Bucureștiul, pe locul 1 în Europa la costurile cu sănătatea cauzate de poluarea aerului. Fiecare bucureștean pierde anual 3.000 de euro din cauza poluării

de Alina Neagu     HotNews.ro
Miercuri, 21 octombrie 2020, 9:43 Actualitate | Sanatate


Poluare Bucuresti
Foto: Pixabay
 documente
(21 Oct 2020) PDF, 109KB
​România înregistrează cel mai mare cost mediu al poluării pentru sănătate din Europa, cu 30% peste media europeană, iar Bucureștiul este orașul european cel mai afectat de costurile cauzate de poluarea aerului. Fiecare locuitor al capitalei pierde anual, în medie, 3.004 euro din cauza poluării, arată studiul "Impactul poluării aerului asupra costurilor pentru sănătate", publicat de Alianța Europeană de Sănătate Publică.

În termeni absoluți, în Europa doar Londra depășește Bucureștiul în privința costurilor sociale legate de problemele de sănătate cauzate de poluarea aerului. Bucureștiul înregistrează anual pierderi în costuri sociale de 6,35 miliarde de euro, pierderi generate de impactul poluării aerului asupra sănătății locuitorilor. În România, următoarele cele mai afectate orașe sunt Timișoara, Brașov, Cluj și Iași.

Costurile sociale includ cheltuielile directe cu îngrijirea sănătății, dar și cele indirecte, cauzate de scăderea speranței de viață din cauza poluării aerului.

Rezultatele sunt relevante și în contextul pandemiei COVID-19, cercetările arătând că o calitate inferioară a aerului poate crește mortalitatea în cazurile de COVID-19.



Alături de Bulgaria și Polonia, orașele românești înregistrează costuri sociale cu sănătatea în valoare de 8-10% din totalul veniturilor câștigate.

București, Timișoara și Brașov sunt cele mai afectate orașe din România, în ceea ce privește pierderile pe cap de locuitor datorate impactului poluării asupra sănătății.

Contribuția factorilor poluanți la costurile totale este similară în București, Brașov și Timișoara, cu cel mai mare impact cauzat de emisiile PM2.5 și PM10, urmate de emisiile de NO2.

În principalele orașe românești afectate (București, Timișoara și Brașov) particulele fine PM2.5 și PM10 au cel mai important impact negativ asupra acestor costuri, urmate de emisiile de oxizi de azot NO2, emisii cauzate în special de mașinile vechi și cele diesel.

Foarte îngrijorător este topul poluării cu NO2, unde România ocupă 3 poziții din primele 5 la nivel european. București, Cluj-Napoca și Brașov sunt printre cele mai poluate orașe europene cu NO2 (substanță clasificată drept cancerigen de mare risc de Organizația Mondială a Sănătății).

De asemenea, București, Brașov și Cluj au fost, în anul 2018, în top 5 cele mai poluate orașe europene pentru emisiile de NO2, poluare cauzată în special de mașinile vechi alimentate cu motorină.

Sunt concluziile unei ample cercetări în care au fost incluse 432 de orașe europene, 21 dintre acestea fiind din România. Studiul este realizat de compania europeană de cercetare CE Delft, la comanda Alianței Europene de Sănătate Publică și a unui consorțiu de organizații neguvernamentale din 10 țări europene, printre care și Observatorul Român de Sănătate.

Studiul european concluzionează că reducerea poluării aerului ar trebui să devină o prioritate de sănătate publică în orașele Europei.

Rezultatele sunt relevante și în contextul pandemiei COVID-19, cercetările arătând că o calitate inferioară a aerului poate crește mortalitatea în cazurile de COVID-19.

Introducerea unor politici de transport la nivelul orașelor afectate poate îmbunătăți considerabil și rapid calitatea aerului, se mai arată în studiu. Astfel, o creștere de doar 1% a numărului de mașini într-un oraș duce la creșterea costurilor sociale cauzate de poluarea aerului cu 0,5%.

O altă recomandare a studiului CE Delft este construirea unei rețele de monitorizare a calității aerului, în prezent existând prea puține astfel de stații de monitorizare. Observatorul Român de Sănătate este partener în cadrul rețelei Aerlive de monitorizare a calității aerului în București și a lansat campania Ce Aer Respir pentru a construi o rețea similară în Cluj-Napoca.

Detaliile cercetării pentru fiecare oraș pot fi consultate pe site-ul cleanair4health.eu, orașele românești incluse în acest studiu fiind: București, Timișoara, Brașov, Cluj, Iași, Ploiești, Craiova, Oradea, Arad, Galați, Pitești, Baia-Mare, Botoșani, Râmnicu Vâlcea, Suceava, Satu Mare, Călărași, Giurgiu, Focșani, Alba Iulia și Bistrița.







Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















2632 vizualizari

  • +5 (9 voturi)    
    foarte bun studiu (Miercuri, 21 octombrie 2020, 9:58)

    Levellers [utilizator]

    la care trebuie adaugata si poluarea sonora (transport, santiere, spectacole in zone populate etc.). Pe langa incapacitatea autoritatilor de a diminua poluarea, reaua vointa, mai e si lipsa cronica de educatie a unei mari parti a populatiei. Si mai e ceva: orasul asta devine de nelocuit, asadar piata imobiliara urmeaza sa descreasca simtitor (unde mai pui si efectele pandemiei).
    • +1 (3 voturi)    
      Calitate aer București = moderata. Vezi harta: (Miercuri, 21 octombrie 2020, 12:09)

      Argon [utilizator] i-a raspuns lui Levellers

      Vezi Harta Calității Aerului aici:
      https://aqicn.org/map/europe/

      Nu este nici o poluare a aerului deosebita in București sau România.
    • +1 (1 vot)    
      Nu se planteaza (Miercuri, 21 octombrie 2020, 19:19)

      Fanel01 [utilizator] i-a raspuns lui Levellers

      In sectorul 6 se asfalteaza trotuare iar acolo unde erau pomi si s-au uscat nu se planteaza la loc ,asfalteaza peste.
  • -1 (9 voturi)    
    Iara deschid Windy si Romania este ok. (Miercuri, 21 octombrie 2020, 10:02)

    Lok [utilizator]

    Foarte ok. Chiar stupid de ok tinand seama de ce stiri senzationale apar in presa. 3000 de euro e doar cat vrea UE sa taxeze in plus pentru fantezia asta. https://www.windy.com/-Show---add-more-layers/overlays?cams,pm2p5,18.104,34.014,3
  • +2 (4 voturi)    
    parca bucurestiul nu era poluat (Miercuri, 21 octombrie 2020, 10:02)

    liviu_ [utilizator]

    a iesit asta in statistica de acu ceva timp facuta de... romani... evident
  • +3 (7 voturi)    
    Niciun candidat nu a vorbit de marii poluatori (Miercuri, 21 octombrie 2020, 10:21)

    D-or [utilizator]

    Dupa orele 17-18, Bucurestiul e acoperit de nori de fum (alaltaieri era un fum maroniu, am facut poze).

    Doar un stat criminal poate sustine ca nu stie de unde provine fumul.
    Pentru ca cei care cistiga bani din poluare si sunt adevaratii decidenti nu locuiesc in Romania si, evident nu sunt romani. Pentru ei suntem un fel de daunatori care trebuie eliminati treptat.

    Pe noi marionetele de ocazie ne prostesc cu plantatul copaceilor, pistele de biciclete, retele de senzori.

    Nimic despre poluarea din reciclare, nimic despre pacura, nimic despre sticlarie, producatorii de coloranti si vopseluri.
    • -2 (2 voturi)    
      Da si tu pozele! (Miercuri, 21 octombrie 2020, 11:33)

      Jegul Cristian Ioan [utilizator] i-a raspuns lui D-or

      Poti sa urci si tu pozee chiar aici pe HN.

      Alaltaieri dupa-amiza (inca era lumina) nu am vazut fumul acesta, dar l-am simtit pe deplin, a trebuit sa inchidem toate geamurile.
      Loxuim in zona Turda-Mihalache.
  • +2 (12 voturi)    
    Sa reducem numarul de masini cu un singur om ... (Miercuri, 21 octombrie 2020, 10:28)

    mmagic [utilizator]

    Sunt prea multe masini pe strazi. Asa cum din cauza amaratului asta de COVID se iau asa masuri atat de severe: de inchiderea scolilor, majoritatea angajatilor lucreaza de acasa, inchiderea restaturantelor, inchiderea teatrelor si cinematografelor si salilor de jocuri. Inseamna ca se poate.

    Vreau sa fie redus numarul de masini de 4-5 locuri care circula pe strazi ca este ciudata ... aproape toate masinile de o tona circula cu un om in ele. Adica in ce fel este considerat rational sa arzi combustibil ca sa deplasezi o mie de kg ca sa muti un bot de carne de 80kg????

    Ori ducem mai multi oameni in masina ori sa ia omul un autobuz sau un mijloc de transport in comun !!! ... ca este mult mai eficient cum propun.

    Ar trebui sa fie foarte scumpe masinile ca sa putem sa reducem numarul lor pe strazi, sa fie aspru taxata posesia unei masini.

    Ar trebui sa fie puternic incurajata achizitia de masini mici, de putere mica, cu viteza mica, care au un singur loc, maxim 2, care sunt usoare, care au preturi foarte rezonabile si eventual sunt electrice. Ca poate in loc sa mai deplasam o tona pentru a deplasa un om 80kg se poate sa deplasam 50-100k pentru un om de 80kg. Si sunt sigur ca se poate.

    Excursiile lungi sa fie cu trenul, ori cu autobuzul iar la destinatie inchiriezi o masina sau iei transportul in comun.

    Iar statul sa puna la dispozitie un transport in comun bine gandit care sa acopere rutele principale, care sa fie fluent si care sa respecte orarul.
    • +4 (6 voturi)    
      Poluarea e noaptea, cind nu sunt masini. (Miercuri, 21 octombrie 2020, 11:04)

      D-or [utilizator] i-a raspuns lui mmagic

      Sa scoatem intii din orase/localitati orice proces de reciclare si de producere de energie din pacura sau deseuri si apoi sa ne ocupam si de masinute.

      Pentru asta, ar fi destul o lege clara data de Parlament cu sanctiuni dure si aparat corespunzator de verificare/sanctionare.

      Statul nu poate afirma ca protejeaza mediul cu citiva comisari de mediu care lucreaza doar 8 ore pe zi.
  • +4 (6 voturi)    
    Suntem hamsterii "Economiei circulare" (Miercuri, 21 octombrie 2020, 10:31)

    D-or [utilizator]

    Nu stiu care politician isi trecea in programul de guvernare pe pozitia a treia "Economia circulara".

    Adica, cea mai poluanta industrie, industria deseurilor. Din care rezulta doar produse toxice.

    Afaceri murdare prezentate ca "ecologie".
  • +5 (9 voturi)    
    Cine verifica mini-instalatiile de reciclare. (Miercuri, 21 octombrie 2020, 10:41)

    D-or [utilizator]

    Tot Bucurestiul e imbicsit de mini-instalatii care toaca hirtia, topesc sau lichefiaza plasticul, sfarima sticla.

    O astfel de instalatie costa putin si ocupa doar citiva metri si sunt pitite prin sedii adminstrative, case nelocuite. Polueaza infiorator, mai ales noaptea, dar nu se sfiesc nici ziua. Pentru ca au protectie.

    Exista in Bucuresti vreo evidenta a acestor mini-instalatii, cine le-a autorizat in intra-vilan?

    Ca sa nu mai vorbim de masinile care taie/sfarima/compacteaza reciclabilele la colectare.
  • +1 (1 vot)    
    Trebuie o "Politie" a mediului cu tribunale specia (Miercuri, 21 octombrie 2020, 11:12)

    D-or [utilizator]

    Trebuie un dispecerat non-stop, dotat cu drone, cu proceduri legislative de a intra in incintele poluatorilor.

    Altfel, paznicii nici nu se apropie de poarta noaptea, daca vad Politia. Pentru ca stiu ca nu au voie sa intre.

    Pentru fiecare senzor "rosu" care apare pe hartile de monitorizare a calitatii aerului - trebuie alertat dispeceratul de mediu si trebuie facuta imediat o ancheta si o dare de seama publica cu cine a poluat, cu ce, ce sanctiuni s-au dat si ce masuri s-au luat.
  • -1 (1 vot)    
    Solutia este extrem de simpla! (Miercuri, 21 octombrie 2020, 11:30)

    Jegul Cristian Ioan [utilizator]

    Solutia este foarte simpla, ne-a oferit-o Dumana Fierea chiar inainte de pandemie:

    CUI NU II PLACE, NU ARE DECAT SA SE MUTE IN ALT ORAS!


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by