De ce probleme s-au lovit bolnavii cronici care au vrut să se programeze la vaccinare? "Surpriză, nu exiști în platformă, nu există rubrică pentru tine. Minunata platformă te anunță că ești tânăr și vioi și ne vedem în etapa 3"

de Alina Neagu     HotNews.ro
Sâmbătă, 16 ianuarie 2021, 12:37 Actualitate | Sanatate


Rozalina Lapadatu
Foto: AGERPRES
​Mulți pacienți cu boli cronice care au încercat să se programeze pentru vaccinarea împotriva COVID-19 în prima zi în care s-a dat drumul la înscrierile pentru etapa a doua nu au reușit să facă acest lucru, fie din cauza blocării platformei, fie din cauză că, deși suferă de ani de zile de o boală cronică, platforma nu le-a permis să se înscrie în etapa a doua a campaniei de vaccinare, a explicat pentru HotNews.ro Rozalina Lăpădatu, președintele Asociației Pacienților cu Afecțiuni Autoimune și vicepreședintele Alianței Pacienților Cronici din România.

"Un fâs" - astfel descrie Rozalina Lăpădatu debutul înscrierilor pentru etapa a doua a vaccinării, în care, teoretic, au dreptul să se înscrie persoanele cu vârsta peste 65 de ani, pacienții luați în evidență cu o boală cronică și angajații din domenii esențiale, cheie.

Rozalina Lăpădatu descrie experiența prin care au trecut în ultima zi mulți bolnavi cronici care au încercat să se înscrie la vaccinare: "Ești bolnav cronic, ți-ai mâncat nervii ca să-ți faci cont în platformă, ai încercat de cel puțin 10 ori până când ai prins momentul când funcționa, ai introdus toate datele cerute, toate codurile primite pe telefon, te-ai bucurat și ai răsuflat ușurat. Apoi ai așteptat cu nerăbdare ora 15:00 ca să poți în sfârșit să te programezi, dar surpriză, tu nu exiști în platformă, pentru că nu există rubrică pentru tine. Minunata platformă îți verifică CNP și te anunță că ești tânăr și vioi deci ne vedem în etapa 3."

Pacient în România


"Lista la medicul de familie pică pentru că nimeni nu i-a spus medicului de familie ce să facă cu ea"


În ceea ce privește cea de-a doua variantă pe care o au la dispoziție pacienții cronici - înscrierea la vaccinare prin medicul de familie - vicepreședintele Alianței Pacienților Cronici din România afirmă că nici aceasta nu stă în picioare, în acest moment: "Lista la medicul de familie pică pentru că nimeni nu i-a spus medicului de familie ce să facă cu respectiva listă."

Varianta înscrierii prin call center, la numărul unic înființat la nivel național în acest scop - 021.414.44.25 - nu a fost nici ea funcțională ore bune după începerea înscrierilor, lucru semnalat încă de ieri și de HotNews.ro: "Surpriză, nu se face conexiunea, e clar că a cedat psihic telefonul și a făcut o cădere nervoasă, iar acum se ascunde", spune Rozalina Lăpădatu.

De ieri încoace, pe rețelele de socializare curg criticile la adresa platformei din partea celor care nu au reușit să se înscrie pentru etapa a doua a vaccinării, deși aveau acest drept. Un bărbat semnalează că a încercat să își înscrie mama și, din cauza faptului că aceasta are buletin de tip vechi, cu foi de hârtie, nu carte de identitate, nu a reușit să facă acest lucru. "Am încercat să o programez și telefonic și mi-a răspuns cu greu un operator amabil, dar mi-a spus să revin mâine că avea o eroare de sistem. Am mai sunat de mai multe ori tot ieri, dar nu am reușit. Problema e mult mai mare decât cazul meu particular, iar aplicația de programare nu a mers deloc bine pentru toată lumea, deși mulți au reușit să se programeze."



De asemenea, bolnavii cronici care și-au tratat afecțiunea exclusiv la clinici/spitale private nu figurează în evidențele statului român și nu se pot înscrie în platformă, semnalează alți internauți.

O avalanșă de critici de la oameni care nu au reușit să se programeze a venit chiar pe pagina de Facebook a ministrului Sănătății, Vlad Voiculescu, după ce acesta anunțase aseară că a reușit să își înscrie părinții pentru vaccinare, iar platforma "funcționează bine și este intuitivă". Ministrul Sănătății și-a schimbat între timp părerea, admițând că a evaluat situația "parțial greșit" și că a primit sute de reacții și comentarii pe această temă.

Concluzia Rozalinei Lăpădatu este că "ne-am pregătit 3 luni, am făcut strategie, avem Comitet National de Planificare, dar nu avem instrumente și am ratat startul. Iar domnul Gheorghiță declară 'că programările persoanelor care au peste 65 de ani și ale celor cu boli cronice se pot face individual, prin medicii de familie, prin serviciile de call center, prin direcțiile de asistență socială și prin aparținători.' Pe bune?!"

"Îmi doream ca măcar de data asta să mă înșel, iar autoritățile să reușească să mă surprindă cu strategie funcțională, dar nu au reușit. Mai încercăm la următoarea pandemie, fiind a doua poate avem noroc și îi prinde pregătiți", mai spune Rozalina Lăpădatu, președintele Asociației Pacienților cu Afecțiuni Autoimune și vicepreședintele Alianței Pacienților Cronici.




Cum te programezi pentru etapa a doua a campaniei de vaccinare:


  • Înscrierile pe platforma de programare au început, teoretic, de vineri, 15 ianuarie, de la ora 15:00 (în prima oră platforma nu a funcționat).
  • Vaccinarea efectivă începe de luni, 18 ianuarie.
  • Programarea implică alegerea unei zile, ore și a unui centru unde vei merge să te vaccinezi.
  • Pentru persoanele cu vârsta peste 65 de ani, programarea se poate face individual, prin înscrierea pe platformă, prin medicul de familie sau prin call center.
  • Există un număr unic la nivel național - 021.414.44.25 -, iar sunând la acest număr apelurile vor fi preluate în cele 42 de call center-uri distribuite în fiecare județ.
  • O altă modalitate de programare va fi prin direcțiile de asistență socială din primării sau prin intermediul aparținătorilor, care își pot face cont și pot înscrie pe platformă până la cel mult 10 persoane din familie.
  • Aceeași procedură este și în cazul persoanelor cu boli cronice, cu recomandarea autorităților ca acestea să fie înscrise pentru vaccinare de către medicii de familie.
  • Angajații din activități în domenii-cheie vor putea fi înscriși în platforma de vaccinare și de către angajator. Persoana înscrisă intră apoi în platformă, se identifică în baza numărului de telefon, după care selectează centrul de vaccinare, data și ora la care vrea să se programeze pentru vaccinare.

Cine se poate programa pentru vaccinare în etapa a doua a campaniei:


  • 1. Persoanele cu vârsta peste 65 de ani

  • 2. Bolnavii cronici diagnosticați cu una dintre următoarele afecțiuni, luați în evidență:
  • Diabet zaharat
  • Obezitate
  • Alte boli metabolice, inclusiv congenitale
  • Afecțiuni cardiovasculare
  • Afecțiuni renale
  • Afecțiuni oncologice
  • Afecțiuni pulmonare
  • Afecțiuni neurologice, inclusiv sindromul Down
  • Afecțiuni hepatice moderate/severe
  • Afecțiuni autoimune

  • 3. Angajații din "domenii-cheie, esențiale":
  • Personal cheie pentru funcționarea instituțiilor statului (parlament, președinție, guvern, ministere și instituții subordonate acestora);
  • Personalul din domeniul apărării, ordinii publice, siguranței naționale și a autorității judecătorești;
  • Personalul din sectorul economic vital;
  • Procesare, distribuție și comercializare a alimentelor de bază (panificație, lactate, carne, fructe și legume);
  • Uzine de apă, epurare, transport și distribuție apă;
  • Centrale electrice, producție, transport și distribuție curent electric;
  • Unități de producție, transport și distribuție gaze;
  • Unități de producție, transport și distribuție combustibili lichizi și solizi;
  • Unități de producție, transport și distribuție medicamente și materiale sanitare;
  • Transport de persoane și mărfuri;
  • Noduri feroviare, aeroporturi civile și militare, porturi esențiale;
  • Comunicații (serviciul de telecomunicații speciale, radio și televiziune naționale);
  • Personalul din unitățile de învățământ și creșe;
  • Personalul poștal și din servicii de curierat;
  • Personalul cultelor religioase;
  • Personalul din mass-media care desfășoară activități cu risc crescut de expunere la infecția cu SARS-CoV-2 (ex: reportaje în unități medicale);
  • Personalul din domeniul salubrității și deșeurilor.







Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.















.*.


17327 vizualizari

  • -3 (15 voturi)    
    in multe judete nici nu prea au unde (Sâmbătă, 16 ianuarie 2021, 13:05)

    Francisc 1 [utilizator]

    bacau , braila din cate am vazut au doua centre si mai sunt si altele da nu le-am mai cautat ca mi-e greata !
  • +5 (29 voturi)    
    ati verificat ce spune dna? (Sâmbătă, 16 ianuarie 2021, 13:07)

    tirolez [utilizator]

    Doamna de ce minte, ca eu am inscris-o ieri pe mama si exista categoria persoane aflate in evidenta cu boli cronice. Daca o alegi dupa aia trebuie sa bifezi si boala cronica. Ieri la ora 17.00.
    Iar medicii de familie ar trebui sa-si introduca lista in sistem, asa li s-a spus. Mama a vrut mai repede ca sa nu stea dupa medicul de familie. Ea avea dreptul din prima etapa, dar nu a avut certificat digital. Dar, de , atunci nu a scris nimeni articole, categoria respectiva n-a avut destule pile in presa. Unii stomatologi s-au inscris prin colegiul lor de ex. Cine nu s-a descurcat, aia e.
    • +8 (22 voturi)    
      nu ai drepate tu ci are femeia (Sâmbătă, 16 ianuarie 2021, 14:21)

      tkd [utilizator] i-a raspuns lui tirolez

      si eu am boala autoimuna...Tiroidita cronica Hashimoto si da sunt tanar am 38 de ani si ma tartez de boala de mai bine de 5 ani...cred ca o putem numi cronica nu...ce zici?
      Surpriza a venit ieri cand am incercat de mai multe ori sa ma programez la vaccinare si surprize surpize ce sa vezi nu figurez niciunde ca as avea boala cronica...
      Sunt in evidenta la medicul de familie cu boala autoimuna...tiroidita si la medicul curant de la INstitutul Parhon...Asa ca tu ai grija ce vb ca adevarul este de partea noastra si a bolnavilor cronici ce nu se gasesc niciunde in aceasta platforma greoaie si prost corelata cu realitatea
      Platforma este in momentul de fata pt cei de peste 65 de ani...restul Dumnezeu cu mila
      • +8 (22 voturi)    
        Copii mei (Sâmbătă, 16 ianuarie 2021, 15:29)

        Zache58 [utilizator] i-a raspuns lui tkd

        Programul in care trebuie sa te inscrii NU STIE SINGUR ca voi sunteti cronici.Pentru asta medicul de familie trebuie sa intre si sa scrie acolo ca voi sunteti cronici.La cum sunt de harnici acesti medici de familie,vad ca mai aveti de asteptat.Nici eu nu am mari sperante de la medicul meu,e cam lasa-ma sa te las.Noroc ca are 3 asistente!Bafta popor roman,cinste cui te inscrie!!!!Trebuia demult sa existe DOSARUL ELECRONIC al pacientului,dar ce sa vezi ,suntem in Romania si asta ne ocupa tot timpul.Hai pa.
        • +2 (20 voturi)    
          Bolnavii cronici (Sâmbătă, 16 ianuarie 2021, 16:02)

          emilm [utilizator] i-a raspuns lui Zache58

          Sistemul identifica bolnavii cronici interogand baza de date a sistemului integrat al cardului de sanatate; am reusit sa introduc fara nici o problema o persoana care este in evidente cu diabet care nu are peste 65 de ani. Probabil cei care nu reusesc un sunt luati in evidenta in sistem cu boala cronica.
          • +3 (15 voturi)    
            Pai daca nu i-a bagat NIMENI! (Sâmbătă, 16 ianuarie 2021, 16:21)

            Zache58 [utilizator] i-a raspuns lui emilm

            Sistemul nu identifica nimic,sistemul nu este conectat/corelat la/cu nimic.Te-a ajuta doctorul tau de familie care vrea banutul.''Luarea in evindenta'' cum crezi ca se face?Te crezi in Germania cand noi suntem in Bangladesh.
            • -4 (8 voturi)    
              Nu prea cred (Sâmbătă, 16 ianuarie 2021, 19:33)

              emilm [utilizator] i-a raspuns lui Zache58

              Eu am înscris persoana cu boli cronice la o ora după ce s-a dat "startul", deci nu cred ca medicul de familie ar fi reușit să introducă într-un timp atât de scurt tote persoanele din evitenta. Mai ales ca știu cu cine am de-a face. Deci datele existau înainte de a porni etapa a 2-a.
        • +7 (11 voturi)    
          E facut fara cap (Sâmbătă, 16 ianuarie 2021, 18:05)

          Andy0 [utilizator] i-a raspuns lui Zache58

          eu cand lucrez la un proiect ma uit si zic, filtrele/catecoriile/prioritatile... De ce trebuie sa spuna medicul daca eu ma inscriu pe platforma si nu e facuta categoria asta?
          De ce mama ei de treaba la privat cand lucreaza cineva la un proiect e capabil sa includa toate astea iar la stat nu stim ca e important.
          Numai ieri am vazut un alt exemplu, cum ministru educatiei spunea ca e un studiu eronat acela in care raspunsurile profesorilor erau pe 2 cateogii, daca vor sa se vaccineze si daca nu vor sa se vaccineze, iar la categoria nu cica erau si aia care nu raspunsesera din cvarii motive (ca nu au fost intrebati ca nu au fost gasiti, ca au raspuns dar nu le gasesc fisele, sau ca au zis nu stiu) Deci el in loc sa aiba DA, NU si Nehotarati/Absenti. Au pus la gramada, iar acum mai trebuie sa faca o data studiul. Asta este ca si cum un copil de clasa 1 a facut studiu asta. Asta inseamna bataie de joc pe banii publici sau incompetenta de nivel inalt!!!
          • +3 (3 voturi)    
            Din pacate, ai dreptate (Sâmbătă, 16 ianuarie 2021, 21:43)

            Lespezi [utilizator] i-a raspuns lui Andy0

            Ma "distrez" cu proiecte si automatizare cam de 20 de ani (in domeniul privat, e drept).
            Primul criteriu de succes al unui sistem nou este sa fie simplu si usor de folosit, sa aiba utilizatorii chef sa lase la o parte hartiile sau tabelele excel.
            Am reusit si eu azi sa imi programez parintii, asta dupa ce am injurat o jumatate de ora cu ei pe telefon ca au o interfata de iti vine sa bagi mana prin ecran si sa strangi programatorul de gat.
            Sunt obisnuit cu birocratia digitala romana si pana la urma am reusit sa ii programez, dar ma gandesc la cei care nu au nervii sa se certe cu calculatorul sau pur si simplu nu au copii/nepoti care sa ii ajute.
            Bataie de joc.
            si da, cand lucrezi la stat si ai toate mijloacele la dispozitie nu exista scuze pentru asa ceva.
      • 0 (14 voturi)    
        logica de 2 bani (Sâmbătă, 16 ianuarie 2021, 17:33)

        pehash [utilizator] i-a raspuns lui tkd

        Daca sunt bolnavi cronici care apar pe lista, e clar ca sistemul de inscriere functioneaza si lista e problema.
        Mai bine intreaba-ti medicul de familie de ce nu apari pe lista.
        • -3 (11 voturi)    
          Comentariu sters de utilizator (Sâmbătă, 16 ianuarie 2021, 18:47)

          [anonim] i-a raspuns lui pehash

          • -2 (6 voturi)    
            cum asa?.. (Duminică, 17 ianuarie 2021, 2:41)

            pehash [utilizator] i-a raspuns lui

            In primul rand, aia de la STS nu se ocupa decat de infrastructura. Gigeii de la minister si casa de sanatate sunt responsabili cu bazele de date si medicii de familie cu calitatea datelor fiecarui asigurat.
            • -5 (5 voturi)    
              Comentariu sters de utilizator (Duminică, 17 ianuarie 2021, 10:53)

              [anonim] i-a raspuns lui pehash

    • +10 (18 voturi)    
      Minciuni. (Sâmbătă, 16 ianuarie 2021, 15:16)

      gv [utilizator] i-a raspuns lui tirolez

      Eu sunt cardiac de 20 de ani, iau reteta lunar de la medicul de familie si acum, la incercarea de programare pe platforma, zice ca nu figurez in "lista"lor cu bolnavi cronici, sa astept cand se vor inscrie cei sanatosi tun.
      Am vorbit cu medicul de familie si nici el nu a putut sa ma inscrie, primeste acelasi mesaj, si nu stie in ce "lista"ar fi trebuit sa ma inscrie.
      E pur si simplu bataie de joc.
    • +6 (12 voturi)    
      bolnav de astm (Sâmbătă, 16 ianuarie 2021, 15:18)

      ion.daniel [utilizator] i-a raspuns lui tirolez

      ma tratez de cativa ani dar in general la clinici private si nici eu nu apar in lista deoarece nu am peste 65 de ani. Mai stiu alte persoane cu aceeasi problema. Nu stiu daca e vina medicului de familie sau a celor . care au introdus datele dar pe viitor trebuie revazut aspectul acesta si facuta o gestiune cum trebuie
      • +8 (10 voturi)    
        solutia este simpla (Sâmbătă, 16 ianuarie 2021, 17:39)

        pehash [utilizator] i-a raspuns lui ion.daniel

        Vlad Voiculescu trebuie sa se asigure ca toti romanii is pot consulta online propriul “Dosarul Electronic de Sănătate” la CNAS.
        https://ehr.des-cnas.ro/cnasportalext/index.html#/acces
        • +1 (11 voturi)    
          Ha,ha (Sâmbătă, 16 ianuarie 2021, 18:20)

          Zache58 [utilizator] i-a raspuns lui pehash

          Care dosar,cine sa-l fi facut?TREBUIA facut dar nu au miscat nimic.Iata un'' motiv intemeiat'' sa schimbe,actuala coalitie,directorii de la Casele de asigurari.Mai sunt si alte motive dar acum a venit clipa.ca si USR-ul sa instaleze ceva directori pe ceva malai.
        • +2 (10 voturi)    
          Comentariu sters de utilizator (Sâmbătă, 16 ianuarie 2021, 18:48)

          [anonim] i-a raspuns lui pehash

        • +4 (6 voturi)    
          This site can’t be reached (Sâmbătă, 16 ianuarie 2021, 19:16)

          srpc [utilizator] i-a raspuns lui pehash

          so, another question?
    • +8 (12 voturi)    
      pentru tirolez (Sâmbătă, 16 ianuarie 2021, 17:52)

      r.adi [utilizator] i-a raspuns lui tirolez

      Sotia mea are boala cronica de ficat de ani de zile. Imi da aceasi eroare. Doctorita de familie nu stie cum sa o bage in lista aceea. Deci imi zici si tu mie, de ce o acuzi pe doamna si pe mine ca minte ? Doar ca ai reusit tu ? Este o gandire limitata. Lista este clar incompleta. Doamna din articol nu minte. De ce ai atatea voturi cu plus la fel, nu inteleg. De ce sutineti un mincinos ?
      • +3 (5 voturi)    
        Da-mi voie sa-ti explic (Duminică, 17 ianuarie 2021, 12:28)

        Iomen [utilizator] i-a raspuns lui r.adi

        In afara de cei care isi semnaleaza problema si sint nemultumiti, sint 3 tipuri de postari: e o minciuna, e vina STS, e vina medicilor de familie. Unul nu zice ca e vina min. sanatatii, care stim cine e.
        Mai mult, campionul postarilor - Zache, spune ca ar fi cazul ca USR sa-si puna directori in functii.
        Concluziile sa si le traga fiecare...
        • +1 (1 vot)    
          Campionul spune: (Duminică, 17 ianuarie 2021, 21:10)

          Zache58 [utilizator] i-a raspuns lui Iomen

          Din pacate pentru tine eu stiu prea bine gradul de ocupare al medicilor de familie.Tot asa s-au vaitat/v-ati vaitat si cu reteta electronica.De atunci s-au obisnuit cu fenomenul si nu se mai plang pe la colturi.Si da,USR-ul va face schimbari conform obiceiului pamantului.Poate te-a ofuscat chestia cu angajarea la STS dar realitatea doare,de multe ori.Concluzia este ca vaccinarea continua si asta este de bine pentru poporul care plateste taxe.Iomen,sper ca nu esti printre ''soimii patriei'' sau un angajat pe pile.Nu ca ar fi o problema,vorba lui Seinfeld.
  • +6 (24 voturi)    
    Gunoi (Sâmbătă, 16 ianuarie 2021, 13:20)

    Ochii_pe_voi [utilizator]

    Gunoi tipic produs de institutiile statului, de niste bugetari incompetenti, ca mai toată funcționărimea tăietoare de frunze la câini care traieste pe spinarea celor care mai și muncesc, dar câștigă de 43-4 ori mai putin decat salariile lor nesimțite + sporuri, vauchere, tiche etc. al bugetarilor.
    • -2 (8 voturi)    
      căta mirarea, (Sâmbătă, 16 ianuarie 2021, 17:16)

      nahir [utilizator] i-a raspuns lui Ochii_pe_voi

      de parcă întreaga structură nu este formată în cei 4 ani de guvernare pesedisto-uslistă. Cine o fi promovat până acum iresponsabilitatea, incompetența, nonvaloarea?
  • +4 (20 voturi)    
    tot un pesedist (Sâmbătă, 16 ianuarie 2021, 13:25)

    victor L [utilizator]

    e ministrul Sanatatii?
  • +5 (23 voturi)    
    De ce cei cu boli cronice nu se pot auto-declara? (Sâmbătă, 16 ianuarie 2021, 13:32)

    Bucuresteanul_Bezmetic [utilizator]

    Propun adaugarea unui buton in aplicatie prin care la selectarea unei categorii de boala cronica sa poti incarca documentele medicale doveditoare.
    De ce trebuie sa stam la mana medicilor de familie?
    Ei nici nu iau la mana toate dosarele, incarca doar cei care vin luna de luna sa isi ia reteta compensata, cei care si le cumpara din banii lor lunar nu apar nicaieri.
    Persoana cu boli cronice stie cel mai bine ce boala are si ar trebui sa aiba intreaga responsabilitate a declararii unei boli si a demostrarii cu documente medicale.
    • -8 (18 voturi)    
      daca te autodeclari (Sâmbătă, 16 ianuarie 2021, 15:16)

      Francisc 1 [utilizator] i-a raspuns lui Bucuresteanul_Bezmetic

      de ce nu te autotratezi? lasati smecheriile astia care vreti in fata la vaccin ca nu-i frumos sa iei locul unui varstnic sau cu adevarat bolnav!
      • +4 (12 voturi)    
        Lasa tu smecheriile ! (Sâmbătă, 16 ianuarie 2021, 15:21)

        gv [utilizator] i-a raspuns lui Francisc 1

        Daca ar exista liste corecte incarcate undeva cu toti bolnavii cronici as intelege, dar cand ele NU EXISTA, singura solutie este sa-ti incarci actele medicale doveditoare. Nici un medic de familie nu a incarcat vreo lista cu bolnavii cronici pe care-i are in primre, fiindca nu le-a spus nimeni ce sa faca.
        E un haos total, si Dumenezeu cu mila !
      • +2 (14 voturi)    
        Nu ma (Sâmbătă, 16 ianuarie 2021, 15:34)

        Zache58 [utilizator] i-a raspuns lui Francisc 1

        tu iti dai seama ce servere ar trebui sa existe pentru incarcat pdf-uri la greu..(plus ca trebuie verificat ce rahaturi pui tu acolo).Ce ar fi daca toti am umbla sa incarcam in sistem cate ceva?.De aceea sunt doctorii de familie PLATITI:ei au fisa medicala,stiu despre tine tot si incarca datele necesare pe 30 lei bucata.
    • -5 (5 voturi)    
      aveti dreptate cu doua propuneri (Sâmbătă, 16 ianuarie 2021, 19:39)

      ..13 [utilizator] i-a raspuns lui Bucuresteanul_Bezmetic

      1,pentru a nu incarca sistemul cu nu stiu ce documente, cum afirma unii, ramane sa dovedesti cand te prezinti la vaccinare si sa lasi o copie dupa acele documente la doctorul care supravegheaza vaccinarea in acel centru.

      2, exista si varianta ca medicii de familie sa trimita la sts excel sub forma de tabel cnp si boala cronica si gata.

      No acum zic ca si capra si varza sunt salvate.

      Hai cu vaccinarea!
      Io astept etapa 3 dar nu mai am rabdare.
      • +2 (8 voturi)    
        Tu nu intelegi (Sâmbătă, 16 ianuarie 2021, 21:00)

        Zache58 [utilizator] i-a raspuns lui ..13

        ca medicii de familie, primesc 30 lei sa inscrie,in cunostinta de cauza,pacientii?Tu poti sa astepti,ca nu mai sunt doze.Ce ar fi in tara asta daca toti medicii ar trimte exceluri la STS-uri?Si crezi ca exista timp ''sa lasi o copie dupa acele documente'' care sa fie verificate si arhivate unde??Putem adopta sistemul din Israel,numai ca Natanyahu a facut comenzi de milioane de doze iar transporturile din USA sunt sincronizate cu stocul din Tara Sfanta.Cand vaccinarea este o problema de siguranta nationala se vede diferenta dintre profesionisti si soimii patriei.La razboi cu pandemia nu merge cu pile,trebuie sa ai valoare.
  • -14 (22 voturi)    
    Ar fi trebuit și noi să adoptăm strategia Indonezi (Sâmbătă, 16 ianuarie 2021, 13:47)

    Nyk1 [utilizator]

    ei: de a vaccina mai întâi populația activă! Babalâcii pot să mai stea și acasă că doar au pensioară, pot să-și comande și online, nu trebuie să colinde toate piețele și magazinele din orașe în plină pandemie așa cum o fac în prezent!
  • -1 (19 voturi)    
    Asta e surpriza? E vorba de STS, (Sâmbătă, 16 ianuarie 2021, 13:57)

    emil bobu [utilizator]

    care e o agentie de stat. Fiind de stat, n-avea cum sa iasa bine.
    • +4 (8 voturi)    
      Mai ales ca (Sâmbătă, 16 ianuarie 2021, 16:23)

      Zache58 [utilizator] i-a raspuns lui emil bobu

      se intra acolo tot pe pile plus dosar bun de la securitate.
  • +4 (22 voturi)    
    E la mintea cocosului, pentru ca sa te poti (Sâmbătă, 16 ianuarie 2021, 14:07)

    cartofil [utilizator]

    inscrie tu in etapa a II-a pe platforma, trebuiau incarcate liste cu bolnavii cronici. Asta trebuiau sa o faca medicii de familie. Stiti vreun medic de familie care sa fii facut asa ceva ??? Probabil ca celebrii programatori care setat programul nici nu s-au gandit la asa ceva. Sau ar fi trebuit sa te programeze ei. Cati medici de familie credeti s-au apucat sa-si inscrie pacientii ???? Banuiesc ca cifra tinde catre 0 , in procente. Asta trebuiau sa gandeasca administratorii platformei. daca aveao o minte de cocos. Dar ei n-au nici macar creier de gaina. Iar doctorii de familie sunt, in general, niste ratati disperati sa fac si ei cate o mica afacere in sistemul de sanatate.
    • +4 (16 voturi)    
      medicii de familie (Sâmbătă, 16 ianuarie 2021, 15:21)

      ion.daniel [utilizator] i-a raspuns lui cartofil

      Probabil e vina lor ca nu au updatat listele. Asteapta sa ii sune oamenii ca sa isi miste fundul. Problema e ca nu dai de ei acum si multi sunt irascibili si nesimtiti. Unii sunt prea in varsta sa stie ce e ala un calculator
    • -2 (4 voturi)    
      Comentariu sters de utilizator (Duminică, 17 ianuarie 2021, 10:54)

      [anonim] i-a raspuns lui cartofil

  • -9 (15 voturi)    
    Minciuna (Sâmbătă, 16 ianuarie 2021, 14:45)

    sipu [utilizator]

    exista rubrica cu bolnavi cronici ”ex diabet zaharat” ................... intoxicare fara rost, sau cu un rost malefic.
    • +4 (8 voturi)    
      sigur (Sâmbătă, 16 ianuarie 2021, 17:56)

      r.adi [utilizator] i-a raspuns lui sipu

      Da exista, si cand selectezi boala ta, iti apare ca nu figurezi ca bolnav cronic. Ce ai de zis ? Intoxicatie e postul tau.
      • -3 (5 voturi)    
        Nop (Duminică, 17 ianuarie 2021, 6:51)

        sipu [utilizator] i-a raspuns lui r.adi

        la mine a mers .................
  • +10 (10 voturi)    
    Bun si ce solutii sunt ???? (Sâmbătă, 16 ianuarie 2021, 15:07)

    iv_2015 [utilizator]

    Toate lumea vorbeste dar ce solutii avem ? a zis cineva sa sun la telefon - ala a zis ca sistemul nu accepta si mi-a inchis, ca nu sunt bolnav cronic.
    deci ?
    • +1 (9 voturi)    
      Soluti este data (Sâmbătă, 16 ianuarie 2021, 15:37)

      Zache58 [utilizator] i-a raspuns lui iv_2015

      de cartofil si Zache58.La munca cu medicii de familieTot inainte,emisiune pentru cronici si pensionari.
      • +3 (5 voturi)    
        Scuza-ma, dar nu esti Zache? (Duminică, 17 ianuarie 2021, 12:06)

        Anarb [utilizator] i-a raspuns lui Zache58

        De ce vorbesti de tine la persoana a 3-a!? Sau ti-ai incurcat conturile. :)
        • -3 (5 voturi)    
          Scuza-ma (Duminică, 17 ianuarie 2021, 17:58)

          Zache58 [utilizator] i-a raspuns lui Anarb

          tu nu ai o opinie,sugestie legata de subiect?Cred ca tu ti-ai incurcat mintea in subiectul acestui articol.
  • +7 (11 voturi)    
    Haos general (Sâmbătă, 16 ianuarie 2021, 15:40)

    NoFive [utilizator]

    In astfel de situatii iese la iveală haosul generalizat, propagat de generații de nepoți, nași, fini, pile și relații, toți cu salarii grase și nemeritate, toți incompetenți. "Un fâs", într-adevăr.
    • -4 (14 voturi)    
      Haos? N-as zice (Sâmbătă, 16 ianuarie 2021, 16:11)

      emilm [utilizator] i-a raspuns lui NoFive

      N-as zice ca e chiar haos: in multe judete deja s-au ocupat aproape toate sloturile disponibile, ceea ce inseamna ca multe persoane au reusit sa se programeze fara probleme. Eu am inregistrat 6 persoane (5 peste 65 de ani si una cu boli cronice) fara nici o problema. Poate ca au fost di disfunctionalitati, dar per total mi se pare ca sistemul functioneaza destul de ok,avand in vedere timpul scurt in care a fost dezvoltat (si o spun ca IT-ist intr-o companie privata, cu peste 25 de ani de experienta), Nion e 'wow', dar e decent.
      • +8 (12 voturi)    
        Ba e haos (Sâmbătă, 16 ianuarie 2021, 16:23)

        NoFive [utilizator] i-a raspuns lui emilm

        Uite cum vine cu haosul: de buna credință, am apelat la medicul de familie cu cineva zile înainte de începerea programului, bolnav cronic fiind. Mi-a spus ca m-a trecut pe o lista și așteaptă instrucțiuni de la minister. Azi dimineață citesc știrile și aflu ca s-au epuizat locurile în Cluj. Sun medicul de familie, care îmi spune ca de luni încolo s-ar putea sa poată face înscrieri ale celor cu boli cronice și virata peste 65 de ani din portofoliul sau, pentru ca pina acum nu s-a putut și nici nu a primit "indicații de la centru". Pai dacă "nu s-a putut", cum de s-au ocupat locurile deja? Apoi, după cum spune persoana citată în articol, dacă vrei sa te înscrii pe site, acesta nu ia în considerare faptul ca suferi de boli cronice, și, așa cum spune dansa, ești automat trecut la "Faza 3". Deci, haos.
        • -6 (8 voturi)    
          Programări on-line (Sâmbătă, 16 ianuarie 2021, 19:28)

          emilm [utilizator] i-a raspuns lui NoFive

          Eu îți zic ca am programat on-line o persoana de 47 de ani care suferă de diabet fără nici o problemă, deci se poate. Nu sunt medic! Mi-am facut cont și am putut programa 6 persoane fără nici o problemă! Nu știu cum e treaba cu medicii de familie, însă aplicația web pare să funcționeze ok, asta am vrut să subliniez.
          • +1 (1 vot)    
            Lipsuri (Luni, 18 ianuarie 2021, 10:00)

            NoFive [utilizator] i-a raspuns lui emilm

            Ai observat ce scrie jos, pe pagina de ”confirmare”? Ca esti implicit programat pentru faza a 3-a? Fara a se tine cont daca ai boli cronice sau nu, fara a se tine cont daca lucrezi in domeniu ”cheie” sau nu. Deci pe oricine ai inscrie, si nu contest ca ai inscris, si eu m-am ”inscris”, rezolutia softului este aceeasi: bun pentru faza a 3-a. In plus, dis de luni de dimineata (este ora 10 si situatia e aceeasi), site-ul nu functioneaza.
    • -6 (14 voturi)    
      Dezamăgire pentru unii (Sâmbătă, 16 ianuarie 2021, 17:29)

      muvis [utilizator] i-a raspuns lui NoFive

      E haos într-adevăr. La cei care chiar nu așteptau ca acest program să reușească.
      Iată că merge. La trei săptămâni de la primele doze.se.pot vaccina bătrânii și cei bolnavi. Acum o săptămână ne întrebam când se termină etapa i. Iată că se mișcă bine echipa asta.
  • +6 (8 voturi)    
    bugetari ..competenti? (Sâmbătă, 16 ianuarie 2021, 15:57)

    abcd5 [utilizator]

    Rezidentii fara carte de identitate, care locuiesc si platesc taxe si asigurare de sanatate in Romania, care sunt inscrisi la un medic de familie in Romania cum se pot inscrie pentru vaccinare? Nu ar fi trebuit sa fie suficient CNP-ul? Sau macar sa fie optional CI, BI/Pasaport? Sau aceste persoane nu conteaza?
    • 0 (8 voturi)    
      faceti repede CI provizoriu (Sâmbătă, 16 ianuarie 2021, 19:49)

      ..13 [utilizator] i-a raspuns lui abcd5

      dureaza 3 zile si va scoateti din situatie

      costa 1 leu plus 3 poze format standard

      dupa programarea prealabila pentru depunere documente (certificat nastere, casatorie, etc) cum spuneam in 3 zile aveti dovada ca sa puteti sa va inscrieti pentru vaccinare
  • 0 (12 voturi)    
    bolnavii cronici se programeaza (Sâmbătă, 16 ianuarie 2021, 16:12)

    revo [utilizator]

    prin medicul de familie.
    • +2 (8 voturi)    
      nu e adeavarat (Sâmbătă, 16 ianuarie 2021, 17:59)

      r.adi [utilizator] i-a raspuns lui revo

      Medicii de familie se pare ca nu se descurca, nu stiu cum sa bage bolnavii cronici.
      • -1 (5 voturi)    
        Pai daca (Sâmbătă, 16 ianuarie 2021, 21:02)

        Zache58 [utilizator] i-a raspuns lui r.adi

        sunt facuti la apelul bocancilor te cred.Sa intrebe pe aia care stiu sau un IT-ist.
    • +8 (10 voturi)    
      asa a sunat recomandarea (Sâmbătă, 16 ianuarie 2021, 18:41)

      zgubilitix [utilizator] i-a raspuns lui revo

      Asa a sunat recomandarea autoritatilor - doar o recomandare. Prinde medicul de familie in ultima zi de lucru a saptamanii, vineri la ora 15....Sau, daca l-ai prins din timp si l-ai rugat, a zis lasa, ca luni ba toate solicitarile in sistem...
  • +11 (13 voturi)    
    ... (Sâmbătă, 16 ianuarie 2021, 16:44)

    zgubilitix [utilizator]

    Eu m-am logat, exista rubrica cu boala cronica cu care sunt inregistrat de multi ani, dar am primit constant mesaj de eroare intr-o caseta rosie in dreapta jos ca nu figurez in categoria celor cu boli cronice.
  • +2 (8 voturi)    
    ba nu inteleg (Sâmbătă, 16 ianuarie 2021, 16:59)

    andr1stE [utilizator]

    cat mai sperati voi ca o sa va vaccinati??
    singurul lucru bun facut de cei din tara noastra (fiecare tara are standing orders-urile ei) este:
    1. sa scoata somiti precum: colonelu valerica, beatrice si securistul cu par alb la tv sa dea din maini si sa asigure ca " TOTU VA FI BINE MAINILE IN AER SI STRIGA CU MINE.
    2. sa creeze valva si circul cu cei care nu cred in vaccin,
    DE ASTA SA FITI SIGURI... restu ca o sa va vaccinati voi, ca o sa fie bine, ca vin dozele cu hercules si cu tiru...selfiuri cu arafatelu si werner sunt umpluturi menite sa va distra atentia.
    retineti: massmedia este atent supravegheta de doctori docenti si specialisti în dezinformare-manipulare și represiune internă!
    Nimic nu e la voia intamplarii.
    • 0 (0 voturi)    
      Voci (Luni, 18 ianuarie 2021, 15:45)

      NoFive [utilizator] i-a raspuns lui andr1stE

      Auzi, tu te intelegi ce zici?
  • -1 (5 voturi)    
    Antivax acum e antiorice (Sâmbătă, 16 ianuarie 2021, 17:22)

    muvis [utilizator]

    S-au terminat de programat toate vaccinurile într-o zi. Printr-un serviciu de care n-am mai beneficiat până acum.
    Pentru miștouri, așteptați să mai ajungă o tura de vaccinuri.
  • +7 (9 voturi)    
    Nu e haios cum bolnavii cronici spun ca e Haos (Sâmbătă, 16 ianuarie 2021, 19:04)

    Parzivall [utilizator]

    Si Martorii lui Covid spun ca nu! Adica e Haos dar nu peste tot, culmea, ei pretind ca n-au avut nici o problema, cum isi permit unii sa spun ca au intampinat Probleme? Ori is rau intentionati, ori nu au asigurare, ori nu sunt in sistem ori....exista o explicatie. Sistemul este sublim si functioneaza doar ca lipseste aproape cu desavarsire.
    PS: Si daca mor, tot martorii astia spun ca Guvidu e Prioritate, resul nu conteaza! Faini uamini
  • -3 (5 voturi)    
    fericiti cei ce au reusit (Sâmbătă, 16 ianuarie 2021, 19:52)

    ..13 [utilizator]

    sa se programeze pentru vaccinare in etapa 2 -
    iarna nu este ca vara si nici etapa 2 nu este nici macar ca etapa 3...

    PS
    Putem vorbi de un boicot al unor medici de familie sau este doar o imensa neglijenta a medicilor de familie sau/si sts???
  • +3 (3 voturi)    
    Se mai sinchiseste cineva de GRAMATICA? (Duminică, 17 ianuarie 2021, 18:39)

    Zapateado [utilizator]

    Evident ca nu, toata lumea este inflamata cu programarile. Dar despre ce e vorba?

    Nu bolnavi cronici. Ci BOLNAVI CRONIC.

    Asa cum nu se spune bolnavi psihici. Ci bolnavi psihic.

    Vor zice unii: "Băi esti nebun, ce te-a apucat? De asta ne arde noua?"

    Pai uite ce m-a apucat: mama mea a fost româncă.


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by