Corespondenta din Italia

VIDEO UPDATE Ministerul de Externe confirma moartea unui roman in urma cutremurului din Italia. Ultimul bilant al seismului: 179 de morti

Luni, 6 aprilie 2009, 6:11 Ultima ora


UPDATE 1: Presedintele si premierul Italiei au decretat stare de urgenta
UPDATE 2: Surse medicale citate de corespondentul HN: 27 de morti
UPDATE 3: La spitalul San Salvatore din Aquila sosesc in continuu persoane ranite. Martorii spun ca nu mai este loc la Pronto Soccorso (Urgenta) pentru noii sositi, ei sunt luati in primire chiar in curte. Se pregateste instalarea unui spital de campanie.
UPDATE 4: Un nou bilant indica 50 de morti si cel putin 40 de disparuti, potrivit presei din Peninsula. 50.000 de persoane au ramas fara locuinta.
UPDATE 5: Ministrul de Interne Roberto Maroni a afirmat ca numarul celor care au murit depaseste 70 de persoane. Bilantul final ar putea fi de 150 de morti
UPDATE 6: Serviciile de urgenta anunta 100 de morti si 1500 de raniti
UPDATE 7: Numarul mortilor a ajuns la 150, anunta oficiali din L'Aquila.

"Mii de locuitori din Roma au coborit in strada. Pietele s-au umplut de oameni care se tem de o replica a cutremurului" - corespondentul HotNews.ro in Italia, Miruna Cajvaneanu.

Cel putin 150 de persoane, intre care si copii, si-au pierdut viata, duminica noaptea, in regiunea Fossa, aproape de orasul L'Aquila (Abruzzes), in urma unui seism puternic ce a lovit centrul Italiei.

Cutremurul de 5,8 pe scara Richter a zguduit centrul Italiei, in jurul orei 03:30, ora Romaniei.

Vezi imagini filmate dupa cutremur:




In cursul diminetii de luni, presedintele Giorgio Napolitano, impreuna cu premierul Silvio Berlusconi, au semna decretul de declarare a starii de urgenta nationala in urma cutremurului de azi noapte. Autoritatile au blocat deja autostrada A24 Roma- Aquila, pentru a putea permite circulatia mijloacelor de salvare.

“Este cea mai mare tragedie care a lovit Italia de la inceputul mileniului”, a declarat pentru RaiNews 24 seful Protectiei Civile din Italia, Guido Bertolaso. El a anuntat ca mai multe mijloace ale Protectiei Civile se afla in drum de la Roma spre Aquila. Bertolaso a lansat un apel catre alti voluntari dispusi sa mearga in Abruzzo pentru a ajuta persoanele aflate in dificultate.

Intre timp, in orasul Aquila se sapa chiar cu mijloace rudimentare pentru a cauta supravietuitori. Situatia este ingrijoratoare mai ales pentru tinerii ramasi blocati sub daramaturi intr-un camin studentesc.

Dupa cum se stie, epicentrul cutremurului este situat la periferia orasului Aquila la circa 100 de km de Roma, in regiunea Abruzzo. Cutremurul, de 5,9 pe scala Richter, a fost simtit in mod clar si in capitala Italia, unde multi cetateni au iesit in piete.

Jurnalistii italieni transmit ca centrul orasului a fost grav afectat si ca oamenii panicati sunt in strada cautand un loc sigur. EI se tem de eventuale replici ale seismului. Mai multe edificii s-au prabusit in centrul istoric al orasului L'Aquila.

Cutremurul a fost simtit si la Roma, dar si la Pescara si pe coasta Adriaticii.

Institutul american de specialitate a anuntat ca cutremurul a avut o magnitudine de 6,3.

20 de milioane de italieni sunt expusi "riscului seismic", potrivit Protectiei Civile.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















33374 vizualizari

  • -16 (28 voturi)    
    cutremure (Luni, 6 aprilie 2009, 9:52)

    TAIFUN [utilizator]

    acum un an se intimpla ceva similar in sichuan, china. de ce? chiar daca nu e "stiintific" e adevarat . aia omorau tibetani astia romani . rasismul (vezi ex celbre: J. Watson Nobel pt descoperirea structurii ADN-rasist notoriu) e o boala a celor slabi . . .
    • +6 (6 voturi)    
      Nu confunda adevarul stiintific cu "politic corect (Luni, 6 aprilie 2009, 12:47)

      Watson Nobel [anonim] i-a raspuns lui TAIFUN

      O precizare: Dr. Watson, cel care a descoperit si studiat ADN-ul speciei Homo Sapiens timp de decenii, nu a facut afirmatii "rasiste", ideologice, ci a aratat care sunt rezultatele a sute de teste efectuate timp de 20 de ani in Africa, Europa si Asia. Cu ce e de vina Watson ca testele arata clar un IQ mai mare la europeni decat la negri?!
      Vezi ca amesteci totul si faci o varza!
      Tibetul si marginile sale sunt zona seismica, ceea ce a fost uimitor si greu de acceptat statistic (probabilitate matematica foarte scazuta) e ca moartea a 120.000 de chinezi prin cutremur s-a produs la doar cateva saptamani dupa masacrul de calugari tibetani de catre armata chineza de ocupatie.
      Ori la Aquila nu exista o asemnea legatura greu de explicat.
      • -4 (4 voturi)    
        Actiune-Reactiune (Luni, 6 aprilie 2009, 14:31)

        AKI [anonim] i-a raspuns lui Watson Nobel

        Mai citeste cate ceva din Lazarev ! Poate asa ai sa intelegi la ce se refera Taifun!
        Fata de alte perioade istorice fenomenul de accelerare a evenimentelor(actuale) produce o "reactiune" foarte rapida ,ca timp de raspuns ,la "actiunea" generata initial.
        • +1 (1 vot)    
          tara arde (Luni, 6 aprilie 2009, 18:11)

          Cactus [utilizator] i-a raspuns lui AKI

          si baba se chiaptana
  • -15 (23 voturi)    
    cutremur (Luni, 6 aprilie 2009, 12:05)

    anca [anonim]

    sa fie oare un fel de pedeaspa asupra inganfarii lor? a faptului ca au prigonit si au asuprit oameni nevinovati? in orice caz, doamne fereste si sa-i apere sa nu mai aibe parte de asa ceva.
    • +3 (9 voturi)    
      asta cu pedeapsa e utopie... (Luni, 6 aprilie 2009, 12:24)

      helium [anonim] i-a raspuns lui anca

      asta cu pedeapsa e de domeniul SF...dpdv geografic Italia se afla la confluenta a 2 placi tectonice majore.
      Sa nu uitam ca e o peninsula cu un relief muntos pronuntat si alaturi de Islanda, Turcia si Grecia sunt cele mai expuse state la asemenea fenomene din Europa.
      • -6 (10 voturi)    
        cutremur (Luni, 6 aprilie 2009, 12:57)

        anca [anonim] i-a raspuns lui helium

        stii cum este, trebuie sa citesti si printre randuri. ;)
        • +2 (4 voturi)    
          off Anca (Luni, 6 aprilie 2009, 18:13)

          Cactus [utilizator] i-a raspuns lui anca

          Lasati-o balta cu pedeapsa!
          Au murit peste 100 de oameni. Ii cunosteati voi cumva si trebuiau pedepsiti neaparat? Cu ce ti-au gresit ei tie Anca?
        • +3 (3 voturi)    
          Degeaba (Luni, 6 aprilie 2009, 18:19)

          Cactus [utilizator] i-a raspuns lui anca

          Degeaba ai internet. Du-te si te culca
    • +16 (18 voturi)    
      =)) (Luni, 6 aprilie 2009, 12:45)

      paulmateescu [utilizator] i-a raspuns lui anca

      Mai exista o alta teorie, extraordinara si foarte putin raspandita, de asta nu cred ca ati auzit de ea, conform careia cutremurele sunt cauzate de reasezarea periodica a placilor tectonice.

      Dar nu, de fapt este vorba de o pedepsirea italienilor care "au prigonit si asuprit oameni nevinovati"... (noi suntem imaculati si de-aia nu avem cutremure).

      Comentarii de-astea se pot scrie numai in Romania anului 2009 d. Chr. !!!
      • -3 (9 voturi)    
        Pentru repetentii la mate (Luni, 6 aprilie 2009, 16:13)

        Arpad [anonim] i-a raspuns lui paulmateescu

        In Italia traiesc 1.000.000 de romani printre 60 milioane italieni, ei dispersati in toate regiunile italiene, inclusiv in Aquila. In acel orasel romanii au chiar propria parohie.
        Statistic, ar fi trebuit ca printre cei aproape 100 de morti sa fie si 2 romani. Nu e nici unul. Realitatii pare sa nu-i pese de statistici si de probabilitati. In cazul de fata, evenimentul nefericit a ocolit romanii din Aquila.

        , nu e vorba de "pedeapsa Domnului," e vorba de probabilitate matematica si observ ca toti "scientistii" de 2 parale care bolmojesc de "palci" si "sub-placi" (care de fapt sunt 4 acolo in centru-sud italian) se feresc ca dreaku de tamaie sa dea vreun raspuns la aceasta situatie, putin cam surprinzatoare.

        Cat despre inevitabilul "corect politic",desigur, Dumnezeu sa-i ierte pe toti!
        • +1 (1 vot)    
          e prea devreme... (Luni, 6 aprilie 2009, 18:14)

          Cactus [utilizator] i-a raspuns lui Arpad

          ai rabdare si vei vedea, probabil din pacate si romani. Deja se anunta disparitia unei fetite.
        • +1 (1 vot)    
          Pentru matematicieni (Joi, 9 aprilie 2009, 15:32)

          paulmateescu [utilizator] i-a raspuns lui Arpad

          Statistic vorbind, ar fi trebuit sa moara 1,66 romani, adica un roman si doua treimi =)) N-am pus si un al treilea de 6 ca sa nu isc alte discutii pe tema numarului Satanei =))

          Numai ca "matematicienii" ar trebui sa isi aduca aminte ca un lot de 100 de oameni nu este reprezentativ dpdv statistic, deci nu exista un numar predictibil de romani care ar fi trebuit sa moara ca sa stim noi daca "Realitatii ii pasa sau nu de statistici si probabilitati". (Nota bene: ii pasa)

          Ce inseamna "scientist"? Om de stiinta in limba engleza? De cand e asta un termen peiorativ (presupun ca asta a fost intentia)?
      • -5 (7 voturi)    
        cutremur (Luni, 6 aprilie 2009, 16:17)

        anca [anonim] i-a raspuns lui paulmateescu

        noroc ca mi-ai spus, altfel traiam cu ideea ca exista dumenezeu si imi faceam iluzii ca sunt in alt an. oricum ca sa fiu mai de sf ca altii si mai imaculata decat italienii, exista si cutremure comndate, artificiale, vezi china. eu ii plang pe romanii din italia si pe cei cu sufletul curat. na, uite un comentariu a anului -2009. (semnul din fata e minus)
        • +2 (2 voturi)    
          dar tu? (Luni, 6 aprilie 2009, 18:16)

          Cactus [utilizator] i-a raspuns lui anca

          tu te simti cu sufletul curat daca iti doresti moartea unor oameni?

          Ah... cutremur comandat? Ha ha...ce-am mai ras. Cine ti-a spus? Calugarul de la Tanacu?
          Poate chiar el l-a comandat si in china sa-i pedepseasca pe nenorocitii aia de chinezi necredicnciosi.
        • +1 (1 vot)    
          anca ! (Luni, 6 aprilie 2009, 19:26)

          george [anonim] i-a raspuns lui anca

          numai de fanatici religiosi dusi cu plusa nu aveam nevoie acum
        • +1 (1 vot)    
          Aflu noutati (Joi, 9 aprilie 2009, 15:44)

          paulmateescu [utilizator] i-a raspuns lui anca

          1. Cred ca pe undeva e un viciu de logica. Ceea ce am spus eu nu invalideaza existenta lui Dumnezeu. Oricum, opinia mea personala este ca regulile jocului au fost scrise asa incat existenta lui Dumnezeu sa nu poata fi probata sau infirmata prin rationament, dar asta e o alta discutie.

          2. Este putin bizar sa iti placa ideea unui Dumnezeu vindicativ si este in contradictie directa cu invataturile lui Iisus despre iertare. Vorbesc numai despre invataturile Sale, nu despre interpretarile ulterioare si nici despre ceea ce se transmite din generatie in generatie prin metoda "telefonul fara fir".

          3. La fel, invataturile crestine ne sfatuiesc (mai degraba ne interzic, daca vrem sa fie totul ok) sa ii judecam pe ceilalti. Cine suntem noi sa judecam ce suflet au altii? Stim noi cine e cu sufletul curat si cine nu? Cei care fac ce credem noi ca e bine sunt cei buni, restul sunt cei rai? Hmmmm....

          4. Nu cunosc nimic relativ la cutremurele comandate cu care China ar avea vreo legatura, deci nu ma pot pronunta.
          • 0 (0 voturi)    
            Corectura (Joi, 9 aprilie 2009, 15:57)

            paulmateescu [utilizator] i-a raspuns lui paulmateescu

            Scuze, am scris fraza

            "3. La fel, invataturile crestine ne sfatuiesc (mai degraba ne interzic, daca vrem sa fie totul ok) sa ii judecam pe ceilalti."

            cam stangaci, ea trebuie citita:

            "3. La fel, invataturile crestine ne sfatuiesc (mai degraba ne impun, daca vrem sa fie totul ok) sa NU ii judecam pe ceilalti."
      • 0 (0 voturi)    
        despre cutrmur (Joi, 9 aprilie 2009, 16:50)

        felix [anonim] i-a raspuns lui paulmateescu

        Italia are o tectonica nu foarte stabila e asezata pe 5 placi diferite + in relieful ei se gesesc 2 vulcani vezuviu si etna zona Roma - l'Aquila e activa geologic datorita magmei ce trebuie sa iasa la suprafata in vestul romei asta se va intempla dupa 2020
        in ceea ce priveste cladirile si victimele parerea mea este ca sunt foarte vechi si nu rezista la 6 grade pe richter pe cand la noi cladirile cad la peste 7 richter asadar sa nu zica nimeni ca romanul e inapoiat tehnologic arhitectural etc tot ce se construieste in romania se incepe cu o fundatie solida si ca tot am aprins discutia chiar italienii vor fi primii care se vor sterge de pe fata terrei
        Cizma e o bomba cu ceas in 2 secole ea se va rupe si nu cred ca va gasi cizmarul care sa o faca
  • +6 (8 voturi)    
    mare noroc am mai avut... (Luni, 6 aprilie 2009, 12:18)

    emma [anonim]

    casa in care locuiam eu in l'aquila acum nu mai este..am avut mare noroc ca am parasit casa cu putin timp in urma... totul e distrus acolo... nimic nu mai e... :( Dumnezeu sa ii ajute... buni sau rai... tot suflete sunt si ei...
  • +2 (4 voturi)    
    TUTUROR CARE AU PIERDUT PE CINEVA DRAG (Luni, 6 aprilie 2009, 13:50)

    Lucia [anonim]

    va doresc: sa aveti putere sa treceti peste asa nenorocire si multa sanatate si va mai doresc ca urgent - statul italian sa ia masuri pentru protectia dvs si a familiilor dvs.
    maine putem fi noi in situatia lor ! de aceea legea asigurarilor obligatorii trebuie sa fie funcionala si sa poata da statul ajutoare de urgenta si inclusiv sa poata omul sa inceapa o noua etapa a vietii de dupa. dumnezeu sa-i odihneasca in pace! nu renuntati de a fi fericiti indiferent ce necazuri vin pe capurile noastre !!!!!
  • -2 (4 voturi)    
    Urmeaza Vrancea!!! (Luni, 6 aprilie 2009, 17:10)

    Nostradamus [anonim]

    Dak tot o sa mai faceti atata pe ingamfati k ne-au asuprit si etc bla bla... o sa urmeze Vrancea. Deci pregatiti-va
  • +3 (3 voturi)    
    intrebare... (Luni, 6 aprilie 2009, 17:13)

    liviu_ [utilizator]

    da totusi.. ca forta nu ar fi trebuit sa fie un cutremur mare...
    d c puii mei s-au daramat atatea???
    • +1 (1 vot)    
      Posibil raspuns (Luni, 6 aprilie 2009, 17:34)

      anonim [anonim] i-a raspuns lui liviu_

      Din ce am gasit pe net, cutremurul a fost de suprafata (6-10km adancime), ceea ce a dus la pagube foarte mari in jurul epicentrului, amplificate de starea cladirilor vechi de secole si regiunea muntoasa.
      Cutremurele de suprafata se manifesta foarte violent pe suprafete reduse in jurul epicentrului, pe cand cele de adancime (cazul Vrancei) zguduie o zona mult mai exinsa.
    • +1 (1 vot)    
      Cladiri vechi (Luni, 6 aprilie 2009, 17:39)

      Romy [anonim] i-a raspuns lui liviu_

      Pentru ca si ei au o gramada de cladiri vechi neconsolidate...
    • +1 (1 vot)    
      raspuns pentru liviu (Luni, 6 aprilie 2009, 17:43)

      sorin [anonim] i-a raspuns lui liviu_

      s-au daramat atatea pentru ca au case foarte vechi
  • +1 (1 vot)    
    pedeapsa? (Luni, 6 aprilie 2009, 17:29)

    creStin [anonim]

    Daca Italia sufera pt nedreptatile facute, atunci ce ar trebui sa se intample in Bucuresti?

    Oare cum/ce se roaga Bekaly acum???
    • +2 (2 voturi)    
      ha ha (Luni, 6 aprilie 2009, 18:18)

      Cactus [utilizator] i-a raspuns lui creStin

      Cred ca Becali s-a exprimat gresit in rugaciunea de aseara :))
  • +1 (1 vot)    
    ........ (Luni, 6 aprilie 2009, 18:10)

    manea [anonim]

    ....patriciu ,tariceanu,crin,norica orban sunt de vina....:::)))))
  • +2 (2 voturi)    
    D-zeu nu BATE CU BOTA... (Luni, 6 aprilie 2009, 18:16)

    Dan Mihai [anonim]

    CE COINCIDENTA, acest cutremur vine exact dupa ce presa din Italia si-a cam terminat stirile despre infractorii romani. Ma bucur ca au acum si alte stiri de relatat...
  • +2 (2 voturi)    
    Nu vreau sa fiu rautacioasa! (Luni, 6 aprilie 2009, 18:24)

    nana [anonim]

    Departe de mine acest gand, dar nu ma pot abtine sa fac o afirmatie. Cel putin pentru o perioada, Natura le-a mai inchis gurile mizerabile. Astept sa aflu cati romani au disparut!
  • 0 (0 voturi)    
    Mda... (Luni, 6 aprilie 2009, 19:11)

    Italia! [anonim]

    Sunteti oameni cu scaun la cap cei care gandesc ca a fost un lucru bun cutremurul.Altceva ce mai pot zice.S-au simtit foarte tare amandoua cutremure si in nord-estul Italiei,unde sunt.
  • 0 (0 voturi)    
    De ce? (Luni, 6 aprilie 2009, 19:24)

    mihai [anonim]

    De ce ar trebui sa le dorim raul tuturor italienilor? Pentru ca niste politicieni smintiti ne asmut unii impotriva altuia? Si pentru ca unii mai saraci cu duhul chiar cred in campaniile desantate de presa?
    Nu-i un moriv suficient ca sa ma bucur pentru nenorocirea care i-a lovit. De obicei, in astfel de cazuri, se uita de dusmanie (daca exista cu adevarat!) si cauti sa-i ajuti cum poti.
    • 0 (0 voturi)    
      ai dreptate (Luni, 6 aprilie 2009, 19:57)

      STIRBUPETRISOR [anonim] i-a raspuns lui mihai

      asa este ar trebuii sa uitam de toate relele pe care le-au organizat impotriva numalor de roman...dumnezeu sa-i ierte si sa-i iubeasca sa-i tina strans la piept sa nu le mai dea drumul...pana nu se vor pocaii si se vor intoarce la credinta cea adeva rata si dreapata...amin...
    • 0 (0 voturi)    
      uite de ce: (simplu, pt tine) (Luni, 6 aprilie 2009, 20:04)

      chit [anonim] i-a raspuns lui mihai

      Chiar daca (poate) iubesti un catel al tau, nu inseamna ca ramai indiferent fata de cainele care ti-a muscat un frate ..sau un copil. Sau poate ai vrea sa-l ajuti?!
      • 0 (0 voturi)    
        Cainele (Luni, 6 aprilie 2009, 20:26)

        ana [anonim] i-a raspuns lui chit

        S-ar putea ca intr-o buna zi cainele tau sa te muste pe tine.....ca doar e caine
  • +1 (1 vot)    
    Cutremur Italia (Luni, 6 aprilie 2009, 19:55)

    Ana [anonim]

    Citesc cu uimire printre randuri si gasesc niste oameni sufletisti care trec cu vederea nedreptatile facute in acea tara romanilor si raman sufletisti asa cum este romanul de veacuri, bravo voua ca ati ramas asa...
    Un suflet curat va fi intotdeauna rasplatit asa cum se cuvine.
    Dreptatea nu o facem noi ci o face Dumnezeu pentru noi toti.
    • 0 (2 voturi)    
      A facut El dreptate si pentru italieni (Luni, 6 aprilie 2009, 20:47)

      Echilibru cosmic [anonim] i-a raspuns lui Ana

      Cutremure au fost si vor mai fi, in Italia, in Romania, in China.
      Vor fi distrugeri si victime, e normal in asemenea manifestari extreme.
      Ce e insa mult mai interesant e de observat in ce perioade de timp vine asa ceva? In ce context istoric? In ce momente de tensiune etnica, rasiala, eocnomica, etc?
      Vi se pare absolut "normal" ca la doar cateva saptamani de la macelarirea tibetanilor, China sa incaseze un cutremur devastator, cu 120.000 de morti, un cutremur care putea la fel de bine sa aiba loc cu 3 luni inainte sau cu 3 ani dupa?
      Vi se pare "normal" ca o astfel de catastrofa vine asupra Italiei la doar cateva luni de la declansarea campaniei anti-romanesti din toamna-iarna lui 2008? De ce nu s-a intamplat in vara lui 2008 sau peste 1 an, de ce e atat de aproape de valul de ura anti-romaneasca? probabilistic, e cam tulburator, nu poate fi explicat usor, e ca si cum ai castiga le jackpot de 3 ori la rand sau te-ar lovi un meteorit chiar cand scoti capul pe geam!
      Oare nu exista absolut nici o legatura intre simtirea oamenilor si simtirea Pamantului?
      • 0 (0 voturi)    
        Dreptatea (Luni, 6 aprilie 2009, 21:43)

        Ana [anonim] i-a raspuns lui Echilibru cosmic

        Ceea ce stiu cu siguranta este ca Dumnezeu nu doarme....posibil sa ai dreptate...oricum toti suntem intr-un moment sau altul judecati.
        Intr-adevar interesantele momentele cand vine judecata
      • 0 (0 voturi)    
        vrem cutremure, da' sa tina cu noi (Marţi, 7 aprilie 2009, 1:02)

        ioana [anonim] i-a raspuns lui Echilibru cosmic

        chiar daca ar exista o legatura, nu avem noi nici o abilitate sa stabilim natura acestei legaturi.
        pana una alta, sa pui semnul egal intre ce fac chinezii in tibet de aproape un secol si campania anti-romaneasca din italia este cu totul disproportionat. sa ne amintim putin: in timpul ofensivei israelului din gaza, cate comentarii au fost pe site-ul acesta de genul: "foarte bine ca-i bombardeaza pe palestinieni. sa-i omoare pe toti." - pentru simplul motiv ca in romania au inceput sa se inmulteasca imigrantii din tarile musulmane. iata insa ca daca noi suntem priviti ca imigranti in italia, acest lucru trebuie urgent sanctionat de Dumnezeu.
        astfel ca:
        1. si daca ar exista o legatura intre faptele oamenilor si catastrofele naturale, aceasta legatura nu ar avea nici un motiv sa fie "Romanian-centered"
        2. e absolut interesant sa vezi constatari de genul "i-a pedepsit Dumnezeu, asa le trebuie, noi suntem ortodocsi, recte: drept credinciosi" / pentru ca nu e nimic crestinesc intr-o asemenea pozitie. sau poate ca pentru noi ortodoxia are mai putine in comun cu crestinismul si tinde sa devina entitate de sine statatoare - daca acesta este cazul, ar trebui sa ne alarmam
        pana una alta, mi-e groaza de cutremure, de oriunde ar veni si asupra oricui
  • 0 (0 voturi)    
    no reply (Luni, 6 aprilie 2009, 21:41)

    AndreiFan [anonim]

    Din pacate cred ca va urma si in romania un astfel de cutremur sau poate mai devastator , deoarece in vrancea se intanlesc 3 placi tectonice care demult nu au mai provocat un seism. Am observat si la Tv ca majoritatea romanilor se tem ca in 2009 va fi un cutremur destul de mare , nu cred ca Italienii au primit acest cutremur pentru toate faptele lor impotriva romanilor ci a fost doar o catastrofa naturala asa cum se intampla peste tot si asa cum se va intampla si in romania pentru toata ura ce o purtam noi celorlalti semeni.
    • 0 (0 voturi)    
      Raspuns Andrei (Luni, 6 aprilie 2009, 22:00)

      Ana [anonim] i-a raspuns lui AndreiFan

      Andrei te contrazici singur.
      Intai spui ca crezi ca acest cutremur nu a venit in urma faptelor italienilor dupa care spui ca daca va veni un cutremur in Romania va fi datorita urii pe care o purtam semenilor.
      Pai atunci catastrofa vine ca urmare a unui comportament rau sau de la mama natura?
  • +1 (1 vot)    
    pacatosilor (Luni, 6 aprilie 2009, 22:24)

    mitica [anonim]

    dar cie sunteti voi de judecati?ganditi ce spuneti?stim cu totii ce gandesc italienii despre noi....si noi ce ar trebui sa ne bucuramde necazurile lor?mai bine v-ati ruga lui Dumnezeu pt pacatele si gandurile voastre pacatoase.
  • +2 (2 voturi)    
    Multa credinta pe aici... (Luni, 6 aprilie 2009, 23:24)

    eu. [anonim]

    Imi plac cei care sustin ca e pedeapsa de la Dumnezeu. O fi, n-o fi, nu ma bag sa-mi dau cu parerea, dar indiferent cum e aveti intr-adevar o atitudine crestineasca, sa stati pe marginea prapastiei, sa va uitati in jos cu un ranjet de satisfactie si sa ziceti: "HA! V-a pedepsit Dumnezeu" .
    Bravo bravo, "fratilor".
  • 0 (0 voturi)    
    CUTREMURUL DIN ITALIA (Marţi, 7 aprilie 2009, 0:05)

    DANIEL [anonim]

    FRATILOR PRINTRE ACEI ITALIENI SUNTEM SI NOI ROMANII NU VA BUCURATI PENTRU CUTREMUR PENTRU CA DUMNEZEU IUBESTE BINELE SI NU RAUL SI ZICE SA NE IERTAM UNI PE ALTII EU CRED IN DUMNEZEU SI CRED CA URA NU SI ARE LOCUL GINDITI VA CA SUNT SI COPII PRINTRE VICTIME NU JUDECATI CA DUMNEZEU NE JUDECA PE NOI DANIEL DIN BOTOSANI ACTUALMENTE LA LUCRU IN MESSINA ITALIA
  • 0 (0 voturi)    
    CONDOLEANTE (Marţi, 7 aprilie 2009, 0:44)

    sandu [anonim]

    Dumnezeu sa-i odihneasca in pace pe cei morti,sa aiba mila de suferintele celor ramasisi sa vindece ranile celor bolnavi.Am scris aceste randuri pt. ca sunt om si ma pot afla oricand in aceeasi situatie.CONDOLEANTE TUTUROR CELOR INDURERATI.
    P.S. Urasc rasismul de care dau dovada in anumite situatii,DAR in asemenea momente ar fi un gest urat <in primul rand fata de mine,de constiinta mea>sa ma bucur de aceasta tragedie care s-a intamplat acolo
  • 0 (0 voturi)    
    solidaritate (Marţi, 7 aprilie 2009, 6:43)

    Ileana [anonim]

    Condoleante tuturor celor ce au pierdut pe cineva drag in acest cutremur.Pentru ei si pentru cei ramasi in viata(chiar si noi...)sa aprindem o lumanare si sa spunem o rugaciune.Asta este tot ce ne trebuie pentru a ne putea ajuta si de a ajuta in astfel de momente grele.
    Discutiile pe tema rasiala nu cred ca-si au locul aici.Oricum nu-i usor sa vezi cersetori,romi in special,buni de munca batand in geamurile masinilor sau pe scarile institutiilor,intr-o tara unde nimeni nu moare de foame pentru ca exista programe sociale special pentru asta.
    Pe mine ca roman ma oripileaza,dar pe italian?
  • 0 (0 voturi)    
    vai de ei (Marţi, 7 aprilie 2009, 15:40)

    crina [anonim]

    dumnezeu sa-i ierte si odihneasca pe toti in pace,nu va bucurati de necazul altora ca sunt tot oameni si au si ei o inima si sange la fel ca orce uman fie tigan ,spaniol grec ..etc. Dumnezeu iubeste suflarea si tot ce exista viu .va rog nu mai faceti atata descriminare ca au facut alti destul. sper sa rasara si in inimile voastre bunatatea.paste fericite sa aveti


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by