Un cartier “La Defense” in Micul Paris

de     Smile Media
Joi, 15 noiembrie 2012, 9:52 Sky Tower


SkyTower Bucuresti- noapte
Foto: Sky Tower
Daca Parisul are cunoscutul cartier cu zgarie-nori La Defense, considerat cel mai mare centru de afaceri din Europa, si in Bucuresti se contureaza la o scara mai mica un nou pol al afacerilor autohtone. Bulevardul Barbu Vacarescu din Capitala este o zona care se extinde rapid, iar constructiile care se dezvolta aici incep sa dea forma unui “La Defense“ local – un cartier cu multe cladiri moderne de birouri, constructii din sticla, otel si beton, cu spatii largi destinate marilor companii.(Articol webPR)

Odata cu aparitia Sky Tower, cea mai mare investitie din ultima perioada pe piata de birouri, Nordul Capitalei incepe sa castige batalia cu celelalte zone bucurestene care erau de interes pentru localizarea multinationalelor care activeaza pe piata romaneasca. Daca la Paris cartierul general al afacerilor La Defence e in continua transformare, unele cladiri sunt inlocuite de altele mai inalte cu o arhitectura cat mai moderna, pe Barbu Vacarescu si-au facut treptat loc turnuri cu fatade din sticla unde marile corporatii isi muta sediile centrale.


Foto: Stock Exchange

Zona de Nord a Capitalei continua sa fie tinta investitorilor in spatii de birouri si atraga in continuare dezvoltatorii de proiecte. Aici se afla cea mai inalta constructie civila din Romania care are o inaltime de 137 de metri si 37 de etaje. Sky Tower va fi dat in folosinta la finalul acestui an cand cei de la Raiffeisen Bank vor incepe sa isi mute sediul central acolo. Suprafata inchiriabila este de 41.200 mp, fiecare etaj avand 1.150 mp utili, iar turnul are in interior zece lifturi de mare viteza pentru un acces cat mai rapid la etajele superioare.

Pe terenul de aproape 4 hectare se ridica inca alte doua constructii: cladirea de birouri Floreasca Office Building si Promenada Shopping Center, un mall extins pe o suprafata de 55.000 de metri patrati, iar costurile de constructie pentru cele trei cladiri s-au ridicat la peste 250 de milioane de euro. Un avantaj al zonei de Nord este localizarea pe harta Bucurestiului la 10 minute fata de centrul Capitalei si la 20 de minute distanta fata de aeroportul Henry Coanda.

Multe contracte de inchiriere vor ajunge la maturitate in urmatorii doi ani, iar cererea va fi determinata de expirarea contractelor incheiate inainte de 2008 in perioada de boom imobiliar. Ramane de vazut ce miscari si ce relocari vor fi pe piata bucuresteana de birouri in urmatoarea perioada si daca zona Barbu Vacarescu va deveni intr-adevar un „La Defense” al Micului Paris.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















9565 vizualizari

  • +12 (16 voturi)    
    hm (Joi, 15 noiembrie 2012, 10:12)

    Soljenitin [utilizator]

    Parisul mai are si piste de biciclete, iar acolo ciclistii sunt respectati in trafic, nu li se interzice accesul pe bulevarde, ca in tara lui ponta-prajit. In Romania trebuie sa te lupti cu autoritatile neocomuniste ca sa ai acces la un drept de-al tau, in Paris nu. Ia cititi un pic aici:

    http://en.wikipedia.org/wiki/Cycling_in_Paris
    • +5 (9 voturi)    
      Bicilete (Joi, 15 noiembrie 2012, 13:09)

      NuVreau [utilizator] i-a raspuns lui Soljenitin

      Parisul ca Parisul, sa vezi in Copenhaga la ce nivel au ajuns cu pistele pentru biciclete. Target-ul lor este ca pana-n 2015 50% din locuitori sa foloseasca exclusiv bicileta pentru naveta si deplasari.
      • -8 (18 voturi)    
        ... (Joi, 15 noiembrie 2012, 14:29)

        cartograful [utilizator] i-a raspuns lui NuVreau

        Va rog mutati problema voastra cu bicicletele ca aici e vorba despre altceva. Tot ii dati ca surdu'n toba cu bicicleta ca si cum asta ar rezolva 1001 alte probleme.
        • +2 (2 voturi)    
          ignoranta doare (Vineri, 16 noiembrie 2012, 10:26)

          baronul stanganbuch [utilizator] i-a raspuns lui cartograful

          si din pacate nu te doare doar pe tine. nu te supara amigo dar ma influenteaza direct ignoranta ta si a speciei din care faci parte, si cind merg cu bicicleta si cind merg cu masina.
          mersul cu bicicleta ar rezolva poate nu 1001 probleme dar cu siguranta ar rezolva una din cele mai grave probleme din bucuresti: locurile de parcare, timpul petrecut in trafic atit de posesorii de masini personale cit si cei care folosesc transportul in comun + poluare + sanatate.
          scoate capul din bula proprie, nu traiesti singur pe lume!
          • +2 (2 voturi)    
            ... (Vineri, 16 noiembrie 2012, 12:10)

            cartograful [utilizator] i-a raspuns lui baronul stanganbuch

            problema mersului cu bicicleta nu are nici o legatura cu Bucurestiul sau alte orase romanesti. E doar o chestie trendy a catorva sute (in cel mai bun caz mii). Orasele Romaniei au probleme mult mai de baza. In primul rand romanii nu stiu sa faca trotuare drepte sau bordurile egale. De unde atatea piste pentru biciclete. Treziti-va la realitate!! Iar unii ca cei care au facut acest "Sky Tower" - in fapt un banal high-rise nu fac decat sa agraveze si mai tare problemele. In Romania in primul rand urbanismul e decedat de zeci de ani. Nimic nu se construieste ca urmare a unui plan ci la mica improvizatie, vezi cazul Pietei Universitatii. Prin comparatie cu gravitatea acestui fapt "problema bicicletelor" e una superficiala. Antipatia mea fata de astfel de "tichii de margaritar" vine din faptul ca distrag atentia de la problemele cu adevarat grave. Uitati-va pe Google Maps cum arata textura unui oras normal (chiar si in Ungaria sau Polonia) si comparati cu textura haotica si imprastiata a Bucurestiului sau altui oras romanesc. Nimic studiat, nimic calculat, toate cladirile si strazile trantite de parca le-a ingramadit o viitura. Cu atat mai siloase comparatiile cu Parisul sau alte orase din "lumea civilizata".
    • +2 (2 voturi)    
      nu prea, (Vineri, 16 noiembrie 2012, 12:24)

      a_little_person [utilizator] i-a raspuns lui Soljenitin

      Din experienta proprie, sa mergi cu bicicleta pe bulevardele Parisului, este un calvar. Eu sunt un pasionat de ciclism, si cat timp am stat in Paris (3 ani) am renuntat la bicicleta pentru ca era prea periculos. Am fost agatat de nu stiu cate ori de scutere, trantit pe jos la fel, luat de vreo 2 masini. Este intradevar o placere sa te plimbi in parcuri mai ales pe langa cele cu castele sau monumente, dar pe bulevarde este un stres. Intradevar politia daca se intampla ceva iti da dreptate, dar oamnenii din masini, la fel ca in romania, stresati si primul lucru care il fac scot cuvinte dulci la adresa ta, ca sa nu mai zic daca afla ca esti roman. Poate am fost eu ghinionist, poate la altii nu s-a intamplat asa, dar parerea mea sincera e ca peste tot e la fel.
  • +18 (20 voturi)    
    poate micul Istanbul (Joi, 15 noiembrie 2012, 10:20)

    zambara [utilizator]

    Vrabia malai viseaza. Bucurestiul e micul Paris asa cum sunt eu Napoleon. Mai lasati-o balta cu micul Paris ca e penibil. Bucurestiul e o capitala de mana a 3-a ce poate aspira sa fie comparata cel mult cu orase din Africa sau Asia subdezvoltata
    nicidecum cu vreun oras din vestul Europei.
    • +9 (11 voturi)    
      oho (Joi, 15 noiembrie 2012, 11:38)

      dj [utilizator] i-a raspuns lui zambara

      ce bine ar fi sa fim micul Istambul la ce strazi si autostrazi au turcii!
    • +4 (8 voturi)    
      Nu sunt de acord (Joi, 15 noiembrie 2012, 14:32)

      un.Dac [utilizator] i-a raspuns lui zambara

      Nu sunt bucurestean dar am observat anumite spatii din Bucuresti chiar reusite ca arhitectura si oameni carora le pasa de cum arata orasul lor.

      Sigur, nu generalizez.

      Orice capitala mare are problemele ei.

      Sa ai peste 10% din populatia tarii intr-un oras poate fi o provocare.
    • +1 (3 voturi)    
      Ignoranta (Joi, 15 noiembrie 2012, 20:08)

      VasilescuA [utilizator] i-a raspuns lui zambara

      Tare ignorant trebuie sa fii sa compari Bucurestiul cu Istanbulul. Istanbul e un oras superb, plin de istorie, dar si de zgarie nori moderni.
  • +16 (16 voturi)    
    Barbu Vacarescu (Joi, 15 noiembrie 2012, 10:30)

    bedexe [utilizator]

    - deservita de 1 tramavai melc cu linia plina de masini
    - cozi auto de cativa km
    - si un metrou plin pentru tot asa zisul paradis multinational din nord
    - multa zona verde distrusa intre Lacul Colentina si intersectia cu Titeica
    - ditamai cladirea chiar langa pod si chiar pe malul lacului... mai aveau putin si construiau chiar pe lac
    - nici macar noaptea nu se fac 10 min in centru sau 20 min aeroport otopeni , mergand legal

    - un val de angajati de 3433 pers, in medie la 12mp/p, (maxim 6866 la 6mp/p) numai pentru turn, fara personalul administrativ

    -plus traficul aferent mall-ului.
    • -3 (9 voturi)    
      ha ha (Joi, 15 noiembrie 2012, 11:27)

      radu103 [utilizator] i-a raspuns lui bedexe

      Se fac 10 min pana in centru. (adica P-ta Victoriei, P-ta Romana)
      Unirii e centru "nou", comunist.

      Cozile sunt facute de cei care locuiesc in "centru" berceni si alte asemenea zone.
      • +3 (3 voturi)    
        de ce i-ati dat minus?... (Joi, 15 noiembrie 2012, 23:02)

        dr_bear [utilizator] i-a raspuns lui radu103

        Asa este. V-o spune un Bucurestean sadea ,nascut si Crescut la Piata Universitatii. "Centru" la Unirii e inventia mult iubitului Conducator. Acolo era o mahala ,iar pentru Bucurestenii vechi ,centrul se oprea la unirii ,in niciun caz la Tineretului ,cum se considera acum.
        Faptul ca dezvoltatorilor imobiliriari le-a convenit sa numeasca "central" zone precum Tineretului sau Baba Novac ,asta nu le face centrale. Granitele orasului sunt mai mult sau mai putin comparabile cu 1980 ,asa ca ideea de "centru" pana la unirii (si nu pana la Tineretului) ramane in picioare.
        Daca nu sunteti din Bucuresti ,intrebati, nu e o rusine!....
        Si da ,de-acolo daca o iei pe Calea Floreasca ai 5 stop-uri pana la Romana ,de maxim 5 minute (cu indulgenta ,de fapt sunt vreo 3) iar cei 4 km ,noaptea ii parcurgi cu 50 kmh in alte 4, deci cam 10 minute ai pana la Romana ,si cam 11-12 pana la Universitate. Noaptea.
        Pentru Aeroportul Otopeni ,ai 2 stopuri pana la Baneasa ,si de-acolo drum liber ,deci cu siguranta faci 15-20 de minute....Datele sunt corecte.
    • +9 (9 voturi)    
      Comment sters de user (Joi, 15 noiembrie 2012, 11:35)

      Erasm [anonim] i-a raspuns lui bedexe

      • +14 (16 voturi)    
        cam inexact (Joi, 15 noiembrie 2012, 12:32)

        pehash [utilizator] i-a raspuns lui Erasm

        sky tower a fost pus intr-o zona verde cu case, deci respect pentru vecini zero. traficul pe barbu vacarescu era deja ingreunat de birourile din pipera. cine a construit acolo stia ca viitorii chiriasi n-au nici o sansa sa vada in urmatorii 10 ani trafic fluidizat pe vacarescu. daca vii din centru trebuie sa tai traficul dinspre aeroporturi ca sa intri la ei..
        chestiile astea se rezolva inainte sa te apuci de construit. dar se pare ca cei care au construit sky tower incearca sa 'rezolve' totul bagand bani in articole de pr.
        astfel de cladiri se construiau in occident in urma cu 40-50 de ani. de atunci arhitectura si urbanismul au evoluat considerabil.
        • +13 (13 voturi)    
          ... (Joi, 15 noiembrie 2012, 14:31)

          cartograful [utilizator] i-a raspuns lui pehash

          de acord, "sky tower" o insertie arhitecturala nefericita care va aduce un plus de haos in traficul bucurestean. Articolele de PR nu schimba acest fapt.
  • +2 (14 voturi)    
    La Défense nu este un cartier al Parisului (Joi, 15 noiembrie 2012, 10:31)

    bogdan23 [utilizator]

    E mai degraba un centru de afaceri in regiunea parisului. De exemplu, este incorect sa ceri un bilet de RER pentru Paris - La Défense, corect este pentru La Défense.
    • +3 (11 voturi)    
      Bogdanele, lasa ifosele de parizian (Joi, 15 noiembrie 2012, 11:10)

      Berzelius [utilizator] i-a raspuns lui bogdan23

      La Défense este "cartierul de afaceri" al Parisului! Asta nu inseamna ca este "cartier" ar Parisului in sensul administrativ (ca zona rezidentiala incorporata orasului Paris) CI ca zona de business, in care se afla o mare concentratie a sediilor companiilor inregistrate in zona pariziana.
      Si mai lasa teoria cu biletul de RER, ca nu asta conteaza, relativ la articolul de mai sus. Sau gata, ca roman emigrant in Paris te-ai gasit repede sa dai explicatii detaliate ca sa dovedesti ca esti mai "destept" decat cel care a scris articolul??
      Din punct de vedere al concentratiei de business comparatia din articol e posibila, si ar fi bine sa se intample astfel. Si La Défensul francez si-a inceput evolutia prin 1952, cand nu era nici macar ce e azi partea de nord a Bucurestiului.
      • +3 (5 voturi)    
        Incercam sa spun doar ca articolul nu e corect (Joi, 15 noiembrie 2012, 11:39)

        bogdan23 [utilizator] i-a raspuns lui Berzelius

        Uita-te pe wikipedia: http://fr.wikipedia.org/wiki/La_D%C3%A9fense

        Le Défense se intinde pe raza a trei orase: Puteaux, Courbevoiesi Nanterre.
        • 0 (6 voturi)    
          Bogdanele, mai citeste o data (Joi, 15 noiembrie 2012, 13:07)

          Berzelius [utilizator] i-a raspuns lui bogdan23

          << La Défense este "cartierul de afaceri" al Parisului! Asta nu inseamna ca este "cartier" [...] in sensul administrativ >>

          Si nu, nu se intinde pe 3 orase! (ar insemna ca le inglobeaza) Ci sunt 3 comune (Puteaux, Courbevoie si Nanterre) care au pus in comun cate o bucata de teren de la fiecare, pentru a construi un spatiu de business. E o "zona tampon" intre cele 3 localitati.
          Repet: din punct de vedere administrativ La Defense nu are nicio legatura cu Parisul, dar din punct de vedere al mediului de business DA. Si despre asta era vorba in articol. De-asta articolul e corect.
          • +2 (4 voturi)    
            Inexact (Joi, 15 noiembrie 2012, 13:51)

            bogdan23 [utilizator] i-a raspuns lui Berzelius

            Articolul nu este concis, un neavizat ar intelege ca La Défense este un cartier in Paris.
            In comentariul dvs de mai sus sunt mai multe inexactitati: commune in franceza nu se traduce prin comuna, ci oras in contextul de fata (vezi http://www.nanterre.fr/)
            • +1 (3 voturi)    
              Musiu Bogdanel (Joi, 15 noiembrie 2012, 14:44)

              Berzelius [utilizator] i-a raspuns lui bogdan23

              Faci o confuzie.
              Noțiunea de „oraș” se traduce în franceză prin „ville” (și viceversa) iar noțiunea de „comună” se traduce prin „commune”.
              Hai să-ți desenez: Comuna (la fel ca în organizarea administrativă românească) reprezintă totalitatea suprafețelor deținute de o organizație administrativ-teritorială (zone urbane, terenuri arabile/cultivabile/fânețe etc, suprafețe împădurite, lacuri și alte asemenea). Orașul (la ville) este o subunitate a comunei, reprezentată în general de zona urbanistică a unității administrativ-teritoriale (spații amenajate special pentru locuit și desfășurarea activităților cotidiene, servicii, rețele de transport local și comunicații, rețele de utilități). În anumite zone (vorbesc la modul general) din cauza industrializării și dezvoltării economice foarte rapide a avut loc un proces de urbanizare care a dus la expansiunea zonei urbane (a orașului) încât ej a ajuns să ocupe toată suprafața comunei și uneori să se confunde cu aceasta.
              La fel s-a întâmplat și cu cele trei COMUNE (Puteaux, Courbevoie și Nanterre) care erau în 1952 mici orașe dar au pus împreună, într-un colț comun, bazele dezvoltării acestui „cartier de business” - La Défense. Între timp orașele s-au dezvoltat și au ocupat în întregime teritoriile comunelor lor, de aceea tu faci confuzia respectivă. Vezi aici http://www.annuaire-mairie.fr/ville-nanterre.html

              Dar am deviat de la subiectul articolului. Repet: La Défense este un „cartier de business” al Parisului, deoarece companiile care vor să se instaleze în regiunea pariziană, tind cu precădere să deschidă birouri acolo.
  • +5 (11 voturi)    
    La defence (Joi, 15 noiembrie 2012, 11:56)

    Angoasat [utilizator]

    Poate in timpul saptamanii e ok..dar in weekend e zona anosta..zona fiind presarata cu locuinte sociale , presarata de nord africani care nu se sfiesc sa te jefuiasca in amiaza mare,francezii doar fac naveta acolo ..
    • +3 (3 voturi)    
      Anosta rau! (Joi, 15 noiembrie 2012, 15:06)

      Berzelius [utilizator] i-a raspuns lui Angoasat

      Ai dreptate, e o zona anosta rau, mai ales in week-end, cand sunt pline zonele comerciale (mall-uri se cheama in limbaj mioritic) - Les4Temps, CNIT, cand lumea merge la cinema cu N sali de proiectie, sau cand se organizeaza pe esplanada diverse spectacole (muzicale, pirotehnice, artistice).
      E tare anosta zona aia. Io zic sa nu te duci pe-acolo.
    • 0 (6 voturi)    
      Ai dreptate nu e ceva extraordinar (Joi, 15 noiembrie 2012, 15:32)

      MariusNi [anonim] i-a raspuns lui Angoasat

      Am fost acolo si nu mi s-a parut ca ar fi o arhitectura extraordinara. Doar niste zgarie-nori care par dintr-o epoca trecuta si ca forme, volume, inaltimi. Nu stiu cum e acum in Europa, dar cel putin in SUA constructia de birouri inseamna cladiri de 3-4 etaje , open space, cu gradini in care sa te relaxezi , totul gandit extrem de armonios cu peisajul din jur. Nu prea se mai construiesc cladiri de 50-60-100 de etaje astazi in lumea civilizata. Dar Bucurestiul e inca defazat destul de mult in raport cu tendintele occidentale.
      • +2 (2 voturi)    
        Mda (Joi, 15 noiembrie 2012, 15:46)

        Berzelius [utilizator] i-a raspuns lui MariusNi

        Aia din Dubai, China, Japonia si restul lumii, care fac cladiri inalte pentru birouri, sunt inapoiati rau de tot.
  • +9 (9 voturi)    
    dada... (Joi, 15 noiembrie 2012, 12:45)

    mircearh [utilizator]

    Defense e o zona special gandita pentru afaceri , din punct de vedere urbanistic si arhitectural. Este creat de-a lungul unei axe care leaga Arcul Defense vizual de Arcul de triumf, au fost gandite niste bulevarde, niste gabarite pentru spatiul de promenada dintre cladiri etc etc...
    Ce e la Aurel Vlaicu e pe sistemul ciupercilor dupa ploaie. Planurile urbanistice se modifica dupa interesul fiecarui investitor, se construieste haotic, strazile sunt neadecvate... in stil bucurestean evident.
    • +3 (3 voturi)    
      Sistematizare se cheama (Joi, 15 noiembrie 2012, 14:48)

      Berzelius [utilizator] i-a raspuns lui mircearh

      Si la francezi a facut-o (sistematizarea) unu pe care-l cheama Haussmann, pe la 1850 si ceva. La Bucale insa... o fac toti primarii de dupa Lovilutie incoace, pe carpite...
  • 0 (10 voturi)    
    Kitsch (Joi, 15 noiembrie 2012, 14:03)

    giigi [utilizator]

    La Defense = kitsch. Are tot atata treaba cu Parisul cat are si Casa Poporului cu Bucurestiul.
    • +2 (2 voturi)    
      mie mi s-a parut (Joi, 15 noiembrie 2012, 17:11)

      dj [utilizator] i-a raspuns lui giigi

      ca e facuta cu cap si se incadreaza frumos in stilul orasului. Dar, chestie de gust.
    • 0 (2 voturi)    
      asa este (Vineri, 16 noiembrie 2012, 1:12)

      I [utilizator] i-a raspuns lui giigi

      La Defense e ce au inteles francezii din New York. Adica nimic. Au facut niste "zgarie nori" doar asa ca sa aiba si ei, iar strazile sunt mai incurcate ca intr-un oras medieval.

      Ce sa-i faci, s-au lasat si ei pacaliti de moda si s-au ales cu un kitch stralucitor.
  • +4 (4 voturi)    
    La Defense ,vise ,vise (Joi, 15 noiembrie 2012, 19:52)

    andreesanu [utilizator]

    Nu avem leac in maerie de exagerari de vise fara suport de comparatii ridicole.
    S-a facut un bloc turn il vrem comparat cu...,nici nu exista un al 2lea ca deja vedem un cartier.
    De la mahalaua de la Bucuresti la cartierul francez La Defense e cale de la cer la pamint,nu mai visati ,nu mai debitati prostii treziti-va din starea asta de idioti.


Abonare la comentarii cu RSS

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by