Mai multe emisiuni tabloide, difuzate la ore de maxima audienta de cele mai importante televiziuni din Romania, au incalcat de nenumarate ori cele mai elementare reguli ale bunului-simt (etica profesionala fiind de mult timp zdrobita).

Acces Direct - emisiune tabloidaFoto: Antena 1

Ultimul caz, cel al emisiunii Acces Direct difuzata la Antena 1, a declansat miercuri o puternica reactie de respingere in zona online, insotita si de publicarea de catre paginademedia.ro a listei marcilor care cumpara publicitate in acest show televizat. Una dintre acestea, o importanta companie de cosmetice, a decis astazi sa-si retraga spoturile publicitare din aceasta emisiune, continuand insa sa achizitioneze publicitate in alte segmente orare.

"Situatia aparuta in emisiunea Acces Direct, din data de 4 februarie a.c., ne determina sa retragem spoturile din calupurile publicitare ale acestei emisiuni si sa ne reorientam catre alte sloturi orare de pe acest post tv", se precizeaza intr-un comunicat al companiei de cosmetice Avon.

Aceasta se numara, alaturi de Colgate, L'Oreal, Dero, Oscciloccoccinum, Whiskas, Doncafe si altele (intreaga lista pe paginademedia.ro) printre marcile care si-au asociat imaginea cu emisiunea tabloida a Antenei 1, Acces Direct.

In editia mentionata, unul dintre "invitati" a fost filmat in timp ce se faceau comentarii depreciative la adresa igienei personale. Momentele au adus un varf de audienta Antenei 1, peste doua milioane de romani privind emisiunea tabloid, 65% dintre acestia fiind oraseni.

Publicarea marcilor care isi fac reclama in acea emisiune, sustinand financiar show-ul, a dus la aparitia catorva sute de postari depreciative la adresa acestor marci pe retelele sociale si bloguri (unul dintre cele mai argumentate texte fiind scris de Tudor Galos), unele venind din partea unor persoane publice.

Bumerangul acestei publicitati negative a determinat compania Avon sa anunte ca isi retrage spoturile din emisiunea "Acces Direct", invocand "grija pentru sanatatea si respectul femeilor". Avon mentine deocamdata spoturile publicitare in emisiunile-scandal de la alte televiziuni, scrie pe blogul ei Ana-Maria Caia.

Niciuna dintre celelalte 16 marci care si-au asociat imaginea cu emisiunea de scandal a Antenei 1 nu au reactionat in vreun fel pana in acest moment.