​A 18-a zi în care sistemul cardului de sănătate nu funcționează - cea mai gravă avarie de la darea în folosință. CNAS anunță teste finale pentru revenirea la modul de lucru, dar susține că nu înseamnă că sistemul nu a funcționat

de Alina Neagu     HotNews.ro
Joi, 18 iulie 2019, 17:31 Actualitate | Sanatate


Card de sanatate
Foto: CNAS
​Este a 18-a zi în care sistemul informatic al cardului de sănătate nu funcționează, iar medicii spun că ne confruntăm cu cea mai gravă avarie a sistemului de la darea lui în folosință. De cealaltă parte, CNAS anunță că "la ora actuală se desfășoară testele finale pentru revenirea la modul de lucru uzual, online, al platformei PIAS", dar susține că "starea de indisponibilitate nu înseamnă că sistemul informatic nu a funcționat în această perioadă". Premierul Viorica Dăncilă cere plecarea președintelui interimar al CNAS, însă Răzvan Vulcănescu răspunde că "nu ia în calcul" demisia.

"Este o avarie foarte gravă, chiar dacă ei evită să spună. Durează de 18 zile. Ei nu au avut curajul să spună. Tot sistemul e prăbușit" - Sandra Alexiu, președintele Asociației Medicilor de Familie București-Ilfov, pentru HotNews.ro.


Info pe scurt:

  • Sistemul informatic al cardului de sănătate nu funcționează de 18 zile, potrivit medicilor.
  • CNAS a anunțat joi după-amiază că "la ora actuală se desfășoară testele finale pentru revenirea la modul de lucru uzual, online, al platformei PIAS".
  • Casa de Asigurări de Sănătate susține însă că "starea de indisponibilitate nu înseamnă că sistemul informatic nu a funcționat în această perioadă".
  • De cealaltă parte, medicii se plâng că sunt nevoiți să trimită acasă o parte dintre pacienți, din cauză că riscă să achite din buzunar contravaloarea serviciilor care nu pot fi înregistrate în sistem.
  • De asemenea, cabinetele de medicină de familie riscă să intre în blocaj financiar, din cauză că medicii nu pot raporta serviciile efectuate, raportare în baza căreia contravaloarea serviciilor le este decontată de CNAS.
  • "Este o avarie foarte gravă, chiar dacă ei evită să spună. Durează de 18 zile. Ei nu au avut curajul să spună. Tot sistemul e prăbușit", declară Sandra Alexiu, președintele Asociației Medicilor de Familie București-Ilfov, pentru HotNews.ro.
  • Premierul Viorica Dăncilă i-a cerut joi ministrului Sănătății, Sorina Pintea, să îi demită pe președintele Casei de Asigurări de Sănătate, Răzvan Vulcănescu, și pe purtătorul de cuvânt al instituției, Daniel Osmanovici. CNAS nu se află, însă, în subordinea Ministerului Sănătății, ci a primului ministru.
  • De cealaltă parte, Răzvan Vulcănescu, președintele Casei, spune că nu ia în calcul demisia.


  • Sandra Alexiu, medic de familie: "Tot sistemul e prăbușit, chiar dacă ei evită să spună"

"Este o avarie foarte gravă, chiar dacă ei evită să spună. Durează de 18 zile. E foarte grav probabil. Ei nu au avut curajul să spună. Tot sistemul e prăbușit", a declarat joi Sandra Alexiu, medic de familie și președintele Asociației Medicilor de Familie București-Ilfov, pentru HotNews.ro.

Medicii nu pot, conform legii, să efectueze niciun fel de operațiuni medicale fără să le înregistreze prin cardul național de sănătate, riscând să achite contravaloarea lor din buzunar. În aceste condiții, o parte dintre pacienți ajung să fie trimiși acasă.

Sandra Alexiu spune că joi sistemul a funcționat într-adevăr offline și precizează că "noi funcționăm la cabinete cu niște limitări, dar funcționăm. Dar sistemul informatic nu este pornit, adică nu știu dacă au făcut testul sau nu, dar nu merge."

Medicul Sandra Alexiu

Sandra Alexiu spune că numărul pacienților care au fost trimiși acasă în această periodă fără să fie consultați este mic, dar confirmă că "pacienții sunt trimiși acasă de frica imputărilor. Pentru că, dacă cumva se interpretează eronat, noi toate astea le vom plăti din buzunar. Deși, conform legii, în momentul în care Casa de Asigurări declară că sistemul s-a oprit, atunci noi suntem absolviți de orice imputare pe perioada când nu funcționează. Dar ne e frică, că suntem pățiți".

"Dar lucrurile pentru care trimiți pacienții acasă sunt: că nu poți să verifici calitatea de asigurat, online, nu poți să validezi un card nou, pentru că acela se validează numai în online, nu poți să verifici dacă pacientul este internat în spital în același timp, ca să nu apară dubluri. Pacientul are dreptul să ia 7 medicamente decontate pe lună, atât decontează Casa de Asigurări. Dacă a fost la cardiolog și acolo i-a dat o rețetă cu 3 medicamente, mie îmi apare alertă, că sunt deja 3 medicamente, eu pot să mai dau maximum 4. Asta nu se poate vedea dacă sistemul nu funcționează", explică medicul.

Sandra Alexiu mai spune că problemele nu îi afectează doar pe pacienți, ci și pe medici: "Din cauza faptului că nu funcționează, noi, medicii, nu am putut face raportările. Raportarea serviciilor medicale se face în primele zile ale lunii următoare - în primele 4-7 zile calendaristice noi trimitem în sistemul informatic tot ce am lucrat cu o lună în urmă. După ce trimitem în sistemul informatic, Casa emite un decont și pe baza decontului noi facturăm serviciile și trimitem la Casa de Asigurări. Iar pe baza facturii, ei ne trimit banii cu care ne întreținem cabinetul. În momentul în care sistemul nu funcționează, noi nu am putut face raportări. Dacă nu pot face raportări eu nu primesc decont, nu pot factura, dacă nu pot factura, nu primesc banii. Iar în contract scrie că CNAS trebuie să îmi dea banii până pe data de 18 a lunii. Astăzi suntem în 18. Noi nu am primit banii, nu pot să fac plățile la salarii, în condițiile în care eu am salariați, trebuie să plătesc la ANAF la timp taxele, altfel am penalități. Eu nu pot să plătesc din cauză că nu am primit banii de la Casă."


  • CNAS: "Starea de indisponibilitate nu înseamnă că sistemul informatic nu a funcționat"

Reprezentanții Casei Naționale de Asigurări de Sănătate au anunțat, joi după amiază: "Ca urmare a afirmațiilor contradictorii apărute în spațiul public referitoare la platforma informatică PIAS și la modul de lucru offline al furnizorilor de servicii medicale aflați în contract cu casele de asigurări de sănătate, CNAS face următoarele precizări: la ora actuală se desfășoară testele finale pentru revenirea la modul de lucru uzual, online, al platformei PIAS, urmând ca atunci când acestea vor demonstra că sistemul informatic se încadrează în parametri normali de funcționare să înceteze starea de indisponibilitate declarată anterior."

CNAS susține, însă, că "Starea de indisponibilitate nu înseamnă că sistemul informatic nu a funcționat în această perioadă, ci faptul că modul de funcționare al acestuia nu a corespuns în momentele de vârf de activitate standardelor tehnice referitoare la timpul de răspuns. Declararea stării de indisponibilitate a inclus mai multe zile anterioare datei de 10 iulie, diferențiat pentru diverse categorii de furnizori de servicii medicale, deoarece s-a luat în calcul că există posibilitatea ca unii furnizori să nu fi transmis în PIAS serviciile efectuate în zilele respective, până la momentul declarării indisponibilității, având în vedere faptul că, în conformitate cu reglementările legale în vigoare, această transmitere se poate efectua în interval de trei zile lucrătoare după data acordării serviciului respectiv."

"Tot conform legislației în vigoare, pentru intervalul de timp în care platforma informatică a fost declarată indisponibilă se face derogare de la regula transmiterii serviciului efectuat în interval de trei zile lucrătoare după data acordării serviciului respectiv, urmând ca transmiterea către PIAS să se poată efectua până la termenul de raportare a întregii activități pe lunii iulie 2019, după încheierea acestei luni. Acest termen este diferențiat pe categorii de furnizori de servicii medicale. În perioada de declarare a indisponibilității platformei PIAS, furnizorii de servicii medicale pot transmite online, pe loc, activitatea efectuată, sau, în cazul în care întâmpină dificultăți de transmitere, pot efectua serviciile respective în modul de lucru offline, urmând ca serviciul să poată fi raportat ulterior. Precizăm că modul de lucru offline este utilizabil și în perioadele în care platforma informatică funcționează în parametri tehnici, dar furnizorii de servicii medicale întâmpină dificultăți de comunicare cu PIAS din alte cauze (spre exemplu, din cauza furnizorului local de servicii de Internet)", se mai arată într-un comunicat al CNAS.

Răzvan Vulcănescu, președintele CNAS

Casa de Asigurări de Sănătate mai precizează că "în modul de lucru offline se efectuează practic aceleași operațiuni pe calculator ca și în modul de lucru online, singura diferență fiind doar faptul că transmiterea operațiunilor efectuate către PIAS nu se face în timp real. Reamintim că la introducerea cardului de asigurat în cititorul de card se înregistrează în calculatorul respectiv amprenta de timp a momentului serviciului respectiv. De aceea, nu se justifică afirmațiile conform cărora furnizorii de servicii medicale nu pot acorda aceste servicii".

"Referitor la verificarea calității de asigurat, precizăm că în majoritatea cazurilor situația de persoană asigurată sau neasigurată este deja cunoscută medicului de familie sau este ușor verificabilă. Astfel, pentru anumite persoane, categoria de asigurat este aceeași pentru o perioadă lungă de timp, respectiv copii, pensionari, veterani de război etc. Pentru alte categorii, calitatea de asigurat este cunoscută de medicul curant, de exemplu beneficiari de programe naționale de sănătate, iar pentru persoanele care sunt salariate, calitatea de asigurat se menține timp de trei luni după data încetării raporturilor de muncă și/sau serviciu. În situația în care medicul nu poate stabili calitatea de asigurat a unui pacient, are posibilitatea de a solicita clarificări (telefonic sau prin e-mail) casei de asigurări de sănătate cu care se află în contract. Subliniem totodată că serviciile necesare în situațiile de urgență medicală sunt incluse în pachetul minimal și se acordă atât persoanelor asigurate, cât și celor neasigurate. Prin urmare, toți pacienții pot și trebuie să fie îngrijiți, oricare ar fi situația sistemului informatic", adaugă CNAS.

"Decontarea serviciilor medicale efectuate se va face pe baza raportărilor ulterioare, iar în situația în care vor exista probleme legate de decontarea vreunui serviciu, acestea se pot soluționa prin dialog între furnizorul respectiv de servicii medicale și casa cu care acesta se află în contract, conform unei proceduri deja reglementate de actele normative în vigoare", mai spun reprezentanții Casei.


  • Viorica Dăncilă îi cere Sorinei Pintea să îl demită pe președintele Casei, cu toate că CNAS este în subordinea premierului

Premierul Viorica Dăncilă i-a cerut joi ministrului Sănătății, Sorina Pintea, să îi demită pe președintele Casei de Asigurări de Sănătate, Răzvan Vulcănescu, și pe purtătorul de cuvânt al instituției, Daniel Osmanovici. Osmanovici declarase, ieri, că "oamenii mor oricum, și cu, și fără sistem" (informatic - n.red.).

Potrivit legii, "mandatul președintelui CNAS încetează la expirarea acestuia, prin demisie, prin revocare de către prim-ministru direct sau la propunerea ministrului Sănătății orin prin deces". Practic, Răzvan Vulcănescu poate fi demis direct de Viorica Dăncilă, iar Sorina Pintea nu poate face decât o propunere în acest sens, CNAS neaflându-se în subordinea ministrului Sănătății.

Răzvan Vulcănescu este președintele interimar al Casei Naționale de Asigurări de Sănătate din data de 3 iunie. El a mai condus instituția, tot din postura de președinte interimar, în perioadele septembrie 2017 - noiembrie 2017 și ianuarie 2018 - ianuarie 2019. Vulcănescu ocupă de 13 ani funcții de conducere în instituțiile de la vârful sistemului de sănătate din România - Ministerul Sănătății și Casa Națională de Asigurări de Sănătate - și este un apropiat al aripii Victor Ponta - Mihai Tudose.

"Se fac eforturi pentru remedierea acestor defecțiuni dar dacă ați adus în discuție, am văzut declarațiile purtătorului de cuvânt de la Casa Asigurărilor de Sănătate, ceea ce arată că nu are ce căuta în această funcție. De aceea solicit ministrului Sănătății demiterea purtătorului de cuvânt și al directorului CNAS. Nu vom accepta niciodată ca un funcționar public, un om care deține o anumită funcție să aibă astfel de cuvinte pentru cetățeni", a declarat premierul Viorica Dăncilă joi, într-o conferință de presă la Drobeta Turnu Severin, potrivit Mediafax.

Primul ministru a precizat că a discutat cu ministrul Sănătății și despre problema sistemului informatic al cardurilor de sănătate: "Am discutat cu doamna ministru al Sănătății despre acest lucru chiar înainte de a intra în sală. Vom vedea care sunt cauzele și vom căuta ca acest lucru să nu se mai repete", spune premierul.

Sorina Pintea

De cealaltă parte, Sorina Pintea a precizat, joi, la RFI, că "Casa Națională de Asigurări de Sănătate nu este în subordinea Ministerului Sănătății, iar sistemul informatic este gestionat doar de către cei de la CNAS. Dar pentru că sistemul informatic deservește partea de sănătate publică, sistemul public de sănătate, cu siguranță ne interesează ce s-a întâmplat. Am cerut un raport asupra posibilelor probleme care au apărut. Acum 17 zile mi s-a spus că se va da un reset sistemului, pentru că există niște blocaje care trebuie înlăturate. Mi s-a spus că astăzi, până în prânz, voi primi un raport asupra a ceea ce s-a descoperit în plus."

"Promisiunea președintelui Casei a fost că de luni, sistemul va începe să funcționeze normal, dar din punctul meu de vedere, nu este suficient. Au fost foarte multe discuții pe această temă, a fost făcut un audit care a scos în evidență faptul că sistemul are nevoie de mentenanță. Aștept și un raport asupra măsurilor pe care CNAS le va implementa imediat, pentru a putea rezolva această problemă", a mai precizat ministrul Sănătății.

Întrebată și dacă va propune demiterea șefului CNAS, Sorina Pintea a răspuns: "Voi face o propunere doamnei prim-ministru și vă rog să-mi permiteți să nu dezvălui acum ce propunere îi voi face doamnei prim-ministru."

Preşedintele Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate, Răzvan Vulcănescu, a declarat joi, pentru Agerpres, că nu a luat în calcul demisia la acest moment, chiar dacă premierul Viorica Dăncilă i-a cerut-o: "Nu am luat în calcul o demisie la acest moment. Nu consider că mă fac vinovat de nefuncţionalitatea platformei informatice şi sunt anumite lucruri care trebuie privite în ansamblu, de-a lungul timpului, de ce s-a ajuns la o astfel de situaţie."

Răzvan Vulcănescu a adăugat că intenţionează să pună la dispoziţia premierului toate elementele cu privire la sistemul informatic al cardului de sănătate, astfel încât să poată fi luată "o decizie informată": "Intenţionez să-i pun la dispoziţia doamnei prim-ministru absolut toate elementele de care avem nevoie, astfel încât să putem lua o decizie informată", a arătat şeful CNAS.


  • Scrisoare deschisă a medicilor de familie pe 12 iunie: "Sistemul informatic este în colaps total"

Pe data de 12 iunie, medicii de familie semnau o scrisoare deschisă adresată Guvernului, Ministerului Sănătății și Casei Naționale de Asigurări de Sănătate, în care semnalau faptul că sistemul informatic este "în colaps total".

Medicii de familie au acordat nota 0,33 sistemului informatic și afirmau atunci că "disfuncționalitățile sistemului creează probleme insurmontabile medicului de familie, atât la nivel birocratic cât și în comunicarea cu pacientul. De exemplu, documentele emise la un cabinet de medicină de familie (bilet de trimitere, rețetă electronică) trebuie validate în termen de maximum 72 de ore, însă au fost situații în care pe o perioada de 3 zile sistemul a funcționat, adunat, 2-3 ore."

"Medicii de familie din întreaga țară au ajuns la limita suportabilității", se arăta în scrisoarea deschisă semnată de Societatea Națională de Medicina Familiei: "Numărul și complexitatea problemelor fundamentale cu care se confruntă sistemul medical sunt depășite ca nivel de suportabilitate de chinul zilnic prin care trec mii de medici de familie încercând să își facă datoria".

Medicii de familie mai spuneau și că trebuie să facă ture de noapte ca să valideze documentele și "solicită imperativ rezolvarea problemelor informatice și adaptarea normelor de activitate la ritmul de funcționare a sistemului. Toate efectele negative ale acestei situații se răsfrâng în primul rând asupra pacienților prin prelungirea timpului de așteptare".

"Disfuncționalitățile sistemului creează probleme insurmontabile medicului de familie, atât la nivel birocratic cât și în comunicarea cu pacientul. De exemplu, documentele emise la un cabinet de medicină de familie (bilet de trimitere, rețetă electronică) trebuie validate în termen de maximum 72 de ore însă au fost situații în care pe o perioada de 3 zile sistemul a funcționat adunat 2-3 ore", mai spuneau semnatarii scrisorii.


  • Sorina Pintea și-a cerut scuze faţă de medici şi pacienţi: "Nu Ministerul Sănătăţii gestionează sistemul informatic"

Ministrul Sănătăţii, Sorina Pintea, preciza, pe 12 iunie, ca răspuns la scrisoarea deschisă a medicilor de familie, că sistemul informatic de sănătate, despre care medicii de familie au afirmat că este în 'colaps', este gestionat de Casa Națională de Asigurări de Sănătate şi a adăugat că au fost plătiţi "bani grei" pentru pregătirea unor oameni care să asigure mentenanţa acestuia, dar care "nu se pricep" la acest lucru.

"Nu Ministerul Sănătăţii gestionează acest sistem. MS nu a contractat, nu a plătit şi nu gestionează sistemul. Sistemul este gestionat de CNAS. În mare măsură, dau dreptate medicilor de familie, pentru că eu sunt în legătură directă cu câţiva dintre ei şi de fiecare dată, în fiecare zi, îmi aduc la cunoştinţă ceea ce se întâmplă. De altfel, de aceea am şi luat decizia schimbării conducerii casei, am luat decizia verificării acestui sistem încă de acum câteva luni. Au fost pregătiţi oameni pe bani grei ca să poată mentena acest sistem din interior, dar care nu se pricep. (...) Mi s-a spus în felul următor: cardul beneficiază de un contract de mentenanţă pentru funcţionarea cardului de sănătate iar pentru prescripţia electronică există o procedură lansată în acest sens. (...) Am înţeles că de astăzi dimineaţă sistemul merge, am pus şi eu o întrebare retorică: trebuie să fie scandal ca să meargă sistemul? Am cerut mai multe date, dar, repet, nu Ministerul Sănătăţii gestionează acest lucru iar CNAS nu este în subordinea MS, este doar în coordonare", declara atunci Sorina Pintea, la Realitatea Tv.

Ministrul Sănătății mai spunea că sistemul informatic a fost contractat începând din anul 2012 şi a fost modificat de nenumărate ori, dar fără să se ţină cont de anumite aspecte, precum numărul mare de utilizatori în acelaşi timp: "Din păcate, nu funcţionează, nu s-a ţinut cont de numărul mare de utilizatori în acelaşi timp, nu s-a ţinut cont de anumite aspecte. Pe de altă parte, s-au risipit bani pe pregătirea unor persoane care să menteneze sistemul şi care nu se pricep, nu au fost pregătiţi corespunzător. Lucrurile acestea nu se pot rezolva de pe o zi pe alta."

Sorina Pintea a mai precizat că au existat contracte denunţate şi chiar plângeri penale şi şi-a cerut scuze faţă de medici şi pacienţi pentru modul în care funcţionează sistemul.


  • Sistemul cardurilor de asigurări de sănătate a costat peste 87 de milioane de lei

Sistemul Informatic pentru Cardul Electronic de Asigurari de Sanatate (CEAS) a fost implementat de asocierea HP Romania SRL si Novensys Corporation SRL, contract in valoare de 87.636.000 lei (fara TVA), atribuit in data de 23 aprilie 2012 de catre Imprimeria Nationala, compania nationala care a organizat licitatia. SIVECO Romania a fost subcontractor in acest contract, furnizand inclusiv serviciile de validare a operatiunilor semnate cu cardul.

Reprezentanții Societății Naționale de Medicina Familiei acuză că "până în acest moment nicio persoană și nicio instituție nu au fost făcute responsabile pentru modul ineficient în care au fost cheltuiți banii publici în acest proiect".







Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.


















5669 vizualizari

  • -5 (19 voturi)    
    Bine ca IT-istii romani nu-s implicati (Joi, 18 iulie 2019, 18:09)

    newlook [utilizator]

    Bine ca IT-istii romani nu-s implicati in acest esec de proportii. (nu e tocmai parerea mea, asa am invatat din comentariile de pe HN).

    Parerea mea initiala, ca "cei mai buni IT-isti din lume" , cei care nu platesc impozite, au o responsabilitate in acest Crash, a fost aspru combatuta de catre plusacii HN, DegrabaPrimitoriDePomeniDeStat, altfel..."de dreapta".

    Am aflat ca vinovatii si - cu voia dumneavoastra - incompetentii, nu sunt printre IT-istii romani neplatitori de taxe ci sunt: Ghita, alti IT-isti (probabil platitori de taxe), Sistemul (Paralel, perpendiculat, obtuz, ascutit, concentric spiral, etc), PSD si Dragnea (bineinteles), rusii si nord-koreenii si Imperiul Klingonian.
    • 0 (2 voturi)    
      O sa fii surprins... (Joi, 18 iulie 2019, 20:57)

      Casargoz [utilizator] i-a raspuns lui newlook

      Poți sa fii cel mai strălucit IT-st din lume.
      Dar dar daca the lights is on Buț is nobady Home ...
      Ce faci¿
      In general faci un sistem după specificații.
      Sa presupunem ca dezvolți ceva in Python. Cu inteligenta artificiala. Ai o versiune de tensorflow care merge in python 3.5, si ceva care merge cu numpy xxx, si vrei sa analizezi si ceva.
      Si totul sta intr-un echilibru relativ stabil. Si cum dom patron te plătește cu 2 lei, te cam cari.
      Apoi vine gigel si face update la Python 3.6.
      Brusc tensorflow nu merge. Codul da erori pentru ca nunstiunce pachet a fost modificat. Simțiți idioții se întreabă de ce nu merge varianta cea mai noua.
      Scenariul de mai sus se poate intampla cu orice sistem, nu faci modifici nimic fara sa folosești mediul de test. Si mai ales fara sa știi ce faci.
      Ce vina ai tu după ce pleci ca sistemul nu merge, a mers cu Python 3.5 si cu codul lăsat. Vrei gratis sa știi ce se intampla daca faci upgrade la alta versiune...
      Imperiul klingoniana are o mare parte de vina, fiind războinici depind in mare parte de doctori. Si pentru ca au mare încredere in doctori ii folosesc si pe post de IT-sti.
      Poți sa fii Linux Torvalds, sa știi cod si pe fata si pe dos, daca nu ești plătit si clientul nu e in stare sa își cumpere măcar un stick USB in timp,rezonabil spune tu cum poți ajuta? Cu o idee buna? Cu un gând prietenesc? Le aduci de acasă niște hard-diskuri ?
      Nu iubesc in mod special angajații de la ... si panarame( așa sunt numiți ) dar eu zic sa ne uitam in administrație in primul rând : ce competente au si ce buget.
      Nu stiu bugetul CNAS, dar in alte situații este inadmisibil sa ai buget 0 pentru funcționarea unui sistem.
      Cardul de sănătate a apărut ca un paleativ la cardul electronic de identitate...
      Google va oferă o mulțime de informații.
      Căutați la început :
      Carmen Dan Cardul electronic de identitate.
      La sfârșit când ajungeți in 2002 dați vina pe ITisti.
    • -2 (2 voturi)    
      Da e total nedrept ce spui tu (Joi, 18 iulie 2019, 22:37)

      Lucian Ilea [utilizator] i-a raspuns lui newlook

      ce legatura are statul corupt nazist comunist roman
      cu aia din IT?
      • -1 (3 voturi)    
        Ai dreptate! (Joi, 18 iulie 2019, 23:39)

        newlook [utilizator] i-a raspuns lui Lucian Ilea

        Ai dreptate!
        Ce treaba au IT-istii romani cu un sistem informatic!
    • +2 (4 voturi)    
      Shpaga din contracte (Joi, 18 iulie 2019, 23:00)

      Dodel540 [utilizator] i-a raspuns lui newlook

      Toate contractele din IT cu statul insemnau 80% shpaga pentru politicieni, decidenti si firmele din lantz.
      Rezultatul este ceea ce s-a realizat cu firimiturile ramase.
    • 0 (0 voturi)    
      Bai papagalule... (Vineri, 19 iulie 2019, 16:09)

      ciuma.rosie [utilizator] i-a raspuns lui newlook

      ..zecile de milioane platite lui Sebi Ghita Ploiesti sunt acum in Serbia la produs !! Asa ca tot ai vostrii au capusat si aici ..ciuma rosie ( ghita tv)
  • +19 (21 voturi)    
    genocid marca PSD (Joi, 18 iulie 2019, 18:33)

    voxpopulix [utilizator]

    Incompetenta PSD nu are limite.


    Ne-au furat 30 de ani din viata si i-au sabotat pe urmatorii 30 :(

    Efectele PSD sunt mai nocive decat epoca ceausista.
    • +1 (9 voturi)    
      IT-istii aia sunt pesedoi, desigur (Joi, 18 iulie 2019, 19:28)

      newlook [utilizator] i-a raspuns lui voxpopulix

      IT-istii aia care au festelit-o sunt pesedoi, desigur. D'aia nici nu platesc impozite!

      Matale platesti impozite?
      • 0 (0 voturi)    
        nu (Marţi, 23 iulie 2019, 4:24)

        voxpopulix [utilizator] i-a raspuns lui newlook

        ca nu am chef sa-ti dea tie PSD-ul faina si ulei pe banii mei.

        Contractele sunt semnate de psd, firma este de casa a PSD-ului.
  • -8 (10 voturi)    
    Isterie romaneasca (Joi, 18 iulie 2019, 19:20)

    holinessdani [utilizator]

    Numai in Ro orice se intampla trebuie sa se sfarseasca cu o demisie macar, dar cel mai bine cu o condamnare la puscarie.
    Contrar opiniei "rezistente" asa ceva nu se intampla nicaieri altundeva in UE.
    Un exemplu doar, la an si ceva de la incendiul de la Colectiv in Londra a luat foc un bloc de locuinte "Grenfell Tower" in care au ars 72 de persoane deci mai multe decat la Colectiv (64). Inca blocul ardea cand deja se stiau vinovatii: autoritatiile locale, primaria mai ales, dar si autoritatiile centrale dar si firme private de arhitectura, constructii etc.
    Credeti ca si-a dat cineva demisia in Anglia? Absolut nimeni.
    Au fost dati afara oameni din institutii si firme? Absolut nimeni.
    Credeti ca deja sunt puscariile pline de cei vinovati de moartea a 72 de oameni? Absolut nimeni.
    De fapt, inca nici macar n-a fost trimis in judecata cineva!
    Si astfel de exemple sunt multe in europa. Dar trebuie ca oamenii sa fie interesati de adevar si nu de propagarea isteriei generale.
    PS. In europa institutiile erau informatizate deja in 1989. Dar in Ro lumea ar fi vrut ca sa fie totul ca in occident inca din 1990. Dar asta nu s-a intamplat nici macar in Germania unde inca si acum sunt diferente intre est si vest cu toti banii si tehnica lor!
    • -2 (4 voturi)    
      Neamul primitiv vrea sange si catuse (Joi, 18 iulie 2019, 21:32)

      newlook [utilizator] i-a raspuns lui holinessdani

      Neamul primitiv vrea sange si catuse.

      E foarte corect ceea ce spui (iar minusurile luate confirma asta). Dar - imi pare rau s-o spun - romanii sunt primitivi. Pentru primitivi, pedeapsa, satisfactia ca un om este chinuit, este mai sus de "aflarea adevarului", "evitarea repetarii", "binele superior al societatii". Culmea e ca primitivismul se manifesta mai puternic la cei ce se autonumesc "progresisti" din cauza ca si-au format cultura si si-au descoperit valorile si modelele pe Facebuci.
      (Nu suntem cei mai rai de pe planeta, totusi: Exista societati unde femeia violata este batuta cu pietre de catre "adunarea satului" .. la noi inca nu s-a ajuns la asta.)

      Repet un exemplu:

      Dragnea a fost pus la puscarie, dar unde sunt milioanele despre care se vorbea? Prin Brazilia s-au plimbat niste procurori (norocosi, as spune, numai biletele de avion sunt peste 2000 USD/persoana). Belina? Nimic - capacul pe oala. TelDrum? Idem.

      In Olanda, de unde luam lumina, chiar anul asta, procurorii au incheiat o intelegere si au inchis o investigatie DE CORUPTIE (spalare de bani) la ING pentru 775 milioane euro. Nu a fost deranjat sau inchis niciun "vinovat" dar statul olandez e mai bogat cu un miliard de dolari. Din care face autostrazi, piste de biciclete si ce mai fac ei, olandezii, pe-acolo.

      O fi bine ca-n Olanda cu puscarii mai goale dar autostrazi mai multe, o fi bine ca-n Romanika, cu puscarii pline, dar fara autostrazi?
    • +1 (3 voturi)    
      rusnace, mai debitati (Joi, 18 iulie 2019, 22:11)

      yellowdog [utilizator] i-a raspuns lui holinessdani

      multe prostii pe aici?
    • -1 (1 vot)    
      Stii ca mai exista si termen de garantie (Joi, 18 iulie 2019, 23:01)

      Lucian Ilea [utilizator] i-a raspuns lui holinessdani

      locuintele personale is garantate 10 ani in vest si 15 ani in est
      hihi
  • +11 (13 voturi)    
    Noapte buna RO, oriunde te-ai afla (Joi, 18 iulie 2019, 19:51)

    Ispilante Sentiment Brusli [utilizator]

    Orice om stie ca o zi in care sistemul sta in priza inseamna cheltuieli pentru stat.
    Si statul a descoperit asta de ceva vreme.
    O s-o tina din defecte in defecte pana la inlocuire.
    Cand, ca la un semn se vor cheltui iar milioane de euro pentru un sistem informatic mai prost, dar nou. Cu alte stechere de culoare roz.
  • +3 (5 voturi)    
    Fără card se fură pe rupte. (Joi, 18 iulie 2019, 20:19)

    asavreau [utilizator]

    Și Guvernul PSD-ALDE ajută hoții.
  • +1 (3 voturi)    
    Vax dancila (Joi, 18 iulie 2019, 23:04)

    Dodel540 [utilizator]

    Realizeaza cineva cat de fara putere si fara nici un respect in propriul guvern este dancila vasilica veorica???
    Mai intai a fost cazul acelui narcis de la transporturi care a plecat el neffind demis cum ceruse PM Veorica.
    Acum cel de la cass care se face ca nu vede nu aude.
    Femeia asta este pur si simplu penibila in functia pe care o ocupa.
    Si inca ceva, fiecare zi in care va platiti Cass-ul (din slariu) este o validare a actualei situatii. Keep paying fraierilor.


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by
mobile version