VIDEO UPDATE: 13 morti in urma unui grav accident feroviar in judetul Iasi

de V.M.     HotNews.ro
Vineri, 14 august 2009, 14:53 Ultima ora


Accident feroviar (arhiva)
Foto: Agerpres
Cel putin 13 persoane au murit vineri dupa-amiaza, dupa ce un microbuz cu pasageri a fost lovit de un tren accelerat, care circula pe ruta Brasov-Iasi, la o trecere de cale ferata din apropierea localitatii Scanteia, judetul Iasi. Alte trei persoane au fost transportate la spital, dar starea lor este critica.

Potrivit Centrului Infotrafic al Politiei Romane, accidentul s-a produs in jurul orei 14.20 pe drumul judetean 248C, in localitatea ieseana Scanteia.

UPDATE 4 - Potrivit secretarului de stat Raed Arafat, citat de Mediafax, ultimul bilant al victimelor se ridica la 13 morti, intre care si un copil, si trei raniti grav.

Soferul microbuzului, un tanar in varsta de 26 de ani, se numara printre persoanele aflate in stare critica.

UPDATE 3 - 12 pasageri au murit, anunta Buna Ziua Iasi. Potrivit ultimelor informatii, in microbuz se aflau 16 persoane. Patru sunt grav ranite, doua fiind in stare de coma la spital.

UPDATE 2 - Diana Cimpoesu, medic coordonator SMURD Iasi: Au fost inregistrate 11 decese in urma accidentului feroviar, iar alte patru persoane au fost transportate la spital.

UPDATE 1 - Raed Arafat, subsecretar de stat in Ministerul Sanatatii, pentru Antena 3: Din primele informatii se pare ca au fost 13 pasageri in microbuz, dintre care 10 sunt decedati. Ceilalti sunt grav raniti.

"Conducatorul unui microbuz nu a oprit la semnalele luminoase si acustice aflate in functiune la trecerea la nivel cu calea ferata si a intrat in coliziune cu trenul Sageata Albastra Brasov – Iasi. Din primele date, 6 persoane si-au pierdut viata (printre care si un copil), iar alte sapte au suferit leziuni grave", noteaza Centrul Infotrafic.

Mai multe ambulante SMURD si echipaje de pompieri se afla la fata locului. Traficul auto si feroviar din zona este intrerupt.

Procurorii de la Parchetul de pe langa Curtea de Apel Iasi au demarat o ancheta pentru a stabili imprejurarile in care s-a produs accidentul feroviar.
 


Citeste mai multe despre   
















9207 vizualizari

  • +5 (13 voturi)    
    Caz patologic (Vineri, 14 august 2009, 15:16)

    daniel [anonim]

    Am mai spus acum doua luni cand a fost accidentul acela de la Pasajul Baneasa, ca vor mai fi astfel de cazuri, cu oameni care mor absolut degeaba din vina altora.
    Va spun sincer ca nu mai am nici o speranta de rezolvare: in fiecare luna sau la cateva saptamani apar astfel de cazuri in Romania. E clar ca asa sunt oamenii formati, sa fie neatenti, nepasatori, sa nu le pese de viata altora.
    Din pacate, Romania e tara in care viitorul e foarte cunoscut: pana la finalul anului vor mai muri cateva sute de oameni in astfel de accidente. E clar. Clar de tot. Sunt deja chestiuni sigure, mai sigure decat lumina zilei.
    Nu se intelege deloc ca pana politia nu-si va face complet datoria, ca pana cand nu se vor aplica cu adevaat legile, amenzile se vor plati, nu fenta, si asa mai departe, asta va fi situatia.
    Dumnezeu sa-i odihneasca! Din pacate, voi reveni cu acest mesaj si peste 3 saptamani, si peste 2 luni, si tot asa.
    • -3 (15 voturi)    
      Ce simplu... (Vineri, 14 august 2009, 15:45)

      nano2k [utilizator] i-a raspuns lui daniel

      Ce simplu e totul pentru unii.

      Ce sa faca politia? Sa stea la toate trecerile la nivel cu calea ferata?

      Daca i-ar pune cineva acolo, ne-am revolta ca ii platim "sa nu faca nimic".

      "E clar ca asa sunt oamenii formati, sa fie neatenti, nepasatori, sa nu le pese de viata altora."

      Cine ii formeaza asa? Ca nu pricep. Exista vreun malaxor sau altceva care produce oameni neatenti, nepasatori, etc?

      Accidente de genul asta se intampla peste tot in lume, nu numai la noi. Insa numai noi ridicam astfel de erori umane la nivel de natie. Cu siguranta, pentru orice om normal, un astfel de act necugetat nu poate fi inteles si aici ma alatur tie.

      E usor sa dai vina pe "romani" orice se intampla, nu?

      Dincolo de elucubratiile noastre, pacat de cei fara vina care au platit pentru o clipa de neatentie, mai ales ca nu a fost a lor...

      Odihneasca-se in pace!
      • +6 (8 voturi)    
        Materia (Vineri, 14 august 2009, 16:19)

        ady624 [utilizator] i-a raspuns lui nano2k

        Materia în general tinde spre dezordine. Magnetul permanent este un exemplu de materie pusă în ordine (domenii Weiss ordonate în urma expunerii materialului la temperaturi foarte mari și răcirea acestuia în câmp magnetic)

        Tot ce este în jurul tău are o tendință spre dezorganizare. Sau aleatoriu. Oamenii nu fac o excepție, deși sunt la un nivel macro. Oamenii nu vor respecta reguli de bună voie ci doar obligați. Nu neapărat cu forța.

        Pe tine ce te obligă să oprești la culoarea roșie a semaforului? Dacă n-ar exista nici un fel de reguli, ce ai face într-o intersecție?

        Adrian
        • +4 (4 voturi)    
          Entropie (Vineri, 14 august 2009, 16:34)

          nano2k [utilizator] i-a raspuns lui ady624

          Ai incercat sa explici ce inseamna entropia. Adica o masura a gradului de dezordine a unui sistem (termodinamic, dar putem discuta de entropie si in afara acestor sisteme).

          Doctorul Dumitru Dulcan in "Inteligenta materiei", viata inseamna (oarecum filosofic) negentropie, adica entropie negativa, adica ea incearca sa se organizeze, sa lupte impotriva dezordinii, etc.

          Pe mine ma obliga sa opresc la culoarea rosie 2 chestiuni:
          1. ratiunea
          2. constiinta

          Fara regulile de circulatie as opri la fiecare intersectie sa ma asigur.

          Contrar asteptarilor multora, semafoarele, pe langa faptul ca ne protejeaza viata, per global mai fac un lucru. Per global, rapidizeaza traficul. Greu de crezut, dar fara ele, am avea frecvent blocaje enorme tocmai pentru ca ne-am opri la fiecare intersectie, cu sau fara motiv.

          Auzisem ca in Germania (?) s-a facut un experiment in care intr-un orasel s-au desfiintat semnele de circulatie. Nu mai stiu care din ele, dar semafoarele sigur au disparut.

          Rezultatul? O reducere treptata dar pana la urma drastica a accidentelor (spre zero) din cauza ca fiecare conducator auto s-a autoconstientizat de importanta fiecarei manevre executate la volanul masinii.

          Probabil partea nasoala a fost ca traficul a devenit insuportabil. Acuma depinde si de cat de aglomerat e orasul...

          Scuze de offtopic, dar tu l-ai deturnat :)
          • +4 (6 voturi)    
            Entropia (Vineri, 14 august 2009, 16:51)

            ady624 [utilizator] i-a raspuns lui nano2k

            Ai dreptate. Am deturnat subiectul pentru a-ți explica de ce omul tinde spre dezorganizare.

            La semafor ai opri din cauza reflexului de conservare. Adică în acest caz, frica. Sau rațiunea, pentru că ea îți generează frica de a nu fi lovit. Dacă n-ar exista legi și nu ar exista reguli, îți garantez că rămâne doar reflexul de conservare. Conștiința nu te-ar influența pentru că nu ai încălca nici o regulă.

            Crezi că nemții sau englezii sau cine vrei tu din Europa de Vest respectă regulile pentru că le place? Sau că așa vor ei? Îți garantez că amenzile (și mai ales APLICAREA lor) îi fac să fie mai atenți. În Londra nu ai voie să intri în intersecție dacă nu ai cum să ieși din ea. Altfel spus, este interzisă oprirea în intersecție. Amenda? Îți spun eu cât am luat, 120 de lire... De ce? Pentru că mi-a rămas portbagajul deasupra marcajului galben din intersecție. Și deși am părăsit intersecția tot pe verde, am plătit amenda. Crezi că am evoluat spiritual sau m-am civilizat cu câteva generații? Nu..... dar am devenit mai atent cu 120 de lire.

            Semafoarele într-adevăr au ca scop fluidizarea și siguranța traficului. Însă când nu sunt sincronizate corect, pot duce la haos. Aici în Florida, când plec de acasă la 2 noaptea să zicem, ajung la semaforul cu Congress (ieșirea din complex) și semaforul se face verde dacă nu există trafic pe șoseaua principală. Au detectoare de metal (bobine) în asfalt. Aici semafoarele își fac treaba exact cum spui tu.

            Cât despre Shared Space, găsești detalii aici http://en.wikipedia.org/wiki/Shared_space

            Adrian
            • +3 (3 voturi)    
              Zicea un intelept . . . (Vineri, 14 august 2009, 17:34)

              george [anonim] i-a raspuns lui ady624

              `Oamenii sunt la fel peste tot. Ei sunt doar diferit guvernati!`
              N-am spus-o eu. Dar nici nu-mi amintesc ce intelept a grait asta.
            • +8 (10 voturi)    
              State ... (Vineri, 14 august 2009, 17:49)

              sirius [anonim] i-a raspuns lui ady624

              Prietene Adrian,
              eu sunt unu dintre cei care facem softu pentru aplicatii XM&Sirius Sattelite Radio (via SDARS) si colorez harta sistelelor de navigatie cu informatii din trafic (flow-uri si incidente), etc ..totul aproape REAL TIME.
              In realitate cu un sistem de navigatie cu softu nostru poti vedea traficu din jurul tau pe o raza de 100km chiar si in orase aglomerate precum L.A., N.Y., etc ..totul live.
              Se vede toata viermuiala din oras in orele de varf si arterele care pot fi evitate, automat sunt selectate de calculatoru de ruta.

              Sufar teribil cand vad cat de inapoiati suntem noi romanii fata de americani ca infrastructura -estimez eu cu 60 de ani ... cel putin !!! Apoi W.Europa fata de N.America este cu 15ani in urma, cel putin ... parerea mea.

              La capitolul senzori plantati direct in asfalt USA nu se compara cu nici o alta tara de pe planeta. Urmatorii sunt japonezii, apoi Canada. Si tine-te bine Canada este cu 10 de ani in urma USA.

              Ca sa nu schimb subiectu, senzorii respectivi comunica datele la anumite centre de colectare a lor. Pe langa faptul ca datele sunt achizitione, se iau si decizii pe baza lor gen optimizarea traficului prin semaforizare. Apoi faptul ca datele sunt trimise contracost sistemelor de navigatie private via satelit (pachete SDARS).

              In Romania nu are rost sa sper ca o sa avem acces la asa ceva in restul vietii.
              La noi in prezent pe drumurile nationale avem carute trase de cai la greu, si la trecerile cu calea ferata in enorm de multe locuri avem bariera operata MANUAL !!! Incredibil, si inacceptabil pentru o tara cu pretentii de membra UE !!!

              E surprinzator ca noi facem softu unor sisteme atat de evoluate, venind direct de la coada calului ...
              • +2 (8 voturi)    
                Bariere (Vineri, 14 august 2009, 18:04)

                ady624 [utilizator] i-a raspuns lui sirius

                Aici începe să beculească vreo 10 secunde apoi se coboară barierele. În 10-20 de secunde trece trenul, imediat după trecerea lui se ridică barierele și traficul se reia. Totul automat.

                Îmi aduc aminte când mergeam prin patrie cu mașina (am mers des spre Vatra Dornei) și prindeam pe drumul Gura Humorului - Vatra Dornei bariera pusă.... Aveam timp să fac un grătar :D Probabil că asta este o cauză importantă datorită căreia șoferii preferă să treacă de bariere. Se bazează pe faptul că trenul vine peste 10 minute. Însă nu știu întotdeauna de când este pusă bariera....

                Adrian
              • 0 (0 voturi)    
                Oamenii... (Sâmbătă, 15 august 2009, 15:04)

                Dan D. [utilizator] i-a raspuns lui sirius

                Sirius, problema nu e technologia sau lipsa ei, ci oamenii si mai exact neimpunerea stricta a unor reguli, citeste mai jos ce scrie Anca Dorohoi.
    • +4 (6 voturi)    
      Daca politia n-ar mai lua spaga .... (Vineri, 14 august 2009, 17:56)

      mari [anonim] i-a raspuns lui daniel

      Daca militienii aia spagari si incompetenti n-ar mai lua spaga la darea permiselor auto, probabil ca nu s-ar mai intampla astfel de tragedii. Rusine militienilor comunisti !!!
      Ti-ar lua si pielea de pe tine daca ar putea
    • 0 (4 voturi)    
      caz (Vineri, 14 august 2009, 18:17)

      me [anonim] i-a raspuns lui daniel

      sa nu te urci in vreun bus ca poate nu mai revii data viitoare..
    • +2 (2 voturi)    
      nimic surprinzator (Vineri, 14 august 2009, 19:06)

      pipo1 [utilizator] i-a raspuns lui daniel

      Nu este nimic surprinzator ca exista intamplari de genul asta, surpriza ar fi sa nu se-ntample, asa cum nu este nici o surpriza ca mori, surpriza e ca traiesti!
    • -3 (3 voturi)    
      Bai gurule, (Vineri, 14 august 2009, 19:45)

      releu, Cehia [anonim] i-a raspuns lui daniel

      daca le stii asa bine, de ce esti tampit sa mai stai in Ro. Vino in Cehia, sa iti cada podul pe cf cu 2 minute nain te sa treaca trenul
    • 0 (0 voturi)    
      pt. Nano2k (Sâmbătă, 15 august 2009, 9:50)

      cetateanul [anonim] i-a raspuns lui daniel

      Amice, vorbesti dupa ureche si nu-i chiar bine, uite datele, in ro. anul 2008- 3000 de morti pe sosele , spania 2181 morti, o tara cu 46 milioane si cu un parc de masini de peste 20 milioane care fac fiecare mult mai multi km decat daciile de la noi anual. Afirmatia ta "Accidente de genul asta se intampla peste tot in lume, nu numai la noi" , nu-i chiar corecta, toti stim ca nu-i tot una ,sa ai la volan un japonez-german sau un manelist, unul cu bun simt si educat sau un teribilist care si-a luat carnetul cu spaga. Romanii nu-s un popor disciplinat, se vede din capul statului pana in ultimul catun, mai toate sectoarele sunt vraiste: CFR, sanatate, invatamant, sosele, etc. In ultimii 20 de ani am putut sa ne facem o tara cum am vrut noi, uite ce-a iesit!
    • 0 (0 voturi)    
      gresit bade ... (Sâmbătă, 15 august 2009, 19:59)

      george [anonim] i-a raspuns lui daniel

      Total gresit, zic eu. Semnalizarea functiona corect, soferul care nu a oprit e de vina.

      Nu inteleg de ce se da vina pe tara, pe politie, pe istorie. Astea sunt chestiuni abstracte, oamenii fac sa se invarta treburile pe planeta. Si la Romania, cam toti se pricep la a da chestiuni cotite si la intors, ca sa mearga treaba. Pacat ca platesc si altii nevinovati. Spre exemplu, in SUA te aresteaza daca depasesti viteza in baza faptului ca ai amenintat viata altora prin inconstienta ta. La noi, in cel mai rau caz iti suspenda carnetul. Iar daca Papa stie pe cineva mai sus, se rezolva. Tot cu cotita. In Germania daca treci cu tupeu pe rosu, te salta cu pistolul la tampla. Poate , poate ii convingi ca nu ai fost atent si ai ratat semaforul, dar pedeapsa tot o primesti.

      Asa ca frati romani, lasati vrajeala cum ca vine un presedinte sau un partid si rezolva totul benefic. Nu vine nimeni, noi suntem aici si alegem in fiecare zi cum vrem sa fie tara asta de care ne plangem.
    • 0 (0 voturi)    
      moarte tragica (Sâmbătă, 15 august 2009, 23:18)

      traian [anonim] i-a raspuns lui daniel

      Daniel,aveti absoluta dreptate,nici in accidente de avion nu se intampla ca la noi intr-un an.Atatia morti nevinovati.Politia se ascunde ca sa te prinda ca mergi peste limita,cum spuneaţi fenta,şmecheria.Ce fel de a preveni accidentele,ar trebui cu ieşire la drum,atenţionare.Nu vor sa inteleaga ca nu este corect sa stea la pândă dupa curbe să te inregistreze.Nu cred ca sunt numai corupti.DAR SIGUR CA NU AU PROFESIONALISM BINE PLATIT CA SA DEPISTEZE PE ACESTI AUTORI AI MORTII.Vin si constata un accident dar nimic pentru prevenire
  • +8 (8 voturi)    
    Pentru soferii grabiti (Vineri, 14 august 2009, 15:23)

    ALex [anonim]

    Ii invit sa vizioneze urmatorul film: http://www.youtube.com/watch?v=yDrOFZqtH-0

    Este vorba despre o locomotiva, nu despre un tren. Cand in spatele locomotivelor se afla 40 de vagoane pline cu carbune, imaginati-va ce aveti 1600t de tren in miscare cu 100 km/h contra unei masini de 5 t.

    Pacat de oamenii din microbuz, din cauza unui idiot de sofer.
  • +10 (10 voturi)    
    Antena 3 (Vineri, 14 august 2009, 15:24)

    ady624 [utilizator]

    La Antena 3 domnișoara e convinsă că cineva nu a respectat regulile de circulație, dar nu știe exact cine, conductorul trenului sau șoferul microbuzului.... Halal jurnalism. Sau kosher. Sau halal?

    Dumnezeu să-i odihnească în pace.

    Cât pentru șoferii de microbuz care își asumă astfel de riscuri, ar trebui reclamați și ar trebui să facă pușcărie pe viață pentru prostia lor. Din păcate călătorii nu reclamă niciodată nimic. Nici când nu primesc bilete, nici când stau ca sardelele în microbuze...

    Adrian
    • +4 (4 voturi)    
      doamne-fereste (Vineri, 14 august 2009, 15:38)

      alex [anonim] i-a raspuns lui ady624

      Doamne Fereste de asa ceva. O tragedie.

      Sa ii odihneasca in pace pe nevinovati.
      • +10 (10 voturi)    
        accident grav azi (Vineri, 14 august 2009, 17:26)

        Anca Dorohoi [anonim] i-a raspuns lui alex

        De cite ori trebuie sa plec la drum, prefer trenul. Tocmai pentru ca am observat neglijenta si nepasarea celor de la voloan. Vorbesc la mobil, aranjeaza bani, se uita in toate partile, conduc cu viteza, depasesc imprudent. Ultima oara am rasuflat usurata cind am ajuns cu bine de la Suceava la iasi, cu un microbuz condus nebuneste, duapa parerea mea. Nu mai stiu daca mai am fotografia facuta soferului care, cu cotul pe geam, a vorbit indelung la mobil Altadata, am observat cum a trecut linia ferata un microbuz condus de un tinar, linie ferata la care era semnul de oprit obligatori si asigurat bine. Evident, si asta vorbea la mobil in timp ce conducea. Grav e ca astea nu-s intimplari rare, grav e ca rar intilnesti soferi constienti. Cu mina pe inima va repet ca, am mari emotii de cite ori sint nevoita sa urc in masini si nu in tren pentru a ajunge undeva. Ministrul transporturilor cred, la tc\v, acum vreo 10 minute, intrebat daca se simte vinovat in vreun fel de acest grav accident, a raspuns repede si sigur pe el, ca nu. Eu ma simt vinovata, pentru ca nu m-am dus sa reclam comportamentul soferului cind am coborit din mocrobuzul care facea cursa Suceava-Iasi. Cum sa nu te simti vinovat? Totul e aiurea in tara asta, dar nimeni nu se simte vinovat.
        Ce sa mai zic...ti-e frica si sa mergi pe strada, ca se urca cu masina peste tine, pe trotuat. Halal locuitori, halal legi, halal transporturi. Soferii astia sint, im mare parte, potentiali criminali.
    • 0 (2 voturi)    
      ?? (Vineri, 14 august 2009, 22:28)

      rdr [utilizator] i-a raspuns lui ady624

      te uiti la antena 3? astia nu merita urmariti decat pentru meciuri.
      • -1 (3 voturi)    
        SUA (Sâmbătă, 15 august 2009, 14:17)

        ady624 [utilizator] i-a raspuns lui rdr

        Sunt în SUA. Mă uit online pe TV.

        Am de ales între ei și Realitatea.

        Adrian
  • +4 (4 voturi)    
    Soluții (Vineri, 14 august 2009, 15:37)

    ady624 [utilizator]

    Înțeleg că barierele sunt foarte scumpe și nu ne permitem. Acolo unde sunt bariere, ar trebui ca barierele să acopere întreaga lățime a șoselei pentru a evita ocolirea ei.

    Acolo unde nu sunt bani, niște simple cocoașe (bumpers) în asfalt ar trebui să îi încetinească pe teribiliști. Eventual o serie de câte trei unde este foarte periculos și vizibilitatea este inexistentă.

    Adrian
    • +1 (3 voturi)    
      Acolo (Vineri, 14 august 2009, 16:14)

      soferul [utilizator] i-a raspuns lui ady624

      Acolo nu este necesara bariera. Zona are o vizibilitate FOARTE buna. Semnalele acustice si luminoase sunt destule.
      • +1 (3 voturi)    
        Atunci (Vineri, 14 august 2009, 16:28)

        ady624 [utilizator] i-a raspuns lui soferul

        Atunci aș monta urgent "bumpers" care să-i oblige pe șoferi să circule încet.

        Adrian
        • +3 (3 voturi)    
          Incetinesti oricum (Vineri, 14 august 2009, 18:00)

          soferul [utilizator] i-a raspuns lui ady624

          Cel putin anul trecut trebuia sa incetinesti ca ti-ai fi rupt masina in liniile de tren. Este un drum varza (abia urmeaza sa se faca licitatie pt modernizare).

          Si din ce a spus reporterul Antena 3 de la fata locului, exista montate praguri pt reducerea vitezei (insa nu bag mana-n foc ca are dreptate). Dar un om normal la cap incetineste si se asigura. In plus se pare ca SOFERUL INCASA BANII in momentul trecerii peste calea ferata.

          In acea zona este imposibil ca ziua sa nu vezi linia de tren (mai ales ca mergi oleaca si in paralel cu ea) si mai vezi si gara.
          • 0 (2 voturi)    
            N-aș crede în toate zvonurile (Vineri, 14 august 2009, 18:45)

            ady624 [utilizator] i-a raspuns lui soferul

            Știți cum e viața rurală în România. X zice ceva, Y aude, repetă către Z, informația se denaturează.

            Care sunt șansele ca cineva să urmărească ce se întâmplă în microbuz în timp ce acesta trece peste calea ferată care strigă NU TRECEEEE (metaforic vorbind) și vede exact ce făcea șoferul?

            Nu știu ce s-a întâmplat, poate cei rămași vii ar putea ști. Până atunci, sunt doar supoziții făcute de terțe persoane.

            Întrebare, trenul urma să oprească în gară? Judecând după faptul că i-au trebuit 200 de metri să oprească, gara fiind la 250 de metri, mă face să cred că trenul nu urma să oprească. Frânele de urgență ar fi fost ceva mai eficiente.... Sau poate nu? Știe cineva vă rog?

            Adrian
        • +1 (1 vot)    
          CORECT!!!! (Vineri, 14 august 2009, 18:23)

          Eu [anonim] i-a raspuns lui ady624

          si cam la 1Km sa puna peste tot cate una.
          Si un canal cu apa.
          Sa ne facem toti praf masinile.
          • +1 (3 voturi)    
            Ce alegi? (Vineri, 14 august 2009, 18:42)

            ady624 [utilizator] i-a raspuns lui Eu

            Pragurile nu îți fac praf mașina decât dacă treci prin ele ca la curse. Dacă le abordezi cu 5-10km/h nu e nici o problemă. Sunt convins că își spun cuvântul în timp, dar ce preferi? Să ai de reparat suspensiile sau să mori?

            Majoritatea șoferilor sunt conștienți de pericol și nu trec, dar sunt acei câțiva care nu pricep. Din cauza lor trebuie luate măsuri. Dacă acele bumpere salvează O VIAȚĂ, merită efortul.

            Părerea mea, hâc.
            Adrian
    • -3 (9 voturi)    
      Nu e numai vina soferilor (Vineri, 14 august 2009, 17:25)

      a_claudiu [utilizator] i-a raspuns lui ady624

      E si vina CFR-ului sau a cui are in grija barierele.

      In Romania semnalul se pune cu n-minute inainte de venirea trenului, tragi un pui de somn pana cand vine trenul si bei si-o cafea sa te trezesti dupa aia.

      In alte parti intre aparitia semnalului si si venirea este de maxim 30 secunde.

      Nu spun ca vina principala nu apartine soferului, dar asteptarea prea mare ii "incurajeaza" pe soferii nerabdatori/neexperimentati sa-si incerce norocul.
      • -1 (5 voturi)    
        Ai perfectă dreptate (Vineri, 14 august 2009, 18:05)

        ady624 [utilizator] i-a raspuns lui a_claudiu

        Exact ce am spus și eu mai sus la alt comentariu.

        Adrian
      • 0 (4 voturi)    
        mare inconstienta (Vineri, 14 august 2009, 21:57)

        panadol [utilizator] i-a raspuns lui a_claudiu

        Dude, esti foarte inconstient... vina CFR-ului...?
        bag seama ca nu cunosti sistemul pe dinauntru, ce pute si ce trebuie facut.
        Cat despre timpul barierei... Bariera este activata de la o distanta de siguranta si singura problema privind timpul este datorata vitezei trenului.
        Vezi mai jos un comentariu, iti explica o persoana care cunoaste foarte bine sistemul.
        Si referitor la "asteptarea prea mare" eu zic cand mai pleci la drum cu masina ta, sa-ti bati scandurile sa le ai pregatite. DE ASTA MOR OAMENI, nu ca barierele se activeaza prea devreme
        • +1 (1 vot)    
          Incostienta sau experienta? (Sâmbătă, 15 august 2009, 11:31)

          a_claudiu [utilizator] i-a raspuns lui panadol

          Draga "panadol", sunt plecat din tara de 8 ani si fac an de an drumul catre romania cu masina. Nu sunt un as al volanului si nu voi deveni caci nu-mi place sa conduc, vad asta doar ca o necesitate.

          Pot sa-ti spun din experienta cu trecerea la nivel cu calea ferata din Belgia, Germania si Ungaria. Niciodata nu am asteptat mai mult de jumatate de minut din momentul semnalizarii trecerii trenului si sosirea trenului (indiferent ca era bariera sau doar semnale luminoase). Nici o data nu mi-a trecut prin minte sa incalc semnalul cat de grabit eram. De fapt nu aveam timp sa ma gandesc daca sa trec pe rosu sau nu.

          In Romania in schimb opresc la trecere, ma dau jos din masina fumez o tigare si incep sa ma gandesc daca nu e o defectiune la semnalizare ca nu vezi tipenie de tren pana la orizont. Nu a fost de putine ori cand nu m-am gandit sa nu fortez un pic, nu am facut-o caci sunt destul de prudent/fricos, dar faptul ca mi-a trecut prin minte e destul de ingrijorator. In plus nu incerca sa explici de ce uneori astepti aproape un minut dupa ce a trecut trenul.

          Daca nu ma crezi pe mine iar engleza ta trece de cuvantul "Dude" poti incerca sa dai o cautare pe Google dupa "rail warning time". Vei gasi o gramada de studii legate de sisteme de avertizare si timpi de asteptare.

          Concluziile sumarizate sunt: timpi de asteptare trebuie sa fie de minim 20-30 secunde si maxim de 60 de secunde. Sistemele de avertizare timp constant sunt mai bune decat cele distanta fixa indiferent de tipul de trecere de cale ferata sau viteza trenului.

          Statisticile sunt bazate pe numarul de accidente produse nu pe pareri. Tot acolo vei gasi si un formular tip pentru accidente de cale ferata (US) la care trebuie completat daca timpul de semnalizare a fost sub 20 de secunde sau peste 60 de secunde.

          In final nu iau apararea soferului inconstient din cazul de fata dar vreau sa spun ca exista si alti factori care faciliteaza astfel de incostienta. Factorii asti sunt valabili peste tot nu doar in Romani
        • 0 (0 voturi)    
          inconstienta sau experienta? (Sâmbătă, 15 august 2009, 15:53)

          a_claudiu [utilizator] i-a raspuns lui panadol

          Draga "panadol", sunt plecat din tara de 8 ani si fac an de an drumul catre romania cu masina. Nu sunt un as al volanului si nu voi deveni caci nu-mi place sa conduc, vad asta doar ca o necesitate.

          Pot sa-ti spun din experienta cu trecerea la nivel cu calea ferata din Belgia, Germania si Ungaria. Niciodata nu am asteptat mai mult de jumatate de minut din momentul semnalizarii trecerii trenului si sosirea trenului (indiferent ca era bariera sau doar semnale luminoase). Nici o data nu mi-a trecut prin minte sa incalc semnalul cat de grabit eram. De fapt nu aveam timp sa ma gandesc daca sa trec pe rosu sau nu.

          In Romania in schimb opresc la trecere, ma dau jos din masina fumez o tigare si incep sa ma gandesc daca nu e o defectiune la semnalizare ca nu vezi tipenie de tren pana la orizont. Nu a fost de putine ori cand nu m-am gandit sa nu fortez un pic, nu am facut-o caci sunt destul de prudent/fricos, dar faptul ca mi-a trecut prin minte e destul de ingrijorator.

          Daca nu ma crezi pe mine iar engleza ta trece de nivelul "Dude" poti incerca sa dai o cautare pe Google dupa "rail warning time". Vei gasi o gramada de studii legate de sisteme de avertizare si timpi de asteptare.

          Concluziile sumarizate sunt: timpi de asteptare trebuie sa fie de minim 20-30 secunde si maxim de 60 de secunde. Sistemele de avertizare timp constant sunt mai bune decat cele distanta fixa indiferent de tipul de trecere de cale ferata sau viteza trenului.

          Statisticile sunt bazate pe numarul de accidente produse nu pe pareri. Tot acolo vei gasi si un formular tip pentru accidente de cale ferata la care trebuie completat daca timpul de semnalizare a fost sub 20 de secunde sau peste 60 de secunde.

          In final nu iau apararea soferului inconstient din cazul de fata dar vreau sa spun ca exista si alti factori care faciliteaza astfel de inconstienta, si asta nu numai in Romania.
    • +1 (3 voturi)    
      as mai propune ceva (Sâmbătă, 15 august 2009, 10:02)

      romanul [anonim] i-a raspuns lui ady624

      Partea frontala a locomotivelor vopsita in galben fosforecent, sa se vada bine, nu locomotive jegoase care se confunda cu peisajul. Oricum idea cu barierele mari ca pe vremuri ar fi trebuit de mult pusa, mai ales ca suntm un popor dezoranizat.
  • +4 (6 voturi)    
    Soferii de microbuze (Vineri, 14 august 2009, 15:43)

    compadre [utilizator]

    Conduc ca niste descreerati.... Eu nu o sa calc niciodata intrun microbuz dinala. Autobuz sau tren.
  • +5 (5 voturi)    
    Foarte grav (Vineri, 14 august 2009, 15:49)

    dan4 [anonim]

    Faptul ca un sofer profesinonist priveste cu superficialitate o trecere la nivel cu calea ferata mi se pare foarte grav. Nu e de glumit. Cimintirele sint pline de soferi smecheri...
    • 0 (0 voturi)    
      Șoferul are 21 de ani (Vineri, 14 august 2009, 16:14)

      ady624 [utilizator] i-a raspuns lui dan4

      Ce te face să crezi că șoferul este/era profesionist? Permisul categoria D? Eh...

      Uite cum iei permis categoria D: http://www.autogeneral.ro/catD.htm

      Ce de acolo te face profesionist? 24 de ore de curs și 20 de ore de practică?

      Șoferul are/avea 21 de ani, ceea ce, coroborat cu legea, înseamnă că are/avea vechime de sub 1 an. Ceea ce îl face începător. Nu știu dacă se aplică aceeași regulă cu mămăliga/lămâia și la categoria D...

      Adrian
      • 0 (0 voturi)    
        Errata - A mai crescut (Vineri, 14 august 2009, 16:29)

        ady624 [utilizator] i-a raspuns lui ady624

        Soferul are acum 27 de ani.

        Adrian
    • +2 (2 voturi)    
      ... (Vineri, 14 august 2009, 18:44)

      Aph [anonim] i-a raspuns lui dan4

      Grav, intr-adevar. In aceeasi categorie intra si taximetristii, cel putin cei din Bucuresti!
  • -2 (4 voturi)    
    si CFR-ul e vinovat (Vineri, 14 august 2009, 16:27)

    alex [anonim]

    pt ca in FOARTE multe locuri vizibilitatea este de doar citiva metri. vor tot timpul salarii mai mari dar le e lene sa taie citeva tufe! daca la trecerea asta era vizibilitatea buna, oricit de idiot ar fi fost soferu, tragedia se putea evita.

    si, in ultima instanta - aici nu stiu cine e vinovat - de ce mama lor nu pun si ei o bariera ca lumea??? mai ales unde trec trenurile in mare viteza!
    • +6 (6 voturi)    
      CFR-ul nu e vinovat de acest accident! (Vineri, 14 august 2009, 21:30)

      Boby1904 [anonim] i-a raspuns lui alex

      @alex: si CFR-ul e vinovat...

      Nu, CFR-ul nu e vinovat deloc in cazul asta. Vorbesti ca sa te afli in treaba.
      Lucrez la CFR (pe un salariu de mizerie, daca tot ai adus vorba de salarii - salariu care ni se plateste pe sfert sau, in cel mai bun caz pe jumatate - exact asa ni s-a dat si azi) si cunosc zona respectiva. Vizibilitatea la bariera respectiva (degeaba zic unii sau altii ca daca nu sint cumpene sau semicumpene nu e bariera - tot bariera se numeste; o parte din cei care au permis stiu despre trecerile la nivel cu calea ferata prevazute cu instalatii de semnalizare automata luminoasa alternativa intermitenta si avertizare sonora si care sint obligatiile conducatorilor auto la intilnirea lor) este foarte buna.
      Revenind la acuze: nimanui nu-i "este lene" sa taie buruienile. Dar, de cele mai multe ori, nu sint oameni. :( La un district Linii (are grija de 4-5-6 statii) au mai ramas fix 5 oameni care, pe linga revizia caii, trebuie sa faca si intretinerea zilnica a liniei! Fizic nu e posibil... E normal asa ceva? La CFR lucreaza oameni capabili care muncesc pe nimic pentru a asigura siguranta circulatiei. Aveti habar ce indura un revizor de cale cind temperatura in aer este de peste 40 de grade iar unitatea nu-i asigura nici macar apa minerala "prevazuta de lege"? Stiti ce inseamna ca iarna, pe viscol, sa fie un singur om la un macaz la deszapezire? Sa vezi cum zapada se asterne imediat acolo unde ai maturat-o cu 3-4 minute inainte?
      Nimeni n-are habar de oamenii astia; nimeni nu-i ia in seama. dar concedierile care se anunta vor fi tot din rindul lor... Caci de cei de sus nu se atinge nimeni...
    • 0 (2 voturi)    
      Nu avem! (Sâmbătă, 15 august 2009, 6:31)

      Vizitiul [utilizator] i-a raspuns lui alex

      Noi nu avem trenuri de mare viteza...
  • +1 (1 vot)    
    Din pacate (Vineri, 14 august 2009, 16:35)

    IO [anonim]

    ... sunt 12 morti.... si 5 raniti... deci...
  • +1 (1 vot)    
    accident scanteia (Vineri, 14 august 2009, 16:49)

    georgel tatarusanu [anonim]

    inconstienta....fuga dupa bani!
  • +4 (4 voturi)    
    Aceste... (Vineri, 14 august 2009, 16:56)

    X-ULESCU [anonim]

    microbuze au ajuns ca niste cosciuge pe roate. Sa fie oare conduse de soferi kamikaze?!?! Dumnezeule, nu pot sa cred cati oameni mor in accidente in care sunt implicate aceste microbuze... Dumnezeu sa-i odihneasca....
    • 0 (2 voturi)    
      Tin minte acum cativa ani (Vineri, 14 august 2009, 18:02)

      soferul [utilizator] i-a raspuns lui X-ULESCU

      Un sofer de maxi-taxi a fost prins la un control de rutina: avea 19 ani si fara permis de conducere.

      AFARA CU DUBELE din transportul in comun!
  • 0 (2 voturi)    
    era o cursa clandestina (Vineri, 14 august 2009, 18:09)

    turistul [anonim]

    din surse sigure stiu ca acest autobuz efectua o cursa clandestina.
  • 0 (0 voturi)    
    .... (Sâmbătă, 15 august 2009, 0:02)

    cititor [anonim]

    Dumnezeu sa-i ierte...
  • 0 (2 voturi)    
    Tragedia accidentelor. (Sâmbătă, 15 august 2009, 5:33)

    Aron Deleanu [anonim]

    N-e arata cita prostie poate exista in cele doua televiziuni de stiri.
  • 0 (0 voturi)    
    accident Scanteia (Sâmbătă, 15 august 2009, 9:00)

    jee [anonim]

    Daca la 30 de km de Iasi transportul persoanelor se face clandestin, drumul e plin de gropi, ARR-ul nu a auzit, Politia nu stie, Primarul n-a vazut, n-a auzit, ma intreb cam ce se intampla la 100 de km distanta de Iasi sau de orice alta capitala de judet?! Rusine Domnule Primar! Rusine Domnule politist local! Daca totusi stiati ca transportul e clandestin iar soferul este tanar si reprezinta un pericol.... ce ati facut in acest sens? Transportul este o problema a comunitatii locale pe care o diriguiti! Mi-e sila de aceasta tara in care nimeni nu este vinovat de nimic, dar amaratii isi plang mortii! Rusine ca in Romania anului 2003 la 30 de km de capitala Moldovei se intampla astfel de lucruri! Rusine ca pe un post tv se repeta obsesiv intrebarea: cine este vinovat? La un moment dat s- adresat chiar si intrebarea: trenul de ce nu a franat? Cu ce ne ajuta dezbaterile acestea stupide? Gropile ramna acolo, microbuzul va fi inlocuit cu altul- tot de marfa transformat si fara tahograf- de la alta firma clandestina... firma care plateste prost un amarat de sofer care trebuie sa faca anumite icasari si sa faca un anumit nr. de curse pe zi "ca sa nu-l ia concurenta"......etc. Eterna si fascinanta Romanie!
  • -2 (2 voturi)    
    shoferul (Sâmbătă, 15 august 2009, 9:54)

    Sharutza [utilizator]

    Daca shoferul are sau avea 26 de ani nu ma mai mira nimik. La intrebarea de ieri "unde draqu se uita cand venea locomotiva sau dece nu a auzit semnalul audio " acu cred ca asculta muzica prea tare sau si mai rau avea casti in urechi, ca asa e la generatia asta a noastra..daca nu ai mp3 player si stai cu dopurile de casti in urechi nu mai esti "cool" sau orce chestie de genul asta. Intrebarea mea este de ce lipseau barierele de acolo?
  • +2 (2 voturi)    
    soferul aflat in stare critica (Sâmbătă, 15 august 2009, 10:22)

    Iulian [anonim]

    Soferul aflat in stare critica ar face bine sa nu se trezeasca din aceasta stare. La iesirea din spital il vor astepta binevoitoarele rude ale decedatilor.
    • 0 (0 voturi)    
      si inca... (Sâmbătă, 15 august 2009, 14:41)

      eu [anonim] i-a raspuns lui Iulian

      si politia... si parintii sa-l "felicite"
  • -1 (3 voturi)    
    trenul (Sâmbătă, 15 august 2009, 12:02)

    trecator la nivel [anonim]

    Parerea mea este ca Francezi sunt de vina, au construit trenul automotor prea solid.
    • 0 (0 voturi)    
      zadarnice (Sâmbătă, 15 august 2009, 18:31)

      vasy [anonim] i-a raspuns lui trecator la nivel

      Pacat de cei care visau la ziua de maine... cei care au platit totul pentru o greseala .( altcuiva).. cine ar fi crezut caci dintr-o simpla " prostie" neatentie se va ajunge aici? devastator!!!!
  • +3 (3 voturi)    
    BEEEEEEEEEEErceaaanule (Sâmbătă, 15 august 2009, 17:13)

    petrica [anonim]

    De ce nu pui sa-i controleze pe acesti transportatoricare incalca toate regulile de transport persoane,ii intereseaza sa iasa lozul ,fara sa dea nimic la stat
  • +1 (1 vot)    
    despre accident (Sâmbătă, 15 august 2009, 22:50)

    traian [anonim]

    nu inteleg:a stationat pe calea ferata ca sa schimbe bani,sa dea rest la bilete.cum poate sa se intample asa ceva.de ce nu se da un comunicat oficial.daca a oprit pe calea ferata. este o nebunie in astfel de caz.
    nici mass media nu precizeaza:a stat pe calea ferata ?
    a avut 7 sanctiuni,a omorat 11 oameni,nu se poate stabili ceva ca in alte parti,de ce se dau autorizatii unor pusti care fac numai crime pe sosele?
    NU SE MAI POATE.IN FIECARE AN MOR IN ROMANIA PESTE 3000 OAMENI IN ACCIDENTE DE CIRCULATIE ,MAI MULT DECAT IN TOATA LUMEA PRIN ACCIDENTE DE AVION IN ,CRED,10 ANI.POATE FI ORICINE DIN FAMILIA TA.FA CEVA.


Abonare la comentarii cu RSS

Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version