DEZBATERE PUBLICA UPDATE Parlamentul vrea sa modifice Legea urbanismului. Vezi in text principalele schimbari. ONG-urile considera ca aceste propuneri, daca vor fi adoptate, vor dezlantui dezastrul urbanistic

de Catiusa Ivanov     HotNews.ro
Marţi, 25 septembrie 2012, 1:47 Actualitate | Administratie Locala

 documente
(25 Sep 2012) DOC, 689KB
Comisia de Administratie Publica si Amenajarea Teritoriului din Camera Deputatilor a inceput, saptamana trecuta, modificarea Legii Urbanismului. Deputatii PSD, Antonella Marinescu si Eduard Martin, au propus o serie de amendamente care potrivit ONG-urilor ar readuce Romania la haosul urbanistic din anii '90 cand se putea construi orice oriunde: turnuri de zeci de etaje in cartierele vechi ale orasului, blocuri pe plaja, mall-uri in zonele fara infrastructura rutiera. HotNews.ro va prezinta principalele amendamente propuse de PSD si PDL pentru modificarea Legii urbanismului. O parte dintre acestea au fost adoptate deja de Comisie la sfarsitul saptamanii trecute. Toate modificarile propuse de acest for trebuie insa adoptate in planul Camerei Deputatilor. Asteptam comentariile d-voastra.

UPDATE Deputata Antonella Marinescu a declarat pentru HotNews.ro ca doreste sa propuna un amendament prin care investititorii privati care doresc sa construiasca in Zonele protejate (n.r. unde se afla cladiri vechi, importante din punct de vedere urbanistic) sa nu poata modifica indicatorii urbanistici cu mai mult de 20 la suta. Daca se doreste o modificare mai mare, aceasta poate fi facuta doar la initiativa autoritatii publice. Initial, deputata propusese modificarea nelimitata a indicatorilor urbanistici, in tot orasul, la initiativa privata.

Modificari la Legea urbanismului votate saptamana trecuta Comisia de Administratie Publica si Amenajarea Teritoriului din Camera Deputatilor


-  Guvernul nu va mai face planurile de amenjare teritoriala pentru statiunile turistice de interes national si de pe coasta Marii Negre, acestea urmand sa fie facute de autoritatea locala. Realizarea planurilor urbanistice zonale pentru aceste zone a fost preluata de Executiv, prin Ministerul Dezvoltarii, in urma cu cativa ani pe motiv ca statiunile de pe malul Marii Negre au fost prost gestionate din punct de vedere urbanistic de primariile locale aparand blocuri pe plaja, in buza apei, constructii ilegale si cladiri noi care nu au nicio treaba cu contextul in care au fost amplasate. Ministerul Dezvoltarii lucra de acum un an la un Plan Urbanistic Zonal pentru tot litoralul Marii Negre. Potrivit declaratiilor oficiale, aceasta documentatie ar fi urmat sa stabileasca un regulament de construire pentru toata zona, astfel incat sa nu mai apara astfel de orori urbanistice. Amendamentul a fost propus de: Antonella Marinescu si Eduard Martin (PSD).

- investitorii privati pot initia Planuri Urbanistice Zonale in baza unui aviz de oportunitate semnat de arhitectul sef si primar. Acest lucru a fost interzis de la inceputul anului, administratia locala fiind singura care putea initia PUZ-uri cu exceptia documentatiilor care doreau aprobarea unor cartiere rezidentiale, hipermarketuri si parcuri industriale si tehnologice, respectiv proiecte mari ca dimensiune. Inainte ca legea sa interzica privatilor elaborarea de PUZ-uri, era o practica obisnuita pentru un investitor care avea un teren in centrul orasului, si de exemplu putea construi acolo un bloc cu trei-patru etaje, sa vina la primarie sa faca un PUZ si sa obtina aprobarea ca pe teren sa construiasca un bloc de 20 de etaje, care sa ocupe tot terenul. Astfel, cetatenii care investeau intr-o casa veche, de patrimoniu, in centrul orasului, riscau oricand sa se trezeasca cu un turn la fereastra ceea ce in mod evident le afecta proprietatea. Planurile Urbanistice Zonale nu conditioneneaza construirea unui teren. Printr-un PUZ un investitor privat cere un favor de la administratia locala, cere permisiunea de a construi pe terenul sau mai mult decat prevede regulamentul de construire al orasului. Amendamentul a fost propus de: Antonella Marinescu si Eduard Martin (PSD). Deputatul PDL, Vasile Gherasim a propus ca investitorii privati sa nu poata modifica prin PUZ cu mai mult de 20 la suta indicatorii urbanistici de pe teren, insa acest amendament nu a fost inca adoptat. In cazul in care se doreste modificarea cu mai mult de 20 la suta a indicatorilor urbanistici, acest lucru poate fi facut dar doar la initiativa autoritatii locale.

- prin avizul de oportunitate se stabilesc indicatorii urbanistici ai Planului Urbanistic Zonal. Cu alte cuvinte, primarul si arhitectul sef stabilesc ce se va construi in oras, iar celelalte institutii - Comisia Tehnica de Urbanism de pe langa Primaria Capitalei, Ministerul Culturii, Ministerul Mediului - nu au prea multe de spus. Amendamentul a fost propus de: Antonella Marinescu si Eduard Martin (PSD).

Modificari propuse la Legea Urbanismului care nu au fost inca adoptate de Comisia de Administratie Publica si Amenajarea Teritoriului din Camera Deputatilor

- Planul Urbanistic General sa nu mai aiba un termen de expirare. Potrivit Legii actuale PUG-ul putea fi prelungit cu maxim 3 ani de la data expirarii. Daca autoritatile locale nu adoptau un nou PUG, nu se mai putea elibera nicio autorizatie de construire. PUG-ul Bucurestiului expira la inceputul anului viitor, iar autoritatea locala este departe de a avea unul nou, elaborarea sa intinzandu-se pe cativa ani. "Planul urbanistic general are atât caracter director şi strategic, cât şi caracter de reglementare şi reprezintă principalul instrument de planificare operaţională, constituind baza legală pentru realizarea programelor şi acţiunilor de dezvoltare. Fiecare unitate administrativ-teritorială trebuie să actualizeze Planul urbanistic general în functie de evolutia previzibilă a factorilor sociali, geografici, economici, culturali şi a necesităţilor locale”, se arata in amendamentul deputatilor Antonella Marinescu si Eduard Martin (PSD).
 - elaborarea Planului urbanistic zonal este obligatorie în cazul: "zonelor centrale ale localităţilor,  zonelor protejate şi de protecţie a monumentelor, a complexelor de odihna şi agrement, a parcurilor industriale, a parcelarilor, infrastructura de transport, zonele supuse restructurării sau regenerării urbane,  altor zone stabilite de autorităţile publice locale din localităţi, potrivit legii”, se arata in anlt amendament al deputatilor Antonella Marinescu si Eduard Martin (PSD). Din aceasta lista sunt ecluse cladirile de birouri, ansamblurile rezidentiale si hipermarket-urile, mai exact cele mai importante investitii in acest moment si cele mai frecvente.

- "Planurile urbanistice zonale pentru zone centrale, zone protejate in integralitatea lor şi zone de protecţie a monumentelor,   precum şi planurile urbanistice zonale şi de detaliu privind realizarea unor obiective de interes public se finanţează din bugetul de stat ori din bugetele locale. Planurile urbanistice zonale şi planurile urbanistice de detaliu, cu excepţia celor prevăzute la alin. (1), se finanţează de persoanele juridice sau persoanele fizice interesate. Planurile de urbanism zonale sau de detaliu, care modifica sau detaliaza zone protejate sau părţi din acestea, se pot finanţa de către persoane fizice sau juridice interesate", mai propun cei doi deputati.

- "Documentaţiile de amenajare a teritoriului sau de urbanism, elaborate conform legislaţiei în vigoare, care au avizele şi acordurile prevăzute de lege şi solicitate prin certificatul de urbanism se promovează de către primar, în vederea aprobării prin hotărâre a consiliului local/general, pe baza referatului de specialitate al arhitectului-şef, în termen de maximum 45 de zile de la data înregistrării documentaţiei la registratura primăriei", propun deputatii Antonella Marinescu şi Eduard Martin (PSD).

- "in termen de maximum 45 de zile de la finalizarea dezbaterii publice şi înaintarea expunerii de motive elaborate de primar/preşedintele consiliului judeţean şi a raportului de specialitate elaborat de către arhitectul-şef, consiliul judeţean sau local are obligaţia să emită o hotărâre prin care aprobă sau respinge documentaţia de amenajare a teritoriului sau urbanism", mai propun cei doi deputati. Aceasta prevedere este benefica si ar grabi parcursul de avizare. Uneori, din motive inexplicabile, Consiliile locale/Consiliul General refuza sa ia o decizie referitor la un Plan Urbanistic Zonal si acesta asteapta luni de zile sa fie discutat.

- deputatii Antonella Marinescu şi Eduard Martin (PSD) doresc eliminarea prevederii prin care Prefectul poate cere anularea unui Plan Urbanistic Zonal care nu respecta prevederile legale. Se Astfel acestia propun abrogarea urmatorului articol: "Anularea hotărârilor de aprobare a documentaţiilor de urbanism emise cu încălcarea prevederilor legale se cere, în condiţiile legii, de prefect, în urma controlului de legalitate sau la sesizarea inspectorului general al Inspectoratului de Stat în Construcţii, a arhitectului-şef al judeţului sau a autorităţilor centrale de specialitate, în termenele prevăzute de lege"

- de asemenea, cei doi deputati doresc ca PUZ-urile neaprobate de autoritatea locala pana pe 1 ianuarie 2012 cand s-a modificat legea sa poata relua traseul de avizare. "Avizarea şi aprobarea documentaţiilor de urbanism elaborate în baza unui certifica de urbanism sau a unui aviz de oportunitate înregistrate la autoritatea locală competentă şi neaprobate până la data de 1 februarie 2012, se vor face în condiţiile prezentei legi cu luarea în considerare a documentaţiilor depuse şi reconfirmarea avizelor expirate. Pentru a beneficia de aceasta prevedere persoanele fizice sau juridice depun o cerere însoţită de documentaţia de urbanism în termen de 60 de zile de la intrarea în vigoare a prezentei legi" se arata in amendamentul propus de deputatii Antonella Marinescu şi Eduard Martin (PSD). La nivelul Capitalei, in ultima sedinta de Consiliu General in care alesii locali mai puteau discuta Planuri Urbanistice Zonale initiate de investitori privati si puteau introduce in legalitate constructii ridicate ilegal au fost pe ordinea de zi 105 PUZ-uri. Dintre acestea doar o treime au fost aprobate, restul - majoritatea fiind considerate nocive pentru oras -  neprimind votul consilierilor si nemaiavand posibilitatea de a fi discutate. Vezi aici ce Planuri Urbanistice Zonale au fost discutate si ce s-a aprobat.
Vezi si aici

Actuala forma a Legii urbanismului a fost adoptata prin Ordonanta 7/2011. Principala modificare adusa atunci a fost limitarea initiativei privatilor de a face Planuri Urbanistice Zonale, acest lucru putand fi realizat doar de administratia locala. Astfel, proprietarii puteau construi pe teren doar ceea ce prevedea Planul Urbanistic General, legea de construire a orasului. Persoanele private puteau realiza PUZ-uri doar pentru cartiere rezidentiale, hipermarket-uri si parcuri tehnologice. Chiar si in acest caz, Coeficientul de Utilizare al Terenului nu putea fi mai mare de 4.
Desi a fost apreciata de ONG-uri, legea avea si cateva imperfectiuni. Respectiv, anumite terenuri deveneau neconstruibile. Vezi aici ce proprietati erau afectate.

Aceste imperfectiuni puteau fi insa corectate relativ simplu, fara sa fie nevoie de toate modificarile de mai sus. In Romania, in perioada 1990-2010, Planul Urbanistic General, care reprezinta strategia urbanistica a orasului si legea dupa care se construieste, a fost modificat prin mii de PUZ-uri si PUD-uri, iar exceptia (PUZ-ul) a devenit regula. Potrivit unui studiu platit de Primaria Capitalei,  in perioada 2005-2011 Consiliul General al Municipiului Bucuresti a aprobat 511 Planuri Urbanistice Zonale (PUZ-uri), iar Consiliile locale au aprobat 2.383 de Planuri Urbanistice de Detaliu (PUD-uri). Mai exact, Planul Urbanistic General a fost modificat in 6 ani de aproximativ 3.000 de ori. In plus, potrivit documentului, o mare parte dintre aceste documentatii, in special PUD-urile, "eludeaza legea".


Referinte:


























Astra Film Festival 2017

​VIDEO: Batrana, capra Sofica si cenzura comunista

Filmul Baloane de curcubeu, in regia lui Iosif Demian, respins de cenzura comunista, a avut lansarea dupa 35 de ani la Sibiu, in cadrul Festivalului Astra. Cu aceasta ocazie, in cadrul conferintei ce a precedat proiectia oficiala, am putut afla de la regizorul Iosif Demian cum functiona cenzura comunista asupra filmelor, cum a fost distribuit in rol actorul Dorel Visan sau povestea batranei si a caprei Sofica.

5855 vizualizari

  • +6 (8 voturi)    
    Dreams (Marţi, 25 septembrie 2012, 4:07)

    vonwest1 [anonim]

    Unde sunt adevaratii masoni ai tarii?Cei care sa construiasca frumos, si functional, la timp, care sa nu iroseasca banii lor sau ai altora, care sa se gandeasca la viitor punand in valoare in acelasi timp trecutul.Marii designeri si arhitecti care sa faca pagodele tiganesti parasite sa dispara...
    • +3 (3 voturi)    
      Sprijin la batranete (Marţi, 25 septembrie 2012, 12:08)

      banel [utilizator] i-a raspuns lui vonwest1

      Deci mama cu afaceri imobiliare si prietena cu Radu Mazare isi baga fata in parlament iar ea recunoscatoare ii intoarce favorul. Asta da sprijin la batranete.
  • +9 (9 voturi)    
    NU (Marţi, 25 septembrie 2012, 7:14)

    Cetateanu [utilizator]

    In loc sa se inaspreasca conditiile de "deterioarare" a istoriei, a mediului, ele se relaxeaza. Sunt lasate la indemana unor interese de moment fara posibilitatea interventiei tututror factorilor de specialitate(cultural, istoric, mediu, etc.). In conditiile actuale, apar cladiri, ilegale (cu tot felul de aprobari care sfideaza nu numai bunul simt dar si legea), pe care nimeni nu se oboseste sa le opreasca. Ce o sa fie dupa? Sper ca cei din comisii sa blocheze astfel de aberatii. De asemena ar trebui ca redactia sa lase la "liber", exprimarea unor asrfel de opinii pentru a avea mai multe reactii. Ar putea fi facut chiar un sistem de vot.
  • -11 (13 voturi)    
    ONG ?? (Marţi, 25 septembrie 2012, 8:13)

    durnea [utilizator]

    O lege foarte buna. Sunt pentru libertate si impotriva NU SE POATE , NU-I VOIE.
    cu stima
    • +4 (6 voturi)    
      cu stima (Marţi, 25 septembrie 2012, 15:16)

      vindicomvs [utilizator] i-a raspuns lui durnea

      vom veni sa ne cacam in fata casei tale ptr ca si noi suntem impotriva NU SE POATE, NU-I VOIE.

      cu stima
      • -5 (5 voturi)    
        Libertatea de a merge dupa aprobari (Marţi, 25 septembrie 2012, 17:19)

        durnea [utilizator] i-a raspuns lui vindicomvs

        Daca dta. crezi ca libertatea este sa faci in fata casei cuiva atunci toate restrictiile sunt binevenite.
        Totusi cred ca pe proprietatea mea ar trebui sa fac ce doresc fara sa merg la multe usi sa cer aprobari.
        cu stima
        • +2 (2 voturi)    
          Gresit (Miercuri, 26 septembrie 2012, 10:35)

          virtualself [utilizator] i-a raspuns lui durnea

          Nu. Nu-i ok. Aproape fiecare parcela e proprietate privata. Ipoteza: toti locuitorii dintr-o zona decid sa isi taie pomii si sa construiasca 3 anexe. Zona se transforma in mahala. Ti-ai cumpara o casa in zona respectiva?

          Mic exercitiu: deschide un Google Earth, fa un print screen la un oras care-ti place, baga-l in paint si pe fiecare parcela da-ti drumul la mana... Ce mai ramane din oras?
        • +2 (2 voturi)    
          restrictii (Miercuri, 26 septembrie 2012, 10:50)

          vindicomvs [utilizator] i-a raspuns lui durnea

          Deci restrictiile sunt binevenite?
          Adica eu nu pot sa ma cac in fata casei tale, dar tu poti sa faci un cacat de bloc in fata casei mele??
          Hai sa-ti explic, libertatea nu e una ABSOLUTA ptr ca daca ar fi, totul s-ar transforma in haos.
          Atat timp cat ce faci tu pe propietatea ta ma afecteaza si pe mine si pe toata lumea (chiar si prin simplul fapt ca O VAD), trebuie sa respecti REGULI.
          Inauntrul casei tale poti sa faci ce vrei tu, dar in exterior nu.
  • +4 (6 voturi)    
    Ce ne facem? (Marţi, 25 septembrie 2012, 9:44)

    Nichi [utilizator]

    Va redau o poezie primita zilele acestea pe mail
    Eminescu, răsucindu-se în mormant


    A fost odată ca-n povesti,
    A fost , de-ar mai fi iară,
    Din neamuri tracice, regeşti,
    O prea frumoasă ţară.

    Şi era una pe pământ
    Şi mândră-n toate cele
    Cum e icoana unui sfânt
    Şi Luna între stele.

    Mă doare-n suflet când privesc
    La tot ce se întamplă,
    Şi in mormant mă răsucesc
    Şi cuie-mi intră-n tâmplă.


    Eu nu mai simt miros de tei
    În viata mea postumă,
    Nu văd nici vajnici pui de lei,
    Doar mucegai şi humă.

    Luceferi nu mai strălucesc
    Când ţara e o rană,
    Copiii mamele-şi bocesc,
    Ca n-au în blide hrană.


    Cântat-am graiul românesc,
    Această dulce limbă.
    Dar astăzi, cei ce-o mai vorbesc
    Prin alte ţări o schimbă.

    Degeaba le-am lăsat cu dor
    O "Doină", să tresară !
    Trecutul nu e viitor
    Şi viaţa li-i amară.

    Nici harta nu-i ca-n alte dăţi,
    Din Nistru până-n Tisa.
    Moldova-i astăzi jumătăţi.
    Cât rău făcutu-ni-s-a!


    Degeaba scris-am eu scrisori
    Din vremuri de urgie,
    Şi m-am rugat de-atâtea ori
    Mai bine să vă fie.

    Avut-am piatră la hotar
    Şi-n ţara noastră singuri
    Cules-am holde din brăzdar.
    Acum n-aveţi nici linguri ...

    O, biet popor român sărac
    Cu-o ţară prea bogată !
    Tu vino-i răului de hac
    Să nu ţi-o vândă toată !

    Şi dă-i afară pe străini
    Cu toţi îmburgheziţii,
    Să nu-ţi mai fie-n alte mâini
    Guverne şi poliţii !

    Cu trupe de comedianţi
    Numindu-le partide,
    Sunteţi românii emigranţi
    Din Rai în ţări aride.

    Pierdut-aţi banii ţării-n vânt
    Şi-i goală visteria.
    Mai daţi şi ape şi pământ
    Şi vindeţi România.

    Mihai Viteazu v-a lăsat
    O ţară mai rotundă.
    Voi azi aţi scoc-o la mezat,
    Străinii vă inundă.

    Aveţi întinsul Bărăgan,
    Şi nu aveţi o pâine.
    Aveţi şi turme şi ciobani,
    Dar duceţi vieţi de câine.

    Aveţi bogaţii munţi Carpaţi
    Şi dulcea Mioriţă,
    Păduri de brazi ce vă sunt fraţi,
    Şi flori în poieniţă.

    Aveţi o deltă ca-n poveşti,
    Vedeţi să nu v-o fure,
    Atâtea ape, atâţia peşti
    Şi nu mâncaţi nici mure...

    Nici vii pe deal nu mai zăr
  • -6 (6 voturi)    
    Ref la raportul PRET BENZINA (Marţi, 25 septembrie 2012, 10:18)

    Ada_2 [utilizator]

    Imi cer scuze ca intervin aici cu un comentariu care nu are legatura cu subiectul, dar... am tot vazut raportul ref la pretul benzinei ("Romania are printre cele mia mici preturi din UE la carburanti")...la respectivul raport nu sunt posibilitati de comentarii. Intrebari:
    1. se incearca sa ni se transmita ideea ca trebuie sa ne obisnuim cu preturile din ce in ce mai mari la benzina?
    2. de ce nu se face si un raport : pret benzina / salariu mediu?...ca sa vedem daca suntem tot printre tarile cu cea mai ieftina benzina...
    3. rapoartele de genul celui prezentat sunt oferite de benzinari?
  • +6 (8 voturi)    
    platiti-i... (Marţi, 25 septembrie 2012, 10:23)

    ciupi [utilizator]

    ...pe parlamentari doar ca sa nu faca nimic! orice le trece prin minte aduce aiureala, haos, vin apoi altii care repara unde au stricat astia, dar strica la randul lor altele. deti-le, deci, salarii, orice, numai sa nu faca nimic.
    • +7 (7 voturi)    
      Fir-ar (Marţi, 25 septembrie 2012, 10:46)

      tudor74 [utilizator] i-a raspuns lui ciupi

      Ti-am dat un minus din greseala, scuze !


      Ca tot veni vorba, credeti ca initiativa asta legislativa e doar o aiuerala ? Sa fim seriosi ! PSD-ul are cele mai multe primarii (in Buc cel putin), si cum PUZ-ul, conform acestei noi legi, este controlat de primarii sa curga spaga pt cladiri construite aiurea.

      Foarte bine formulat articolul, intoarcerea la debandanda din anii 90', perioada in care taticul PSD facea "legea".
  • +5 (5 voturi)    
    asha.... (Marţi, 25 septembrie 2012, 11:09)

    Codruta N [utilizator]

    Deci cu chestii din astea, chioambe, vreti voi sa v votam la iarna?
    Ciuciu! PD-ul va mananca, tovarashi! >:
  • +4 (4 voturi)    
    asha... (Marţi, 25 septembrie 2012, 11:16)

    Codruta N [utilizator]

    Pai, cu chestii de-astea vreti voi sa va votam la iarna??
    PD-ul va mananca, tovarashi! Degeaba or sa va dea cocalarii aia de asa-zisi "investitori" moneiii pt. campania electorala - nu fac 5000 afise si 500 galeti cat fac cateva persoane bine suparate! >:)
  • +7 (7 voturi)    
    Ne intoarcem la haos... (Marţi, 25 septembrie 2012, 11:20)

    Chiar Eu [utilizator]

    Se va putea construi orice si oriunde cu binecuvantare de la primari si arhitectii sefi. Ceea ce se intampla si inainte de modificarea in bine a legii urbanismului.
    In loc ca planul urbanistic general sa fie regula, ceea ce este si normal, vom ajunge ca un element inferior acestuia, puz-ul, sa il modifice oricat si oricand. Practic planul urbanistic general va ramane mai mult de fatada, fiind calcat in picioare de puz-uri.
    Este ca si cum intr-o lege ar zice ca pentru o fapta de omor primesti 2-10 ani de inchisoare si eu, persoana privata, imi fac o "lege zonala", pentru mine personal, care sa spuna ca in aceleasi conditii omorul se pedepseste cu un batut zdravan de obraz si o savarina de consolare. Pentru ca mie nu-mi place legea si nu vreau sa o respect ...eu vreau o lege numai pentru mine.
    Prima referinta de la sfarsitul articolului curent arata foarte clar ce se intampla cand PUG-ul Bucurestiului (de ex.) este facut ferfelita de PUZ-uri private:
    "Planul Urbanistic General, regulamentul de construire al orasului, a fost modificat in 6 ani de aproximativ 3.000 de ori. In plus, potrivit documentului, o mare parte dintre aceste documentatii, in special PUD-urile, "eludeaza legea"."
  • +7 (7 voturi)    
    Mafia imobiliara are tentacule in Parlament (Marţi, 25 septembrie 2012, 12:02)

    Metec [utilizator]

    Ar trebui, cred, o ancheta subtila a DNA pentru a identifica relatiile parlamentarilor initiatori ai legii cu mafia imobiliara. SUnt convins ca s-ar gasi lucruri interesante si consecintele ar putea fi penale...
    Este greu de crezut cat de mare este puterea si influenta mafiei imobiliare, in special in Bucuresti. Cohorte de rechini stau la panda si abia asteapta sa puna la pamant ce a mai ramas din bietul fost mic Paris, pentru a ridica paduri de blocuri de sticla si beton armat. Iar rezistenta administratiei e foarte slaba, atunci cand nu e inexistenta... Toata speranta ramane la bietele ONG-uri...
  • +5 (5 voturi)    
    Legea urbanismului pentru prosti (Marţi, 25 septembrie 2012, 12:15)

    Alfabetix [utilizator]

    iar cei destepti o indoaie cum vor! Iesi la plimbare prin Bucuresti si creatiile urbanistilor iti zgarie retina, iti rup picioarele si iti imbacsesc plamanii.
    Stam cum ne-am asternut timp 23 de ani de administrare gospodareasca de capitala cu 7 primari la un loc.
  • +1 (5 voturi)    
    In anii 90 NU s-a putut construi orice si oriunde (Marţi, 25 septembrie 2012, 13:35)

    Cheie primara [utilizator]

    A existat Legea 50/1991 avand ca parte integranta Ordinul 91 MLPAT din 25.11.1991. Va recomand voua ziaristilor sa cititi aceste acte normative inainte de a debita tampenii.
    Pe de alta parte urbanism inseamna dezvoltarea localitatilor sau in sens mai general relatia dintre mediul natural si cel creat de om (antropic). Tot poporeanu' cand aude de urbanism se gandeste la arhitecti si la cladiri care nu le plac si le denumesc "orori urbanistice". Estetica este o componenta, este importanta, dar este departe de a fi singura. Exista o multitudine de alte componente: utilitatile, transportul, economia, protectia mediului, etc ce trebuie tratate impreuna. Ca sa-nteleaga tot poporu e ca-n autocad, sunt o gramada de layere, fiecare cu specialistii sai. Documentatiile de urbanism si amenajare a teritoriului sunt constituite din PAT-uri si PU (G,Z,D). Totul trebuie privit ca un zoom se pleaca de la Planul de Amenajare a Teritoriului National si se detaliaza pana la nivel de Plan Urbanistic de Detaliu. In mod normal aceste planuri trebe intocmite de stat, dar din pricina de buget pot sa le faca si cei interesati. Oricum ele vor fi aprobate de stat (autoritati locale/centrale).
    In L 50 a existat si continua sa existe prescrierea constatarii si sanctionarii contraventiilor in termen de 2 ani de la data savarsirii faptei (construirii fara autorizatie sau cu incalcarea ei). Asta este motivul principal pt care s-a construit haotic in anii 90.
    • +4 (6 voturi)    
      Va contraziceti... (Marţi, 25 septembrie 2012, 14:32)

      Chiar Eu [utilizator] i-a raspuns lui Cheie primara

      In titlu ziceti ca:
      "In anii 90 NU s-a putut construi orice si oriunde"

      iar ultima fraza este:

      "Asta este motivul principal pt care s-a construit haotic in anii 90. "
      • +1 (1 vot)    
        Ma refeream la existenta legii (Marţi, 25 septembrie 2012, 16:37)

        Cheie primara [utilizator] i-a raspuns lui Chiar Eu

        Pe vremea aceea exista legislatie care reglementa realizarea lucrarilor de constructii. Nu se putea face haotic asa cum spune articolul.

        Principala cauza a incalcarii legii este articolul la care m-am referit, adica "dreptul de a constata si a aplica sanctiunile prevazute la art x se prescrie in termen de 2 ani de la data savarsirii faptei". Asa ca degeaba sanctionau primariile (disciplina in constructii) si ISC-ul incalcarea legii ca omu se ducea in instanta si aceasta constata ca turnuletele erau realizate acum 5 ani si intra omu-n legalitate. Eventual mai facea si un cadastru. Si apoi cum sa darame primaria o casa cand asteptarile oamenilor erau sa primeasca locuinte de la primarie?
  • +6 (6 voturi)    
    Micul Paris interbelic unde este? (Marţi, 25 septembrie 2012, 14:08)

    WoodTiger [utilizator]

    Intrebarea este retorica, bineinteles? Bunicii si strabunicii mei care au prins timpurile acelea mai recunosc in Arhiva de filme farmecul Bucurestiului interbelic cu arhitectura sa si cladirile de patrimoniu cultural Made in France traditional, cu arhitecti francezi si belgieni care au construit Bucurestiul antebelic si interbelic, O tempora, o mores! cum zice un dicton latin, cu Calea Victoriei de promenada, cu femei si barbati imbracati elegant de la magazinul Costumul englezesc, desigur Romania era Regat, 1 leu aur = 35 franci elvetieni azi in stramoseasca Zona Euro Antebelica(Uniunea Latin-Monetara=Franta, Belgia, Romania, Elvetia intre 1867-1914), tara cu excedent bugetar si comercial circa 40 de ani, ce timpuri, nenicule!
  • -1 (3 voturi)    
    o parere (Marţi, 25 septembrie 2012, 16:05)

    distant [utilizator]

    totata aceasta dezbatere e o gluma pentru ca isi dau cu parerea oameni ne implicati, ce vad doar show-ul de la TV! prin modificare se incearca a se corecta problemele din sistem! aceste probleme sunt la nivel local si nu vor ajunge niciodata la cunostiinta marelui public. din motivul asta, aprobarile trebuie sa fie tot la nivel local! o lege care interzice pur si simplu, este o aberatie! daca sunt probleme cu alcoolul intr-o zona, nu dai o lege a prohibitiei! era de caurand unul care vroia sa propuna o lege prin care sa poti lovi masina care te-a blocat, si sa plateasca cel ce blocheaza! e doar o aberatie pentru ca avem deja legi impotriva parcatului aiurea, doar ca nu le aplicam! la fel e si cu urbanismul! exista legislatie ce interzice in anumite cazuri modificarile cerute de persoane fizice doar ca cei din primarii trec peste ele! daca am respecta acele legi, nu ar fi nici o problema permiterea modificarilor cerute intr-un PUD! am sa dau un exemplu: am un teren. comunistii l-au luat cu tot cu casa. l-am revendicat si obtinut (casa a fost demolata de comunisti). dupa revendicare, nu pot construi pentru ca e un parc (daca se poate numi) de 500 mp, exact pe terenul meu. primaria nu are drept sa il ingrijasca (nu poate cheltui fonduri publice pe terenuri private). primaria admite ca PUG-ul trebuie schimbat, dar nu o face din motive ce ma depasesc, ca persoana privata! pe scurt, platesc impozit pe un teren (nici sa vand nu pot - as lua un pret derizoriu) ce sta in paragina pe o strada respectabila din oras. si fac asta de 5 ani! primaria nu poate shimba nimic pe termen scurt. eu nu pot schimba nimic pe termen scurt. cine castiga din asta? locuitorii ca vad zilnic un teren in paragina? locuitorii ca nu pot folosi acea zona ca si parc? primaria (locuitorii) ca nu incaseaza impozit la nivel mai mare daca as construi o casa (cum sunt in vecinatatile terenului)? eu ca nu folosesc? eu cred ca modificarile legislative se impun! respectarea legii e o alta problema!
    • +1 (1 vot)    
      RE: o parere (Miercuri, 26 septembrie 2012, 15:52)

      dannn [utilizator] i-a raspuns lui distant

      In cazurile acestea trebuie sa te judeci cu primaria ca sa iti dea despagubiri sau teren in alta parte daca nu poti folosi terenul actual.
      Nu esti singurul, unii au primit retrocedari terenuri pe care se aflau scoli, strazi etc. Asta e incurcatura pe care au facut-o comunistii confiscand si construind ce vroiau ei.
      Dar asta nu inseamna ca trebuie sa reparam incurcatura aceea printr-un alt haos. Cum ar fi sa isi revendice dreptul la proprietate si cel care avea terenul pe o strada, sa inchida toata strada si sa isi ridice o casa acolo?
      Planurile urbanistice n-ar trebui sa lase libertatea fiecaruia sa faca ce vrea. Altfel se ajunge la mahalaua care e acum in tot Bucurestiului sau in multe alte orase din Romania.
      In alte tari, nu numai ca esti limitat la cate etaje poti sa construiesti sau cat de mult din teren poti sa folosesti, dar ti se impun inclusiv culorile cu care ai voie sa vopsesti fatada, ca sa nu faca nota discordanta fata de celelalte case.
    • +1 (1 vot)    
      pug (Miercuri, 26 septembrie 2012, 22:15)

      inlocsadorm [utilizator] i-a raspuns lui distant

      primaria, tot conform legii, trebuia sa aiba de acum 2-3 ani un pug nou cu situatia juridica a terenurilor actualizata, dar asta e alta poveste. pug-ul bucurestiului s-a intocmit in anii 90 cand nu se retrocedase mai nimic in oras. in plus, puz-ul nu e instrumentul prin care se justifica dreptul de construire pe o parcela de 500 mp. in opinia mea, in situatia ta poti obtine, corect, doar in justitie o derogare.
  • 0 (0 voturi)    
    Urbanismul nu-i o JOACA de prescolari !!! (Miercuri, 26 septembrie 2012, 10:28)

    andreesanu [utilizator]

    Azi toti idiotii toti neavenitii isi baga picioarele in legi in proceduri,in acte normative,le rastalmacesc,le potrivesc dupa cum le este interesul,dupa cum ii taie tartacuta aia goala de o tin pe umeri ca sa nu-i ploua in git.
    O sa se aleaga praful de tot si toate,se vor arunca alti bani ca si-n anii 2000-2008 pe constructii care-s azi cuiburi de ciori.
    Doar o lege nescrisa dar pe care-o stiu batrinii se va plica in timp: ce-i de haram ,de haram se duce. Cu ce ati ramas ???,cu praful de pe toba !!!,-pai atit ati pus de la voi din munca voastra atit ramine peste vreme.Lumineaza-i DOAMNE pe romani !!!.
  • 0 (0 voturi)    
    O solicitare de ajutor (Miercuri, 26 septembrie 2012, 18:17)

    un_roman [utilizator]

    Detin un teren de 4500 mp situat in extravilan, agricol, la 3 minute de oras. Exact langa teren lui sunt construite o multime de case (deja se formeaza un mini-cartier) insa eu nu pot construi nimic pe el deoarece, pentru a efectua PUZ-ul si respectiv pentru a-l introduce in intravilan, am nevoie de o suprafata de minim 10.000 de mp conform minunatei ordonante. As dori sa-mi construiesc o casa acolo, respectand toate regulile urbanistice. Cum procedez ? Mentionez ca nu am vecini cu care sa ma aliez pentru a intruni conditia suprafetei. Am mers la primarie, prefectura si toti imi spun ca nu pot face nimic fara cei 10.000 mp. Vi se pare corect asa ceva ? Ce solutii as putea avea la aceasta problema ?
    • 0 (0 voturi)    
      da (Miercuri, 26 septembrie 2012, 22:08)

      inlocsadorm [utilizator] i-a raspuns lui un_roman

      da, mie mi se pare corect, doamnei catiusa insa nu. roag-o sa te ajute. cand a initiat elena udrea legea pe care doreste sa o schimbe acum psd-ul, catiusa a strigat : sariti ! impreuna cu cativa mari arhitecti intocmitori de puz-uri pe parcelute, membri ai comisiei de la primarie. daca ar fi dupa mine, 10 000 de metri patrati mi se par o limita ridicola pentru puz. cred ca persoanelor fizice sau entitatilor juridice ar trebui sa li se permita initierea de puz-uri de la 50 000 mp in sus. dar asta e alta poveste.


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri