Superbrands România, reprezentată pe piața locală de agenția de comunicare strategică BDR Associates, aduce, în premieră pentru piața locală, categorii noi de premiere, pentru brandurile cu performanțe excepționale în anul 2019, în cadrul celui de al 9-lea program Superbrands, aflat acum aproape de final. Criteriile de validare a statutului de Superbrand devin, începând cu această ediție, și categorii specifice pentru desemnarea Brandul Anului, precum și a celui mai bun brand la Categoria Încredere din partea consumatorilor, cel mai performant brand la categoria Dinamism și, respectiv, cel mai performant brand la categoria Leadership.

SuperbrandsFoto: Superbrands

Intră în competiție toate brandurile validate cu statut de Superbrand în urma jurizării asigurate de către 27 de specialiști membri ai Consiliului Superbrands și a studiului de piață Superbrands, derulat cu Ipsos. Stabilirea fiecărui câștigător la cele trei categorii se face prin votul acordat de către juriu. Pentru trofeul Brandul Anului intră în cursă toate brandurile validate cu statut de Superbrand, câștigătorul fiind desemnat pe baza scorului final Superbrands rezultat din jurizarea Consiliului și respectiv concluziile studiului de piață, derulat cu Ipsos. Câștigătorii tuturor acestor categorii vor fi cunoscuți la începutul lunii februarie 2020 și anunțați la Gala Superbrands.

De asemenea, ca la fiecare ediție anterioară, pe lângă premierea brandurilor desemnate Superbrands care au fost invitate să își spună povestea în Cartea Surperbrands volumul 9, Gala Superbrands România va acorda recunoaștere onorifică excepțională unei personalități, unui proiect, unei organizații sau instituții care au contribuit major la imaginea de țară a României, prin promovarea valorilor durabile și creativitate deosebită. Conform tradiției, Gala Superbrands va avea loc în luna februarie, la București.

În cadrul Galei va fi lansată și cea de a 9-a Carte Superbrands, un instrument de referinţă privind potenţialul de afaceri al României, un reper pentru publicul interesat de o piaţă şi un stil de viaţă dominate de criterii precum încredere, calitate, leadership, dinamism, diferenţiere pe piață.

Cartea va cuprinde istoria a 26 branduri care au primit statutul de Superbrand în baza metodologiei internaționale Superbrands. Poveștile brandurilor sunt structurate pe capitole specifice și vor fi aduse în lumină informații și statistici mai puțin cunoscute publicului.

Statutul de Superbrand confirmă poziția unui brand pe o piață, îi adaugă prestigiu și reasigură consumatorii sau partenerii de afaceri de faptul că alegerea lor este cea mai bună, garantată fiind de o reputație impecabilă, construită constant și cu creativitate.

Derularea programelor Superbrands cuprinde 3 etape importante. În prima etapă, Consiliul Superbrands, alcătuit din 27 de specialiști în management, marketing, comunicare, media și branding, a asigurat selecția calitativă a listei de branduri, evaluând aproximativ 1.560 de branduri din peste 59 de categorii. Criteriile luate în considerare în procesul de selecție au fost încredere, calitate, dinamism, leadership și diferențiere pe piață. În urma acestei selecții, 819 de branduri calificate au fost incluse în cercetarea de piață, realizată de către Superbrands România cu sprijinul Ipsos, pe un eșantion reprezentativ de 1.500 de consumatori români, la nivel urban. La finalul programului, lista completă a brandurilor desemnate Superbrands în ediția actuală va fi publicată în cartea Superbrands România, 2019.

Superbrands România în cifre:

  • 15 ani de activitate
  • 9 ediții derulate: 7 ediții Consumer Superbrands (2006, 2010, 2012, 2013, 2015, 2017, 2019) şi două ediţii Business Superbrands (2007 şi 2008)
  • 350 de modele de succes în branding şi comunicare
  • 230 de personalități și lideri de opinie din diferite domenii de activitate, specialişti şi profesionişti în management, marketing, comunicare, branding, media și alte sectoare relevante au facut parte din Consiliul de Onoare Superbrands
  • Mai multe informaţii despre programul Superbrands România sunt disponibile pe www.ro.superbrands.com.

Despre BDR Associates: Fondată în 1995, agenţia de comunicare strategică şi relaţii publice BDR Associates este partenerul exclusiv în România al Hill + Knowlton Strategies, parte a Grupului WPP, unul dintre cele mai mari grupuri internaţionale de comunicare din lume. BDR Associates și-a extins activitatea în alte piețe, începând cu 2002, când a deschis prima agenție de comunicare în Republica Moldova. BDR Associates asigură servicii de comunicare strategică, public affairs și managementul crizei, traininguri specializate, comunicare corporatistă, branding, evenimente, dezvoltare creativă, digital PR, proiecte EU, monitorizari specifice și analize sectoriale, alte servicii pentru companii multinaționale sau antreprenoriale, instituții internaționale sau neguvernamentale, alte categorii de clienți, dezvoltând în ani parteneriate strategice cu diverse companii de consultanță din Europa și din alte zone, devenind astfel o agenție lider al pieței de comunicare din regiune. Mai multe detalii pe www.bdrassociates.com.

Despre Ipsos: Grupul internaţional de origine franceză Ipsos ocupă numărul 3 global în domeniul cercetării de piaţă, este listat la Bursa din Paris şi este prezent în 89 de ţări. În România, grupul Ipsos îşi desfăşoară activitatea prin două entităţi, Ipsos România şi Ipsos Interactive Services şi are peste 1.000 de angajaţi. Pentru mai multe informaţii, vizitaţi www.ipsos.com/ro-ro.