Asociațiile de pacienți protestează vehement față de închiderea spitalelor: Suntem condamnați la moarte

de Alina Neagu     HotNews.ro
Marţi, 5 octombrie 2021, 12:23 Actualitate | Sanatate


Radu Ganescu, presedintele COPAC
Foto: AGERPRES
Coaliția Organizațiilor Pacienților cu Afecțiuni Cronice, cea mai mare asociație de pacienți din România, este "revoltată" de decizia autorităților de a bloca internarea bolnavilor cronici în spitale. COPAC atrage atenția că unii dintre pacienți vor plăti cu viața, în timp ce, în cazul altora, statul va plăti ulterior de 2-3 ori mai mult pentru a le trata complicațiile și cere autorităților să revină asupra deciziei privind închiderea spitalelor, timp de 30 de zile, pentru non-urgențe, să găsească alte soluții pentru bolnavii de COVID și să nu pună în pericol viața pacienților cronici.

"Chiar dacă ei poate nu sunt o urgență majoră, vor deveni cât de curând dacă nu au acces la îngrijiri medicale și monitorizare", avertizează reprezentanții COPAC, care spun că mulți pacienți vor plăti cu viața.

"Pacienții cronici au nevoie de tratament. Acum, nu după trecerea pandemiei", subliniază reprezentanții Coaliției Organizațiilor Pacienților cu Afecțiuni Cronice. Ei amintesc că "88% dintre pacienții tratați cu cancer au decedat în 2020, potrivit unor date și declarații oficiale și 25% dintre pacienții cu boli cardiovasculare nu au mers deloc la medic, potrivit unui studiu COPAC".

"Mi se pare o lipsă de responsabilitate din partea autorităților să închidem din nou spitalele pentru pacienții cronici. Pandemia nu va pleca așa ușor, iar pacienții cronici vor plăti, unii chiar cu viața. În plus și statul va plăti de 2-3 ori mai mult pentru a le trata ulterior complicațiile. La aproape doi ani de la începerea pandemiei, noi găsim aceeași soluție ca la început să închidem spitalele, în condițiile în care acum este demonstrat ce decizie nocivă a fost", a declarat Radu Gănescu, președintele Coaliției Organizațiilor Pacienților cu Afecțiuni Cronice din România.

"Fără investigații și tratament adecvat, în câteva săptămâni se ajunge la deces"


Și asociațiile pacienților cu HIV-SIDA protestează vehement cu privire la ordinul anunțat de autorități de a bloca internarea in spitale a pacienților care nu sunt urgențe majore, în cazul acesta pacienții cu HIV.

Uniunea Naţională a Organizaţiilor Persoanelor Afectate de HIV/SIDA (UNOPA) solicită autorităților să revină asupra deciziei, atrăgând atenția că pacienții cu HIV au nevoie uneori de internare imediată, chiar daca nu pot fi încadrați în categoria urgențe majore: "Fără investigații și tratament adecvat atunci când apar problemele, în câteva săptămâni ajung la deces."

Spitalele publice suspendă, pentru 30 de zile, internările și operațiile care nu sunt urgențe, a anunțat luni seară șeful Departamentului pentru Situații de Urgență, Raed Arafat. El a precizat că această măsură este luată din cauza crizei COVID.

"Suntem nevoiți să emitem un ordin pe 30 de zile care prevede ca managerii unităților publice cu paturi să dispună suspendarea internărilor pentru operații și alte tratamente care nu reprezintă urgență", a anunțat Raed Arafat.

Arafat a precizat că aceste măsuri nu se aplică pacienților oncologici, celor care fac dializă, gravidelor și urgențelor.


Citește și:














Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















1818 vizualizari

  • +6 (8 voturi)    
    Criminalii (Marţi, 5 octombrie 2021, 12:26)

    Ochii_pe_voi [utilizator]

    La puscarie
  • -5 (13 voturi)    
    mda... (Marţi, 5 octombrie 2021, 12:32)

    vangall [utilizator]

    nu era mai simpu sa va vaccinati? da, noi nu.... ca ne descurcam si asa... acum descurcati-va....
  • +1 (13 voturi)    
    Evident (Marţi, 5 octombrie 2021, 12:33)

    iSteal [utilizator]

    Vaccinatii bolnavi sunt condamnati pentru a le asigura tratamentul nevaccinatilor de COVID.

    ABSURD, discriminatoriu si criminal!
  • +6 (10 voturi)    
    Sunt absolut de acord cu ei (Marţi, 5 octombrie 2021, 12:37)

    Milka Man [utilizator]

    Nu exista nici o logica in blocarea internarilor in toate spitalele! Dintr-o data doar bolnavii Covid sunt importanti? Aceasta hotarare ar trebui atacata la CCR pentru ca incalca dreptul la asistenta medicala. Incredibil cati prosti ne conduc de 30 ani. Toti cetatenii romani, contributori la asigurarile de sanatate au dreptul la asistenta medicala din partea statului. TOTI! Nu doar cei bolnavi de COVID! Bine ca azi scapam de Catu macar...
  • +5 (5 voturi)    
    MPC (Marţi, 5 octombrie 2021, 12:42)

    of of [utilizator]

    De ce nu s-a activat mecanismul de protecție civilă și pentru spitale? Ne e rușine că nu ne descurcăm cu spitalele din România? Iar „avem de toate”??
  • -3 (9 voturi)    
    Decizia e cat se poate de clara (Marţi, 5 octombrie 2021, 12:43)

    Cataleya [utilizator]

    "Este clar precizat că aceste măsuri nu se aplică pacienților oncologici, celor care fac dializă, gravidelor și urgențelor."
    Ce n-au inteles oare astia de la "COPAC"

    Analize, teste, tratamente se vor face in continuare, doar ca in cazul in care nu este vb de urgente, nu se mai fac internari , iar operatiile se reprogrameaza.
    Cine decide asta?
    Nu Arafat, nici Guvernul, nici primarul.
    Aceste decizii le iau medicii curanti.
    Daca medicul curant al fiecarui pacient ii spune acestuia, du-te linistit acasa, ca nu ai nevoie de internare, iar operatia o putem amana fara probleme, pacientul ar trebui sa se bucure.
    Adica ar trebui sa fie mai linistit, decat daca medicul i-ar spune ca e grav, trebuie internat si operat de urgenta.
    Ma rog, daca pacientul nu are incredere in medicul lui..asta e.
    In schimb, astia de la "Copac" trebuie sa-si justifice si ei, cumva, existenta"
    • -1 (3 voturi)    
      Specialistul iti spune (Marţi, 5 octombrie 2021, 17:53)

      Milka Man [utilizator] i-a raspuns lui Cataleya

      Numarul de operatii sau internari este redus cu 90%, tu nu esti urgenta, te trec pe lista de asteptare si daca nu dai coltul pana iti vine randul, te operam...
  • +3 (9 voturi)    
    Protesteaza acum? (Marţi, 5 octombrie 2021, 13:06)

    taro [utilizator]

    Cand e vorba de comentat ca-n Romania nu e ca-n Europa de Vest toti sunt buni la protestat. Daca trebuie sa faca ceva...pauza.

    Cand a vandut guvernul vaccinurile sa nu se strice "in frigider" ca nimeni nu mergea la vaccin nu au protestat.

    In tarile sarace nici macar nu au vaccin, la noi e gratis si tot nu merg sa-si faca vaccin.

    Ce a facut asociatia asta ca sa promoveze vaccinarea si sa nu ajungem cu spitale pline?
    • -2 (4 voturi)    
      Gresesti! (Marţi, 5 octombrie 2021, 17:57)

      Milka Man [utilizator] i-a raspuns lui taro

      Era obligatia stricta a Guvernului si Parlamentului si a clasei politice sa promoveze vaccinarea. In alte tari, vaccinarea a avut succes pentru ca a existat consens politic si pentru ca oamenii sunt mai educati si bine informati. La noi, daca dai drumul la TV, pe un post e Sosoaca, pe celalalt Catu...COPAC se ocupa strict de pacientii cronici, nu se ocupa de atributiile institutiilor statului.
      • +1 (3 voturi)    
        Obligatia stricta a guvernului? (Marţi, 5 octombrie 2021, 18:43)

        taro [utilizator] i-a raspuns lui Milka Man

        si restul stau cu mainile in san sau mananca semite, nu?

        Guvernul a platit factura, au facut cabinete unde sa te vacciniezi si vaccinul e gratis! Au mai dat si "ceva" pe deasupra. Ce naiba are consensul politic cu vaccinarea?

        La noi e plin la televizuine de Sosoci si anti-vaxers. Ai vazut pe asta de la COPAC sa zica ceva de vaccinare?
        • 0 (0 voturi)    
          Consens politic (Miercuri, 6 octombrie 2021, 1:10)

          Milka Man [utilizator] i-a raspuns lui taro

          inseamna ca nici un partid politic parlamentar nu face propaganda impotriva vaccinarii, ca in Danemarca de exemplu. Se cearta in continuare pe temele politice traditionale, dar in fata COVID, sunt unanimi si voteaza cu larga majoritate toate masurile. Asta da incredere populatiei. La noi nu e deloc asa, deci nu exista consens politic. Sper ca ai inteles de data asta....
  • +1 (5 voturi)    
    Deruta si incompetenta din mintea guvernantilor... (Marţi, 5 octombrie 2021, 13:22)

    un_moftangiu [utilizator]

    ... s-au vazut acum. Toata vara nu au facut nimic sa pregateasca sistemul sanitar pentru valul 4 sau pentru testarea sistematica in scoli. Fara nici o viziune, fara nici o strategie, fara nici cea mai mica urma de rigurozitate. Un intreg sistem blocat de mi-se-rupe-de-ceilalti-dar-acum-dati-mi-un-pat-si-niste-oxige-ca-e-dreptul-meu. Nimeni nu a avut curajul sa puna piciorul in prag. Nu avem barbati politici in parlament ci nuste prezervative fleoscaite!
  • +1 (7 voturi)    
    adevarul e asa (Marţi, 5 octombrie 2021, 14:03)

    relax1 [utilizator]

    1. Pandemia se invinge printr-un efort comun, adica nu se poate ca unii sa respecte restrictiile si ceilalti nu.
    2. Toti pacientii/bolnavii sunt egali in fata legii si mai mult statul este obligat sa asigure sanatatea acestora.
    3. Faptul ca spitalele sunt sufocate de pacienti COVID asta nu inseamana ca nu trebuie facute operatii dar nici invers...Cine spune ca statul este singurul vinovat nu are dreptate...faptul ca nu te-ai vaccinat inseamna ca ai contribuit la starea de fapt
    4. Valul 4 se stia ca vine, demult chiar...a veni in fiecare tara era clar ca vine si la noi...singura pregatire pe care a facut-o statul a fost asigurarea de vaccinuri...faptul ca populatia nu s-a vaccinat e alta problema.
    5. Vina nu o are numai statul sau numai cei care nu respecta restrictiile sau numai cei care nu s-au vaccinat...vina este a tuturor...degeaba tipa acum unii la altii...cand nu se respectau restriciile asociatiile de pacienti nu tipau...cand nu se vaccina lumea, asociatiile de pancienti nu tipau
    • +1 (3 voturi)    
      Absolut de acord cu tine (Marţi, 5 octombrie 2021, 18:02)

      Milka Man [utilizator] i-a raspuns lui relax1

      Ti-ai luat deja destule minusuri, probabil de la antivaxeri pentru ca "ei stiu mai bine", desi niciodata nu au la baza un studiu sau un argument stiintific. Tarile in care a existat solidaritate si consens politic au o rata mare de vaccinare, iar cei care sunt impotriva isi asuma riscurile. Dupa cum vezi, un numar extrem de mic de oameni ies in strada pentru a zbiera impotriva restrictiilor si e dreptul lor, doar ca sunt minoritari si astfel de manifestatii au existat dintotdeauna pe absolut orice schimbare cu impact social.
  • 0 (0 voturi)    
    tratați cu cancer (Marţi, 5 octombrie 2021, 22:36)

    gurka [utilizator]

    citat din articol...


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by