Spitalul Universitar - primul din București care va avea heliport, în această toamnă. Spitalul mai are un heliport din 2002, dar e folosit ca parcare pentru angajați

de Alina Neagu     HotNews.ro
Joi, 25 iulie 2019, 15:33 Actualitate | Sanatate


Vechiul heliport al Spitalului Universitar
Foto: Google Maps
Spitalul Universitar din București va avea un nou heliport ce ar urma să fie gata la finalul lunii august și să fie pus în funcțiune în această toamnă. Existența noului heliport ar urma să scurteze cu minimum 30 de minute intervalul de timp în care unii dintre pacienții critici sunt preluați de spital, spun reprezentanții unității medicale. Interesant este că Spitalul Universitar are un heliport încă din anul 2002, însă din cauză că a fost construit prea aproape de stradă și nu mai are autorizație, el funcționează ca parcare pentru angajații spitalului.

Spitalul Universitar, cel mai solicitat spital de urgență din București, va fi singurul din Capitală care va avea heliport. În acest moment, singurul spital din România care are un heliport funcțional este Spitalul de Urgență din Oradea.

În prezent, elicopterele care transportă pacienți la Spitalul Universitar aterizează pe un heliport al unei unități militare de pe Calea Plevnei, în apropierea spitalului, iar bolnavii, cei mai mulți dintre ei în stare gravă, sunt preluați de acolo cu ambulanța prin traficul bucureștean.

Heliportul de la Spitalul Universitar de Urgență va fi amplasat pe blocul operator central, pacienții urmând să fie transportaţi direct la Unitatea de Primiri Urgenţe cu ajutorul unui lift şi printr-un culoar suprateran.

Heliportul şi liftul costă 800.000 de euro, sumă care este suportată în totalitate de o companie privată, sponsorul Spitalului Universitar.

"Urgenţele de cod roşu sunt în jur de 4.000 - 5.000 anual. Existenţa heliportului, pentru noi, înseamnă scurtarea intervalului de timp în care aceşti pacienţi critici, unii instabili din punctul de vedere al funcţiilor vitale, pot fi preluaţi mai repede aici în spital. Se scurtează intervalul de timp cu minimum 30 de minute", a declarat joi medicul Silvia Nica, șefa Unităţii de Primiri Urgenţe și purtătorul de cuvânt al spitalului, citată de Agerpres.

Data de finalizare a proiectului este estimată pentru sfârşitul lunii august, urmând ca heliportul să fie funcțional în această toamnă. "În prezent, lucrarea este în proporţie de 80% finalizată, la sfârşitul lunii august aşteptăm liftul, pentru că numai cu ajutorul acestuia vom putea transporta pacienţii de pe heliport, după ce ei sunt aduşi cu elicopterul la spitalul nostru, către Unitatea de Primiri Urgenţe, unde vor primi asistenţă medicală de specialitate şi în funcţie de afecţiunea pe care fiecare pacient dintre cei aduşi aici o prezintă. Ei vor fi direcţionaţi către blocul operator sau către secţiile medicale sau chirurgicale din spitalul nostru", a explicat managerul spitalului, Adriana Nica.

"Acest heliport era foarte necesar, s-au căutat soluţii de-a lungul timpului. Am identificat această clădire anexă a spitalului pe care, din punct de vedere aeronautic, există suprafeţe protejate disponibile, au putut fi definite două direcţii de zbor, fără obstacole şi pe direcţia predominantă a vântului, care permit aterizarea - atât pe timp de zi, cât şi pe timp de noapte - în siguranţă a elicopterelor", a precizat comandorul în rezervă Romeo Lupu, manager de proiect al heliportului.

Platforma heliportului va avea o structură metalică formată din rigle tip grinzi din oţel şi stâlpi zăbreliţi, este dotată cu jgheaburi şi plase de siguranţă, cu instalaţie electrică de balizaj, cu marcaje luminoase, cu echipamente de salvare, protecţie şi de stingere a incendiilor.

  • Spitalul Universitar mai are un heliport construit în anul 2002, dar este folosit ca parcare de angajați

Conducerea Spitalului Universitar de Urgență din București anunțase, în toamna anului trecut, că intenționează să construiască un nou heliport, chiar dacă avea unul din 2002. Din cauză că vechiul heliport a fost construit prea aproape de stradă și nu mai are autorizație, el funcționând, în prezent, ca parcare pentru angajații unității medicale, conducerea celui mai solicitat spital de urgență din București promitea atunci că va avea un nou heliport, care să fie gata în 2019.

"S-a schimbat legea și pentru că heliportul este prea aproape de stradă, trebuie oprită circulația pe Splai, pe ambele sensuri, atunci când aterizează un elicopter. Vă dați seama că se creează haos în trafic. În plus, nici nu aveam siguranța trecătorilor din zonă", declara în noiembrie anul trecut Adriana Nica, managerul Spitalului Universitar de Urgență din București.

Încă de pe vremea când director al Spitalului Universitar era Sorin Oprescu, unitatea medicală are un heliport care, între timp, a fost transformat în parcare pentru angajații spitalului. Potrivit actualei conduceri, vechiul heliport nu a mai primit avize din partea Autorității Aeronautice.

Vechiul heliport, care este folosit ca parcare, a fost construit în perioada 2002-2003 din donații strânse de Sorin Oprescu, pe atunci managerul spitalului. Construcția vechiului heliport a costat aproximativ 40.000 de euro.


Citeste mai multe despre   





Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.
















2112 vizualizari

  • +8 (12 voturi)    
    Adică.... (Joi, 25 iulie 2019, 15:37)

    modream [utilizator]

    ...are deja un heliport de 16 ani, dar stau masinile pe el, si atunci, logic, mai face unul cu câteva milioane de euro. Nu era mai simplu să nu mai permită parcarea masinilor pe primul ? Aaa, nu, că atunci nu se mai puteau fura niște bani pentru al doilea. Și când ăsta va fi solosit pentru altceva, vor face un al treilea...etc.
    • 0 (0 voturi)    
      n-ai inteles, nu mai e autorizat ala vechi (Vineri, 26 iulie 2019, 0:00)

      leeloo2 [utilizator] i-a raspuns lui modream

      e degeaba...
  • +6 (6 voturi)    
    Deci nu va avea heliport (Joi, 25 iulie 2019, 15:45)

    LiviuX [utilizator]

    Ci inca o parcare pentru masini. Nu era mai simplu sa fi zis de la inceput asa?
  • +6 (6 voturi)    
    Redactia Hotnews (Joi, 25 iulie 2019, 15:47)

    un domn [utilizator]

    cereti Locul Amplasarii !

    este in proximitatea unei instalatii de Oxigen !

    Colectiv va fi Mic Copil !
  • +5 (5 voturi)    
    HOTI (Joi, 25 iulie 2019, 15:54)

    marchiza [utilizator]

    Managementul spitalului muncical (universitar) cu cel putin un sfert din personal ar trebui sa infunde puscaria. Se fura din toate partile, de la femeia de serviciu la directori....
  • +1 (1 vot)    
    Se vede clar (Joi, 25 iulie 2019, 16:07)

    ACP [utilizator]

    ca grija pentru pacient este pe primul loc in sistemul medical de stat. Face-ti-l optional altfel nu se va indrepta niciodata. Dar atunci de unde s-ar mai fura?
  • +2 (2 voturi)    
    mi se pare logic (Joi, 25 iulie 2019, 16:21)

    liviu_ [utilizator]

    e mai important sa nu mearga 100 de metrii angajatii (stim cu totii, mai ales medicii ca mersul pe jos omoara), decat sa ai heliport care nu are nici un beneficiu! ala aduc cu elicopteru in coma (daca nu cumva e parlamentar si are diaree, ca na... ) poate sa astepte, da-l dracu... important e sa aiba personalul unde parca!

    PS: in anul de gratie 2019 capitala ieuropeana bucuresti o sa aiba PRIMUL !!! heliport!
  • +2 (2 voturi)    
    Logic (Joi, 25 iulie 2019, 16:24)

    CipCC [utilizator]

    Logic ar fi fost sa faca o parcare si sa mute masinile in parcare daca tot are un heliport!
  • +1 (1 vot)    
    Pe al doilea il fac sus (Joi, 25 iulie 2019, 17:14)

    mr_mojo [utilizator]

    Ca sa nu mai parcheze meltenii acolo.
    Sper sa puna si stalpisori ca sa nu isi lase altii elicopterul pe avarii.
  • +1 (1 vot)    
    Deci Heliportul initial a fost construit de Dorel (Joi, 25 iulie 2019, 17:14)

    Habermas [utilizator]

    prin urmare, de 17 ani, anumiti pacienti nu au putut fi salvati (pentru ca nu au putut fi adusi mai repede).

    Cultura Bucurestiului UCIDE.
    Prostilor, si la asta imi veti da minusuri? Cu moartea acelor oameni cum ramane?
  • +1 (1 vot)    
    PS. Nu conteaza ca este spital UNIVERSITAR. (Joi, 25 iulie 2019, 17:23)

    Habermas [utilizator]

    Heliportul initial a fost construit tot de Dorel.
    La Bucuresti, Dorel este Rege (mancatz-ash).

    Trist, foarte trist.

    Info de fond:

    Universitatea de Medicină și Farmacie „Carol Davila” din București (fondata in 1857 sub numele Școala Națională de Medicină și Farmacie) este mai veche decat Universitatea din Bucuresti (fondata in 1864 ca mod de sabotare a Universitaii din Iasi, incalcandu-se negocierile care au dus la Unirea Principatelor).
  • 0 (2 voturi)    
    Yellow journalism, marca hotnews (Joi, 25 iulie 2019, 18:50)

    nimeni_2342 [utilizator]

    Da, are un heliport, care a fost construit corect atunci, din donatii.

    Iata si istoria lui: "Heliportul a fost făcut din sponsorizări, însă, la scurt timp după inaugurare, a apărut o lege care interzicea aterizarea elicopterelor la mai puțin de 60 de metri de luciul unei ape. Fiind atât de aproape de Dâmbovița, heliportul nu a mai putut fi utilizat." dintr-un articol evz din 2015 inca disponibil in cache-ul google.

    Categoric managerul e de vina ca n-a avut o bula de cristal sa ghiceasca ca o sa se schimbe legea!!!

    Si e folosit pentru masini!!!! Pai daca nu mai are autorizatie, ce vreti sa faca cu el, sa puna flori, sa faca o gradina de rosii?! Un muzeu despre cum se duc dracului banii in romania ca azi iti spune ca e ok sa il construiesti aici si maine iti spune ca nu mai e ok?

    Tot articolul nu face decat sa insufle ideea ca heliportul initial a fost cumva rau facut si ca angajatii isi bat joc de banii investiti parcand masinile si asa, printre randuri, iti mai spune ca de fapt ala vechi a fost construit corect bietul de el, dar s-a schimbat legea.

    Si cu asta nu il apar pe Sorin Oprescu, care este o japita, dar v-ar trebui totusi un reality check cand sugerati ca e vina lui ca n-a avut bula de cristal sa ghiceasca ca dupa ce il face, o sa iasa legea cu 60m de luciul apei.
    • 0 (0 voturi)    
      Si totusi, de ce? (Joi, 25 iulie 2019, 19:18)

      Habermas [utilizator] i-a raspuns lui nimeni_2342

      Exista doua posibilitati care se cam exclud:

      1. Legea respectiva este anacronica, si atunci intrebarea este De ce a fost data? Sau daca a fost data si s-a vazut ca este o problrma, s-a incercat schimbarea sau macar amendarea ei in sensul practic? daca nu, de ce nu?

      2. Legea respectiva nu este anacronica, si deci are o baza - o baza care nu avea cum sa apara din senin, deci cineva care si-ar fi facut temele ar fi aflat care este practica si nu ar fi construit un heliport in orb fara sa intrebe in dreapta si in stanga la institutiile si profesionistii de rigoare. In acest fel, s-ar fi pre-intampinat aceasta problema, eventual s-ar fi aflat de proiectul de lege aflat "pe tzava" undeva (ai spus ca s-a data acea lege la scurt timp dupa ce heliportul a fost construit).


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by
mobile version