Bucuresti: Circulatia rutiera pe Calea Victoriei va fi ingustata la doua benzi. Se largesc trotuarele si se fac piste pentru biciclisti

de Catiusa Ivanov     HotNews.ro
Miercuri, 29 ianuarie 2014, 19:15 Actualitate | Administratie Locala

Calea Victoriei
Foto: Norc.ro
Circulatia rutiera pe Calea Victoriei, segmentul cuprins intre Piata Victoriei si bd. Regina Elisabeta, se va ingusta la doua benzi, potrivit unui proiect aprobat in Comisia de Circulatie  a Primariei Capitalei. Pe spatiul rezultat din restrangerea circulatiei se vor largi trotuarele si se vor amenaja doua piste pentru biciclete. In prezent, Calea Victoriei este sens unic si are trei/patru benzi de circulatie, iar trotuarele sunt foarte inguste, uneori chiar inexistente.

Potrivit proiectului aprobat la sfarsitul anului trecut in Comisia Tehnica de Circulatie a Primariei Capitalei si prezentat de Observatorul Urban al Uniunii Arhitectilor, Calea Victoriei isi va pastra sensul unic, iar traficul auto se va ingusta la doua benzi de 3m latime fiecare. Pe partea dreapta cum mergi spre Piata Victoriei, pe carosabil, se va amenaja o pista pentru biciclisti pe care se va rula in ambele sensuri (doua benzi cu o latime totala de 3m). Traversari ale Caii Victoriei pentru biciclisti vor fi la intersectia cu strazile Ghe. Manu, M. Moxa, Dacia, Stirbei Voda, Campineanu si Regina Elisabeta.
Trotuarele vor fi largite pana la 13 metri. Astfel, in dreptul Muzeului George Enescu, trotuatrul va avea 3,70-3,90 m, la Muzeul Colectiilor 4,40m, iar la MNAR 4,80m - 13m. Pe de alta parte, trotuarul in dreptul Casei Vernescu (unde acum nu exista) va fi largit doar pina la 0,93 - 1,66m.

Pentru Piata Revolutiei se are in vedere studierea unei variante in care circulatia auto de pe Calea Victoriei sa fie deviata pe str. I. C. Cimpineanu (exceptind transportul public).

Proiectul, realizat de ProCons XXI pentru Administratia Strazilor, nu face nicio propunere in ceea ce priveste mobilierul urban sau vegetatia ce va fi amplasata pe trotuarele largite.

Reamintim ca pe tronsonul din Calea Victoriei cuprins intre bd. Regina Elisabeta si Piata Natiunile Unite, trotuarul a fost largit in 2011.

Primarul Sorin Oprescu a promis in urma cu cateva saptamani, la inaugurarea Bulevardului Buzesti-Berzei-Uranus, ruta alternativa la Calea Victoriei, ca va largi trotuarele, iar in weekend anumite portiuni din Calea Victoriei ar putea deveni pietonale in intregime.

Citeste si:
FOTOGALERIE Primaria Capitalei a inaugurat duminica bulevardul Buzesti-Berzei-Uranus si a deschis artera circulatiei rutiere























5879 vizualizari

  • +8 (14 voturi)    
    In urmatorul mandat (Miercuri, 29 ianuarie 2014, 19:42)

    Porcurorul General [utilizator]

    Domnul doctor Oprescu va largi la trei benzi circulatia, ingustand trotuarele si criticand faptul ca pistele pt biciclisti sunt de fapt parcari ilegale.

    Si uite asa toata lumea are de lucru si e fericita.

    Apropo: cu benzile pentru mijloacele de transport in comun ce se mai aude? Nu de alta dar intreb si eu ca un idiot: cati biciclisti circula pe zi pe un bulevard si cam cati oameni trec prin troleibuze / autobuze pe acel bulevard? Nu de alta, dar daca raportul este 1/5000, atunci probabil ca autobuzele ar avea prioritate fata de biciclisti, cu tot respectul pentru ei. Fireste, biciclistii ar putea folosi banda de autobuze pentru deplasare putand fi gandite intranduri spre trotuar unde sa permita autobuzelor sa ii depasasca.
    • +10 (10 voturi)    
      pai daca sunt mereu descurajati... (Miercuri, 29 ianuarie 2014, 20:37)

      Codruta N [utilizator] i-a raspuns lui Porcurorul General

      ... NICI n-or sa creasca, in numar... >:

      Oricum, mijloacele de transport in comun merg ca naiba, in Bucuresti!! Nu inteleg DE FEL, cum, intr-un orasel ca Alba Iulia, se POATE sa existe afisaj electronic in statii (cu orarul) iar in Bucuresti, ditamai "capitala" si "centrul civilizatiei", NU!!
      NU mai spun ca, d.ex., pe multe linii "magistrale" dupa ora 21,20 stai si astepti de-a-n proasta, fara sa ai habar cand / daca mai vine ceva >:
    • +8 (12 voturi)    
      Apropo! (Miercuri, 29 ianuarie 2014, 20:46)

      felis_tigris [utilizator] i-a raspuns lui Porcurorul General

      Pe Calea Victoriei nu circulă nici autobuze şi nici troleibuze.

      Bicicliştii trebuie să fie încurajaţi să folosească acest mijloc de transport prin asigurarea securităţii lor. Aruncă o privire la ce se întâmplă prin capitalele altor state europene.
      • -2 (8 voturi)    
        Ma uit chiar aici (Miercuri, 29 ianuarie 2014, 23:12)

        Porcurorul General [utilizator] i-a raspuns lui felis_tigris

        In Praga biciclistii au piste insa au voie sa mearga pe liniile de tramvai (ceea ce nu au voie masinile). De asemenea la metrou e voie gratuit cu biciclete.

        DAR: autobuzele intra in statii +/- 30 de secunde fata de orarul afisat (cu mici si putine exceptii). Nu e orar electronic, ci pe hartie. Metroul este complet automatizat (in cabina conductorul doar supravegheaza calculatoarele - va spun asta pentru ca am prieteni care au lucrat la proiect si am mers si eu in cabina), etc.
    • +4 (8 voturi)    
      Inca ceva (Miercuri, 29 ianuarie 2014, 23:18)

      Porcurorul General [utilizator] i-a raspuns lui Porcurorul General

      Sa nu ma intelegeti gresit: sunt absolut pentru bicicleta - am si eu. DAR inainte de a putea discuta de mersul pe bicicleta sistemul public de transport in comun trebuie sa fie capabil sa o complementeze.

      Cu alte cuvinte merg cu bicicleta pliata pana la 1 km de serviciu (daca stau la 10 km) si apoi cu bicicleta.

      In plus, bicicletele deservesc mii de persoane, dar un sistem public de transport in comun deserveste ordine de magnitudine peste (sute de mii).

      Bicicletele trebuie incurajate, insa dupa existenta unui sistem public de transport in comun sanatos. In Bucuresti nu exista nici macar un orar.

      PS: Cineva spunea ca pe Calea Victoriei nu circula autobuze. OK. Am plecat de ceva vreme si nu mai stiu ce circula si ce nu. Discut insa principial.
  • -14 (22 voturi)    
    Propunere (Miercuri, 29 ianuarie 2014, 19:46)

    Airwaves [utilizator]

    Eu propun sa se desfiinteze toate strazile din Bucuresti. Ce tot atatea benzi de circulatie si masini care stau pe loc din cauza aglomeratiei. Toti bastanii astia care au masina sa fie expulzati in Congo, ca prea isi permit luxul de a se deplasa cu masina si prea isi permit luxul de a plati taxe.

    Sa ridicam bicicleta la rang de autovehicul national! Hai Oprescu, Hai Romania! Hai sictir!
    • +7 (13 voturi)    
      Iata (Miercuri, 29 ianuarie 2014, 20:00)

      obsCUR [utilizator] i-a raspuns lui Airwaves

      Confirmi destul de multe stereotipuri negative.
      • -4 (16 voturi)    
        ? (Miercuri, 29 ianuarie 2014, 20:27)

        Airwaves [utilizator] i-a raspuns lui obsCUR

        Care ar fi acestea? Am spus-o si o mai repet, Bucurestiul nu este capitala in care sa se poata aplica dorinta "copiilor intarziati" de a beneficia de 'jdemii de piste de biciclete.

        Pe de-o parte se baga sute de milioane de euro in largirea unor bulevarde, in construirea pasajelor rutiere destinate fluidizarii traficului, iar pe alta parte, sunt ingustate (!) alte bulevarde principale.

        Cineva arunca cu banii pe fereastra intyr-o veselie. Sunt banii mei si ai tai, dar mai ales sunt banii alora care platesc impozite pe masini, taxe pe drumuri ce nu pot fi folosite, taxe in carburanti, taxe peste taxe!

        Ma copii, eu sunt de acord sa va faca Oprescu piste pentru biciclete, serios. CU o conditie: Sa platiti si voi taxa de drum, impozit pe bicicleta si rovignieta.

        Cand o sa platiti si voi aceste taxe si cand o sa urmati un minim curs al regulilor de circulatie, nu va avea nimeni nimic de obiectat. Pana atunci, pistele astea se fac din banii NOSTRI, ai celor care suntem cocosati de atatea taxe!
        • +6 (10 voturi)    
          relax (Miercuri, 29 ianuarie 2014, 21:28)

          bianchi [utilizator] i-a raspuns lui Airwaves

          Prefer sa fiu copil intarziat decat imbatranit prematur :)

          Te-ai gandit poate ca exista oameni care au si bicicleta si masina ? Deci platesc si taxele pe care de care vorbesti ? Pe langa asta, impozit si taxa de mediu platesti pentru ca detii un bun, care mai si polueaza. Rovigneta este valabila in afara Bucurestiului, nu in interiorul sau.

          Faptul ca repeti un lucru nu il transforma intr-un argument mai convingator. In orice capitala se fac eforturi pentru fluidizarea transportului in comun, a mersului cu bicicleta sau pe jos (zone pietonale). Cat despre minimul curs al regulilor de circulatie, il recomand cu caldura tuturor soferilor, nu de alta, dar nu prea se mai respecta nimic.
        • +3 (7 voturi)    
          copii intarziati (Miercuri, 29 ianuarie 2014, 21:57)

          thebblack [utilizator] i-a raspuns lui Airwaves

          olanda - hovenring
          usa - big four bridge
          canada - humber bay arch bridge
          noua zeelanda - onehunga harbour road
          australia - goodwill bridge
          franta - passerelle simone de beauvoir

          bine ca sunt romanii maturi ca daca am ramane la mana astora, am da cu totii in mintea copiilor.
          • +4 (6 voturi)    
            Perfect de acord (Miercuri, 29 ianuarie 2014, 23:14)

            Porcurorul General [utilizator] i-a raspuns lui thebblack

            Insa in toate acele tari sistemul public de transport in comun e rezolvat de ceva vreme. La noi inca vii in statie si ... astepti. Cat? NIMENI nu iti poate spune. Poate o ora.
            • +1 (5 voturi)    
              100% corect (Joi, 30 ianuarie 2014, 7:43)

              thebblack [utilizator] i-a raspuns lui Porcurorul General

              dar sistemul ala de transport public nu se va imbunatati peste noapte. si oricum, chiar daca ar merge brici, citeste prin comentariile de pe acest site si de pe altele de la diversele stiri privind drumuri si piste de biciclete si incearca sa calculezi cam cu cat ar creste numarul de calatori. eu zic ca 10% e optimist.

              la multi mentalitatea e ca acestui individ... aia de merg cu bicicleta sunt fie copii intarziati, studenti sau saraci. el, om matur, trecut prin viata, realizat, cu logan in leasing, bmw la mana a n-shpea sau vreun suv de nu are loc pe strada nu o sa se urce in autobuz cu saracii aia. el e un domn.

              asa ca... civilizam cu forta.
              • 0 (0 voturi)    
                Eu nu ma pronunt (Joi, 30 ianuarie 2014, 12:56)

                Porcurorul General [utilizator] i-a raspuns lui thebblack

                Eu nu ma pronunt fata de om, oricine ar fi. Nu il cunosc. Pot comenta doar ce zice si am zis ca spune multe gogomanii, uneme poate in gluma, cine stie.

                10% crestere in capacitatea sistemului de transport in comun inseamna (conform surselor) o crestere la RATB cu 75 de milioane de calatori pe an si la metrou 19 milioane de calatori pe an !!! 10% crestere este un avans semnificativ.

                In plus, o imbunatatire a ratei de colectare a incasarilor (atragerea clientilor sa nu mai mearga "pe blat") poate duce la (estimez eu) poate 25% crestere la incasari. Sunt salturi colosale aceste cifre pentru o retea extinsa cum e cea a Bucurestiului.

                10% pentru sute de mijloace de transport in comun este o crestere semnificativa. Nu e ca atunci cand ai un autobuz si daca mai cumperi unul ai 50%.

                Surse:

                http://www.ratb.ro/statistici.php

                http://metroubucuresti.webs.com/exploatare.htm
          • -2 (2 voturi)    
            Civilizatie vs. lumea a 3-a (Vineri, 31 ianuarie 2014, 13:33)

            Airwaves [utilizator] i-a raspuns lui thebblack

            Nu ati obosit sa puneti semnul egal?

            Amsterdam=Bucuresti
            Usa= Romania
            Noua Zeelanda= Dambovita
            Australia= Pasajul Basarab
            Franta=Bucuresti

            Exemplele astea pe care le tot dati voi sunt la secole distanta fata de tara noastra.

            Daca nici asta nu e mintea copiilor, atunci ce este? Gandire logica si rationament corect. Mmmmkey....

            Ce sa zic... Continuati sa visati. Afirmatia mea de mai sus este bazata exact pe recenta mea vizita in Amsterdam. Am vazut ce e acolo. Repet, Olanda are zeci de mii de km de piste de biciclete! Poti sa bati tara in lung si in lat pe o pista speciala, ba chiar poti sa ajungi si in Belgia pe bicicleta. Au avut nevoie de multe decenii pentru ajunge la acel nivel. In paralel chiar au autostrazi si un salariu minim care e de 20 de ori mai mare decat cel din Romania. Punctez aceste aspecte tocmai ca sa intelegeti de ce sunteti niste copii in gandire atunci cand faceti acest gen de comparatii.

            Ce vrea Oprescu sa faca nu va starni decat alte polemici, va varsa iarasi niste bani in buzunarele cui trebuie, iar noi toti sa aplaudam din buze.

            Apropos, sa faca si pista speciala pentru plimbat catelul, pista speciala pentru cei care merg pe role, pista speciala pentru cei care merg cu trotineta and so on, ca "tot trebuie sa incepem de undeva". Of, of, mai, mai.
        • +1 (3 voturi)    
          Spuneti multe gogomanii (Miercuri, 29 ianuarie 2014, 23:22)

          Porcurorul General [utilizator] i-a raspuns lui Airwaves

          Insa printre ele sunt si lucruri bune: de exemplu accesul cu bicicleta pe drumurile publice sa fie insotit de o cunoastere minima a regulilor de circulatie. Cu vignieta iarasi e discutabil: in fond biciclistii se folosesc de acelasi drum sau de unul ce necesita intretinere.

          Toate insa daca ar merge in directia incurajarii miscarii sanatoase. La noi insa toate aceste taxe ar merge la pensii.

          Eu unul sunt minunat de faptul ca se incurajaza mersul cu bicicleta in lipsa unei alternative: sistemul public de transport in comun, care este extrem de deficitar in Bucuresti. Daca sistemul de transport ar fi brici, as merge pana la interzicerea masinilor in centru sau as pune o taxa exorbitanta pentru intrarea in centru pentru ca oricand ai putea spune: vrei in centru, ia transportul in comun. In Bucuresti insa transportul in comun e un calvar haotic. Da, si din cauza masinilor, just.
  • +1 (11 voturi)    
    Ce prostie (Miercuri, 29 ianuarie 2014, 20:09)

    Orpheus [utilizator]

    Pe Victoriei si asa se parcheaza ilegal, iar politistii privesc situatia cu ochii mari si mirati... si nu fac nimic.

    Reducerea la 2 benzi va mari timpul de tranzit si va fi inutila biciclistilor, intrucat este binecunoscut faptul ca pista pentru ei este folosita pe post de parcare, printre aceiasi politisti mirati.
    • +3 (5 voturi)    
      Prostie? Nu... (Joi, 30 ianuarie 2014, 9:57)

      B.Dan [utilizator] i-a raspuns lui Orpheus

      Plecand de la premiza ca nu se va parca aiurea... eu zic ca este o idee buna!
      • +1 (5 voturi)    
        Avem alte n piste (Joi, 30 ianuarie 2014, 12:58)

        Porcurorul General [utilizator] i-a raspuns lui B.Dan

        Avem alte n piste ca exemplu, unde se parcheaza si sunt ori neutilizabile, ori nu indeplinesc conditiile de siguranta. Sa fie Calea Victoriei exceptia de la regula? Eu unul plec de la premisa ca se va parca. De ce? Pentru ca pe toate celelalte se parcheaza.
  • +4 (8 voturi)    
    Ca la Amsterdam de Dambovita (Miercuri, 29 ianuarie 2014, 20:23)

    Robert M [utilizator]

    Am fost la Amsterdam, am vazut doar tovarasi fericiti, toti aveau biciclete si mergeau cu ele.
    Au reusit sa ii goneasca pe burghejii exploatatori si sa le interzica masinile pe multe strazi, asta da victorie a oamenilor muncii.
    Masina a devenit raul suprem in regatul tovarasilor fumatori de ierburi medicinale.
    In timp ce 10.000 de olandezi au renuntat la masina, zece milioane de indieni si-au cumparat cate un automobil.
    Si noi trebuie sa renuntam la masini, ca sa fim in rand cu moda camarazilor europeni.
    • +1 (5 voturi)    
      Dar spuneti (Miercuri, 29 ianuarie 2014, 23:28)

      Porcurorul General [utilizator] i-a raspuns lui Robert M

      Dar spuneti si cum circula tramvaiele prin Hamsterdamn...
  • +1 (3 voturi)    
    DE CE DOUA? (Joi, 30 ianuarie 2014, 17:07)

    schroedinger [utilizator]

    Una era suficient! Largesc trotuarele sa mearga cainii, ca oameni sunt prea putini!


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Duminică