Sorina Pintea: Pachetul de servicii medicale de bază de care beneficiază gratuit plătitorii asigurării medicale obligatorii ar putea fi redus

de Alina Neagu     HotNews.ro
Miercuri, 8 mai 2019, 10:02 Actualitate | Sanatate


Sorina Pintea
Foto: AGERPRES
​Pachetul de servicii medicale de bază - de care beneficiază gratuit plătitorii asigurării medicale obligatorii - ar putea fi redus, a anunțat ministrul Sănătății, Sorina Pintea, într-un interviu la Radio Europa Liberă. În acest moment nu se știe ce servicii ar putea ieși din acest pachet și vor fi plătite de asigurați din buzunar - noul pachet de bază ar urma să fie definit în urma negocierilor pentru normele de aplicare a contractului cadru cu Casa de Asigurări.

O parte dintre serviciile medicale din pachetul de bază, care ar trebui să fie, teoretic, gratuite pentru plătitorii asigurării de sănătate, sunt în acest moment gratuite doar pe hârtie - românii scot bani din buzunar pentru diferite servicii medicale care figurează în pachet, din cauză că "s-a terminat plafonul" sau ar trebui să aștepte luni de zile pentru a fi programați la proceduri medicale gratuite.

Sorina Pintea spune că odată cu pachetul de bază, de care beneficiază gratuit plătitorii asigurării medicale obligatorii, ar urma să fie modificat și pachetul minim de servicii medicale, care se adresează persoanelor neasigurate.

"Prin normele de la contractul cadru vom redefini pachetul de bază, astfel încât să aibă cât mai mulți pacienți acces, dar în condițiile pe care sistemul românesc le oferă în acest moment", a declarat Sorina Pintea la Radio Europa Liberă.

Modificarea pachetului de bază poate deveni primul pas către introducerea asigurărilor suplimentare sau complementare, admite Sorina Pintea: "Pentru un anumit tip de servicii, cu siguranță este nevoie de asigurări suplimentare. Și atunci vom începe să definim aceste lucruri."

În februarie anul acesta, Sorina Pintea declara că "pachetul de bază nu se va restrânge".

Mai mult, Guvernul a adoptat, luna trecută, o Ordonanță de Urgență ce introduce coplata serviciilor medicale private - ceea ce înseamnă că pacienții români se vor putea trata, la alegere, la privat, iar o parte din costul tratamentului ar urma să fie suportat de Casa de Asigurări de Sănătate. Practic, pacientul va putea "lua cu el" la privat suma pe care CNAS o decontează în prezent la stat pentru serviciul medical respectiv. Măsura înseamnă, teoretic, o creștere în volum a serviciilor medicale decontate prin Casa de Asigurări.

Pe de altă parte, ministrul Sănătății a declarat, în mai multe rânduri, că 17 milioane de oameni beneficiază în acest moment în România de servicii medicale, în condițiile în care doar 5 milioane sunt plătitori de asigurări de sănătate.

În cazul în care pachetul de servicii medicale de bază și cel minim vor fi restrânse, ar putea fi vorba despre cea mai mare schimbare din sistemul sanitar românesc din ultimul deceniu.


Citeste mai multe despre   





Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.
















16713 vizualizari

  • +17 (23 voturi)    
    pai da, bineinteles (Miercuri, 8 mai 2019, 10:09)

    moka [utilizator]

    fiindca platitorii sunt din ce in ce mai putini, iar asistatii din ce in ce mai multi.
    Caasa vrea pesedeul: asistati si pensii speciale.
    • +19 (19 voturi)    
      plus furturile masive din sanatate (Miercuri, 8 mai 2019, 10:46)

      carmen_i [utilizator] i-a raspuns lui moka

      PSD colaboreaza foarte bine cu mafia medicala si reusesc impreuna sa fure milioane de euro din fiecare spital public.
      Cum? Simplu: spitalul face niste achizitii (de multe ori inutile) de la firme pesediste, la niste preturi de cateva ori mai mari decat pretul petei. In felul asta se sifoneaza sume imense de bani, iar pacientii raman fara tratament si primesc doar conditii mizere de ingrijire. In plus, ca pacient, nu conteaza daca esti asigurat, ca oricum iti platesti singur totul, de la interventie pana la medicamente.
  • +22 (26 voturi)    
    Excelenta deczie! (Miercuri, 8 mai 2019, 10:09)

    Sunt_nimic! [utilizator]

    Prostia se plateste: cei care sunt fraieri si muncesc, paltesc impozite si taxe, inclusiv CAS, trebuie sa aiba dreptul la un pachet RESTRANS de servicii medicale pe care le pot accesa gratuit!
    Daca au nevoie de mai mult, sa se duca la privat, sa plateasca!

    Pachetul EXISTINS de servicii medicale gratuite trebuie rezervat exclusiv pentru membrii si votantii pedesere, cei care sunt asistati social si NU au platit nciodata asigurarea medicala "obligatorie"!
  • +14 (18 voturi)    
    O crima (Miercuri, 8 mai 2019, 10:16)

    Ochii_pe_voi [utilizator]

    Ceea ce se petrece in Sanatate sub aceasta trompeta pesedista este O CRIMA. Pentru asa ceva Ceausescu a fost impuscat.
    • +2 (4 voturi)    
      Retard, Ceaușescu a fost împușcat de trădători. (Miercuri, 8 mai 2019, 12:56)

      prec [utilizator] i-a raspuns lui Ochii_pe_voi

      De cei ce au urît munca, ordinea și disciplina și le-au plăcut hoția ți minciuna!
  • +12 (16 voturi)    
    looool (Miercuri, 8 mai 2019, 10:16)

    Dr.Mythnick [utilizator]

    oficial ... fara sa dai mita nu beneficiezi de nimic in spital.

    Asta e roMANIA ! ... cand o sa legi calitatea servicilor de finantare, atunci roMANIA o sa aibe servicii medicale de calitate.

    Un spital/o clinica sa primeasca per serviciu finantare + finantare in functie de numarul de pacienti, complexitatea diagnosticelor, grad de satisfactie ( cum se simte pacientul tratat ).

    Pana atunci, muriti cu zile de infectii nozocomiale...
  • +12 (12 voturi)    
    ... (Miercuri, 8 mai 2019, 10:17)

    sictireanu [utilizator]

    Indrazneste sa crezi :)))
    • +4 (4 voturi)    
      ... (Miercuri, 8 mai 2019, 12:23)

      Inapasevedeinvers [utilizator] i-a raspuns lui sictireanu

      Indragneste sa crezi
  • +11 (15 voturi)    
    Pai de ce PSD? (Miercuri, 8 mai 2019, 10:22)

    Marionette [utilizator]

    Asiguratii sunt aceiasi. Platile la sanatate sunt aceleasi. De ce se reduce pachetul de servicii? Chiar daca se duc la privat cheltuiala statului cu asiguratul este aceeasi. Diferenta o plateste tot asiguratul. De ce sa reduceti pachetele?
    • +9 (11 voturi)    
      Simplu.... (Miercuri, 8 mai 2019, 11:14)

      USMarines [utilizator] i-a raspuns lui Marionette

      au nevoie de mai multi bani din CASS sa fie realocati la pensii speciale....
      • +3 (3 voturi)    
        Pentru „pensionarii” de 45 de ani. (Miercuri, 8 mai 2019, 12:59)

        prec [utilizator] i-a raspuns lui USMarines

        Pentru salariile de nababi ale bugetarilor, pentru vouchere de vacanță și pentru numărul lor exagerat de mare. Pentru cele mai multe și inutile „servicii” și acoperiți.
    • +3 (3 voturi)    
      Tipic PSD (Miercuri, 8 mai 2019, 13:52)

      voxpopulix [utilizator] i-a raspuns lui Marionette

      Pei vor sa fure si mai mult. Nu se poate daca au cheltuieli. Acum din sanatate probabil PSD fura 50-60%, prin licitatii, nepotisme, suveici si nebunii.

      Probabil o sa duca totul pe la 80%

      Vin alegeri, au nevoie de bani pentru mici, faina, spagi si mite.
  • +11 (11 voturi)    
    s-a furat atat de mult incat nu mai ajung banii (Miercuri, 8 mai 2019, 10:41)

    carmen_i [utilizator]

    PSD a ruinat sistemul de sanatate prin furturi masive din banii spitalelor. Managerii, directorii medicali si sefii de sectie sunt subordonati PSD si fura prin achizitii cu dedicatie si licitatii trucate.
    Din fiecare spital sunt furate anual milioane de euro cu ajutorul unor "nume grele". Oprescu, Lascar, Daniela Bartos, Irinel Popescu, Monica Pop, V. Astarastoae si multi altii au jupuit banii publici fara sa fie trasi la raspundere.

    Va mira acum ca platim mai mult si primim mai putin?
    • +3 (3 voturi)    
      Dar nu vor raspunde niciodata (Miercuri, 8 mai 2019, 13:04)

      ddutz [utilizator] i-a raspuns lui carmen_i

      S-au dat legi sa nu raspunda de hotie si coruptie. Si se dau in continuare. Se "innoieste" CCR-ul ca sa acopera orice gaura legislativa, ca nu cumva sa fie vre-un hot politic tras la raspundere, sau sa restituie vre-un ban din ce-au furat.
      Azi, daca furi un ou faci 7 ani puscarie, daca furi un bou nu faci nici-unul, cel mult ceva cu suspendare, daca nu esti chiar declarat "erou" de catre camarazii de partid.
      Frumoasa tara, pe mana cui ai incaput?!
  • +11 (13 voturi)    
    Gratuit? (Miercuri, 8 mai 2019, 10:45)

    ipolitic [utilizator]

    "Pachetul de servicii medicale de bază - de care beneficiază gratuit plătitorii asigurării medicale obligatorii"
    e o contradictie in termeni. Daca e platit, nu e gratuit.
    Daca e gratuit, ce platesti de fapt?
    Tu, care PRODUCI, prin taxele si impozitele platite de tine intretii armata de TRANTORI din administratia locala si centrala. Salarii babane, pensii speciale, sporuri, premii, compensaţii, indemnizaţii, gradaţii, cazare, transport, diurnă, chiria, transportul la muncă şi alte drumuri personale, plata medicamentelor, mâncarea...
    Spor de confidentialitate!!! Spor de zgomot de stampile!!!
    Politica PSD pentru asigurarea bazei sale electorale. Nu-i nimic, mai avem de unde imprumuta, treaba nepotilor nostri sa vada din ce vor restitui imprumuturile si dobanzile dobanzilor.
    • +3 (5 voturi)    
      pai (Miercuri, 8 mai 2019, 11:54)

      razeshu [utilizator] i-a raspuns lui ipolitic

      pai logica nu e punctul lor forte. de fapt in afara de furat si mintit nu au alte puncte forte.
  • +8 (10 voturi)    
    nu zau (Miercuri, 8 mai 2019, 11:07)

    sile1 [utilizator]

    17 milioane beneficiaza de servicii medicale si 5 milioane platesc ?

    Am o multime de cunostinte care nu au beneficiat de servicii medicale gratuite dar au platit asigurarea de sanatate zeci de ani.

    Stimabila doamna manipuleaza din greu pentru a justifica masurile idioate deja luate precum si cele avute in vedere pentru viitor.
    Printre randuri se citeste si disperarea ca nu sunt bani la buget pentru ca politica economica a PSD este dezastruoasa.
    • +3 (3 voturi)    
      Păi nu trebuie să vină bani de undeva ca să (Miercuri, 8 mai 2019, 13:42)

      prec [utilizator] i-a raspuns lui sile1

      se trateze în spitale și magraunii, nu? Sau bani pentru facilitățile deosebite pentru haitele în uniforme din spitalele care numai pe ei îi deservesc. Sau sanatoriile lor cu dedicație?
    • 0 (0 voturi)    
      Nu ai citit atent (Joi, 9 mai 2019, 9:20)

      Sunt_nimic! [utilizator] i-a raspuns lui sile1

      Nu ai fost atent la ce a zis Dna. Pintea:

      "Pachetul de servicii medicale de bază de care beneficiază gratuit PLATITORII asigurării medicale obligatorii ar putea fi redus"

      Dumneaie vrea sa reduca pachetul disponibil pt. noi, cei 4 sau 5 milioane care contribuim, care platim CAS. Nu a fost vorba nicio clipa de reducerea pachteului pentru cei care NU platesc, deoarece aceia voteaza cu pedesereul!
  • +8 (8 voturi)    
    vorbeste lumea ... (Miercuri, 8 mai 2019, 11:24)

    nu conteaza cine zice [utilizator]

    puteti sa-nchideti de tot si sa plecati cu alte treburi ... ati bramburit sanatatea de tot ... la fel ca si invatamantul, pensiile si alte aspecte sociale ...
  • +1 (3 voturi)    
    pachetul... (Miercuri, 8 mai 2019, 12:13)

    demaGOGU [utilizator]

    ...trebuie sa reflecte cotizatiile sociale pentru sanatate.

    cine doreste mai multe servicii plateste mai mult!
  • +3 (3 voturi)    
    Asta e partid de stânga?! (Miercuri, 8 mai 2019, 12:19)

    mr_mojo [utilizator]

    Eu nu comentez oportunitatea sau corectitudinea acestei decizii, dar un partid care se vrea de stânga inițiază așa ceva?
    • 0 (0 voturi)    
      nici dumneata nu ai citit atent! (Joi, 9 mai 2019, 9:24)

      Sunt_nimic! [utilizator] i-a raspuns lui mr_mojo

      "Pachetul de servicii medicale de bază - de care beneficiază gratuit plătitorii asigurării medicale obligatorii - va fi redus"

      De reducerea pachetului sunt afectati numai "bogatanii" care PLATESC!

      Reducerea pachetului gratuit NU ii afecteaza pe cei care n-au platit niciodata contributii pt. sanatate!

      Este o masura cat se poate de stangista ...
  • +3 (3 voturi)    
    Comment sters de user (Miercuri, 8 mai 2019, 12:31)

    elf [anonim]

  • +3 (3 voturi)    
    Nu văd în declarație și cu cât scade CASS (Miercuri, 8 mai 2019, 12:43)

    hic sunt leones [utilizator]

    eu sunt de acord să scadă numărul/valoarea serviciilor însă nu sunt de acord să plătesc același procent pentru servicii mai puține.
    Deci cu cât scade contribuția, dacă tot scade pachetul de servicii?
  • +2 (2 voturi)    
    Incompetensa si hotie (Miercuri, 8 mai 2019, 13:12)

    transilvania [utilizator]

    Daca nu mai au bani de nimic in tara, ca au furat tot ce era de furat, si vor sa reduca pachetul minim la toti, ADICA inclusiv cei la cei 5 milioane de romani care platesc asigurarile pentru inca 12 milioane care nu platesc, sa scada si contributiile la sanatate.
    Irn tara asta cei care platesc taxe sunt luati de fraieri de guvern.
    Sa infiinteze case de asigurari private, si sa pot alege unde platesc asigurarile. si sa stiu exact ce primesc pentru banii dati.
    Asa Dragnea ne promite ca avem sanatate maxima si imediata pentru toti si ministrareasa lui ne spune ca nu mai are bani.
    Nu a vorbit cu seful ei?
  • +2 (2 voturi)    
    Conform (Miercuri, 8 mai 2019, 13:24)

    daldepsd [utilizator]

    programului de guvernare. Ati bifat-o si pe asta.
    Sunteti in graphic, pana la anu' dati cu tara asta de pamant. Halal guvernare.
  • +2 (2 voturi)    
    cata nesimtire!!! (Miercuri, 8 mai 2019, 13:29)

    Stapanu [utilizator]

    n-ajunge ca impuneti cetatenii cu cass pentru nimic din 2012 incoace, acum "platitorii beneficiari gratuit ai asigurării medicale obligatorii" (auuuu...) vor primi & mai putin la "pachet"/ cat de mai putin din nimic?!!! votati psd - intr-adevar indrazneste sa crezi e.g. ca daca inmultesti ceva cu zero obtii altceva decat zero (!)
  • +2 (2 voturi)    
    inflatie (Miercuri, 8 mai 2019, 13:38)

    ACP [utilizator]

    si la servicii medicale. Diferenta e ca angajatii vor plati la fel de mult pentru mai putin.
  • +2 (2 voturi)    
    cred (Miercuri, 8 mai 2019, 15:01)

    Dodel540 [utilizator]

    Sa recapitulam. Statul ia unui salariat asigurari sociale asa:
    1. 25% din venitul brut CAS adica asigurari de pensie si sociale.
    2. 15% din venitul brut CASS adica asigurari sociale de sanatate.

    Daca pe partea cu pensia statul este cumva acoperit deoarece, daca nu ai iesit inca la pensie, nu poti sa stii /verifica cat o sa ai pensia (desi furaciunea va fi probabil maxima dar va fi prea tarziu sa mai poti schimba ceva),
    pe partea de CASS vrand-nevrand omul mai ajunge si pe la doctor in timpul vietii. Ei si atunci ce sa vezi, constata ca "imparatul e gol" si ca de facto este aproape neasigurat intrucat in sistemul sanitar de stat este mizerie, sunt nozocomiale, exista conditionarea actului medical, mai nou nu mai sunt doctori, iar programarile la investigatii si tratamente se fac de la 3 luni in sus (cand e plafon) etc

    Probabil ca incasarile pe partea de Cass au scazut atat de mult incat se incearca piata cu astfel de stiri.
    Sau poate dna ministra Pintea isi doreste un concediu prelungit si nu stie cum sa il obtina (gen Ioan Rus acum ceva ani)


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by
mobile version