<-- Dosare Juridice - Oglinda -->

Dosare Juridice - Fiscalitate

Vinieta Oxigen - un început bun, dar timid

de Ciprian Gavriliu, Elena Geageac     Deloitte Romania


Ciprian Gavriliu, Elena Geageac
Foto: Deloitte Romania
Traficul din București este constant evidențiat de statistici și studii interne și internaționale, care plasează Capitala României în topurile celor mai poluate orașe din cauza numărului mare de mașini și a ambuteiajelor produse. În acest context, este evidentă necesitatea adoptării unor soluții pentru decongestionarea traficului și, implicit, pentru reducerea poluării. Demararea programului Oxigen, la începutul acestui an, are drept scop declarat ameliorarea ambilor indicatori.

Să nu uităm și că, din cauza poluării din Capitală și din alte două mari orașe, România se află sub procedură de infringement, impusă de Comisia Europeană în urmă cu doi ani.

Traficul rutier, responsabil pentru mare parte din poluare

În lipsa unui sistem oficial funcțional de monitorizare a aerului, mai multe organizații civice au înființat platforma aerlive.ro și aplicația Airly la nivel internațional, care măsoară poluarea aerului. Aceste platforme arată că, în București, limitele sunt depășite în fiecare zi de 1,5-5 ori în zonele aglomerate.

Studiile menționate și instituții autohtone, cum ar fi Institutul Național de Sănătate Publică, susțin că traficul rutier este una din principalele cauze ale poluării (alături de numărul tot mai mare de șantiere de construcții), numărul de mașini aflate zilnic pe străzile Capitalei fiind estimat la peste 2 milioane, multe dintre ele foarte vechi și cu norme de poluare sub Euro 4 (circa 600.000 de autoturisme înmatriculate în București-Ilfov).

Acesta este contextul în care, la 1 ianuarie 2020, a intrat în vigoare proiectul Oxigen, cu două componente: taxa pe mașinile cu normă de poluare sub Euro 4 care vor să circule în Capitală și interdicția impusă autovehiculelor sub Euro 3 de a circula în centrul orașului. Regulile devin obligatorii de la 1 martie 2020. Din 2021, se va plăti vinieta și pentru automobilele Euro 4, iar din 2022, maşinile non-euro, Euro 1 şi Euro 2 nu vor mai putea circula deloc în Bucureşti. Pentru Euro 3, interdicția se aplică din 2024.

Măsuri similare, menite să limiteze poluarea cauzată de traficul auto, există în multe alte orașe din lume. În majoritatea cazurilor, însă, nu se plătește o taxă de acces în zonele pe care autoritățile doresc să le protejeze, denumite zone cu emisii reduse, ci, pur și simplu, mașinile care nu îndeplinesc norma de poluare admisă nu pot circula în zona respectivă. În cele mai multe cazuri, mașinile sunt etichetate cu abțibilduri care indică norma de poluare și, în funcție de aceasta, au sau nu acces în anumite zone. Tarifele pentru procurarea acestora sunt modice, însă amenzile în caz de neconformare sunt consistente, de la câteva sute de euro/dolari la chiar mii de euro/dolari.

Acest gen de restricții există în capitale europene precum Berlin, Viena, Copenhaga, Stockholm etc. În Paris sunt numeroase limitări, care se pot înmulți atunci când normele de poluare sunt depășite. Printre acestea este și una de care mulți români își amintesc, și anume circulația alternativă în weekend - o săptămână, mașinile cu număr „cu soț”, următoarea, cele cu număr „fără soț”. Londra, în schimb, percepe taxe foarte mari pentru accesul autovehiculelor în oraș, respectiv 12,5 lire sterline pe zi pentru autoturisme. Sunt scutite de taxă mașinile care îndeplinesc standarde de poluare foarte dure, respectiv Euro 4, în cazul motoarelor pe benzină, și Euro 6, în cazul motoarelor diesel.

Taxele percepute fiind foarte mici în majoritatea cazurilor, banii colectați nu sunt suficienți pentru a demara proiecte de amploare. Însă există administrații care anunță că direcționează banii (în special cei din amenzi) către proiecte de interes local. Spre exemplu, administrația din Londra, unde taxele sunt semnificative, precizează că banii colectați astfel sunt folosiți pentru îmbunătățirea calității transportului în oraș.

Condiția necesară ca vinieta să contribuie la reducerea poluării

Este greu de estimat în ce măsură aplicarea noii reglementări va rezolva problema traficului în București. În privința poluării, mai apare o întrebare: este corectă taxarea pe normă de poluare (EuroN) sau ar trebui taxat consumul de carburant (amprenta de carbon)? Pentru că o mașină veche, cu care se circulă puțin, poluează mai puțin decât una nouă, cu care se circulă mai mult.

Taxa în sine ar putea avea efect asupra reducerii poluării, dar în timp, cu condiția ca banii colectați să fie utilizați exclusiv pentru implementarea altor măsuri în această direcție. Deocamdată, însă, nu este foarte clar cum vor fi folosiți banii colectați din taxa Oxigen. Construcția de piste pentru biciclete, amenajarea de parcuri și zone verzi, amenajarea de locuri de parcare pot fi astfel de opțiuni ce ar conduce la îmbunătățirea calității vieții și a aerului. Și, mai ales, să nu uităm că soluția găsită de natură pentru transferarea carbonului din atmosferă în sol este procesul de fotosinteză.

Numărul de autovehicule „verzi” crește, dar este încă redus

Mai importantă decât taxarea mașinilor poluante ar trebui să fie, însă, preocuparea pentru înnoirea parcului auto și trecerea către mașini electrice. Numărul de mașini noi înmatriculate în România în 2019 a crescut cu 23% față de anul anterior. În cazul autovehiculelor „verzi”, în primele 11 luni ale lui 2019, vânzările de mașini electrice și hibrid au urcat cu aproape 50% față de aceeași perioadă din 2018, conform Asociației Producătorilor și Importatorilor de Automobile din România (APIA). Însă, în ambele cazuri, baza de raportare este încă redusă.

De altfel, protecția mediului și îmbunătățirea calității aerului se află pe lista de priorități a Comisiei Europene, care a lansat, la finalul anului trecut, Green Deal (pactul ecologic european), care reprezintă o foaie de parcurs la finalul căreia, în 2050, Europa trebuie să devină primul continent neutru din punct de vedere climatic, să ajungă la zero emisii nete de gaze cu efect de seră. Dar, pentru a atinge obiectivul menționat, este necesară creșterea obiectivelor Europei privind reducerea emisiilor până în 2030.

Așadar, adoptarea unor măsuri pentru reducerea intensității traficului rutier și, implicit, a poluării cauzate de acesta, este mai mult decât necesară. Programul Oxigen poate fi considerat un început, însă, pentru a avea efectul scontat, trebuie să beneficieze și de alte măsuri complementare. În plus, astfel de programe trebuie extinse la nivel național.

Un articol semnat de Ciprian Gavriliu, Partener Servicii Fiscale, și Elena Geageac, Senior Manager Taxe Directe, Deloitte România


Citeste mai multe despre   



Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.














5228 vizualizari

  • -9 (21 voturi)    
    Era un inceput timid, dar un inceput ! (Vineri, 21 februarie 2020, 19:43)

    clint [utilizator]

    Inteleg ca fa fi abandonat proiectul, conform votului pe Facebook sau ceva de genul acesta.

    Asta e, ramanem sa asteptam prima masura non-populista, in interesul pe termen mediu si lung al cetateanului, fiindca atat prostul cu coaja non-EURO cat si Duamna Firea isi vad de interesele imediate. Prostul vrea cabina, Firea sa fie votata de primii.
    Nu conteaza ce respira copiii lor si alte lucruri care nu se mai pot repara...
    • +18 (24 voturi)    
      Inceputul lui peste (Sâmbătă, 22 februarie 2020, 7:32)

      gamma [utilizator] i-a raspuns lui clint

      Ca posesor al unei masini E4 care a facut 70000 km in 14 ani nu pot sa ma simt decat jumulit de tentativele lor de "stopare" a poluarii. Poluarea si congestia se rezolva prin reducerea numarului de km parcursi nu prin finantarea companiilor lui Firea .
      • -1 (7 voturi)    
        daca ai avea demnitatea sa fi putin sincer (Duminică, 23 februarie 2020, 23:34)

        DanIonita1 [anonim] i-a raspuns lui gamma

        ai recunoaste ca daca aveai masina euro 5 nu mai ziceai nimic. Iti dai seama sper ca prin gasirea de motive pt a stopa acest program, rezultatul este ca se va polua in continuare fara limite, toate cazanele aduse din germania vor sta in continuare pe strazi si ne vor otravii in continuare. Ne otravim voluntar copii si facem asta ca sa scapam de o taxa. Din pacate se vede ca de cate ori se intalneste un principiu cu interesul personal, se vede care e caracterul fiecaruia. si asta inclusiv la oameni altfel faini......
        • +3 (3 voturi)    
          Vezi (Luni, 24 februarie 2020, 8:32)

          gamma [utilizator] i-a raspuns lui DanIonita1

          Un cazan care sta in garaj polueaza ZERO . Poti sa dormi langa el. Cazanele stau pentru ca pustii n-au bani de benzina . In plus surpriza euro 6 vs euro 4 la masini pe benzina (cazul meu) inseamna la fel peste tot si doar cu 25% mai putin NOx . 25% !!!! . Pai un SUV euro 6 deja polueaza mai mult decat loganul meu (emisiile sunt pe kw , o masa mai mare in oras are nevoie de proportional mai multa putere pt a fi miscata) . Si suvul merge zilnic spre deosebire de cazanul meu .
          https://en.wikipedia.org/wiki/European_emission_standards

          Cum mai ramane cu otravirea copiilor ?
    • +21 (23 voturi)    
      Nici nu-i un început. (Sâmbătă, 22 februarie 2020, 9:20)

      asavreau [utilizator] i-a raspuns lui clint

      Vinieta oxigen seamănă cu un sfârșit.Tragic.PSD cu impertinența și nesimțirea-i specifică au ridicat restricția cumpărării mașinilor la mâna a doua(cu 4 ani în urmă).Oamenii și-au cumpărat mașini și acum le interzice să le folosească.PSD fac cum au făcut și cu Caritasul.Le fură oamenilor banii din buzunar și nu le pasă.Mașinile cu care circulă mahării PSD au scutire,este interzis pentru poulimea care ia votat.Ca proștii.Firea a băgat o interdicție fără a oferi variante de circulație și când i sa demonstrat că oamenii nu au cum să circule a venit cu minciuna,că ascultă de bucureșteni și amână.Este dovada că Firea nu a făcut nimic,că a împuțit Bucureștiul.Firea nu este capabilă să administreze București.Nu cred că este capabilă să administreze ceva.
    • +8 (12 voturi)    
      Nerusinare. Bucurestiul e poluat noaptea (Sâmbătă, 22 februarie 2020, 22:24)

      D-or [utilizator] i-a raspuns lui clint

      Bucurestiul e poluat noaptea si in week-end cind nu exista trafic.

      Poluarea e data de arderea pacurii si a deseurilor, iar pulberile de la presarea si taierea cartoanelor strinse de masinile reciclatorilor de la magazine, restaurante, hoteluri.

      Cit de ticalos sa fii, ca stat, sa permiti ticalosilor sa obtina profituri din importul gunoaielor si sa amendezi sau sa taxezi amaritul care e deja victima a poluarii?

      Statul, in loc sa protejeze cetateanul, permite sa fie poluat, imbolnavit, distrus, iar apoi il invinovateste si il pedepseste.
  • +13 (23 voturi)    
    "una nouă, cu care se circulă mai mult" (Vineri, 21 februarie 2020, 19:51)

    alibaba_zeul_meu [utilizator]

    "o mașină veche, cu care se circulă puțin, poluează mai puțin decât una nouă, cu care se circulă mai mult. "

    Problema grava este ca nu prea se circula. Masurile pentru fluidizarea traficului au fost promise. Taxa nu a fost promisa dar este un fapt.

    Poluarea este mare din cauza masinilor care s̲t̲a̲u̲ in trafic. Dar nu cele ale celor taxati polueaza cel mai mult. Autobuzele Diesel turcesti si foarte noi polueaza foarte mult. Cum sa-mi cumperi mie autobuz Diesel care ma intarzie la serviciu si sa ma taxezi pentru un motor 1,5 benzina pentru ca poluez? Nu te gandesti ca ma voi intalni in trafic cu un camion MApN pe care nu-l vad din cauza propriului lui fum si ma gandesc ca acesta este exceptat de la taxa? Altele exceptate: motociclete, scutere, mopede.

    Dar in Romania asa este. Avem o problema, mai punem o taxa. Singura solutie. Nu trebuie nici minte, nici investitii. Se rezolva ieftin pe bani multi. Bani din buzunarele fraierilor platitori de impozite si taxe si suprataxe.

    Paradoxal este ca prostii se bucura ca sunt taxati suplimentar... sau... nu este chiar asa de paradoxal.
    • +12 (12 voturi)    
      Si (Sâmbătă, 22 februarie 2020, 18:40)

      Rdu [utilizator] i-a raspuns lui alibaba_zeul_meu

      masinile stau in trafic datorita aglomerarii infernale realizate de edilii acestui oras in care pe fiecare bucatica de teren se mai ridica cate un bloc de 10-15 etaje, in bataie e joc! Si apoi introduce vinieta!! In curand o sa incerce sa interzica circulatia ca n-o sa mai poata intra urgentele, ambulantele si pompierii! doamne fereste de un cutremur sau alte nenorociri!
    • 0 (2 voturi)    
      adevarul (Luni, 24 februarie 2020, 0:23)

      DanIonita1 [anonim] i-a raspuns lui alibaba_zeul_meu

      e ca se compara utilitatea unui autobuz ca deuce 100 de persoane cu a unui autoturism cae duce 1 persoana. Autobuzul respectiv poluaeza cat 100 de autoturisme? Daca nu, lozinca ta nu are sens.
  • +16 (24 voturi)    
    numai bazaconii... (Vineri, 21 februarie 2020, 20:21)

    leeloo2 [utilizator]

    Poluare noaptea cand nu e trafic sau sunt plecati la munte... zici ca se piteste si apare fix in senzor noaptea :)
    Taxa e o prostie care nu face decat sa saraceasca exact pe cei care nu au resurse sa-si peremita tehnologie noua... si nu face absolut nimia pentru poluare de la praf, se la firme, santiere si termocentarel !
    • +4 (8 voturi)    
      Vor sa arate UE ca au intreprins masuri antipoluar (Sâmbătă, 22 februarie 2020, 22:31)

      D-or [utilizator] i-a raspuns lui leeloo2

      scotind ca tapi ispasitori amaritii, in timp ce cerul e negru de fum de la deseuri si pacura.

      Si mai cistiga si niste bani din magaria asta. Triumful nerusinarii.
  • +11 (15 voturi)    
    cinism politic (Sâmbătă, 22 februarie 2020, 7:37)

    Andreiasu [utilizator]

    O masura normala daca nu ar fi folosita pentru avantaje electorale. Sa intrebi bucurestenii, inainte de alegerile locale, daca sunt de acord cu taxa oxigen este cinism politic. Sigur ca raspunsul e previzibil. 90 % nu sunt de acord , asa cum ne anunta primarita de Voluntari care, pentru a castiga voturi, este gata sa renunte. Intrebarea este simpla: de ce nu a intervievat bucurestenii inainte de introducerea ei? Raspunsul este la fel de simplu: pe atunci detineau puterea.
  • +13 (17 voturi)    
    nu e deloc asa (Sâmbătă, 22 februarie 2020, 11:38)

    martel55 [utilizator]

    un inceput bun, din contra, s-a pus caruta inaintea bolilor, plsu ca nu prea semana cu o taxa imptoriva poluarii, ci cu un nou bir, fiind oarecum incurajati sa mergem mai mult cu masina din moment ce taxa scade cu cat platesti pe o perioada mai mare....nu e nevoie de aceasta taxa daca chiar se vrea scaderea poluarii, si nu strangerea de noi fonduri pentur a fi cheltuite electoral d eprimaria...ar fi suficient sa se aplice sanctiunile prevazute in codul rutier pentru parcare neregulamentara in zona centrala si se va reduce de la sine traficul , si in timp scurt, cu conditia ca primaria sa nu cedeze aberatioilor d egenul nu am unde sa aprchez cand vin cummasina la birou, pentur ca nu e obligatia nimanui sa iti asigure parcare gratis peste tot pe unde ai nevoie...cand vezi ca iei amenda zilnica pentru parcare ilegala, dupa o spatamana doua cauti singur alternative la venit cu masina...la asta trebuie aduagate benzi dedicate si pentru autobuze/troleibuze, care s aaiba camere pentur sanctionarea celor care le incalca, piste de biciclete si o implicare mai mare a primariilor in construcita d eparcari de resedinta, multietajate, nu doar la nivelul solului
  • +1 (9 voturi)    
    5-15 lei pe zi e modic? Dar 12.5 lire în Londra? (Sâmbătă, 22 februarie 2020, 13:53)

    jorj_bv [utilizator]

    Începe pentru unii să renteze un taxi sau obligă la renunțarea la mașină sau chiar la locul de munca.
    Nici 12.5 lire în Londra nu e ieftin deloc, poate doar dacă te gândești ca inchiriezi o mașină de la aeroport și întri o data în centru. Sau dacă contrabalansezi cu amenda.
    Dar zi de zi, e mai scumpa decat combustibilul.
    Co2 e taxat prin costul combustibilului suplimentar, acciza și adesea prin impozit (cilindree mai mare).
    Co2 nu afectează viata în oraș, ci pe glob prin efect de seră. Noxele și particulele sunt definite niște limite ca EuroN.
    • +5 (9 voturi)    
      @jorj_bv (Sâmbătă, 22 februarie 2020, 16:54)

      adrian_rolland [utilizator] i-a raspuns lui jorj_bv

      Compari salariu minim de 1200 lire in Londra cu 1400 ron la Bucuresti... nu vad rostul comentariului tau
      • 0 (2 voturi)    
        Daca tu angajezi cu 1400 in Bucuresti (Duminică, 23 februarie 2020, 12:21)

        AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui adrian_rolland

        Spune-mi si mie.
        Sau e vorba de 4 ore pe zi?
  • +9 (13 voturi)    
    @Ciprian Gavriliu, Elena Geagea from Deloitte (Sâmbătă, 22 februarie 2020, 16:53)

    adrian_rolland [utilizator]

    Ce imi place cind dati exemple de kko din orase cu mai mult apa calda.

    De ce nu spuneti si care sunt optiunile oferite de municipalitate in orasele respective pentru a se evita folosirea masinilor persoanale, ALTELE decit o taxa.

    BTW.. aceasta taxa oxigen odata platita, va diminua poluarea in centrul Bucurestiului? Sau prin introducerea ei nu se impart locuitorii Bucurestiului in fraieri (platitorii de taxe) si autoritatile locale EXCEPTATE de la plata acestei taxe, autoritati care in mod sigur isi pot permite schimbarea masinilor.

    De asemenea, cu ce sunt mai speciali locuitorii din centru fata de cei de la periferie, acolo unde taxa nu se aplica ? Nu este DISCRIMINARE??

    Inca o chestie... din taxele mele de ce sunt oferite GRATUIT staiti de incarcare pentru asanumitele masini verzi?

    Si ultimul lucru, voi astia de la Deloitte, lasati-va masina proaspat spalata peste weekend in parcare la statia de metrou Pacii... si luni dati-va cu parerea despre poluare si introducere de taxe.
  • +4 (6 voturi)    
    Foarte prost comentariu,, (Sâmbătă, 22 februarie 2020, 20:15)

    TipTop [utilizator]

    neadevarat si deservit politic,,numai minciuni,,spuneti-ne ceva de gunoiul importat si ars la bucuresti si va mai dau vreo 20 exemple,,FARA TAXE !
    • +7 (7 voturi)    
      E vina justitiei. Unde sunt condamnarile? (Sâmbătă, 22 februarie 2020, 22:38)

      D-or [utilizator] i-a raspuns lui TipTop

      De ani de zile cerul e plin de nori negri, de ce nu s-a autosesizat politia sau parchetul?

      Chiar eu am depus acum citiva ani o plingere la politie in care am reclamat fumul din timpul noptii si am cerut identificarea sursei si anchetarea acesteia.
  • +5 (7 voturi)    
    Spuneti-ne cite tone de deseuri si pacuras-au ars (Sâmbătă, 22 februarie 2020, 22:47)

    D-or [utilizator]

    Cer un raport detaliat care sa fie prezentat public cu cite tone de deseuri - importate sau locale - au fost arse in Bucuresti, Ilfov si in celelalte judete.

    Cer un raport cu circuitul banilor din aceste firme, cu patronii reali sau de carton, legaturile cu demnitarii.

    Cer un raport cu anchetele penale initiate

    Asta ar fi o informatie utila.

    Dupa aceea, discutam si de taxa Oxigen
  • -1 (7 voturi)    
    Mentalitatea paguboasa a taranului roman (Duminică, 23 februarie 2020, 13:02)

    Alui [utilizator]

    Se lauda unii ca ei au masini euro 4 (foarte probabil diesel) si nu vor taxa. Pai sa faca o vizita la spitale la sectiile de oncologie sa vada ce ii asteapta. Nu stiu cum e in Bucuresti, dar la Cluj holul la spitalul oncologic e arhiplin in fiecare zi. Tata e la al treilea diagnostic de cancer, am avut unchi, matusi, verisoare care au fost si ei diagnosticati cu cancer si rude care au murit deja de cancer, unii sub 50 de ani. Au trait toti in zona Baia Mare, care a fost unul din cele ai poluate orase din Europa, dar cred ca acum Bucurestiul e si mai poluat. Daca nu va permiteti taxa, mutati-va din Bucuresti. Cu banii luati pe o buda de garsoniera in Bucuresti, va puteti lua o casa ca lumea la tara, la aer curat. Multi care stau in Bucuresti acum, pensionari, nu au nici un motiiv sa ramana acolo. Stau si se chinue in blocuri comuniste, in mizerie si polueaza si ei cu rable diesel. Chiar si cei cu copii ar tebui sa plece, pentru binele copiilor.
    • +2 (4 voturi)    
      AI INVATAT UN CUVANT NOU... (Duminică, 23 februarie 2020, 21:11)

      schroedinger [utilizator] i-a raspuns lui Alui

      Diesel!
      Habar n-ai cu ce se mananca dar combate cat mai tare!
      Stai tu la tara la tine si lasa-i pe ceilalti sa-si administreze viata cum doresc!
      • 0 (4 voturi)    
        Ceilalti pot sa-si administreze viata cum doresc, (Duminică, 23 februarie 2020, 22:46)

        Alui [utilizator] i-a raspuns lui schroedinger

        ... atat timp cat:
        -nu-si lasa excrementele cainelui propriu pe strada;
        -nu arunca gunoiul pe strada;
        -nu-si lasa cainele nesupravegheat in parc;
        -nu asculta manele sau orice la maxim deranjand pe ceilalti;
        -isi vaccineaza copiii, daca si-i trimit la scoala sau gradinita;
        -nu fumeaza in spatii inchise publice;
        -nu polueaza ca tampitii cu rable de 100 de ani;
        -nu-si fac biserica din banii mei;
        -etc.
        • +2 (2 voturi)    
          Corect dar mai sus (Luni, 24 februarie 2020, 8:41)

          gamma [utilizator] i-a raspuns lui Alui

          Ai gresit - e pe benzina si circula putin . Alea diesel sunt cumparate pt a circula mult . Daca as vrea sa circul mult as trece-o pe gaz , gazul e foarte curat si ieftin .
          Ce nu stii e faptul ca la masini mici pe benzina diferenta intre Euro 4 si Euro 6 e de doar 25% la Nox si atat .

          https://en.wikipedia.org/wiki/European_emission_standards

          Asadar daca ai depasit 100000 km in ultimii 14 ani esti un poluator mai mare ca mine chiar daca ai fi avut acces la euro 6 inca de pe atunci
  • +3 (5 voturi)    
    Taxa pentru buzunarul Firei si acolitilor ei. (Duminică, 23 februarie 2020, 18:16)

    Just2019 [utilizator]

    Cea mai mare manipulare a madamei Firea, este cea cu taxa Oxigen. Aceasta asa zisa masura, nu va reduce in vreun fel poluarea in Bucuresti, ci va umfla buzunarele protipendadei PSD-iste. De ce nu se dezbate in mass media, subiectul defrisarilor, taierilor de copaci, betonificarea spatiilor verzi, pentru a face loc afacerilor imobiliare, ale protipendadei politice, aprobate de catre prea cucernica doamna Firea, in interes personal? Bucurestiul va deveni in curand, desert, asemeni Saharei, De ce, in loc de taxa, nu se iau masurile cele mai simple si viabile, de a micsora poluarea, precum de a se planta copaci, de a se recupera spatiile verzi(nu ligheane cu bonsai de mii de euro pe betonul turnat peste spatiile verzi), de a planta perdele de copaci, in jurul Bucurestiului, de a se construi centura ocolitoare si parcari la intrare in Bucuresti, e.t.c. Copacii sunt arma cea mai eficienta impotriva poluarii si nu betonificarea Bucurestiului si taxarea saracilor.
  • +3 (3 voturi)    
    da, am masina euro 4 (Luni, 24 februarie 2020, 5:00)

    barba-neagra [utilizator]

    Am spus-o si o repet: sunt gata sa arunc masina la gunoi daca MAI INTAI primaria pune la dispozitia cetatenilor tramvaie civilizate si autobuze nepoluante care sa vina din 5 in 5 minute, care sa aiba banda asigurata, sa nu stea dupa masini care se baga aiurea in trafic (vazi idiotenia lui Orban care a cerut desfiintarea gardurilor pe lia de tramvai), sa fie benzi pentru biciclete, masinile sa nu mai fie lasate pe trotuar, ca sa nu mai poata trece nici macar un carucior.
    OK, cand a facut toate astea primaria ca sa ne impuna acum taxa "oxigen"?
    Cum nu le e rusine ca intai sa impuna taxa si cu zece zile inainte de a o aplica sa ceara parerea cetatenilor, la misto????


Abonare la comentarii cu RSS

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by