Primaria din Hamburg vrea sa uneasca prin piste de biciclete si alei pietonale inverzite toate spatiile verzi din oras. In Bucuresti se construiesc pasaje

de Catiusa Ivanov     HotNews.ro
Marţi, 14 ianuarie 2014, 18:17 Actualitate | Administratie Locala

Spatiile verzi din Hamburg
Foto: Google Earth
Primaria din Hamburg vrea sa uneasca prin piste de biciclete si alei pietonale inverzite toate spatiile verzi din Hamburg, astfel incat cei care doresc sa ajunga in orice parte a orasului sa o poata face fara a folosi autovehicolul, potrivit The Guardian. Propunerea face parte din strategia pe mediu a orasului - “Green Network Plan"- iar daca se va aplica, spatiul verde va acoperi 40% din suprafata orasului. La polul opus se afla Bucurestiul, unde municipalitatea incurajeaza tot mai mult traficul auto, prin construirea de noi artere de circulatie si pasaje rutiere, in detrimentul pistelor pentru biciclete. In plus, mersul pe jos este o aventura din cauza masinilor parcate pe trotuar.

"Aceasta retea va conecta parcurile, terenurile de joaca, gardinile si cimitirele si prin culoare verzi. Alte orase, precum Londra, au centuri verzi, dar reteau noastra de spatii verzi va fi unica acoperind tot orasul de la periferie pana in centru. In 15-20 de ani va fi posibil sa parcurgi orasul doar cu bicicleta sau pe jos", a declarat Angelika Fritsch, purtatorul de cuvant al departamentului de urbanism si mediu din Primaria Hamburg pentru The Guardian.

Aceste culoare verzi vor conecta si habitatele animalelor, permitand acestora sa traverseze dintr-un loc in altul fara sa fie calcate de masini. Si mai important este ca aceste artere verzi vor absorbi emisiile de CO2 si vor ajuta la prevenirea inundatiilor si efectelor incalzirii globale. Aceasta retea verde va acoperi 7.000 de hectare de teren.

Hamburg are 1.8 milioane de locuitori, iar in prezent circa 19% din suprafata orasului este spatiu verde. In 2011, Hamburg a castigat premiul European Green Capital.

In Bucuresti, primarul general, Sorin Oprescu, vrea sa construiasca in urmatorii 4 ani: 8 pasaje rutiere (subterane sau supraterane), 1 pasaj pietonal subteran, 8 bulevarde noi, sa largeasca si sa modernizeze alte 4 artere de circulatie. Promisiunea a fost facuta de edil in 2013 in cadrul prezentarii raportului sau de activitate pe anul trecut. Pentru aceste proiecte, edilul a declarat ca ar fi nevoie de circa 13 miliarde de euro.

  •     Ce proiecte promite ca va face primarul Oprescu in urmatorii ani:


2014
- Pasaj subteran la intersecti bd. Chisinau - Soseaua Pantelimon - 30 milioane de euro;
- Pasaj subteran Mihai Bravu - Spaliul Unirii - circa 30 milioane euro;
- Pasaj subteran Piata Presei - 18 milioane de euro;
- Penetratie Spaliul Independentei - Ciurel - Autostrada A1 - 138 milioane de euro; Citeste aici mai mult.

2015
- Strapungere Nicolae Grigorescu - Splai Dudescu - circa 30 milioane euro.
- Pasaj subteran Doamna Ghica intersectie cu Soseaua Colentina - 85 milioane lei, potrivit proiectului de buget pe 2013;
- Pasaj subteran Piata Sudului - 37 milioane euro;
- Reabilitare Soseaua Pantelimon si Soseaua Iancului - 70 milioane euro;
- Prelungire str. Fabrica de Glucoza pana in strada Gherghitei si largirea arterei la doua benzi pe sens - 300 milioane lei, potrivit proiectului de buget pe 2013;
- Pasaj Pietonal Piata Romana - 15 milioane euro;
- Pasaj subteran Razoare - nu se cunoaste valoarea proiectului;
- Penetratie bd. Timisoara - 188 milioane lei, potrivit proiectului de buget pe 2013 ;

2016
- etapa II a Diametralei Buzesti Berzei Uranus intre Vasile Parvan si Piata de flori, proiect care propune si construirea unui pasaj pe sub Parlament - 722 milioane lei, potrivit proiectului de buget pe 2013;
- bd. Liniei, o artera care va face legatura intre Autostrada A1 si cartierul Cotroceni - nu se cunoaste valoarea proiectului;
- Prelungirea Ghencea Domnesti - circa 400 milioane lei;
- Str. Brasovului plus pasaj - face legatura intre cartierele Ghencea si Drumul Taberei - 235 milioane lei, potrivit proiectului de buget pe 2013;


  •     Cum motiveaza Oprescu aceste investitii gigant:

- "Municipiul Bucuresti are un mare deficit de suprafata de strada (cca 13% din suprafata, in comparatie cu 20-25% necesar pentru buna desfasurare, asa cum este in marile orase). Intr-o ora de trafic, se afla in trafic cca 240.000 de autovehicule (autoturisme), 31.700 autovehicule de transport de marfa si cca 900.000 de pasageri ai transportului public. In conditiile date, analizele si expertizele efectuate indica faptul ca, daca nu se actioneaza energic, cu implementarea de proiecte si masuri de dezvoltare clare a infrastructurii stradale, congestia traficului in Bucuresti va atinge un nivel din ce in ce mai ridicat in 2013 – 2017 (cand se estimeaza o crestere a gradului de motorizare de 93% fata de 2007), riscandu-se blocarea retelei de strazi a Bucurestiului", a declarat Oprescu.

Promisiunile primarului Oprescu se bat insa cap in cap cu bugetul Primariei Capitalei. In 2013, bugetul dedicat "Transporturilor", unde intra majoritatea acestor pasaje si strazi, este de circa 330 milioane de lei, jumatate din aceasta suma fiind dedicata platii lucrarilor deja incepute sau celor finalizate si neplatite.

In acelasi timp, Oprescu a promis ca va construi mai multe parcaje subterane care vor duce la "imbunatatirea circulatiei pietonale, deblocarea trotuarelor ocupate de parcaje, organizarea traseelor pentru pistele de biciclisti, reamenajarea spatiilor verzi din ampriza strazilor si a imprejurimilor imobilelor". Deocamdata insa, singurul parcaj subteran construit este cel de la Universitate si din nefericire insa pe strazile din jurul facilitatii se parcheaza la fel ca inainte. In plus, odata cu inaugurarea bulevardului Buzesti-Berzei-Uranus, portiunea cuprinsa intre Piata Victoriei si Vasile Parvan s-a construit si prima pista pentru biciclete din Bucuresti pe carosabil, avand o lungime de circa 2 km.

Citeste si:

  • VIDEO FOTO Sindromul parcarii "unde vrea muschiu' meu". Mii de masini parcheaza ilegal in centrul Capitalei, in timp ce marile parcari sunt pe jumatate goale

Singurul proiect viabil al Primariei Capitalei pe spatii verzi este amenajarea unui circuit turistic pe lacurile Floreasca şi Tei. Pentru acest proiect municipalitatea a obtinut finantare nerambursabila prin Programul Operational Regional - 88 milioane lei. Din acesti bani se vor amenaja o suprafata de spatiu public de 11 hectare. Astfel, se vor realiza locuri de joaca pentru copii, 4 km de pista pentru biciclete, o sala multifunctionala de 360 locuri, doua amfiteatre de 240 locuri fiecare, 6 potruri turistice, 5 platforme culturale si de agrement, 12 debarcadere si 3 piscine. Durata de implementare a proiectului este de 28 de luni.

Citeste si:























4018 vizualizari

  • +6 (10 voturi)    
    cien e primarul Hamburgului (Marţi, 14 ianuarie 2014, 18:35)

    Anonim AntiBasescu [utilizator]

    Primarul Hamburgului este un nene social-democrat, avocat de meserie. Analizati-i profilul pe site-ul personal http://www.olafscholz.de. Pai bucurestenii, minca-t-as, au votatara un caucazian cu ceva diploma, satui de ...."nediplomatii" dinainte. Asta s-a obtinut: un primar interesat de afaceri si spagi pe picior mare, mai putin de piste de biciclisti. Un campion al pistelor este insa secretarul PCR Ontanu...
  • +12 (14 voturi)    
    Bravo Hamburg (Marţi, 14 ianuarie 2014, 18:55)

    bigbrother [utilizator]

    Orasul a fost desemnat Capitala verde al Europei in 2011 (http://ec.europa.eu/environment/europeangreencapital/winning-cities/2011-hamburg/index.html). Sunt multe alte orase care mizeaza pe un mediu placut pentru toti locuitorii sai. Copenhaga vrea sa devina neutra dpdv emisii de carbon pana in 2050, New York va avea statii de incarcare pentru masini electrice pe 20% din locurile de parcare noi si existente s.a.m.d.

    La noi, nu de idei sau bani ducem lipsa, ci lipseste vointa politica si claritatea in gandire. As mai spune si de lipsa de solidaritate a bucurestenilor, preferam sa ne afumam incet cu gazele de esapament poate prindem vreun cancer la promotie, decat sa renuntam la masini.
    • +9 (9 voturi)    
      :) (Miercuri, 15 ianuarie 2014, 8:41)

      thebblack [utilizator] i-a raspuns lui bigbrother

      citeste comentariile de la articolul despre uranus si o sa te lamuresti perfect ce vor bucurestenii. cel putin o parte dintre ei. nu parcuri, nu biciclete, nu aer curat. locuri de parcare si masini. cat mai multe masini.

      daca ar putea, s-ar rostogoli din pat direct la volan si s-ar mai da jos, aia mai harnici, doar in fata calculatorului din birou. si, daca cladirile ar fi fost facute cu cap, adica cu culoare largi, 2 benzi pe sens, si locuri de parcare in balcon, si la tigara tot cu masina s-ar duce.
      • +1 (1 vot)    
        "daca vrei sa rostogolesti cercul" (Miercuri, 15 ianuarie 2014, 14:25)

        hot news [utilizator] i-a raspuns lui thebblack

        Cum comenta un adepat al lui Ilcii referitor la pistele pentru biciclete de pe Bd. uranus: " daca vrei sa te jici cu cercul, nu ai decat sa te duci in parcuri, dar lasa-ne pe noi in pace, sa putem circula cu masinile pe strada!"
  • +8 (12 voturi)    
    si la noi (Marţi, 14 ianuarie 2014, 19:20)

    MateiLazar [utilizator]

    Eu cred ca se poate face si la noi asa ceva. Sunt multe necunoscute, dar ce ziceti de urmatoarea idee:
    - lacul Vitan, transformat in zona verde (nu trb daramat tot zidul lacului ca ar fi prea scump, doar facuta o intrare si cateva alei inauntru)
    - lacul Vitan este foarte aproape de parcul tineretului. Ar fi sufficient un pasaj pentru pieton si ciclisti peste Calea Vacaresti
    - din parcul Tineretului se poate face de asemenea un pasaj pietonal peste Calea Serban Voda pana in Parcul Carol
    - din parcul Carol se poate ajunge pana la Casa Poporului (e un pic mai lunga distanta, dar nu e imposibila delimitarea unor piste de biciclete intre ele)
    - Casa Poporului trebuie deschisa publicului. Iarasi nu e nevoie sa se darame gardurile, ca se dau deputatii cu capul de pereti ca cica e scump. E sufficient sa se deschida accesul
    - de la Casa Poporului se poate ajunge in mai multe locuri
    - se poate ajunge in Izvor si de acolo in Cismigiu
    iar in partea de pe deal de Str Alexandru Vitzu se poate ajunge in parcul Romniceanu
    - acesta se poate traversa, se poate continua prin fata Academiei Militare si Palatului Cotroceni pana in Gradina Botanica (acolo nu e permis accesul cu biciclete, dar cine stie)
    - de aici se poate continua pana in Politehnica

    Prin pasaje pietonale si pentru biciclete si cateva drumuri prioritare pentru bicicilete, cred ca nu e imposibil.
  • 0 (2 voturi)    
    si totusi (Marţi, 14 ianuarie 2014, 19:26)

    Saineanu [utilizator]

    In Romania nici soferiinu sunt la fel, nici bicilistii. Nu ai nicio siguranta cand mergi cu bicileta si asta nu din cauza lipsei de piste ci a noastra.
  • +3 (11 voturi)    
    plus ca (Marţi, 14 ianuarie 2014, 19:27)

    Saineanu [utilizator]

    daca s-ar face, pistele ar deveni usor loc de parcare asa cum am mai vazut acolo unde ele exista.
  • +8 (8 voturi)    
    Comisioane (Marţi, 14 ianuarie 2014, 19:41)

    OmulNou [utilizator]

    Comisioanele se iau din lucrari mari, costisitoare, nu din mici piste pentru biciclete. Macar de ar intelege romanul de rand cat de raspandita e coruptia in tara asta, incat orice ar aduce un beneficiu omului de rand nu se face decat daca aduce un beneficiu individual omului care semneaza actele.
  • 0 (4 voturi)    
    D-na CATIUSA... (Miercuri, 15 ianuarie 2014, 10:54)

    schroedinger [utilizator]

    pai la Hamburg sunt pasaje construite, se construiesc (inclusiv poduri) si se vor mai construi.
    Si au si foarte multe parcari (in special subterane)! Asa ca e simplu sa faci si piste pt biciclisti. Depatrte de mine gandul de a-l proteja pe felceru' oprescu!
    Asa ca las-o jos!
  • -3 (3 voturi)    
    Mere cu pere - garantat Hotnews (Miercuri, 15 ianuarie 2014, 11:01)

    Nevermind [utilizator]

    De ce nu s-a facut comparatia cu un oras comparabil? Cluuuj ar fi un exemplu bun. Astept sa vad aceeasi argumentatie ca in cazul Bucurestiului.


    • +1 (3 voturi)    
      ? (Miercuri, 15 ianuarie 2014, 18:12)

      thebblack [utilizator] i-a raspuns lui Nevermind

      care sunt diferentele alea uriase dintre hamburg si bucuresti, incat sa nu le poti compara? si care ar fi asemanarile alea asa mari cu clujul?
      • -1 (1 vot)    
        doh (Miercuri, 15 ianuarie 2014, 21:34)

        Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui thebblack

        E ca si cum compari Sinaia cu Mamaia, si-i freci ridichea lui mazare ca n-are brazi. Nu poti sa compari o capitala cu un oras oarecare (fie el si mare/maricel). Daca e sa o luam asa, primarul din Bonn este cel mai prost primar de pe fata pamantului, daca e sa aplic logica HN. Ca se compara o exceptie dovedita (premiu oras verde) cu o medie/sub-medie... e deja sublim. Compari tesla s cu bmw 320d si zici ca bmw e prost pentru ca n-are atatea baterii (nu ma pune sa-ti explic exemplul, exista google). Tinand cont ca nu am mai fost atat de subtil, a priceput acum sau mai ai nevoie de detalii si exemple?
        • 0 (2 voturi)    
          subtil? (Joi, 16 ianuarie 2014, 6:20)

          thebblack [utilizator] i-a raspuns lui Nevermind

          mult prea subtil. ca eu ma tot uit pe google si tot nu vad diferentele.

          populatie aproximativ aceeasi, altitudinea aceeasi, clima vag diferita in special datorita apropierii de ocean a hamburgului. ce difera considerabil e densitatea populatiei. economic vorbind hamburgul e mult mai puternic desi e un oras "oarecare" in timp ce bucurestiul e o mare capitala.

          si oricum, se pare ca autoarea articolului a fost ea prea subtila pentru tine. nu ai inteles absolut nimic din ce vroia sa spuna.
          • -1 (1 vot)    
            ai inteles tot (Joi, 16 ianuarie 2014, 9:40)

            Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui thebblack

            Previzibil, dat fiind primul comentariu. Ti-o dai singur inclusiv cu densitatea de aproape 4 ori mai mare, dar nu baga in seama aspectul, ca este mai greu de priceput. Nu mai am rabdare sa desenez, roaga un copil de clasa a 2a. Ia o acadea, pentru a nu fi supi.
            • 0 (0 voturi)    
              little boy genius (Joi, 16 ianuarie 2014, 21:40)

              thebblack [utilizator] i-a raspuns lui Nevermind

              stii tu cum se calculeaza densitatea? si daca da, ce concluzie tragi? matematic vorbind, inseamna ca hamburgul este de aproape 4 ori mai mare ca suprafata.

              stii tu din ce se compune restul suprafata in plus? in mare parte din spatii verzi. tinand cont de de asta, iti mai trebuie doar foarte putina imaginatie sa realizezi ce inseamna de fapt legarea acestora prin cai pietonale si piste de biciclete.

              si in ciuda suprafetei mult mai mari si a populatiei aproximativ egale, in hamburg sunt inmatriculate mai PUTINE autoturisme.

              dar probabil ca ai dreptate. nu poti compara bucurestiul cu hamburgul. majoritatea "hamburgerilor" nu sunt facuti gramada.

              hai mai zi ceva de clasa a 2a.


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri