O nouă genă rezistentă la antibiotice, descoperită de cercetătorii de la Universitatea din Cornell

de A.Z.     HotNews.ro
Miercuri, 8 mai 2019, 7:39 Actualitate | Sanatate

Antibiotice
Foto: Pixabay
Cercetătorii din domeniul alimentației de la Universitatea din Cornell au descoperit o nouă genă (mcr-9) care rezistă la unul dintre puținele antibiotice "de ultimă instanță" existente în lume, potrivit Medicalxpress.

Colistina (Colistinum) este un antibiotic utilizat în momentul în care toate celelalte opțiuni de tratare a infecției sunt ineficiente. "ONU a catalogat acest antibiotic ca prioritate, iar gena mcr-9 cauzează rezistența la acesta", a declarat Martin Wiedmann, autor principal al studiului publicat pe 7 mai în "Mbio".

"În tratament, dacă colistina nu funcționează, pacientul este în pericol să moară. Dacă populația începe să dezvolte rezistență, mulți oameni vor muri", a mai adăugat acesta.

Laura Carroll, cercetător în biologie computațională și candidat doctoral la Cornell, a descoperit gena mcr-9 în genomul unei tulpini de Salmonella.

Bacteriile din alimente pot fi acum testate pentru a depista mcr-9, iar pacienții pot afla dacă au în organism bacterii rezistente la Colistină. ​