"În cazul în care vă întrebați dacă am ajuns în situația Italiei". Imagine din Spitalul Sf. Pantelimon cu un pacient COVID care nu a mai prins pat liber

de Alina Neagu     HotNews.ro
Duminică, 10 octombrie 2021, 21:17 Actualitate | Sanatate


Spitalul Sf. Pantelimon
Foto: Dr. Fiorella Mitoiu
Un pacient COVID-19 care nu a mai prins pat liber la Spitalul Sf. Pantelimon din București primește totuși îngrijiri într-un pat improvizat pe podea, între paturile altor pacienți, în Unitatea de Primiri Urgențe a spitalului. Imaginea a fost publicată duminică seară de medicul Fiorella Mitoiu, șefa Unității de Primiri Urgențe a Spitalului Sf. Pantelimon, cu mesajul "în caz că vă întrebați dacă am ajuns în situația Italiei…".


"În caz că vă întrebați dacă am ajuns în situația Italiei…diferența e că atunci populația stătea închisă în case și se susțineau reciproc cântând, românii... sunt daci." - este mesajul dr. Fiorella Mitoiu, medic șef al Unității de Primiri Urgențe de la Spitalul Sf. Pantelimon.

Imaginea se repetă zilele acestea în multe spitale din România, unde mulți pacienți COVID-19 nu mai prind un pat liber și sunt tratați direct pe holurile spitalelor sau în ambulanțe, în curtea unităților medicale.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















17988 vizualizari

  • +17 (27 voturi)    
    Lol (Duminică, 10 octombrie 2021, 21:27)

    mitg [utilizator]

    Italia este totusi o tara bogata cu destule posibilitati sa mobilizeze resurse chiar si in situatii exceptionale.

    Noi nu vom ajunge ca Italia, asta e chiar o semantica perversa.
    • +15 (29 voturi)    
      Ai dreptate, nu vom ajunge ca Italia (Duminică, 10 octombrie 2021, 22:02)

      George1000 [utilizator] i-a raspuns lui mitg

      Ai dreptate, nu vom ajunge ca Italia. VOM AJUNGE CA INDIA
  • +17 (27 voturi)    
    Cat de trist... (Duminică, 10 octombrie 2021, 21:29)

    UnOarecare [utilizator]

    Cat de adevarat...
  • +45 (53 voturi)    
    pai .. (Duminică, 10 octombrie 2021, 21:30)

    vangall [utilizator]

    pai nu am ajuns ca-n Italia. Atunci se murea pe bune, oameni cu zile, eram socati de ce se intimpla, nu existau solutii; dar acum se cam moare din prostie. Atunci nu exista vaccin, acum exista - iar populatia responsabila este vaccinata, si la noi si la italieni.
    • +12 (26 voturi)    
      CORECT, (Duminică, 10 octombrie 2021, 22:04)

      George1000 [utilizator] i-a raspuns lui vangall

      corect, diferenta e ca prostia in ro e cam 70% in timp ce in italia e 10%
    • +12 (22 voturi)    
      Cu o diferenta. (Duminică, 10 octombrie 2021, 22:08)

      gmb72 [utilizator] i-a raspuns lui vangall

      In Italia, s-au vaccinat 80% din populatia tarii cu varsta peste 12 ani. In Romania, cam 30%.
      Si da, ai zis bine: populatia RESPONSABILA. Cam asta e proportia...
  • +16 (28 voturi)    
    Vaccinare humanum est ! (Duminică, 10 octombrie 2021, 21:35)

    Ritzi Pitzi [utilizator]

    Nu vrei, inseamna ca nu intelegi...
  • -6 (18 voturi)    
    Suspect: România e pe locul I în lume la morți/mil (Duminică, 10 octombrie 2021, 21:37)

    Rower [utilizator]

    Dintre statele cu peste 600 mii locuitori, România este pe locul I în lume cu 92 morti Covid-19 pe mil. locuitori în ultima saptamana iar Bulgaria pe II cu 90. Țări ca India și Pakistanul nu au decat 1 mort/mil în ultima saptamana. Ce minuni s-au petrecut acolo?
    Statele Unite inregistreaza 31 iar Rusia 44.

    Ce se intampla în România și Bulgaria? Pare ca aceste două state au total alte criterii de raportare a morților de Covid-19. Nu cumva cei cu comorbidități, adica aproape toti, nu sunt declarați de majoritatea statelor din lume sau, pur si simplu, se minte puternic, dările de seama privind decesele neavand nici o legătură cu realitatea cu mici excepții ca România, Bulgaria, US sau Rusia.

    Vezi: https://www.worldometers.info/coronavirus/weekly-trends/#weekly_table
    • +6 (10 voturi)    
      Sau mai probabil (Luni, 11 octombrie 2021, 2:53)

      mitg [utilizator] i-a raspuns lui Rower

      La noi se intersecteaza suficienta bruma de civilizatie si organizatie birocratica care permite colectarea de statistici pe bune cu prostia omeneasca.
  • 0 (10 voturi)    
    e diferenta intre atunci si acum (Duminică, 10 octombrie 2021, 21:46)

    Wheelwright [utilizator]

    Acum mor unii oameni in varsta care si la cea mai banala gripa se duceau pentru ca s-a sfarsitul rezervorul de viata din trupurile lor imbatranite (unii din acestia fiind vaccinati) si mai mor cei care sunt mandrii ca sunt impotriva sistemului, ca nu au devenit antele 5G si de astia ne scapa Doamne Doamne si e spre binele acestei tari.
    PS. Ati publicat fotografia alb-negru (sunt convins ca aparatul cu care s-a facut fotografia a inregistrat-o color), doar sa para mai socant. Mica manipulare jurnalistica.
  • +12 (24 voturi)    
    Tot mai putini daci liberi... (Duminică, 10 octombrie 2021, 22:55)

    Kojote [utilizator]

    ... dupa negarea realitatii si fuga de vaccin ca de dracu'!
    Sa vezi, ca ramanem fara daci!
  • +12 (12 voturi)    
    Vaccinare (Duminică, 10 octombrie 2021, 23:01)

    Dimitrios [utilizator]

    Am citit o multime de comentarii si am constatat ca lumea nu intelege ce se intampla si fiecare face afirmatii dupa cum il taie capul:
    - Vaccinul nu este un medicament; medicamente antivirale nu exista
    - Vaccinul este doar un imunostimulator; el informeaza organismul care este dusmanul impotriva caruia trebuie sa creeze anicorpi.
    - Si vaccinatii si nevaccinatii se infecteaza la fel si transmit boala la fel; diferenta este ca in timp ce nevaccinatii nu mai au loc in spitale, vaccinatii fac forme usoare care de regula nu necesita spitalizare si se trateaza ca o gripa.
    - Vaccinul nu produce efecte de genul celor vehiculate pe retelele de socializare si chiar mass-media: sterilitate, control de la distanta, crestere de solzi sau alte idiotenii de acest gen; exista si cazuri in care vaccinul nu este eficient, dar statistic sunt foarte rare si depind de organismul fiecaruia.
    - Se confirma ca virusul este un produs de laborator cu scop militar.
    - Se confirma ca singura modalitate de a iesi din situtia asta e sa se realizeze un grad de vaccinare de cel putin 80%, sa se respecte masurile de distantare si cele de protectie sanitara; nu vor dispare imbolnavirile, dar nu vor mai muri oameni.
    • +4 (4 voturi)    
      aproape corect (Luni, 11 octombrie 2021, 12:38)

      hollow [utilizator] i-a raspuns lui Dimitrios

      Ca principiu, nu agreez amestecul de lucruri adevarate cu dezinformare, dar o sa presupun ca intentia a fost buna, asa ca o sa-mi permit sa corectez cateva neadevaruri:

      "- Se confirma ca virusul este un produs de laborator cu scop militar."
      Nu e absolut nimic "confirmat" si nici o dovada in directia asta, ca sa nu mai vorbim ca n-are absolut nici un sens pentru nimeni sa faci o asemenea tampenie al carei evolutii e atat de dificil de prezis. SE SUSPECTEAZA ca ar putea fi cazul ca un virus din cele care erau studiate in laboratorul din Wuhan sa fi scapat din neglijenta, dar, din nou, din dovezi indirecte, precum analiza numarului de mutatii ale virusului la pacienti apropiati si indepartati ca timp, calea naturala pare a fi mult mai plauzibila.

      "- Vaccinul nu este un medicament; medicamente antivirale nu exista"

      Prima parte corecta, a doua falsa. Exista medicamente antivirale de foarte multa vreme, dar mecanismul de actiune e diferit si mai lent fata de cel al antibioticelor sau antifungicelor, de pilda, fiindca doar blocheaza inmultirea virusilor, nu ii omoara direct.

      "Si vaccinatii si nevaccinatii se infecteaza la fel si transmit boala la fel;"

      Nu se poate spune asta cu certitudine. De fapt, opusul e mult mai probabil, in sensul ca cineva care a facut de curand boala sau vaccinul are un numar mare de anticorpi care nu numai ca protejeaza de boala grava, dar si blocheaza mult mai eficient virusii, astfel ca se inmultesc mult mai putin sau chiar deloc in organism si deci incarcatura virala transmisa e mult mai mica (sau deloc, din nou).
  • -11 (17 voturi)    
    un pacient care nu a prins pat liber (Duminică, 10 octombrie 2021, 23:46)

    di livio [utilizator]

    ghinion, trebuia să vină mai devreme, cînd era pat liber...io n-am mai prins loc liber la RMN, era ocupat pe tri luni, geaba am plătit asigurări de sănătate 40 de ani...medicii eroi mi-au zis să merg la privat dacă mă grăbesc, fusei și plătii și la medicii eroi privați...ghinion
  • -6 (12 voturi)    
    Trist sa vezi atat de multi aruncatori (Duminică, 10 octombrie 2021, 23:57)

    KMiraj [utilizator]

    de rahat. Da, tu intelectualule care te feliciti ca frica de moarte te-a facut sa te vaccinezi rapid. Daca ar fi fost capacitatea ta de a intelege contextul, problema si stiinta , cel mai probabil ai fi convins si tu cel putin 5 daci.

    Om nu se poate convinge singur! O sa ramana in bucla lui coformatabila (Soros, Gates, cipuri, daci etc) daca o informatie noua, credibila si prezentata intr-un mod facil nu il face sa se razgandeasca.

    Asa ca cinste tie citorule, care esti mai bun decat dacul. Dar rusine noua, tuturor, ca am fost atat de trufasi ca nu am gasit o cale de comunicare pe intelesul fiecarei tipologii "romanesti".

    Principalii vinovati sunt liderii politici, dar mare parte din drama o sa o deconteti tot TU, intelectualule!
  • +8 (16 voturi)    
    suntem cu mult peste Italia (Luni, 11 octombrie 2021, 0:39)

    mike_the_hunter [utilizator]

    In Italia populatia este vaccinata in proportie de 80 la suta.Statul italian ,da , a fortat populatia sa se vaccineze ...de saptamana viitoare nu poti intra in cladirea unde lucrezi fara pasaport verde. Poti sta acasa fara bani o vreme, nu mai ai servici, si apoi cine te va angaja fara sa fii vacinat?
    Asta trebuia sa faca si Romania cand a vazut ca lumea nu se mai vaccineaza. Dar noi nu avem politicieni in stare sa ia astfel de decizii de frica ca nu mai sunt votati si pierd toate avenatjele pe care le au....si sunt multe.

    Va mai spun ceva, cunosc ATI de la Sfantul Pantelimon, acum 7 ani am ajuns acolo in coma din cauza unei gripe luata din avion, un sars probabil, si medicii de acolo mi-au salvat viata.Multumesc, si le multumesc si facandu-mi vaccinurile atunci cand a trebuit , in primavara.


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by