Cum a luat nastere Harta Taierilor de Paduri si cum ajuta ea la oprirea defrisarilor ilegale? Liana Buzea, initiatorul proiectului, si Mihai Zotta, inginer silvic, au discutat online

de Catiusa Ivanov     HotNews.ro
Miercuri, 13 noiembrie 2013, 14:34 Actualitate | Administratie Locala

Liana Buzea si Mihai Zotta
Foto: Hotnews
De ce suprafata de padure din Romania a crescut in statistici, desi s-a taiat masiv legal si ilegal? In ce judete au loc cele mai multe taieri de padure? Cat de mult afecteaza defrisarile ilegale mediul si ce prejudicii cauzeaza? Cum se poate lupta un ONG si simplii cetateni cu mafia padurilor? Cum a luat nastere Harta Taierilor de Paduri? Ce impact are noul Cod Silvic asupra acestui domeniu? Liana Buzea, presedintele Asociatiei EcoAssist, fondatorul Hartii taierilor de paduri si Mihai Zotta, director tehnic in cadrul Fundatiei Conservation Carpathia, fundatie care deruleaza mai multe proiecte de conservare a padurilor din Situl natura 2000 Muntii Fagaras, au discutat online cu cititorii.


  • Puneti intrebari folosind formularul de comentarii de la finalul articolului
  • Nu adresati mai mult de doua intrebari
  • Nota redactiei: Pentru a pastra coerenta si relevanta discutiei, nu vom valida comentariile care nu au legatura cu temele anuntate sau care constau in atacuri la persoana.

Citeste si:
  • FOTOGALERIE Harta taierilor de paduri din Romania





Citeste mai multe despre   
























Material sustinut de Superbrands

Help Net, 19 ani de excelenta pe piata farma

Help Net Farma opereaza una dintre cele mai importante retele de farmacii din Romania si face parte alaturi de Green Net - importatorul si distribuitorul de suplimenti nutritivi si dezvoltatorul lantului exclusivist Beautik Haute Perfumerie, din grupul Farmexim, primul importator si distribuitor de produse farmaceutice din Romania.

5229 vizualizari

  • Harta taierilor o facatura din burta !!! (Miercuri, 13 noiembrie 2013, 17:14)

    andreesanu [utilizator]

    Cind sunt arhicunoscute jafurile din Valea Muntelui ,di Suceava ,din Comandau Covasna,din Harghita ,din Bistrita din Apuseni ,cind intr-o statistica de anul trecut existau 800000 ha defrisate in 24 de ani ,voi dati doar 360000 ha ,nici jumate.
    Pentru cei neaveniti puteti spune orce ,dar nu pentru mine care traiesc int-o zona care are si azi de suferit de pe urma taierilor unde s-a ras totul ,unde puhoaiele au distrus locuinte,drum national,unde au fost lunecari de pamint.
    Harta este o parodie !!!
    • R: (Joi, 14 noiembrie 2013, 10:06)

      Liana Buzea [hotnews.ro] i-a raspuns lui andreesanu

      Harta taierilor de paduri este efortul nostru, al unor romani care ne-am constituit in ONG, sa luptam cu un lucru care ne deranjeaza: gestiunea slaba a uneia din resursele noastre naturale, lemnul. Am preferat sa ne informam si sa facem tot ce tine de noi pentru a clarifica o parte din abuzuri. Suntem constienti ca nu toata lumea poate sa inteleaga sau sa aprecieze efortul nostru, suntem la fel de constienti ca nu oricine poate sa se implice concret intr-un lucru care merita corectat, si suntem constienti ca nu vom rezolva noi totul. Dar este la fel de adevarat ca avem si oameni care dau din timpul si energia lor pentru a face ceva concret pe acest subiect. Rezultatul este harta, asa cum o puteti vedea public, si oameni care se implica si dobandesc increderea in a isi apara opiniile si drepturile lucrand cot la cot cu autoritatile.
  • marea defrisare (Miercuri, 13 noiembrie 2013, 19:28)

    ulysses [utilizator]

    Cum puteti crede ca niste padurari cu maxim 12 clase au avut curajul sa taie sau sa priveasca impasibili la atata volum de masa lemnoasa furat daca nu ar fi avut in spate sprijin politic de la nivel inalt??? In cazul unei restructurari la Romsilva vor fi dati afara tot oamenii cinstiti, cei care nu au cotizat la sefii colorati politic.Ar fi interesanta o statistica a defrisarilor, cat s-a furat de la stat si cat de la privat?
    • r (Joi, 14 noiembrie 2013, 10:04)

      Mihai Zotta [hotnews.ro] i-a raspuns lui ulysses

      Aveti dreptate. Lantul slabiciunilor este mult mai lung iar legat de "furat" problema este ca o parte din taierile neconforme legislatiei silvice nu sunt legate de furt ci de faptul ca proprietarii de padure sau imputerniciti ai acestora au taiat padurea "fara drept", ilegal (taiere fara drept este titulatura pentru acest tip de INFRACTIUNE)
  • Felicitari (Miercuri, 13 noiembrie 2013, 22:11)

    Popescu [anonim]

    Felicitari pentru faptele bune. O intrebare totusi tinand cont ca, cu o floare nu se poate face primavara si anume: un simplu sondaj prin Romania arata faptul ca mai totii romanii in proportie covarsitoare sunt nemultumiti de defrisarile masive. De asemena ce parere aveti de faptul ca firma austriaca Schweighofer defriseaza padurile din Romania la ras culmea cu ajutorul guvernului care ii faciliteaza accesul la resurse ! Aceasta firma defriseaza intr-o ora cat plantati dvs in 10 ani ! De aceea va intreb, cand incepeti sa efectuati ample proteste de strada ? Cetatenii vor veni pentru o astfel de cauza...Dupa parerea multora ceea ce se intampal acum in Romania este cel mai mare dezastru ecologic din Europa ! Situatia este extrem de grava.Doar prin ample proteste (si se vede ca simtu civic inca mai exista in Romania) mai putem salva pe ultima suta de metri ceva !
    Va multumesc !
    • r (Joi, 14 noiembrie 2013, 10:07)

      Mihai Zotta [hotnews.ro] i-a raspuns lui Popescu

      Cred ca o campanie prin care publicul larg sa isi spuna hotarat parerea cu privire la stoparea fenomenelor de taieri ilegale si neconforme legislatiei silvice este binevenita inainte sa ne trezim ca e prea tarziu
    • R: (Joi, 14 noiembrie 2013, 10:12)

      Liana Buzea [hotnews.ro] i-a raspuns lui Popescu

      Multumim pentru urari. Da, suntem de acord ca nu vom putea face lumina si pune capat fenomenului. De aceea noi promovam eforturile si modelul nostru de implicare si incercam sa atragem oameni din toata tara care sa se implice concret.

      Protestele nu sunt unica forma de activism civic. Ele au un rol important, si ne bucura sa vedem implicarea masiva de acum pe cazul Rosia Monta. Majoritatea colegilor nostri au participat la ele. Personal am si organizat proteste pe alte subiecte, in anii 2008 - 2009. In complementar insa noi ne-am propus sa lucram la capacitatea de a documenta si a consrui dosare / sesizari care pot sa ajunga in instana. Abia din acest moment ne incepem eforturile de mediatizare si informare a publicului pe neregulile din administrarea padurilor. Dar avand fapte concrete in spate. Acesta este modul cel mai bun de a merge ulterior spre public. Cel putin din punctul nostru de vedere.
  • intrebare (Joi, 14 noiembrie 2013, 0:51)

    florin [anonim]

    fiecare in satul lui stie cum de unde si cine fura padurea...de ce nu de deschide o linie telefonica pt dennunt?
    • R: (Joi, 14 noiembrie 2013, 10:19)

      Liana Buzea [hotnews.ro] i-a raspuns lui florin

      Exista serviciul 112. El este modul prin care autoritati precum SMURD, Politie, Jandarmerie, Pompieri si Jandarmeria montana (infiintata intrucat Salvamontul nu a dorit sa se uneasca acestui) si-au unit eforturile pentru a colabora in diferite situatii.

      Ceea ce este insa importat de retinut este faptul ca cel care denunta ar trebui sa isi dea concursul pana la capat. Depusa marturie in instanta, sa fie martor in proces, sa fie dispus sa ofere si alte informatii daca i se solicita. Acesta este ingredientul unui denunt care sa fie urmat concret de investigatii. Aici este de fapt secretul unei societati civile: implicarea. Asadar, daca aveti cazuri concrete, puteti suna la 112 sau la politie. Daca va doriti un ajutor, puteti cauta un ONG local caruia sa-i solicitati sprijinul. Nimic nu se poate substitui implicarii locale. Aici este de fapt locul in care am putea schimba lucrurile: sa gasim oameni in local care sa preia initiativa si sa se implice pe problemele locale. In sensul rezolvarii lor..
  • Noul cod silvic ramane f permisibil ! (Joi, 14 noiembrie 2013, 8:58)

    Vlad [anonim]

    Va rugam sa propuneti de asemenea si o linie telverde pentru a reclama furtul din paduri ! De asemenea va rugam ca ONG sa strangeti semnaturi si sa se adauge amendamente la noul Cod Silvic care ramane permisibil. Nu este normal ca colosi industriali ca firma austriaca Schweighofer sa aibe 4 unitati de productie in Romania in timp ce in Austria ei nu au voie sa taie o ramura ! Noul Cod Silvic trebuie sa opreasca timp de 10 ani orice taiere de copac bun si replantari masive. De asemenea si sudul tarii trebuie sa refacut cu padurile de mai demult ! Astfel riscam sa ne sufocam verile de caldura si sa ne transforma intr-un imens desert !
    • r (Joi, 14 noiembrie 2013, 10:15)

      Mihai Zotta [hotnews.ro] i-a raspuns lui Vlad

      din pacate si pana in prezent am avut legislatie si reglementari silvice, e adevarat cu unele lacune, dar parerea mea e ca daca se dorea si se actiona de catre autoritati si ocoale silvice private si de stat in mod corespunzator, nu s-ar fi ajuns la aceasta situatie. Pe langa aceasta, mai exista pericolul ca replantarile care se fac acolo unde se fac sa schimbe tipul natural fundamental de padure (adica compozitia originala a speciilor), unele dintre acestea ca de exemplu bradul in zona de munte fiind mai greu de produs in pepiniere si de intretinut in plantatii decat molidul este evitat in multe cazuri de catre ocoalele silvice. legat de o linie verde probabil ca se poate suna la 112 in cazuri de taiere ilegala care constituie cu siguranta infractiuni. Problema este ca in cazul oricarui denunt ar trebui urmarit pana la capat ce se intampla, cum se rezolva cazul. asta inseamna ca este nevoie de curaj si implicare pana la capat
    • R: (Joi, 14 noiembrie 2013, 10:22)

      Liana Buzea [hotnews.ro] i-a raspuns lui Vlad

      Reprezint ONG-ul care administreaza grupul de lucru paduri din cadrul Coalitiei pentru Mediu din Romania. Am redactat alaturi de alti colegi din cadrul grupului scrisori publice si am depus amendamente pe Codul Silvic in nenumarate randuri. Iata aici ultimul document pe care l-am scos, Coalitia: http://coalitiapentrumediu.ro/noul-cod-silvic-trebuie-sa-respecte-principiile-dezvoltarii-durabile/
  • padure (Joi, 14 noiembrie 2013, 9:20)

    Thomas [anonim]

    La Brasov s-a taiat un drum forestier consistent printr-o pdaure care se afla chiar in oras si era deci o oaza de verdeata. Mai exact drumul merge din cartierul Noua-Darste pana spre Timisu de Sus si a decapitat un habitat cu veverite, caprioare, mistreti. Pe viitor legea poate fi schimbata pentru ca astfel paduri de oras, adevarate raritati, sa nu mai poata fi maltratate in acest fel?
    • r (Joi, 14 noiembrie 2013, 10:28)

      Mihai Zotta [hotnews.ro] i-a raspuns lui Thomas

      Una din "prioritatile" considerate de catre legislatia silvica este aceea de construi drumuri forestiere care sa "accesibilizeze" fondul forestier. Motivele sunt legate de faptul ca intr-o zona care nu este declarata protejata total se considera ca pentru a exploata padurea, care ajunsa la o anumita varsta conform amenajamentelor silvice, "trebuie" inlocuita, pagubele ecologice produse prin exploatarea si scoaterea lemnului din padure sunt mai mari daca colectarea acestuia s-ar face haotic prin toata padurea. de asemenea alte motive invocate sunt cele legate de usurinta de a stinge incendii etc
      Insa asa cum spuneti, un drum inseamna inlocuirea in timp a padurii naturale, mai multa lume in padure, masini, atv uri, motociclete etc., deci duce la restrangerea habitatelor salbatice. Nu cunosc cazul concret din Brasov de care spuneti, probabil acestea trebuie analizate de la caz la caz. Prin constituirea ca arie naturala protejata cu restrictii la utilizarea terenurilor, apoi prin modificarea amenajamentului silvic se poate realiza statutul de protectie al acestei paduri asa cum mentionati dvs. Trebuie insa o initiativa locala, o organizatie care sa solicite acest lucru in baza unui studiu avizat stiintific (organizatie care sa stranga spre exemplu suficienti sustinatori pentru a influenta autoritatile locale)
  • intrebare vecini (Joi, 14 noiembrie 2013, 9:20)

    Cata [anonim]

    Buna dimineata !

    In ce priveste 'defrisarile legale sau ilegale' .. cum stam fata de vecinii nostri de la N, S, E sau V ? Exista vreun top de asemenea tip in Europa sau Europa de Est ?

    Va multumesc !
    • R: (Joi, 14 noiembrie 2013, 10:26)

      Liana Buzea [hotnews.ro] i-a raspuns lui Cata

      Din pacate nu detinem informatii privind vecinii nostri. Stim ca suntem sub media europeana privind suprafata acoperita cu paduri. Dar statistici privind furturile de paduri, taierile ilegale, taierile abuzive sau defrisarile (care inseamna scoaterea definitiva din fond forestier a unei suprafete pentru a construi proiecte de utilitate publica) din alte state nu avem in acest moment. Nu stiu cat ne-ar ajuta sa stim problemele celor din jur. Fiecare stat ar trebui sa isi rezolve problemele interne ca mai bine cu putina. Cel putin asta este opinia noastra.
  • masuri (Joi, 14 noiembrie 2013, 9:28)

    alex [anonim]

    Se cunosc "beneficiarii" acestor defrisari ? Ce masuri se pot lua impotriva acestora ? Ca cine taie nu e deloc greu de aflat ... padurari stiu tot .. daca nu cumva chiar ...
    • R (Joi, 14 noiembrie 2013, 10:38)

      Mihai Zotta [hotnews.ro] i-a raspuns lui alex

      Din pacate beneficiarii acestor taieri sunt multi..
      Incepand de la anumiti proprietari de padure care se bucura de obtinerea unor venituri rapide (desi isi vand drepturile ca sa zic asa mult sub valoarea pietei), continuand cu cei care cumpara acest lemn mai ieftin si fara acte legale si il trec printr un proces de "spalare" sau il vand mai departe tot fara acte spre exportatori care la randul lor...
      Un fel de beneficiari sunt si muncitorii localnici sau nu care in niste conditii mizere, fara a fi angajati legal de multe ori isi castiga o paine amara riscandu si libertatea pana la urma
      O alta categorie de beneficiari sunt cei de la ocoale silvice care faciliteaza prin intocmirea partiala a unor "marcari" legale care sa asigure firmelor de exploatare capul de pod, intrarea in padure, sau daca nu executa marcari se prefac ca nu observa ce se intampla in padurile pe care nu le au direct in paza si nu informeaza autoritatile
      O categorie aparte o constituie unii functionari de la inspectoratele teritoriale de regim silvic si cinegetic care prin dreptul de control si de a emite aprobari pentru diverse taieri patroneaza ceea ce se intampla.
      Firmele de exploatare care se preteaza la astfel de taieri si cele care comercializeaza lemnul provenit din astfel de taieri desigur ca au prieteni sus pusi care ajung poate si in parlament sau stiu eu unde...
  • Judetul Cluj (Joi, 14 noiembrie 2013, 9:34)

    Bianca Felseghi [anonim]

    Dna Buzea, citeam intr-o interventie a dvoastra despre harta taierilor ilegale faptul ca la Cluj s-a taiat padure ca "in vestul salbatic", prejudiciul fiind de 70 milioane de lei.

    Ma interesa cat de acurate sunt aceste calcule, adica, stim despre ce suprafata despadurita ar fi vorba? Sau, ce anume ati inventariat atunci ati realizat harta? Dosarele penale existente?

    Multumesc
    • R: (Joi, 14 noiembrie 2013, 10:36)

      Liana Buzea [hotnews.ro] i-a raspuns lui Bianca Felseghi

      Cifrele si afirmatia ulterioara se bazeaza pe doua lucruri:

      1. fotografiile si raportul primit de la echipele de voluntari de pe teren care au participat pe 8 iunie la actiunea organizata alaturi de autoritati; ele pot fi parcurse aici: http://plantamfaptebune.ro/htp/
      Mentionez ca raportul a fost transmis catre Ministerul Mediului, Inspectoratul General al Politiei Romane, SRI si autoritati locale din cele 5 judete pe care le-am parcurs cu echipe in data de 8 iunie. (BV, CJ, CV, PH si SM).

      2. raspunsul primit din partea Inspectratului Teritorial de Regim Silvic si Vanatoare (ITRSV) - autoritatea cu atributii de control in ceea ce priveste administrarea padurilor. Pagubele au fost estimate de catre autoritati si ele sunt cuprinse in dosare penale deschise de catre acestea. In cazul Clujului este cel mai mare prejudiciu pe care l-am primit in scris de la autoritati. In cazul Clujului fusese calculat inca dinaintea actiunilor noastre pe teren. 70 milioane de lei noi este o cifra enorma, este un furt sistematizat, un furt care nu putea avea loc fara stiinta autoritatilor locale. Nu se taie versanti intregi fara sa sesizeze cineva. Desi putea avea impresia ca autoritatile nu ar fi atat de informate privind situatia de pe teren, ca nu ar avea capacitatea (materiala, financiara, informationala sau umana) sa se documenteze, adevarul nu este deloc acesta. Un asemenea furt s-a produs fara ca autoritatile sa intervina. De aceea afirm ca in Cluj s-a taiat precum in vestul salbatic.

      Daca ii puteti da un alt nume situatiei, nu ma deranjeaza deloc. Din contra. Nici nu vreau sa insult pe cineva anume, in speta pe Clujenii onesti care nu sunt responsabili de situatie. De altfel, mai grav este faptul ca s-a produs acest lucru in judetul Cluj, decat faptul ca eu (sau altcineva care a mers pe teren) ii da un nume.
  • Defrisari ilegale (Joi, 14 noiembrie 2013, 9:42)

    elena [anonim]

    Cifra de 360.000 de ha privind defrisarile ilegale din ultimii 20 de ani este reala sau s-a defrisat mai mult?
  • Dar animalelee? (Joi, 14 noiembrie 2013, 9:43)

    bogdanc [anonim]

    Defrisarile aduc bani celor care sunt implicati in asa ceva .. dar mai departe se creeaza o avalansa .. in care e prinsa si fauna ... Despre ea ce ne puteti spune ?
    • R (Joi, 14 noiembrie 2013, 10:43)

      Mihai Zotta [hotnews.ro] i-a raspuns lui bogdanc

      Fauna salbatica din carpatii romanesti nu sta din pacate asa bine cum este redata in cifrele oficiale.
      in ultimii 20 de ani s a vanat mult sunt extrem de multi vanatori, de la oameni simpli la cei cu bani si functii, asociatiile de vanatoare platesc de multe ori taxe mari pentru fondurile de vanatoare scoase la licitatii si "trebuie" pe langa "placerea " de a impusca sa scoata si cat mai multi bani.
      Sunt specii care dupa parerea mea au ajuns la un nivel redus al populatiilor in Carpati, cel putin in anumite zone, cum ar fi de exemplu cerbul carpatin mandria carpatilor. De asemenea cifrele oficiale legate de specii strict protejate la nivel european cum ar fi de exemplu ursul, lupul rasul cred ca sunt umflate binisor.
      In concluzie ar fi nevoie de un inventar cinegetic national care sa incerce sa stabileasca numarul real de animale salbatice si trebuie de asemenea impuse restrictii la impuscare cel putin pe anumite perioade/specii
  • felicitari (Joi, 14 noiembrie 2013, 9:59)

    Support [anonim]

    Felicitari pentru tot ceea ce faceti! nu este o misiune usoara, probabil aveti multa birocratie si multe alte obstacole de inlaturat...
    O intrebare: ce echipa aveti? cati oameni va ajuta? organizatia dvs este ajutata si din exterior, de companii interesate de protejarea mediului, de institutii ale statului sau alte autoritati, de firme de avocatura?
    • R: felicitari (Marţi, 3 decembrie 2013, 23:22)

      Liana Buzea [hotnews.ro] i-a raspuns lui Support

      Multumim pentru urari.
      Da, avem o multime de voluntari si sustinatori. Harta taierilor de paduri a avut sprijinul Ambasadei SUA in Romania, Ambasadei britanice la Bucuresti, companiei Microsoft, agentiei de publicitate The Cell, firmei de IT Softis Serv, Facultatii de Geografie din cadrul Universitatii Bucuresti si casei de avocatura Tuca, Zbarcea si Asociatii. Fiecare dintre acesti parteneri a contribuit alaturi de noi la construirea proiectului.

      O performanta recenta este aceea ca, avand sprijinul echipei Tuca, Zbarcea si Asociatii, ne-am constituit parte vatamata in dosarul penal deschis in cazul taierii ilegale din judetl Arges - situl Natura 2000 Muntii Fagaras. Este un precedent stabilit in momentul acesta de catre echipa de lucru.
  • Confuzie generala privind padurea si defrisarile (Joi, 14 noiembrie 2013, 10:05)

    VioB [utilizator]

    EU15 raporteaza sub Protocolul dela Kyoto ~2.700.000 ha defrisari pe perioada 1990-2011 (medie de 122.000 ha /an), in top Franta, Finlanda, Germania! Pentru aceeasi perioada, Romania raporteaza 54.000ha (~2.500ha /an) - dupa INS. Asta este circa 1/5 din cele vreo 400.ooo ha vehiculate in presa zilele astea. Confuzia este generalizata pentru ca estimarea suprafetei de padure sa face dupa o definitie 'traditionala' a padurii (construita pe idea administrarii si nu a evaluarii indepdendente a resursei) ceea ce face ca raportarile sa fie subiective, intarziate si posibil manipulate (de multe ori inconstient de personalul silvic), iar estimarile posibil partiale. E interesant si ca Inventarul Forestier al ROU raporteaza vreo 7.6 mil cu vegetatie forestiera si 6.7mil ha de padure in 2008-2012 (cam ca INS, dar greu de spus daca este aceeasi padure sau alta fata de 1990 de ex, data fiind lipsa geo-referentierii hartilor silvice). In continuare, nenorocirea este si ca defrisarile sunt grupate si afecteaza local sau downstream obiective de alta natura, daca te uite la raportele Greenpeace sau la cateva publicatii ale ICAS (dar nota bene ambele implementeaza definitii ale FAO ale padurii dierite de INS de ex). Solutia pentru urmariea padurilor nu poate merge decat spre modernizarea instrumentelor indepdendente de monitorizare a padurii, adica Inventarul Forestier statstic.
    • R: (Joi, 14 noiembrie 2013, 18:04)

      Liana Buzea [hotnews.ro] i-a raspuns lui VioB

      Da, foarte bine punctat. Eu sunt de parere ca IFN are cateva neclaritati:

      1. Nu exista o definite clara a limitei padurii (este la limita trunchiului ultimului copac dintr-o padure sau la limita proiectiei coronamentului ultimului copac). In prezent exista discutii intre inginerii silvici atunci cand se estimeaza o suprafata impadurita.

      2. Daca studiati website-ul inventarului forestier natoinal (http://roifn.ro/site/ce-este-ifn/definitii-vegetatia-forestiera/), veti vedea ca se iau in calcul doua tipuri de definitii a padurilor:
      - cea din Codul Silvic (conform careia se considera padure numai ceea ce depaseste consistenta de 40%)
      - definitiile internationale (conform carora se considera padure ceea ce depaseste consistenta de 10%). In acest sens am lansat o intrebare pe grupurile de specialitate (conservarea biodiversitatii) in care intrebam daca se cunoaste modul in care au fost armonizate cele doua definitii. De la 40% pana la 10% fiind o diferenta foarte mare. Nu am primit absolut nici un raspuns.

      Impresia noastra este ca suprafata aceasta marita a fondului forestier este facuta pe de o parte din cifre (din schimbarea definitiei) cat si din faptul ca se considera padure inclusiv o suprafata care este taiata (atata vreme cat nu a fost scoasa din fondul forestier). Deci un versant taiat ras, este considerat padure in continuare...

      Consideram ca pentru a fi considerata padure ar trebui sa fie luata in calcul doar din momentul declararii starii de masiv. Iar suprafetele pe care nu s-a inchis starea de masiv sau care sunt fara vegetatie forestiera (chiar daca legal figureaza drept padure in acte) nu ar trebui luate in calcul la estimarea fondului forestier. Atunci am avea o imagine clara asupra suprafetei concrete acoperite cu padure din tara noastra.
  • Chestiune privind autoritatea forestiera (Joi, 14 noiembrie 2013, 10:17)

    VioB [utilizator]

    Slabiciunea sistemului silvic din Romania nu cred ca este legata de RNP Romsilva ci de autoritatea forestiera (minister si inspectiile teritoriale). Raspunsurile legate de defrisarea si destructurarea padurilor pe care le cautati nu sunt la RNP, poate doar in mica parte. Intrebarea este de ce este slaba autoritatea forestiera, de ce nu resuseste sa modernizeze, transaprentizeze si sa impuna standarde pentru administratorii si prop de paduri, si aici probabil ca incepe morisca intereselor si nestiintei ....
    • R: (Joi, 14 noiembrie 2013, 10:44)

      Liana Buzea [hotnews.ro] i-a raspuns lui VioB

      Da, aici ne dorim si noi sa stim de ce nu suntem capabili sa ne administram padurile responsabil si sa si facem bani. Concret vorbind, de cand exista omul, utilizeaza tot ce este in jurul lui. Insa o poate face astfel incat sa ramana si pe viitor, lui si urmasilor lui, resurse din care sa traiasca (oameni si animale deopotriva) sau o poate face in stil colonial fara sa ramana ceva in urma lui chiar in timpul vietii lui (daramite a urmasilor). Statele dezvoltate reusesc sa faca lucrul acesta, sa foloseasca resursele si sa lase si urmasilor. Noi din pacate ne incapatanam sa vindem, sa radem de pe fata pamantului, sa ignoram valori (naturale, de patrimoniu construit sau cultural) pentru castigul imediat.
      Trecand in plan concret, problema este prezena in primul rand in atitudinea promovata in institutii fata de exploatarea si administrarea resurselor. Nu este o institutie anume de blamat, ci cultura pe care o avem cand vine vorba de resursele la indemana noastra.
  • perfectionarea hartii de taieri (Joi, 14 noiembrie 2013, 10:49)

    Victor [anonim]

    Site-ul cu harta taierilor este in prezent incomod de utilizat. Trebuie imbunatatit. Ca sa faci o raportare trebuie sa selectezi un judet si sa introduci manual coordonatele locului in grade si zecimale. Pt asta trebuie sa deschizi alta fereastra de Google Maps sau aplicatia Google Earth si sa cauti coordonatele locului si eventual sa le convertesti in grade cu zecimale. Nu-i mai bine sa indici locul direct printr-un click pe harta? Si sa nu mai fie nevoie sa selectezi un judet. Am facut 2 raportari si am pierdut destul de mult timp fiindca mi-a dat cateva erori si a trebuit sa insist. Dealtfel harta contine inca prea putine raportari fata de situatia reala. De multe luni de cand cunosc site-ul nu vad actualizari.
    • R: (Joi, 14 noiembrie 2013, 17:48)

      Liana Buzea [hotnews.ro] i-a raspuns lui Victor

      De fapt, ai mai mutle variante: poti sa introduci si printr-un click, asta inseamna sa faci browsing pe harta, sau poti sa introduci selectand judetul si introducand coordonata GPS manual.

      Daca ai fost pe teren si ai avut un GPS la tine, varianta a doua se aplica acolo. Daca esti in casa, la calculator, faci browsing pe harta si mergi pe varianta 1.

      Legat de erori, se mai intampla, insa nu intotdeauna. In cazul in care ai informatii concrete de raportat, ne poti trimite si noua pe adresa: suport_tehnic@plantamfaptebune.ro
  • Implicarea statului (Joi, 14 noiembrie 2013, 10:55)

    Mihaela [anonim]

    Are statul roman prin institutiile abilitate (Ministerul Mediului si Schimbarilor Climatice, ITRSV) un rol activ in stoparea taierilor ilegale? Cum se implica?
    • R: (Joi, 14 noiembrie 2013, 17:52)

      Liana Buzea [hotnews.ro] i-a raspuns lui Mihaela

      ITRSV-ul este cel care verifica modul in care sunt administrate padurile. Deci are rolul cel mai activ in oprirea fenomenului ilegal. Ministerul Mediului si Schimbarilor Climatice - prin Departamentul pentru Ape, Paduri si Piscicultura si Ministrul delegat pentru ape, paduri si piscicultura promoveaza schimbarea legislatiei, intarirea controalelor si ilegalitatilor comise in domeniu.
  • Defrisari (Luni, 2 decembrie 2013, 18:41)

    Dragos [anonim]

    Cred ca problema defrisarilor este de urgenta importanta. Sunt multi politicieni care au interese mari in domeniu si vorbesc despre locuri de munca care ar fi pierdute daca s-ar limita taierile-adica vor sa spuna ca nu se mai pot imbogati usor exploatand o resursa ce a fost ingrijita de generatii. Imi permit cateva sugestii:
    1. Stoparea retrocedarii de padure, atat timp cat interesul este acela comercial. Judecatorii sa nu mai aiba drept de a judeca dosare-ca sunt destui manjiti, ci poate o Comisie sper etica care sa permita retrocedarea celor care au drept de proprietate ,doara daca se angajeaza ca nu vor face taieri-ca in Austria. Daca vrei padure pentru genocid-stop ne-am saturat de atata salbaticie si prostie.
    2. Interzicerea exploatarii in scop comercial a padurii-alta e curatarea si regenerarea ei cand ajunge la o varsta si alta e distrugerea intentionata. Stopezi furnizarea ei-stopezi si pe cei ce prelucreaza lemnul (in special austriecii). Cred ca se poate da o Ordonata de Urgenta, desi greu ca acolosunt oamnei cu alte interese si nu nationale.
    3. Cum au spus si altii o campanie agresiva, media TV, radio, continua de informare-suntem atat de multi care iubim locurile noastre stramosesti incat trebuie sa tina seama de noi. Inclusiv oameni de cultura, cantareti populari, orice prin care se transmite mesaj ce sa atinga lucrurile ce le dorim noi romanii adevarati: sa ne pastram tara curata si bogata, pentru ca nu cred ca vesnicia s-ar fi putut naste in zone "calamitate" de "binevoitorii taietori". Trebuie insa accentuata delimitarea de latura comerciala, pentru ca de fapt nu se castiga nimic, iar costurile de regenerare nu tin numai de plantarea unor copaci ci de flora, fauna, zone de migratie pasari, animale salbatice care vor fi iremediabil pierdute.
    Multumesc.
  • Raportare defrisare ilegala (Luni, 15 septembrie 2014, 11:57)

    bercescu raluca [anonim]

    Va rog sa-mi spuneti care este procedura pentru a raporta o defrisare ilegala de padure in judetul Arges? Mentionez ca am poze de la fata locului. Va multumesc si astept raspuns cat mai urgent. Astept raspuns pana nu este prea tarziu deoarece procesul de defrisare se desfasoara in acest moment. Daca nu se iau masuri, nu va mai ramane nimic. Va rog sa-mi spuneti unde trebuie sa ma adresez> VA multumesc.


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă