Guvernul a aprobat, în ședința de astăzi, indicatorii tehnico-economici pentru construirea unui centru pentru tratarea marilor arși în incinta Spitalului Județean de Urgență Târgu Mureș. Potrivit actului normativ, valoarea totală a investiției se va ridica la 295.782.000 de lei, inclusiv TVA, eșalonată pe o perioadă de 3 ani. Interesant este că o Hotărâre de Guvern pentru construirea a 4 centre pentru mari arși - două la București, unul la Timișoara și unul la Târgu Mureș - a fost adoptată încă din anul 2014. Cu toate acestea, România nu are, în prezent, niciun centru pentru mari arși.

Protest dupa incendiul din clubul ColectivFoto: Alex Mihăileanu/ HotNews.ro

La aproape 6 ani de la incendiul din clubul Colectiv, România nu are niciun centru care să îndeplinească condițiile pentru tratarea marilor arși, iar o parte dintre cazurile grave sunt trimise în străinătate.

Clădirea centrului pentru mari arși de la Târgu Mureș ar urma să fie construită în incinta Spitalului Clinic Județean de Urgență Târgu Mureș și va avea subsol, parter, patru etaje plus etaj tehnic.

Proiectul include centrul cu 15 paturi pentru mari arși, blocul operator cu 25 de săli de operație, secția clinică Anestezie și Terapie Intensivă (ATI) cu 44 de paturi, relocare heliport și spații conexe, precum stație de sterilizare, unitate de transfuzii sanguine, morgă, centru de formare, spații tehnice, spații administrative și logistice.

Pe lângă obiectivul principal de a construi Centrul de mari arși în incinta Spitalului Clinic Județean de Urgență Târgu Mureș, investiția mai prevede realizarea unei pasarele pentru conectarea principalelor departamente din spital (UPU, bloc operator, ATI), astfel încât unitatea spitalicească să se încadreze în categoria de Spital Regional de nivel IA.

Finanțarea obiectivului de investiții se va realiza din Acordul de împrumut dintre România și Banca Internațională pentru Reconstrucție și Dezvoltare destinat Proiectului privind reforma sectorului sanitar - îmbunătățirea calității și eficienței sistemului sanitar, de la bugetul de stat prin bugetul Ministerului Sănătății, precum și din alte surse legal constituite, în limita sumelor aprobate anual cu această destinaţie, conform programelor de investiţii publice aprobate potrivit legii, precizează Ministerul Sănătății.