<-- Dosare Juridice - Schoenherr Asociatii -->

Dosare Juridice

Întâlnire online Trebuie să completați declarația unică de venituri și aveți neclarități? Radu Derscariu, Director, și Simona Bădoiu, Senior Consultant Deloitte, au răspuns la întrebările cititorilor

de     Smile Media


Radu Derscariu si Simona Badoiu
Foto: Deloitte Romania
​Până cel târziu pe 16 iulie, persoanele fizice care obțin venituri extra-salariale trebuie să depună declarația unică privind impozitul pe venit și contribuțiile sociale. Contribuabilii trebuie să comunice în declarație venitul realizat în anul anterior și să estimeze venitul pe care îl vor realiza în anul în curs.

Practic, prin declarația unică, are loc trecerea la un sistem nou, de autoimpunere pentru persoanele fizice. Care sunt implicațiile acestei modificări? Ce categorii de venituri se declară? Cum se fac corect estimările pentru a evita eventuale penalități? Se mai emit decizii de impunere? Ce bonificații se acordă?

Radu Derscariu, Director Deloitte și Simona Bădoiu, Senior Consultant Deloitte au răspuns la intrebările cititorilor

Notă: Întâlnirea s-a încheiat. Consultanții Deloitte au răspuns și întrebărilor venite după întâlnirea online.

Nota redacției:
  • Puneți întrebări folosind formularul de comentarii de la finalul articolului.
  • Pentru coerență și relevanța discuției, nu vom aproba comentariile care nu conțin întrebări, sau care nu se referă la temele anunțate.


Citeste mai multe despre   


















4890 vizualizari

  • Dividende aferente 2017 (Miercuri, 11 iulie 2018, 11:20)

    Dedalus [utilizator]

    Dividendele aferente exercitiului financiar 2017, distribuite in 2018 se inlcud in declaratie?
    • Raspuns (Joi, 12 iulie 2018, 11:07)

      Radu Derscariu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Dedalus

      Pentru veniturile din dividende platite de o persoana juridica romana unei persoane fizice, platitorul de venit are obligatia retinerii la sursa a impozitului pe venit si nu exista obligatia depunerii declaratiei unice de catre persoana fizica in acest scop. Totusi, in cazul in care se estimeaza ca veniturile incasate vor depasi pragul de 22,800 RON in anul 2018, se va avea in vedere obligatia de a depune declaratia unica in scopul incadrarii ca platitor de CASS.
  • Cursul valutar folosit pentru 2018 (Miercuri, 11 iulie 2018, 11:24)

    Friend [anonim]

    In cazul veniturilor in valuta din cedarea folosintei bunurilor, care este cursul valutar ce trebuie folosit pentru veniturile declarate anticipat pentru 2018?
    • Raspuns (Joi, 12 iulie 2018, 11:08)

      Simona Badoiu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Friend

      In cazul in care chiria este exprimata in valuta venitul estimat inscris in declaratie se evalueaza pe baza cursului de schimb comunicat de Banca Nationala a Romaniei, valabil in ziua precedenta celei in care se depune declaraţia.
  • diminuare capital social si vanzare actiuni 2018 (Miercuri, 11 iulie 2018, 11:30)

    mihaelav [anonim]

    Trebuie depusa declaratia estimativa daca in cursul anului 2018 :
    - am avut venituri din diminuarea capitalului social
    - am vandut actiuni
    - am lichidat obligatiuni bancare
    Castigul din ultimele doua operatiuni il voi stii abia dupa 1.01.2019 cand voi primi calculatiile.
    • Raspuns (Joi, 12 iulie 2018, 11:13)

      Radu Derscariu [hotnews.ro] i-a raspuns lui mihaelav

      Veniturile mentionate de dumneavoastra fac parte din categoria veniturilor din investitii, categorie care nu in intra in scopul determinarii impozitului pe venit anual estimat pentru 2018, avand doar optiunea regularizarii in anul 2019 in functie de fiecare venit in parte, daca e necesar.
      Suplimentar, trebuie avut in vedere daca veniturile din investitii estimate a se realiza in anul 2018 depasesc plafonul de 22.800 RON, pentru incadrarea ca platitor de CASS.
  • scutire art 107 alin 9 (Miercuri, 11 iulie 2018, 11:30)

    Cheosea Lucian [anonim]

    acest articol face referire la scutirea de la plata impozitului pentru impunere prin norma de venit din activitati agricole desfasurate de membri unei cooperative agricole conform art 76 lit a'3 din legea 566/2004. Modul de calcul se aplica conf unei hg care nu exista. In DU nu se poate deduce aceasta scutire. Ea se aplica? Daca da sub ce forma apare in DU? Cum o calculam?
    • Raspuns (Joi, 12 iulie 2018, 11:10)

      Simona Badoiu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Cheosea Lucian

      Metodologia de calcul a acestei scutiri trebuie sa fie prevazuta in HG asa cum ati precizat. In lipsa actului normativ nu se poate aplica. 
  • Impozitare dividente (Miercuri, 11 iulie 2018, 11:32)

    Ion [anonim]

    Buna ziua,

    as dori sa stiu daca pentru dividentele primite in anul 2018 (aferente anului 2017) trebuie sa completez declaratia unica ?. Stiind ca sumele primite ca dividente sunt deja impozitate, cum procedez pentru contributia la asigurarile sociale ? Daca suma totala primita ca dividente depaseste valoarea de 22800 RON doar dupa data de 16 iulie 2018, ce trebuie sa fac (unele societati inca nu au platit dividente, plata se va face dupa aceasta data)?
    Multumesc anticipat.
    • Raspuns (Joi, 12 iulie 2018, 11:16)

      Simona Badoiu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Ion

      Pentru veniturile din dividende platite de o persoana juridica romana unei persoane fizice, platitorul de venit are obligatia retinerii la sursa a impozitului pe venit si nu exista obligatia depunerii declaratiei unice de catre persoana fizica in acest scop. Totusi, in cazul in care se estimeaza ca veniturile incasate vor depasi pragul de 22,800 RON pentru anul 2018, se va avea in vedere obligatia de a depune declaratia unica in scopul incadrarii ca platitor de CASS.
  • declaratia unica (Miercuri, 11 iulie 2018, 11:32)

    Rusu Simona [anonim]

    Buna ziua ...referitor la declaratia unica am cateva intrebari sau , poate, am nevoie de cateva confirmari,. si anume :
    1.-daca nu estimez venituri din dividende pentru anul 2018 , desi actionarul unei societati -obtine si venituri din salarii -are profit realizat in anul 2017 dar nu s-a hotarat cum il repartizeaza , pot sa nu depun declaratia unica ? In situatia in care , totusi, in cursul anului 2018 repartizeaza si ridica dividende aferente anului 2017, regularizarea privind plata CASS va fi facuta de ANAF, in urma depunerii declaratiei 205 pana la 31 ian 2019?
    2.- pentru actionar intr-o societate care obtine venituri atat din salarii ,cat si din chirii (in lei) si din arenda unui teren si din dividende in cursul anului 2018 trebuie depusa declaratia unica? As avea nevoie de confirmare referitor la veniturile din chirii si din arenda, deoarece dividendele vor depasi pragul de 22800 lei ; cum ar trebui sa depun pentru chirii si arenda pentru 2018? Acelasi actionar are si tranzactii la bursa care, pentru anul 2017, au generat pierdere....cum procedez in aceasta situatie ?
    3.-cum sunt tratate, din perspectiva declaratiei unice dividendele din anii anteriori care au fost impozitate , declarate in 205 dar efectiv nu sunt ridicate pana la momentul 16 iulie 2018.
    Multumesc .
    • Raspuns (Joi, 12 iulie 2018, 11:25)

      Simona Badoiu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Rusu Simona

      1. In cazul in care se repartizeaza si platesc venituri din dividende in cursul anului 2018 dar ulterior termenului de 16 iulie 2018, persoana fizica are obligatia depunerii declaratiei unice, daca valoarea veniturilor astfel incasate (separat sau impreuna cu alte tipuri de venituri extra-salariale obtinute, daca este cazul) depaseste plafonul de 22.800 RON, recalculat pentru numarul de luni ramase pana la sfarsitul anului.
      2. Veniturile din arenda sunt exceptate in scopul depunerii declaratiei unice, retinerea impozitului pe venit se efectueaza la sursa, de catre platitorul de venit si nu se iau in calcul pentru incadrarea ca platitor de CASS.
      Veniturile din chirii ar trebui considerate pentru determinarea impozitului pe venit anual estimat (intelegem ca se depaseste deja plafonul anual de 22.800 RON pentru incadrarea ca platitor de CASS).
      In ceea ce priveste pierderea rezultata din tranzactiile la bursa efectuate in anul 2017, o puteti declara in Capitolul I, Sectiunea I, in cadrul campului Pierdere fiscala/neta anuala.
      3. Pentru veniturile din dividende platitorul de venit are obligatia retinerii la sursa a impozitului pe venit. Ca atare, acestea nu vor fi incluse in declaratia unica, decat in scopul incadrarii ca platitor de CASS.
  • Trebuie depusa declaratia? (Miercuri, 11 iulie 2018, 11:34)

    kdt_vip [utilizator]

    Pentru sume de sub 4000 lei obtinute in 2017 din drepturi de autor (taxe retinute la sursa), si de 1000 lei in 2018, trebuie depusa declaratia unica? Sunt singurele venituri, nu exista contract de munca, dividende etc.
    • Raspuns (Joi, 12 iulie 2018, 11:35)

      Radu Derscariu [hotnews.ro] i-a raspuns lui kdt_vip

      Pentru anul 2017 trebuie depusa declaratia unica doar daca platitorul de venit al drepturilor de proprietate intelectuala a retinut la sursa impozitul pe venit in cota de 10%, urmand ca regularizarea sa fie efectuata prin intermediul declaratiei unice. In cazul in care impozitul retinut la sursa a fost de 16%, atunci nu este necesara depunerea declaratiei unice. In ceea ce priveste anul 2018, avand in vedere ca nivelul venitului obtinut nu depaseste plafonul de 22.800 RON si nu exista alte tipuri de venituri extra-salariale) nu se datoreaza CASS si CAS.
  • Venituri din alte surse 2018 (Miercuri, 11 iulie 2018, 11:37)

    bertie [anonim]

    Cum se declara veniturile din alte surse pentru anul 2018 in cazul persoanelor fizice? Pentru anul 2017 apare casuta venituri din alte surse dar pentru declararea venitului pentru anul 2018 nu mai apare.

    Va multumesc
    • Raspuns (Joi, 12 iulie 2018, 11:36)

      Simona Badoiu [hotnews.ro] i-a raspuns lui bertie

      Veniturile din alte surse nu intra in categoria veniturilor estimate care se declara anticipat, in scopul impozitarii. Veti avea posibilitatea sa declarati aceste venituri, efectiv realizate in anul 2018, in declaratia ce va trebui depusa in anul 2019.
      Insa, in cazul in care estimati ca aceste venituri din alte surse (separat, sau impreuna cu alte tipuri de venituri extra-salariale) depasesc plafonul de 22.800 RON in anul 2018, aveti obligatia depunerii declaratiei unice pentru stabilirea contributiei de asigurari sociale de sanatate. In acest caz, trebuie doar sa mentionati valoarea cumulata a venitului estimat pentru incadrarea ca platitor de CASS, este irelevant tipul venitului.
  • VENITURI DIN DIVIDENDE (Miercuri, 11 iulie 2018, 11:41)

    FLAUNDRA ADRIAN [anonim]

    La CATEGORIA DE VENIT pentru anul 2017 am declarat la sectiunea 10. Transferul titlurilor de valoare si orice alte operatiuni cu instrumente financiare castigul net anual care a rezultat din castigul vanzarii unor unitati de fond si pierderea rezultata din vanzarea unor actiuni pe bursa. Intrebarea mea este: Dividendele incasate aferente anului 2017 din actiuni detinute de mine la societati listate la bursa, trebuie declarate?
    • Raspuns (Joi, 12 iulie 2018, 11:38)

      Radu Derscariu [hotnews.ro] i-a raspuns lui FLAUNDRA ADRIAN

      Va rugam sa vedeti raspunsul de la prima intrebare.
  • Intrebare (Miercuri, 11 iulie 2018, 11:54)

    Catalin [anonim]

    In mod normal am venituri din dividende, dar in 2017 nu am avut nici unul.

    Trebuie sa completez declaratia chiar daca sumele pe care le voi trece vor fi zero?
    • Raspuns (Joi, 12 iulie 2018, 11:39)

      Radu Derscariu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Catalin

      Va rugam sa vedeti raspunsul de la prima intrebare.
  • Rezidenta in UE, dividende din Romania (Miercuri, 11 iulie 2018, 11:58)

    Andrei [anonim]

    Buna ziua!

    De 7 ani locuiesc si lucrez in Austria (am un fel de echivalent al PFA-ului romanesc). In Romania am un SRL din care incasez anual dividende. Trebuie sa depun declaratia unica? Daca da, care? 200, 212?

    Multumesc!
    • Raspuns (Joi, 12 iulie 2018, 11:40)

      Radu Derscariu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Andrei

      Va rugam sa vedeti raspunsul de la prima intrebare.
  • dividende aferente anului 2017 (Miercuri, 11 iulie 2018, 12:01)

    Grigoroaia Elena [anonim]

    ref dividende aferente anului 2017 distribuite si achitate in luna mai 2018, in suma de 20000 lei- sub plafon- pers fizica care le-a incasat trebuie sa depuna declaratia unica?
    Multumesc!
    • Raspuns (Joi, 12 iulie 2018, 11:45)

      Simona Badoiu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Grigoroaia Elena

      Intrucat momentul incasarii veniturilor din dividende este mai 2018, numarul de luni ramase pana la sfarsitul anului este de 8 luni, iar plafonul pentru stabilirea contributiei de asigurari sociale de sanatate va fi recalculat si va deveni 15,200 RON, conform punctului 5 din Instructiunile de completare ale declaratiei unice, de la Capitolul II, Sectiunea 2, Subsectiunea 2.
  • ref venituri estimate 2018 (Miercuri, 11 iulie 2018, 12:04)

    Grigoroaia Elena [anonim]

    O persona fizica obtine venituri din asigurari in 2017 de 3000 lei,depune declaratia unica pentru aceasta suma , trebuie sa mentioneze in declaratie si venitul estimat pe 2018 ? daca da la ce pct din declaratie.
    Multumim.
    • Raspuns (Joi, 12 iulie 2018, 11:49)

      Simona Badoiu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Grigoroaia Elena

      Intelegem ca persoana fizica obtine venituri din activitatea de intermediere in asigurari ce vor fi obtinute pe tot parcursul anului 2018.
      In acest caz, confirmam ca exista obligatia completarii si a venitului estimat pentru 2018 in declaratia unica, astfel:
      - pentru impozit pe venit, capitolul II, sectiunea 1
      - pentru contributii sociale, capitolul II, sectiunea 2, doar in cazul in care venitul estimat a fi obtinut in anul 2018 depaseste plafonul anual de 22.800 RON.
  • administrator, asociat unic si angajat (Miercuri, 11 iulie 2018, 12:07)

    gabi [anonim]

    Buna ziua,
    Persoana fizica care este asociatul unic, administratorul si angajat in cadrul unui SRL va avea obligatia de completare a Declaratiei pentru dividentele pe care le va primi?
    Multumesc.
    • Raspuns (Joi, 12 iulie 2018, 11:45)

      Radu Derscariu [hotnews.ro] i-a raspuns lui gabi

      Va rugam sa vedeti raspunsul de la prima intrebare.
  • drepturi de autor (Miercuri, 11 iulie 2018, 12:08)

    Lennon [utilizator]

    Buna ziua,

    In primele 7 luni din 2017 am incasat niste bani in urma unui contract de cedare a drepturilor de autor, in paralel fiind angajat cu contract de munca la alta companie.

    Contractul stipula ca firma va reţine şi va vira către bugetul de stat în termenul legal stabilit următoarele:
    • 16% din suma brută stabilită din care se deduce o cota forfetară de cheltuieli de 40%, reprezentând impozit pe venit,
    • 10,5% reprezentând CAS şi
    • 5,5% reprezentand CASS.

    In conditiile de mai sus, mai este necesara depunerea declaratiei unice? Mentionez ca am incheiat contractul de cesiune din 2017 iar in 2018 nu mai realizez si nu mai estimez ca voi realiza venituri din activitati independente.

    Multumesc!
    • Raspuns (Joi, 12 iulie 2018, 11:50)

      Radu Derscariu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Lennon

      Confirmam ca nu este necesara depunerea declaratiei unice.
  • DU pentru II persoana cu handicap (Miercuri, 11 iulie 2018, 12:11)

    Anca RADION [anonim]

    O persoana ce primeste pensie de invaliditate acordata persoanelor cu handicap , detine un II de unde obtine venituri din activitati agricole impuse pe norma de venit. Stiu ca e scutita de impozit pe venit . Intrebarea mea : pentru aceste venituri plateste CAS ? Daca se poate sa-mi dati si baza legala .
    Multumesc mult,
    • Raspuns (Joi, 12 iulie 2018, 11:52)

      Simona Badoiu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Anca RADION

      Subsecțiunea se completează de către persoanele fizice care îndeplinesc următoarele condiții
      cumulative:
      a) realizează venituri din activități independente (venituri din activități de producție, comerț, prestări de servicii și din profesii liberale) și/sau venituri din drepturi de proprietate intelectuală, cu excepția celor prevăzute la art. 72 alin. (3) din Codul fiscal, din una sau mai multe surse și/sau categorii de venituri;
      b) estimează pentru anul curent venituri nete, norme anuale de venit determinate potrivit art. 68 și 69 din Codul fiscal, a căror valoare cumulată este cel puțin egală cu 12 salarii minime brute pe țară, în vigoare la termenul de depunere a declarației (pentru anul 2018 termenul de depunere este 15 iulie).
      Ca atare, pentru venituri din activitati agricole nu se datoreaza CAS, indiferent de modalitatea de impunere (sistem real sau norma de venit) sau de faptul ca persoana fizica are handicap.
  • titluri de stat (Miercuri, 11 iulie 2018, 12:14)

    Nedumerita [anonim]

    1. Dobanda (beneficiul) realizata din titluri de stat sunt venit neimpozabil (impozit este zero), dar asta inseamna si ca NU intra in baza de calcul a CASS, adica suma veniturilor care se compara cu 22800 ron:
    a) daca este mai mica, CASS este zero
    b) daca este mai mare, CASS este 2280 ron

    2. Pensionarii datoreaza CASS, chiar in situatia 1 a) ?
    Exista exceptari, calcule speciale pentru pensionari?

    Am intrebat mai multi functionari ANAF si am primit raspunsuri contradictorii...
    • Raspuns (Vineri, 13 iulie 2018, 16:18)

      Simona Badoiu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Nedumerita

      1. Asa este, confirmam ca este venit neimpozabil, insa intra in baza de calcul a CASS.

      2. In situatia de la 1a, nu se datoreaza CASS.
  • declaratia unica (Miercuri, 11 iulie 2018, 12:17)

    Johanis [utilizator]

    1. In cazul in care estimeaza venituri din chirii pentru anul 2018, o persoana angajata cu contract individual de munca mai completeaza si sectiunea referitoare la datele privind contributia la asigurari sociale si asigurari sociale de sanatate, ?

    2.Pentru veniturile realizate in anul 2017/ estimarea veniturilor din anul 2018 provenind din cedarea folsintei bunurilor, este corect ca determinarea venitului net sa se faca in cote forfetare pe cheltuieli?
    • Raspuns (Joi, 12 iulie 2018, 11:58)

      Simona Badoiu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Johanis

      1. Presupunem ca nu exista alte tipuri de venituri extra-salariale estimat a fi obtinute in anul 2018. Astfel, persoana care estimeaza ca va obtine in anul 2018 venituri din chirii completeaza sectiunea aferenta impozitului pe venit si sectiunea aferenta contributiei de asigurari sociale de sanatate (CASS - doar daca nivelul chiriei estimate pentru anul 2018 depaseste plafonul de 22,800 RON, recalculat pentru numarul de luni ramase pana la sfarsitul anului). Nu completeaza sectiunea referitoare la contributia de asigurari sociale si nu are relevanta daca are sau nu contract individual de munca.
      2. Da, este corect, daca nu ati exprimat optiunea de a determina venitul net anual din cedarea folosintei bunurilor in sistem real.
  • declaratie (Miercuri, 11 iulie 2018, 12:20)

    intrebare [anonim]

    Buna ziua, daca am fost salariat si am avut venituri din drepturi de autor sub 22.800 lei mai depun declaratia?
    • Raspuns (Joi, 12 iulie 2018, 11:59)

      Simona Badoiu [hotnews.ro] i-a raspuns lui intrebare

      Va rugam sa precizati la ce an va referiti, pentru a va putea furniza un raspuns.
  • pfa (Miercuri, 11 iulie 2018, 12:23)

    matei [anonim]

    Pentru PFA care au depus 600, mai este necesara depunerea declaratiei unice? de ce?multumesc
    • Raspuns (Joi, 12 iulie 2018, 12:03)

      Simona Badoiu [hotnews.ro] i-a raspuns lui matei

      Da, conform legii, in cazul persoanelor care au depus declaratiile 220, 221 sau 600 pentru veniturile estimat a fi realizate in anul 2018/incadrarea ca platitor de contributii sociale, exista obligatia depunerii declaratiei unice.
  • PFA suspendat (Miercuri, 11 iulie 2018, 12:37)

    Corina [anonim]

    Buna ziua ,
    In cazul in care am un PFA suspendat pana in 2019 si nu am alte venituri decat salarii, mai este necesar sa depun aceasta declaratie?
    Multumesc
    • Raspuns (Joi, 12 iulie 2018, 12:03)

      Radu Derscariu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Corina

      Confirmam ca nu este necesara depunerea declaratiei unice, in situatia in care PFA-ul are activitatea suspendata pentru tot anul 2018.
  • Taxe consultant individual pentru UN (Miercuri, 11 iulie 2018, 12:44)

    VNBB [anonim]

    Regimul de taxare national pentru consultanta individuala internationala cu Programul National Unite pentru Dezvoltare: platesc somaj si sanatate in Romania? pe langa impozit pe venit?. Din ce am reusit sa aflu, UNDP nu mai beneficiaza de privilegiile UN in Romania si nu are un bilateral cu Romania pe dubla impunere. Multumesc!
    • Raspuns (Vineri, 13 iulie 2018, 16:56)

      Radu Derscariu [hotnews.ro] i-a raspuns lui VNBB

      Situatia dvs este una specifica si necesita o analiza aprofundata pentru care sunt necesare informatii suplimentare.
  • dividende (Miercuri, 11 iulie 2018, 13:23)

    ioan [anonim]

    dividendele aferente exercitiului financiar 2017, distribuite in 2018 daca se includ in declaratie si daca da la ce puncte din declaratia unica tb sa completez?
    • Raspuns (Joi, 12 iulie 2018, 12:05)

      Radu Derscariu [hotnews.ro] i-a raspuns lui ioan

      Va rugam sa vedeti raspunsul de la prima intrebare.
  • Estimare venituri 2018 (Miercuri, 11 iulie 2018, 13:37)

    victor [anonim]

    In declaratia unica, pentru estimarea veniturilor din 2018 nu e prezenta nici o casuta pentru veniturile obtinute la bursa (transferul titlurilor de valoare și orice alte operațiuni cu instrumente financiare). Aceasta casuta e prezenta la sectiunea "DATE PRIVIND VENITURILE REALIZATE ÎN ANUL 2017". Trebuie bifata alta casuta pentru estimarea din 2018 in acest caz? Sau nu se face nici o estimare?
    • Raspuns (Joi, 12 iulie 2018, 12:07)

      Simona Badoiu [hotnews.ro] i-a raspuns lui victor

      Acest tip de venit nu intra in categoria veniturilor pentru care se estimeaza impozitul pe venit anual datorat pentru anul 2018.
      Insa, in cazul in care estimati ca aceste venituri (separat, sau impreuna cu alte tipuri de venituri extra-salariale) depasesc plafonul de 22.800 RON in anul 2018, aveti obligatia depunerii declaratiei unice pentru stabilirea contributiei de asigurari sociale de sanatate. In acest caz, trebuie doar sa mentionati valoarea cumulata a venitului estimat pentru incadrarea ca platitor de CASS, este irelevant tipul venitului.
  • Depunere declaratie venituri (Miercuri, 11 iulie 2018, 13:46)

    andrei81 [utilizator]

    Buna ziua, Situatia mea este urmatoarea: am de depus aceasta declaratie unica de venituri. Sunt plecat din tara pentru moment si la inceputul lunii iulie am inchiriat apartamentul meu din Romania catre o alta persoana. Pana acum se depunea online declaratia 220 si la ea se putea atasa o arhiva cu actele pt inchiriereȘ contracte, dovada proprietate etc. Acum, la declaratia unica, depusa online prin site-ul ANAF, nu mai exista optiunea de a atasa documente. In ordinul ANAF ref. la declaratie, in ghideul de completare, peste tot sunt mentionate aspecte privind "anexarea de documente" dar acest lucru este imposibil tehnic. Nu exista un buton/o zona unde sa se poata atasa documentele cerute. Aveti vreo solutie pentru acest caz? Multumesc frumos, Andrei
  • anexare documente declaratie unica (Miercuri, 11 iulie 2018, 13:55)

    andrei81 [utilizator]

    Pana pe 16 iulie trebuie depusa declaratia unica privind impozitul pe venit. Problema mea este ca am inchiriat un apartament de curand (15 zile), sunt plecat din tara si vreau sa completez declaratia online. Doar ca nu exista nicio optiune de a atasa documentele (contract inchiriere, buletine etc) odata cu declaratia - lucru care era posibil cu fosta D220. Am intrebat la Anaf cum se poate face asta, mi-au raspuns sa citesc ordinul 888/2018. L-am citit. Peste tot scrie " documentele....se vor atasa la declaratie", dar nu se spune cum in cazul depunerii online. Este imposibil de atasat ceva, nu exista aceasta optiune. Aveti idee d-voastra sau colegii d-voastra cum se poate face acest lucru? Va multumesc frumos, Andei
    • Raspuns (Joi, 12 iulie 2018, 12:09)

      Radu Derscariu [hotnews.ro] i-a raspuns lui andrei81

      Consideram ca nu este necesar sa atasati contractul de inchiriere, in arhiza zip a declaratiei unice, acesta ramanand a se arhiva la domiciliul fiscal al contribuabilului si urmand a fi prezentat in cazul unui control fiscal.
  • Venituri din chirii (Miercuri, 11 iulie 2018, 14:23)

    ATX [anonim]

    Sunt salariat. Am inchiriat o garsoniera pentru care am depus D220 atat in 2017 cat si in ianuarie 2018 si am platit deja impozitul aferent. Chiria anuala nu depaseste 5000 lei.

    Intrebari:

    1. Trebuie sa depun Declaratia unica pt 2017 si 2018 ?

    2. Ce venit pun in declaratie ? Toata chiria sau doar 60%, cei impozabili ?

    3. Trebuie sa raportez si pentru Contributiile de SANATATE ?

    Multumesc !
    • Raspuns (Joi, 12 iulie 2018, 12:11)

      Simona Badoiu [hotnews.ro] i-a raspuns lui ATX

      In primul rand, presupunem ca nu obtineti alte tipuri de venituri extra-salariale.

      1. Pentru anul 2017, intelegem ca ati depus declaratia 220 si ati platit deja impozitul aferent; in cazul in care chiria a fost stabilita in RON, nu trebuie sa depuneti declaratia unica.
      Pentru anul 2018, presupunand ca ati depus declaratia 220 si pentru anul 2018, la inceputul anului 2018, exista obligatia depunerii declaratiei unice pentru anul 2018.

      2. In declaratie completati venitul brut, cheltuielile deductibile (cota forfetara de 40% in cazul dvs) si venitul net anual impozabil.

      3. Intrucat intelegem ca valoarea chiriei anuale nu depaseste plafonul de 12 salarii minime nationale (22.800 RON) si presupunem ca nu aveti alte venituri extra-salariale, nu va incadrati ca si platitor de CASS; astfel, nu trebuie sa completati sectiunea respectiva.
  • Dividende (Miercuri, 11 iulie 2018, 15:45)

    Mihaita [anonim]

    Buna ziua,

    As avea o intrebare legata de dividendele repartizate in 2018 pentru anul 2016. Mentionez ca pe tot parcursul anului 2016 am fost salariat cu norma intreaga, deci CASS-ul se aplica doar la salariu din cate stiu. Trebuie sa mai declar ceva in aceste conditii in declariatia unica?

    Multumesc
    • Raspuns (Joi, 12 iulie 2018, 12:12)

      Radu Derscariu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Mihaita

      Va rugam sa vedeti raspunsul de la prima intrebare.
  • chirii (Miercuri, 11 iulie 2018, 16:08)

    voicu mariana [anonim]

    Buna ziua,
    1. Am venituri din chirii, in lei,in cota forfetara, este corect ca am depus DECL.UNICA pe 2017 ? Si daca nu este corect , ce fac, rectificativa pt 2017 ?

    2.Am 3 camere inchiriate pe acelasi CNP :

    - pe camera 1 am 3 contracte de chirie
    - pe camera 2 am 4 contracte de chirie
    - pe camera 3 am 6 contracte de chirie

    intrebarea este : pt stabilirea conditiilor ca aceste venituri sa intre in categoria "veniturilor din activitati independente " se face - CONTRACT - CAMERA sau CONTRACT- IMOBIL ( adica la nr.total de contracte pe imobil ) ??
    Va multumesc !
    • Raspuns (Joi, 12 iulie 2018, 12:15)

      Simona Badoiu [hotnews.ro] i-a raspuns lui voicu mariana

      1. Daca nu au existat modificari in contract, nu s-a trecut la impunere in sistem real sau nu s-a indeplinit conditia pentru incadrare ca venituri din activitati independente, nu exista obligatia depunerii declaratiei unice. Da, depunerea unei declaratii rectificative este o varianta pentru reglarea acestei situatii.

      2. Pentru incadrarea veniturilor din cedarea folosintei bunurilor ca si venituri din activitati independente, se ia in calcul numarul de contracte incheiate de persoana fizica; in cazul prezentat de dvs, avem 13 contracte incheiate de persoana fizica.
  • CAS (Miercuri, 11 iulie 2018, 16:12)

    degrize [utilizator]

    Daca sunt angajat cu norma intreaga, salariul de baza peste salariul minim pe economie, si realizez venituri din cedarea folosintei bunurilor de peste 22.800 lei pe an, mai trebuie sa depun/platesc CAS?
    Multumesc
    • Raspuns (Vineri, 13 iulie 2018, 16:22)

      Simona Badoiu [hotnews.ro] i-a raspuns lui degrize

      Pentru venituri din cedarea folosintei bunurilor, nu se datoreaza CAS (contributia de pensie), insa veti datora CASS (contributia de sanatate) pentru veniturile din chirii intrucat depasiti plafonul de 22.800 RON.
  • DIVIDENDE DIN ROMANIA (Miercuri, 11 iulie 2018, 16:30)

    FLAUNDRA ADRIAN [anonim]

    Dividendele aferente exercitiului financiar 2017, distribuite in 2018 se inlcud in declaratie?
    Dar cele aferente anului 2016 platite in 2017?
    • Raspuns (Vineri, 13 iulie 2018, 16:57)

      Radu Derscariu [hotnews.ro] i-a raspuns lui FLAUNDRA ADRIAN

      Va rugam sa vedeti raspunsul de la prima intrebare.
  • Dividende (Miercuri, 11 iulie 2018, 16:54)

    Asociat & angajat SRL [anonim]

    Suntem doi asociati, administratori si angajati ai unui SRL. Inca nu am incasat intreaga suma aferenta dividendelor din anii 2015-2016 iar profitul anului 2017 a ramas nerepartizat, deocamdata. In anul precedent am ridicat dividende in valoare mai mare de 12x salariul minim.
    1. Pentru dividendele pe care urmeaza sa le incasam, aferente anilor 2015-2016, va trebui sa platim CASS?
    2. Nerepartizand profitul din 2017, mai trebuie sa completam si sa depunem declaratia unica pana la termenul de 16 iulie sau doar dupa ce se decide incasarea acestuia sub forma de dividende.
    Multumesc anticipat pentru raspunsurile dvs.!
    • Raspuns (Vineri, 13 iulie 2018, 16:23)

      Simona Badoiu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Asociat & angajat SRL

      1. In determinarea plafonului de 22,800 RON ce atrage datorarea CASS, se iau in considerarea veniturile din investitii (dividende)
      In situatia in care valoarea dividendelor incasate in anul 2018 va depasi plafonul, se va datora CASS; mentionam ca trebuie sa aveti in vedere ca in determinarea plafonului intra si alte tipuri de venit (de ex. dobanzi, chirii, activitati independente, castiguri de capital etc.).
      2. Va rugam sa vedeti raspunsul de la prima intrebare.
  • Obligatii plata CASS (Miercuri, 11 iulie 2018, 18:00)

    Negrea George [anonim]

    Buna ziua,

    Sunt administrator la firma mea, SRL, dar nu si angajat.
    Trebuie sa depun declaratia unica pentru plata CASS?

    Nu am alte venituri, retrubutii etc., doar dividendele corespunzatoare, din activitatea firmei.

    Multumesc.
    Gnegrea
    • Raspuns (Vineri, 13 iulie 2018, 16:58)

      Radu Derscariu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Negrea George

      Declaratia unica trebuie depusa doar in cazul in cazul veniturile din dividende estimat a fi/efectiv incasate de dvs in anul 2018 depasesc plafonul de 12 salarii minime nationale (22,800 RON pentru anul 2018).
  • Declaratia unica (Miercuri, 11 iulie 2018, 20:00)

    Teodorescu Horatiu [anonim]

    Buna ziua!

    Fiind o persoana fara venit salarial, ci doar cu venituri din investitii- depozite bancare, polita de asigurare de viata- am obtinut in 2017 venituri mai mari de 22800 lei, datorita politei de asigurare. In acelasi timp, in 2018 estimez venituri mai mici de 22800 lei. Am completat si depus declaratia unica pt a putea plati CASS 2018, pe baza recomandarilor celor de la ANAF. Trebuie sa completez declaratia unica si pt venitul obtinut in 2017 in vederea platii CASS? Daca da, ce sectiune se completeaza,pt ca cei de la ANAF nu mi- au spus nimic.
    Multumesc.
    • Raspuns (Vineri, 13 iulie 2018, 16:24)

      Simona Badoiu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Teodorescu Horatiu

      Asa este, va puteti asigura la CASS pentru anul 2018 prin optiune.
      Referitor la necesitatea depunerii declaratiei pentru anul 2017, in declaratia unica privind venitul realizat in 2017 se includ doar veniturile obtinute din transferul titlurilor de valoare si orice alte operatiuni cu instrumente financiare, precum si operatiuni cu aur financiar. Din veniturile mentionate, intelegem ca nu ati realizat astfel de venituri, astfel nu exista obligatia depunerii declaratiei unice pentru anul 2017.
  • dividende, dobanzi din Canada (Miercuri, 11 iulie 2018, 20:23)

    dodoi [anonim]

    Pentru un rezident din Romania care are venituri din dobanzi, dividente, sume retrase din echivalentul pilonului III din Romania ce au fost deja impozitate in Canada si pentru care s-a platit impozit in Canada trebuie declarate si in Romania? Cam care ar fi impozitul in Romania? Intre cele 2 tari exista un tratat evitare a dublei impozitari.

    Cu multumiri,
    • Raspuns (Vineri, 13 iulie 2018, 16:58)

      Radu Derscariu [hotnews.ro] i-a raspuns lui dodoi

      Intelegem ca veniturile mentionate sunt obtinute din Canada pentru care s-a platit impozit pe venit in Canada. In situatia in care sunteti rezident fiscal in Romania, veti avea obligatia declararii veniturilor mentionate prin intermediul declaratiei unice si a declararii veniturilor din Canada (impreuna cu impozitul pe venit platit in Canada, in scopul acordarii de credit fiscal in Romania). Daca impozitul platit in Canada este sub cota de impozit datorat in Romania, Romania va percepe diferenta de impozit pana la cel datorat in Romania. Alternativ, ramane doar obligatia de declarare a veniturilor.
  • Cetățean român cu domiciliul în străinătate (Miercuri, 11 iulie 2018, 21:06)

    nick24 [utilizator]

    1) venituri din chirii peste 22800. se plătește și CASS, dacă ești cetățean român cu domiciliul în străinătate?

    2) dacă chiria e în lei se mai completează și pt 2017?
    impozitele au fost plătite pe 2017 conform deciziilor primite.
    • Raspuns (Vineri, 13 iulie 2018, 16:24)

      Simona Badoiu [hotnews.ro] i-a raspuns lui nick24

      1. Presupunem ca este vorba de venituri din chirii din Romania. Conform Codului Fiscal, calitatea de contribuabil o au cetatenii romani cu domiciliul sau resedinta in Romania. Intelegem ca dvs aveti domiciliul in strainatate ceea ce inseamna ca nu aveti domiciliul in Romania; totusi, daca aveti o resedinta in Romania, aveti obligatia de a plati CASS pentru aceste venituri. Aceste aspecte trebuie coroborate cu prevederile Regulamentului European de coordonare a sistemelor de securitate sociala, in cazul in care sunteti asigurat in alt stat membru UE si puteti face o dovada in acest sens. In acest ultim scenariu, nu se datoreaza CASS in Romania.

      2.Daca chiria este stabilita in RON in contractul de inchiriere, nu exista obligatia depunerii declaratiei unice pentru anul 2017.
  • Cine nu trebuie sa depuna declaratia? (Miercuri, 11 iulie 2018, 23:49)

    contur [utilizator]

    Din ghidul pentru depunerea declaratiei, am inteles ca daca:
    -in anul 2017 la toate platile incasate de mine au fost retinute taxele si impozitele la sursa. Trebuie sa depun declaratia pentru sumele pe 2017?
    - in anul 2017 suma cistigurilor nu a adepasit 19 000 lei. Trebuie sa depun declaratia pentru estimarea venitului pt. 2018?
    Daca nu trebuie depusa declaratia, voi mai fi asigurat?
    Multumesc.
    • Raspuns (Vineri, 13 iulie 2018, 16:59)

      Radu Derscariu [hotnews.ro] i-a raspuns lui contur

      Pentru a va putea raspunde la intrebari, ar trebui sa stim exact ce tipuri de venituri ati realizat/realizati intrucat declaratia se depune sau nu in functie de aceste criterii.
  • impozitare compensatii (Joi, 12 iulie 2018, 7:12)

    Clio Roman [anonim]

    Buna ziua

    Sunt proprietara unei paduri situate in arie protejata, unde exploatarea este interzisa, si primesc compensatii pentru neexpoatarea masei lemnoase
    Sunt aceste sume supuse impozitarii?

    Multumesc

    Clio Romaan
  • Dividende (Joi, 12 iulie 2018, 8:01)

    nte [anonim]

    Buna ziua,
    1. Pt dividende repartizate in nov.2017,din profitul anului 2016,dar neincasate efectiv, se depune declaratia unica?
    2.Cand se incaseaza efectiv aceste dividende se depune declaratia unica?
    Multumesc
    • Raspuns (Vineri, 13 iulie 2018, 17:00)

      Radu Derscariu [hotnews.ro] i-a raspuns lui nte

      Va rugam sa vedeti raspunsul de la prima intrebare.
  • Declaratie pentru venituri deja impozitate? (Joi, 12 iulie 2018, 9:33)

    Nelu [anonim]

    Sunt salariat, dar in 2017 am avut si venituri din drepturi de autor (sub 12 salarii minime), pentru care s-a retinut la sursa impozitul si contributiile sociale.

    Trebuie sa depun declaratia?

    Daca da, cum procedez ca sa nu platesc a doua oara impozitul si contributiile?
    • Raspuns (Vineri, 13 iulie 2018, 16:49)

      Simona Badoiu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Nelu

      Daca vi s-a retinut la sursa cota de impozit de 10% pentru veniturile din drepturi de autor, aveti obligatia sa depuneti DU in scopul regularizarii. In cazul in care aveti retinerea de impozit de 16%, nu trebuie sa depuneti DU.
  • Dividende (Joi, 12 iulie 2018, 9:44)

    Cozma Bogdan [anonim]

    Daca am incasat dividende in suma de 100 lei in anul 2017, 300 lei in anul 2018 si sunt angajat cu 8 ore, trebuie sa depun declaratia unica, avand in vedere ca dividendele incasate nu depasesc pragul si impozitul pt acestea s-a retinut la sursa?
    Va multumesc,
    • Raspuns (Vineri, 13 iulie 2018, 17:00)

      Radu Derscariu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Cozma Bogdan

      Nu aveti obligatia depunerii declaratiei.
  • Completare declaratie (Joi, 12 iulie 2018, 10:39)

    Lucian [anonim]

    Buna ziua, exista vreun loc, pagina de net sau blog, unde se poate vizualiza modul de completare a declaratiei unice in cazul dividendelor mai mari de 22800 lei ? In afara de antetul declaratiei, toata declaratia este foarte stufoasa si este foarte greu de anticipat modalitatea de completare.Va multumesc
    • Raspunde (Vineri, 13 iulie 2018, 16:50)

      Simona Badoiu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Lucian

      Va recomandam sa cititi instructiunile de completare ale DU emise de catre ANAF.
  • Reduceri pt depunere declarație on line (Joi, 12 iulie 2018, 10:56)

    nick24 [utilizator]

    1) Am completat declarația on line și automat a apărut o reducere de 5%.
    Pt impozitul pe 2018, care trebuie plătit până pe 12.12.2018, există o reducere de 5% pt depunere on line și 5% pt plata la timp sau numai online?

    2) cum se poate plăti on line, pt a evita delasarea la ANAF și cozile de acolo?
    • Raspuns (Vineri, 13 iulie 2018, 17:01)

      Radu Derscariu [hotnews.ro] i-a raspuns lui nick24

      Bonificatia totala este de 10% din care:
      - pentru plata obligatiilor fiscale cuprinse de sumarul DU pana la 15 decembrie 2018 vi se acorda o bonificatie de 5%;
      - pentru depunerea prin mijloace electronice de transmitere la distanta si plata integrala a obligatiilor fiscale pana la 15 martie 2019, se acorda o bonificatie de 5%.

      In DU se furnizeaza detalii cu privire la toate modalitatile de plata, va recomandam sa parcurgeti atat declaratia cat si instructiunile de completare a acesteia.
  • DREPTURI DE AUTOR (Joi, 12 iulie 2018, 11:05)

    ana [anonim]

    Daca am avut un contract pe anul 2017 si unul pana acum pe 2018, sunt angajata, impozitul s-a retinut la sursa, depun declaratia unica pana la 16 iulie?
    • Raspuns (Vineri, 13 iulie 2018, 16:50)

      Simona Badoiu [hotnews.ro] i-a raspuns lui ana

      Va rugam sa vedeti raspunsul de mai sus, de la intrebarea cu numarul 40.
  • Cod CAEN profesii liberale (Joi, 12 iulie 2018, 11:23)

    Legalmark [anonim]

    Avand in vedere ca declaratia nu poate fi depusa prin SPV fara a completa câmpul COD CAEN, ce cod ar fi potrivit pentru profesii liberale? Spre exemplu cabinet de proprietate industriala.
    • Raspuns (Vineri, 13 iulie 2018, 17:02)

      Radu Derscariu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Legalmark

      Pentru o cat mai buna incadrare, va rugam sa consultati lista CAEN.
  • regularizare 2017 (Joi, 12 iulie 2018, 11:23)

    anonim [anonim]

    Pentru anul 2017 ANAF va mai emite decizie finala de regularizare? Care este termenul de plata pentru regularizare 2017?
    • Raspuns (Vineri, 13 iulie 2018, 16:51)

      Simona Badoiu [hotnews.ro] i-a raspuns lui anonim

      Da, termenul de plata este de 60 zile de la data primirii deciziei de impunere.
  • Declaratia unica (Joi, 12 iulie 2018, 11:26)

    Magda [anonim]

    Am depus declaratia unica online pentru anul 2017, avand venituri de pe piata de capital. Cu toate acestea, confirmarea primita pe Spatiul virtual privat arata ca aceasta este pentru anul 2018, ceea ce nu a fost in intentia mea.
    Veniturile pentru anul 2018 nu pot fi estimate, iar daca incerc sa fac rectificativa pentru 2018 nu am intre optiuni acest tip de venituri, cum aveam pentru 2017.
    Ce pot face?
    • Raspuns (Vineri, 13 iulie 2018, 17:02)

      Radu Derscariu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Magda

      Suntem in cunostinta de cauza de modalitatea de generare a recipiselor si consideram ca atat timp cat declaratia a fost completata corect, este irelevanta aceasta mentiune din recipisa.
  • Acordare bonificatie depunere online (Joi, 12 iulie 2018, 11:41)

    Maria [anonim]

    Buna ziua,

    Cand se acorda bonificatia de 5% pentru depunerea declaratiei online si cum se va calcula? (la totalul obligatiilor fiscale?). Am vazut ca in Declaratia Unica nu este calculata aceasta bonificatie ci doar cea pt. plata obligatiilor fiscale pana la 15.12.2018.


    Multumesc,
    • Raspuns (Vineri, 13 iulie 2018, 16:51)

      Simona Badoiu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Maria

      La acest moment, ANAF nu a emis o procedura privind acordarea bonificatiei pentru depunere online, insa intelegem ca vor aparea clarificari in acest sens.
  • pfa uk (Joi, 12 iulie 2018, 11:45)

    alexsandu [anonim]

    am un echivalent PFA in UK, trebuie sa depun declaratie in RO ? Am rezidenta UK.
    Sotia mea este angajata full time ,trebuie sa depuna declaratie in RO ?
    Multumesc
    • Raspuns (Vineri, 13 iulie 2018, 17:03)

      Radu Derscariu [hotnews.ro] i-a raspuns lui alexsandu

      Daca aveti rezidenta fiscala in UK, nu aveti obligatia depunerii DU in Romania, decat pentru veniturile sursa Romania. Sotia nu are obligatia depunerii DU.
  • pfa (Joi, 12 iulie 2018, 11:45)

    paun [anonim]

    Buna ziua,
    PFA depune declaratia? Multumesc!
    Cum calculez daca sunt sub venitul minim sau peste? Din venitul brut sau net?Sau din castigul net? Venitul net nu este egal cu castigul net?
    Multumesc, V Paun
    • Raspuns (Vineri, 13 iulie 2018, 16:52)

      Simona Badoiu [hotnews.ro] i-a raspuns lui paun

      Da, se depune DU pentru veniturile din activitati independente. In declaratie se vor introduce datele privind venitul net; castigul net se refera la alte tipuri de venit.
  • dividende incasate 2017 (Joi, 12 iulie 2018, 12:01)

    MARIN BORIS [anonim]

    Buna ziua,
    Pentru divindele aferente anului financiar 2016 si incasate in 2017 in suma de 233.000 lei, este necesara depunerea declaratiei unice ?

    Multumesc,
    • Raspuns (Vineri, 13 iulie 2018, 17:03)

      Radu Derscariu [hotnews.ro] i-a raspuns lui MARIN BORIS

      Nu este necesara depunerea DU.
  • DIVIDENDE (Joi, 12 iulie 2018, 12:08)

    FLAUNDRA ADRIAN [anonim]

    Daca sunt salariat cu norma intreaga intr-o societate cu raspundere limitata, platesc CASS aferent salariului lunar, mai trebuie sa declar si veniturile obtinute din dividende de la societati listate la bursa,(aceste venituri depasesc 22800 lei), si sa platesc inca o data CASS?
    • Raspuns (Vineri, 13 iulie 2018, 16:52)

      Simona Badoiu [hotnews.ro] i-a raspuns lui FLAUNDRA ADRIAN

      Va rugam sa vedeti raspunsul de la prima intrebare.
  • dividende 2016 distribuite in 2017 platite in 2018 (Joi, 12 iulie 2018, 12:13)

    Camelia Jiglau [anonim]

    Pentru dividende 2016 distribuite in 2017, dar neaachitate pana la 31.12.2017, pentru care s-a retinut si declarat impozit in 12.2017, platite catre asociat in 2018 (care este salariat) si care depasesc 22.800 lei, se datoreaza CASS in 2018, respectiv va completa DU?
    • Raspuns (Vineri, 13 iulie 2018, 17:04)

      Radu Derscariu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Camelia Jiglau

      Va rugam sa vedeti raspunsul de la prima intrebare.
  • Declaraţia 212 (Joi, 12 iulie 2018, 12:34)

    Vlad Russo [anonim]

    Bună ziua!
    Din răspunsurile date de Dvs la întrebările anterioare înţeleg:

    1.Dacă veniturile mele extrasalariale din 2017 nu depăşesc 22 800 lei nu am obligaţia depunerii declaraţiei 212 pentru acest an.

    2. Pentru 2018 însă veniturile prezumate depăşesc acest cuantum. Ele sunt alcătuite, ca şi cele din 2017, din 2 categorii:

    a. Drepturi de proprietate intelectuală în valoare prezumată de 23 000 lei, pentru care reţinerea CASS şi CAS se face la sursă;
    b. Drepturi din cedarea folosinţei bunurilor (chirie), în valoare de 9 000 lei.

    Întrebările mele sunt:

    - Am înţeles bine răspunsurile Dvs privitor la anul 2017?
    - Pentru anul 2018, trebuie să depun declaraţia 212 şi pentru drepturile intelectuale, şi pentru cele din chirii, şi anume cum: într-un singur formular, sau în două?

    Vă mulţumesc pentru răspunsuri!
    Vlad Russo
    • Raspuns (Vineri, 13 iulie 2018, 16:53)

      Simona Badoiu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Vlad Russo

      1. In analiza plafonului de 22.800 Ron se iau in calcul veniturile estimate a se realiza in anul 2018.

      2. Confirmam ca trebuie sa depuneti DU, intr-un singur formular.
  • Depunere declaratie unica (Joi, 12 iulie 2018, 18:45)

    Szabo Rodica [anonim]

    Situatia mea este urmatoarea: Am dat in arenda la 2 asociatii cu contract niste pamanturi pt care primesc venituri anuale sub forma de bani si venituri. Am platit impozit pe veniturile obtinute. As dori sa stiu daca trebuie sa depun declaratia unica privind impozitul pe venit. Vreau sa precizez ca sunt o persoana nevazatoare avand incadrare in gradul I de handicap. Multumesc
  • Declaratie venit lucru strainatate (Joi, 12 iulie 2018, 22:55)

    Nicu [anonim]

    Daca lucrez in strainatate ca angajat li unei firme straine si platesc impozit in acea tara, ce tip de declaratie trebuie sa depun la ANAF?
    In Romania nu am nici un fel de venituri.

    Mentionez ca in Romania platesc CAS la venitul minim brut pe economie si CASS pentru a beneficia de carnet de sanatate.

    Va multumesc anticipat
  • Venituri chiirii pensionar (Vineri, 13 iulie 2018, 6:14)

    Delia B [anonim]

    Buna ziua,

    1.Va rog sa ma lamuriti daca trebuie sa depun declaratia unica avand in vedere ca obtin venituri din chirii din 2 ctr de inchiriere a caror valoare dupa deducerea ch forfetare depaseste plafonul de 22800 lei.
    Am inteles ca calculez si declar doar val chiriei pentru perioada ramasa de la depunerea decl unice pana la finalul anului 2018.Deci ma voi raporta la valoarea veniturilor din chirii pt perioada iulie-decembrie 2018 ?Aceasta val o compar cu plafonul minim?

    2.Sunt si pensionara.In cazul asta voi completa sectiunea de Cass si Cas?Ce voi completa?
    Multumesc
  • declaratia unica (Sâmbătă, 14 iulie 2018, 21:24)

    dana [anonim]

    1.Sunt persoana fizica si am contract cu un club sportiv unde joc baschet. Trebuie sa declar in DU pana la 31 iulie veniturile estimate pe care le voi incasa in 2018 ?
    2. Sunt pf salariata, si am primit in anul 2018 de la un furnizor tichete cadou iin valoare de 70 lei. Trebuie sa declar in DU aceasta valoare pana la 31 iulie 2018?


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version