Îndemnăm la calm, nu la panică. Nu este nevoie să ne schimbăm modul de viață și să aglomerăm supermarketurile - Nelu Tătaru (Ministerul Sănătății)

de Alina Neagu     HotNews.ro
Joi, 27 februarie 2020, 15:29 Actualitate | Sanatate


Nelu Tataru
Foto: AGERPRES
Ministerul Sănătății îndeamnă la calm, nu la panică, după ce primul caz de infecție cu coronavirus a fost confirmat oficial pe teritoriul României aseară, la un tânăr din Gorj. Secretarul de stat Nelu Tătaru a lansat, joi, un îndemn la "calm, nu la panică" și a subliniat că: "Nu este nevoie să ne schimbăm modul de viață, să aglomerăm supermarketurile sau să ne alertăm rudele din străinătate."

"Având în vedere această împrăștiere de știri false, am prefera să îndemnăm lumea la calm", spune secretarul de stat Nelu Tătaru.

Nelu Tătaru speră ca, odată cu lansarea de către autorități a liniei TelVerde 0800800358, unde pot suna toți cei care au nevoie de informații despre virusul COVID – 19 (coronavirus) și cum să prevină infectarea, se va reuși să se stăpânească panica din rândul populației. Linia TelVerde a fost lansată astăzi. Cei care au suspiciuni că au contactat virusul trebuie să sune la 112, iar cei care doresc doar să solicite informații despre coronavirus sunt sfătuiți să apeleze linia TelVerde.

Secretarul de stat în Ministerul Sănătății a subliniat că persoanele care intră timp de 14 zile în carantină vor primi de la autorități tot ce au nevoie în perioada respectivă, iar dacă sunt în autoizolare la domiciliu, o persoană din familie poate merge o dată pe zi la cumpărături.

91 de persoane se află în acest moment în carantină, iar 7.174 în izolare la domiciliu, potrivit secretarului de stat Nelu Tătaru.

Persoanele care trebuie să intre în carantină sau în izolare la domiciliu primesc concedii medicale pentru perioada de 14 zile, a dat asigurări Nelu Tătaru.

În ceea ce privește regulile de prevenție, acestea rămân aceleași ca în cazul unei infecții gripale, a explicat Nelu Tătaru. "Nu aglomerăm spitalele, unitățile de primiri urgențe", a arătat acesta, subliniind că persoanele care au simptome de răceală sau gripă trebuie să se adreseze în primul rând medicului de familie.

Doar persoanele care au astfel de simptome dar au și călătorit în zone afectate de coronavirus sau au intrat în contact cu persoane care au călătorit în astfel de zone pot avea suspiciune de coronavirus. Aceste persoane nu trebuie să meargă singure la medic, ci să sune la numărul de urgență 112, unde vor primi indicații despre cum vor fi preluați de un echipaj medical, testați și izolați, în cazul în care este necesar.


Citește și:




Citeste mai multe despre   





Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















13270 vizualizari

  • +14 (22 voturi)    
    problema e alta (Joi, 27 februarie 2020, 15:40)

    piticu_enigmatic [utilizator]

    Nu cum sa ne ferim de virus e problema ci daca se blocheaza orasul de unde luam apa plata ceafa de porc si snitelele. Lumea ar trebui sa stie cine le aduce la bloc sau cum ce au nevoie. Cinteza intreba bancile daca au scenarii de risc pentru 14 zile de blocaj adica banci inchise. Ca altfel unii pot lucra si de acasa facturile se platesc prin IB dar ceafa de porc si apa plata nu poti sa le iei prin whatsapp. De-aia-si face lumea provizii.
    • +1 (13 voturi)    
      Cinteza nu a gandit (Joi, 27 februarie 2020, 16:49)

      Relaxat [utilizator] i-a raspuns lui piticu_enigmatic

      ce spune. E grav ca oameni care nu gandesc ajung ina asemenea pozitii
      • +3 (17 voturi)    
        Arată-mi bugetar care gândește! (Joi, 27 februarie 2020, 17:32)

        Tayen [utilizator] i-a raspuns lui Relaxat

        ARATĂ-MI-L!
        • -11 (17 voturi)    
          Johannis? (Joi, 27 februarie 2020, 19:33)

          kingdavidhotel(banat pentru adevar?) [utilizator] i-a raspuns lui Tayen

          de el ce zici?
        • +5 (11 voturi)    
          Macar sa-si angajeze o firma de PR!.. (Joi, 27 februarie 2020, 20:36)

          pehash [utilizator] i-a raspuns lui Tayen

          "nu la panica".. Cum sa spui asa ceva?.. Oricine se pricepe cat de cat la comunicare stie ca poporul o sa retina doar "panica".

          Practic, cuvintele cheie din mesajul secretarului de stat sunt - stiri false, calm, panica. Mai bine nu spunea nimic.
          • -2 (4 voturi)    
            Si (Joi, 27 februarie 2020, 23:09)

            mopsu [utilizator] i-a raspuns lui pehash

            încerca să taie f..cul din frunte , parca-i actor ratat !!!!!
        • +1 (9 voturi)    
          De ce nu ati inchis scolile in Bucuresti? (Vineri, 28 februarie 2020, 0:00)

          D-or [utilizator] i-a raspuns lui Tayen

          Daca se vor imbolnavi copiii, nu va vor lua gitul parintii? La propriu!

          Copilul meu are febra. Daca nu ar fi fost la scoala, i s-ar fi scazut nota la purtare, desi el se poarta bine.

          Daca s-a imbolnavit de COVID, va dau in judecata.
          • 0 (0 voturi)    
            se judeca cu Statul Roman (Vineri, 28 februarie 2020, 9:47)

            ruskimushki [utilizator] i-a raspuns lui D-or

            rudele celor pe care I-a facut zob la canal si in puscarii.
            Ai aflat ceva de vreo sentinta favorabila victimelor ?
            Caci aia de l-au ucis pe Ursu, iata, s-a prescris.
            Nu erai tu aparatorul criminalilor ?
    • +13 (19 voturi)    
      apa plata?? (Joi, 27 februarie 2020, 19:30)

      cchris [utilizator] i-a raspuns lui piticu_enigmatic

      Apa ca apa, ca mai curge si la robinet, dar cum faci rost de bere??? Acolo e panica cea mare.

      Primul infectat in Germania, acum o vreme, locuieste la 10km de unde locuiesc eu. De atunci mai sunt si altii, dar viata merge cat se poate de normal mai departe, pt ca lumea e ocupata si cu altceva decat cu televizorul. Ma intreaba rudele din tara ingrozite ce ne facem, iar eu nu intelegeam care e problema, pana cand am inteles in ce spalare pe creier traiti acolo. Sincer, devine amuzant.

      Dragilor, doar in Europa mor anual 60.000 de oameni doar din cauza gripei. Asa functioneaza natura. In Romania vor continua sa moara in trafic mai multi decat de gripa. Eu zic sa va ingroziti mai tare de modul si viteza cu care conduceti decat de virusi.
      • +3 (11 voturi)    
        Si, desigur, se uita ca (Joi, 27 februarie 2020, 21:40)

        Namaste [utilizator] i-a raspuns lui cchris

        intensa poluare ucide anual cu mult mai mult!...
  • +2 (24 voturi)    
    Ăia care rad magazinele sunt cei funcționali. (Joi, 27 februarie 2020, 15:40)

    Tayen [utilizator]

    Cei 44% care ies de pe băncile școlii. Cei care nu știu altceva în afară de fieisbuciuc, ascultă manele, urăsc apa și săpunul.
  • +9 (15 voturi)    
    Hai mă! (Joi, 27 februarie 2020, 16:28)

    Cheie primara [utilizator]

    Chiar nu îndemnați la panică?
    • -2 (6 voturi)    
      Ilici e batran, Roman agatza fetishcane la rtv (Joi, 27 februarie 2020, 23:31)

      ruskimushki [utilizator] i-a raspuns lui Cheie primara

      iar baietzii din gasca s-au stins unul cate unul.
      Cine sa mai urle ca s-au otravit fantanile ?
      Eventual tinerimea usere.
  • -1 (15 voturi)    
    E DOAR O RACEALA BRO (Joi, 27 februarie 2020, 16:56)

    Gigix [utilizator]

    E DOAR O RACEALA BRO
    • +10 (16 voturi)    
      Te-as fi crezut (Joi, 27 februarie 2020, 19:31)

      luptator_din_munti [utilizator] i-a raspuns lui Gigix

      daca partidul comunist chinez nu si-ar fi dat niste suturi gigantice in propriul dos economic incercand cu atata disperare sa opreasca aceasta ... "doar o raceala".
      • -2 (10 voturi)    
        Partizan mic... (Joi, 27 februarie 2020, 22:24)

        Laurentiu78 [utilizator] i-a raspuns lui luptator_din_munti

        cine fabrica cele mai multe resurse primare pentru industria farmaceutica?

        Care (la negru) si-au triplat valoarea?
    • 0 (8 voturi)    
      E o raceala (Joi, 27 februarie 2020, 20:36)

      Luk [utilizator] i-a raspuns lui Gigix

      Dar e in 50 de tari si sunt 100.000 de bolnavi. S-a mai murit de gripa, uite aici: https://en.wikipedia.org/wiki/Spanish_flu
      • +3 (13 voturi)    
        pe bune... (Joi, 27 februarie 2020, 22:10)

        Laurentiu78 [utilizator] i-a raspuns lui Luk

        Spanish flu a facut 30 de miloane de victime, de 3 ori mai mult decat WW1...DAR atunci nu exista antibioticul ..Penicilina a intrat in medicatie in 1942 daca nu ma insel...de atunci populatia planetei aproape s-a triplat...Penicilina/antibioticul au fost o descoperire majora pentru noi ca specie...si una groaznica pentru planeta (din moment ce noi ne comportam similar cu cancerul fata de planeta)...

        Rata de mortalitate la virusul asta e scazuta, similara cu gripa...1-3%, varfuri pe extremele de varsta...mor de malarie 1 milion anual...de foame nu mai zic....undeva la vreo 9-10 milioane anual...dar aia nu au bani!

        Aici sunt jocuri de bursa...au scazut acum brusc...baietii destepti cumpara actiuni in marile lanturi alimentare (care sunt golite acum si vand ca prostii, nici lor nu le vine sa creada ce noroc au), in companiile farma...sau medico-auxiliare...

        Cumpara actiuni acum intr-o companie producatoare de dezinfectanti/sapunuri/masti...si sa vezi dividende la anu'...
        • 0 (4 voturi)    
          Ai dreptate (Joi, 27 februarie 2020, 23:26)

          Luk [utilizator] i-a raspuns lui Laurentiu78

          Dar nu poti expedia tot rahatul asta sub titlul "e doar o raceala".
          Nu pare sa fie o mare problema, dar daca 100 de mil de oameni o s-o ia, atunci 5 miloane o sa moara. E o probabilitate oarecare sa mori, mereu e. Asta-i un fel stupid de a muri.
        • +1 (5 voturi)    
          Asta mi-a spus si fiul meu. (Joi, 27 februarie 2020, 23:31)

          Luk [utilizator] i-a raspuns lui Laurentiu78

          Doar ca nu luam la misto epidemiile, niciuna nu-i "doar o raceala", asta-i tot ce-am vrut sa spun.
        • 0 (6 voturi)    
          dar spanish flu a avut 0 barat tangenta cu spania (Joi, 27 februarie 2020, 23:33)

          ruskimushki [utilizator] i-a raspuns lui Laurentiu78

          doar cu tarile beligerante.
          si inca nu se stie cati au murit realmente in Asia, urss inclus. Pe-atunci cam mureai de la orice cui care te zgaria. 30 milioane e cam umflata cifra, au si istoricii smecheriile lor, da mai bine la programa scolara sa zici cifre rotunde si mari, sa nu mai mentionam mediul academic.
          • +2 (2 voturi)    
            Asta e un non-raspuns, o eschiva. (Vineri, 28 februarie 2020, 18:51)

            Luk [utilizator] i-a raspuns lui ruskimushki

            Spania n-a avut cea mai mare mortalitate, dar asta nu inseamna chiar nimic. Daca incepi sa te indoiesti de orice, atunci nu-ti mai trebuie nimic, ai wiki al tau,faci ce vrei si crezi ce vrei. Zic sa ramanem cu picioarele pe pamant, nimeni n-a contrazis cifrele alea si n-o sa te apuci tu sa schimbi istoria doar pentru ca esti roman si postezi pe Hotnews. Sunt gripe care omoara multi oameni si nu exista niciun vaccin pentru o gripa banala, nu mai zic de una periculoasa. Asta e una usoara, sa fim multumiti cu asta si sa nu devenim mai isteti e cazul.
            • 0 (0 voturi)    
              Nu pot lua date decat din surse (Vineri, 28 februarie 2020, 23:19)

              ruskimushki [utilizator] i-a raspuns lui Luk

              disponibile ori pe net ori prin carti, pe care nu le am. Din cate am citit, au fost mai multe valuri de gripa "spaniola", toate in direct raport cu conflictul.
              Insa daca zici ca nu exista nici un vaccin pentru o gripa banala, cum se face ca totusi exista acele vaccine si sunt administrate ?

              The total numbers of persons who died of influenza in Spain were officially estimated to be 147,114 in 1918, 21,235 in 1919, and 17,825 in 1920. However, it is likely that >260,000 Spaniards died of influenza; 75% of these persons died during the second period of the epidemic, and 45% died during October 1918 alone. The Spanish population growth index was negative for 1918 (net loss, 83,121 persons). Although a great deal of evidence indicates that the 1918 A(H1N1) influenza virus unlikely originated in and spread from Spain, the 1918–1919 influenza pandemic will always be known as the Spanish flu.

              Sursa: https://academic.oup.com/cid/article/47/5/668/296225

              E wiki ?

              Nu e.
              • 0 (0 voturi)    
                Ai dreptate (Sâmbătă, 29 februarie 2020, 12:10)

                Luk [utilizator] i-a raspuns lui ruskimushki

                Am exagerat ca dobitocii care vor sa castige disputele pe net. Totusi aia din 2009 a omorat cam jumatate de milion de oameni si au luat-o aproape un miliard de oameni. Despre aia sunt mai multe surse si nu era un razboi care sa ascunda informatiile. Exista vaccinuri pentru alea cateva tipuri de gripa pe care le-au studiat, dar nu pentru toate. Oamenii isi fac vaccinuri si tot iau gripa pentru ca-s imuni la alt tip. Mno, o sa vedem ce-o sa mai fie. Ideea e sa ramanem atenti, nu avem ce face altceva. Chiar nu-i nimic de facut, doar sa asteptam sa treaca si sa ne vedem de treaba.
                • 0 (0 voturi)    
                  Poti muri si de la vaccin (Sâmbătă, 29 februarie 2020, 20:25)

                  ruskimushki [utilizator] i-a raspuns lui Luk

                  reactive alergica.
                  Sau poti muri in drum spre vaccin.

                  Sau omorat accidental de mineri.

                  Sunt nspe variante.
  • +11 (21 voturi)    
    Guvern mincinos (Joi, 27 februarie 2020, 17:26)

    DrNRazvan [utilizator]

    In tarile civilizate oamenii au incredere in Guverne, in Romania oamenii au incredere in ei insisi. Romanii sunt mintiti din '47 incoace sistematic. Iar ceea ce s-a intamplat in '89 si la mineriade, sa-i mai creada...stiti voi cine. Guvern de pilosi si de incompetenti!
    • 0 (0 voturi)    
      ia vezi in Franta (Vineri, 28 februarie 2020, 9:48)

      ruskimushki [utilizator] i-a raspuns lui DrNRazvan

      ce incredere au vestele galbene in guvern.
  • +5 (13 voturi)    
    Ce faceti (Joi, 27 februarie 2020, 18:57)

    RedGuard [utilizator]

    cand guvernul spune ca totul e ok si nu e caz de panica?

    Exact. Ca la FNI. Luati totul si fugiti!
  • +4 (8 voturi)    
    simt nevoia sa-mi aprind o tigara (Joi, 27 februarie 2020, 21:41)

    johnescu [utilizator]

    asa suna indemnul lu nea nicu n"asa ?
    pai ori suntem mafioti or suntem mafioti !
    cum e cu reclamele la tutun nea nicule ?
    borfasareala in cre di bi la nivel de guvern sa vii tu sa soliciti din partea ministerului sanatatii sa faci lobby la reclame pentru tigari, n-ai sa vezi tupeu de asta nici in parnaie !
    acuma o dai cu panica, nlp de joasa speta pe invers...pe cine crezi ca prostesti ?
  • +9 (13 voturi)    
    S-a depasit deja pragul carantinei. Izolarea e inu (Joi, 27 februarie 2020, 23:10)

    D-or [utilizator]

    Arafat a dat cheia situatiei: De la un numar de infectati nu mai are niciun rost carantina. Fiecare se trateaza acasa, iar cazurile grave ajung la spital.

    Aceasta pare sa fie situatia actuala. Nu mai are niciun rost incercarea de limitare a raspindirii, e un razboi pierdut.
    Acum se asteapta cazurile grave care vor fi tratate ca si gripe.

    Au fost mii si zeci de mii de romani care s-au intors din zonele infectate si care au utilizat toate mijloacele de transport, au fost in aglomerari. E imposibil sa se mai limiteze ceva. Cred ca doctorii de familie au fost deja prelucrati.
    De-acum, fiecare cu imunitatea lui.
    • 0 (6 voturi)    
      Haha, doctorii de familie... (Vineri, 28 februarie 2020, 1:39)

      Paleopterix [utilizator] i-a raspuns lui D-or

      Doftorii de familie vor fi primii care isi vor inchide pravaliile. Fie de frica sa nu se imbolnaveasca, fie din cauza ca se vor fi imbolnavit deja. Si o sa ramai ca prostul, cu temperatura de 41 de grade, afara, in frig, in fatza usii cabinetului. Poate acum isi va da seama cineva de cat de imbecila si cretina este ideea sa legi fiecare persoana din tara asta de un singur cabinet PARTICULAR, PRIVAT, al unui individ numit "doctor de familie" (ca astia nu mai sunt demult doctori ci doar hartzogari eliberatori de retzete).
  • -2 (8 voturi)    
    Dragi tovarasci (Vineri, 28 februarie 2020, 1:34)

    Paleopterix [utilizator]

    Dragi tovarasci si pretini, statzi la locurili voastri! Nu aglomerati supermarketurili! Nu va faceti provizii, fiti calmi, nu va impacientati, pentru ca noi, stapanii vostri avem rezerve! Noi, clasa conducatoare, avem vile de beton si bunkere antiatomice, avem de toate. Si la nevoie, pentru noi se va gasi oricand, la orice ora, un avion sa ne duca la caldurica, in vreo tara tropicala! Deci nu va faceti griji, in caz de ceva, muriti voi dar noi scapam, ca asa e de cand lumea! Stati la locurili voastri si asteptati cuminti sa inceapa nebunia!
  • +2 (2 voturi)    
    Cand se zicea la fel.... cand oare...? (Vineri, 28 februarie 2020, 8:31)

    Marionette [utilizator]

    Ah, da, acum tin minte, cand navalise lumea la FNI (cu insigna statului in frunte) sa-si recupereze banii "investiti" de SOV!
    Tot asa ziceau cleptocratii: asezati-va linistiti, nu va panicati, totul va fi bine!
    Ah, da, si Elena Ceausescu cu 2 zile inainte sa fie mitraliata.
    Cand un cleptocrat va spune sa nu va panicati este semn sa va panicati.
  • -1 (1 vot)    
    Fratilor (Vineri, 28 februarie 2020, 9:12)

    idealogul [utilizator]

    Ce faceti?! Ari tradat lupta de clasa.
    De ce nu cereti in masa demisia lui Arafat?!
    Nu trebuie ratat nici o ocazie sa cerem demisia lui Arafat.
    Chiar si dupa ce isi da demisia tot putem sa cerem demisa.
  • +1 (1 vot)    
    chivuta firea (Vineri, 28 februarie 2020, 10:08)

    pier [utilizator]

    Chivuta Firea tare mult si-ar dori un pic mai mult de virus in Bucuresti sa inchida scolile.Va imaginati ce ar fi la gura chivutei: Din dragoste pentru copilasi(neaparat diminutiv, e la moda printre ciumatii rosii). Cum ca a facut ea un sondaj pe facebook si parintii cer sa ramina copiii acasa. Si multi zombi ar pune botul
  • -1 (1 vot)    
    Protejam populatia de cei care golesc magazinele?? (Vineri, 28 februarie 2020, 10:12)

    mmagic [utilizator]

    E mai mare frica mea personala de panica altora decat de virusul in sine.

    Cum protejam domnule ministru populatia de propria ei prostie?
    Cum prevenim piata neagra a produselor alimentare?

    E posibil ca teoretic cineva cu multi bani sa cumpere toate produsele alimentare din magazine, sa creeze panica sa faca si pe altii sa procedeze la fel?
    Si prin efect de bulgare care se rostogoleste sa dezechilibreze toata economia?

    Cum ne protejati domnule ministru de insasi prostia umana grav prezenta in tara asta?

    Tot ce sper este ca sunt suficient de putini idioti care ar putea sa destabilizeze economia.
    Adica 20% din votantii PSD nu am indoiala ca vor destabiliza cu mare placere economia.
    Sper ca nu sunt mai multi.


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by