Schimbare majoră la rezidențiat: OUG care își propune să elimine monopolul UMF a fost adoptată / Victor Costache: O soluție europeană pentru a lărgi baza de formare pentru acești tineri minunați

de Alina Neagu     HotNews.ro
Miercuri, 11 decembrie 2019, 9:54 Actualitate | Sanatate


Facultatea de Medicina
Foto: AGERPRES
Viitorii medici vor putea urma pregătirea în rezidențiat în spitale publice cu medici care nu sunt profesori la facultățile de Medicină, în spitale private, dar și în cabinetele medicilor de familie. Până acum, rezidențiatul se desfășura doar în spitale universitare și clinice - cu medici care sunt profesori la facultățile de Medicină. Ordonanța de Urgență care își propune să elimine monopolul Universității de Medicină și Farmacie (UMF) asupra pregătirii medicilor rezidenți a fost adoptată de Guvern în ședința de aseară. Pregătirea medicilor rezidenți durează, în prezent, între 3 și 6 ani, în funcție de specializare, și se făcea până acum, conform legii, doar în spitalele universitare sau clinice, care au contracte cu universități de Medicină și unde lucrează medici care predau la facultățile de Medicină.


Ce se schimbă la rezidențiat:

  • Modificarea-cheie: Medicii rezidenți vor putea urma rezidențiatul și în spitalele ai căror medici nu predau la facultăți de Medicină: spitale județene, spitale militare, aflate atât în subordinea ministerelor, cât și a autorităților locale, precum și în spitale private și în cabinetele medicilor de familie.
  • Rezidențiatul (pregătirea medicilor rezidenți) se desfășura până acum, conform legii, doar în spitale universitare de stat și în spitale clinice de stat - care au contracte cu universități de Medicină și unde lucrează medici care predau la facultățile de Medicină.
  • Rezidențiatul durează între 3 și 6 ani, în funcție de specializarea aleasă.
  • Cel mai mare câștig al adoptării acestei măsuri, potrivit Ministerului Sănătății și medicilor rezidenți: rezidenții vor avea acces la pregătire și s-ar putea stabili, după rezidențiat, și în spitale unde nu își pot face rezidențiatul în prezent, precum unele spitale județene ne-universitare, iar calitatea actului medical de aici ar urma să crească.
  • Ministrul Sănătății, Victor Costache, spune că această măsură dă posibilitatea formării unui număr mai mare de medici atât în sistemul public, cât și în spitalele private, în condițiile în care exodul medicilor români în afara țării a continuat și după creșterea salariilor.
  • Înaintea adoptării Ordonanței, unele voci, în special din rândul medicilor rezidenți, și-au exprimat temerea că aceasta se va lovi de opoziția Universității de Medicină și Farmacie (UMF).
  • Textul Ordonanței de Urgență nu a fost publicat, deocamdată, în Monitorul Oficial. HotNews.ro îl va prezenta îndată ce va fi publicat.
  • Ordonanța de Urgență care modifică radical rezidențiatul a fost adoptată de Guvern fără a fi postată, anterior, în dezbatere publică. În cazul OUG-urilor nu există această obligație legală (care există în cazul proiectelor de lege și Hotărârilor de Guvern).

  • Victor Costache: O soluție europeană pentru acești tineri minunați

Ministrul Sănătății, Victor Costache, spune că "Am găsit o soluție europeană pentru a lărgi baza de formare pentru acești tineri minunați". Potrivit ministrului Sănătății, această măsură era necesară deoarece "creșterea salariilor a fost un prim pas, dar exodul medicilor a continuat".

Măsura adoptată de Guvern este menită să spargă "monopolul" universităților de Medicină asupra rezidențiatului, despre care s-a vorbit insistent în ultimii ani, fără să fie pusă însă concret pe hârtie și introdusă în legislație. La prima vedere, cel mai mare câștig ar fi acela că medicii rezidenți ar avea acces la pregătire și s-ar putea stabili, după rezidențiat, și în spitale unde nu își pot face rezidențiatul în prezent, precum unele spitale județene, iar calitatea actului medical de aici ar crește. Înaintea adoptării Ordonanței de Urgență au existat voci care s-au temut că "În UMF e o familie internă care nu va permite" adoptarea unei astfel de măsuri.

  • Rezidențiat în spitale private și în cabinetele medicilor de familie

Potrivit Ordonanței de Urgență adoptate aseară, pregătirea în rezidenţiat se va defășura în mod descentralizat, regional, la nivelul centrelor universitare cu facultăţi de medicină, medicină dentară şi farmacie acreditate, prin departamentele de învăţământ postuniversitar medical, medico-dentar şi farmaceutic, inclusiv în cabinete medicale individuale de medicină de familie, precum şi în unităţi sanitare și unități medico-militare ale ministerelor cu reţea sanitară proprie, sau în unităţi sanitare aflate în administrarea unităţilor publice locale. De asemenea, pregătirea în rezidențiat se va putea desfășura și în cadrul unităților sanitare private și în instituțiile de învățământ superior particulare acreditate, care au în structură programe de studii universitare de licență în domeniul medicină, medicină dentară, farmacie, în condițiile îndeplinirii de către acestea a criteriilor și condițiile de pregătire în rezidențiat aprobate prin ordin al ministrului sănătăţii.

La solicitarea Ministerului Sănătății, Guvernul a aprobat aseară Ordonanța de Urgență pentru modificarea și completarea Ordonanţei Guvernului nr. 18/2009 privind organizarea şi finanţarea rezidenţiatului, aprobată prin Legea nr. 103/2012, cu completările ulterioare precum și pentru completarea Legii nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătății.

Actul normativ mai stabilește reglementări privind coordonatorii de program în rezidențiat, responsabilii de formare, drepturile și obligațiile ce revin unităților sanitare, dar și rezidenților.

"Am reușit ca, într-un timp record, să organizăm în bune condiții concursul de intrare în Rezidențiat și să salvăm o generație de specialiști în condițiile în care înregistrăm o lipsă a resursei umane în sistemul sanitar. Prin reglementările de astăzi eliminăm inechitățile existente elaborând cadrul legal care dă posibilitatea formării unui număr mai mare de specialişti atât în sistemul public, cât și în unități sanitare private și instituții de învățământ superior particulare acreditate care îndeplinesc toate condițiile de pregătire. Astfel, toți cei care au obținut la concurs peste 60% din punctajul pe domeniu, vor intra în pregătire. Avem înregistrat un record privind numărul de rezidenţi pe care-l vom pregăti, estimam 7159 rezidenți, în România şi sperăm ca efectele să se vadă în câţiva ani. Sunt primele măsuri concrete pe care le luăm pentru a stopa criza resursei umane calificată din domeniul medical. Am reușit acest lucru în condițiile în care anul acesta s-a înregistrat un record de participare la Rezidențiat. Asta înseamnă că ne pasă de următoarele generații care ne vor înlocui", a declarat ministrul Sănătății, Victor Costache.

Potrivit Ministerului Sănătății, față de cele 3.960 locuri alocate domeniului medicină generală au fost identificate soluții pentru ca peste 900 tineri care au obținut punctaj minim de promovare și care nu puteau fi încadrați în sistemul actual de formare aferent medicilor rezidenți să intre, suplimentar, în pregătire. În prezent se lucrează și pentru integrarea celor din domeniul medicină dentară şi farmacie.

Pentru a nu exista disfuncționalități în comunicare, între cei promovaţi la Rezidenţiat şi Centrul de Resurse Umane din Sănătatea Publică (CRUSP), unitatea aflată în subordinea Ministerului Sănătății şi care se ocupă de repartizarea pe specialităţi a noilor medici rezidenţi, se va forma un grup de suport. Acesta va fi alcatuit din reprezentanți ai Ministerului Sănătății și reprezentanţii celor admişi, astfel încât părţile să lucreze împreună și transparent în vederea integrării tuturor celor care au obținut peste 60% din punctajul pe țară, pe domeniu. Rolul grupului va fi acela de îndrumare, tocmai ca noii medici rezidenţi să aibă toate informaţiile necesare unor opţiuni clare, mai ales că suplimentarea locurilor de intrare în rezidenţiat, prin creşterea numărului de unităţi medicale în care se poate efectua pregătirea de specialitate, ar putea creea confuzii. Suplimentar, MS pune la dispoziţie o adresă de e-mail, special creată pentru cei care doresc consultanţă cu privire la alegerea localui unde îşi vor definitiva pregătirea de specialitate, precum şi un număr special de telefon. La CRUSP va exista până în luna februarie, anul viitor, un birou dedicat acestor informări şi consultări.

  • Ce spun medicii. Bogdan Tănase, oncolog: Rezidenții sunt forță de muncă. Clinicile universitare sunt mai performante și datorită lor

Bogdan Tănase este medic primar chirurg la Institutul Oncologic din Capitală și este președintele Alianței Medicilor. Este unul dintre cei mai căutați medici ai spitalului de către pacienți, dar, conform legislației actuale, nu putea pregăti el personal medici rezidenți, chiar dacă spitalul în care lucrează are rang universitar.

Prin această măsură, "pregătirea rezidenților nu se va mai desfășura doar în centre universitare, ci la liber. Clinica în care lucrez este oricum de rang universitar și avea rezidenți, dar e vorba de cine va putea să formeze rezidenții: numai cei care predau la UMF, sau și eu, de exemplu, care sunt medic primar, am abilitarea de a instrui pe cineva să fie medic sau nu? Eu cred că este o măsură bună: poate face ca rezidenții să lucreze în niște spitale județene, dacă rezidentul este anul 3-4 se poate duce să lucreze într-un spital județean full-time, să ia contact cu realitatea de acolo și să decidă dacă vrea să rămână în locul respectiv sau nu. Ar putea fi o modalitate de a-i atrage spre spitalele județene, care acum nu îi atrag, pentru că e greu să vii într-o echipă deja formată", declara ieri Bogdan Tănase, pentru HotNews.ro.

El sublinia că "Asta vine și de la realitatea din Franța sau din Germania, unde poți să te formezi oriunde."

Totuși, Bogdan Tănase atrăgea atenția că extinderea rezidențiatului către alte spitale ar trebui "dublată de un chestionar care să arate ce fac realmente rezidenții acolo. Ideal ar fi să existe un chestionar unde să fie cuantificate manevrele pe care le fac realmente rezidenții în clinicile unde sunt formați. Iar anual să fie făcută o evaluare și locurile unde nu fac nimic să își piardă dreptul de a forma rezidenți. Asta ar fi ideal."

Medicul Bogdan Tănase mai spunea că rezidenții reprezintă, înainte de orice, o forță de muncă, iar datorită lor, spitalele universitare sunt în prezent mai performante decât restul spitalelor: "Haideți să răspundem la o întrebare: de ce sunt clinicile universitare mult mai performante decât secții de același rang din spitale județene? Iar răspunsul este că, pe lângă dotări, au și o groază de rezidenți care muncesc. Medicii din acele clinici nu fac decât act medical, nu fac și birocrație, hârțogăraie, care ocupă foarte mult timp. Într-un spital universitar, medicul mai delegă aceste sarcini, într-un spital județean, un medic care nu are rezidenți nu poate să ofere o îngrijire medicală de calitate aceluiași număr de pacienți."

În ceea ce privește pregătirea rezidenților în spitale private, Bogdan Tănase spunea că în aceste spitale "nu se tratează cazuri la fel de grave (ca în spitalele de stat - n.red.) , dar un stagiu, de exemplu, la clinica privată unde lucrează domnul ministru și unde se operează minim invaziv boli cardiace, astea la stat nu prea se fac. Iar dacă ești rezident și vrei să vezi lucrurile astea, în pregătirea ta până acum nu puteai să faci acest lucru. E adevărat că poate privatul își selectează cazurile, e adevărat că dacă se agravează poate sunt transferate cazurile în terapie intensivă la stat, dar, pe de altă parte, sunt tehnologii foarte performante care la stat nu au fost implementate și care în privat sunt implementate. Și atunci nu cumva pregătirea medicilor rezidenți este incompletă dacă nu vin în contact cu aceste tehnologii?"

"După părerea mea, e o măsură pe care o consider normală", este concluzia medicului Bogdan Tănase.


Citește și:


Citeste mai multe despre   





Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.


















22045 vizualizari

  • -13 (23 voturi)    
    k (Miercuri, 11 decembrie 2019, 10:04)

    cartofiprajiti [utilizator]

    au venit ,, destepti ,, la putere !!!! pfff
    • +8 (16 voturi)    
      E o mare deosebire fata de prostii si hotii (Miercuri, 11 decembrie 2019, 11:09)

      midufi [utilizator] i-a raspuns lui cartofiprajiti

      de dinainte.
      Aia au fost asa de castrofali, incat oriceine e mai bun decat ei.
      • -6 (14 voturi)    
        k (Miercuri, 11 decembrie 2019, 12:55)

        cartofiprajiti [utilizator] i-a raspuns lui midufi

        Deci vor putea face rezidentiatul in orice spital neuniversitar, cabinete de medici de familie...Pai in cazul asta nu va mai calca nimeni la pregatire ci doar se va merge cu damigene de vin de buturuga, carnati, branza etc... O gramada de medici sunt absolventi de particulare sau facult. de stat de 2 lei gen targoviste, galati etc.. Ce ieseau prostovani pana acum, dar ce vor iesi de acum in colo... Pregatiti-va sa aveti un popa ieftin pentru inmormantari si parastase!
        Doua aspecte sunt de discutat la aceasta grabita OUG - de ce platim din bani publici sa functioneze spitale private cu rezidenti ? Si doi, cine garanteaza ca cei care conduc rezidentiatul in alte institutii private sau locale au competentele necesare sa conduca un rezidentiat. Doar i-am vazut pe unii din rezidentii actuali ce "competenti" erau saracii cand erau lasati singuri la camerele de garda...Cu stima ...,, desteptilor,, ...
        • +8 (12 voturi)    
          @cartofii lu’ peste prajit (Miercuri, 11 decembrie 2019, 14:17)

          Calin_file_de_dosar [utilizator] i-a raspuns lui cartofiprajiti

          Habar nu ai ce vorbești!
          In prezent, situația rezidenților e dramatica, mulți din ei freacă menta in spital așteptându-l pe veșnic absentul dom’ profesor! Sa mai amintesc de modul in care rezidenții intra la proceduri, in sala de operații după bunul plac al aceluiași profesor?... ca fac toată ziua foi de observatie, scriu condici, bilete de ieșire pana inebunesc?!...
          Cu toate astea, pe tine te... grija de ce sa lucreze in privat rezidenții plătiți de stat... poate nu știi, dar foarte multe spitale private lucrează in contract cu casa de asigurări!... sau și asta e o problema, huh!? Spitale care, administrand aceiași bani, furnizează servicii medicale incomparabil mai bune dpdv calitativ!
          Ce vrem, pana la urma, ca acești rezidenți sa învețe meserie (asta însemnând in primul rând, sa vadă câți mai mulți pacienti) sau nu?!
          • -3 (7 voturi)    
            "Sa invete meserie..." pe cobai...! (Miercuri, 11 decembrie 2019, 15:33)

            newlook [utilizator] i-a raspuns lui Calin_file_de_dosar

            "Ce vrem, pana la urma, ca acești rezidenți sa învețe meserie (asta însemnând in primul rând, sa vadă câți mai mulți pacienti) sau nu?!"

            =============================

            Rezidentiatul condus de medici competenti, recunoscuti, era un soi de garantie ca nu s-a eliminat de tot principiul calitatii in sanatate. Ma rog, mai erau multe de pus la punct, inclusiv in domeniul rezidentiatului....
            ...dar e clara directia in care merge competenta in sanatate cand:
            - (primul filtru) - baza de selectie se face printre tineri certificati 46% analfabeti functionali
            - (al doilea filtru) - scoala/facultatea propriu zisa aproape ca nu exista. Nu vreau sa mai discut despre Facultatile de medicina de la Ceamurlia sau Valea Lunga, dar chiar si UMF -ul isi trimite studentii in practica de 180 ore in diverse spitale din tara, studentelul pleaca in vacanta LA PROPRIU, taticul studentelului se intelege cu medicul responsabil...si iata ca prin minune "certificatul" de 180 de ore de practica medicala. Si cate si mai cate....
            - (al treilea filtru) - rezidentiatul va fi adus la smecherelile celui dinainte, medicul de valoare zero va da certificate pe banda studentilor de valoare zero pe baza de porcusiri, euroi, dolarei si alte astfel de competente ale taticilor. In plus, brusc numarul cobailor umani se va inzeci...ca e la liber, n'asa?

            Sanatate sa aveti !
          • -3 (7 voturi)    
            k (Miercuri, 11 decembrie 2019, 15:53)

            cartofiprajiti [utilizator] i-a raspuns lui Calin_file_de_dosar

            ba calin securistul ...nu intelegeti nimic! VEZI FABRICILE DE ASISTENTI , SUNT ACUM ZECI DE MII asistenti cu diploma ..asa si umf ...ba securisti care conduceti tara ..inainte erau 1000 care dadeau rezedentiatul acum 8000 !!!!! ..unde p/lm ii incadrati ???!!!!
        • +6 (8 voturi)    
          dute la prajit de cartofi (Miercuri, 11 decembrie 2019, 15:00)

          AdrianAdr [utilizator] i-a raspuns lui cartofiprajiti

          iti raspund ca poate pricepi
          1. rezidentiatul in cabinete de medici de familie era inclus de cel putin 1 an (vezi legea)
          2. Cate facultati particulare de medicina acreditate sti? Cate facultati particulare pe profil tehnic cunosti? Cate facultati particulare de sociologie si alte specialitati cunosti? Intreabate de ce primele 2 sunt mult mai putine decat celelalte.
          3. Nu te gândi ca de maine 80% din rezidenți vor face rezidentiatul in spitale private, pentru ca nu va fi cazul. Aia vor dori sa atraga un numar limitat de rezidenti.
          Nu stiu ce scrie in lege dar pana acum era asa: Rezidentul era inscris la un spital (cel care il platea) si facea stadiile de pregatire in multe alte spitale. Daca e sa o luam pe aceiasi idee atunci spitalul platitor al unui rezident poate fi si unul particular...deci managerii spitalelor private vor dori rezidenti competenti (care au un cv de activiatai bogat si un puctaj mare nu unul care a abia a luat nota de trecere). asa ca vezi tu in acest moment singurii care au de suferit sunt profesorii unviersitari care nu performeaza si clica din jurul celor care vor doar sa isi incaseze salariul. Aceeia vor fi inevitabil lasati fara cursanti si vor fi ocolite acele centre unde o anumita materie nu se preda cum ar trebui sau nu se face practica. Vorbeste cu medicii rezidenti si o sa vezi ca majoritatea sunt dornici sa invete si sa exceleze - numai ca sistemul si unii profesori conferentiari etc (ca astia un titluri peste titluri) le baga efectiv bete in roate. Cunosc rezidenti care s-au lasat de medicina din cauza unui profesor din acesta. Si degeaba faci contestatii si depui hartii. Birocratia si cumetreniile lucreaza. Asa ca e un pas spre o normalitate acest oug.
          • -3 (7 voturi)    
            k (Miercuri, 11 decembrie 2019, 17:25)

            cartofiprajiti [utilizator] i-a raspuns lui AdrianAdr

            sunteti prajiti rau...voi :) nu pricepeti nimic ! rezidentul e sclav pe plantatie la stat ...de acum sclav si la privat :) profesorul de la stat e si la ....PRIVAT !!!!....FRAIERI DE ROMANI CARE VOTATI CU ...CURUL :)))))
    • -2 (4 voturi)    
      de acum (Joi, 12 decembrie 2019, 8:57)

      Gheorghe_Dan [utilizator] i-a raspuns lui cartofiprajiti

      scoatem banul si mergem la urgente la privat. Astea de stat probabil se vor inchide.
      Hai si cu smurdul sa stim o treaba.
      multa sanatate
  • +14 (16 voturi)    
    e ok, dar sa fie niste restrictii (Miercuri, 11 decembrie 2019, 10:33)

    jescu [utilizator]

    Macar sa se puna niste restrictii la nivelul de experienta al doctorului care este indrumator.
  • +9 (19 voturi)    
    . (Miercuri, 11 decembrie 2019, 11:34)

    GemstonePig [utilizator]

    Masura va avea magnitudinea unui cutremur. A spart monopolul vacilor sacre gen Lucan-cat dai pe un rinichi, Bradisteanu-marca banu si te scoti si altii. Acesti medici sunt ca Stela si Arsinel , monopolizau piata si lumea chiar ccredea ca nu mai exista si altii. Sunt sute de medici scoliti pe afara care pot indruma absolventii de medicina
    • +3 (3 voturi)    
      Prapad asupra oricui se ia de etnia medicilor (Miercuri, 11 decembrie 2019, 16:00)

      Lok [utilizator] i-a raspuns lui GemstonePig

      Pe de o parte monopolul rezidentiatului este un abuz de putere. Pe de alta, noi nu putem asigura calitatea dezinfectantiilor, deci vom avea dezastru in medicina.
  • +7 (13 voturi)    
    "tineri minunati" (Miercuri, 11 decembrie 2019, 11:47)

    codrean [utilizator]

    Tinerii medici n-au nevoie de lingusiri, de un populism gretos ! Rezidentiatul este o forma de invatamant postuniversitar, se poate desfasura doar in anumite conditii, cu un indrumator atestat, asigurandu-se o cazuistica vasta, variata; in cadrul acesta medicul devine specialist, cu drept de libera practica !
    De ce credeti ca in tarile dezvoltate - USA,Germania, Franta, Anglia - e criza de medici ? Pentru ca acolo exigentele profesionale sunt foarte mari, nu toti cei care incep sa studieze medicina reusesc sa absolve ! Aruncand "pe piata" o marfa (medicala) de slaba calitate Romania risca din nou o decredibilizare !
    Guvernati responsabil ! Pentru pacientii romani si pentru prestigiul medicinii romanesti !
    • +2 (4 voturi)    
      .... (Miercuri, 11 decembrie 2019, 13:07)

      tirolez [utilizator] i-a raspuns lui codrean

      In absolut aveti dreptate, dar toti spagarii si incapabilii de la spitalele mai mici unde probabil vor ajunge noii rezidenti au facut rezidentiatul in spitalele universitare. Deci nu le-a/ne-a folosit prea mult ca societate.
      In vest in primul rand costurile sunt prohibitive.
    • +14 (14 voturi)    
      in Germania (Miercuri, 11 decembrie 2019, 13:09)

      Alynna [utilizator] i-a raspuns lui codrean

      In Germania rezidentiatul se poate face in clinici universitare, spitale de stat si clinici private. ma bucur ca s-a spart monopolul dinozaurilor.
      Exemple din familie: doua fete extraordinare, terminat facultatea la Cluj, rezidentiat la Cluj - una pe chirurgie estetica (a 3a pe tara la rezi) nu-ti arata nimeni nimic, cari geanta dinozaurului, faci fise si cam atat, de operatii nici vorba) inghetat rezi 2 ani- in Anglia-operatii,apoi o bursa in Sidney- spital SF de arsi) s-a intors, si-a terminat rezil , a dat examenul de specialitate si nu are post. Cealalta ofta ,cam la fel, a dat examenul de specialitate si a prins un post la o clinica privata (salar mult mai mic ca la spital) fetele astea au invatat toata viata lor si pentru ca nu vor sa fie ca toti ceilalti,adica sa dea spaga sau sa primeasca spaga, au fost rejectate de sistem.
      Chestia cu deficitul de medici e un banc bun, spitalele nu scot posturi destule la concurs (vezi articol din HN despre cum se organizeaza acest fel de examen la Socola- pentru care E. Ungureanu a depus plangere penala)- bravo lui- ) Spitalele nu au destui bani pentru multi medici, posturile se dau pe spagiimense, 80% merg pe salarii, ca doar de aceea mancarea e cum e, curatenia e cum e, iar materialele sanitare sunt aduse de pacienti.
      O masura buna, dar mai e mult pana departe!
      • +6 (6 voturi)    
        ai dreptate (Miercuri, 11 decembrie 2019, 14:19)

        codrean [utilizator] i-a raspuns lui Alynna

        dar asta n-are-aface cu problema in discutie. Nu sunt posturi bugetate; cunosc rezidenti care au lucrat si doi ani ca "voluntari" dupa terminarea rezidentiatului, neavand post ! Au trait din garzi si ajutoare de la parinti pana cand ori s-au aranjat ori au plecat !
        Exemple despre indrumatori care nu-si fac treaba se tot pot da ("nu-i padure ..."); ar trebui si ei controlati. Fondul problemei ramane : conditii de lucru, indrumare competenta, cazuistica bogata si variata. Si, desigur, exigenta si responsabilitate.
    • +4 (8 voturi)    
      Si ai senzatia (Miercuri, 11 decembrie 2019, 13:46)

      AndreeaK [utilizator] i-a raspuns lui codrean

      Ca daca medicul specialist indrumator din spitalul X nu preda la UMF asta inseamna ca nu este capabil sa indrume/supravegheze studenti? Sau numai medicii din spitalele mari sunt buni la meseria lor? Sunt numerosi medici care isi fac meseria cu brio in centre private, in spitale de provincie sau ca medici de familie; practicile lor merita impartasite. Asa mai multi studenti vor avea oportunitatea sa vada mai mult de un singur stil de lucru in medicina si cu putin noroc si atentie sa evite greselile pe care scoala veche le promova in relatia cu pacientii si nu numai.
      • +1 (1 vot)    
        o.k. (Miercuri, 11 decembrie 2019, 14:21)

        codrean [utilizator] i-a raspuns lui AndreeaK

        dar cine-i alege si-i atesteaza ? E si asta un proces care-ar trebui reglementat !
        • -2 (2 voturi)    
          cine alege profesorii de la UMF? (Miercuri, 11 decembrie 2019, 15:56)

          vladm9 [utilizator] i-a raspuns lui codrean

          unele reglementari ar putea fi utile, dar prea multe reglementari strica.
          Sa lasam studentii sa aleaga.
          • +3 (3 voturi)    
            Studentii? Inapoi la scoala. (Miercuri, 11 decembrie 2019, 16:28)

            Lok [utilizator] i-a raspuns lui vladm9

            Studentii nu au voie sa decida asupra rezidentiatului la fel cum Magistratii nu au voie sa se opuna Sectiei Speciale.
  • 0 (6 voturi)    
    Dolfi Drimer poate fi mandru (Miercuri, 11 decembrie 2019, 13:37)

    CapitanulPanait [utilizator]

    Dolfi Drimer a reusit sa distruga umbra de credibilitate a invatamantului ingineresc din Romania.

    Iata ca poate fi mandru de urmasii lui, unii poate chiar scoliti in fabricile de diplome.

    PNL-ul o sa fac praf si ce a mai ramas din scoala de medicina si asa schioapa.

    Daca exista politicieni cu sange in veioza sa sparga monopolul doctorilor care nu se mai dau plecati din spitalele de stat unde au ajuns vatafi peste sectii. Sa rupa pisica cu copii profesorilor care preiau precum in familiile regale ''tronul'' sectiilor si spitalelor.

    Sa nu mai numeasca politic tot felul de ratati sa devina ''manageri'' prin spitale.

    Si treaba cu rezidentiatul se va rezolva de la sine, fara OUG-uri.
  • +2 (8 voturi)    
    sa mananca si gura mea (Miercuri, 11 decembrie 2019, 14:14)

    bibarel [utilizator]

    Deci sa recapitulam: avem una bucata ministru, conducator de spital privat ce isi angajeaza ca sef al casei de sanatate nationale o fosta subordonata fara conconcurs (din pix cum spunem in lumea medicala) ce " descentralizeaza rezidentiatul, mai precis da acces si spitalelor particulare la suma platita pentru fiecare rezident pentru pregatire ce din cate stiu eu se ridica undeva la 3000-4000 euro/an pe cap de rezident. Mmmm aici e caz de DNA. Pretextul, interesant: sa se stabileasca medicii si in spitalele judetene, ei na, pai acolo sunt toti in provincie si nu-i mai scoti pana la 60 de ani pentru ca fac si a II-a specializare, si a III-a si doctorat si .....Pana la urma au rezolvat si rezidentiatul, probabil ca unor pilosi le statea in gat forma actuala... Va urez succes sa va tratati in ro, ce a fost pana acum a fost parfum sa vedeti ce va urma cand vor interzice lucrul la stat si privat (atunci penurie de doctori)
  • +1 (1 vot)    
    care este standardul in SUA (Joi, 12 decembrie 2019, 0:20)

    mucenic [utilizator]

    Rezidentiatul se poate face in orice spital acreditat de Departamentul Sanatatii. Pentru a fi acreditat, spitalul trebuie sa asigure rezidentilor un nivel de educatie standard. In chirurgie, spitalul trebuie sa asigure rotatia prin toate specialitatile chirurgicale: nu numai chirurgie abdominala ci si cardiotoracica, vasculara, ortopedie, urologie, neurochirurgie, etc + un an de cercetare in laborator. Rezidentul trebuie sa pastreze o statistioca a procedeelor executate de el mana intai. Dupa terminarea anilor de rezidentiat el trebuie sa treaca examenul de fellow al American College of Surgeon cu 300 de intrebari din toate domeniile chirurgiei.(echivalentul de medic primar fiindca nu este o alta treapta de trecut). Cu acest titlu esti recunoscut in orice tara (teoretic). Examenul de fellow trebuie repetat la fiecare 10 ani. Am trebuit sa-l dau de cinci ori. Pot spitalele ne universitare din Romania sa asigure acest nivel de educatie? Cand am terminat acum 50 de ani nici un spital din Bucuresti n-ar fi putut fie acreditat la nivelul SUA. Nu stiu cat s-a schimbat pana acuma insa sant extrem de sceptic.


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by