VIDEO Rusia: Un avion Antonov 24 a aterizat pe fluviul Obi, cinci persoane au decedat

de R.M.     HotNews.ro
Luni, 11 iulie 2011, 10:31 Ultima ora


Cinci oameni au murit luni dupa ce un avion de pasageri Antonov 24 a aterizat in apele fluviului Obi din Siberia, din cauza unei avarii survenite la un motor, au anuntat autoritatile ruse, citate de AFP.

Comitetul de ancheta a indicat ca bilantul provizoriu este de cinci morti si patru raniti.

Agentia de transport aerian Rosaviatsia a precizat ca avionul efectua o cursa intre orasele Tomsk si Surgut, in Siberia, cu 32 de persoane la bord, in momentul in care echipajul a observat ca unul dintre motoare este in flacari.

"Potrivit informatiilor preliminare, accidentul s-a produs din cauza unui incendiu la unul dintre motoare", a anuntat Comitetul de ancheta.

Agentia publica RIA Novosti, citand surse medicale locale, a afirmat ca aproximativ 20 de persoane au fost spitalizate.

"Echipajul a spus ca unul dintre motoare e in flacari si si-a anuntat prin radio intentia de a ateriza", a declarat un purtator de cuvant al Rosaviatsia.

Aparatul a aterizat pe fluviul Obi si epava sa a fost gasita pe un banc de nisip, potrivit sursei citate.

Antonov 24 (An-24) este un avion de transport pe linii regionale intrat in serviciu in anii 1960, in Uniunea Sovietica. Acest bimotor cu elice a fost produs in peste o mie de exemplare inainte de scoaterea sa din fabricatie, in 1979.

Cateva sute de exemplare continua sa efectueze curse in tarile din fosta URSS dar si in Africa.

Ultimul accident de avion inregistrat in Rusia a fost cel al unui Tupolev 134, in 20 iunie, in urma caruia si-au pierdut viata 47 de oameni.

Accidentul An-24 survine dupa ce duminica o nava de croaziera a naufragiat pe Volga, o drama care a indoliat Rusia si in care si-au pierdut viata peste o suta de oameni.



Citeste mai multe despre   


















6251 vizualizari

  • +4 (4 voturi)    
    Incurajator! (Luni, 11 iulie 2011, 10:44)

    Loco [anonim]

    Ma bucur ca au putut ameriza.
    Cind eram mai tinar si zburam ( aveam ceva teama) ma sinteam in siguranta deasupra lacurilor/apelor. Stiam eu ca in caz de " ceva" avionul poate ameriza, chiar are barci de salvare!.
    Apoi oameni mai in virsta au ris de mine si mi-au explicat ca asa ceva este posibil doar teoretic. Ca practic nu ai sanse mai mari pe apa decit pe uscat.
    Recentele incidente. cel din NY si asta , poate si altele , ma fac sa cred ca de fapt este chiar posibila amerizarea. AN 24 fiind un avion vechi cu motoare cu elice, chiar este surprinzator ca a reusit.
    • +7 (7 voturi)    
      made in russia (Luni, 11 iulie 2011, 10:54)

      vbeje [utilizator] i-a raspuns lui Loco

      avand in vedere ca Antonov poate ateriza cam pe oriune <<optimised for operating from rough strips and unprepared airports in remote locations>> cred ca mareste sansele de supravietuire
    • +4 (4 voturi)    
      ... (Luni, 11 iulie 2011, 11:10)

      ... [anonim] i-a raspuns lui Loco

      Tocmai pentru ca an-24 e un avion cu elice si mai ales pentru ca are aripa sus are mai multe sanse la o amerizare. Turboreactoarelemontate pe aripa avand suprafata frontala mare si fiind amplasate sub centrul de greutate au tendinsa sa dea peste cap avionul si sa rupa fuselajul in caz de amerizare. Ce s-a intamplat pe raul Hudson a fort un noroc extraordinar. In alta ordine de idei un avion cu elice nu e neaparat "vechi". Multi fac confuzia intre "avion cu elice" si avion cu motoare cu piston. Exista si avioane cu elice moderne dar echipate cu turbopropulsoare. An-24 este tot turbopropulsor chiar daca e mai vechi dar tot cu turbopropulsor sunt si mai noile ATR42/72, SAAB-2000, etc.
    • 0 (0 voturi)    
      avioanele turboprop (Luni, 11 iulie 2011, 12:09)

      stefan [anonim] i-a raspuns lui Loco

      sunt destul de raspandite mai ales pe rute regionale.
      Sansa de a reusi o amerizare tine de mai multi factori: unghiul de contact al aeronavei, viteza aeronavei,etanseitatea fuselajului. An-24 este un avion robust, cu o portanta buna, dar in conditii extreme conteaza mult pregatirea echipajului si starea tehnica a aeronavei.
  • 0 (0 voturi)    
    groaznic (Luni, 11 iulie 2011, 11:52)

    ccbgdn [anonim]

    am zburat de 2 ori cu AN-24 intr-o tara ex-sovietica .... groaznica senzatie... m-am imbatat de fiecare data cand am coborat din avion.
    scaune rabatabile ca la cinematograf, centurile vai mama lor, se simtea in cabina fumul de la motoare, fara safety induction...ne-am urcat si a plecat ca in autobuz...
    totusi am inteles ca sunt foarte fiabile, economicioase si low maintenaance...
  • -2 (4 voturi)    
    :)))))) (Luni, 11 iulie 2011, 12:25)

    Marian G. [anonim]

    Cum, ma, fluviul Ob? Ma mir ca ati corectat, probabil v-a tras cineva de urechi. Mai puneti mana pe un atlas geografic. Sper ca nu primiti bani pentru articolele scrise aici.
    • +3 (3 voturi)    
      Da, Obi (Luni, 11 iulie 2011, 12:57)

      zizi [anonim] i-a raspuns lui Marian G.

      Într-adevăr, ortografia încetăţenită la noi este Obi, şi aşa ar trebui să arate titlul, nu "Ob" cum era înainte. Dar, ţinînd seama de faptul că în ruseşte i-ul din final e un i scurt, şi că în transcripţia anglofonă fluviul este într-adevăr scris "Ob", greşeala nu e chiar aşa de mare pe cît pare.


Abonare la comentarii cu RSS

Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version