​VIDEO UPDATE Politia Dolj a identificat persoanele care au jefuit o femeie lovita de o masina pe trecerea de pietoni

de I.R.     HotNews.ro
Vineri, 20 aprilie 2012, 14:38 Ultima ora


Politistii doljeni au identificat cele doua persoane care au jefuit o femeie cazuta la pamant dupa ce a fost lovita de o masina pe trecerea de pietoni in cartierul craiovean 1 Mai. Incidentul, petrecut in 6 aprilie, a fost filmat, iar imaginile au fost difuzate ieri pe internet, relateaza Gazeta de Sud.

Potrivit purtatorului de cuvant al Politiei Dolj, agent Amelia Caprarin, autorii talhariei sunt un barbat si o femeie, ambii de etnie roma, care au fost prinsi vineri de politisti.

Dupa ce au vizionat imaginile, polistii de la Serviciul Politiei de Investigatii Criminale Dolj au constituit un cerc de suspecti in acest caz si au audiat mai multi martori care au asistat la incident

"Incidentul a avut loc in data de 6 aprilie. Femeia a fost lovita de o autoutilitara pe trecerea de pietoni din cartierul 1 Mai si a suferit o contuzie la genunchiul stang. Soferului i s-a intocmit dosar penal pentru vatamare corporala. Cand au ajuns politistii, ea era deja in ambulanta. In urma imaginilor (n.r. - cu femeia jefuita de hoti in timp ce era culcata la pamant), politistii s-au autosesizat si se fac cercetari pentru identificarea autorilor", a declarat agentul Amelia Caprarin, purtatorul de cuvant al IPJ Dolj, citat de Mediafax.

Oamenii legi sustin ca, in baza imaginilor, ii vor identica pe hoti, care vor fi trasi la raspundere.

Potrivit anchetatorilor, femeii i-a fost sustrasa suma de 10 lei.



Martorii au povestit ca Luminita Cojocaru, in varsta de 49 de ani, a fost lovita de o masina pe trecerea de pietoni, iar in timp ce era la pamant doua persoane s-au apropiat de ea si i-au cautat prin lucruri pentru a o jefui.

"Femeia era la pamant si am vazut cum niste persoane se apropie de ea si incep sa-i caute prin plase. Dansa mi-a povestit dupa ca hotii s-au uitat in ochii ei si s-au aplecat sa-i ia cerceii, dar ea, cu ultimele puteri, a pus mainile la urechi. A avut noroc la un moment dat, cand a aparut o doamna si s-a asezat paravan ca hotii sa nu-i ia tot ce avea asupra ei", a declarat Elena Dinu, martora la acest incident.

Rudele femeii au spus ca, imediat dupa producerea accidentului, femeia a fost transportata la Spitalul Judetean de Urgenta, fiind diagnosticata cu contuzie la genunchiul stang, insa nu a necesitat spitalizarea, de doua saptamani femeia fiind in concediu medical.

Pentru a iesi din starea de soc, femeia va fi consiliata de un psiholog.

"Am vazut si noi imaginile la televizor. Mama a avut doar documente, pe care hotii le-au aruncat apoi chiar sub masina Politiei. Am mers la Politie si am dat numarul masinii in care s-au urcat hotii. I-am intrebat daca o sa-i identifice si ne-au zis sa depunem plangere. Vrem, deocamdata, ca mama sa fie sanatoasa", a declarat fiica victimei, care a refuzat sa-si decline identitatea.

In cursul zilei de joi, pe internet au aparut imagini in care o femeie care zacea pe asfalt dupa ce a fost lovita de o masina a fost jefuita de doua persoane - un barbat si o femeie - care i-au cautat prin bagaje.

Potrivit imaginilor difuzate pe internet in cursul zilei de joi, barbatul, care a luat o geanta de pe carosabil si a dus-o pe spatiul verde, a cautat in bagaj si a bagat apoi ceva in buzunar. Ulterior, si femeia a inceput sa caute in geanta victimei, ascunzand obiecte din interiorul acesteia in camasa.

In jurul victimei si a celor doi hoti au aparut mai multi oameni, care insa nu pareau sa intervina pentru a o ajuta pe femeia lovita de masina.



















11630 vizualizari

  • +51 (51 voturi)    
    " s-au uitat in ochii ei " (Vineri, 20 aprilie 2012, 14:45)

    capingura srl [anonim]

    Chestia asta m-a dat gata. Sa se uite in ochii unui om care este in suferinta pentru a vedea daca il pot fura!!!!! Astia doi tigani nu sunt oameni. Cu ce ma-sa or fi inlocuit sufletui?
    • +30 (34 voturi)    
      e cutremurator (Vineri, 20 aprilie 2012, 15:12)

      domu [utilizator] i-a raspuns lui capingura srl

      astfel de faze am vazut doar pe National Geographic. dar era un documentar despre viata din salbaticie, si nu erau oameni ci animale.
      Pur si simplu nu mi-a venit sa cred ochilor cand am vazut videoclipul
      • +16 (24 voturi)    
        hihihi (Vineri, 20 aprilie 2012, 15:53)

        espresu de ciulnita [anonim] i-a raspuns lui domu

        In plus animalutele de la National Geographic sau Discovery, alea chiar ai impresia ca rad, dar se numesc HIENE si cateodata o mai incaseaza de la cate un leu. Noi nici macar lei nu mai avem. Acum, avem RONI (sau ROMI ?).
        • +16 (16 voturi)    
          tigani vs. animale (Vineri, 20 aprilie 2012, 18:27)

          ics [anonim] i-a raspuns lui espresu de ciulnita

          Animalele nu au constiinta. Ataca din instinct. La tiganii acestia nici animale nu le poti zice. Sau le pot izice oameni dar schimbi atunci definitia constiintei....
          Si nimeni nu face nimic....
          • +1 (1 vot)    
            ... (Vineri, 20 aprilie 2012, 20:56)

            George [anonim] i-a raspuns lui ics

            Toata povestea asta mi-a adus aminte de melodia de la BUG Mafia:

            http://www.youtube.com/watch?v=3NaQDR_JnQo
    • +17 (23 voturi)    
      Si-au inlocuit sufletul cu... (Vineri, 20 aprilie 2012, 15:47)

      Ritzi Pitzi [utilizator] i-a raspuns lui capingura srl

      ... matzul gros... Fura sa mananca si gura lor ceva, acolo...
      • +15 (15 voturi)    
        fura, bre (Vineri, 20 aprilie 2012, 17:55)

        zaboo [utilizator] i-a raspuns lui Ritzi Pitzi

        ca munca e pentru altii
    • +22 (24 voturi)    
      e incredibil... (Vineri, 20 aprilie 2012, 15:57)

      alex [anonim] i-a raspuns lui capingura srl

      o fac ziua in amiaza mare si in mijlocul unui bulevard foarte circulat!!!
      I-as lega cu o sfoara si i-as face momeala pentru cursele cu ogari
    • +13 (15 voturi)    
      Hiene (Vineri, 20 aprilie 2012, 16:16)

      UglyKidJoe [utilizator] i-a raspuns lui capingura srl

      Hiene si atat
      • +24 (24 voturi)    
        ce ti-au facut... (Vineri, 20 aprilie 2012, 16:31)

        me [anonim] i-a raspuns lui UglyKidJoe

        bietele animale de-i compari cu astia 2?
        • +20 (20 voturi)    
          Exact (Vineri, 20 aprilie 2012, 17:54)

          tudor74 [utilizator] i-a raspuns lui me

          Pe astia ar trebui sa-i eutanasiem, nu pe animale.
          • +9 (9 voturi)    
            nu e voie (Vineri, 20 aprilie 2012, 20:23)

            baronul stanganbuch [utilizator] i-a raspuns lui tudor74

            sa zici asa, esti rasist, nazist, etc, si asta e cea mai mare crima, acu te cearta oengistii anti rm, grinpis, amnesti, hrv si citi or mai fi,l fara numar, fara numar...
    • +5 (11 voturi)    
      De ce va mirati? (Vineri, 20 aprilie 2012, 19:25)

      translativus [utilizator] i-a raspuns lui capingura srl

      Cei doi, care de fapt erau trei(unul tinea de 6), sunt mici copii.
      Parlamentarii si acolitii lor tot asa, uitandu-se in ochii nostrii ne-au spoliat, saracit si umilit.
      Diferenta intre cele doua categorii este ca tiganilor alora, nu le-a venit inca ideea sa candideze dar mai au timp.
    • +9 (9 voturi)    
      mare descoperire (Vineri, 20 aprilie 2012, 23:41)

      doru [anonim] i-a raspuns lui capingura srl

      "tiganii nu sunt oameni"! Te-ai nascut ieri sau azi de dimineata? Tiganii sunt oameni doar in masura in care se hranesc pe gura si sa c.aca pe c.r. Cand va cadea societatea multiculturala vom reveni si noi la realitate.
    • +3 (3 voturi)    
      e si vina noastra (Sâmbătă, 21 aprilie 2012, 22:03)

      AK-47 [utilizator] i-a raspuns lui capingura srl

      Atata timp cat noi, cetatenii de rand, suntem pasivi in fata lor, tiganii astia voe prolifera si vor face ce vor ei din tara asta.
  • +34 (38 voturi)    
    pai (Vineri, 20 aprilie 2012, 14:52)

    ska [anonim]

    ne mai intrebam de ce deporteaza francezii hoardele de tigani inapoi in Romania...
    • +24 (26 voturi)    
      Imi pare rau... (Vineri, 20 aprilie 2012, 16:06)

      Zgabeartza Iftode [utilizator] i-a raspuns lui ska

      ... ca suntem in UE. Nu ne trebuia, trebuia sa terminam ce a inceput Antonescu, ii ridicam statui dupa care venea si UE daca ne-ar mai fi trebuit...

      Pedeapsa cu moartea trebuie reinstituita in tara asta neaparat!
    • +7 (7 voturi)    
      Pai... (Vineri, 20 aprilie 2012, 17:04)

      mihai_mi [utilizator] i-a raspuns lui ska

      Nu cred ca se intreaba nimeni. E clar pentru toata lumea.
    • +5 (5 voturi)    
      nu sunt hoarde (Vineri, 20 aprilie 2012, 22:40)

      zaboo [utilizator] i-a raspuns lui ska

      ci stoluri ;)
    • +1 (1 vot)    
      Ar trebui (Duminică, 22 aprilie 2012, 13:27)

      Ana [anonim] i-a raspuns lui ska

      sa ii JUDECE ei deoarece ne jigneau pe noi romanii ca nu facem nimic pentru ei, din contra se face ...dar cersitul si furatul este mult mai relaxant!
  • -6 (10 voturi)    
    ? (Vineri, 20 aprilie 2012, 14:54)

    nc [anonim]

    Pai,i-a identificat sau nu? Doamne ,daca si la Hotnews ati luat-o razna suntem vai de capul nostru.Chiar azi am mai citit la voi o baliverna cu contributia la sanatate pentru pensii mai mici de 740 lei.Va rog eu sa va reveniti,ca eu alte stiri nu citesc si am si eu incredere.Parca mai e la voi Tapalaga,sau?
  • +4 (18 voturi)    
    te-a facut ma-ta oltean... (Vineri, 20 aprilie 2012, 14:54)

    n-am mai vazut asa ceva [anonim]

    Bai fratilor, chiar in halul asta este treaba la olteni?!
    • +11 (15 voturi)    
      repet comentariul (Vineri, 20 aprilie 2012, 15:55)

      smen [anonim] i-a raspuns lui n-am mai vazut asa ceva

      nu e asa grav ca la voi in Timisoara unde tiganii au cumparat spitalul
      • -1 (7 voturi)    
        da (Vineri, 20 aprilie 2012, 16:03)

        Lucian* [anonim] i-a raspuns lui smen

        numai ca a fost cumparat si nu luat cu japca
    • +10 (10 voturi)    
      Oare aia erau olteni ? (Vineri, 20 aprilie 2012, 16:04)

      espresu de ciulnita [anonim] i-a raspuns lui n-am mai vazut asa ceva

      Cred ca nu ai trecut niciodata cu trenu' dincolo de Craiova pentru a vede ce exista dea lungul liniei de tren imediat dupa gara catre Filiasi, dar inca in oras.
  • +43 (49 voturi)    
    Tigani (Vineri, 20 aprilie 2012, 14:58)

    Martens [utilizator]

    Sa mai spuna otrepele alea de la "combaterea discriminarii" ca tiganii sunt niste oameni de treaba care sunt discriminati in Romania.
    • +13 (17 voturi)    
      Ehee.... (Vineri, 20 aprilie 2012, 15:45)

      SebyS [anonim] i-a raspuns lui Martens

      Crezi ca le-o fi rusine sa zica ceva de discriminare ? Uite o idee pe care ar putea-o aborda: "Din cauza discriminarii, saracii rromi nu au un loc de munca cinstit si uite asa au ajuns la atata disperare incat sa fure de la un om accidentat. Uite ce face discriminarea: distruge oamenii (ochi inlacrimati)."
      Din orice hot se poate scoate un om cinstit prin diverse abordari.
      • +14 (14 voturi)    
        din pacate... (Vineri, 20 aprilie 2012, 16:35)

        me [anonim] i-a raspuns lui SebyS

        ai dreptate...
        asociatiile astea au si ele interesele lor si actioneaza in consecinta...
  • +19 (31 voturi)    
    dupa ce vezi (Vineri, 20 aprilie 2012, 15:02)

    baronul stanganbuch [utilizator]

    imaginile alea, singura solutie pare transformarea craiovei in poligon pentru tancuri, cu locuitori cu tot.
    • +2 (14 voturi)    
      nene bec (Vineri, 20 aprilie 2012, 15:30)

      smen [anonim] i-a raspuns lui baronul stanganbuch

      de data asta iti dau dreptate,americanii trebuie sa vina sa democratizeze craiova
      • +3 (5 voturi)    
        pai daca vin (Vineri, 20 aprilie 2012, 20:18)

        gopo111 [utilizator] i-a raspuns lui smen

        americani le fura tiganii democratia , si ramin aia fara nimic de facut pe urma :)
      • +3 (3 voturi)    
        nene smen (Vineri, 20 aprilie 2012, 20:26)

        baronul stanganbuch [utilizator] i-a raspuns lui smen

        pot veni si rusii, ca au tancuri mai multe, mindre si lucioase, dar daca dupa ce fac treaba nu mai pleaca? Cine stie ce idee le mai vine....
  • +14 (18 voturi)    
    rusinos (Vineri, 20 aprilie 2012, 15:06)

    catalin_mattei [utilizator]

    acele animale care au furat tb sa primeasca pedeapsa maxima.. este rusinos.. cu astfel de indivizi ne facem de ras in toata Europa
    • +6 (6 voturi)    
      aiurea.... (Vineri, 20 aprilie 2012, 20:39)

      oxxxxxyyyyya [utilizator] i-a raspuns lui catalin_mattei

      vor da spaga ,ac olo unde trebuie si scapa........se va gasi o motivatie, ori ca doar s-au impiedicat de geanta victimei, ori ca pt victima geanta era oricum pre grea si au usurat-o doar....etc.
  • +16 (24 voturi)    
    Pedeapsa cu moartea (Vineri, 20 aprilie 2012, 15:19)

    Andrei [anonim]

    Ar trebui reintrodusa pedeapsa cu moartea si astia ar trebui executati pe loc.
    • +11 (15 voturi)    
      E prea putin (Vineri, 20 aprilie 2012, 16:20)

      espresu de ciulnita [anonim] i-a raspuns lui Andrei

      Pedeapsa pe care o propui a fost aplicata in timpul razboiului, dar a fost considerat Pogrom. S-a aplicat cu succes imediat dupa 04 martie 1977 fara probleme in cazuri de genul acesta.
      Rahatii aia sunt un "no name". Pana si animalele salbatice apara un alt exemplar din aceasi specie aflat la ananghie.
      Poate apare pe sticla Cioaba sa denumesca acesta noua specie, sa mai ceara ceva bani ptr. integrarea ei in societate, si apoi sa ceara sa nu mai fie discriminata.
  • +17 (19 voturi)    
    Si politia ce mama naibi pazeste??? (Vineri, 20 aprilie 2012, 15:43)

    cristi_an [utilizator]

    "I-am intrebat daca o sa-i identifice si ne-au zis sa depunem plangere." De ce nu se autosesiseaza??? De ce animalelea alea nu au fost linsate acolo pe loc?? Unde e solidaritatea civica ? AH..ne plac doar mistocarelile si scandalurile cu iz de sex si tiganeala!....
    • +5 (5 voturi)    
      politia pazeste (Vineri, 20 aprilie 2012, 18:13)

      zaboo [utilizator] i-a raspuns lui cristi_an

      pe aia care fura la nivel mare, ca sa aiba ce imparti dupa...
    • +2 (2 voturi)    
      tiganii si extraterestrii (Sâmbătă, 21 aprilie 2012, 9:15)

      mumu [anonim] i-a raspuns lui cristi_an

      Pentru ca s-a ajuns intr-o situatie cel putin paradoxala…. Majoritatii ii este frica de minoritate. Atat timp cat minoritatea nu respecta legile si este tolerata in felul asta (fara de lege) unui individ din majoritate ii este frica sa-l infrunte. Incearca tu, o persoana care respecta legea sa te iei in gura cu o turma de tigani care sunt gata sa te linseze doar pentru ca-i doare in cot de consecinte. Tu, inainte sa scoti pistolul, te gandesti la ce se va intampla cu tine dupa (dosar penal, pierzi locul de munca, blamarea societatii...) pentru ei e o mandrie ca ajung la puscarie. Solutia ar fi ca politia sa fie mult mai dura - fiecare vizita la sectie sa insemne cel putin un rinichi desprins sa urineze cu sange o sptamana si dupa aia sa vezi ce ordine s-ar face. Eu as face ca in Indonezia… amenda 1000 pentru scuipatul de seminte pe strada si pedeapsa corporala. 100 de lovituri cu biciul in loc public. Dar suntem in europa....vine dupa aia Madona si ne blamneaza pentru discriminare....
    • +3 (3 voturi)    
      legea e de vina (Sâmbătă, 21 aprilie 2012, 9:42)

      DanHorea1307693823041 [anonim] i-a raspuns lui cristi_an

      de pilda, daca o patrula trece noaptea pe o strada si la un apartament e un chef monstru, care tine treaza toata strada, agentii nu pot interveni, trebuie ca altcineva sa reclame, sa de declare deranjat! legile noastre sunt facute in favoarea infractorilor si contravenientilor!
  • -12 (28 voturi)    
    Incredibil (Vineri, 20 aprilie 2012, 15:56)

    TudorSerban1312803517154 [anonim]

    Mai terminati cu comentariile rasiste! Aceiasi oameni care fac aici scandal se dau apoi cu curu' de pamant ca fac misto francezii si italienii de noi. Si aia sunt la fel de rasisti ca voi. Papagali de genul asta se gasesc in toate natiile. La fel cum in toate natiile se gasesc si odiosi care sa faca ce au facut astia doi din film. Primii care imi vin in minte ar fi aia din Londra care l-au jefuit pe unu' care fusese batut mar in demonstratiile de acolo, si zacea pe jos. Lucrurile astea se intampla, si oameni ca astia exista.
    Mie reactiile de tip "hai sa-i omoram pe toti" mi se par animalice. Se mai intreaba unii cum se ajunge la genocid. Uite asa. Sunt sigur ca si germanii inainte de razboi ii considerau pe evrei animale, si asa au putut nazistii sa ii omoare fara ca mare parte a populatiei sa protesteze.
    Ce mi se pare foarte surprinzator este faptul ca opiniile rasiste sunt aproape in unanimitate, si mai ales, sunt in unanimitate pe Hotnews, un loc unde credeam ca sunt oameni mai destupati la minte. Se pare ca si cei destupati sunt atinsi de microbul xenofob. Chiar ca mi-am pierdut orice speranta pentru viitorul Roamniei.
    • +13 (17 voturi)    
      not racist (Vineri, 20 aprilie 2012, 16:17)

      UglyKidJoe [utilizator] i-a raspuns lui TudorSerban1312803517154

      eu as fi multumit daca li s-ar taia mana
      • +12 (12 voturi)    
        chiar (Vineri, 20 aprilie 2012, 16:38)

        espresu de ciulnita [anonim] i-a raspuns lui UglyKidJoe

        si urechea stanga, sa n-auda trenu' (auto) cand vine.
    • +16 (16 voturi)    
      ma, tu chiar esti prost sau te prefaci? (Vineri, 20 aprilie 2012, 17:28)

      angel [anonim] i-a raspuns lui TudorSerban1312803517154

      Aia din Londra erau minoritari (negri, musulmani). La genocid s-a ajuns din motive mai degraba politice si nu sociale.
      In State sint negrii sint 12% din populatia totala dar in puscarii sint 50%. Cine a trait acolo stie ca acum se practica discriminarea pozitiva, adica exact invers: minoritarii se bucura de mai multe drepturi decit ceilalti.
      Nu am date oficiale, dar estimez ca tiganii sint cel putin 10% din populatia totala, contribuie poate 1% la buget, consuma 20% din asistenta sociala (adica noi le platim lor bani ca nu muncesc), in puscarii sint mai mult de 50% si probabil sint autorii a 75% din infractiuni in afara tarii.
    • +5 (9 voturi)    
      Amice ! (Vineri, 20 aprilie 2012, 20:02)

      zit [anonim] i-a raspuns lui TudorSerban1312803517154

      Datorita unora ca tine s-a ajuns la faza in care asemenea specimene au drepturi ! Nu cred ca, vazind asemenea imagini, se poate vorbi de xenofobie sau rasism ! Tocmai, fiindca asemenea creaturi (nici macar animale nu le pot numi !) exista, in toate natiile, ar trebui sa ne intoarcem la pedeapsa cu moartea ! Vazind asa ceva, nu-i mai poti acuza pe italieni, francezi, etc. ca ne caracterizeaza in modul in care o fac ! Vorbesti de genocid ? Genocid e cind omri oameni nevinovati, indiferent de rasa, credinta, etc,, nu cind justitiezi asemenea cirpe ale societatii ca aceia pe care-i vezi in imaginile de mai sus ! Sincer, cind vad asa ceva, nu pot decit sa-i admir pe cei din tarile alea arabe unde inca mai e in vigoare legea aia cu spinzuratul in public si taierea miinii cu care a furat ! Eu personal nu am nimic nici cu rasa, nici cu credinta fiecaruia, sa ne intelegem ! NU MA INTERESEAZA ! Dar mi se pare ca puscariile au ajuns hoteluri, pentru unii ca cei din imagini, in numele drepturilor omului ( care drepturi ? Care oameni ?) ! Cred ca ar fi necesar sa gasim o definitie, in conditiile date, a ceea ce inseamna a fi OM si nu jigodie ! Si, dupa aceea, sa dam legi pentru fiecare categorie ! Si, cred eu, asta nu se poate numi rasism ! Si faptul ca exista in Londra, Roma, Paris s.a.m.d. nu e o scuza si nici o consolare ! Si, btw, tara in care traiesti se numeste Romania si nu cum ai scris tu ...
    • +1 (3 voturi)    
      political correct (Vineri, 20 aprilie 2012, 21:30)

      Adrian1 [utilizator] i-a raspuns lui TudorSerban1312803517154

      te-ai gandit ca nu toti sunt spalati pe creier de "political corectness"-ul din ziua de azi?
      • +3 (3 voturi)    
        m-am gandit (Vineri, 20 aprilie 2012, 23:46)

        doru [anonim] i-a raspuns lui Adrian1

        ca political corectness este o idioteinie (de la idiot, nu de la idee), care va distruge societatea umana care are niste frustrari inca neelucidate, incat e in stare sa accdepte asemenea aberatie. Dupa mine conceptul de mai sus contravine si teoriei evolutiei si curentului umanist. Ca sa poti fi considerat om trebuie sa te comporti ca un om.
    • +2 (2 voturi)    
      furtul este parte a culturii tiganilor (Vineri, 20 aprilie 2012, 22:27)

      nae [anonim] i-a raspuns lui TudorSerban1312803517154

      TudorSerbane, nu este vorba de rasism, ci de o realitate sociologica: furtul este permis in cultura tiganilor, atunci cand victimele nu sunt alti tigani.

      citeste mai jos, daca te intereseaza niste realitati complicate, un raport publicat in 2010 in USA, intr-un periodic dedicat specialistilor in drept, The Arizona Journal of International and Comparative Law.

      poftim un scurt citat: "Under Gypsy law, theft and fraud are crimes only when perpetrated against other Gypsies".

      aici ai tot raportul, se citeste in 15 minute:
      http://www.ajicl.org/AJICL2010/8.27.1Uzunova.pdf
    • +3 (3 voturi)    
      Pt Domnul TudorSerban (Vineri, 20 aprilie 2012, 22:43)

      Cetateanul [anonim] i-a raspuns lui TudorSerban1312803517154

      Domnule Tudor Serban va inteleg indignarea comentariilor rasiste, insa vreau sa va citesc si parerea dumneavoastra in legatura cu imaginile de mai sus sau cu ceea ce s-a intimplat, si daca timpul va permite, poate mai scrieti si citeva rinduri cu parerea dumneavoastra despre cum ne fac ei de rushine si ce credeti ca se poate face cu tiganii.
      Eu personal as trai mai degraba intr-o tara de rasisti decit intr-una de tigani.
      Daca Doamne fereste ati avea un accident si ar veni tiganii sa va tilhareasca, iar citiva trecatori ar striga mesaje rasiste catre tiganii care va tilharesc, dumneavoastra ati fi suparat pe trecatori? Despre biata femeie nu spuneti nimic? Cum credeti ca se simte fiind lovita de masina si tilharita in mijlocul strazii in amiaza mare?
    • 0 (0 voturi)    
      Apel la Umanitate.... (Sâmbătă, 21 aprilie 2012, 8:24)

      JChinez [anonim] i-a raspuns lui TudorSerban1312803517154

      Am ajuns la jumatatea paginii cu comentariile si toate urla in gura mare genocid, xenofobie, nu vrem sa fim corecti politici.
      Nu are rost sa discut despre cei 2-3-6-10 indivizi care au jefuit o persoana cazuta. Si-au exprimat calitatea umana mult mai clar decat as putea sa o fac eu.
      As dori totusi sa intreb politisti, treatorii din rasa super alba ROMANA... ce au pazit? Sau i durea in 14 de semenul lor cazut la pamant? Deci sa lasam galeava si sa gandim obiectiv.
      Da Craiova are o criminalitate crescuta in randul tiganilor. Da majoritatea probabil sunt lenesi si prefera ajutorul de la stat sau sa fure. Dar acestea sunt simtome nu problema in sine.
      V'as ruga sa nu treceti peste gandurile negre si sa ganditm la rece. Doar asa vom putea sa construim ceva pozitiv si care sa reziste.
    • +1 (1 vot)    
      Tudor (Sâmbătă, 21 aprilie 2012, 9:32)

      mumu [anonim] i-a raspuns lui TudorSerban1312803517154

      Da....rasismul este depasit. Xenofobia este semn de mediocritate....da.... Dar as vrea sa te vad pe tine, om cult cu principii etice bine inradacinite, cu o morala de netegaduit intr-un cartier marginas al oricarui oras (de preferat bucuresti) seara, inconjurat de o haita de tigani si fara nici urma de politie in jur ((pentru ca ii este frica sa intre dupa anumite ore in asa zone) care este gata sa te linseze pentru al douazecelea copil din familie, nefiind supravegheat (cine dracu ii mai supravegheaza) s-a aruncat in fata masinii. Desigur, nu-ti doresc un asemenea scenariu, dar daca… Crezi ca in aceste conditii ti-ai mai pastra conceptele morale la care tii atat de mult? Crede-ma ca s-ar produce o schimbare radicala a schemei de valori. Inteleg ca intentiile sunt nobile doar ca te lupti cu morile de vant. Am si eu un clan de tigani in vecinatate. Nu sunt un timid...am 110 kg si cativa ani buni de lupte libere dar crezi ca pot face ceva? Atat timp cat imi este frica pentru integritatea corporala a familiei mele sunt obligat sa TOLEREZ aceste elemente langa mine. Singura mea sansa, din punctul meu de vedere, este sa chem , la un moment dat o trupa de prieteni basarabeni care sa faca curat prin cartier - pentru ca atfel, bazandu-ma pe politie, nu am nici o sansa. Crede-ma ca oricat de tolerant ai fi, in aceste conditii, iti iese toleranta pe nas si o sa te duci sa-ti faci permis de portarma....
    • +1 (1 vot)    
      nu ma innebuni! (Sâmbătă, 21 aprilie 2012, 9:45)

      DanHorea1307693823041 [anonim] i-a raspuns lui TudorSerban1312803517154

      praleo, de statistica sociala ai auzit? cand majoritatea zdrobitoare a unui grup etnic (sau social, cum vrei) refuza sa respecte regulile societatii civilizate, tu ce faci? te resemnezi si accepti o viata stresata doar ca sa nu le faci alora vreun rau? sigur, tu, daca vrei, rabda-i, dar vezi ca restul lumii ii vrea ori cumintiti rapid, ori morti, ceea ce mi se pare atat de bun simt, cat si natural.
  • +5 (17 voturi)    
    Pt Ambasadorul SUA (Vineri, 20 aprilie 2012, 15:57)

    aaa [anonim]

    Il rugam pe ambasadorul SUA sa ia atitudine impotriva femeii care din motive rasiale nu i-a lasat pe blanzii tigani, pardon romii sa o fure pe victima.
    Ar putea sa ii ia si pe homoxesualii din RO si cu ambasada Olandei si sa puna de un miting impotriva rasismului ii Romania.
    • -4 (4 voturi)    
      wtf (Vineri, 20 aprilie 2012, 16:08)

      vh [utilizator] i-a raspuns lui aaa

      Cea bai ai?
  • +6 (10 voturi)    
    Mi-a placut ca politistii "s-au autosesizat"... (Vineri, 20 aprilie 2012, 15:57)

    Ritzi Pitzi [utilizator]

    Dar ce ar fi daca ar arunca un ochi si pe trafictube.ro la filmele cu soferii care nu dau prioritate, depasesc aiurea, circula cu peste 100 km/h in localitati, intr-un cuvant pun in pericol vietile celorlalti prin maniera tembela in care se comporta in trafic ?

    Daca s-ar autosesiza sanctionandu-i pe nesimtitii din trafic in baza acelor probe video, nu ar fi mai multa disciplina si mai putini morti pe sosele ?

    Stiu ca legea spune ca filmarea trebuie facuta cu mijloace tehnice omologate metrologic, dar uite ca un jaf se poate demonstra cu un simplu film facut cu telefonul...
    • +4 (6 voturi)    
      simplu (Vineri, 20 aprilie 2012, 18:18)

      kelye [utilizator] i-a raspuns lui Ritzi Pitzi

      Nu l-au demonstrat ci l-au folosit la identificare, dacă rudele/femeia nu depun plângere acei hoţi nu vor păţi nimic.

      Iar faptul că nu păţesc nimic fără o plângere ne demonstrează că trăim într-o ţară civilizată unde poliţia nu intră peste tine în casă fără un motiv foarte clar.

      Tocmai de aia se pune mult accent şi pe colaborarea populaţiei în aceste cazuri pentru a declanşa procedurile legale. Dar românul se sperie, bagă capul în pământ şi înjură statul, stelele şi cerul că nu i se face dreptate (când stă cu mâna în sân)
      • 0 (0 voturi)    
        Nu l-au demonstrat, dar au arestat unul... (Duminică, 22 aprilie 2012, 0:33)

        Ritzi Pitzi [utilizator] i-a raspuns lui kelye

        Ce mai era de demonstrat acolo ?! Sunt filmati cand fura si politia trebuie sa stepte ca pagubasul sa se planga ? Au vazut milioane de oameni flimul si n-a spus nimeni ca tiganii nu sunt vinovati.Mai trebuie un alt motiv mai clar ?
  • +11 (11 voturi)    
    Jaf... (Vineri, 20 aprilie 2012, 16:24)

    Gie [anonim]

    Eee le da o amenda si pt. ca n-au bani o sa se faca ca muncesc in folosul comunitatii... In acest timp victima cheltuie banii ei sau ai asig sociale sa-si revina din soc. Si probabil ca maine poimaine hotii mai dau si in judecata prin google pe cine a postat filmul pt. ca incalca legea copyright-ului. Si vor si castiga probabil daca au avocat bun...
    Frumos, imi place.
    E uimitor cum omul a creat asemenea structuri ca sa se puna la adapost in caz de minciuni si rautati. Sincer, omul poate fi cel mai rau animal din cate exista. Animalele au limita, omul nu.
    Nu toti oamenii sunt rai insa cand vezi cate unul rau te gandesti ca parca nu-s destul buni care sa il compenseze...
  • +1 (3 voturi)    
    Pedeapsa (Vineri, 20 aprilie 2012, 16:49)

    Pedeapsa [anonim]

    Deoarece justitia Romana este lenta, si cu anumite grade de coruptie, in cazul in care sunt gasiti faptuitorii, sa fie expediati in Norvegia
    • +3 (3 voturi)    
      Norvegia? (Vineri, 20 aprilie 2012, 17:37)

      Denoro [utilizator] i-a raspuns lui Pedeapsa

      Ce treaba are Norvegia cu justitia? Pai pentru cele 77 de crime, extremistul ala risca maxim, maxim 21 ani de inchisoare. Maxim! Deci aproximativ 3 luni si cateva zile pentru fiecare om ucis. Iti dai seama ca daca are purtare buna, i se reduce pedeapsa.
      Norvegia e o societate "corecta politic", asa ca justitia e foarte, foarte blanda.
  • +3 (3 voturi)    
    Intrbare: (Vineri, 20 aprilie 2012, 17:05)

    alaeualaeu [anonim]

    Sa nu le iei rasa-n ... de animale? Si ce de sunt, bai nene!
  • +3 (7 voturi)    
    atita scandal pentu 10 lei?!!?! (Vineri, 20 aprilie 2012, 17:37)

    Cristian Ioan [anonim]

    Este o discrimnare strigatoare la cer!
    Romania trebuie sa inceteze o data pentru totdeauna cu atitudinea asta rasista!
    Timp de sute si sute de ani, cand noi i-am tinut in robie pe rromi, si i-am exploatat, a fost bine, nu?
    De ce sa nu aiba si ei acum dreptul sa se razbune?!
    In plus, Europa a spus clar ca este pentru MULTICULTURALITATE, pentru respectarea traditiilor multi-milenare specifice diferitelor etnii, in cazul acesta cersitul si manglitul!
    • +1 (5 voturi)    
      Traditia ? (Vineri, 20 aprilie 2012, 18:53)

      Rom [anonim] i-a raspuns lui Cristian Ioan

      Furtul face parte din traditia romilor ???
      • +6 (6 voturi)    
        Raspuns : (Vineri, 20 aprilie 2012, 20:05)

        zit [anonim] i-a raspuns lui Rom

        DA !
      • +3 (3 voturi)    
        de la gagii, da! (Vineri, 20 aprilie 2012, 21:10)

        Cristi-M [utilizator] i-a raspuns lui Rom

        Noi suntem pe traditia indo-europeana: mult inainte de Hristos, inainte de tablitele Legii ale lui Moise, exusta, de exemplu, Codul lui Hamurabi, conform caruia furtul se pedepsea foarte aspru. Deci noi stim, cel putin in teorie, ca trebuie "sa nu furi!". Insa pentru rromi, fuira de la un gagiu, cum nue zic noua, nu este pacat, dimpotriva! Este un fel de jertfa ritualica, nu doar pentru asigurarea bunastarii. Asa cum eu merg la biserica, ma inchin si aprind lumanare, rromul ce isi respecta traditiile ste obligat sa ma faca la buzunar in autobuzul aglomerat ...
      • +3 (3 voturi)    
        exact (Vineri, 20 aprilie 2012, 22:30)

        nae [anonim] i-a raspuns lui Rom

        da, domnule Rom, dupa cultura tiganeasca, tiganii pot fura linistiti.
        atata timp cat nu fura de la tigani.

        "Under Gypsy law, theft and fraud are crimes only when perpetrated against other Gypsies."

        citatul este preluat dintr-un studiu sociologic:
        http://www.ajicl.org/AJICL2010/8.27.1Uzunova.pdf
    • +1 (1 vot)    
      tu esti normal? (Vineri, 20 aprilie 2012, 23:51)

      doru [anonim] i-a raspuns lui Cristian Ioan

      daca da, atunci apreciez pamfletul.
      • +1 (1 vot)    
        multumesc de apreciere! (Sâmbătă, 21 aprilie 2012, 7:23)

        Cristi-M [utilizator] i-a raspuns lui doru

        DIn pacate, faza referitoare la "cultura specifica"nu este de loc pamflet, ci cat se poate de reala! UIte un pic mai sus, Nae da si un link concret:
        "Under Gypsy law, theft and fraud are crimes only when perpetrated against other Gypsies."
        citatul este preluat dintr-un studiu sociologic:
        http://www.ajicl.org/AJICL2010/8.27.1Uzunova.pdf

        Asa ca intrebarea ta nu are un raspuns simplu: ce este aia "normal"? Pentru rromi, este perfect NORMAL sa fure, sa tilhareasca, sa profite de faptul ca femeia era incapabila sa se miste.
  • +11 (11 voturi)    
    ... (Vineri, 20 aprilie 2012, 17:42)

    Andrei [anonim]

    Antonescu... De ce nu apare inca unul acum? Sa decimeze populatia de tigani?
    • +5 (5 voturi)    
      @Andrei (Vineri, 20 aprilie 2012, 19:13)

      Havoc [anonim] i-a raspuns lui Andrei

      Avem unul...dar doar cu numele!
  • +5 (7 voturi)    
    evoluţie (Vineri, 20 aprilie 2012, 19:03)

    mihaicj [utilizator]

    În curând va fi nevoie de măsuri radicale pt. supravieţuirea speciei, ăştia se răspândesc ca ciuma, dacă nu vor fi stârpiţi la timp ne vor distruge iniţial pe noi cei civilizaţi, apoi vor dispare şi ei, deci mai bine luăm noi iniţiativa...
  • +5 (5 voturi)    
    ce va face justitia? (Vineri, 20 aprilie 2012, 19:21)

    dorin [anonim]

    Astazi totii derbedeii spun ca au incredere in justitia romana,oare de ce? trebuie macar in acest caz sa se dea o pedeapsa exemplara.Sa jefuesti un om cazut la pamant ne trimite in urma Europei la 100 de ani.
    • 0 (0 voturi)    
      da (Sâmbătă, 21 aprilie 2012, 14:16)

      hot news [utilizator] i-a raspuns lui dorin

      Eu cred ca la 1000 de ani,chiar daca atunci nu erau masini !
  • -1 (5 voturi)    
    Nu va ma luati de tigani... (Vineri, 20 aprilie 2012, 20:47)

    constantin [anonim]

    ...pentru ca vor sari in apararea lor "ceilalti discriminati" care conduc atat SUA cat si Romania...
    Alt motiv pt care va sfatuiesc sa nu va atingeti de tigani este de natura electorala: tiganii sunt f. disciplinati si ascultatori. Acestia au fost si sunt folositi la alegeri de catre Bulibasa-sef Basescu si sustinatorii lui: Solomon, Bercea Mondialu, Cioaba, Paune, etc, etc.
    Asa ca, dragi romani tolerati-i si lasati-i sa va fure, sa va pacaleasca, sa va sfideze, sa va violez copii, sa -i cumpere la bucata pe politisti, procurori, judecatori, preoti, primari, consilieri si tot ce inseamna "autoritate" locala sau nationala. Uitati de toate astea si bucurati-va de manelele lor, invatati si impartasiti "valorile lor culturale". Lasati copii vostrii sa se duca la ei sa invete comportamentul lor pentru ca asa este "cool". Asa se intampla si in SUA, unde albii copiaza si isi insusec "cultura rap si de gang" a minoritatii negre.
    Va urez sa aveti nervi de otel, sa fiti cameleoni si sa aveti sira spinarii de cauciuc pentru a tolera toate acestea. Va fi vai si amar de cei ce vor intelege aceste lucruri.!
    • +1 (3 voturi)    
      matale (Vineri, 20 aprilie 2012, 23:17)

      baronul stanganbuch [utilizator] i-a raspuns lui constantin

      esti folosit in alegeri de iliescu; bombonel. vanghelie, voiciorescu felix, voicu si citi or mai fi. Sigur nu e nici un arian printre ei. Iar manelele si toata ''cultura'' de care vorbesti matale ei au introdus-o si au patronat raspindirea ei.
      Bulibasa sef basescu exista doar in mintea matale bolnava de ura.
  • +4 (4 voturi)    
    despre cei mai multi (Vineri, 20 aprilie 2012, 21:35)

    visio [anonim]

    tigani se poate afirma ca sunt necrofagii societatii umane....
    • +1 (1 vot)    
      da (Sâmbătă, 21 aprilie 2012, 14:17)

      hot news [utilizator] i-a raspuns lui visio

      Asa este!Intai ne omoara apoi ne mananca!
  • +5 (5 voturi)    
    Este incalificabil (Vineri, 20 aprilie 2012, 22:17)

    gigi [anonim]

    Cat de bestie poti fi asa cum ne-au aratat-o indienii astia ? Este ceva ce intrece orice limita a imaginabilului. Sa fii la pamant, neajutorat si sa vina niste brute, ca altfel nu pot sa le zic, si sa-ti faca asa ceva ?

    ,,Vino Doamne sa vezi ce-a mai ramas din oameni"
  • +5 (5 voturi)    
    Viata in rromanistan. (Vineri, 20 aprilie 2012, 23:15)

    Alin_N [utilizator]

    Nu se mai poate cu incregaturi politie-parchet-judecatori-politicieni-clanuri tiganesti. La un moment dat trebuie sa explodeze mamaliga. Tiganii ne omoara barbatii si ne violeaza femeile si nu sunt pedepsiti din cauza coruptiei statului. Trebuie infiintata o garda care sa-i tina in frau. In ungaria le tataie kru' de frica garzii maghiare. De ce n-am forma si noi unitati parastatale armate care sa sanctioneze astfel de comportamente, uneori, in legitima aparare, chiar si cu moartea?
    • +2 (2 voturi)    
      politia (Sâmbătă, 21 aprilie 2012, 9:41)

      mumu [anonim] i-a raspuns lui Alin_N

      Pentru ca daca faci asa ceva primesti 20 de ani.....tiganul ia 4 cu suspendare.... Vei fi folosit pe post de exemplu iar politia va fi la usa ta a doua zi. Cu tiganii e mai greu....ca ies pirandele si fac scandal in fata politiei. Eu imi fac permis de port arma...cum mai toti poarta cutite la ei...atat imi trebui sa vad urma de lama la ei....ca ramnan fara genunchi imediat…..
      • +1 (1 vot)    
        da (Sâmbătă, 21 aprilie 2012, 14:20)

        hot news [utilizator] i-a raspuns lui mumu

        La ei ies pirandele cu poala plina de euroi...sigata,s-a rezolvat,tiganii sunt victime.
    • 0 (2 voturi)    
      oho (Sâmbătă, 21 aprilie 2012, 9:55)

      DanHorea1307693823041 [anonim] i-a raspuns lui Alin_N

      ia incearca tu sa te plimbi prin fata Prefecturii cu o pancarta antiguvernamentala, sa vezi cum iti iei amenda pt. tulburarea linistii si ordinii publice! aia da, e pericol mortal, nu manifestarile antisociale tiganesti!
  • +3 (3 voturi)    
    gripa aviara nu omoara ciorile (Sâmbătă, 21 aprilie 2012, 0:13)

    pana cand? [anonim]

    Bai oameni buni.nu puscarie le trebuie astora,adica sa stea la hotel pe banii mei munciti ?baaaaaaaaaaaa
    munca la canal ,zilnic pentru 50 de ani,asta trebuie baaaaaaaa nu puscarie ca sa stea dege aba,puscaria e facuta pentru oameni care au gresit in viata,astia sau nascut defecti ,toate povestile astea expuse la tv si ziare nu fac decat sa se ajunga la alte lucruri mai grave si apoi nici nato nu ii mai scapa pe vanilatii astia.vai mama lor cand romanii vor deveni uniti ca atunci o sa intalnim tiganii doar in cartile de istorie si muzee
  • +3 (3 voturi)    
    pana cand? (Sâmbătă, 21 aprilie 2012, 0:28)

    gripa aviara nu omoara ciorile [anonim]

    Pentru toti ziaristii si oameni de media.

    Daca voi care aveti puterea sa faceti cunoscute astfle de situatii tuturor oamenilor nu o sa urmariti acest caz si nu publicati zilnic desfasurarea judecatii acestor animale veti fi la fel de vinovati ca si tiganii.urmariti va rog cel putin acest caz si publicatil pentru ca acesti paraziti sa ajunga unde le este locul.
  • +1 (1 vot)    
    socant si nu prea (Sâmbătă, 21 aprilie 2012, 0:33)

    I [utilizator]

    daca nu stiti, exact acelasi lucru se intampla la mai toate accidentele. Pana sa vina Salvarea si Politia... vin hotii!
    • +1 (1 vot)    
      da (Sâmbătă, 21 aprilie 2012, 14:23)

      hot news [utilizator] i-a raspuns lui I

      E normal,trebuie cineva sa usureze victimele,caci altfel sunt prea grele si masinile nu se pot urni!
  • +1 (1 vot)    
    Astia nu sunt fiinte, nici un caine nu ar face asa (Sâmbătă, 21 aprilie 2012, 6:26)

    Anonim [anonim]

    Sper sa primeasca pedeapsa maxima cu inchisoarea, asa ceva nu este de acceptat!!!
  • 0 (0 voturi)    
    Apel la... umanitate (Sâmbătă, 21 aprilie 2012, 8:27)

    jchinez [anonim]

    Am ajuns la jumatatea paginii cu comentariile si toate urla in gura mare genocid, xenofobie, nu vrem sa fim corecti politici.
    Nu are rost sa discut despre cei 2-3-6-10 indivizi care au jefuit o persoana cazuta. Si-au exprimat calitatea umana mult mai clar decat as putea sa o fac eu.
    As dori totusi sa intreb politisti, treatorii din rasa super alba ROMANA... ce au pazit? Sau i durea in 14 de semenul lor cazut la pamant? Deci sa lasam galeava si sa gandim obiectiv.
    Da Craiova are o criminalitate crescuta in randul tiganilor. Da majoritatea probabil sunt lenesi si prefera ajutorul de la stat sau sa fure. Dar acestea sunt simtome nu problema in sine.
    V'as ruga sa nu treceti peste gandurile negre si sa ganditm la rece. Doar asa vom putea sa construim ceva pozitiv si care sa reziste.
    • +1 (1 vot)    
      rasa alba e timorata (Sâmbătă, 21 aprilie 2012, 18:23)

      nae [anonim] i-a raspuns lui jchinez

      rasa alba e cam timorata de rasa neagra la fata, neagra la inima si neagra-n cerul gurii.
      asta nu e noutate.

      dar ai dreptate, asa ar fi fost normal, trecatorii de buna-credinta sa fi impiedicat jaful, eventual, sa-i fi lesinat pe aia in bataie.

      uita-te cum se comporta rasa neagra la spitale cu doctorii super-albi.
      naivule.
  • -1 (1 vot)    
    opinia publica (Sâmbătă, 21 aprilie 2012, 8:37)

    gab [anonim]

    Dar...opinia publica unde era ma intreb? De exemplu cei ce au filmat de ce nu au intervenit? Ca doar vedeau ce se intampla....In alte tari acesti tigani erau linsati. Noi...ne multumim sa filmam...
  • +2 (2 voturi)    
    Mă bucur că sunt căpşunar (Sâmbătă, 21 aprilie 2012, 11:15)

    ampersand [utilizator]

    Mi s-a-ntâmplat odată ca, din neatenţie, să-mi uit într-o dimineaţă portofelul (ID, cărţi de vizită, trei cărţi de credit, ~250 euro cash, extrasul de la ATM) la un botic. Ajuns la birou, n-am observat, ci de-abia seara, la plecare "unde mi-e portofelul?" Nu mi-a trecut nici o clipă prin cap să-mi suspectez colegii (căpşunari de diverse naţionalităţi) deoarece în toţi aceşti ani cam toţi ne-am lăsat portofelul/actele la vedere prin birouri şi nu ne-am furat unii altora. Aşa că am ajuns la concluzia că doar boticul unde-mi cumpărasem dimineaţa ţigările. Aşa c-am ajuns acolo, aproape 12 ore mai târziu, şi-l întreb pe vânzător "Nu mi-aţi găsit cumva portofelul?" La care ăsta se-apleacă şi mi-l scoate de sub pult "ba da, colegul din tura de dimineaţă, şi mi l-a lăsat să vi-l dau".
    O colegă şi-a uitat odată telefonul mobil în vestiarul de la sala de gimnastică. A observat şi s-a întors acolo după două ore - ei bine, telefonul era exact în acelaşi loc pe bancheta din vestiar, deşi era altă "tură" care se dezechipa.
    Incredibil, nu? La fel de incredibil ca şi imaginile din clipul prezentat.
    • +1 (1 vot)    
      botic (Sâmbătă, 21 aprilie 2012, 15:36)

      baronul stanganbuch [utilizator] i-a raspuns lui ampersand

      are iedul sau vitelul, matale vorbesti despre butic, de la fr. boutique.
  • +1 (1 vot)    
    Putina istorie... (Sâmbătă, 21 aprilie 2012, 15:21)

    Adi [anonim]

    Un bon de plata, din 7 mai 1737, arata ca un ‘vinator de tigani’ dintr-un sat austriac era remunerat cu 52 de coroane (7 fripturi de vita, 28 coroane; 6 masuri de vin, 18 coroane; paine, 6 coroane). Un secol mai tirziu, in Jutland, arhivele vorbesc de o vinatoare in care au fost ucise 260 de persoane, inclusiv ‘o tiganca cu copilul ei’. In tarile scandinave, in 1560, se interzice botezarea si inmormintarea rromilor, iar in 1637, rromii gasiti pe acele teritorii puteau fi ucisi fara judecata. Ordonante similare, decretate in secolele XVIII – XIX, au ramas valabile pina in 1954. In Norvegia, intre 1687 si 1845, tiganii (tatere) trebuiau arestati, bunurile confiscate si sefii lor executati.
    • +1 (1 vot)    
      foarte trist (Sâmbătă, 21 aprilie 2012, 17:56)

      nae [anonim] i-a raspuns lui Adi

      foarte trist, chiar horror. poate indici si o sursa, un link, te rog.

      tin sa subliniez ca ce au patit tiganii este tragic cu adevarat, dar cum iti explici aversiunea asta aparent universala fata de tigani? crezi ca este vorba de niste prejudecati rasiste, crezi ca tiganii au fost niste victime imaculate, care au atras din senin un comportament barbar? e posibil sa aiba o vina si cultura lor, in care hotia este permisa?

      pana si Shakira se trezeste sa vorbeasca acum, in contemporaneitate despre tigani in acelasi mod: furt, inselatorie etc.
      "cause i'm a gipsy, i might steal your clothes and wear'em if they fit me".

      dar tu ce crezi, Adi, ca tiganii astia din craiova isi razbuna strabunicii suedezi, jefuind in plina strada o femeie lovita de o masina?


Abonare la comentarii cu RSS

Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri