Statiile RATB de pe bulevardele Regina Elisabeta si Mihail Kogalniceanu din Capitala au fost reamenajate, iar in locul asfaltului a fost pusa piatra cubica. Administratia Strazilor a precizat pentru HotNews.ro ca s-a luat decizia inlocuirii asfaltului in statiile RATB cu piatra cubica din ratiuni estetice, dar si tehnice, pentru a preveni deformarea carosabilului. Cu toate acestea, la doar cateva saptamani de la amenajarea lor, mai multe portiuni de piatra cubica din statiile RATB au inceput sa se degradeze si sa se deformeze puternic.

Piatra cubica in statia M. KogalniceanuFoto: Hotnews

De mai bine de doua luni, pe bulevardele Regina Elisabeta si Mihail Kogalniceanu din Capitala se lucreaza la intretinerea si refacerea trotuarelor si carosabilului. Lucrarile fac parte din cadrul programului multianual pe care Administratia Strazilor il are in desfasurare pana in 2014.

Printre altele lucrari, Administratia Capitalei a decis ca spatiile de pe prima banda de circulatie destinate statiilor RATB sa fie refacute cu piatra cubica.

Astfel, asfaltul din zona statiilor a fost indepartat si in loc au fost amplasate zone cu piatra cubica. Primele statii in care asfaltul a fost inlocuit cu piatra cubica au fost realizate pe sensul dinspre Piata Operei spre Piata Universitatii, iar cele de pe sensul opus sutn aproape de finalizare (ultima statie care se afla inca in lucru este cea de la Cismigiu).

Statiile RATB, pavate cu piatra cubica din motive estetice, dar si pentru ca drumurile sa nu se mai deformeze

Piatra cubica desprinsa in statia Fac. de Drept

FOTOGALERIE Piatra cubica din statiile RATB

La solicitarea HotNews.ro, Administratia Strazilor din Bucuresti a precizat ca firma care executa lucrari este Eurovia si ca inca nu se poate vorbi de un cost total al lucrarii. "Acesta urmeaza sa fie calculate pe baza preturilor unitare per manopera si material, la finalul lucrarii", au precizat reprezentantii de la strazi.

Vezi FOTOGALERIA alaturata. Da click pe poza din stangapentru a o deschide

Potrivit Administratiei Strazilor Bucuresti, in statiile RATB asfaltul a fost inlocuit cu piatra cubica din ratiuni estetice, dar si tehnice.

"Marile capitale europene au montat piatra naturala pe marile bulevarde in primul rand din ratiuni estetice, dar si pentru a reduce temperatura mediului ambient. Se stie ca, asfaltul creste temperatura orasului mai ales in vreme de canicula. Un argument in plus pentru care constructorii au ales aceasta variant este si faptul ca, stationarea mijloacelor de transport in comun in statii deformeaza structura drumului, piatra cubica fiind o solutie de stabilitate pentru soliditatea drumului", au declarat pentru HotNews.ro reprezentantii institutiei.

La cateva saptamani dupa amenajare, piatra cubica a inceput sa se miste si carosabilul sa se deformeze

Statia de la Cismigiu

Statia de la Cismigiu

Foto: Hotnews

Desi de la data finalizarii statiilor dinspre Opera spre Universitate a trecut abia 2-3 saptamani, zonele cu piatra cubica deja dau semne ca cedeaza. HotNews.ro a constatat pe teren ca in statiile "Facultatea de Drept" si "Mihail Kogalniceanu" pietrele cubice au inceput sa se desprinda, impreuna cu materialul de umplutura.

Mai grav se prezinta situatia de la statia Cismigiu unde, pe langa bucati de pietre cubice care se misca, zona a inceput sa contina denivelari. In plus, si zona de trecere de la asfalt la piatra cubica s-a deteriorat si a devenit mai abrupta.

Administratia Strazilor: Daca lucrarea a fost facuta cu vicii de executie, firma de constructii are obligatia sa o remedieze pe propria cheltuiala

Denivelari in statia RATB Cismigiu

Denivelari in statia RATB Cismigiu

Foto: Hotnews

Intrebati cum va actiona Administratia Strazilor in aceasta privinta, reprezentantii institutiei spun ca vor "verifica cu atentie parametrii in care a fost executata lucrarea, iar daca nu sunt respectati indicatorii tehnici asumati de firma de constructii drumuri, prin proiect, aceasta va suporta consecintele".

"Administratia Strazilor Bucuresti va aplica clauzele prevazute in contract – refacerea lucrarii, in caz de refuz, aplicarea garantiei de buna executie. Firma de constructii drumuri EUROVIA care a executat lucrarea. In mod sigur, in cazul in care se va dovedi ca lucrarea a fost executata cu vicii de executie, firma de constructii are obligatia sa remedieze lucrarea pe propria cheltuiala", au mai precizat pentru HotNews.ro reprezentantii Administratiei Strazilor.

Lucrari de amenajare si la Universitate. Fantana de la Arhitectura, nu va mai fi demolata

Alaturi de lucrarile pe cele doua bulevarde aminitite mai sus, Primaria a avut in plan si o noua amenajare pentru zona Universitatii prin care dorea demolarea fantanii arteziene din fata Universitatii de Arhitectura Bucuresti, iar in locul ei amenajarea unei noi fantani, "saltatoare".

Proiectul prevedea si pavarea trotuarelor din fata Universitatii de Arhitectura si a Teatrului National cu granit si piatra cubica, amplasarea unor bancute, stalpi de iluminat, stalpi de protectie, suporturi pentru biciclete si jardiniere. Pentru aceste lucrari municipalitatea urma sa plateasca circa 1,7 milioane de lei firmei Tehnologica Radion.

Planurile de a demola Fantana de la Universitate au fost abandonate in urma cu doua saptamani ca urmare a mai multor proteste din partea societatii civile.

"Domnul primar general este primarul tuturor bucurestilor, iar dupa ce mai multe persoane au protestat, desi fantana nu urma sa fie demolata ci mutata in mijlocul Pietii Universitatii, a hotarat ca aceasta sa ramana la locul ei. Primarul general a hotarat sa respecte simbolistica pe care bucurestenii au atribuit-o fantanii. Astfel, se vor face doar lucrarile de modernizare a trotuarelor", a declarat pe 6 august pentru HotNews.ro Carmen Dinca, purtatorul de cuvant al Administratiei Strazilor.