Răzvan Cherecheș: Renunțarea la măști în aer liber ar fi trebuit să se facă doar pentru cei vaccinați

de Alina Neagu     HotNews.ro
Vineri, 14 mai 2021, 13:17 Actualitate | Sanatate


Razvan Chereches
Foto: Captura video
​Renunțarea la purtarea măștii pentru persoanele vaccinate, decizie luată de Centrul pentru Prevenirea și Controlul Bolilor din Statele Unite, este o măsură corectă, în timp ce hotărârea luată în România - renunțarea la măsti în exterior pentru toată lumea - este incorectă, afirmă Răzvan Cherecheș, profesor de Sănătate Publică la Universitatea Babeș-Bolyai din Cluj și fost consilier onorific în Ministerul Sănătății.

"Dacă le dai studenților un test si le dai 10 tuturor, indiferent dacă au învățat 10 ore sau nu au învățat deloc - nimeni nu va mai invata nimic pentru testul urmator", spune Răzvan Cherecheș.

Expertul în sănătate publică acuză faptul că "liderii noștri nu au curajul și responsabilitatea să ia deciziile corecte, sunt prea preocupați să nu se supere oamenii!"

Răzvan Cherecheș este de părere că "relaxarea purtării măștii pentru toți va duce la scăderea ritmului de vaccinare și va induce ideea falsă că lucrurile au revenit la normal."

"Relaxarea regulilor doar pentru cei vaccinați ar fi dus la confirmarea comportamentului responsabil (vaccinarea) și i-ar fi stimulat pe restul să se vaccineze", încheie Răzvan Cherecheș.

Reacția lui Răzvan Cherecheș vine după ce președintele Klaus Iohannis a anunțat ieri că după data de 15 mai se elimină obligativitatea purtatului măștii în aer liber, cu excepția piețelor sau târgurilor, și se renunță la carantina de noapte.







Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















9324 vizualizari

  • -1 (49 voturi)    
    Corect (Vineri, 14 mai 2021, 13:19)

    EuInsumi [utilizator]

    Așa e in SUA!
    • 0 (24 voturi)    
      Si asa ar trebui peste tot (Vineri, 14 mai 2021, 14:38)

      EuConstat [utilizator] i-a raspuns lui EuInsumi

      Si nu este vorba de fanatism sau pedepsirea celor nevaccinati. Dar, chiar daca ne vaccinam, virusul nu dispare. Diferenta este ca, fiind vaccinat, ai mijloacele sa respingi orice asalt al lui asupra organismului tau. Cu alte cuvinte nu te mai imbolnavesti sau cel putin nu mai faci forme grave.
      Separat, chiar si persoanele vaccinate pot fi purtatoare. Asa ca cele nevaccinate, pentru binele lor, ar trebui sa se protejeze in continuare.
    • +11 (13 voturi)    
      Nu exista (Vineri, 14 mai 2021, 18:11)

      blablavertical [utilizator] i-a raspuns lui EuInsumi

      ‘asa e in SUA’. SUA sunt federatie, fiecare stat face cum vrea. CDC nu are nici o putere, doar face recomandari. Sunt state care nu au impus niciodata obligativitatea mastii nici in interior, daramite in aer liber, lasand la latitudinea comitatelor/oraselor, si chiar a business-urilor sa isi ia propriile decizii.
      In schimb, sunt state care au interzis sau sunt in curs de a interzice folosirea vaccinarii pe post de criteriu de acordare/restrangere de drepturi. Cum e si normal, de altfel.
    • +7 (7 voturi)    
      SUA a renunțat de mult la purtat mască (Sâmbătă, 15 mai 2021, 9:54)

      hsl [utilizator] i-a raspuns lui EuInsumi

      în peste jumătate din state; tot în SUA Fauci a recunoscut că efectul acesteia în spațiu deschis este aproape zero.
  • -1 (49 voturi)    
    Corect! (Vineri, 14 mai 2021, 13:22)

    Matrix8086 [utilizator]

    Sunt total de acord, restrictia purtarii mastii trebuie sa se faca doar pentru cei vaccinati. Din pacate guvernantilor le este frica sa ia masuri corecte, dar nepopulare. Si am vazut asta la toti guvernantii de pana acum, nu doar la cei actuali!
    • +3 (27 voturi)    
      Evident (Vineri, 14 mai 2021, 14:45)

      eminunat [utilizator] i-a raspuns lui Matrix8086

      Nu vrei tu sa desenezi si sa decupezi si niste stelute galbene? Sa le pui celor care nu sunt vaccinati? Ca se iasa mai mult in evidenta? 6 colturi maybe?
      • +8 (10 voturi)    
        Ultimile cercetari (Vineri, 14 mai 2021, 18:38)

        adrian88000 [utilizator] i-a raspuns lui eminunat

        arata ca cei ce poarta barba au un risc de infectare mai mare ( serios!). Razvan ar face mai bine sa-si rada barba decat sa vorbeasca prostii !
    • 0 (22 voturi)    
      Doar vaccinatii sa poarte masca: (Vineri, 14 mai 2021, 14:59)

      palatin [utilizator] i-a raspuns lui Matrix8086

      cred ca e o masura logica si de bun simt deoarece chiar Pfizer si Moderna recunosc ca vaccinatii sunt purtatori si raspandaci de covid / proteina spike.
      Dar, desigur, e convenabil sa ofere o propozitie "corecta politic", decat sa spuna ceva corect si logic. Domnul acesta se pregateste de o cariera politica, gen Rafila?
      • +1 (19 voturi)    
        Sosocule, tu stii ce este proteina spike? (Vineri, 14 mai 2021, 16:11)

        Miky60 [utilizator] i-a raspuns lui palatin

        .*.

        Sosocule, citeste ce spun specialistii si autoritatile, nu ce iti spune Sosoaca si propaganda ruseasca si chinezeasca!
        Proteina spike sunt "ventuzele" cu care se sprijina virusul, nu este virusul! Sunt ca rotile de la masina, fara masina. Ele sunt inofensive, ca nu virusul si sunt introduse pentru ca organismul sa stie sa vada cum arata o proteina spike si sa o elimine cand va veni cu virus. E ca si cum ti-ar arata rotile sa stii sa le intepi inainte sa vina o masina pe locul tau de parcare.
        Pai dupa logica ta, toti cei care s-au vaccinat ar fi trebuit sa fie pozitivi, dar nu e asa.

        .*.
    • +2 (4 voturi)    
      pai.. (Vineri, 14 mai 2021, 17:18)

      Mistrelutz [utilizator] i-a raspuns lui Matrix8086

      dupa ce s-au batut cu pumnii in piept si au tipat in gura mare ca NU VOR FI DISCRIMINARI SI CEI VACCINATI NU VOR AVEA BENEFICII IN PLUS..acum ce sa mai zica?
      macar daca taceau din prima..asa..zici una si acum oricum vii cu alta si dai beneficii celor vaccinati..
      deci..eu nu zic nici ca e bine nici ca e rau..dar ma deranjeaza incoerenta si haosul din comunicare.
    • -4 (6 voturi)    
      E punctul tau de vedere. Si e prost. (Vineri, 14 mai 2021, 20:11)

      1anonim [utilizator] i-a raspuns lui Matrix8086

      Nu mai avem nevoie de sosoci si de bitmani. Ne-am lamurit. Iar presedintele SUA anunta masurile corecte medical. Cine le aplica si unde e alta discutie. Deci, pentru romania, in situatia actuala, masura anuntata de Iohanis e ok.
  • +6 (54 voturi)    
    Fanaticii mastii sunt ridicoli. Vor discriminare (Vineri, 14 mai 2021, 13:26)

    Gryphus [utilizator]

    In primul rand NU e normal sa faci o asemenea discriminare intr-o democratie

    in al doilea rand e IMPOSIBIL sa verifici cine e vaccinat si cine NU e vaccinat.

    Alearga politia pe strada dupa oameni sa ii verifice?
    Oamenii astia care vin cu asemenea idei sunt fanatici care nu inteleg nimic din functionarea unei societati
    • -2 (28 voturi)    
      Discriminare? (Vineri, 14 mai 2021, 15:35)

      john-doe [utilizator] i-a raspuns lui Gryphus

      Discriminare e in mintea ta! Atunci cand drepturile majoritatii cetatenilor sunt incalcate de o minoritate sosocista nu exista discriminare! Drepturile individuale ale sosocului se opresc cand incalca drepturile restului cetatenilor!
      • +7 (15 voturi)    
        aberezi (Vineri, 14 mai 2021, 17:00)

        Vasile-Vasile [utilizator] i-a raspuns lui john-doe

        nu iti incalca nimeni nici un drept!
        daca vrei poarta masca toata viata, inclusiv cand dormi.
        ai o fixatie paranoica legata de noul termen sosoci.
        iti amintesc ca oricand, in istorie, au existat oameni cu pareri diferite. si nu au putut fi schimbati!
        te-ai vaccinat stai in banca ta!
        nu te mai gandi sa ii protejezi pe altii, ai facut-o un an si fara nici un folos!
        • -6 (6 voturi)    
          Bre nea Vasile, (Vineri, 14 mai 2021, 23:01)

          holdup [utilizator] i-a raspuns lui Vasile-Vasile

          nu stiu ce a judecat in adanc cel caruia ai raspuns, dar ai dat o rau in bara cu ultima fraza...matale, stiu, esti viteaz haiduc, dar uneori, primeaza interese colective, nu libertatile individuale, repet, uneori cu termene scurte/medii(sa nu crezi ca in USA in timpul ultimului razboi mondial erau aceleasi legi ca acum..si oriunde in lumea democrata) :iar rahatul acesta de 'discriminare' ar feri pe cei nevaccinati in primul rand, tot de cei nevaccinati, dar si de cei vaccinati, daca sunt purtatori ai micii fiare...si, da, cei vaccinati ar trebui putin 'premiati' ca nu mai preseaza sectiile ATI si ca, in sfarsit, economia poate functiona mai normal, cheltuieli mai putine, etc, pt ca de ar fi toti sa judece ca d ta ar fi ca in India sau ca in Bergamo, acu' un an...sa vezi ce enclave de infectie vor fi pe la tara in cateva luni, unde lumea va fi f putin vaccinata, alti decedati mortal gramada si, nu in ultimul rand, masuri ce afecteaza si pe ceilalti...si bani cheltuiti din buzunarele tuturor.
      • +6 (6 voturi)    
        Oamenii în majoritatea covârșitoare sunt sănătoși (Sâmbătă, 15 mai 2021, 9:58)

        hsl [utilizator] i-a raspuns lui john-doe

        a le impune să poarte măști, pentru că „poate” se nimerește câte un infectat printre ei care „poate” se întâmplă să-i transmită unei alte persoane o răceală care „poate” să ducă la o formă gravă de boală sau chiar la deces înseamnă să restrângi abuziv exercitarea de către omul sănătos a drepturilor sale naturale și legale.
  • +8 (26 voturi)    
    aha (Vineri, 14 mai 2021, 13:26)

    asx [utilizator]

    Si ce faci, stai sa-i legitimezi pe toti sa-i cauti de adeverinta?
    Nici acum cand ai o regula simpla unde incalcarea e vizibila de pe luna (anume masca la toti, fara sa ai nevoie de verificari suplimentare ca sa-ti dai seama ca a incalcat legea) nu se aplica...

    Nu poti s-o aplici decat cel mult in interior unde poate sta cineva sa te controleze cand intri (si abia-abia si acolo, a se vedea luarea temperaturii).
  • -4 (22 voturi)    
    Mda (Vineri, 14 mai 2021, 13:28)

    Milka Man [utilizator]

    ritmul de vaccinare va scadea din acest motiv, asta e clar. Pe de alta parte, nu exista nici o modalitate simpla si eficienta pentru a stii daca o persoana care nu poarta masca a fost sau nu vaccinata. Nu ii poti controla pe toti si ar fi si inutil pentru ca si daca esti vaccinat, poti fi purtator. Decizia ministerului de a pastra obligativitatea purtarii mastii in spatiile aglomerate, statiile de autobuz si mijloacele de transport in comun este mult mai logica si de bun simt. Dar inca nu aud nici o vorba despre o strategie de a stimula vaccinarea pentru ca exista un numar foarte mare de romani care nu vor sa se vaccineze din diverse motive, iar relaxarea restrictiilor va creste numarul acestora.
    • -9 (15 voturi)    
      Fara restrictii va creste numarul de vaccinati (Vineri, 14 mai 2021, 15:03)

      palatin [utilizator] i-a raspuns lui Milka Man

      Sunt multi cei care se vor vaccina dupa eliminarea restrictiilor deoarece ei cred ca vor fi in siguranta dupa vaccinare fara sa poarte masca, de frica celor care sunt nevaccinati. Veti vedea. Masura eliminarii mastii este cu bataie lunga si va fi un succes.
    • -2 (22 voturi)    
      oricum scadea (Vineri, 14 mai 2021, 15:14)

      an_drei [utilizator] i-a raspuns lui Milka Man

      Cand scad cazurile, scade si frica de moarte si tredul de vaccinare merge in jos. Apoi scade ca entuziastii deja s-au vaccinat, de acum doar noii convertiti mai merg. Nu cred ca masca la exterior facea vreo diferenta semnificativa. Si acum, cui i frica, se distanteaza.
      Pentru a incuraja vaccinarea trebuie din nou umplut ATI si eventual ceva variante noi care sa afecteze si animalele de companie. Ca pana ce ai o rata de supravietuire de 99.97% e cam greu sa convingi lumea sa isi injecteze un medicament experimental.
      • -2 (12 voturi)    
        Dar e greu de umplut ATI. (Vineri, 14 mai 2021, 16:23)

        Lok [utilizator] i-a raspuns lui an_drei

        Acuma a sfarsit sezonul rece cu infectiile respiratorii comune. Sa nu crezi ca la ATI erau doar Tusitori.
        • +3 (3 voturi)    
          nu cred (Vineri, 14 mai 2021, 17:42)

          an_drei [utilizator] i-a raspuns lui Lok

          Chiar deloc nu cred asta, doar am explicat psihologic cum abordeaza populatia nevoia de vaccinare. Daca suntem intr-o situatie favorabila, oamenii nu se vaccineaza ca si atunci cand totul e sumbru in jur.
          • 0 (0 voturi)    
            Ridicarea restrictiilor e acuma... (Luni, 17 mai 2021, 9:51)

            Lok [utilizator] i-a raspuns lui an_drei

            pentru ca nu mai sunt bani de nu mai circula politia pe strazi decat pe jos. Si oricat ar screme statul, de vaccinat nu mai au pe cine nici de ii platesc, dar nu au cu ce. De vulnerabili au avut grija din cate ne-au transmis. De restul ar fi timpul sa ii ia mai usurel ca politic si electoral au spart fundul sacului.
  • 0 (32 voturi)    
    Corect (Vineri, 14 mai 2021, 13:29)

    Dogul [utilizator]

    Așa este, mai ales că românul verde nu ține cont de aglomerație, nu știe ce-i aia, așa ca iar vom vedea stații de autobuz pline de oameni cu maștile sub genunchi
    • -7 (11 voturi)    
      E vreo problema? (Vineri, 14 mai 2021, 14:45)

      emil bobu [utilizator] i-a raspuns lui Dogul

      Mai scapam de votantii PSD/PNL, ca destepti n-au fost niciodata.
    • 0 (20 voturi)    
      Pai (Vineri, 14 mai 2021, 15:17)

      Vaka [utilizator] i-a raspuns lui Dogul

      cam la ce e buna masca in statia de autobuz de exemplu? Nu a raspuns nimeni la asta pentru ca nu e nimic de raspuns.

      Practic totul este "crowd control". Nu e nici o baza pentru a cere ca masca sa fie purtata la exterior.
    • +7 (7 voturi)    
      daca iti e frica (Vineri, 14 mai 2021, 17:05)

      Vasile-Vasile [utilizator] i-a raspuns lui Dogul

      daca iti e frica fugi, te ascunzi de oameni cum ai facut-o 1 an.
      este calr ca socializarea nu este pentru tine.
      a trecut 1 an te-ai schimbat, la anul deja esti candidat pentru psihiatrie.
      si nu circuli nici cu autobuzul ca e posibil sa mori, nu in accident ci de o infectie cu acest virus mult exagerat.
  • +2 (34 voturi)    
    iar asta? (Vineri, 14 mai 2021, 13:31)

    cmariusalin [utilizator]

    dar alti specialisti nu mai sunt?!!
    • -2 (16 voturi)    
      Mai sunt, dar e abonat :) (Vineri, 14 mai 2021, 15:03)

      palatin [utilizator] i-a raspuns lui cmariusalin

      P.C.R.
    • -13 (15 voturi)    
      eu unul nu am auzit de altul (Vineri, 14 mai 2021, 15:07)

      an_drei [utilizator] i-a raspuns lui cmariusalin

      Chiar daca acum mi se pare ca da cu bata in balta, sincer e sinugra persoana publica din tara asta pe care am auzit-o sa incerce sa comunice eficient. Altii ne citesc decrete militare de pe foi.. cel putin asta s-a obosit sa explice scurt si la obiect de ce si cum, mai o imagine, un interviu, eu personal apreciez faptul ca a reusit sa comunice.
  • -6 (26 voturi)    
    Atentie, vorbeste Primul Epidemiliog al Tarii! (Vineri, 14 mai 2021, 13:38)

    xolv [utilizator]

    medic de profesie!!
    • -1 (15 voturi)    
      Gresit, se scrie epidemilog. (Vineri, 14 mai 2021, 15:04)

      palatin [utilizator] i-a raspuns lui xolv

      :)
  • +13 (39 voturi)    
    lol (Vineri, 14 mai 2021, 13:39)

    sentenced [utilizator]

    Tipu' asta chiar e un fanatic.
    Nu a venit nimeni in ultimul an cu studii care sa arate probabilitatea infectarii in aer liber intre oameni care nu se cunosc intre ei. De fapt, doar Romania, si din ce stiu Italia si Spania, mai au aceasta regula absurda de a purta masca in aer liber indiferent de gradul de aglomerare.
    • -11 (19 voturi)    
      lol de 3 ori! (Vineri, 14 mai 2021, 15:41)

      john-doe [utilizator] i-a raspuns lui sentenced

      Iata cum a evoluat virusul si noi nu stiam! Se infecteaza doar oamenii care se cunosc intre ei, banuiesc ca virusul purtatorului arunca in eter o intrebare catre cei din jur "Ne cunoastem de undeva" si doar in caz de raspuns pozitiv se arunca asupra tintei!
      • +1 (1 vot)    
        Cei care nu se cunosc (Sâmbătă, 15 mai 2021, 20:59)

        dani777 [utilizator] i-a raspuns lui john-doe

        Nu stau de vorba, in general. Cand treci pe langa un om, sau chiar stai alături de el in stație, in tacere, riscul zero. Dar știațicca la asta se refera mai sus, doar ca faceti pe desteptul cu ironii.
  • +2 (32 voturi)    
    ochelari de cal (Vineri, 14 mai 2021, 13:41)

    PentruContra [utilizator]

    Vaccnirea, doar vaccnirea e singura care ne salveaza si doar aia vaccnivati merita sa fie considerati indivizi model pt societate. Sarcasm, desigur. Poate mai sunt si alte posibilitati, dar cu ochelari de cal (de care nu ne dam seama sau ii pastram intentionat) nu o sa vedem.
    • +6 (22 voturi)    
      Evident ca sunt (Vineri, 14 mai 2021, 15:41)

      noi2013 [utilizator] i-a raspuns lui PentruContra

      si alte posibilitati care si-au dovedit utilitatea.... ca de exemplu mancare corecta, aer, soare, suplimente corect luate.

      Sunt milioane de oameni in Romania care nu au luat covid si care nu au stat in globul de sticla de mai bine de un an.... unii chiar si cu ceva boli cronice
  • +12 (38 voturi)    
    Ce spune el ... (Vineri, 14 mai 2021, 13:42)

    Fedora [utilizator]

    ... e ca masca trebuie folosita ca pedeapsa pentru cine nu se vaccineaza. E gresit, e fundamental gresit. Eu sunt de acord cu purtatul mastii daca foloseste practic la micsorarea contaminarii. Ce spune el e ca ar trebui sa fie un fel de simbol (vizibil) obligatoriu de purtat pentru cine nu se vaccineaza, eventual ca sa-i recunoasca / ocoleasca toti... PS: Nu tipati la mine, m-am vaccinat si port masca si cand cobor sa duc gunoiul. Doar ca nu sunt de acord cu abordarile astea extremiste.
  • -3 (23 voturi)    
    Asta chiar e tralala (Vineri, 14 mai 2021, 13:53)

    PowerIon [utilizator]

    Cum deosebesti un vaccinat de unul ne?
    Se apuca cineva pe strada sa te verifice daca ai hartia la tine?
    • +3 (17 voturi)    
      Simplu! (Vineri, 14 mai 2021, 15:43)

      john-doe [utilizator] i-a raspuns lui PowerIon

      Sosocul e unor de recunoscut, pana si un martian il recunoaste dintr-o mie!
  • -4 (22 voturi)    
    Acord, insa... (Vineri, 14 mai 2021, 14:03)

    D.M.A.Gogu [utilizator]

    Da, e rezonabil sa permiti celor vaccinati sa nu mai poarta masca, insa cum ar urma sa fie implementat efectiv acest lucru? Sa zicem, pe strada trece un om fara masca. De unde stii daca e vaccinat sau nu? Va purta certificatul de vaccinare la vedere?

    Oricum, efectul pozitiv al purtarii mastii in aer liber este unul foarte redus, cu exceptia locurilor aglomerate (gen piata). Pana la urma, renuntarea la aceasta masura, cel putin in zonele neaglomerate, nu cred ca va avea un impact semnificativ.
  • +12 (24 voturi)    
    Dăm premii pentru vaccinare sau ne protejăm? (Vineri, 14 mai 2021, 14:05)

    bilbofil [utilizator]

    Eficacitatea maximă a măștii este pentru a preveni transmiterea bolli de la cel care poartă mască la cel care nu poartă.

    Mai mult, măștile, dacă nu sînt medicale și perfect aplicate (cazul general în cazul persoanelor fără pregătire medicală) nu asigură decît o oprire limitată a aerosolilor care poartă virusul. Ajută statistic, pe numere mari, dar nu decisiv în cazuri individuale. Avantajul acum este că a venit vara și mediul din aer liber este mult mai vitreg pentru virusurile în suspensie, ceea ce înseamnă că mult mai puține virusuri ajung active („vii”) la cealaltă persoană. Evident, riscul nu scade pentru persoanele care vorbesc aproape una de alta sau care stau împreună la umbră, într-o terasă semi-închisă.


    A, dacă vrem să dăm premii pentru conformism și pentru gîndire necritică, atunci într-adevăr doar vaccinații „merită” renunțarea la mască.
  • -10 (34 voturi)    
    Corect ! (Vineri, 14 mai 2021, 14:07)

    BuzzBuzzard [utilizator]

    Relaxarea trebuie facuta doar pentru cei vaccinati sau cu anticorpi solizi ! Asa , nimeni nu se mai vaccineaza si nimeni nu se mai protejeaza ! In 3 saptamani va fi dezastru !
    • +3 (21 voturi)    
      Extraveral, se gaseste in farmacii (Vineri, 14 mai 2021, 15:07)

      palatin [utilizator] i-a raspuns lui BuzzBuzzard

      Sau, daca preferi naturiste, ia valeriana.
      Te vei calma sigur.
  • +6 (32 voturi)    
    Argument "stiintific" (Vineri, 14 mai 2021, 14:11)

    IoPaNet [utilizator]

    "Dacă le dai studenților un test si le dai 10 tuturor, indiferent dacă au învățat 10 ore sau nu au învățat deloc - nimeni nu va mai invata nimic pentru testul urmator"

    Asta da argument stiintific pentru purtarea mastii! Se vad lunile de cercetare intensa, pana la limita colapsului fizic! Hai, acum ca ai terminat acest studiu aprofundat, du-te, odihneste-te si, poate iti faci timp sa te si razi, ca sperii copiii...
    • -5 (9 voturi)    
      vezi mai jos, apoi concluzioneaza (Vineri, 14 mai 2021, 14:58)

      natbl73 [utilizator] i-a raspuns lui IoPaNet

      http://www.cunoastelumea.ro/lectia-despre-socialism-data-de-un-profesor-propriilor-studenti-memorabila/
    • 0 (16 voturi)    
      Argument bun (Vineri, 14 mai 2021, 15:49)

      john-doe [utilizator] i-a raspuns lui IoPaNet

      Argumentul asta era exact pentru mintea ta odihnita, dar pare ca esti prea odihnit ca sa pricepi, adica degeaba bati seaua daca iapa e dusa cu pluta! Colapsul fizic din cauza muncii intenese e de preferat colapsului intelectual dobandit din prea mult "IoPaNet"
      • -3 (11 voturi)    
        Ia mai bine (Vineri, 14 mai 2021, 16:47)

        Vaka [utilizator] i-a raspuns lui john-doe

        citeste articolele lui Mos Barbuta:

        https://scholar.google.com/citations?view_op=search_authors&mauthors=razvan+chereches&hl=en&oi=ao

        mai bine face o baie, se rade ceva decat sa scrie....
        • +1 (3 voturi)    
          Ca bine zici (Vineri, 14 mai 2021, 18:00)

          Luk [utilizator] i-a raspuns lui Vaka

          Am crezut ca-i ceva de capul lui, dar citesc ca nu-i.
  • +11 (33 voturi)    
    Stimulat? (Vineri, 14 mai 2021, 14:14)

    eminunat [utilizator]

    Mai degraba obligat la un comportament “responsabil”. Ca eu gravida in 7 luni de abia asteptam sa ma plimb prin parc cu masca in sf de iunie la +35 C. Este tot ce imi doream. Ca dee nu am un comportament responsabil. Dvs. va vedeti ce tampenii debitati? Din start purtatul mastii in aer liber a fost o imbecilitate. Dar stim ca ce face omul, face si maimuta. Daca in alte tari s-a luat aceasta masura, s-a luat si la noi. Avand impact 0 scaderii cazurilor. Dar nu vreti sa ne linsati de tot? Pe astia care nu ne-am vaccinat. Ca vad ca nu mai conteaza nici criminalii, nici infractorii, nici furturile din bani publici, nu domnule...dusmanul numarul unu al acestei planete acum este omul care nu s-a vaccinat. Pacat ca unii dintre noi nu suntem niste bugetari obositi, ci muncim pe rupte sa platim niste bugetari obositi...de soarta. Pe de alta parte va inteleg psihoza, am inteles ca marea majoritate din cei care au decedat de covid aveau probleme cu greutatea, in plus.....exista sport, dieta si alimentatie sanatoasa. Ca sa mai scadeti din riscuri pana la urmatoarele doze de vaccin.
  • +8 (32 voturi)    
    Corigența la logica (Vineri, 14 mai 2021, 14:22)

    Rolly [utilizator]

    Serios?

    De ce? Fiindcă cei vaccinați sunt știiițific/medical inofensivi (se știe foarte bine că nu sunt), sau pur și simplu fiindcă cei care nu se vaccinează trebuie pedepsiți?

    O întrebare, domnule Cherecheș: obiectivul este să ne vaccinăm, indiferent de evoluția pandemiei, sau să scăpăm de pandemie, vaccinați sau nu?

    P.S.
    Chiar nu sunt antivaccin, dar, efectiv, mesajele astea heirupiste, cu raționeamente simpliste pentru minți simple strică toată campania provaccin.
    • -4 (16 voturi)    
      Asa este, e reductionist pana la penibil. (Vineri, 14 mai 2021, 15:12)

      palatin [utilizator] i-a raspuns lui Rolly

      Poate ca asta si urmareste onor' profu: sa puna bete in roate campaniei de vaccinare.
      Mai stii?
    • 0 (18 voturi)    
      Cum scapam? (Vineri, 14 mai 2021, 15:54)

      john-doe [utilizator] i-a raspuns lui Rolly

      Tragi tare cu logica, dar aici esti corigent cu 2, nu cu 4!
      Scapam stand cu fundul in fotoliu si asteptand neheirupist sa se imunizeze toate lumea in locul nostru sau facand vaccinul ca orice individ responsabil? Inteleg ca iti este frica de ace, dar gandeste-te ca altii au facut razboaie cu gloante si obuze adevarate!
    • -14 (16 voturi)    
      nu, esti un votant AUR (Vineri, 14 mai 2021, 16:36)

      CNBC [utilizator] i-a raspuns lui Rolly

      Mai exact un mincinos. Ai tot felul de "opinii" despre progresism, liberalism si alte lucruri pe care le inveti pe genunchi de pe wikipedia, si acum susti ca esti pro-vaccinare. Imi rezerv dreptul sa nu te cred urmarind comentariile tale pline de "intelepciune". Nu am cum sa cred un sustinator AUR/PSD, nivelul vostru de inteligenta sfideaza insasi notiunea de fiinta umana.
      • 0 (12 voturi)    
        Bahahahau (Vineri, 14 mai 2021, 16:47)

        Rolly [utilizator] i-a raspuns lui CNBC

        „Imi rezerv dreptul sa nu te cred urmarind comentariile tale pline de "intelepciune". Nu am cum sa cred un sustinator AUR/PSD”. O persoană inteligentă analizează un mesaj, detașat, obiectiv, indiferent de persoana care l-a emis. Deci, ghidează-te după mintea ta; e greu, știu.

        „esti un votant AUR Mai exact un mincinos...nivelul vostru de inteligenta sfideaza insasi notiunea de fiinta umana.” Clar, ești un tip foarte simpatic, care nu judecă superficial oamenii.

        Dap, sunt un tip care gândește liber; am opinii și nimeni nu te forțează să le citești, sau să fii de acord cu ele. Discuțiile în contradictoriu sunt frumoase câtă vreme sunt între persoane civilizate, care vin cu contraargumente. Ce zici, te încadrezi? Și da, după maniere și comportament ești un progresist sadea.

        P.S.
        Sunt antiPSD încă de cânt mămica și tăticul tău îl votau pe Iliescu în 90. Nici AUR nu mă încântă cine știe ce.
  • +7 (27 voturi)    
    sau, si mai bine... (Vineri, 14 mai 2021, 14:22)

    maiorulmura [utilizator]

    cine s-a vaccinat sa poarte masca in continuare ca sa arate ca e responsabil!
  • -3 (25 voturi)    
    Evident (Vineri, 14 mai 2021, 14:22)

    imi_pasa_de_romania [utilizator]

    Sunt lucruri elementare, dar interesul a fost permanent sa nu supere lumea. De ce? Pentru ca nu au fost in stare sa faca niste masuri pentru HORECA astfel incat sa nu falimenteze sau sa se inchida atatea, nu au fost in starea sa dea tuturor ajutoarele, dar in schimb lasau deschis la mall-uri, jocuri de noroc si biserici.

    Oricum tupeistii nu purtau masca nici cand trebuia. Daca vine valul 3 real sau 4, aia o sa fim, iar. Mai ales daca ne viziteaza oricare dintre tulpinile adricana sau indiana..
  • +13 (31 voturi)    
    Fugi, bai de-aici !! (Vineri, 14 mai 2021, 14:23)

    MBA [utilizator]

    Acum nici o luna spuneai pe Hotnews ca virusul nu se ia de pe suprafete, ca totul e doar teatru igienic. Si spuneai ca vaccinatii pot in continuare sa raspandeasca virusul.

    Acum spui ca ar trebui purtata masca in continuare doar de nevaccinati. Unde iti e consecventa dom' profesor? Vaccinatii nu mai pot raspandi virusul?
  • +7 (21 voturi)    
    serios (Vineri, 14 mai 2021, 14:24)

    radu103 [utilizator]

    nu cumva sa simtim adierea vantului si a aerului chiar daca nu e nimeni in preajma
  • -1 (13 voturi)    
    Pe ce studii stiintifice se bazeaza domnul? (Vineri, 14 mai 2021, 14:58)

    Tyrion.lann [utilizator]

    In prezent, recomandarea WHO/OMS este de a fi purtata masca in exterior doar daca nu poate fi pastrata distanta de 1 metru.




    In areas where the virus is circulating, masks should be worn when you’re in crowded settings, where you can’t be at least 1 metre from others, and in rooms with poor or unknown ventilation. It’s not always easy to determine the quality of ventilation, which depends on the rate of air change, recirculation and outdoor fresh air.


    When outside, wear a mask if you cannot maintain physical distance from others. Some examples are busy markets, crowded streets and bus stops.


    Deci, conditiile de maine se pliaza exact pe recomandarile OMS/WHO si domnul nu face decat sa raspandeasca recomandari nestiintifice ce pot doar sa creeze stare de panica si nesiguranta in populatie.
  • -1 (15 voturi)    
    vaccinare cu orice pret (Vineri, 14 mai 2021, 15:02)

    an_drei [utilizator]

    Masca la exterior este oricum o masura dubioasa. Combinata cu un sezon cald isi pierde si mai mult din putere.
    Sa zicem totusi ca ar fi unpic de logica in declaratie, dar nu poate fi implementata ca acum nu se va apuca politia sa ceara tuturor certificate de vaccinare.

    Tonul asta ca dam premii cui se vaccineaza e putin cam dubios. Hai sa ne interesam si despre imunitatea celor infectati, poate le dam premii si la aia. Sau despre aia nu discutam ca sunt multi si poate nu se mai vaccineaza? nu ne intereseaza procentul de imunizare? ne intereseaza procentul de vaccinare?
  • +3 (19 voturi)    
    aha (Vineri, 14 mai 2021, 15:19)

    nick1587873340950 [utilizator]

    si tu crezi ca daca "cei prostiti" cred asa ceva, cind tu acum ceva zle ziceai invers si cind cei vaccinati pot raspindii virusul, nu cumva ai dublu standard, iar acuma faci propaganda ascusa la vaccinare cu timpeniile pe care le spui ?
  • -4 (16 voturi)    
    Razvan Chereches e Expert în sănătate publică? (Vineri, 14 mai 2021, 15:27)

    Feroviarul [utilizator]

    Daca da, nu cumva autoritatile au luat aceste masuri de relaxare dupa ce s-au consultat cu diverse structuri, inclusiv cu expertii in sanatate publica ? Ceva nu se leaga...
    • +4 (4 voturi)    
      corect, (Vineri, 14 mai 2021, 17:00)

      nick1587873340950 [utilizator] i-a raspuns lui Feroviarul

      cind totul e din pix, nu orea are cum sa se lege. fiecare zice ce vrea
    • +3 (5 voturi)    
      Da (Vineri, 14 mai 2021, 18:00)

      Luk [utilizator] i-a raspuns lui Feroviarul

      E plina Romania de experti, d-aia suntem fix pe nicaieri.
  • +6 (22 voturi)    
    bineinteles... (Vineri, 14 mai 2021, 15:37)

    Nevermind [utilizator]

    Se putea sa nu mai emita ceva iecspertul de la cluuuuuj?

    Pai duomnu' iecspert, uite ce zice statul roman:

    "Persoanele vaccinate le pot infecta pe cele nevaccinate?
    Obiectivul principal al studiului de faza 3 pentru vaccinul Pfizer/BioNTech, aprobat condiționat în Uniunea Europeană, nu a presupus măsurarea transmisibilității SARS-CoV-2 după vaccinare, ci demonstrarea eficacității pentru prevenirea bolii Covid-19. Date despre măsura în care o persoană vaccinată mai poate transmite virusul urmează a fi generate, colectate și analizate în perioada următoare."

    https://vaccinare-covid.gov.ro/resurse/intrebari-si-raspunsuri/

    Deci producatorii, OMS, EMA, statul roman... toti aia cu n resurse si date, sunt niste agarici pe langa duomnul iecspert in NIMIC.
  • 0 (0 voturi)    
    masura prematura si riscanta (Luni, 17 mai 2021, 17:17)

    Dedalus [utilizator]

    Daca ai masca in exterior, o vei putea pune cand intri intr-un magazin de exemplu.

    Nepurtand masca in exterior, este posibil sa nu o mai iei cu tine si sa vrei totusi sa intri in magazin.

    Mai departe, cred ca toata lumea a vazut ingramadeli de clienti, cu masti puse sau agatate de barbie, in destule magazine.

    Da, lumea crede ca am scapat. Dar am mai "scapat" si anul trecut pe vremea asta.

    Este improbabil sa atingem imunitatea inainte ca noile mutatii ale virusului sa se raspandeasca (probabil la toamna).

    Sunt de aceeasi parere cu Chereches: romanii au perceput masura ca fiind confirmarea depasirii pandemiei.


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by