VIDEO Să mă vaccinez cu Astra Zeneca sau să aștept să fie disponibile Pfizer sau Moderna?

de Alina Neagu     HotNews.ro
Marţi, 23 februarie 2021, 18:10 Actualitate | Sanatate


Razvan Chereches
Foto: Arhiva personala
Oare ar trebui să aștept până când vor fi disponibile în România vaccinurile Pfizer și Moderna sau să mă vaccinez acum cu Astra Zeneca? Este o întrebare aflată pe buzele multor români în această perioadă. "E ca și cum ar trebui să ieșiți afară, la minus 10 grade, și aveți de ales între un costum de schi sau un cojoc și niște izmene. Varianta cealaltă ar fi să ieșiți afară fără niciun fel de haine", explică Răzvan Cherecheș, profesor de sănătate publică Universitatea Babeș-Bolyai din Cluj-Napoca și consilier onorific al medicului Andreea Moldovan, secretar de stat în Ministerul Sănătății.

Explicația completă, într-un video postat de Răzvan Cherecheș pe pagina sa de Facebook:







Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.















.*.


46594 vizualizari

  • -25 (75 voturi)    
    O intrebare aflata pe buzele (Marţi, 23 februarie 2021, 18:20)

    Cripto [utilizator]

    mult mai multor romani este: Sa ma vaccine sau nu?
    Nu este legitim nici moral sa prezentati doar optiunile din articol- se numeste manipulare. Prezinti o realitate ca si cum celalalt(pe care tu il educi- iar discutabil) nu ar mai avea si alte variante.
    • +4 (46 voturi)    
      >>>>> (Marţi, 23 februarie 2021, 19:09)

      chhe [utilizator] i-a raspuns lui Cripto

      Tipul asta e profesor de sanatate publica, nu de psihiatrie.
      • -3 (5 voturi)    
        ...poate! (Miercuri, 24 februarie 2021, 21:06)

        unins [utilizator] i-a raspuns lui chhe

        Dar ceea ce este sigur , este experienta in imunologie, capatata ca Dir. med. SCCentrul de Medicină de Întreprindere SRL; Medic de întreprindere SC Carma SRL5 Corvinilor, Satu Mare, Servicii medicale Sectorul de activitate Producție confecție textile; Membru în Consiliul de Administrație CJAS Satu Mare. Si avem multi astfel de experti...!
  • +1 (45 voturi)    
    puterea exemplului (Marţi, 23 februarie 2021, 18:22)

    scx [utilizator]

    eu propun sa vedem o campanie televizata unde parlamentarii sa dea exemplu: sa se vaccineze cu Astra Zeneca
    • +4 (6 voturi)    
      De cand si pt cine sunt parlamentarii (Miercuri, 24 februarie 2021, 12:14)

      Leo55 [utilizator] i-a raspuns lui scx

      nostri un exemplu de moralitate, ca de asta e vorba in ceea ce spui?
      Nu de alta da l-am vazut pe Barna cu ochelarii cazuti pe jos si mi-am adus aminte de faza lui Ponta cu barca de la inundatii cand oamenii de interventie il carau cu barca cu tot, in brate, unde era apa mai mica, ca intr-o lectica, de ziceai ca era in Bengal, nu in Baragan.
  • +5 (49 voturi)    
    mai bine-mi las barba (Marţi, 23 februarie 2021, 18:33)

    bobo2 [utilizator]

    si ma-nvelesc cu ea
  • -4 (28 voturi)    
    comparatie esuata (Marţi, 23 februarie 2021, 18:33)

    Stefan-cel-Mare [utilizator]

    Cand comparativul vaccinelor de pe WebMD va arata date valabile si in ccazul AstraZenecea, respectiv JJ, atunci voi aplica sfatul domnului Chereches.

    Deocamdata doar vaccinele Moderna si Biontech au date detaliate despre rezultate si posibile efecte negative. La AstraZeneca este totul inca incert.

    https://www.webmd.com/vaccines/covid-19-vaccine/news/20201214/closer-look-at-three-covid-19-vaccines
    • +6 (22 voturi)    
      In Scotia, dupa prima doza (Marţi, 23 februarie 2021, 22:46)

      Valtran [utilizator] i-a raspuns lui Stefan-cel-Mare

      sciencemediacentre.org

      Prof Sheila Bird, Formerly Programme Leader, MRC Biostatistics Unit, University of Cambridge, said

      “For Pfizer/BioNTech, vaccine effectiveness (VE) for reducing COVID-19 hospitalizations peaked at 28-34 days after Dose 1 at 85% (95% CI: 76 to 91); thereafter reduced to 66% (95% CI: 57 to 76) at 35+ days after Dose 1.  Coincidentally, this reduction is precisely the policy-relevant 20% reduction in VE for COVID-19 hospitalizations that the NIHR research-call is framed to detect by means of randomization to interval between 1st and 2nd doses.

      “For the Oxford/AstraZeneca vaccine, which in Scotland was used predominantly in those aged 80+ years and available only since 4 January, VE at 28-34 days after Dose 1 for reducing COVID-19 hospitalizations was estimated at 94% (95% CI: 73 to 99).  The later start means that the current analysis cannot yet estimate Oxford/AstraZeneca’s VE at 35+ days after Dose 1.

      The Herald :

      Data on vaccine effect was gathered between 8 December and 15 February. During this period, 1.14 million vaccines were administered and 21 per cent of the Scottish population had received a first dose based on Scottish Government prioritisation.
      The Pfizer vaccine has been received by some 650,000 people and 490,000 have had the Oxford-AstraZeneca vaccine.
  • 0 (44 voturi)    
    sa mavaccinez cu ceva care protejeaza 40% sau 90%? (Marţi, 23 februarie 2021, 18:37)

    Kivek [utilizator]

    evident ca propaganda vaccinului e disperata si vrea neaparat sa va vaccinati cu AstraZeneca pt ca au dat multi bani pt acele 300 milioane de doze si nu vor sa ramana cu ele in stoc
    • 0 (32 voturi)    
      True (Marţi, 23 februarie 2021, 21:25)

      Socrate2021 [utilizator] i-a raspuns lui Kivek

      Acelasi lucru e valabil si pentru Pfizer. De’aia vaccineaza si pe cei deja imunizati natural, fara nici o logica medicala sau de alt fel; din cate se pare urmeaza sa se propuna vaccinarea nurcilor in polonia si danemarca....
      • -2 (10 voturi)    
        da da :)))) (Miercuri, 24 februarie 2021, 8:19)

        AES [utilizator] i-a raspuns lui Socrate2021

        De aia se vaccineaza israelienii pe capete cu Pfizer, ca au citit comentariul tau!
    • +2 (6 voturi)    
      N-ai inteles (Miercuri, 24 februarie 2021, 12:22)

      bardiCristi [utilizator] i-a raspuns lui Kivek

      Nu e vorba de protectie la a dezvolta boala in general, inclusiv cu forma usoara. Cum nici la gripa nu exista asa ceva. E vorba de protectie la dezvoltarea unei forme grave de boli sau chiar letale. Cum si la gripa, daca esti vaccinat tot e posibil sa ai simptome usoare asa si la COVID. Asta inseamna defapt protectie de 40%. Sunt niste numere aruncat aiurea si lumea nu le intelege. Mai utile erau procentele de protectie la formele grave ale bolii. La Pfizer cat si la moderna sunt undeva la 99%. Tot in jurul acesta va fi si cu AstraZeneca dupa rapel, cel mai probabil, si cu Sputnic si altele ce vor urma. Doar Sinovacul a dat rateuri, 70% la forme grave in Indonezia.
  • +7 (25 voturi)    
    deci (Marţi, 23 februarie 2021, 18:37)

    cmariusalin [utilizator]

    o sa ies afara mai tarziu : )
  • +3 (41 voturi)    
    Variante... (Marţi, 23 februarie 2021, 18:51)

    reiand [utilizator]

    "E ca și cum ar trebui să ieșiți afară, la minus 10 grade, și aveți de ales între un costum de schi sau un cojoc și niște izmene. Varianta cealaltă ar fi să ieșiți afară fără niciun fel de haine"?

    Poate varianta e să mai aștept un pic în casă și să ies îmbrăcat bine decât să mă grăbesc și să ies în izmene... logic, nu?
    • +1 (17 voturi)    
      exact (Marţi, 23 februarie 2021, 19:28)

      cetateana [utilizator] i-a raspuns lui reiand

      .
    • -2 (20 voturi)    
      da si nu (Marţi, 23 februarie 2021, 21:10)

      micul_licurici [utilizator] i-a raspuns lui reiand

      Da, dar e posibil ca sistemul de incalzire al casei sa se defecteze si atunci o sa fie nasol sa nu ai caldura si sa fii dezbracat :). Poate ca e mic riscul da e un risc.

      Oricat de precauti am fi tot e un risc sa intram in contact cu virusul.
      • +3 (7 voturi)    
        ar putea (Miercuri, 24 februarie 2021, 10:11)

        nahir [utilizator] i-a raspuns lui micul_licurici

        sa cada si un meteorit pe casa si s-o faca praf, nu?
  • -7 (13 voturi)    
    Altă comparație decat cea cu cojocul. (Marţi, 23 februarie 2021, 18:57)

    Marionette [utilizator]

    https://www.google.com/search?q=pfizer+moderna+astrazeneca+bodybuilding&client=ms-android-dt-de-revc&prmd=inmv&sxsrf=ALeKk00v081X_1ZIZ78jnayE7OLRRFJilA:1614099358816&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=2ahUKEwjt2KfXvIDvAhVKNewKHeTIAB8Q_AUoAXoECAMQAQ&biw=393&bih=680&dpr=2.75#imgrc=vky8BzTJraeaJM
  • -2 (20 voturi)    
    Corect...daca trebuie sa iesi afara (Marţi, 23 februarie 2021, 19:12)

    cetateana [utilizator]

    .. dar daca nu trebuie sa iesi afara poti sa astepti Pfizer. De ce sa fac acum AstraZeneca si sa-mi aman sansa la un Pfizer pana la sfarsitul anului, in cel mai bun caz, cand ma asteapta o toamna posibil dificila dpdv epidemic si sa nu astept acum 4 luni si sa prind un Pfizer sau altceva mai bun si sa am protectie la toamna si chiar vara?
    Dar e de apreciat ca cei de la Comitetul vaccinarii sunt mult mai rezonabili decat toti propovaduitorii AstraZeneca de pe Internet care nu reusesc sa inteleaga diversele situatii in care se poate afla cineva.
    Deci daca vrei sa te expui acum sau n-ai incotro si trebuie sa te expui acum, da, trebuie sa iei serios in considerare vaccinarea cu AstraZeneca, mai ales daca ai risc crescut.
    • -5 (25 voturi)    
      Din putul gandirii (Marţi, 23 februarie 2021, 21:30)

      Socrate2021 [utilizator] i-a raspuns lui cetateana

      “ ma asteapta o toamna dificila dpdv epidemic”... de unde le scoateti frate?!
    • -3 (5 voturi)    
      E complicat (Miercuri, 24 februarie 2021, 11:13)

      Mihai_P1 [utilizator] i-a raspuns lui cetateana

      Pe scurt: Pfizer - rapel dupa 3 sapt.
      AZ - rapel dupa 1-3 luni
      Deci daca vrei imunizare completa, cu Pfizer o obtii mai repede, cu conditia sa-l ai disponibil. Daca vrei doar partiala, nu e nici o diferenta, cu aceeasi conditie.
  • +9 (19 voturi)    
    Dar daca ai avut covid? (Marţi, 23 februarie 2021, 19:28)

    Parzivall [utilizator]

    Te mai vaccinezi?
    • +2 (12 voturi)    
      Mie personal (Marţi, 23 februarie 2021, 21:07)

      pixel9 [utilizator] i-a raspuns lui Parzivall

      Mi s-a parut ca s-a repetat ceva "asimptomatic" la 7 luni. Poate sunt paranoic. Dar a 2-oa oara nu a fost la fel de usor. M-am izolat de fiecare data.

      Intre timp DOI: 10.3201/eid2703.204543
      Ramane de vazut peste 6-12 luni cum rezista si vaccinurile.
      • -1 (21 voturi)    
        Mdah, curs putin nasul (Marţi, 23 februarie 2021, 22:12)

        Parzivall [utilizator] i-a raspuns lui pixel9

        si parca am transpirat o noapte, mai mult. In rest frectie la picior de lemn, l-am anihilat in doua zile sa spunem. Vaccinul in cat timp anihileaza virusul?
        • -3 (5 voturi)    
          Multumesc (Miercuri, 24 februarie 2021, 2:04)

          pixel9 [utilizator] i-a raspuns lui Parzivall

          Pentru punctul de vedere din experienta personala.

          "In cat timp vaccinul anihileaza virusul", este
          un alt subiect fata de "cat timp sunt protejat".
          Iar varianta 3 se numeste "persoanele vaccinate mai pot transmite virusul?". Si are chiar acum stire separata pe hotnews.
      • +3 (9 voturi)    
        Mai este si studiul din Austria (Miercuri, 24 februarie 2021, 12:08)

        Atoatestiutorul [utilizator] i-a raspuns lui pixel9

        Anticorpii sunt acolo, nu va ingrijorati. Daca nu ar fi ati auzi masivd e reinfectari...ceea c enu se intampla. Oricum, atata timp cat anticorpii naturali nu sutn recunoscuti oficial mi se pare o magarie fara margini.
        • -5 (7 voturi)    
          Trebuie sa fac MEA CULPA... (Miercuri, 24 februarie 2021, 15:02)

          Valtran [utilizator] i-a raspuns lui Atoatestiutorul

          ....cu privire la o postare a mea din urma cu cateva zile : intr-adevar, din documentele prezentate de tine, rezulta ca studiile clinice pentru Pfizer nu sunt terminate.
          Dar asta nu anuleaza SINGURUL lucru important pentru oameni in situatia actuala si anume ca, dupa ce au consultat datele disponibile pentru 40000 oameni, SPECIALISTII de la FDA u considerat ca :
          1) vaccibul este sigur
          2) vaccinul este eficient

          conform Scrisorii de autoruzare din 11.12.2020 :
          "FDA reviewed safety and efficacy data from an ongoing phase 1/2/3 trial in approximately
          44,000 participants randomized 1:1 to receive Pfizer-BioNTech COVID‑19 Vaccine or saline
          control. The trial has enrolled participants 12 years of age and older. FDA’s review has
          considered the safety and effectiveness data as they relate to the request for emergency use
          authorization in individuals 16 years of age and older. FDA’s review of the available safety data
          from 37,586 of the participants 16 years of age and older, who were followed for a median of
          two months after receiving the second dose, did not identify specific safety concerns that would
          preclude issuance of an EUA. FDA’s analysis of the available efficacy data from 36,523
          participants 12 years of age and older without evidence of SARS-CoV-2 infection prior to 7 days
          after dose 2 confirm the vaccine was 95% effective (95% credible interval 90.3, 97.6) in
          preventing COVID-19 occurring at least 7 days after the second dose (with 8 COVID-19 cases in
          the vaccine group compared to 162 COVID-19 cases in the placebo group). Based on these data,
          and review of manufacturing information regarding product quality and consistency, it is
          reasonable to believe that Pfizer-BioNTech COVID‑19 Vaccine may be effective.
          • -6 (8 voturi)    
            ..... (Miercuri, 24 februarie 2021, 15:28)

            Valtran [utilizator] i-a raspuns lui Valtran

            Additionally,
            it is reasonable to conclude, based on the totality of the scientific evidence available, that the
            known and potential benefits of Pfizer-BioNTech COVID‑19 Vaccine outweigh the known and
            potential risks of the vaccine, for the prevention of COVID-19 in individuals 16 years of age and
            older. Finally, on December 10, 2020, the Vaccines and Related Biological Products Advisory
            Committee voted in agreement with this conclusion..
            ===========

            Dupa cum vezi , cei insarcinati cu aprobarea medicamentelor (si a caror competenta TU NU o poti contesta fiindca NU ai, la randul tau, competenta in domeniu) au gasit suficient ce probe le-au fost prezentate.
            Orice altceva, in afara de asta, este chibițăreala.

            P.S. Ce e prostia aia cu anticorpii naturali care nu sunt recunoscuti oficial ? Unde ai vazut tu ca este negata existenta lor ? De la inceputul pandemiei se tot fac studii pentru a determina cat dureaza imunitatea in urma imbolnavirii.
            • +2 (4 voturi)    
              să trăiți (Miercuri, 24 februarie 2021, 18:02)

              di livio [utilizator] i-a raspuns lui Valtran

              domnu Valtran, vă sfădiți cu dv înșivă?...sper că nu, amu în cazu de față forma corectă este „vaccinul este sigur”...da amu în acest context ce părere aveți dv. de vaccinu Gillette?...asta ca să fiu sigur că voi fi cenzurat...altfel, tătă simpatia pt dv. că ne corectați agramaticalitățili
    • +2 (4 voturi)    
      Da (Miercuri, 24 februarie 2021, 6:26)

      intruderul [utilizator] i-a raspuns lui Parzivall

      Dar dupa o luna de zile de la test negativ de chinavirus.Stiu,pentru ca am colegi si programarea la vaccin a fostilor infectati se face dupa o luna de la testul negativ.
    • +2 (10 voturi)    
      Eu ma vaccinez cu prima ocazie (Miercuri, 24 februarie 2021, 11:22)

      Vladf555 [utilizator] i-a raspuns lui Parzivall

      Dupa 6 luni, nivelul de anticorpi mi-a scazut f mult.

      Ma voi vaccina cu AstraZeneca si-mi voi masura iarasi anticorpii.

      As prefera sa fac rapelul la mai mult de 2 luni, pentru ca mi-e clar ca daca dupa boala m-au tinut anticorpii 6 luni, nu are sens sa fac rapelul dupa 2 luni.

      Cel mai probabil daca ai facut boala, dupa o saptamana de la vaccin iti ies anticorpii prin urechi.

      In evitarea formelor severe de boala, vaccinurile au aceiasi eficienta, 100%.
  • 0 (28 voturi)    
    comparatia e gresita (Marţi, 23 februarie 2021, 19:38)

    Djokovic [utilizator]

    Daca iesi afara la -10 grade 100% iti e frig.
    Daca ramai fara vaccin...conform statisticilor ai cam 4% sanse sa iei virusul in urmatorul an (avem sub 800.000 infectati la un an de la debutul viruslui, la o populatie de 20 milioane, deci e de presupus ca in urmatorul an, cat tine efectul vaccinului in varianta superoptimista, vom mai avea vreo 800.000. Asta daca vaccinul e fix degeaba si nu reduce rata de infectare.

    Intre sansa de 100% de a-ti fi frig si sansa de 4% de a te infecta diferenta e uriasa. Daca mai luam in calcul ca vaccinul iti ofera o protectie de 90-95%...scuzati-ma, dar cam asta iti ofera si o masca, pt ca uite, 96% din noi oricum n-am facut in anul asta. Si repet...vaccinul e valabil 1 an in varianta superoptimista.
  • -1 (17 voturi)    
    o barba si o pereche de ochelari (Marţi, 23 februarie 2021, 20:01)

    mmmircea [utilizator]

    editat de moderator. avertisment pentru jigniri
    • 0 (0 voturi)    
      N'apai... (Miercuri, 24 februarie 2021, 23:05)

      dekar [utilizator] i-a raspuns lui mmmircea

      sigur ceva barba...Cu o tzara de propaganda ia si el un banel,acolo...
  • +1 (37 voturi)    
    Dar daca nu ma vaccinez cu nimic? (Marţi, 23 februarie 2021, 20:06)

    Cristian_88 [utilizator]

    Dar daca nu ma vaccinez cu nimic si imi vad in continuare de viata, ce are?
    • +5 (35 voturi)    
      Ce sa abie ? (Marţi, 23 februarie 2021, 21:14)

      micul_licurici [utilizator] i-a raspuns lui Cristian_88

      Ce aibe nimic ? Nimic, Bogdan Stanoevici si altii ca el or astepta si ei sa afle ce se mai intampla pe aici. E posibil sa-l pui tu la curent cu noutatile.

      Merita sa risti ?
      • -1 (11 voturi)    
        Asa si? (Miercuri, 24 februarie 2021, 12:13)

        shobolanul de santina [utilizator] i-a raspuns lui micul_licurici

        Pe tine ce te doare ? Ca e el sanatos si liber? Sau ca nu gandeste ca tine?
        Si daca se infecteaza si moare? Te doare la basca! Tu vrei doar sa ne tii in cusca! Fa-ti vaccinul, poarta masca si lasa-ne pe astia car e nu vrem sa ne vaccinam sa murim linistiti! Termina cu ipocrizia, te doare la doi metri in fata de mine!
        PS: Bogdan Stanoevici n-a murit infectat cu Covid...desteptule!
        • 0 (2 voturi)    
          Gandesti ca esti liber (Joi, 25 februarie 2021, 0:27)

          jijibau [utilizator] i-a raspuns lui shobolanul de santina

          Gandesti ca esti liber daca stai in cotetul propriu, fara contact cu alti oameni. Atat timp ca stam in societate si avem contacte cu alti oameni, viata si sanatatea lor depinde si de ce facem noi, nu e valabila gandirea aia simplista ca sunt eu "liber" si gata.
    • -4 (16 voturi)    
      #metoo (Marţi, 23 februarie 2021, 21:17)

      Socrate2021 [utilizator] i-a raspuns lui Cristian_88

      Nu ma vaccinez si nu port masca.( citat motivational din folclorul digital)
  • -1 (29 voturi)    
    nu e tipul (Marţi, 23 februarie 2021, 20:43)

    Alin Delin [utilizator]

    care viseaza restrictii peste restrictii?
  • -2 (20 voturi)    
    Doar că afară sunt 25 de grade, nu -10 (Marţi, 23 februarie 2021, 20:45)

    hic sunt leones [utilizator]

    Sigur că nu strică să-ți iei un sacou, dacă știi că te plimbi pe la umbră, însă în mod normal - mai ales când stai pe la soare - ești bine și în cămașă.
    • +3 (25 voturi)    
      Nu tu esti cel care.... (Marţi, 23 februarie 2021, 22:52)

      Valtran [utilizator] i-a raspuns lui hic sunt leones

      ..... face masuratorile meteo.
      Tu nu ai pregatirea necesara.
      Asa ca tu afli temperatura de la TV, la fel ca oricare alt om care nu e meteorolog. Iar la TV ti se spune ca e frig si nicidecum 25 de grade.

      Sigur, poti iesi afara imbracat cum vrei tu, atata vreme cat esti decent.
      Indecenta se amendeaza, conform legii.
      • +2 (10 voturi)    
        Eu iau temperatura, ieșind în curte, nu de la TV (Miercuri, 24 februarie 2021, 8:29)

        hic sunt leones [utilizator] i-a raspuns lui Valtran

        Da, eu sunt singurul care poate stabili dacă îmi este frig sau nu și nimeni n-are voie să mă oblige să iau cojoc, dacă mă simt bine în cămașa și la -10 grade.
        • -3 (9 voturi)    
          Tu chiar nu intelegi.... (Miercuri, 24 februarie 2021, 11:39)

          Valtran [utilizator] i-a raspuns lui hic sunt leones

          ..... ce e important din ce citesti. Asa ca ma vad nevoit sa-ti repet fraza-cheie din postarea mea anterioara :

          " Sigur, poti iesi afara imbracat cum vrei tu, atata vreme cat esti decent.
          Indecenta se amendeaza, conform legii."

          Iar temperatura o afli, practic asa cum am spus, de la TV : tu nu esti nici meteorolog si nu ai nici un termometru calibrat .
          Iti traduc, sa nu ramana nici un dubiu nici pentru cel care te ajuta cu cititul :

          - nu ai niciun fel de competenta in medicina.
          - nu ai niciun fel de competenta in chestiuni de sanatate publica. Respecti , ca toata lumea, regulile impuse de legi, altfel - politia.
          - nu ai niciun fel de competente in materie de drept. Nu uita : ai pierdut un proces impotriva statului roman caruia i-ai cerut sa procedeze ca-n Suedia. :))))
          • +2 (4 voturi)    
            Iar eu îți subliniez ce am spus de la început (Miercuri, 24 februarie 2021, 17:52)

            hic sunt leones [utilizator] i-a raspuns lui Valtran

            Afară sunt 20 de grade, nu -10.

            Atât timp cât port o cămașă se cheamă că sunt îmbrăcat decent (iar legi care-mi spun să port tricou eu nu respect).

            Nu trebuie să fiu meteorolog ca să aflu vremea, trebuie doar să am acces la un termometru sau să fac ceea ce recomandă un meteorolog care nu s-a discreditat cu prognoze mincinoase.

            Sigur că am competențe practice în chestiuni ce țin de medicină - nu sunt recunoscute printr-o licență, însă am avut grijă să le dobândesc.

            Spre deosebire de multă lume, am competențe recunoscute oficial în domenii pe ale căror decizii trebuie să le respecte măsurile de sănătate publică.
            Eu nu respect regulile, doar pentru că sunt stabilite prin legi - dar eu am și creier, și cunoștințe, și bani ca să-mi permit acest lux.
            Și tot spre deosebire de multă lume, am competențe recunoscute oficial în științe juridice - primul proces la care am participat și în care statul a fost parte a avut loc când România era mai înapoiată dpdv al legilor decât este Moldova astăzi; de atunci și până astăzi nu am pierdut niciun proces în care statul să fi fost parte - nu pentru că as fi eu vreun profesor în drept ci pentru că știu să-mi aleg luptele; mai zicea unul zilele trecute fix același lucru; ăluia nu i-am răspuns, pentru că mă plictisea dar tare cred că vorba tot de tine, pentru că începi să mă plictisești.
            • 0 (4 voturi)    
              Ti-am promis... (Miercuri, 24 februarie 2021, 19:01)

              Valtran [utilizator] i-a raspuns lui hic sunt leones

              ....ca te umplu de ridicol pe unde te prind.

              Am spus, atat tie cat si altora, ca lecturile suplimentare nu inlocuiesc inteligenta nativa iar tu esti un bun exemplu. Capacitatile tale de a analiza informatii sunt reduse si, prin urmare, obligi oamenii la munca-n plus.....dar nu-i nimic, imi face placere !

              Deci :
              - nu e vorba despre " a afla vremea" , cum infantil afirmi, ci este vorba despre o chestiune de sanatate publica - domeniu in care tu nu ai competente. Dar asta schimba total importanta chestiunii - macar atat sa-ti explice si tie cineva..
              - nefiind medic tu insuti, NU STII exact ce stii si ce nu stii in domeniul medicinii. Poti, eventual, sa spui ce infuzie iti place mai mult, dar asta nu e medicina. Un doctor, insa, iti va spune LA CE E BUNA infuzia respectiva.
              - ba, dupa propriile tale afirmatii, tu respecti exact acele legi pe care tu le consideri idioate (citez dintr-o postare a ta) : "PLATESC AMENDA, dacă e, dar nu respect legi idioate". Pai....domnu "avocat"....dottore.....amenzile pe care admiti sa le platesti sunt prevazute .....in lege. Aceea pe care zici ca nu o respecti.
              Si revenind la meteo (ca acum esti si meteorolog :))))

              - tu poti,cel mult SA APROXIMEZI temperatura fiindca nu ai un termometru calibrat corespunzator (si NU ESTI TU cel care stabileste ce este corespunzator si ce nu fiindca nu ai competente in domeniu) . Esti doar o mafalda care face....ce fac toate mafaldele : incearca sa ghiceasca. Cu rezultate slabe, in cazul tau.

              Cu privire la bani :
              Da, iti cunosc "filozofia" si sunt de acord cu ea : TU iti permiti sa fii prost fiindca ai bani multi.

              Eu , nu !

              P.S. ba ai avut proces impotriva statului roman caruia i-ai cerut sa procedeze ca-n Suedia. Stiu asta de la tine. Si tot de la tine stiu ca l-ai pierdut. Si ca nici avocat nu esti.

              Nu esti decat un munte de ingamfare. Si te voi umple de ridicol pe unde te prind.

              Becali :)))))
              • +2 (2 voturi)    
                Deci ești caraghiosul ăla ce înșira prostii (Miercuri, 24 februarie 2021, 22:33)

                hic sunt leones [utilizator] i-a raspuns lui Valtran

                Hai că termin repede, pentru că, așa cum am mai spus, mă plictisesc repede când intru în contact cu nivelul de prostie pe care ești dta capabil să-l dezvolți.

                În România doar Parlamentul și Guvernul au atribuții să adopte măsuri care țin de sănătatea publică, obligatorii pentru populație; HG adoptate până acum au fost semnate de... [dacă te-ai gândit la Arafat sau la alt medic, ai greșit] prim-ministru - funcție ocupată, din câte știu eu, de 2 persoane fără „competente”.

                Judecătorul nu este nici violator, nici ucigaș, nici tâlhar, nici hoț, nici..., însă are - prin prisma profesiei exercitate, a cunoștințelor personale dobândite, a experienței, a conștiinței, a expertizelor pe care le poate dispune etc - capacitatea să cântărească fapta inculpatului și să hotărască, în numele legii.
                Așa și eu: nu trebuie să fiu medic ca să afirm, pe baza datelor statistice, că mortalitatea determinată de infectarea cu sars-cov-2 este la un nivel procentual mai mic decât mortalitatea determinată de infectarea cu gripă în ani pandemici, că masca are efecte marginale atunci când este purtată de populație, că virusuri precum sc2 sau gripa nu se răspândesc în aer liber ș.a., trebuie doar să urmăresc dovezile construite de experți și să-mi folosesc capacitatea de analiză, sinteză și de deducție.

                E o diferență între a respecta o lege și a respecta decizia unei instanțe.

                Sigur că pot calcula „temperatura” (sau pericolul acestui virus) cu un grad foarte mic de eroare, pentru că la ora actuală am toate datele care îmi permit să o fac (riscul meu ca să mă îmbolnăvesc și să ajung în spital este de ordinul 10e-1x, adică doar dacă se îmbolnăvește toată populația României de vreo 3 ori într-un singur an ajung și eu la ATI).

                Despre bani e mult de vorbit așa că stai departe de subiect.
                La fel și de subiectul procese (indiferent că sunt ale mele, împotriva mea sau în care reprezint pe alții).

                Ce pot să spun altceva în încheiere decât „succes în eforturile dtale”!
                • -2 (2 voturi)    
                  Ca de obicei, bati campii ! (Joi, 25 februarie 2021, 2:05)

                  Valtran [utilizator] i-a raspuns lui hic sunt leones

                  Si nici macar nu trebuie sa fac EU cine stie ce efort fiindca te umpli singur de ridicol !

                  Primul-ministru semneaza HG privitoare la sanatatea publica in calitate de.... ia ghici, dottore !...... domnu' avocat......sef al Guvernului ! Adica, sef al uneia dintre cele doua institutii despre care tu zici ca "au atributii sa adopte masuri de sanatate publica, obligatorii pentru populatie". Adica, exact ce ai cerut.
                  Sigur, asa cum tu nu ai atributii nici in medicina, nici in statistica si nici in Drept, nici el, primul- ministru, nu are si NU semneaza de capul lui ci in urma consfatuirii cu....ia ghici, dottore ! :)))) ...cu SPECIALISTII atestati (ceea ce tu nu esti....) si atasati pe langa Guvern (ceea ce tu nu esti capabil sa devii, vreodata ...)

                  NU EXISTA nici o legatura intre tine, functia (si rolul) de judecator, medicina si profesionistii in statistica !
                  Habar nu ai despre ce vorbesti : nu ai acces la date statistice si nici la cunostinte medicale (nu ai facut facultatea) iar "expertii" tai sunt considerati asa...doar de tine. Si, poate, vecinii tai de bloc...

                  Tu NU STII sa calculezi ceea ce pretinzi tu ca stii fiindca nu ai competente in statistica.
                  Tot ce poti arata e ca iti place aritmetica si ca, pe scara ta de bloc, esti cel mai bun aritmetician. Iar despre capacitatile tale de analiza ti-am spus in postarea anterioara = reduse. De aici, probabil, si dificultatile in a intelege ce citesti (sau o fi invers ?.... nu stiu....)
                  Adica, egal cu 0 !

                  Despre bani, da ! Ai dreptate, ramane cum ai spus : TU iti poti permite sa fii prost fiindca ai bani multi.

                  Eu nu !
  • +5 (9 voturi)    
    nivelul intelectual in romania (Marţi, 23 februarie 2021, 21:37)

    Coco Whistle [utilizator]

    e in crestere...libera.la asemenea exprimari ma intreb ce viitor au copiii nostri.
  • -2 (10 voturi)    
    un lucru f. clar (Marţi, 23 februarie 2021, 21:42)

    nash pandelica [utilizator]

    de la rusi, chineji si brexiti, nu e bune !
  • +4 (8 voturi)    
    Eu m as vaccina (Marţi, 23 februarie 2021, 21:45)

    Costi888 [utilizator]

    Cu sputnik.. dar nu a fost inca omologat :)) oricum nu avem niciun vaccin suficient.. asteptam pana la pastele cailor.
  • -2 (26 voturi)    
    Urrmeaza ti viata linistit!! (Marţi, 23 februarie 2021, 23:31)

    Vigilentanonstop [utilizator]

    Aceste vaccinuri sunt percusorii unor lucruri mult mai grave pt mapamond decad covid 19!!
    • +3 (25 voturi)    
      Care ? (Marţi, 23 februarie 2021, 23:58)

      Valtran [utilizator] i-a raspuns lui Vigilentanonstop

      Da-mi voie sa incerc sa ghicesc :
      - Câțu isi lasa plete
      - aflam ca Şoşoaca e, de fapt, Sandra Brown
      - Rapid nu intra in A nici anul asta
      - Tataru a invatat sa vorbeasca romaneste si Ciolacu
      sa scrie
      - Iliescu e nemuritor (asta chiar ca ar fi tare..)
      - Johannis e vitezoman
      - Elon Musk e inspirat de Becali in afaceri
      - Bill Gates e antivacs si posteaza pe HN
      - etc.

      Mi-a scapat ceva ?
      • +1 (13 voturi)    
        da (Miercuri, 24 februarie 2021, 1:35)

        winston_smith [utilizator] i-a raspuns lui Valtran

        vlad voiculescu termina facultatea.
      • 0 (16 voturi)    
        da (Miercuri, 24 februarie 2021, 2:22)

        srpc [utilizator] i-a raspuns lui Valtran

        indobitocirea popoarelor (cu cei ca tine deja s-a rezolvat) ca sa accepte The Great Reset; alta intrebare?
        • -3 (9 voturi)    
          La voi... (Miercuri, 24 februarie 2021, 11:41)

          Valtran [utilizator] i-a raspuns lui srpc

          ....accesul la net e parte din tratament ?
      • -2 (12 voturi)    
        Da, vAltron nu era un robot defect (Miercuri, 24 februarie 2021, 2:28)

        Parzivall [utilizator] i-a raspuns lui Valtran

        Era de fapt o IA damaged la memeaca!!!
        • -1 (7 voturi)    
          :))))) (Miercuri, 24 februarie 2021, 11:40)

          Valtran [utilizator] i-a raspuns lui Parzivall

          Iar va da mintea din colț in colț, stimata doamna ?
      • -2 (2 voturi)    
        Folie de aluminiu (Joi, 25 februarie 2021, 0:32)

        jijibau [utilizator] i-a raspuns lui Valtran

        Folia de aluminiu va disparea de pe rafturi, unii de pe aici vor face stocuri si o vor vinde la suprapre pentru palariile care sunt deja la moda intre negationisti.
        • -2 (2 voturi)    
          N-o vor vinde ! (Joi, 25 februarie 2021, 2:08)

          Valtran [utilizator] i-a raspuns lui jijibau

          Cica poti sa prinzi Animal Planet cu ea....
  • -2 (12 voturi)    
    stau la fereastră și mă uit cum își rup gâtul... (Miercuri, 24 februarie 2021, 3:20)

    NicuPandemicu [utilizator]

    ...căzând pe gheață ăia de s-au grăbit să iasă la -10 grade îmbrăcați în izmene cu un singur crac (n-a fost timp să-i coasă pe ambii) sau costume de schi rupte în fund (voluntarii pe care au calibrat erau toți slabi).
  • +7 (27 voturi)    
    Pe propria piele (Miercuri, 24 februarie 2021, 3:51)

    IoneI [utilizator]

    Sunt un caz de long covid.

    Am făcut vaccinul Astra Zeneca în data de 18.02 ora 15 - prima doză (care va fi și ultima în cazul meu).

    Aparent nici o reacție. Dupa cca 12 ore (adică noaptea) s-a declanșat haosul, în succesiune la cca 60 de minute diferență:

    -dureri intense de cap
    -dureri la nivelul toracelui, brațelor
    -dureri in tot corpul și la locul de injectare
    -inflamație generală (evidentă pe piele, palme, față)
    -amețeli și stări de rău intense
    -tahicardie (pentru următoarele 24 de ore pulsul nu a scăzut sub 100 bpm)
    +alte complicații

    Răspuns anormal al sistemului imunitar - furtună de citokine. Și astăzi mai sufăr consecințele. Asta pentru că acest vaccin conține vector viral. Cunoșteam riscul dar am încercat, în speranța că o să mă ajute și o să apară anticorpi. Nu cred că va fi cazul. Mai rău am făcut.

    Știu asta deoarece am mai trecut prin episoade similare de câteva ori de la începutul pandemiei) Primul în luna aprilie 2020.

    Numeroasele testele de covid PCR și anticorpi covid au ieșit negative :( inclusiv IgG din ziua vaccinării.

    Vreau doar să spun că vaccinul a declanșat o reacție mai puternică și mai brutală decât în majoritatea cazurilor de reinfectare prin care am trecut de la începutul pandemiei. Din păcate vaccinul doar mi-a pus și îmi pune viața în pericol.

    Răspunsul meu la virus (sau la proteine din acesta) este anormal. Sistemul imunitar îl "ia pe sus" cu consecințe grave inflamatorii în corp, în loc să dezvolte anticorpi uzuali IgM/IgG. Afectarea este una cardiovasculară.

    Nimic nu e sigur. Stați departe de tot ce înseamnă covid sau părți din acesta!!!

    ATENȚIE! CU DEDICAȚIE PENTRU DOCTORI! Cine înainte de vaccinare risca să treacă sau a trecut prin o furtună de citokine cu virus real, riscă la fel sau mai rău după un AstraZeneca!
    • +4 (12 voturi)    
      mda (Miercuri, 24 februarie 2021, 9:49)

      Point [utilizator] i-a raspuns lui IoneI

      bine ca ati scapat.
      dupa cum se pare fanii vaccinului se calca pe picioare sa va dea minusuri.de ce,numai ei stiu.
    • +10 (14 voturi)    
      Babaieti, astia cu minusurie (Miercuri, 24 februarie 2021, 11:18)

      Mihai_P1 [utilizator] i-a raspuns lui IoneI

      O zis ceva politic incorect, sau ce? NNu mai are voie omul sa relateze ce i s-a intimplat?

      Am observat de mult timp ca aria de comentarii de aici musteste de activism politic de o anumita factura, gen scoala de la Frankfurt. Cine nu zice ca voi trebuie sa si-o ia. Cum ii zice, baieti? Cancel culture?
      • -1 (3 voturi)    
        Unde ai vazut tu "culture" ? :)))) (Miercuri, 24 februarie 2021, 19:04)

        Valtran [utilizator] i-a raspuns lui Mihai_P1

        La tine ?
    • +3 (5 voturi)    
      corect (Miercuri, 24 februarie 2021, 14:45)

      Vecin [utilizator] i-a raspuns lui IoneI

      si e valabil si pentru celelalte vaccinuri, pentru ca toate stimuleaza productia de proteina spike a coronavirusului, element viral care declanseaza raspunsul imunitar. De asta cei care au avut covid au reactii adverse mai pronuntate dupa prima doza, pe cand cei care nu au avut reactioneaza mai urat dupa a doua doza. Este evident ca nu aveti de ce sa mai faceti a doua doza, pentru dvs e ca si cum acest vaccin ar fi fost insusi rapelul. Sper sa inteleaga si Romania ce a inteles deja Franta:

      https://www.mediafax.ro/externe/autoritatea-sanitara-din-franta-recomanda-vaccinul-unic-pentru-persoanele-care-au-avut-covid-19-19916383
      • -2 (4 voturi)    
        Cred ca..... (Miercuri, 24 februarie 2021, 17:31)

        Valtran [utilizator] i-a raspuns lui Vecin

        ...........autorul postarii e cimpanzeu. Si altcineva a scris pentru el.
        Asta fiindca adenovirusul folosit in vaccinul AZ este un virus ce provoaca raceala la cimpanzei.
        De aici si reactiile puternice pe care le are subiectul nostru ..
        • +2 (4 voturi)    
          pai cum asa (Miercuri, 24 februarie 2021, 19:37)

          Vecin [utilizator] i-a raspuns lui Valtran

          inseamna ca d. Gheorghita nu stie ce vorbeste? Autorul postarii a vorbit de vector viral, exact asa cum a explicat si d. Gheorghita de ce sunt mai frecvente reactiile adverse la AstraZeneca:

          „Ţine de reactogenitatea vaccinului şi ţine de modalitatea de răspuns a organismului nostru faţă de acest tip de antigen - în cazul vaccinului baza pe vector viral, organismul reacţionează atât faţă de vector, faţă de acel adenovirus, cât şi faţă de antigenul care rezultă ulterior din vaccin, adică proteina 'spike'. Acesta este motivul pentru care sunt mai frecvente.”

          https://www.agerpres.ro/sanatate/2021/02/23/video-valeriu-gheorghita-reactiile-adverse-la-vaccinul-astrazeneca-scad-la-cea-de-a-doua-doza--666603
    • -4 (12 voturi)    
      . (Miercuri, 24 februarie 2021, 16:50)

      stoenec1 [utilizator] i-a raspuns lui IoneI

      Am incredere in milioanele de oameni care s-au vaccinat in SUA, UK si Israel si care nu au au patit nimic.

      Va ca***i in curte si va dati mai destepti decat specialistii in domeniu.

      Mi-e scarba de voi.
      • -1 (7 voturi)    
        :))))) Tu nu vezi ca minte ? (Miercuri, 24 februarie 2021, 17:34)

        Valtran [utilizator] i-a raspuns lui stoenec1

        Distreaza-te si tu ! Unde mai vezi atatia imbecili stransi laolalta, decat la antivacşi ?
        • -1 (3 voturi)    
          Scuze...trebuie sa corectez : (Miercuri, 24 februarie 2021, 19:06)

          Valtran [utilizator] i-a raspuns lui Valtran

          "....ca la....." nu "...decat...".
    • -2 (6 voturi)    
      haha (Miercuri, 24 februarie 2021, 18:31)

      rmos [utilizator] i-a raspuns lui IoneI

      frumoasa incercare dar minti de spargi! :)))
      - "Am făcut vaccinul Astra Zeneca în data de 18.02 ora 15- Cunoșteam riscul dar am încercat, în speranța că o să mă ajute și o să apară anticorpi. Nu cred că va fi cazul." deci nu te-ai testat dar presupui ca nu ai anticorpi!!??? cum ai ajuns la concluzia asta, ai un glob de cristal? eu zic sa te testezi peste vreo saptamana, o sa ai o surpriza. dupa cum spui chiar tu, sistemul imunitar a fost activat deci sunt sanse mari sa ai raspuns humoral in curand. exista si persoane care au anumite deficiente si nu pot dezvolta anticorpi dar sistemul imunitar mai are si alte componente care se activeaza. exista astfel de persoane care au trecut prin covid cu bine si fara anticorpi.
      - "furtuna de citokine" mai omule, tu habar nu ai ce e aia. simptomele de care vorbesti apar de exemplu si dupa vaccinul anti-gripal. pentru linistea ta te sfatuiesc sa te duci la consultatie la imunologie in loc sa aberezi. o sa te lamureasca si linisteasca medicul imunolog. daca ai totusi vreo afectiune, o sa o descoperi atunci.
      • 0 (0 voturi)    
        haha (Joi, 25 februarie 2021, 11:18)

        rmos [utilizator] i-a raspuns lui rmos

        ce de minusuri mi-am luat ca l-am trimis pe acel speriat cu probleme de sanatate la medic :))))) se pare ca in tara asta problemele de sanatate se investigheaza si se trateaza in alta parte, nu la medic ... poate biserica, vrajitoare, samani sau orice altceva :))))) tara asta ma face mai mereu sa uit ca suntem in mileniul 3 ....
        • -1 (1 vot)    
          Biserica nu te indeamna.... (Joi, 25 februarie 2021, 14:26)

          Valtran [utilizator] i-a raspuns lui rmos

          .... sa nu te duci la doctor. Cel putin nu Biserica Ortodoxa Romana.
          Dar acest site e locul predilect de "scalda" al ciurdei de bizoni antivaxx conspirationisti, acestia fiind, in mare majoritate, atei.
  • +3 (11 voturi)    
    explicatiile profesorului m-au convins (Miercuri, 24 februarie 2021, 17:46)

    Itsoc [utilizator]

    si eu ma voi vaccina, vaccinul este sigur si eficient.

    abia astept sa-l am in mine, sa-i simt puterea tamaduitoare.
    pentru mine nu e problema care vaccin sa fie, toate-mi sunt dragi, le-as face pe toate deodata.
    Si pfizer e bun, stiu ca a facut minuni compania asta, Moderna nu stiu prea multe dar daca sunt moderni e bine, eu sunt progresit si userist iar astrazeneca e de la oxford, acolo-s multi destepti.

    plus ca am fost mereu fan Windows si am incredere in produsele Microsoft. Ma voi vaccina cu siguranta!


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by