​INTERVIU Cum se văd restricțiile valabile de astăzi prin ochii unui expert în sănătate publică: Sunt măsuri bune și în 2-3 săptămâni vom vedea dacă au efect. Închiderea școlilor pentru copiii sub 10 ani și a piețelor nu se justifică

de Alina Neagu     HotNews.ro
Luni, 9 noiembrie 2020, 16:11 Actualitate | Sanatate


Razvan Chereches
Foto: Arhiva personala
​Noile restricții care se aplică începând de astăzi în România sunt în general măsuri bune și vor avea efect, însă unele dintre ele au fost luate "puțin cam târziu", în timp ce altele, precum închiderea școlilor pentru copiii mai mici de 10 ani și închiderea piețelor, nu se justifică, afirmă, într-un interviu acordat HotNews.ro, Răzvan Cherecheș, profesor de sănătate publică la Universitatea Babeș-Bolyai. Cât de bine vor funcționa efectiv aceste măsuri vom ști abia peste 2-3 săptămâni și "depinde mult și de felul în care autoritățile locale vor decide să impună respectarea lor", subliniază Răzvan Cherecheș.

Info pe scurt:


  • Măsurile ar fi trebuit luate mai din timp, nu atunci când ajungi într-un punct în care incidența este deja mare, subliniază Răzvan Cherecheș: "În alte țări, la 1,5 la mie s-au luat deja măsuri drastice, iar la 2 la mie, s-a intrat în lockdown în Australia. E ca și cum ai avea un camion plin de pietre grele, care începe să o ia la vale. Cu cât îl oprești mai din timp, cu atât e mai ușor de oprit."
  • Măsurile vor avea efect? Vom ști abia peste două-trei săptămâni: "În două-trei săptămâni vom avea o imagine mai clară, dacă se aplatizează creșterea sau nu."
  • Eficiența depinde și de felul în care autoritățile locale vor decide să impună respectarea lor: "Dacă nu se dau amenzi, dacă autoritățile locale nu sunt active în a se asigura că oamenii poartă mască și în a se asigura că oamenii nu circulă pe străzi noaptea și nu se organizează petreceri și evenimente care pot să împrăștie virusul... Atunci ar trebui să fie eficient, în opinia mea", spune Răzvan Cherecheș.
  • În ceea ce privește sărbătorile de iarnă, pentru care unii dintre români își fac deja planuri sau rezervări la munte, mesajul lui Răzvan Cherecheș este tranșant: "Eu nu mi-aș face planuri." Expertul în sănătate publică spune că, cel mai probabil, autoritățile așteaptă până după alegeri pentru a anunța că nu vom avea un Crăciun și un Revelion ca în alți ani, pentru a nu influența comportamentul electoral.

Cum se vede fiecare măsură în parte prin ochii expertului în sănătate publică Răzvan Cherecheș:


1. Masca obligatorie în aer liber - "este o măsură care ar fi trebuit luată în toată țara atunci când s-a trecut de rata de 1,5 la mie. Vorbesc despre județele unde se testează mai mult, pentru că unde se testează puțin avem o idee foarte vagă despre ce se întâmplă. Dacă am fi impus obligativitatea măștii la timp, am fi amânat foarte multe dintre celelalte măsuri. Este foarte bine că s-a luat această măsură, dar s-a luat foarte târziu, din punctul meu de vedere."

2. Restricția de circulație în timpul nopții - "este o măsură foarte bună. Sunt deja studii care demonstrează că are impact asupra ratei de transmitere a virusului. Asta pentru că scade probabilitatea de interacțiune socială între oameni, mai ales în timpul nopții, când în general complianța la reguli e mai scăzută, mai ales pe fondul consumului de alcool. Simplul fapt că această restricție a dus la nemulțumire din partea unor grupuri de oameni spune clar faptul că respectivii oameni mai degrabă resimt restricția ca pe o limitare a interacțiunii sociale. Va avea efect pentru că au fost oameni care au fost nemulțumiți."

3. Închiderea școlilor
- "în primăvară a fost perfect justificată. Ce știam despre virus în acel moment a justificat măsurile. În acest moment, majoritatea dovezilor și a studiilor, inclusiv recomadările Organizației Mondiale a Sănătății, înclină mai degrabă către menținerea deschisă a școlii până în clasa a IV-a și restul online, pentru că copiii cu vârsta până la 10 ani se infectează mai greu și transmit mai greu virusul. Plus că copiii până în clasa a IV-a sunt exact grupul care nu poate fi lăsat singur acasă și imobilizează un părinte pentru suport pe partea educațională și pentru supravegherea acasă. În plus, educația online până în clasa a IV-a e mult mai dificilă decât cea de la clasa a V-a în sus.

Dar, ca să mențină școlile deschise, bineînțeles că ar fi trebuit luate o serie de măsuri administrative, cum ar fi reducerea numărului de copii în clasă, ca să se respecte distanțarea socială. Ecranele acelea de plexiglas sunt complet ineficiente la dimensiunile la care s-au instalat la noi. Dacă ar fi ca în Coreea de Sud, unde este aproape ca o cutie în jurul copiilor, ar funcționa. Dar așa... De asemenea, introducerea unor sisteme de ventilație pasivă sau artificială în toate sălile de clasă, astfel încât aerul să fie ventilat în permanență. E necesară și limitarea interacțiunii grupurilor de părinți care așteaptă în fața școlii, la fel și limitarea aglomerării în transportul în comun la orele de vârf, la orele când copiii sunt toți la școală. Dar aceste eforturi ale autorităților locale s-ar justifica prin scăderea impactului asupra educației și prin faptul că cel puțin unul dintre părinți s-ar putea întoarce înapoi în circuitul economic. Așadar, consider că măsura închiderii tuturor școlilor este nejustificată în acest moment de literatura științifică care este disponibilă acum."

4. Închiderea piețelor
- "nu sunt studii care să o justifice. Piețele în general tind să aibă un volum de aer mai mare, fiind și mai înalte. Chiar și piețele închise ar fi putut funcționa dacă s-ar fi limitat accesul de către autoritatea piețelor, exact ca în supermarketuri, ca să nu se aglomereze spațiul respectiv, și s-ar fi supravegheat purtarea măștilor. Aici e mai degrabă o problemă de impunere și de respectare a legii decât de evitare a unui risc. Sigur că dacă oamenii se aglomerează, e un risc. Dar la fel există un risc și în supermarketuri, dacă se aglomerează cu prea mulți oameni, reprezintă un risc. În acest moment nu avem dovezi care să justifice închiderea piețelor."


Restricțiile vor avea efect? Vom ști răspunsul în 2-3 săptămâni


În România avem în acest moment mai multe viteze în ceea ce privește aplicare restricțiilor, amintește Răzvan Cherecheș. În București, spre exemplu, purtarea măștii în aer liber este deja obligatorie de aproape 3 săptămâni și ar trebui să vedem primele efecte: "Măsurile sunt pentru toată țara, dar există zone care au luat deja măsuri restrictive din cauză că au depășit incidența de 3 la mie. Bucureștiul, de exemplu, a avut deja două săptămâni, aproape 3. Practic, săptămâna aceasta ar trebui să vedem rezultate. Dacă nu se văd rezultate săptămâna aceasta în București și, la finalul săptămânii, și în Cluj, înseamnă că măsurile luate anterior - închiderea școlilor, închiderea restaurantelor - nu au fost suficiente și va trebui ca, pentru măsurile luate acum, să așteptăm cam două-trei săptămâni să vedem dacă funcționează sau nu."

Măsurile trebuie luate din timp, nu atunci când ajungi într-un punct în care incidența este deja mare, mai spune expertul în sănătate publică Răzvan Cherecheș: "E ca și cum ai avea un camion plin de pietre grele, care începe să o ia la vale. Cu cât îl oprești mai din timp, cu atât e mai ușor de oprit. Cu cât amâni mai mult momentul, cu atât e mai greu de oprit. Faptul că noi am așteptat până am ajuns la 3 la mie... E o rată foarte mare. În alte țări, la 1,5 la mie s-au luat deja măsuri drastice, iar la 2 la mie s-a intrat în lockdown în Australia."

Cât de eficiente sunt măsurile care se aplică începând de astăzi și un răspuns la întrebarea dacă ele vor duce sau nu la scăderea numărului de cazuri vom avea abia peste două-trei săptămâni: "În două-trei săptămâni vom avea o imagine mai clară, dacă se aplatizează creșterea sau nu. Aici depinde mult și de felul în care autoritățile locale vor decide să impună respectarea purtării măștii în spațiile publice. Dacă nu se dau amenzi, dacă autoritățile locale nu sunt active în a se asigura că oamenii poartă mască și în a se asigura că oamenii nu circulă pe străzi noaptea și nu se organizează petreceri și evenimente care pot să împrăștie virusul... Atunci ar trebui să fie eficient, în opinia mea", explică Răzvan Cherecheș.

Expertul în sănătate publică avertizează însă că "va dura mai mult până când vom ajunge din nou să scădem rata de transmitere și să ne permitem să scădem restricțiile, pentru că nu este realist să ne așteptăm ca în momentul în care scădem sub 3 la mie, gata, relaxăm. Pentru că va sări imediat înapoi, peste 3. Ar trebui să coborâm măcar la 1 - 1,5 la mie. Optim ar fi până la 0. În Australia au stat 11 săptămâni în lockdown până când au ajuns la 0 și abia apoi au relaxat lockdown-ul. Cu cât vom relaxa mai repede măsurile, cu atât ne întoarcem mai repede aici, de unde am plecat. Dar de întors ne întoarcem sigur, mai devreme sau mai târziu, pentru că virusul este prezent și activ."


"Nu mi-aș face planuri pentru Crăciun și Revelion. Autoritățile așteaptă până după alegeri ca să facă acest anunț"


În ceea ce privește sărbătorile de iarnă din acest an, profesorul Răzvan Cherecheș spune că nu are niciun motiv să creadă că "Revelion situația va fi de așa natură încât să permită petreceri sau aglomerări de oameni, indiferent de context. Va fi o iarnă lungă și grea. Din acest punct de vedere, Crăciunul și Revelionul vor fi mai degrabă solitare sau în grupuri extrem de mici, cu precauții mari, pentru că, chiar cu aceste măsuri, nu va scădea ratele până la sub 1, care să permită relaxarea."

Nu vom auzi însă acest lucru din gura autorităților decât după alegeri, crede Răzvan Cherecheș: "Din nefericire, partea de comunicare din partea autorităților nu este optimă. Tot din nefericire, avem alegeri în 6 decembrie. Nu mă aștept ca până în 6 decembrie, autoritățile să facă un anunț care este extrem de neplăcut și va impacta negativ - că nu te poți vedea cu cei dragi de Crăciun, că nu poți să sărbătorești Revelionul. De aceea, opinia mea este că autoritățile așteaptă până după alegeri ca să facă acest anunț, pentru a nu influența comportamentul electoral. Dar va impacta, fără îndoială, Crăciunul și Revelionul. Eu nu mi-aș face planuri."

"Dacă sunt permise, de Crăciun și de Revelion, colindatul, adunările de familie, petrecerile, ne va prinde primăvara tot cu restricții, pentru că virusul va continua să se împrăștie. Cred că este mult mai responsabil să fie anunțată populația că, cel mai probabil, nu se vor putea organiza Revelionul și Crăciunul", avertizează expertul în sănătate publică Răzvan Cherecheș.







Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.















.*.


6537 vizualizari

  • 0 (16 voturi)    
    bine că am aflat cum se estimează eficiența (Luni, 9 noiembrie 2020, 16:22)

    NicuPandemicu [utilizator]

    Tocmai am aflat cum estimează înțelepții antivirali eficiența unei măsuri: după cât de nasoală e pt. oameni. Cică „va avea efect pentru că au fost oameni care au fost nemulțumiți.” Say whaat?!

    Ar fi mulți nemulțumiți dacă nu s-ar face campanie electorală și alegeri în toiul pandemiei? Nu prea. Deci măsura n-ar avea efect. Tare de tot logica.
    • -7 (17 voturi)    
      hehe (Luni, 9 noiembrie 2020, 16:42)

      transpenibilus [utilizator] i-a raspuns lui NicuPandemicu

      Minti ca o mazeta ruseasca.

      Cei "multumiti daca nu s-ar face alegeri" (adica pesedistii) sunteti foarte putini. Sub 1 milion, chiar sub 600 de mii ceea ce la 21 de milioane de cetateni reprezinta doar o minoritate ciumata.
      • +3 (11 voturi)    
        chiar crezi că preocupă pe cineva? (Luni, 9 noiembrie 2020, 17:04)

        NicuPandemicu [utilizator] i-a raspuns lui transpenibilus

        În afară de clientela de partid, chiar crezi că d-aia nu mai dorm românii, de grija campaniei electorale?

        Jumate de țară tremură de frica bolii, iar cealaltă jumătate se teme să nu moară de foame, iar voi o dați cu ciuma roșie, Rusia și alte sloganuri anacronice primite la punctaj.
    • -1 (11 voturi)    
      Sunt unii care stau pe margine, injura tot (Luni, 9 noiembrie 2020, 16:50)

      clint [utilizator] i-a raspuns lui NicuPandemicu

      gasesc "bube" oricui are o parere, injura orice autoritate, iar aceasta pare sa fie singura lor modalitate de validare ca indivizi

      Genul asta il intalnesti peste tot la noi, de la vecina in capot, care stie ea mai bine cum vindea copii Iohanis, cum ne-au vandut astia tara la bucata, si pana la "expertii Covid" de prin subsolurile articolelor care stiu ei mai bine care sunt masurile bune si care sunt cele rele, stiu ei cum e la suedezi, daca masca e buna, cum trebuia facut cu scoala, samd. In realitate, in afara de entitelment-ul asta, vezi de obicei si o lipsa totala de intelegere ( empatie ) fata de autoritati, fata de medici, fata de unii experti cu un mesaj echilbrat ca cel din articol, mergand pana la o victimizare totala. Nu sunt de specialitate, dar stiu ca acestea sunt simptome grave, orice psiholog poate confirma acest lucru.

      Daca a facut ceva bun aceasta pandemie, este ca mi-a aratat care sunt oamenii pe care trebuie sa ii evit, si simptomele, acum mai clare ca niciodata, de entitelment si lipsa de empatie, mergand pana la victimizare, iar ele imi explica de ce suntem unde suntem, aparent niciun palier al societatii nu e ferit.
      • +3 (7 voturi)    
        „Entitelment” (Luni, 9 noiembrie 2020, 18:47)

        Vecin [utilizator] i-a raspuns lui clint

        si lipsa de autoritate vad la autoritati, astea care dau vina pe noi de dimineata pana seara pentru ce nu-i duce pe ei capul sau n-au curaj sa faca fiindca vin alegerile. Cum adica populatia nu are empatie fata de autoritati? Pentru ce sa aiba empatie fata de niste incapabili aroganti, platiti de zece ori mai bine decat omul obisnuit ca sa gaseasca solutii, nu ca sa fure, sa minta si sa se vaiete tot timpul! Really?
      • +1 (5 voturi)    
        este (Luni, 9 noiembrie 2020, 22:18)

        hdd [utilizator] i-a raspuns lui clint

        Entitlement


        știi, voi care n-ați avut probleme'n viață nu știți o chestie:
        cei mai buni avocați sunt pușcăriașii. Ei știu extrem de bine speța pe care au fost condamnați, însă doar speța lor.

        Asemenea, și eu, când viața mea și a copiilor mei,
        când libertatea mea și a prietenilor mei,
        când pâinea mea și a colegilor mei
        este direct amenințată de niște măsuri ale unor politicieni self-Entitled,

        daaaa... citesc, mă informez, studiez și ghici ce: devin cel mai mare specialist!

        Pentru că mă doar în fiecare zi!

        Asta este esența democrației, pe care România și multe alte state o adoptă în zdrențe. Oamenii se informează, au păreri și votează!!!

        Nu o dată la 4 ani după care își bat ăștia joc de noi cum vrem!
        Nu!

        Votează pe probleme esențiale, cum ar fi:
        prioritizăm sănătatea sau economia?
        ținem sau nu școlile deschise?
        închidem sau nu granițele?

        Asta înseamnă democrație, asta înseamnă decizii și implicare.


        Deci, da, în ceea ce privește Covid-19, sunt un expert cel puțin la fel de bun ca alți 100.000 de români care citesc și cu nimic mai prejos decât stimatul domn Cherecheș, pe care nu îl suspectez de incompetență ci de răspuns politizat.
      • +1 (5 voturi)    
        aloooo (Marţi, 10 noiembrie 2020, 9:48)

        Point [utilizator] i-a raspuns lui clint

        ''empatie fata de autoritati''?cred ca aveti dreptate,un bun psiholog sau chiar psihiatru ar fi necesar...
        va trezesc la realitate cu o intrebare simpla.cati dintre dvs nu ati racit?
        ce fac guvernele se numeste ''damage control'',incearca sa linisteasca populimea cu masuri absurde si chiar hilare.
        mai de curand adjunctul lui fauci,a zis el cu gura lui,sa nu mai dezinfectam alimentele,ca virusul nu rezista mult pe suprafete...
        pai ori asa ori invers?ei se calca pe picioare singuri,se incurca in declaratii si bivolul trage la jug fericit,cu masca facatoare de minuni
        un sociolog bun poate explica mai bine cum se poate manipula si teroriza o masa uriasa de oameni.
        nu sunt de profesie,insa ganditi-va la terorism.apoi faceti legaturile mentale si aveti imaginea concreta a manipularii.
        nu teroristul te omoara ci gandul!
    • 0 (4 voturi)    
      din Martie îmi răcesc gura (Luni, 9 noiembrie 2020, 22:09)

      hdd [utilizator] i-a raspuns lui NicuPandemicu

      degeaba

      spuneam, citez:"stăm degeaba în casă. Peste 6 luni virusul va fi tot aici dar noi vom ieși afară. Ceea ce se va schimba va fi doar acceptabilitatea socială a situației"'.
  • -4 (14 voturi)    
    Rezultatele se văd deja!!! (Luni, 9 noiembrie 2020, 16:39)

    Traian2015 [utilizator]

    Erau 8000 cazuri noi pe 4, 10 mii pe 6. S au instituit măsurile magistrale și pe 7 deja 9900, pe 8 6700, iar azi 3500 dar încă nu s a terminat ziua.
    • +1 (5 voturi)    
      tu chiar (Luni, 9 noiembrie 2020, 22:07)

      hdd [utilizator] i-a raspuns lui Traian2015

      crezi ceva din raportărille autorităților române?
      • 0 (2 voturi)    
        O, da (Marţi, 10 noiembrie 2020, 9:54)

        Traian2015 [utilizator] i-a raspuns lui hdd

        Întotdeauna.
  • +2 (16 voturi)    
    Avand in vedere... (Luni, 9 noiembrie 2020, 17:32)

    Gigi Kent [utilizator]

    Avand in vedere ca scopul masurilor este distrugerea societatii adica mai ales a economiei desigur ca masurile sunt foarte eficiente. Nu e nevoie sa asteptam 2-3 saptamani. Am vazut efectele acelorasi tipuri de masuri din Martie-Aprilie.

    Aaa ... virusul isi vede de treaba lui. Probabil ca il doare la bascheti de masurile astora ...
  • +8 (16 voturi)    
    câteva întrebări pt dl. Cherecheș (Luni, 9 noiembrie 2020, 17:58)

    hdd [utilizator]

    - unde era dumnealui în Aprilie 2020, când OMS urla sus și tare că masca nu e necesară ?

    - ce părere are dl Cherecheș despre
    https://m.hotnews.ro/stire/24328619
    sau "Cum au murit mai puțini români în pandemie decât în 2019"

    - dacă OMS își schimbă poziția la 180 grade din nou, dumnealui o va urma, sau cum funcționează procesul de decizii?

    Pentru HN:
    - cine îl ascultă pe dl. Cherecheș, că văd că autoritățile țin piețele și școlile primare închise

    Și, pt toată lumea, un mare newsflash: virusul e aici și se simte bine.
    Pt restul existenței omenirii. Și, ca toată familia lui, va suferi mutații multe și rapide.

    Eradicarea unui virus (vezi polio) durează zeci de ani, în cel mai bun caz. Chiar cu societatea informațională în care trăim, tot va dura 10-15 ani până se va vaccina o proporție semnificativă. Deja a trecut 1 an și nu avem un vaccin unanim acceptat.

    Încă un newsflash, care va fi confirmat ulterior:
    cei care se duc la spital bolnavi de Covid-19, ori se făceau bine și acasă, ori mor acolo. Capacitatea noastră de luptă împotriva gripei și Covid-19 este aproape 5-10%.

    Trebuie să ne obișnuim cu ideea că vom avea victime și să găsim soluții sustenabile.
    Astea nu sunt.
    • +1 (3 voturi)    
      iaaa liniste in spate (Marţi, 10 noiembrie 2020, 10:36)

      Point [utilizator] i-a raspuns lui hdd

      ca va dau afara din clasa si va las si repetent.
      dom profesor are INTODEAUNA dreptate,sa vii cu parintii tunsi la scoala.

      heh,termeni ca ''specialist'',''majoritatea dovezilor și a studiilor'' se lovesc de logica si induc ideea unei noi aristricratii"specialistul in covid'',el este noul dumnezeu al tuturor.
      deci inca o data,mai usor cu specialistii care nici ei nu stiu cum sa mai minta sa linistesca populatia.
      ex:nu se mai circula noaptea;pai ce face virusul,se plictiseste si pleaca acasa?moare de oftica ca nu se mai pupa adolescentii aia rapandaci?
      jeeeeesus...
  • -6 (12 voturi)    
    De acord partial. (Luni, 9 noiembrie 2020, 18:29)

    Marionette [utilizator]

    Cu ce nu sunt de acord- sa zici ca ar trebui sa lasi copiii pana la 10 ani sa se infecteze intre ei in ziua in care a murit un copil e dur.
    Da, pot continua scolile daca fac grupe mici si asculta sa stea doar cu masca, dar la noi nici profesorii nu stau cu masca.
    Pietele- cel mai mare grad de nerespectare pe langa politisti sunt cei din piete. Cum sa i pui pe politisti sa i sancționeze pe cei din piete?
    • -2 (2 voturi)    
      minus din principiu (Luni, 9 noiembrie 2020, 22:06)

      hdd [utilizator] i-a raspuns lui Marionette

      așa e pentru cei de extremă dreaptă
  • -1 (5 voturi)    
    a sosit momentul se se faca ceva (Marţi, 10 noiembrie 2020, 8:21)

    Coresponedntu [utilizator]

    Sistemul sanitar a ajuns la limite si ieri, la Timisoara, datorita faptului ca nu mai sunt locuri la ATI, 6 persoane infectate COVID care necesitau ventilare pulmonara au murit. De ce sa moara persoane nevinovate, care cred in existenta COVID si respecta masurile de protectie??? A venit momentul ca politia si jandarmeria sa isi faca treaba. In ce sens? Sa ia declaratii pe propria raspundere de la Dan Bitman, Dana Budeanu, jurnalistii Antena 3, sarlatanii de la BOR lideri PSD, de la toti cei care sfideaza regulile si toti cei care contesta in public virusul. Toti trebuie sa semneze ca sunt de acord cu ceea ce sustin, ca nu exitsa COVID. Pe semnatura personala a acestora sa nu fie primiti la ATI aceste persoane ci doar cei care merita acest lucru. Bine , nici personaje ca Dan Bitman sau mitropolitii nu pot fi lasati complet fara ingrijire medicala dar sa li se faciliteze doar tratament medicamentos, fara asistenta respiratorie in situatia unei incarcari prea mari a echipamentelor. Sa nu aibe prioritate. Asa se mai degreveaza o parte din tehnica necesara. Intr-un fel selectia naturala a inceput si prin faptul ca negationistii, in special sarlatanii religiosi au inceput sa dea in primire dupa ce au dantuit cu incuiatii in jurul cadavrelor deshidratate asa numite moaste. De fapt negationistii sunt primii pe care ii pedepseste stiinta pentru ca ignora adevarul stiintific si cunoasterea. Din pacate acestia mai trag dupa ei si nevinovati.
    • +3 (3 voturi)    
      va rog (Marţi, 10 noiembrie 2020, 9:27)

      Point [utilizator] i-a raspuns lui Coresponedntu

      din suflet,mai usor,nu uitati de tensiune...
    • 0 (4 voturi)    
      Vad ... (Marţi, 10 noiembrie 2020, 9:55)

      Gigi Kent [utilizator] i-a raspuns lui Coresponedntu

      Vad ca va erijati intr-un fel de tribunal moral. De unde stiti ca cei 6 care au murit erau "persoane nevinovate"?

      Va recomand sa plimbati ursul cu ideile dumneavoastra marete ...


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by