Dosare Juridice - Întâlnire online

VIDEO "Angajatorii nu sunt opriți să facă concedieri, să deființeze posturile ca urmare a lipsei activității, chiar dacă au această opțiune a somajului tehnic" - Șerban Pâslaru, avocat partner în cadrul Țuca Zbârcea & Asociații

de     Tuca Zbarcea & Asociatii


Serban Pâslaru - întalnire online
Foto: Hotnews
Șerban Pâslaru, avocat partener, coordonator al departamentului de dreptul muncii din cadrul Țuca Zbârcea & Asociații a discutat despre șomajul tehnic în noul context economic și social creat de epidemia COVID-19, concedieri și indemnizații.

Urmărește video interviul


Fragmente din discuție

Despre beneficiarii șomajului tehnic

Șerban Pâslaru: "Practic, toți angajatorii care urmează să aibă reducere de activitate în contextul epidemiologic ar putea, teoretic, să aplice pentru această facilitate oferită de stat. Astfel încât, în cazul contractelor de muncă care sunt suspendate din cauza reducerii activității, acei angajații să beneficieze de decontarea indemnizației care se plătește salariațiilor în această perioadă, sigur, in cuantumul maxim prevăzut de OUG 30. Această facilitate poate fi accesată printr-o simplă declarație pe propria răspundere, care să certifice reducerea activității în contextul epidemiologic, însoțită de lista angajaților care au contractele de muncă suspendate".

Salariații care muncesc trebuie să fie remunerați pentru munca prestată, indiferent că o fac la locul de muncă sau de acasă.

Despre ipoteza în care angajatorii trimit angajații în somaj tehnic, dar continuă să le ceară să muncească

"Situațiile de acest gen sunt în afara legii. Și aceste practici pot fi documentate. De exemplu un e-mail trimis între angajator și angajat poate să probeze existența unei prestații în muncă în perioada respectivă și în care, prin ipoteză, contractul de muncă era suspendat în Revisal. Angajatorul are o problemă și se produce și dovada că, de fapt, acel contract de muncă nu era suspendat și angajatorul a beneficiat nelegal de acele fonduri. Cred că sancțiunea minimă ar fi recuperarea acelor plăți, putem să ne imaginăm răspunderi contravenționale și de ce nu, chiar penale".

Despre concedieri în această perioadă

"Regimul concedierilor este același ca înainte și pot interveni, practic, toate cazurile de încetare a contractului de muncă. Angajatorii nu sunt opriți să facă concedieri, să deființeze posturile ca urmare a lipsei activității, chiar dacă au această opțiune a somajului tehnic. Fiecare angajator își face socotelile și decide.

Pe de altă parte, atâta timp cât statul oferă această facilitate, se lasă posbilitatea angajatorului să plătească doar atât cât primește de la stat și mai mult decât atât, are posibilitatea de a plăti salariile ulterior primirii banilor de la stat, practic nu ar mai exista nicio rațiune pentru care angajatorii ar apela mai întâi la măsura de concediere. Salariatul este, să spunem așa, ținut pe banii statului".

Beneficiză de șomaj angajații care au optat să stea acasă cu copii pe perioada cât cursurile sunt suspendate?

"Nu beneficiază de șomaj tehnic, dar beneficiază de o indemizație de specială care se plătește, pe anumite situații, într-un cuantum relativ similar. Indemnizația este plătită tot de către stat, nu de către angajator. Și nu, nu se pot cumula ajutorul de șomaj cu indemnizația de stat acasă cu copilul".

Despre persoanele care se află în izloare impusă

"Persoanele care să află în izolare impusă, asimilabilă cu carantina, vor beneficia de indemnizația de carantină. Salariatul nu muncește, deci nu beneficiază de drepturile salariale, nu are contractul suspendat din motivul reducerii activității companiei, deci poate beneficia de această indemnizație, evident în acele limite prevăzute de lege".

De la minutul 14:40 regăsiți răspunsurile la o parte dintre întrebările adresate de către cititori.

Starea de urgență cauzată de răspândirea virusului COVID-19, instituită în România prin Decretul Președintelui României nr. 195/2020, a impus luarea unor măsuri restrictive inclusiv în ceea ce privește desfășurarea activităților de către operatorii economici. În acest context, nu s-a putut ignora faptul că actuala epidemie ar putea avea consecințe negative grave pe termen lung asupra mediului economic și social, în lipsa unei inițiative și a unor măsuri de sprijinire a angajatorilor de către autorități.

Astfel, în Monitorul Oficial nr. 231 din data de 21 martie 2020, a fost publicată Ordonanța de Urgență nr. 30/18 martie 2020 pentru modificarea și completarea unor acte normative, precum și pentru stabilirea unor măsuri în domeniul protecției sociale în contextul situației epidemiologice determinate de răspândirea coronavirusului SARS-CoV-2. Ulterior, aceasta a suferit o serie de modificări prin Ordonanța de Urgență nr. 32/26 martie 2020, publicată în Monitorul Oficial nr. 260 in data de 30 martie 2020.

Tematica abordată se va concentra în jurul următoarelor subiecte: beneficiarii șomajului tehnic (limitări, restricții, categorii de salariați), valoarea indemnizației de șomaj, situația angajatorilor care își continuă activitatea în această perioadă, situația salariaților care lucrează de acasă sau în regim telemuncă, cum și în ce condiții se pot efectua concedieri în această perioadă etc.

Nota redacției
  • Întâlnirea online s-a încheiat. Nu se mai aprobă întrebări.


Citeste mai multe despre   





Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















7243 vizualizari

  • Somaj tehnic (Luni, 6 aprilie 2020, 18:20)

    Radu Viorica [anonim]

    Va rog lamuriti urmatoarele teme privind somajul tehnic:
    1. Raportarea in Revisal a suspendarii CIM conf.art.52,alin.1 lit.c (somaj tehnic) se face conform HG 905/2017,art.4 cu cel putin o zi lucratoare inainte de intrarea efectiva in somaj sau se poate face aceasta inregistrare si retroactiv, ca o exceptie de la legea de mai sus, avand in vedere situatia de urgenta?
    2. Un angajat cu 1/2 de norma si in pensie de boala, poate beneficia de indemnizatia de somaj tehnic?
    3. Un angajat cu mai multe CIM cu timp partial, benficiaza de indemnizatia de ST, daca nu sunt suspendate numai o parte din CIM?
    Va multumesc anticipat.
  • OUG_32/2020 versus Art.52. Codul Muncii (Luni, 6 aprilie 2020, 18:28)

    matei.c. [anonim]

    Buna ziua

    In actuala conjunctura data de Starea de Urgenta si
    Ordonanta de Urgenta nr 32/26 martie 2020 , publicata in M.O. nr.260 in data de 30 martie 2020 , ANGAJATORUL
    poate sa-si concedieze angajatii , potrivit art. 52 din
    legea 53/2020 Codul Muncii alin.(1) lit(c) ?
    Fara a beneficia de somajul tehnic prevazut in O.U.
    nr.32/26 martie 2020.
    Lit(c): concediere in cazul intreruperii sau reducerii temporare a activitatii , fara incetarea raportului de munca , pentru motive economice , tehnologice , structurale sau similare.

    Va multumesc.
  • OUG_32?2020 versus Art.65 . Codul Muncii (Luni, 6 aprilie 2020, 21:00)

    matei.c [anonim]

    Buna ziua

    In conditiile date de Ordonanta de Urgenta 32/2020
    angajatorul poate sa-si concedieze angajatii potrivit
    Art.65 ( Concedierea pentru motive care nu ţin de persoana salariatului) din Legea 53/2003 Codul Muncii.
    Concedierea pentru motive obiective.

    Va multumesc.
  • reducere sau intrerupere (Luni, 6 aprilie 2020, 22:06)

    Calin [anonim]

    1. Am o companie care presteaza activitari culturale/distractive (lectii de muzica). Ordonanta ne-a inchis, am pastrat un angajat din 5, ceilalti sunt in somaj tehnic si oferim lectii online. E legal sa cerem ajutor pentru cei 4 angajati din somaj tehnic? Indiferent de ce incasari avem versus anul trecut sau ianuarie-februarie? 2. Ordonanta spune ca daca activitatea a fost intrerupta sau REDUSA de catre ordonanta poti sa primesti ajutorul de la stat. Dar in formularul de declaratie se specifica doar intreruperea activitatii, nu reducere. Ce facem, modificam declaratia sau semnam asa?
    Multumesc
  • Preaviz de concediere de 2 zile (Luni, 6 aprilie 2020, 22:29)

    Ion Simo [anonim]

    Am lucrat la o sociatate comerciala l si in data de 1.04 am primit prin posta si decizia de concediere individuala :
    in preaviz sa acordat o perioada de 2 zile lucratoare ... Este legal doar 2 zile ? Nu trebuiau sa fie 20 de zile ?
    Este legala concedierea ?Decizia de concediere este data in 25 martie
    Mentionez motivele concedierii : suspendarea temporara a activitatilor de comercializare cu amanuntul ..... in conformitate cu ordonanata militara nr 2
    ! motivul de drept al concedierii constituie art 65, art 68=77 din legea 53/2003
    cum e posibil ca toti salariatii sa primeasca concedieri individuale ?
    Ce cai de atac avem pentru a contesta legalitatea acestor abuzuri ?
  • suspendare CIM (Luni, 6 aprilie 2020, 23:06)

    mdlupu [utilizator]

    Buna ziua!

    este legala suspendarea contracului de munca prin invocarea urmatoarelor:
    - starea de urgenta decretata prin Decretul 195/16.03
    - starea de urgenta reprezinta forta majora, conf art 1351 din Codul Civil?

    Mentionez ca pt invocarea fortei majore nu -a prezentat certificatului emis de Camera de Comert si Industrie. Notificarea suspendarii CIM a fost trimisa pe email in ziua in care am semnat o alta notificare prin care eram informat ca postul a fost desfiintat, drept urmare sunt concediat .

    Cum pot afla in ce stadiu este contractul meu de munca in acest moment?

    multumesc,
    -
  • Respectarea principiului contributivitatii (Marţi, 7 aprilie 2020, 1:11)

    Narcysa [utilizator]

    Doua intrebari simple, chiar de bun simt, cred eu:

    1. In conditiile in care somajul tehnic subventionat de statul roman este plafonat la nivelul a 75% din salariul mediu brut utilizat la fundamentarea bugetului pe anul 2020, in speta 5429*75%=4072 lei brut, adica 2382 lei net, cum considerati respectat principiul contributivitatii pentru angajatii care contribuie catre statul roman cu taxe aferente unui venit brut de 4-5 ori mai mare si care, prin prisma afectarii grave a activitatii angajatorului, sunt nevoiti sa accepte intrarea in somaj tehnic subventionat de stat?
    Nu doresc sa pun intrebari tendentioase, dar aceasta este o realitate crunta si descurajatoare pentru contribuabilii care declara si platesc dintotdeauna sumele reale, asa cum sunt acestea negociate cu salariatii, dar nu au parte de acelasi tratament de la statul roman.
    2. Programul flexibil de lucru combinat cu ajutorul statului in cazul angajtorilor aflati in dificultate, asa numitul Kurzarbeit sau Flexitime, ca alta forma de ajutor temporar al statului in redresarea activitatii angajatorului si protejarea salariatilor si a locurilor de munca pare o initiativa nedemna de luat in seama in Romania. In acest sens, nu mai este necesara suspendarea CIM si se poate apela in timp real la angajat pentru indeplinirea unor sarcini.
    Intrebare: Aveti cunostinta la ora actuala de preocuparea la modul serios, responsabil si transparent din partea vreunei persoane sau autoritati relevante in reglementarea acestei scheme in Romania?

    Multumesc
  • verificari - ulterioare (Marţi, 7 aprilie 2020, 8:27)

    Anisoara [anonim]

    Buna ziua,
    va rog sa detaliati care sunt raspunderile - ce anume se va controla ulterior - pe ce criterii, astfel:
    - ce amenzi risca cei care declara in REVISAL suspendarea CIM retroactiv, daca se dau aceste amenzi, sau daca NU mai este eligibila cererea pt subventie somaj, si daca aceste sume se vor recupera si cheltuielile vor fi reconsiderate;
    - fiind eliminati indicatorii economici in care se stipula ca o diminuare a incasarilor cu cel putin 25% fata de lunile 01-02.2020 (asa cum era stipulat in forma initiala a legii), consider ca este mai riscant sa iti asumi raspunderea si sa declari ca ai fost afectat de ac situatie de urgenta printr-o reducere a activitatii, controalele ulterioare atrag raspunderea penala a administratorului - daca de ex: existau disponibilitatile necesare pt plata salariilor, iar faptul ca esti nevoit sa reduci programul unor salariati sau sa ii trimiti pe cativa in somaj tehnic, dar daca in rest poti desfasura o activitate din care sa rezulte venituri si incasari indestulatoare desfasurarii continue a activitatii - nu stiu in ce masura va fi reconsiderat sau nu, faptul ca administratorul declara pe proprie raspundere ca este afectat - si nu va fi considerata ulterior o declaratie in fals.
    Multumesc respectuos!
  • intrebari somaj tehnic (Marţi, 7 aprilie 2020, 9:50)

    Irina [anonim]

    Buna ziua,

    Am si eu cateva intrebari referitoare la somajul tehnic:

    Daca starea de urgenta se termina, insa eu am o luna in urma nelucrata din cauza starii de urgenta, mai pot aplica pentru a beneficia de indemnizatia de somaj pentru acea perioada?

    In cazul celor cu drept de autor: Trebuie sa am minim 3 luni lucrate cu contract de drept de autor pentru a putea beneficia de aceasta indemnizatie? Daca am luat o singura luna lucrata, nu pot aplica?

    Daca primesti o luna sau doua indemnizatia aceasta si ai nevoie ulterior de concediu de crestere copil, aceasta suma se va lua in calcul la calcularea indemnizatiei?

    In declaratia pe care trebuie sa o depunem scrie “declar pe propria răspundere că în ultima lună, anterior declanșării epidemiei de coronavirus SARS-CoV-2,...... am obținut venituri exclusiv din drepturi de autor...” Daca am incasat venituri si o parte din timpul perioadei starii de urgenta, nu mai pot solicita ulterior indemnizatia pentru alta perioada nelucrata?


    Angajatorul trebuie sa plateasca in continuare impozitul si contributiile angajatilor aflati in somaj tehnic?

    Multumesc
    • Răspuns (Miercuri, 8 aprilie 2020, 17:58)

      SerbanPaslaru [hotnews.ro] i-a raspuns lui Irina

      Puteți beneficia de ajutorul de stat privind plata indemnizației lunare de 75% din câștigul salarial mediu brut la nivel național, în măsura în care îndepliniți următoarele condiții:
      -ați întrerupt activitatea pe perioada stării de urgență decretată, ca urmare a efectelor coronavirusului SARS-CoV-2; și
      -în luna anterioară instituirii stării de urgență, respectiv luna februarie a anului 2020, ați obținut venituri exclusiv din drepturi de autor și drepturi conexe. Prin urmare, dacă în luna anterioară instituirii stării de urgență ați obținut venituri din alte surse (i.e. venituri salariale, indemnizații, prime etc.), nu veți putea beneficia de indemnizația amintită mai sus.
      Dovada privind cele declarate o veți face prin anexarea la cerere a unei copii după un contract de drepturi de autor și drepturi conexe din ultimele 3 luni, anterior declanșării stării de urgență. Așadar, contractul anexat trebuie să aibă o dată anterioară instituirii stării de urgență, dar nu mai mult de 3 luni înainte de instaurarea acesteia.

      Potrivit Ordonanței nr. 111/2010 privind concediul si indemnizatia lunara pentru cresterea copiilor, indemnizațiile pentru cresterea copilului se acorda persoanelor care in ultimele 24 de luni anterior datei nasterii copilului, au realizat timp de 12 luni consecutiv venituri profesionale supuse impozitului pe venit potrivit Codului Fiscal. Indemnizația de 75% din câștigul salarial mediu brut la nivel național este supusă impozitării și plății contribuțiilor de asigurări sociale și de asigurări sociale de sănătate în condițiile Codului Fiscal, prin urmare, intră in calculul indemnizației pentru creșterea copilului.
    • continuare răspuns (Miercuri, 8 aprilie 2020, 17:58)

      SerbanPaslaru [hotnews.ro] i-a raspuns lui Irina

      În cazul indemnizației de șomaj tehnic, dacă angajatorul îndeplinește condițiile prevăzute de OUG 30/2020, astfel cum a fost modificată, calculul, reținerea și plata impozitului pe venit, a contribuției de asigurări sociale de stat și a contribuției de asigurări sociale de sănătate, se realizează de către angajator din indemnizațiile pe care le va încasa de la AJOFM, plățile fiind făcute astfel din bugetul asigurărilor pentru șomaj.


      Toate cele bune,
      Șerban Pâslaru
  • Somaj tehnic (Marţi, 7 aprilie 2020, 9:58)

    Ionel Stroie [anonim]

    Buna ziua
    Pentru un angajat cu mai putin de 1 an de la data angajarii, se poate beneficia de somaj tehnic?
    Multumesc pentru raspuns.
    • Răspuns (Miercuri, 8 aprilie 2020, 17:58)

      SerbanPaslaru [hotnews.ro] i-a raspuns lui Ionel Stroie

      Bună ziua,

      Da, orice salariat al cărui contract individual de muncă a fost suspendat de către angajator, potrivit art. 52 alin. (1) lit. c) din Codul Muncii, va beneficia de indemnizația de șomaj tehnic. Totuși, pentru a primi indemnizația de la stat, angajatorul trebuie să depună la AJOFM o cerere, împreună cu declarația pe propria răspundere și lista salariaților care vor beneficia de șomaj tehnic, prin utilizarea platformei https://aici.gov.ro/home.

      Toate cele bune,
      Șerban Pâslaru
  • intrebari tehnice (Marţi, 7 aprilie 2020, 11:07)

    Anisoara [anonim]

    Buna ziua,
    revin cu urmatoarele intrebari:
    - in situatia in care administratorul a imputernicit legal o persoana sa semneze in numele lui diverse documente in relatia cu institutiile / tertii, imputernicitul poate transmite in numele administratorului ac documente cu semnatura olograf sau electronica?
    - este posibil ca pe aceeasi platforma sa fie incarcate si cererile si documentatia necesara recuperarii sumelor nete af concediului de supraveghere
    Multumesc mult.
    • Răspuns (Miercuri, 8 aprilie 2020, 17:59)

      SerbanPaslaru [hotnews.ro] i-a raspuns lui Anisoara

      Bună ziua,

      Dacă în actul constitutiv sau printr-o hotărâre AGA se prevede de către asociați dreptul administratorului de a-și delega o parte din atribuții către o alta persoană, iar persoana în cauză a fost mandatată în acest sens, aceasta va putea transmite în numele administratorului documentele semnate olograf sau electronic, pe platforma https://aici.gov.ro/home.

      Prin platforma pusă la dispoziție de către autorități, se pot depune doar documentele pentru obținerea indemnizației de șomaj tehnic. În vederea decontării sumelor privind indemnizația netă, încasată efectiv de părintele care beneficiază de zile libere plătite pentru supravegherea copiilor, angajatorul va depune documentele prin poșta electronică sau prin orice alt mijloc de comunicare, la agenția locală pentru ocuparea forței de muncă din raza sediului social al societății.

      Toate cele bune,
      Șerban Pâslaru
  • Indemnizatie de somaj PFA (Marţi, 7 aprilie 2020, 11:22)

    Irina [anonim]

    Am un PFA, codul 'alte forme de invatamant'. Daca anul acesta am o singura incasare, in februarie de 100 ron, insa activitatea imi va fi oprita atata timp cat scolile sunt inchise, pot beneficia de indemnizatia de somaj PFA? Multumesc
    • Răspuns (Miercuri, 8 aprilie 2020, 17:59)

      SerbanPaslaru [hotnews.ro] i-a raspuns lui Irina

      Bună ziua,

      Da, puteți beneficia de ajutorul de stat privind indemnizația lunară de 75% din câştigul salarial mediu brut la nivel național, dacă activitatea dumneavoastră a fost întreruptă pe perioada stării de urgență decretată, ca urmare a efectelelor epidemiei de coronavirus SARS-CoV-2. În vederea obținerii indemnizației trebuie să completați o cerere, la care veți anexa o declarație pe proprie răspundere, o copie după actul de identitate și o copie după extrasul de cont. Având în vedere că sunteți PFA, trebuie să depuneți documentele online, prin utilizarea platformei https://aici.gov.ro/home, la structura județeană a Agenției pentru Plăți și Inspecție Socială.

      Toate cele bune,
      Șerban Pâslaru
  • Indemnizatie somaj tehnic (Marţi, 7 aprilie 2020, 12:16)

    Andreea [anonim]

    Poate angajatorul sa suplimenteze indemnizatia oferita de stat pana la 100% din salariu? Se prevede in OUG un minim de 75%, dar nu si un maxim.
    • Răspuns (Miercuri, 8 aprilie 2020, 18:00)

      SerbanPaslaru [hotnews.ro] i-a raspuns lui Andreea

      Bună ziua,

      Desigur, dacă bugetul angajatorului permite, acesta va avea posibilitatea de a suplimenta indemnizația inclusiv peste 75% din salariul de bază corespunzător locului de muncă ocupat, conform art. 53 alin.(1) din Codul muncii, respectiv până la 100% din salariul de bază.

      Toate cele bune,
      Șerban Pâslaru
  • Indemnizație pentru Administratorii firmelor (Marţi, 7 aprilie 2020, 13:25)

    Gabriel [anonim]

    Administratorii firmelor au dreptul la indemnizație COVID?

    Un administrator de societate comercială, neremunerat în baza unui contract de mandat sau asociere, este sau nu este considerat ca fiind parte a categoriei “alți profesioniști” în înțelesul art.3 din codul civil?

    Multumesc.
    • Răspuns (Miercuri, 8 aprilie 2020, 18:00)

      SerbanPaslaru [hotnews.ro] i-a raspuns lui Gabriel

      Bună ziua,

      Potrivit art. 3 alin. (2) din Codul Civil, ,,sunt considerați profesioniști toți cei care exploatează o întreprindere”. În sfera noțiunii de ”alți profesioniști” se includ persoanele care exploatează o întreprindere, respectiv exercită în mod sistematic (i.e. continuu, constant și repetitiv) o activitate organizată constând în producerea, administrarea ori înstrăinarea de bunuri sau în prestarea de servicii, desfășurând activitatea în mod independent și în nume propriu.
      Această noțiune nu cuprinde și administratorul societății, acesta fiind doar un mandatar prin intermediul căruia profesionistul exploatează întreprinderea.

      Toate cele bune,
      Șerban Pâslaru
  • Ce categorie ar fi (Marţi, 7 aprilie 2020, 13:25)

    Cucka [utilizator]

    Bună ziua,

    Ce se întâmplă cu cei care ar fi lucrat cu contract sezonier? De exemplu, un ghid turistic în perioada mai-septembrie.
    In restul anului, nu are alt contract și nici firma.

    Mulțumesc
    • Răspuns (Miercuri, 8 aprilie 2020, 18:00)

      SerbanPaslaru [hotnews.ro] i-a raspuns lui Cucka

      Bună ziua,

      Dacă ați încheiat un contract de muncă sezonieră pe durată determinată, angajatorul va avea la dispoziție instrumentele legale pentru a decide dacă se impune suspendarea contractului de muncă, conform art. 52 alin.(1) lit. c) din Codul muncii, pe perioada stării de urgență decretată, astfel încât să puteți beneficia de indemnizația de șomaj tehnic.

      Toate cele bune,
      Șerban Pâslaru
  • Concediere individuala (Marţi, 7 aprilie 2020, 13:26)

    Oana [anonim]

    Care sunt documentele necesare justificarii unei concedieri prin reducerea numarului de posturi identice?
    • Răspuns (Miercuri, 8 aprilie 2020, 18:01)

      SerbanPaslaru [hotnews.ro] i-a raspuns lui Oana

      Bună ziua,

      Motivele care justifică concedierea cauzată de reducerea numărului de posturi ar trebui să fie detaliate în cadrul unui raport justificativ. În baza acestui raport justificativ, organul de conducere al societății va lua decizia modificării organigramei societății prin eliminarea posturilor a căror existență nu se mai justifică. Ulterior, angajatorul va emite preavizele de concediere și, la expirarea termenelor de preaviz, deciziile de concediere. Motivele care stau la baza concedierii vor trebui reluate și în deciziile de concediere.

      Toate cele bune,
      Șerban Pâslaru
  • desfiintare CIM in timpul somajului tehnic (Marţi, 7 aprilie 2020, 13:49)

    anonim [anonim]

    Conform legii adoptate de Camera Deputatilor vineri, 03.04.2020 - "Angajatorii care beneficiază de prevederile prezentei legi nu pot desfiinţa locurile de muncă ocupate de persoanele ale căror contracte individuale de muncă au fost suspendate ca urmare a stării de urgenţă pe o perioadă cel puţin egală cu perioada suspendării pentru care au beneficiat de plata indemnizaţiilor din bugetul asigurărilor sociale de şomaj." daca firma nu beneficiaza de ajutorul din bugetul de stat va putea desfiinta locul de munca al salariatului cu contract suspendat pentru somaj tehnic?
    • Răspuns (Miercuri, 8 aprilie 2020, 18:01)

      SerbanPaslaru [hotnews.ro] i-a raspuns lui anonim

      Bună ziua,

      La momentul formulării prezentului răspuns, Legea la care faceți referire nu este publicată în Monitorul Oficial, prin urmare vom reveni cu un răspuns după ce vom analiza textul de lege, astfel cum va fi publicat.

      Toate cele bune,
      Șerban Pâslaru
  • reducere program lucru (Marţi, 7 aprilie 2020, 14:02)

    elena [anonim]

    Buna ziua, am 2 intrebari la care va rog sa imi raspundeti:
    1) reducerea timpului de lucru trebuie facuta de la 5 zile la 4 sau este posibil si cate o ora si jumatate pe zi astfel incat sa se ajunga la 4 zile?

    2) este suficienta o decizie a angajatorului pentru toti salariatii pentru reducerea programului sau trebuie emise deciziii pentru fiecare dintre acestea?
    Multumesc
    • Răspuns (Miercuri, 8 aprilie 2020, 18:01)

      SerbanPaslaru [hotnews.ro] i-a raspuns lui elena

      Bună ziua,

      Programul de lucru poate fi redus de la 5 la 4 zile lucrătoare pe săptămână. Deci, ca urmare a aplicării acestei măsuri, salariatul ar urma să beneficieze de 3 zile libere pe săptămână.
      Angajatorul va emite o decizie internă privind reducerea programului de lucru, iar ulterior va informa salariații prin transmiterea de notificări individuale către fiecare angajat afectat de măsura reducerii programului de lucru de la 5 la 4 zile lucrătoare.

      Toate cele bune,
      Șerban Pâslaru


Abonare la comentarii cu RSS

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by