Sorin Oprescu: Pistele de biciclete se vor face tot pe trotuar, nu pe carosabil. "Nu vreau sa stau sa numar mortii"

de Catiusa Ivanov     HotNews.ro
Luni, 11 martie 2013, 13:26 Actualitate | Administratie Locala

Pista de biciclete cu stop in fata stalpului
Foto: USER UPLOADED
Primarul general al Capitalei, Sorin Oprescu, a declarat luni ca nu va face pistele de biciclete pe carosabil deoarece bucurestenii nu sunt suficient de civilizati in trafic si "nu vreau sa stau sa numar mortii". Edilul a declarat ca le va reface pe cele de pe trotuar si le va da in folosinta. Oprescu contrazice astfel ceea ce anuntase cu trei zile in urma Administratia Strazilor si seful Directiei de Infrastructura din Primaria Capitalei, Ion Dedu.

Oprescu a declarat ca nu ar fi o problema daca ar merge numai adultii pe pistele de biciclete de pe carosabil, dar ce se intampla daca ele vor fi folosite si de copii, iar acestia vor fi accidentati.

Primaria Capitalei va trasa in aceasta primavara alte piste pentu biciclete, de aceasta data pe carosabil, declarase cu trei zile in urma Carmen Dinca, purtatoarea de cuvant a Administratiei Strazilor, in cadrul unei intalniri online cu cititorii HotNews.ro.

Reamintim ca vechile piste (122 km), desenate pe trotuar si pentru care s-a platit 11 milioane de euro nu vor mai fi folosite, ele fiind inchise anul trecut de Politia Rutiera. Curtea de Conturi va stabili cine plateste prejudiciul de 11 milioane de euro, banii aruncati pe fereastra in acest caz.


Citeste mai multe despre   





Citeste pe Stirile ProTV

Comuna care sta si se uita la 1 milion de euro, asteptandu-i pe chinezi. Ce s-a ales de liceul tehnologic, abandonat de 3 ani

O investitie de un milion de euro zace fara folos intr-o comuna din Dambovita. Cu bani europeni, dar si de la Ministerul Educatiei, autoritatile au ridicat un liceu tehnologic care ar fi trebuit sa formeze specialisti pentru o fabrica de electronice.








12431 vizualizari
  • +34 (42 voturi)    
    bucuresti.... (Luni, 11 martie 2013, 13:35)

    guevara1 [utilizator]

    e atat de simplu...

    poti merge in budapesta sau viena, sau pragas si sa vezi cum e acolo.

    semafor
    atat in viena cat si in praga sunt aceleasi tupuri de semafor. numai n bucuresti ai si semafor intermitent si semafor cu ceas, si semafor fara ceas.

    pistele de bicicclisti- a se vedea cum sunt realizate in alte capitale.

    centrul vechi -. sa se ia exemplul altor capitale care au terase deschise

    in rest bucurestiul nu va fi decat o capitala din lumea a IV -a - unde este un haos total
    • +23 (29 voturi)    
      loool (Luni, 11 martie 2013, 14:05)

      Dr.Mythnick [utilizator] i-a raspuns lui guevara1

      asta vrei tu de la primarul securist?
      • -9 (15 voturi)    
        i-ai zis-o! (Luni, 11 martie 2013, 14:30)

        nellino [utilizator] i-a raspuns lui Dr.Mythnick

        o sa planga de rusine!
        • +11 (17 voturi)    
          loool (Luni, 11 martie 2013, 15:08)

          Dr.Mythnick [utilizator] i-a raspuns lui nellino

          eu nu plang, nu stau in bucuresti :))))))))
        • +22 (24 voturi)    
          Mai bine suspendate (Luni, 11 martie 2013, 15:13)

          Lanista [utilizator] i-a raspuns lui nellino

          ... sa le faca suspendate mah... si n-0 sa-i mai calce nimeni... :)
          • +6 (6 voturi)    
            le-a facut deja (Luni, 11 martie 2013, 19:44)

            van_eyck [utilizator] i-a raspuns lui Lanista

            sunt suspendate asa ca nu-i mai calca nimeni...:)
      • -27 (29 voturi)    
        O evidenta lipsa de comunicare (Luni, 11 martie 2013, 15:08)

        Stepanida [utilizator] i-a raspuns lui Dr.Mythnick

        intre Sorin Oprescu si Administratia Strazilor, asta e situatia! Multe "mosteniri" i-a lasat Bordureanu lui Sorin Oprescu, printre care si blonda de la strazi, cu purtatoare de vorbe, cu tot!
        • +25 (27 voturi)    
          e vina lui basescu mah... (Luni, 11 martie 2013, 15:17)

          Dr.Mythnick [utilizator] i-a raspuns lui Stepanida

          stiam asta ... dar usl si primarul securistoo-independent are vreo vina in ceva, in universul asta?
        • +17 (17 voturi)    
          nu e asta e mult mai grav (Luni, 11 martie 2013, 16:13)

          guevara1 [utilizator] i-a raspuns lui Stepanida

          e mult mai grav. se numeste sabotare. isi fac unii la altii in batjocura cu gandul sa isi strice imaginea.

          in bucuresti nu ca nu stiu, ca toti merg de 10 ori in sua la cumparaturi, sau la viena, sau la ski.

          stiu toti ce trebuie facut in bucuresti si au vazut ce e pe dincolo DAR NU VOR.

          lasa ca prostu om de rand, sa suporte si sa stea in mizerie.
      • +18 (18 voturi)    
        pai numai la noi... (Luni, 11 martie 2013, 15:21)

        guevara1 [utilizator] i-a raspuns lui Dr.Mythnick

        pai numai la noi primarul, presedintele, primul ministru se pricepe la toate - si in sanatate, si in invatamnt, si la autostrazi, si la trenuri si la privatizari si la deszapezit, etc.

        in toate tarile civilizate in cadrul primariei este un departament de relatii publice sau un corp care verifica in teren anumite lucruri - acestia ar trebui sa mearga pe teren si sa noteze neregulile si apoi sa propuna niste solutii.
    • -13 (21 voturi)    
      aloooooo... (Luni, 11 martie 2013, 15:14)

      la'tziganubelicos [utilizator] i-a raspuns lui guevara1

      ce are semaforu' ,cu bicicleta...sau cu terasa....nu am mai vazut asa comentariu aberant.....stai baiete acasa, la o bere nu te mai chinui sa gandesti.
      • +13 (15 voturi)    
        totul e facut pompieristic (Luni, 11 martie 2013, 16:10)

        guevara1 [utilizator] i-a raspuns lui la'tziganubelicos

        pai nu are nici o legatura dupa dumneata. eu am scris pentru altii

        1. totul e facut pompieristic - au tras 2 linii si au desenat o bicicleta si au facut piste de bicicleta cu milioane de euro - culmea ca ele apar in documente si in fiecare an papa bani asa aiurea pe hartie.

        2. la fiecare intersectie in bucuresti gasesti alt tip de semafor - nu e totul unitar. - pe un bulevard intr-adevar gasesti 5 semafoare consecutiv care sa fie la fel dupa care urmeaza nebunia. semafor cu ceas, semafor cu 3 lumini si a patra intermitenta pentru pietoni, etc. nu pot sa va pun poye ca v-as fi pus.

        3. in bucuresti gasesti ceasuri stradlae ornamentale care fiecare iti indica o alta ora - cu diferenta si de 20 de minute.

        deci acum cu pistele m-am enervat pentru multe altele care s-au facut aiurea.

        s-a facut centru istoric. pai in fiecare cartier ar trebui sa se faca un centru turistic.
    • +12 (14 voturi)    
      si am uitat inca ceva (Luni, 11 martie 2013, 15:18)

      guevara1 [utilizator] i-a raspuns lui guevara1

      e atat de simplu ...

      fiecare tara are un animal, e exemplu francezii au cocosul galic, sua are vulturul, etc.

      noi romanii avem lupul, acel lup care reprezenta steagul dacic, dar si lupoaica cu romul si remus, pentru copii este bun si un lup ce seamana cu un haschi, sau lupul akela din cartea jungelei.

      bucurestiul.

      bucurestiul s-a numit micul paris - de ce nu se poate folosi asta ca si promovare - te uiti in paris sa vezi cum sunt facute pistele de bicilete si le faci in bucuresti, te uiti in paris sa vezi cum sunt scrise indicatoarele strazilor si le faci si in bucuresti la fel, te tuiti in paris sa vezi cum au ei semafoarele si le uniformizezi sa fie si in bucuresti, se poate completa si cu uniformele politistilor, etc.

      si zic asta pentru ca de fiecare data cand asa zisii specilisti de promovare romani cand au incercat sa faca ceva au dat+o in bara.
      • +6 (6 voturi)    
        noi suntem originali (Luni, 11 martie 2013, 18:37)

        proletara [utilizator] i-a raspuns lui guevara1

        nu ne luam dupa altii mai buni . Pe hartie facem Copy/Paste si gata ! Pe teren e mai greu si mai bine facem cum ne place noua..numai spaga sa iasa.
        Sidaca drumarii si "pistarii " dau spaga cine sa-i mai controleze ? Nimeni.
      • +1 (1 vot)    
        faci referire la stema ? (Luni, 11 martie 2013, 22:36)

        la'tziganubelicos [utilizator] i-a raspuns lui guevara1

        stema tarii este pajura, preluata de la romani...inteleg ca propuneti ca aceasta stema , sa fie completata si cu stindardul dacic-capul de lup cu trup de sarpe...?, dar unde sa o punem, ca pajura are platosa plina cu insemnele medievale ale tuturor provinciilor romanesti.
        • +1 (1 vot)    
          nu are legatura cu stema (Marţi, 12 martie 2013, 12:17)

          guevara1 [utilizator] i-a raspuns lui la'tziganubelicos

          nu are legatura cu stema frate, stema e stema , turismul e alta

          pentru restul nu trebuie sa va obositit sa cititi ca voi le stiti astea.

          desi am obosit, iti explic o chestie de marketing.

          orice tara are niste elemente de identificare la fel ca un produs - asa cum produsul de exemplu coca cola are culoarea rosie, deviza alaways coca cola, mai nou animalul care reprezinta ursul polar

          asa si statele civiliyate si destepte cum sunt sua, franta, anglia, olanda, austria au - culorile specifice, devizele specifice si sibolurile de promovare care nu se regasesc pe stema. sua are vulturul, anglia are trandafirul, irlanda are trifoiul, olanda are laleaua, franta are cocosul, austria are motzart.

          asa si romania are deja anumite elemente specifice care trebuiesc doar promovate fara a reinventa roata. iar acolo unde acestea lipsesc ele pot fi inventate si promovate subtil. de exemplu in moldova as promova bourul iar in tara romaneasca as promova un mihai viteazu stilizat sub forma de armura de la brau in sus.

          in fine nu e treaba mea sa ma gandesc la o strategie ca sunt un cretin dar vorbesc asa in general.

          in serbia am gasit carti de joc si pe fiecare carte era cate o destinatie turistica. pachetul ala de carti era si pentru joc si pentru promovare.
    • +10 (10 voturi)    
      Dl. Primar nu va fie lene, faceti corect.... (Luni, 11 martie 2013, 16:54)

      Lare [utilizator] i-a raspuns lui guevara1

      Dl. Primar tre. o pista moderna pentru ciclisti, delimitata de trotuar si de strada, si care sa cuprinda intreg municipiul si imprejurimile lui. Ce este in prezent este o bataie de joc! Este o improvizatie, care deranjeaza pietonii, are marcaje desuete, empirice, duce la accidente, deci ceva nefunctional.
      -De asemenea, toate trotuarele sa fie modernizate si sa fie lasate spatii pentru locuri de verdeata si flori.
      -Schimbati gustul apei cu clor ! Tratati apa potabila cu hipoclorit de sodiu in loc de clor. Hipocloritul de sodiu este mai eficient în combaterea microflorei patogene, distruge viruşii, germenii, inclusiv microbacteriile de tuberculoză şi hepatită. Tratarea reprezintă un procentaj nesemnificativ în calculul de tarif fata de clor.
      • +4 (4 voturi)    
        Domnul Primar (Luni, 11 martie 2013, 18:32)

        proletara [utilizator] i-a raspuns lui Lare

        nu mai aveti hipoclorit , importam de la polonezi . OLTCHIMUL e pe duca..nu ?
  • +31 (41 voturi)    
    eh (Luni, 11 martie 2013, 13:36)

    Mazeta [utilizator]

    Eu propun ca și mașinile să meargă pe trotuar. M-am săturat de accidentele rutiere și nu mai vreau să număr morții.
    • -28 (36 voturi)    
      Sorin Oprescu (Luni, 11 martie 2013, 14:00)

      kiki_best [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

      priveste problema din toate punctele de vedere: ca medic, edil ,parinte si sofer. E foarte greu de gasit o solutie cu care sa-i multumeasca pe toti.
      • +29 (29 voturi)    
        Nu tocmai (Luni, 11 martie 2013, 14:34)

        Procrastinator [utilizator] i-a raspuns lui kiki_best

        Sorin Oprescu privește problema din punctul de vedere al hoției care s-a făcut până acum. S-au trasat niște dungi pe trotuare cu milioane de euro și le-au numit piste de biciclete. Dacă s-ar face aceeași prostie pe șosele sunt de acord că ar fi periculos. Dar dacă ar face pista de biciclete pe partea carosabilă și ar delimita-o cu bordură cum se face în toate țările civilizate nu ar mai fi o problemă. De fapt același lucru ar trebui făcut și cu benzile de autobuz.
        • -14 (18 voturi)    
          ? (Luni, 11 martie 2013, 14:50)

          thebblack [utilizator] i-a raspuns lui Procrastinator

          si cine era primar cand s-a facut "hotia" aia?
        • +4 (4 voturi)    
          biciclete fara piste ! (Luni, 11 martie 2013, 18:29)

          proletara [utilizator] i-a raspuns lui Procrastinator

          sa nu mai faca nimic, nu-i mai dati idei ca acum transforma orasul in santier. abia asteapta sa cheltuiasca impozitele noastre marite pe tot felul de prostii. sa termine mai intai santierele in lucru . sa scapam de casele care stau sa cada , de blocurile jupuite , de gropile din asfalt, de masinile abandonate pe trotuare , de maidanezi ....
    • +16 (16 voturi)    
      Pe Splai se merge pe trotuar. (Luni, 11 martie 2013, 14:15)

      Andy500 [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

      La intersectia Splai cu Virtutii in FIECARE seara se merge pe trotuar.
      Un motiv ar fi ca se amana construirea pasajului de la Ciurel, altul ar fi ca cei care merg pe trotuar nu sunt sanctionati in niciun fel. (Conducere imprudenta cel putin+ punerea vietii pietonilor in pericol). In alte tari mergi direct la puscarie pentru asta. La noi in cel mai rau caz iei o amenda.

      In plus daca fac pistele de biciclete pe care parcheaza masini, mai bine nu mai cheltuie banii. Nu are sens.
      • +5 (5 voturi)    
        Nu are sens sa mai faca alte piste (Luni, 11 martie 2013, 18:23)

        proletara [utilizator] i-a raspuns lui Andy500

        de bicicleta . Mai bine sa plece acasa si sa ne lase in pace!
    • +1 (1 vot)    
      merg deja (Luni, 11 martie 2013, 23:35)

      van_eyck [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

      si nu ma refer la cele care, parcate pe trotuar, cauta iesire in strada. sunt shmekerii care ajung iute in fata fraierilor
  • +32 (34 voturi)    
    Oprisor, tata (Luni, 11 martie 2013, 13:43)

    dandra [utilizator]

    te invit pe strada Sibiu, din drumul taberei, Favorit, o strada cu latimea aprox de 3 metri.
    pe 1.5 metri sunt parcate masini si pe cealalta jumatate este o pista de bicicleta.
    zi-mi si mie pe unde mai are loc pietonul sa mearga?
    1. iese pe carosabil cand vine biciclistul, eventual biciclistul il injura sau il loveste pe pieton ca merge pe pista lui?
    2. pietonul se urca pe masini pentru a se deplasa?
    probabil ca sunt alte zeci de mii de strazi cu aceste piste puse "inteligent" DOAR ca unii interesati sa ia niste bani grei!!!
    • +5 (5 voturi)    
      Cel mai bun comentariu (Luni, 11 martie 2013, 16:22)

      iulianacp [utilizator] i-a raspuns lui dandra

      Cel mai bun comentariu de pana acum, dar din pacate nu se va rezolva nimic...
  • +15 (21 voturi)    
    masinile sunt si pe trotuar (Luni, 11 martie 2013, 13:51)

    gigi1 [utilizator]

    Pai si pe trotuar sunt masini parcate, adevarul e ca nimeni nu mai are loc de ele, nici pietonii nici biciclistii, in momentul asta e cea mai mare problema a orasului si prioritatea primarului ar trebui sa fie rezolvarea problemei dar el se ingrijoreaza de pistele de biciclisti cand noi nu avem infrastructura nici pentru masini.
    • +5 (5 voturi)    
      asa, sa stam toti in masina si in casa, (Luni, 11 martie 2013, 17:14)

      rov [utilizator] i-a raspuns lui gigi1

      sa facem burta mare si sa ne culltivam la tv.
      • +1 (1 vot)    
        de aia se fac masini burtoase :) (Luni, 11 martie 2013, 23:41)

        van_eyck [utilizator] i-a raspuns lui rov

        si asa in curand nu va mai fi nevoie de piste...:)
  • +27 (27 voturi)    
    piste vechi, piste noi.. (Luni, 11 martie 2013, 14:00)

    danright [utilizator]

    Pai pistele alea vechi erau nasoale. Cum? Doar 11 meleoane? Pai sa faca baietelu' lu' nea primaru' altele mai bune. Pa putin 100 de meleoane. Sa manca si gura lui ceva, nu?
    Ca adaposturi pentru maidanezi a facut. Da' inca nu au tras internet 5G acolo, asa ca maidanezii inca nu pot fi cazati.
    Mersi, dom' doctor!
    • +9 (9 voturi)    
      corect (Luni, 11 martie 2013, 15:46)

      Gobelin [utilizator] i-a raspuns lui danright

      de fapt la asta se reduce totul:
      sa dai o gramada de meleoane pentru niste dungi trasate cu vopsea.
      pai, nu poti sa le faci ca lumea pistele astea,
      pentru ca atunci firma lu' peste prajit si castigator n-ar mai face profit colosal din contractele cu PMB.
  • +25 (25 voturi)    
    Ce argument este acesta? (Luni, 11 martie 2013, 14:00)

    fane_grija [utilizator]

    Domnul primar face o confuzie intre transportul pe bicicleta care presupune cateva zeci de kilometrii parcursi zilnic de adulti spre si dispre locul de munca si activitatea recreationala a copiilor care se plimba cu bicicletele in general pe trotuar sub supravegherea parintilor.
    In alta ordine de idei, printr-o campanie civilizata de informare soferii bucuresteni ar putea fi instiintati si educati cu privire la drepturile biciclistilor in trafic. Daca asta nu da roade, cazurile punctuale pot fi rectificate ulterior printr-o campanie care sa amendeze pe cei ce nu respecta ceilalti participanti la trafic.
    Si nu in ultimul rand as vrea sa-i spun domnului primar ca in cazul in care nu-si asuma posibilii viitori "morti" asta inseamna ca-si asuma numeroasele accidente soldate cu ranirea pietonilor sau biciclistilor care sunt obligati sa imparta spatiul de pe un trotuar ingust? Ma refer aici la zonele unde pista pentru biciclete trece fix prin dreptul iesirilor din magazine, pistele pentru biciclete care intersecteaza zone pietonale aglomerate, unde circula multi copii sau persoane in varsta etc.
    De ce capitalele europene care au un grad scazut de poluare au putut sa sustina transportul alternativ iar in Bucuresti nu se poate? De ce in alte orase din tara (ex: Sibiu) se poate si in Bucuresti nu?
  • -16 (24 voturi)    
    de ce? (Luni, 11 martie 2013, 14:03)

    Dedalus [utilizator]

    Desi am un mare respect pentru circulatia pe bicicleta, nu cred ca Bucurestiul este pentru biciclisti.

    Asta, deoarece... e prea mare si prea dezorganizat.

    Nu cred ca sunt prea multi oameni care folosesc bicicleta pentrua merge la diverse trebuiri. Sunt convins ca sunt mai multi care o folosesc de placere, dar asta e cu totul altceva.

    Piste pentru biciclete pot fi in orasele mai mici, poate cu 100-200.000 locuitori.
    • +22 (22 voturi)    
      strainatate.. (Luni, 11 martie 2013, 14:22)

      ast [utilizator] i-a raspuns lui Dedalus

      Paris, Berlin, Londra si astea sunt doar cele pe care le-am vazut eu, reusesc, si au populatie de cel putin 2x cat bucurestiul.

      Dar intradevar, nu putem avea totul, pistele reale de bicicleta (taiate din carosabil, separate printr-o bordura) duc la o reducere a traficului. Nu putem avea autostrazi in centru + piste de biciclete + parcare + trotuar. Si in aceasta ecuatie, eu optez pt taierea din carosabil si banda de parcare, nu din trotuar.
    • +11 (21 voturi)    
      te inseli! (Luni, 11 martie 2013, 14:30)

      Codruta N [utilizator] i-a raspuns lui Dedalus

      Am prieteni CU masina - dar care prefera (si o fac de ani buni!!) sa mearga la lucru cu bicicleta! Si nu 2 - 300 m ci, d.ex., din Baneasa pe Dacia!

      Adica Amsterdam nu e "mare"? sau este extraordinar de "organizat"? HA!
    • +20 (20 voturi)    
      vaaai (Luni, 11 martie 2013, 14:46)

      Xorciser [utilizator] i-a raspuns lui Dedalus

      Si Londra ce e?

      Aia au gasit spatiu pt piste de biciclete (pe sosea majoritatea) desi au sosele mult mai inguste decat in Bucuresti. Rar vezi bulevarde atat de largi ca in Bucuresti.

      Sa vezi cum merge autobuzu in spatele bicicletei cand Mr. John da la pedale la deal.
    • +21 (21 voturi)    
      Confuzie (Luni, 11 martie 2013, 14:52)

      war4peace [utilizator] i-a raspuns lui Dedalus

      Tu confunzi cauza cu efectul. Faptul că sunt puţini biciclişti e un EFECT al lipsei pistelor speciale.
      "If you build it, they will come". Motivele pentru care eu nu merg cu bicicleta la lucru: lipsa pistelor şi grămezile de câini vagabonzi. Măcar una să se rezolve şi zic adio transportului în comun (n-am maşină, chestiune de convingeri).
    • +4 (4 voturi)    
      vezi orase din nordul UE (Luni, 11 martie 2013, 19:51)

      Gaby51 [utilizator] i-a raspuns lui Dedalus

      Ce sa-ti spun , la noi nu se poate pe bicicleta! V-ati nascut toti cu fundul in masina. Problema este ca biciclistii si pietonii nu au loc pe trotuare de masinile parcate. Astept inca vreo doi ani de criza, sa vezi atunci biciclete...
    • +6 (6 voturi)    
      prietene... (Luni, 11 martie 2013, 21:34)

      un oarecare [utilizator] i-a raspuns lui Dedalus

      vezi Beijing. are un pic peste 100 - 200 k locuitori si mai multe biciclete decat unii au neuroni.
      Biciclete se folosesc putin pentru ca NU sunt posibilitati! adica nu sunt piste...nu ai pe unde sa mergi cu bicicleta.
      Bucurestiul nu este prea mare, decat daca te-ai nascut la cucuietii din deal si nu esti capabil sa vezi universul decat prin prisma lui Moromete.
      Dezorganizat este intradevar pentru ca sunt multi idioti care gandesc ca tine, in frunte cu primarul asta cretin.
  • +16 (18 voturi)    
    Absurdistan (Luni, 11 martie 2013, 14:08)

    fane_grija [utilizator]

    Actualele piste facute pe trotuar au fost declarate ilegale de catre Politia Rutiera pentru ca pune in pericol pietonii si bciclistii.

    Pentru cine prezinta interes subiectul intreaga poveste aici: http://optar.ro/ce-trebuie-sa-stii-despre-pistele-ilegale-din-bucuresti.html
  • +21 (21 voturi)    
    Ciclist (Luni, 11 martie 2013, 14:15)

    CristianNeacsu [anonim]

    Mi se pare de-a dreptul aberant modul de comunicare .. e incredibil, dupa ce acum cateva zile au anuntat ca se fac pe strada acum vine Oprescu cu aceeasi aberatie veche. Mi se parea ca in sfarsit gandim si noi ca oamenii civilizati.

    Daca le faceti pe trotuar, va fi la fel ca acum, adica nicaieri, biciclistii vor merge oricum pe sosea si vor fi neprotejati la fel ca acum. E imposibil sa faci piste pe trotuar care chiar sa fie utile, in sensul ca poti merge cu bicicleta la serviciu. .

    Mi se pare ca ma face prost si necivilizat pe fata nenea Oprescu .. adica .. nu o sa stiu sa merg pe pista, altii pot, in alte orase .. dar noi suntem prea nedisciplinati

    Poate ii aduce cineva aminte lui Sorin ca e primarul unui oras european cu pretentii la lumea civilizata
    • +8 (8 voturi)    
      da aprobari de blocuri construite (Luni, 11 martie 2013, 17:23)

      rov [utilizator] i-a raspuns lui CristianNeacsu

      pe spatiile verzi pentru mafiotii si lingaii afilati politic, atat stie el. AAA si licitatii fifty/fifty.
      In rest zero pentru Bucuresti.
  • +20 (20 voturi)    
    Nici eu nu vreau să mai număr ... (Luni, 11 martie 2013, 14:17)

    AdrianCalin [anonim]

    ... străzile unde nu există trotuare pentru că sunt parcate mașini;
    rampe făcute acum un an și unde un om în cărucior cu rotile trebuie să facă acrobații să le coboare;
    străzi date în folosință anul trecut și care sunt pline de gropi;
    maidanezi;
    zone împuțite;
    panseluțe pe care se plătesc milioane de euro de parcă ar fi placate cu diamante;
    ceasuri aurite care costă cât un palat medieval francez;
    pagode în parcuri care n-au nicio utilitate;
    de câte ori s-a schimbat gazonul unui stadion care a costat de două ori mai mult decât la alții;
    și multe altele...
  • +19 (21 voturi)    
    zici oprescu si... (Luni, 11 martie 2013, 14:29)

    nenominal [utilizator]

    Nu trece o singură zi fără ca oprescu să nu ne demonstreze cât de idiot și înapoiat este.

    Du-te la azil tataie, uită-te peste graniță mai la vest și ai să vezi că ăia nu numară morti in fiecare zi!
    Eu merg cel puțin jumătate de an cu bicicleta la muncă și m-am săturat de "pistele" existente si drepturile noastre.
  • +18 (18 voturi)    
    cum adica? (Luni, 11 martie 2013, 14:31)

    Codruta N [utilizator]

    Pai sa le delimiteze! Asa cum au facut in Paris pentru a delimita banda rezervata transportului in comun!
    CE "argumente" sunt astea?!!
    Iar pe cine nu respecta limitele, sa il / o amendeze CRUNT!!! Fara prea multe discutii!!
    • +3 (3 voturi)    
      pistele de bicicleta (Luni, 11 martie 2013, 18:54)

      proletara [utilizator] i-a raspuns lui Codruta N

      sa-i amendeze si pe cei ce scuipa pe jos, arunca hartiile pe trotuar, pe smenari.Dar cine sa-i amendeze ? Politia , jandarmeria ?
  • +16 (18 voturi)    
    Re Oprescu (Luni, 11 martie 2013, 14:32)

    bktz [utilizator]

    Prietene,nu mai fii nesimtit.Bucurestenii sunt destul de civilizati.In loc sa ne jignesti mai bine ti-ai vedea de treaba si ai asculta populatia macar o data in viata.
    • -1 (5 voturi)    
      NU SUNT (Luni, 11 martie 2013, 16:26)

      iulianacp [utilizator] i-a raspuns lui bktz

      Majoritatea bucurestenilor nu sunt civilizati deloc. Si eu stau in Bucuresti de 10 ani.
      • +2 (2 voturi)    
        zici tu.. (Luni, 11 martie 2013, 21:27)

        bktz [utilizator] i-a raspuns lui iulianacp

        Revino-ti.Cateva exemple negative nu inseamna majoritate.E adevarat ca ajung 2-3 pe zi sa crezi ca toti sunt tampiti..
  • +14 (16 voturi)    
    petitie pmb (Luni, 11 martie 2013, 14:39)

    ast [utilizator]

    Am transmis o petitie pe siteul pmb ( http://www.pmb.ro/contact/petitie/petitie.php sau http://www.pmb.ro/contact/petitie/petitie.php?pg=mesaj ). Va incurajez sa formulati propria petitie sau s-o preluati pe aceasta si s-o trimiteti in nume propriu (nu exista facilitatea de a sustine petitile altora):

    Sunt consternat de declaratia domnului primar despre retrasarea pistelor de bicicleta pe trotuar. Inteleg ca, intr-adevar, acolo unde este posibil, acest lucru este dezirabil, dar doar daca este dublat de masuri serioase de impiedicare a blocarii pistelor de masinile parcate sau diverse constructii (statii bus, tonete, etc), si doar acolo unde troturarul este destul de lat (sa nu ramana 50 de cm pt pietoni) pentru a permite acest lucru. Mai mult, trebuie ca semnalizarea lor sa fie prin constructie, nu prin vopsire. De exemplu, prin pavarea cu un alt material, constructia denivelata si incadrarea cu mici borduri (ex: http://www.arehn.asso.fr/dossiers/mobilite/images/piste_cyclable.jpg). Pe bd Liberatii exista piste aproape ok, daca s-ar instala stalpisori (rezistenti, nu din plastic care se dau jos cu 2 sutur) pt a impedica parcarea pe ele ar fi excelent.

    In locurile unde acestea nu pot fi realizate pe trotuar trebuie realizate pe carosabil, dar separat de acesta, din nou prin constructie: borduri care despart carosabilul de pista de bicicleta. Ideal ar fi ca in locurile unde exista locuri pe parcare pe marginea soselei, pista sa fie intre acestea si trotuar (pt mai multa protectie): http://puteaux.typepad.com/.a/6a00d8341c339153ef0120a54c47ad970b-500wi .

    Desigur, realizarea acestor piste la standarde va costa mai mult decat o simpla vopsire a catorva piste pe unde se apuca (celebrele piste facute acum cativa ani), de aceea poate ar trebui facute doar niste zone pilot in prima faza: cheiurile dambovitei, centrul istoric. Mai mult sunt sigur ca sunt destui oameni bine pregatiti in PMB care au studiat solutiile propuse in orasele din europa de vest pt aceste piste
    • 0 (0 voturi)    
      Petitie (Marţi, 12 martie 2013, 19:56)

      cri-kee [utilizator] i-a raspuns lui ast

      Voi semna si eu petitia. Sunt de acord cu ce spuneti. Iar pentru cei interesati de procesul adoptarii unor piste de biciclisti sigure, recomand filmuletul urmator, "Hot the Dutch got their cycle paths": http://www.youtube.com/watch?v=XuBdf9jYj7o
  • +18 (18 voturi)    
    Parcatul pe trotuar (Luni, 11 martie 2013, 14:40)

    Y [utilizator]

    Parcatul pe trotuar ramane in continuare legal?...
    • +2 (2 voturi)    
      da (Luni, 11 martie 2013, 17:07)

      Cheie primara [utilizator] i-a raspuns lui Y

      Parcatul si garatul, asa numitul trafic pasiv, cat si traficul activ trebe sa se faca si pe trotuar. Eu as propune sanctionarea soferilor care evita pietonii si biciclistii. Acestia (P+B) trebuie calcati oriunde s-ar afla. Am o singura dilema: de la scara blocului si pana la masina cred ca orice individ e pieton. Probabil ca va depinde de noroc ca el, acest pieton cu carnet de sofer, sa puna mana pe volan.
  • +15 (15 voturi)    
    Propunere (Luni, 11 martie 2013, 15:08)

    Ioanas [utilizator]

    Sa se faca piste si pentru pietoni. Am si solutia : aceste piste sa se faca tot pe trotuare...
  • +13 (13 voturi)    
    sens? (Luni, 11 martie 2013, 15:09)

    sobolan [utilizator]

    Într-o realitate paralelă, Herr Doctor scoate din peisaj toate mașinile parcate ilegal pe trotuarele *cu pistă* , cade la înțelegere cu pietonii și îi face să înțeleagă sensul amplasării pistelor pe trotuar iar la final primește și ovaționări publice pentru mărinimia și interesul arătat față de bicicliști și banii publici investiți.

    Într-o realitate paralelă.

    Până una alta - având în vedere scandalul cu milioanele de euro irosiți + scârba generală a pietonilor față de împărțirea trotuarului ȘI cu bicicliști, nu doar mașini - îmi propun să înțeleg tupeul domnului doctor, atunci când un oraș întreg îi spune că pistele pentru bicicliști nu își au locul pe trotuar. S-ar putea să-mi bubuie capul sau să ating acea stare de Nirvana pe care dumnealui o trăiește constant de când a ajuns primar.

    Așadar, urmează să îmi iau pelerina de ploaie dacă vreau să vin la muncă pe două roți, pentru că șoferul "dă București" te bagă în bordură și-ți transmite că locul tău e la x metri mai încolo, pe pista aia nenorocită pe care "ți-a plătit-o Primăria" și la care, invariabil, a contribuit și el. E dreptul lui, cu alte cuvinte.

    Apropos, dacă vreți să mergeți la muncă cu bicicleta în zilele următoare, domnule Oprescu, nu pot decât să vă urez "Averse plăcute!".
  • +13 (13 voturi)    
    tovarasuuuu (Luni, 11 martie 2013, 15:10)

    cipanu [utilizator]

    Oprescu' cel destept, bai bre nene ...ar trebui sa te bucuri ca dupa ce nu vei mai fi primar vei avea de lucru nu te scot astia la pensie ..cum l-au scos pe nea nicu sau pe tov ilici
  • +11 (15 voturi)    
    domnie Opresciana (Luni, 11 martie 2013, 15:11)

    vlad.pe [utilizator]

    Eu m-am lamurit de incompetenta acestui asa zis doctor, in 5 ani de domnie Opresciana nu s-a facut nimic pentru a imbunatati viata bucurestenilor.

    In campania electorala Oprescu facea turul televiziunilor promitand o capitala curata, cu piste pentru biciclisti si cartiere fara maidanezi, acum ca a prostit electoratul a uitat de promisiuni.

    In Timisoara, Cluj, Brasov s-au gasit solutii pentru piste de biciclisti si s-au luat masuri pentru a reduce numarul maidanezilor

    In sectorul 6, primar Rares Manescu, zona Pacii este invadata de haitele de maidanezi, sunt cate 5-8 caini la fiecare scara de bloc.
  • +12 (12 voturi)    
    De necrezut !! (Luni, 11 martie 2013, 15:38)

    andreiu [utilizator]

    Nu-mi vine sa cred ca aud asa ceva !
    Dupa toata prostia care s-a facut pe trotuar si tot scandalul legat de "pista" care dadea in copaci
    • +1 (3 voturi)    
      Pistele care dadeau in copaci (Luni, 11 martie 2013, 18:17)

      proletara [utilizator] i-a raspuns lui andreiu

      si in chioscuri , in gropi si borduri . 11 milioane de euro .? vin prezindetialele si are nevoie de afise , de propaganda..ca vrea sa fie cel mai bun presedinte . asculta domn doctor , du-te si te culca poate visezi ca Baiazid .
      Gata , fara piste noi, fara cheltuieli inutile. Noi biciclistele si biciclistii vom supravietui, pe trotuare si basta. Ai alte planuri pentru bucuresteni ?
      Maidanezii sunt mai ieftini .. de castrat si legat trompele la femele ! inclusiv si mai ales cei din curtile smecherilor care-i aduc pe catzelusi in traista si-i lasa la scarile blocurilor. La treaba, ca nu am uitat de japonezul care a murit din cauza unui maidanez..
  • +7 (7 voturi)    
    Cine e prostul? (Luni, 11 martie 2013, 16:44)

    mereuinminus [utilizator]

    Nu, nu e Oprescu, el e unul dintre mafiotii din epoca -escu, care infunda Romania (de fapt, fosta, actuala ciorruminia) de la Ceausescu incoace... Iliescu, Constantinescu, Basescu, probabil va urma Oprescu, cam asta e... toti mafiotii din dictatura de grup care conduce tara la cosul de gunoi al istoriei... prostul nu e el, e populatia, fosta popor, ajunsa azi sa se confunde cu cainii vagabonzi la nivel de comportament, educatie si igiena... populatia e proasta ca ii baga-n seama si nu face greva fiscala, si e lasa ca sta cu coada-ntre picioare... si nu e o analogie fortata cu javrele, e purul adevar! Stai ca vine slujba Pastelui acum si ii auzi pe precucernicii popi (alta parte a mafiei) trancanind cu ifos: pentru mai marii oraselor, targurilor, conducatorii tarii, etc, etc, Domnului sa ne rugaaaaam! Ce gluma de prost gust e si tara asta cu natia asta... Las' c-asa va trebuie... sa va puna sa va reciclati deseurile pe post de mancare, ca banii vi-i jupoaie pentru piste de bicle din nou... si mai vorbim de demnitate...
  • +1 (3 voturi)    
    Pistele de bikle, (Luni, 11 martie 2013, 18:08)

    proletara [utilizator]

    alea de pe trotuar sunt bune, deocamdata. Mergeti la Timisoara, Cluj, Brasov sa vedeti orase ok.Omul acesta cu fata de baba nu are nici o vina.de ce l-ati ales bucurestenilor pe el ? Daca era un om cu ceva in cap ar fi ramas la spitalul unde lucra sa faca treaba buna acolo. Vise de marire atat !
    Mai bine fara alte piste decat alti bani in buzunarele hotilor. Parcari, da, panselute nu, pomi, da, panselute nu, chioscuri pe piste de bikle nu .maidanezi nuu..
    • +1 (1 vot)    
      alea de pe trotuar (Luni, 11 martie 2013, 20:52)

      luba [utilizator] i-a raspuns lui proletara

      Legat de Timisoara. Pista acea intre stalpi e din Timisoara. E pista de pe Aries de langa Continental. Deci 'OK' nu se califica.
  • +4 (4 voturi)    
    piste (Luni, 11 martie 2013, 18:14)

    xox [utilizator]

    Pista de bicicleta trebuie sa fie pe strada, gurile de canal ridicate la nivel de strada, in cazul in care vor fi sectiuni pe trotuar ar trebui scoase bordurile, crearea locurilor de parcare unde se mai poate pentru a nu strangula strada.
  • +8 (8 voturi)    
    intrebare ??? (Luni, 11 martie 2013, 19:47)

    proiectare.instal [utilizator]

    Am inteles ca pistele vechi nu erau corect facute, dar am o intrebare cine a fost tras la raspundere pentru aceasta cheltuiala inutila din banii publici ?
    • +2 (2 voturi)    
      cine sa-i traga ???? (Marţi, 12 martie 2013, 9:06)

      rov [utilizator] i-a raspuns lui proiectare.instal

      Nu ati venit la vot, ati lasat clanurile mafiote si comunistii sa-si trimita oamenii in consiliu. Ati vazut ce fauna a iesit...
      Un om ca Nicusor Dan a luat ff putine voturi. Am auzit tineri de 20 de ani distandu-se cu intrebarea : ce e aia vot ??

      Raspunsul vine acum : E ala care face piste de biciclete, pe unde trebuie si la pret corect
      Ati lasat clanuri de romi/tigani sa voteze in masa de cateva ori si rezultatul e:
      - parcagii, vanzatori ambulanti la semafor, orasul tansformat in bazar, constructii pe spatiile verzi, furt generalizat, legea pusa la colt....
  • +5 (5 voturi)    
    normal ca pe strada se fac, dar.. (Luni, 11 martie 2013, 19:47)

    nede [anonim]

    daca le face pe strada , nu mai au cocalarii dcu SUV-uri si bmw-uri unde sa parcheze cu avariile!
  • +1 (1 vot)    
    Domnule primar general (Luni, 11 martie 2013, 20:31)

    Dr. Fly [utilizator]

    Staful meu e sa le faceti si pe trotuar si pe strada. Se vor cheltui mai multi bani de la buget pentru un numar dublu de masini parcate. Doi iepuri dintr-un foc.
  • 0 (0 voturi)    
    toată stima pentru bucureșteni (Luni, 11 martie 2013, 20:44)

    visio [utilizator]

    tot să îți placă bucureștiul...
  • +4 (4 voturi)    
    Protest (Luni, 11 martie 2013, 21:47)

    sorin_cs [utilizator]

    Poate ar trebuie sa fie sanctionata aceasta actiune cu un protest in masa al biciclistilor, nu? Hai sa iesim in strada (evident pasnic) dar sa ne aratam nemultumirea, altfel nu se va schimba niciodata nimic.
  • +1 (1 vot)    
    piste de biciclete pe trotuare (Marţi, 12 martie 2013, 8:15)

    Liviu-Ludovic [utilizator]

    Ideea este profund gresita. Eu am avut ocazia sa vad confuzia creeata participantilor la trafic. Un automobilist grabit il apostrofa pe un biciclist ca circula pe strada!. Pietonii ar trebui sa se asocieze si sa ceara sa li se respecte drepturile. sa li se faca trotuare de 2 metri, dar acestea sa fie doar ale lor, fara parcaje, fara mese, fara alte obstacole, iar spatiul dispnibilizat sa fie cedat soselei si sa il dispute cum vor ceilalti. In privinta biciclistilor, al motociclistilor si al scuteristilor eu cred ca trebuie modificat regulamentul, care ar trebui sa prevada ca toti participantii la trafic sunt egali, indiferent de viteza (sa dispsara idiotenia cu circulatia pe prima banda cat mai aproape de trotuar), ca pe anumite trasee aceste vehicole nu vor fi admise si ca acolo unde acestea circula ele o vor face pe centrul culoarului, ca vor depasi doar prin schimbarea de culoar pe partea stanga, ca se interzice strecurarea printre vehicule. Filosofic, localitatile trebuie sa apartina oamenilor si nu masinilor, iar soselele sa fie destinate masinilor. Este greu de inteles pentru Garcea, dar este posibil. pana la urma.


Abonare la comentarii cu RSS

In cazul unui ordin de mobilizare pentru cetatenii romani, ati raspunde chemarii la arme?
(Un singur răspuns posibil)
  • Da
  • Depinde de situatie
  • Nu
  • Nu stiu / Nu raspund



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version