un panou aditional care sa specifice cum se poate executa parcarea (http://goo.gl/5i2jKR)

      Totusi, in regulament, Art. 142, litera n zice doar ca oprirea voluntara este interzisa "pe trotuar, daca nu se asigura spatiu de cel putin 1 m pentru circulatia pietonilor". Din asta inteleg ca parcarea pe trotuar este in general permisa, mai putin in cazul in care nu lasi metrul ala.

      Ce are intaietate, ordonanta sau regulamentul?
      • +3 (5 voturi)    
        in practica (Miercuri, 15 iulie 2015, 16:39)

        bancher [utilizator] i-a raspuns lui AM23

        politia te lasa sa parchezi pe trotuar, daca lasi 1m spatiu pt pietoni. Nu s-au dat amenzi niciodata, daca s-a lasat spatiu pt pietoni.
        • 0 (0 voturi)    
          Alta e problema (Miercuri, 15 iulie 2015, 17:11)

          AM23 [anonim] i-a raspuns lui bancher

          De acord, politia te lasa.

          Intrebarea este ce spune legea? Articolul din regulament si cel din ordonanta par sa se bata cap in cap.

          Nu sunt jurist, asa ca nu stiu cum s-ar putea interpreta cele doua, iar in codul rutier nu stiu de alte articole care sa reglementeze parcarea.
          • 0 (0 voturi)    
            ca principiu general, (Joi, 16 iulie 2015, 9:45)

            bancher [utilizator] i-a raspuns lui AM23

            intaietate are Consitutia, Ea este peste toate legile, ordonantele si regulamentele. Apoi vine legile, ordonantele, circularele, regulamentele.
            Deci o lege este peste un regulament, intaietate ar trebui sa aiba regulamentul.\
            Dar ii inteleg si pe politisti ca nu dau amenzi, in practica primeaza regulamentul, Si eu la serviciu tot cu regulamentul lucrez, pe asta vreau sa il respect in primul rand, pt ca pe mine cu regulamentul ma verifica, nu cu legea.
            • 0 (0 voturi)    
              in principiu... (Joi, 16 iulie 2015, 12:48)

              ..13 [utilizator] i-a raspuns lui bancher

              Un regulament corespunde cu prevederile legale.

              daca prevederile regulamentului sun in contradictie cu legea/OG/OUG atunci regulamentul nu este legal.

              Practica de a lucra cu regulamentul in mana este pentru ca regulamentul cuprinde sau ar trebui sa cuprinda toate reglementarile legale referitoare la activitatea specifica care se desfasoara acolo.

              In acest caz, ca si in alte cazuri, anumite pasaje din regulamente cu sunt întocmai aliniate cu legea - din cauze extrem de variate, dar nu prea complexe.

              Deci a parca pe trotuar nu este frumos, dar nici prin lege nu este chiar tocmai interzis.

              Problema de FOND: unde sunt PARCARILE??? Caci daca ele ar exista nu s-ar mai admite asemenea situatini...

              Asadar când Primarul nu isi face treaba stau masinile parcate pe trotuar!
              • 0 (0 voturi)    
                Un pic neclar (Joi, 16 iulie 2015, 13:41)

                AM23 [anonim] i-a raspuns lui ..13

                Spui "daca prevederile regulamentului sun in contradictie cu legea/OG/OUG atunci regulamentul nu este legal" [1], iar apoi "a parca pe trotuar nu este frumos, dar nici prin lege nu este chiar tocmai interzis" [2].

                Totusi, OUG (Art. 72 pomenit mai sus) spune ca e interzis mai putin cand exista indicator care permite. Daca acceptam [1], atunci Art. 142, lit n din regulament nu e legal, deci [2] pica - a parca pe trotuar nu e nici frumos, nici legal.

                Sau imi scapa ceva?

                Referitor la remarca "daca ele ar exista nu s-ar mai admite asemenea situatini..." am niste dubii. Orice ar insemna situatiile la care te referi (soferi care parcheaza pe trotuar sau politie/administratie locala care nu face nimic in privinta asta), cazul de fata, cu parcarea subterana la o aruncatura de bat, arata ca se admit.

                Oricum, sper ca sunt eu prea pesimist si, cand or sa fie destule parcari si care sa coste cat i se pare soferului bucurestean ca e corect, cazuri din astea sa fie doar accidente, iar politia sa aplice legea in cazul lor.
  • -3 (13 voturi)    
    Scump la parcare, Monser! (Miercuri, 15 iulie 2015, 14:46)

    Doby [utilizator]

    Draga Cozmei - in articolul tau nu ai abordat si subiectul legat de cine si de ce parcheaza acolo - cred ca ar fi o dovada de professionalism si chiar bun simt sa incerci sa prezinti cauza si mai putin efectul.
    Asa cum nu ai scris, parcarea libera din apropiere costa bani, si nu putini. Parcarea a fost pusa cu rolul de a jecmani haitele de clienti ai Centrului Vechi care vor sa se simta bine in weekend - Primaria, in frunte cu Oprescu au consimtit.
    In schimb nimeni nu se intreaba unde pot parca sutele de angajati care lucreaza in zona. Si atentie, nu ma refer la membrii partidelor din zona ci la cei care chiar muncesc si nu au salarii mari (vanzatori, frizeri, coefeze, receptioneri, functionari la Ministere, in Vama, etc) Uite-te in jur si o sa vezi ca exista multe restaurant, teatre, hoteluri, etc care foiesc de angajati. Care, ce surpriza, au si masina cu care vin la slujba!
    La 3 RON/ora si un program de lucru de 8 ore (fara ora de masa) poti ajunge usor la 9-10 ore de taxare, adica 27-30 RON/zi. Multipla cu numarul de zile lucratoare (si chiar nelucratoare, caci activitatea in servicii nu are weekend) si obtii usor 600 - 1000 RON pe luna. Nici pentru un gazetar la Hotnews nu cred ca este o suma de neglijat...
    Poti insa sa incerci sa-i intrebi pe cei la Interparking daca au incercat sa ofere abonamente sau tarife differentiate (pe ore sau zile) - dar ceva care chiar sa conteze pentru a nu sta cu jumatate din parcare goala. Adica ceva la nivel de acoperirea costurilor si nu mai mult - oricum de preferat decat sa stea cu zero.
    Primaria a uitat ca cesiunea catre Interparking a avut ca scop tocmai evitarea congestionarii zonei cu masini stationate - ea vrea banii din redeventa (sau cum s-or numi taxele platite) si doar atat. Mai poate sa trimita politistii care sa-i sileasca pe automobilisti sa intre in parcare pentru a fi jefuiti - dar intr-o saptamana totul intra in normal.
    • +7 (11 voturi)    
      nu e scump (Miercuri, 15 iulie 2015, 15:27)

      gigi1 [utilizator] i-a raspuns lui Doby

      Cu metrou asa aproape, angajatii care lucreaza in zona mai mult pierd timp in trafic mergand cu masina si nu le inteleg logica, poate ca nici nu e logica e doar fudulie.
      • -1 (7 voturi)    
        Scump, Monser! (Miercuri, 15 iulie 2015, 16:05)

        Doby [utilizator] i-a raspuns lui gigi1

        Metroul nu acopera tot Bucurestiul (vezi doar epopeea din Drumul Taberei) si noaptea nu functioneaza. Cei de la restaurant (ospatari,, bucatari, paznici, etc) trebuie stea dupa clientii noctambuli si nu mai prind programul de metrou si multi mai au de mers pe jos de la statie pana acasa. Si nu uitati, unii au bani asupra lor si sunt multe femei - noaptea nu prea este indicat sa mergi pe strada singur (hoti, caini , betivi artagosi, etc)
        In orasele model, exista parcari imense la capetele de linie de metrou (cu tarife foarte accesibile, cu abonamente lunare si anuale) - o metoda de convingere mult mai buna decat amenzi + stalpisori.
        In final pot sa-ti dau si dreptate - este si fudulie (mai ales pentru cei rupti in fund care au bani de BMW la mana a doua sar nu si pentru parcare. Sunt doua facultati mari in zona si o masina "bengoasa" si parcata chiar in fata intrarii iti creste ego-ul si capacitatea de "lipire"!
        • +1 (1 vot)    
          Ieftin! (Joi, 16 iulie 2015, 10:27)

          M. G. [utilizator] i-a raspuns lui Doby

          In orasele model, asa cum le numesti, metroul functioneaza non-stop?
          In Bucuresti ai autobuze de noapte, toate avand unul din capetele de linie la Piata Unirii, dar multe trecand si pe la Piata Universitatii.
          Problema este ca masinile alea erau parcate ziua! Nu noaptea, ci ziua, cand circula tot ce vrei: metrou si RATB. Care este justificarea lor? Niciuna, pur si simplu nu voiau sa plateasca taxa de parcare subterana, dar nici sa vina cu metroul sau RATB la munca, pentru ca le cadeau gradele.
      • 0 (0 voturi)    
        poate ca mai are niste drumuri multe de facut... (Joi, 16 iulie 2015, 12:49)

        ..13 [utilizator] i-a raspuns lui gigi1

        si numai cu transportul in comun - imbatraneste si pierde prea mult timp....

        Nu toate situatiile din realitatea noastra sunt cele pe care le anticipam noi...
    • +6 (6 voturi)    
      la universitate ajungi cu metroul sau RATB-ul (Miercuri, 15 iulie 2015, 15:59)

      21unas [utilizator] i-a raspuns lui Doby

      mai rapid decat cu masina personala. si mult mai ieftin.
      dar daca cei care nu au salarii mari (vanzatori, frizeri, coefeze, receptioneri, functionari la Ministere, in Vama, etc) au in schimb masini scumpe si egouri pe masura....deh, trebuie sa-si parcheze investitia in imagine fix la poarta institutiei, altfel nu pot munci cu spor pe salariul ala mizer de bugetar
    • +6 (8 voturi)    
      nu ai bani, mergi cu ratb (Miercuri, 15 iulie 2015, 16:01)

      Y [utilizator] i-a raspuns lui Doby

      Ce te face sa crezi ca ti se cuvine un loc de parcare doar pentru faptul ca lucrezi in zona?
      S-a schimbat codul rutier in privinta parcarilor de cand ti-ai luat carnetul?

      Daca esti prea sarac, lasa masina acasa!
      M-ar mira sa ai loc de parcare macar acolo. Nu ma refer la trotuar.
    • +8 (10 voturi)    
      ... (Miercuri, 15 iulie 2015, 16:09)

      kun [utilizator] i-a raspuns lui Doby

      Cand iti cumperi masina, iei in calcul si costurile aditionale, cum ar fi benzina, asigurarile si parcarea. N-ai bani de parcare, vii cu mijloacele de transport in comun/pe jos/bicicleta/taxiul etc. Nu iti lasi cazanul unde vrei tu pe motiv ca ti-ai luat masina cu ultimii tai bani. Mi se rupe, sincer, ca n-ai tu bani de parcare. Ai pretentii sa ajungi pana in centrul centrului cu masina, platesti mai scump. Iti asumi ca locuiesti/lucrezi in centru, unde toate sunt mai scumpe, de la alimente, restaurante etc pana la parcare.
    • +2 (2 voturi)    
      Ai dreptate referitor (Miercuri, 15 iulie 2015, 16:21)

      Alfabetix [utilizator] i-a raspuns lui Doby

      la costul parcarii subterane, nu este prea ieftina. Ar trebui ca orasul sa aibe transport comun de buna calitate, metrou si piste de biciclete, astfel ca oamenii sa poata ajunge unde au nevoie fara automobile.
      As trimite copiii la scoala cu bicicleta, dar am curaj? Nu, e destul de departe si ii duc cu automobilul.
  • +4 (6 voturi)    
    Amenzi? (Miercuri, 15 iulie 2015, 15:01)

    JeanCrote [utilizator]

    Amenzi in parbrizul masinilor stie politia sa dea? sau nu mai au chitantier? sau nu le pasa? cu ce se ocupa politia romana?
    sau blocarea rotilor nu mai este la moda?
    Ceea ce se intampla in locul semnalat este peste tot in Bucuresti. La Piata Victoriei abia daca mai ai cum merge pe trotuar ca si pieton din cauza masinilor parcate aiurea. Se sesizeaza politia capitalei sau sunt doar niste inutili societatii?
  • +2 (4 voturi)    
    B-87-WMC (Miercuri, 15 iulie 2015, 15:06)

    jnski [utilizator]

    eu vad un B-87-WMC intr-o poza :)
  • +2 (2 voturi)    
    Ce stalpisori, nene! (Miercuri, 15 iulie 2015, 15:07)

    tanar_pensionar [utilizator]

    Ce, la trecere de pietoni exista stalpisori care se ridica daca vreun pieton traverseaza? Sau la semafor, cand e rosu, apare vreun stalpisor? Daca in lege spune ca nu e voie, ce altceva mai trebuie?
    • +3 (3 voturi)    
      Administrație locală care să fie respectată. (Miercuri, 15 iulie 2015, 15:43)

      vali47 [utilizator] i-a raspuns lui tanar_pensionar

      Așa a instituit Oprescu administrația în București.Legea junglei.Mai spune ceva de sediul primăriei când va fi finalizat și dacă tot nu vrea să folosească,să facă o parcare acolo.Consilierii lui Oprescu se ocupă de șpagă,nu de problemele orașului.Se spune că dacă faci pipi contra vântului nu-i bine.Cum spunea cineva dintre comentatori,parcarea subterană(goală)este prea scumpă pentru salariații din zonă.Se poate găsi o posibilitate ca aceasta să fie rezonabilă,cel puțin pentru riverani.Se poate introduce un tarif prohibitiv pentru parcarea pe trotuar,dacă nu ești în stare să o interzici.Se pot face multe,dar să fie o administrație publică care să se ocupe.Cu Oprescu,nu cred.Este depășit fizic,moral și intelectual.
  • +7 (7 voturi)    
    Stilpisori ? (Miercuri, 15 iulie 2015, 15:27)

    Cuca [utilizator]

    Nu rezista (traim in Romania !).

    Puneti niste biloaie de-alea de otel, grele de 50 de kg, bine infipte in beton, ca in Piata Romana, sa vedeti ce bine se vor feri soferii sa le mai atinga !
  • +3 (3 voturi)    
    politia (Miercuri, 15 iulie 2015, 15:42)

    oaresicare [utilizator]

    nu e vorba de stalpisori, aia sunt doar afacerea cuiva din primarie. Politia nu isi face treaba nici daca faci reclamatie decat dupa insistente. In schimb, vor bani mai multi, mai multe privilegii, ca doar e riscant sa fii politist in Romania/Bucuresti. Cati agenti au murit la datorie in istoria Politiei Romane? Ajung la numarul pe an dintr-un stat american? Trebuie reclamat continuu la 0219544, ca sa se innregistreze cu reclamatii nerezolvate.
    • 0 (0 voturi)    
      hai sa nu exageram, totusi (Joi, 16 iulie 2015, 9:48)

      bancher [utilizator] i-a raspuns lui oaresicare

      Nu se compara fenomenul criminalistic/infractional din Romania cu cel din SUA...Acolo toti au arme la discretie, lumea interlopa e mai dura si mai bine organizata...nu se compara cu infractorii romani, care sunt mielusei pe langa cei americani.
      Nu se contabilizeaza eficienta unei politii dupa numarul de politisti morti la datorie.
  • -4 (10 voturi)    
    Nu vad nici un semn... (Miercuri, 15 iulie 2015, 16:04)

    rcb [utilizator]

    ... cum ca stationarea pe trotuar ar fi interzisa acolo. Si regula este ca stationarea e permisa daca se asigura 1 m pentru circulatia pietonilor. Asa ca pana nu apare si poza cu indicatorul de interzicere totul e perfect legal.
    • +2 (2 voturi)    
      codul rutier (Miercuri, 15 iulie 2015, 16:24)

      Y [utilizator] i-a raspuns lui rcb

      Cam care ar fi articolul din codul rutier care reglementeaza acest aspect?
      • -1 (3 voturi)    
        Articolul... (Miercuri, 15 iulie 2015, 16:39)

        rcb [utilizator] i-a raspuns lui Y

        ... 142 lit. n)
    • -5 (7 voturi)    
      exact (Miercuri, 15 iulie 2015, 16:25)

      baronul stanganbuch [utilizator] i-a raspuns lui rcb

      si vad ca mai ramin si vreo 2,5 - 3m pentru pietoni.
      E loc destul pentru toata lumea, n-au loc hipsterii si pensionarii ceausisti, cu care de fapt seamana al naibii de mult, gindesc la fel.
      • +1 (5 voturi)    
        OUG 195/2002 cu modificarile ... (Miercuri, 15 iulie 2015, 17:15)

        boogiewoogie [utilizator] i-a raspuns lui baronul stanganbuch

        Art. 72, aliniat 7 - ESTE INTERZISA OCUPAREA TROTUAELOR CU VEHICULE imobilizate, IAR CAND aceasta ESTE PERMISA, CONFORM INDICATOARELOR SAU MARCAJELOR, latimea minima a trotuarului lasat la dispozitia pietonilor trebuie sa fie de cel putin un metru.


        tu ai luat bacu' ?

        ai voie doar cand un indicator sau marcaj iti permite/indica faptul ca poti parca pe trotuarul respectiv!
    • +1 (1 vot)    
      Aha (Miercuri, 15 iulie 2015, 17:45)

      daydr3am3r [utilizator] i-a raspuns lui rcb

      Pai si daca eu merg cu bicla pe trotuar pentru ca nu am pista si pe strada nu prea pot din cauza soferilor, si intru in masina cuiva si ii rup oglinda sau indoi portiera ce se intampla?

      E un caz ipotetic, nu o intrebare retorica sau instigare la distrugere. Pur si simplu multi biciclisti merg pe trotuar.

      Ce se intampla in situatia asta? Eu o sa zic ca mergeam pe trotuar si acolo nu e loc de parcare si tu vei zice ca atata timp cat lasi un metru pentru pietoni e legal. Ambele afirmatii sunt corecte din punct de vedere legal.
  • +3 (5 voturi)    
    Ma apuca risu! (Joi, 16 iulie 2015, 4:01)

    Sthelian [utilizator]

    ///
    La recenta vizita in Bucuresti parcarea pe trotuar este norma in tot Bucurestiul. Si nu cu 2 roti... Nu, ci toata masina.
    Am vazut-o intre magazinul Bucuresti si Universitate, pe stradutele din centru, pe Viilor si alte artere importante. Ca pietonul nu mai are pe unde trece.
    Ba chiar masinile circula pe trotuar. M-am trezit cu una in spate ca am facut criza de nervi si am strigat la el. Domnul respectiv vroia sa parcheze si intrase mai devreme cu vreo 2-3 sute de metri...
    Iar tovarasul ziarist arunca cu gogosi.
  • +1 (7 voturi)    
    Dar sunt parcate legal. (Joi, 16 iulie 2015, 8:31)

    Prea_Tarziu [utilizator]

    Sau nu vad in poze parcarea interzisa....
    • 0 (0 voturi)    
      Adica cum? (Joi, 16 iulie 2015, 13:49)

      Sthelian [utilizator] i-a raspuns lui Prea_Tarziu

      Este legala parcarea pe trotuar?
      Super cod rutier!
      Semnul de interzis parcarea sau oprirea este pentru partea carosabila! Ma rog, pe la altii.
      • -1 (1 vot)    
        Dar este legal sa parchezi pe trotuar. (Joi, 16 iulie 2015, 22:46)

        Prea_Tarziu [utilizator] i-a raspuns lui Sthelian

        Daca nu deranjezi pietonii. Trebuie sa le lasi un metru. In poze eu vad ca au cate 3-4 metri de trotuar. Pe mine ma deranjeaza cand ma forteaza sa merg pe strada masinile parcate.
      • -1 (1 vot)    
        Da. (Joi, 16 iulie 2015, 22:58)

        Prea_Tarziu [utilizator] i-a raspuns lui Sthelian

        Parcarea pe trotuar este legala.


Abonare la comentarii cu RSS





ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version