Sondaj: 6 din 10 români nu intenționează să se vaccineze împotriva COVID-19

de Alina Neagu     HotNews.ro
Joi, 14 octombrie 2021, 10:05 Actualitate | Sanatate


Vaccinare impotriva COVID-19
Foto: CNCAV
​6 din 10 români nu intenționează să se vaccineze împotriva COVID-19, aceste persoane provenind în special din rândul tinerilor cu vârste cuprinse între 16-24 ani (un procent de 68%), arată un sondaj realizat de Reveal Marketing Research la începutul lunii octombrie. Intenția de vaccinare - 40% - e totuși mai mare față de ianuarie 2021, când un alt sondaj realizat de Reveal Marketing Research a arătat că doar 36% dintre români erau ferm hotărâți să se vaccineze.

Cine sunt românii care s-au vaccinat și de ce au ales să o facă


Românii care au ales să se vaccineze declară că au făcut acest lucru pentru că nu vor să se îmbolnăvească (64%).

Dintre toate segmentele, repondenții cu vârsta peste 55 de ani s-au vaccinat în cel mai mare procent (70%), motivul invocat pentru aceasta fiind vârsta. Din punct de vedere al educației, cei care s-au vaccinat pentru a evita îmbolnăvirea sunt în proporție de 66% din mediul rural.

Al doilea motiv pentru care românii au ales să se vaccineze este dorința de a-i proteja pe ceilalți – 60% dintre repondenți au menționat această opțiune. Dintre aceștia, repondenții cu vârsta cuprinsă între 35 – 44 de ani se arată cei mai atenți față de cei din jurul lor – 70%.

Dorința de a-și relua activitățile normale – socializarea în condiții normale, călătoriile și mersul în vacanțe – constituie alt motiv important care i-a determinat pe români să se vaccineze. 53% dintre români au menționat acest motiv.

Alte motive selectate de repondenți în ceea ce privește motivația de a se vaccina sunt: dorința de a se simți relaxați și liniștiți – menționată de 5 din 10 români (50%); posibilitatea de a-și vizita părinții fără teamă – o treime dintre români (32%) și călătoriile în străinătate – 28%.

Mulți români preferă "să se imunizeze" prin alte metode


57% dintre femeile intervievate declară că nu vor să se vaccineze din cauza reacțiilor adverse.

Mulți români sunt de părere că "este mai bine să te imunizezi" prin alte metode decât prin vaccinare.

Incertitudinea românilor planează asupra eficienței (46%), siguranței (58%) și reacțiilor adverse (53%) asociate vaccinului: "Mi-e teamă de reacțiile adverse"/"Nu cred în eficiența lui"/"Nu cred că este testat suficient".

Intenția de vaccinare - 40% - e totuși mai mare față de ianuarie 2021, când Reveal Marketing Research a realizat un studiu care a arătat că doar 36% dintre români erau ferm hotărâți să se vaccineze.

De asemenea, afirmații de genul "Prefer metodele de protecție – masca, evitarea spațiilor aglomerate" și respectiv "Am avut deja coronavirus" au fost agreate de peste 10% din populație (în special de către persoanele cu vârsta cuprinsă între 24 și 34 de ani, precum și de către cei cu venit mare – 40%). Pe de altă parte, 2 din 10 români rezonează cu aceste afirmații – în special cei proveniți din mediul rural.

Studiul Reveal Marketing Research a fost realizat pe baza a 1.012 interviuri CAWI (colectare online), pe un eșantion reprezentativ la nivel național urban+rural, 18+, online users. Perioada de colectare: 6-10.10.2021. Studiul a fost finanțat și dezvoltat exclusiv de către Reveal Marketing Research și nu implică punctul de vedere al guvernului sau al unor companii farmaceutice.











Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















7169 vizualizari

  • +19 (55 voturi)    
    okay, alegera lor (Joi, 14 octombrie 2021, 10:09)

    cristi_an [utilizator]

    Acum, datoria morala a politicienilor e sa dea o lege prin care nevaccinatii au prioritate mai mica la spitalizare ATI comparativ cu cei vaccinati si cu alte boli. Nu poti sa fii cu ea in fund si cu sufletul in rai! Asta e ticalosie!
    • -3 (25 voturi)    
      Nu se poate - Constitutia Romaniei (Joi, 14 octombrie 2021, 11:25)

      cinevatus [utilizator] i-a raspuns lui cristi_an

      Constitutia Romaniei

      Art. 16 – Egalitatea în drepturi

      (1) Cetăţenii sunt egali în faţa legii şi a autorităţilor publice, fără privilegii şi fără discriminări.
      • +4 (14 voturi)    
        Privilegiul de a Muri! (Joi, 14 octombrie 2021, 12:20)

        deTerminator [utilizator] i-a raspuns lui cinevatus

        Din Prostie
        • -2 (12 voturi)    
          Nu este asa (Joi, 14 octombrie 2021, 12:53)

          Publius Covidius Naso [utilizator] i-a raspuns lui deTerminator

          Cei care mor fac o alegere in ceea ce priveste modul in care traiesc. Privilegiul este acela de a-ti putea folosi propria minte. Cu consecintele pozitive sau negative ce decurg din asta.

          Este mult mai grav sa decida unul pentru tine ce e bine pentru tine decat sa mori din propria prostie.
          • -2 (12 voturi)    
            iti pierzi timpul cu prostanacii (Joi, 14 octombrie 2021, 13:36)

            c2 [utilizator] i-a raspuns lui Publius Covidius Naso

            dar sunt de acord cu tine:

            Este mult mai grav sa decida unul pentru tine ce e bine pentru tine decat sa mori din propria prostie.
          • -3 (5 voturi)    
            AHA (Joi, 14 octombrie 2021, 13:39)

            deTerminator [utilizator] i-a raspuns lui Publius Covidius Naso

            Acum m-ai lamurit!
      • +3 (13 voturi)    
        Si? (Joi, 14 octombrie 2021, 12:26)

        bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui cinevatus

        Fata de ce legi sau autoritati publice nu sunt egali?

        Aici e vorba de asigurarea asistentei medicale cu prioritateacelor persoane care inteleg sa se protejeze impotriva covid. Locurile in spitale sunt limitate, si mi se pare corect ca cei care au ales sa se protejeze pe ei si sa-i protejeze si pe ceilalti prin vaccinare, sai aiba prioritate la asistenta medicala.
        • -1 (11 voturi)    
          Intrebare (Joi, 14 octombrie 2021, 12:55)

          Publius Covidius Naso [utilizator] i-a raspuns lui bogdan1477

          Daca port masca pt filtrare chimica pe strada intru la "Aici e vorba de asigurarea asistentei medicale cu prioritateacelor persoane care inteleg sa se protejeze impotriva covid."?

          Cat despre reflexivul "se" exact la asta se refera: la individ. Nu la comunitate.
          • +1 (1 vot)    
            da si nu (Vineri, 15 octombrie 2021, 10:07)

            bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui Publius Covidius Naso

            Daca porti masca pe strada ai o oarece protectie, dar sanse sa te infectezi tot ai. Si e si greu de cuantificat cine poarta masca si cine nu. Dar spre deosebire de masca, vaccinul asigura o protectie net superioara si la infectare si la perioada in care esti cazuri grave.
      • +1 (9 voturi)    
        ART 34 (Joi, 14 octombrie 2021, 12:47)

        naenae [utilizator] i-a raspuns lui cinevatus

        Dar trebuie sa citesti si ART 34 pentru a pune lucrurile in context:

        (2) Statul este obligat să ia măsuri pentru asigurarea igienei şi a sănătăţii publice.
        (3) Organizarea asistenţei medicale şi a sistemului de asigurări sociale pentru boală, accidente, maternitate şi recuperare, controlul exercitării profesiilor medicale şi a activităţilor paramedicale, precum şi alte măsuri de protecţie a sănătăţii fizice şi mentale a persoanei se stabilesc potrivit legii.
        • 0 (12 voturi)    
          Statul (Joi, 14 octombrie 2021, 12:55)

          Publius Covidius Naso [utilizator] i-a raspuns lui naenae

          Pentru moment a aratat de nenumarate ori ca e incapabil sa faca punctul 2. Asadar statul nu isi respecta nici macar propriile obligatii.
          • 0 (8 voturi)    
            bineinteles (Joi, 14 octombrie 2021, 14:56)

            naenae [utilizator] i-a raspuns lui Publius Covidius Naso

            dar si obligativitatea vaccinarii, tot masura de sanatate publica e si nu e contrara constitutiei
          • +2 (4 voturi)    
            Hahaha (Joi, 14 octombrie 2021, 17:32)

            JustinCase [utilizator] i-a raspuns lui Publius Covidius Naso

            Voi, ca cetateni ati demonstrat ca sunteti incapabili, ca daca erati capabili Romania nu era ultima tara din Europa la aproape orice.
            Si nu uita, statul sunteti voi, incapabililor.
      • 0 (4 voturi)    
        Egali in fata mortii (Joi, 14 octombrie 2021, 21:36)

        AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui cinevatus

        Numai ca acolo nu mai sunt chiar egali iar pe Aia cu Coasa o cam doare la basca de Constitutie si rade 90% nevaccinati!
        PS- - scrie in fata legii. Sau vrei sa spui ca legea care spune ca pentru o functie oarecare ai nevoie de studii superioare il discrimineaza pe ala cu 8 clase?
    • -9 (19 voturi)    
      Dar in acest caz (Joi, 14 octombrie 2021, 11:39)

      Publius Covidius Naso [utilizator] i-a raspuns lui cristi_an

      Le restitui din salariu ceea ce reprezinta contributia la sanatate, proportionat cu scaderea de prioritate. Adica daca au nevoie de ceva si nu au prioritate, nici nu le iei bani cu aceeasi prioritate.
      • +4 (14 voturi)    
        Dubla masura (Joi, 14 octombrie 2021, 11:49)

        leinad79 [utilizator] i-a raspuns lui Publius Covidius Naso

        Ok, atunci explicati-mi care sunt drepturile prin constitutie ale unui pacient care s-a vaccinat, a respectat indicatiile doctorului si acum are nevoie de spitalizare dar nu are loc pentru ca altii "au preferat sa se imunizeze altfel, impotriva indicatiilor doctorilor".
      • +1 (9 voturi)    
        Prin alte țări (Joi, 14 octombrie 2021, 12:09)

        Shaolin [utilizator] i-a raspuns lui Publius Covidius Naso

        plătești asigurarea medicală în funcție de riscul la care ești supus. În Romannistan merge și așa. Suportă restul fraierilor riscul tău.
        • +1 (11 voturi)    
          De acord (Joi, 14 octombrie 2021, 12:56)

          Publius Covidius Naso [utilizator] i-a raspuns lui Shaolin

          Insa modifica legea in acest sens si evident o aplici incepand cu data la care este promulgata. Nu poti face asta retroactiv si nici pe baza a ceea ce iti imaginezi tu. Ce nu e scris in lege nu exista, indiferent ca e sau nu logic.
  • +9 (31 voturi)    
    nu este nici o suparare (Joi, 14 octombrie 2021, 10:23)

    kostake [utilizator]

    Excat cum am mai spus: aceasta criza este al lor . De aceea ar fi de recomandat ca mas media sa o lase mai domol, din cind in cind sa apara cite o strigare gen"" vaccinati-va''. In plus interdictii pentru nevaccinati ca nu cumva sa raspindeasca si la cei nevacinati acest teribilvirus. In rest, lasa-i sa stea pe culoare la spitale. Sincer. nu mai am nici o empatie pentru acesti oameni, dar in acelasi timp le respect optiunea
  • +16 (40 voturi)    
    unu' cate unu' (Joi, 14 octombrie 2021, 10:23)

    KronosTM [utilizator]

    Si uite-asa dispare usor usor electoratul AUR si PSD ...
    • -3 (23 voturi)    
      Cat hate.. (Joi, 14 octombrie 2021, 11:20)

      cinevatus [utilizator] i-a raspuns lui KronosTM

      Ba fratilor.. atat hate si dispret pentru alti romani cu alte alegeri este in tara asta.. Numai ca au decis diferit de voi.
      Faza tare e ca cei care posteaza astfel de comentarii josnice, in public nu ar avea tupeul sa zica asa ceva.
      • +2 (16 voturi)    
        Las-o că măcăne (Joi, 14 octombrie 2021, 11:51)

        war4peace [utilizator] i-a raspuns lui cinevatus

        Atâta o dați înainte cu „alegerea”, când nici nu e o chestiune de „alegere”.
        „Aleg” să mănânc ciorbă de văcuță în loc de supă de pui, aici da, pot să spun că e o alegere bazată pe preferințe personale.
        Vaccinarea împotriva unei boli care umple spitalele și afectează întreaga lume nu mai e o chestiune de „alegere” sau „preferințe personale”, pentru că nu afectează un singur individ, ci pe toată lumea. Iar aici, binele tuturor oamenilor e mult mai important decât opțiunea idioată a unei persoane.
      • +3 (13 voturi)    
        Intelegi gresit (Joi, 14 octombrie 2021, 11:52)

        leinad79 [utilizator] i-a raspuns lui cinevatus

        Daca decizia lor nu ne-ar fi afectat pe toti, atunci nu ar fi fost nicio problema.Cum ar fi daca 70% din soferi ar decide sa conduca bauti? Cat hate si dispret pot sa am pentru cei care nu au facut altceva decat ca au decis diferit fata de mine?
      • +2 (14 voturi)    
        Alegere (Joi, 14 octombrie 2021, 11:52)

        emilm [utilizator] i-a raspuns lui cinevatus

        Trebuie sa intelegi ca alegerea ta ii afecteaza si pe ceilalti. Libertatea nu este absoluta; libertatea ta se termina acolo unde incepe libertatea celuilalt. Nu sustin parerile extremiste, nici de o parte, nici de cealalta, insa trebuie sa intelegem ca suntem in aceeasi barca si trebuie actionat pentru a nu se rasturna.
        • -1 (11 voturi)    
          Ce alegeri in viata (Joi, 14 octombrie 2021, 12:57)

          Publius Covidius Naso [utilizator] i-a raspuns lui emilm

          Nu ii afecteaza pe ceilalti?

          Chiar si cand mananci o punga de cipsuri, vanzatorul va trebui sa completeze locul gol cu alta punga.
          • 0 (10 voturi)    
            Libertate (Joi, 14 octombrie 2021, 14:23)

            emilm [utilizator] i-a raspuns lui Publius Covidius Naso

            Ori n-ai inteles or te faci ca nu intelegi: e vorba de libertatea ta care se termina acolo unde incepe libertatea altuia. E principiul de baza la democratiei. Bine, noi am luat doar partea cu libertatea, nu am mai citit si restul, ca de obicei!
      • 0 (12 voturi)    
        Disprețul (Joi, 14 octombrie 2021, 12:14)

        Shaolin [utilizator] i-a raspuns lui cinevatus

        este la AURolacii și cei ce-i cred și ce nu se vaccinează pentru a-și proteja semenii. Dacă ți-ar fi murit cineva drag din cauza COVID n-o mai ardeai împotriva hateului.
      • +1 (9 voturi)    
        pai... (Joi, 14 octombrie 2021, 12:29)

        bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui cinevatus

        ... si alegerea lor de a nu se vaccina duce la umplerea spitalelor, afectarea industriei de entertainment (si chiar a economiei in general), duce la moartea unor persoane vulnerabile care au ghinionul ca sistemul lor imunitar sa nu reactioneze la vaccin, duce la inchideri de scoli, etc, etc.
      • +2 (8 voturi)    
        Ca şi cum ai spune (Joi, 14 octombrie 2021, 15:29)

        bumble-bee [utilizator] i-a raspuns lui cinevatus

        că cine conduce sub influenţă nu ar trebui să păţească nimic, că e alegerea lui nu? Nevaccinat îi pui şi pe alţii în pericol. acolo e buba. Dacă tu vrei să bei să fumezi, să te dai cu capu de pereţi de fun, e alegerea ta. Dar problema e când îi impactează şi pe ceilalţi alegerea.
      • 0 (0 voturi)    
        Te inseli (Vineri, 15 octombrie 2021, 10:18)

        nscandal [utilizator] i-a raspuns lui cinevatus

        Hate si dispret pentru alti romani au anti-vaccinistii si conspirationistii, carora nu le pasa ca pot sa ii infecteze pe altii mai vulnerabili decit ei, deci acestia sint cei josnici. KronosTM doar constata un adevar.
  • +11 (33 voturi)    
    hai sa ne mai curatam o data (Joi, 14 octombrie 2021, 10:34)

    MhT [utilizator]

    eu zic ca e ok ca e imunizare naturala, mai curatam societatea de mentalitati care respira aerul degeaba
    • -2 (14 voturi)    
      ... (Joi, 14 octombrie 2021, 10:52)

      mahnit [utilizator] i-a raspuns lui MhT

      crezi ca esti scutit de la ,,curatare,,?
    • -1 (19 voturi)    
      "Respira aerul degeaba" sau "curatam societatea" (Joi, 14 octombrie 2021, 11:23)

      cinevatus [utilizator] i-a raspuns lui MhT

      Esti cuminte la cap omule? Asta e gandire pur comunisto-nazista.

      Aici te exprimi liber in spatele unui username anonim. Ma gandesc cu oroare cati nu gandesc ca tine si nu se exprima public dintre politicieni.

      Daca asta nu e gandire pur nazista, nu stiu ce e.

      Invata respectul pentru diferenta de opinie si libera alegere a celorlalti!
  • +2 (12 voturi)    
    There goes another myth (Joi, 14 octombrie 2021, 10:37)

    sentenced [utilizator]

    "Din punct de vedere al educației, cei care s-au vaccinat pentru a evita îmbolnăvirea sunt în proporție de 66% din mediul rural".
    • -4 (4 voturi)    
      Citeste tot si inceraca sa intelegi (Joi, 14 octombrie 2021, 11:55)

      emilm [utilizator] i-a raspuns lui sentenced

      "Al doilea motiv pentru care românii au ales să se vaccineze este dorința de a-i proteja pe ceilalți – 60% dintre repondenți au menționat această opțiune. Dintre aceștia, repondenții cu vârsta cuprinsă între 35 – 44 de ani se arată cei mai atenți față de cei din jurul lor – 70%."
    • -5 (5 voturi)    
      nu e niciun mit (Joi, 14 octombrie 2021, 12:12)

      levierul [utilizator] i-a raspuns lui sentenced

      educatie rural vs urban. Nu a zis nimeni ca la tara traiesc toti prostii si in orase geniile.
  • +4 (14 voturi)    
    Problema (Joi, 14 octombrie 2021, 10:46)

    Gotal [utilizator]

    Problema pe care o vad eu este urmatoarea: in caz de accident sa zicem rutier, un om nu ar avea/nu are acces la ATI de "desteptii" astia, care ocupa paturile din sectiile de ATI. In rest, cinic privind situatia, creste IQ-ul mediu al Romaniei.
    • -2 (10 voturi)    
      Desteptii de la ATI (Joi, 14 octombrie 2021, 12:12)

      Publius Covidius Naso [utilizator] i-a raspuns lui Gotal

      Platesc exact aceleasi asigurari de sanatate si au aceleasi drepturi de a fi tratati cand sunt bolnavi cu omul dat de tine in exemplu.

      In plus, daca celor fara vaccin le spui ca daca ar fi facut vaccinul nu s-ar mai fi imbolnavit, la fel si omul tau daca ar fi fost mai prudent si mai atent nu ar fi facut accident. Iar daca spui ca nu a avut de ales ca nu avea ce face si ca vina e a unui tert, nu uita ca cei care au contractat infectia au luat-o tot de la un tert, nu au produs-o la kukta in bucataria proprie.
  • +4 (6 voturi)    
    .. (Joi, 14 octombrie 2021, 10:50)

    mahnit [utilizator]

    Fiecare pasare pe limba ei piere(proverb romanesc)
    • +1 (5 voturi)    
      Pasarea si pasarile (Joi, 14 octombrie 2021, 11:56)

      emilm [utilizator] i-a raspuns lui mahnit

      Problema apare atunci cand si alte pasari mor pe limba pasarii initiale...
  • +4 (14 voturi)    
    ! (Joi, 14 octombrie 2021, 11:01)

    tudorr [utilizator]

    Cam asta e raportul de oameni educati si cat de cat normali vs manelisti analfabeti!
    • +1 (3 voturi)    
      A fost nevoie (Joi, 14 octombrie 2021, 17:43)

      JustinCase [utilizator] i-a raspuns lui tudorr

      A fost nevoie de o Pandemie pentru a se vedea cu ochiul liber din cel fel de societate este compusa tara asta, deoarece inainte de asta studiile sociologice nu relatau acest fapt evident, ca majoritatea vietuitoarelor mioritice sufera de diverse forme de retard mintal, deoarece nu era politically correct.
      Acest trist fapt se oglindeste de altfel si in rezultatele de la vot, in fiecare ciclu electoral.
      Este nevoie de cateva generatii pentru a da o sansa materialului genetic dacic sa evolueze. Cei care nu ati plecat inca faceti-o acum, daca mai vreti sa aveti o sansa de a trai o viata intr-o societate normala.
  • +4 (4 voturi)    
    Ce populatie tanara avem (Joi, 14 octombrie 2021, 11:06)

    gigiduru_ [utilizator]

    Adica ~40% (.6 * .68) din populatie are intre 16 si 24 ani.
    Bravo Reveal Marketing Research, keep up the good work!
  • +9 (9 voturi)    
    puterea exemplului: (Joi, 14 octombrie 2021, 11:06)

    lambda [utilizator]

    Citez din articol: "Din punct de vedere al educației, cei care s-au vaccinat pentru a evita îmbolnăvirea sunt în proporție de 66% din mediul rural." Stai: cum? Ce idei insinuati/promovati? N-ar strica intai niste educatie in randul jurnalistilor.
  • -2 (12 voturi)    
    valul 5,6,.... (Joi, 14 octombrie 2021, 11:08)

    mike_the_hunter [utilizator]

    Si uite asa o sa mai vina valul 5 ,6,...Putem sa ne imunizam in doua feluri ...prin vaccin sau boala pana atingem pragul de 70%. Deci vor mai fi valuri 5,6,7...
    In Italia si Franta oamenii au fost fortati sa se vaccineze...nici macar in cladirea in care lucrezi nu poti intra fara pasaport verde....

    Aici...nu are nimeni curaj sa formeze un guvern stabil, dar sa ia astfel de masuri....
    • 0 (8 voturi)    
      Toate valurile au venit (Joi, 14 octombrie 2021, 13:46)

      GNG [utilizator] i-a raspuns lui mike_the_hunter

      ... de la Vest spre Est. Daca o sa apara un val 5 tot in tarile din Vest o sa apara, acolo este forfota mult mai mare ca in Romania. Dar tarile acelea anunta vaccinarea aproape totala a populatiei. Cum o sa mai recunoasca un nou val? Pe cine or sa dea vina? Sa asteptam si sa urmarim desfasurarea evenimentelor. Un val nou nu o sa apara in Estul Europei decat daca se "arunca" in aceasta zona o tulpina/varianta noua. Este problema de ADN, in vest predominant este cel al populatiei germanica, in este este zin zona centrala a Asiei, de acolo se presupune ca au venit slavii...
      • +2 (8 voturi)    
        Val vs. tsunami (Joi, 14 octombrie 2021, 14:26)

        emilm [utilizator] i-a raspuns lui GNG

        Problema e marimea valului: pleaca din Vest ca o mica unda si ajunge in Est ca un tsunami. Motivele le stim cu totii: 80% vs. 30%
  • 0 (14 voturi)    
    Cei cu venituri mari (teoretic și mai deștepți) (Joi, 14 octombrie 2021, 11:09)

    hsl [utilizator]

    sunt cei care își analizează logic nevoile și resping ideea vaccinării (pentru a fi vaccinat).
    Ceea ce contrazice părerea unei majorități care, în baza unor presupuneri subiective și viciate de lipsa logicii, afirmă contrariul (vezi și câteva din comentarii).
    • +1 (9 voturi)    
      Daca analizezi logic... (Joi, 14 octombrie 2021, 12:45)

      taro [utilizator] i-a raspuns lui hsl

      si nu vrei sa te vaccinezi nu esti atat de destept cat te crezi. Efectul Dunning-Kruger...
      • -2 (8 voturi)    
        sunt curios sa aflu (Joi, 14 octombrie 2021, 13:56)

        GNG [utilizator] i-a raspuns lui taro

        ... din ce surse te informezi si ce te face sa crezi ca acele surse spun adevarul? In ziua de astazi toti isi apara interesul, buni samariteni nu mai exista, de mult au disparut. Reclama este sufletul comertului si cea mai mare reclama o face media, peste tot in lume. Acum intreb, cumperi un produs care isi face reclama agresiv sau cumperi un produs care nu isi face reclama? Care este mai bun? Cumperi un produs ptr ca cineva te forteaza sa-l iei sau cumperi un produs dupa ce studiezi cat de cat ce face si cum face? Cumperi un produs imedia ce a aparut sau astepti cateva luni sa vezi ce defecte de proiectare/fabricatie sunt semnalate? Cumperi un produs pe proprie raspundere sau cumperi un produs care are asigurata o garantie cat mai lunga in timp? Dar daca produsul iti poate afecta in timp sanatatea? Cine crezi ca isi pune astfel de intrebari, cel care a aprofundat ceea ce a citit sau cel care a trecut repede prin carti?
      • 0 (6 voturi)    
        Logic = obiectiv = studii (Joi, 14 octombrie 2021, 14:50)

        hsl [utilizator] i-a raspuns lui taro

        Știm astăzi că pentru persoanele tinere, sănătoase (cu analize la zi), aflate într-o formă fizică excelentă (viață activă), cu un nivel material satisfăcător (pot accesa la nevoie servicii sanitare - private sau publice - din orice țară UE), fără riscuri de natură genetică riscul de îmbolnăvire simptomatică cu boli generate de virusuri transmise pe calea aerului este nul (iar riscul de deces nici nu poate fi luat în considerație).
        Știm că organismul acestor persoane nu multiplică, deci nu transmit, particule virale.

        Am întrebat de mai multe ori care ar fi motivele pentru care milioane de indivizi ca mine - care facem parte din categoria celor de mai sus - ar trebui să ne vaccinăm împotriva bolii produse de un virus care pe noi nu ne prea afectează și pe care nu îl prea putem transmite; dacă știi răspunsul, te rog să mi-l dai și mie, pentru că nimeni nu a reușit să-mi dea un singur motiv de ordin medical în acest sens.

        Eu mă consider cea mai nepricepută persoană pe care o cunosc, de aceea am prostul obicei să nu cred nicio informație care nu poate fi probată.
        • 0 (4 voturi)    
          Cum stii ca nu ai "riscuri de natura genetica"? (Joi, 14 octombrie 2021, 16:55)

          Denulu [utilizator] i-a raspuns lui hsl

          In rest, ai dreptate.

          Faptul ca esti tanar nu iti reduce riscul la 0, dar chiar daca ajungi la spital si ATI-ul e plin, medicii n-o sa stea prea mult pe gand sa te bage in fata unuia batran, in ideea ca tu ai mai multe sanse. Felicitari pentru decizia ta de a fi tanar!
          • 0 (2 voturi)    
            Pentru că obișnuim să ne testăm (Joi, 14 octombrie 2021, 21:58)

            hsl [utilizator] i-a raspuns lui Denulu

            Știu exact situația mea medicală și știu de ce a suferit fiecare dintre ascendenții mei și care au fost cauzele pentru care au ajuns acolo, pentru că eu sunt cel care are numere de telefon la care răspunde cineva atunci când oricare din ei are nevoie de ceva.

            Eu mi-am calculat riscurile cu foarte mare precizie și știu că sunt la un nivel pe care mi-l pot asuma și sub care mie vaccinurile nu mi-l pot coborî, deci ce alt motiv - tot de natură medicală - aș avea să mă vaccinez?
  • +9 (11 voturi)    
    mda (Joi, 14 octombrie 2021, 11:21)

    SoulSearcher [utilizator]

    e ok... e selectie naturala...

    eu m-am vaccinat ca nu vreau sa ajung in SPITALELE ROMANESTI

    de virus nu imi este teama, au mai fost si vor mai fi din aceasta categorie... e normal

    dar ideea sa ajung intr-un spital infect din Romania ma sperie mai mult ca orice
  • +2 (10 voturi)    
    6 din 10 romani nu vor vaccin... (Joi, 14 octombrie 2021, 11:52)

    taro [utilizator]

    Interesant ca tot cam 50-60% sunt analfabeti functionali care nu au inteles nimic despre covid sau de ce e necesara vaccinarea.

    Dar tu nu faci parte din gramada cu prosti, ai inteles cei cu vaccinul si cu covid si ai decis sa nu te vaccinezi.

    Daca ai inteles explica la o cunostinta de ce trebuie sa astepti cam doua saptamani pana isi face efectul vaccinul sau diferentele dintre cele doua tipuri de vaccin pentru covid.

    Sau poate nu ai inteles nimic..
    • +2 (4 voturi)    
      Nu au inteles (Joi, 14 octombrie 2021, 17:47)

      JustinCase [utilizator] i-a raspuns lui taro

      Nu au inteles nimic despe multe, nu doar despre Covid, ca despre ala oricum sunt convinsi ca nu exista sau ca se trateaza cu Paracetamol.
  • +1 (7 voturi)    
    ... (Joi, 14 octombrie 2021, 11:53)

    HerrMess [utilizator]

    "în 2006 față de 2000, procentul de elevi în vârstă de 15 ani care sunt analfabeți funcțional a crescut de la 41,3% la 53,5%"
  • 0 (8 voturi)    
    Romania anului 2040 (Joi, 14 octombrie 2021, 12:13)

    levierul [utilizator]

    generatia urmatoare va avea mai putini parinti prosti
  • -1 (13 voturi)    
    cazul nostru (Joi, 14 octombrie 2021, 12:40)

    dintosu [utilizator]

    Suntem o familie extinsa de 10 persoane din care 1 sg vaccinat. Care sunt motivele noastre? Principalele doua motive sunt efectele adverse posibile si dezvoltarea neetica a acestor vaccinuri. Prefer sa mor, si eu si copiii mei, decat sa traim pe seama unor fiinte fara aparare, ucise si exploatate cu sange rece. In plus, am facut toti covid in iulie. Intamplator, toti forme usoare, in special copiii (4 copii). Nu ma tem daca am face iarasi... Mancare sanatoasa, suplimente cu vitamine, forma fizica buna, voie buna, astea cred ca fac diferenta. Si o constiinta curata.
  • +1 (7 voturi)    
    Asta e succesul campaniei de "sensibilizare"! (Joi, 14 octombrie 2021, 13:49)

    Luk [utilizator]

    De la 30% impotriva vaccinului am ajuns la 60% impotriva dupa 18 luni de campanie imbecila si odioasa.
    Cei care dau vina pe analfabetismul functional au probabil impresia ca analfabetii sunt doar la partea de consumatori de promovare si nu si la celalalt capat: STATUL!

    Sa vina cineva si sa sutina ca 60% dintre romani sunt "sosoci" si o sa-i spun cine-i "sosoc", de fapt.

    O tara de analfabeti nevrozati si mandri.
    • 0 (6 voturi)    
      Statul (Joi, 14 octombrie 2021, 14:30)

      emilm [utilizator] i-a raspuns lui Luk

      Nu e neaparat vina campaniei ci a lipsei de educatie a multora si a intelegerii gresite a conceptului de libertate, care nu e absoluta. Statul este vinovatul principal nu pentru campania proasta pro-vaccinare, cat mai ales pentru neimplicarea in educarea maselor, de 30 de ani incoace. Aici trebuie sa cautam adevarata problema, imho.
  • +2 (10 voturi)    
    16-24 ani (un procent de 68%) (Joi, 14 octombrie 2021, 14:44)

    Mihail. [utilizator]

    Tineri retrograzi, ce sa mai vorbim.
    Probabil nu vor sa-si faca nici operatie de schimbare de sex, si considera ca-i ceva anormal ca dimineata sa te simti femeie, iar la prnaz barbat. Mentalitate de Ev Mediu. Sincer, nu ma asteptam...


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by