Eurostat: România și Bulgaria, țările UE cu cele mai mici rate de deces provocat de cancer

de Alina Neagu     HotNews.ro
Joi, 22 noiembrie 2018, 9:26 Actualitate | Sanatate


Pacient
Foto: Agerpres
​​1,3 milioane de oameni au murit din cauza cancerului, în anul 2015, în Uniunea Europeana, ceea ce înseamnă peste un sfert - 25.4% - din numărul total al deceselor înregistrate în acel an, arată datele publicate joi de Eurostat. În timp ce Olanda și Slovenia au cele mai mari rate de deces din cauza cancerului (peste 30% din totalul deceselor), România și Bulgaria sunt printre țările UE cu cele mai mici rate de decese provocate de cancer (România mai puțin de 20%, iar Bulgaria puțin peste 15%).

Datele Eurostat arată, de asemenea, că numărul deceselor cauzate de cancer este mai mare în rândul bărbaților decât în rândul femeilor, în țările UE.


















5070 vizualizari

  • +33 (33 voturi)    
    E clar de ce (Joi, 22 noiembrie 2018, 9:43)

    BEDE [utilizator]

    Pentru că în România oamenii au mult mai multe probleme de sănătate. Mulți mor de boli pentru care există tratamente eficiente.
    • +23 (23 voturi)    
      pfff (Joi, 22 noiembrie 2018, 10:28)

      nellino [utilizator] i-a raspuns lui BEDE

      ratele mici de cancer sunt nimic!
      sa ne vedeti ce rate mici de infectii nosocomiale raportate avem!!
      • +1 (1 vot)    
        pana la urma toti murim.. (Vineri, 23 noiembrie 2018, 2:06)

        pehash [utilizator] i-a raspuns lui nellino

        incidenta cancerului creste cu varsta. in Romania speranta de viata este mai mica, speranta de viata sanatoasa este si mai mica (speranta de viata la nastere in Romania este egala cu speranta de viata sanatoasa in Suedia), deci e normal sa nu avem atat de multe decese cauzate de cancer.
        si nu m-ar mira sa aflu ca din majoritatea aia de cetateni romani cu buda in fundul curtii sunt destui care mor de cancer fara sa-i vada un medic toata viata, deci nu ajung in statistici.
    • +9 (9 voturi)    
      Da (Joi, 22 noiembrie 2018, 11:55)

      Pink Z [anonim] i-a raspuns lui BEDE

      Sau in accidente pe sosele:(
    • +6 (6 voturi)    
      e total irelevanta aceasta statistica (Joi, 22 noiembrie 2018, 12:48)

      Gobelin [utilizator] i-a raspuns lui BEDE

      pentru ca raporteaza o cauza de deces la totalitatea deceselor, care pot fi din diverse alte cauze.
      de exemplu accidente rutiere, rata criminalitatii, boli de inima, etc ...
      Fiind influentata de indicatori complet straini de cauza, este irelevanta.
      Statistici relevante ar fi fost mortalitatea de cancer raportata la numarul de imbolnaviri de cancer, macar am fi putut compara sansele de supravietuire.
      Sau mortalitatea din cancer raportata la nr de locuitori, am fi aflat impactul acestei boli asupra populatiei.
      Asa, cu statistica lor, ce am aflat? Ca probabil romanii mor ca prostii in accidente rutiere !
      • +3 (3 voturi)    
        exact (Joi, 22 noiembrie 2018, 13:59)

        Toni_Romania [utilizator] i-a raspuns lui Gobelin

        In Ro anual 3400 sinucideri reusite + 3300 morti pe sosele.
  • -8 (24 voturi)    
    Mark my words (Joi, 22 noiembrie 2018, 9:58)

    MarcelP [utilizator]

    Bagati la cap: se mananca PREA MULT. Si prea multa carne. Asta e motivul pentru care in 100 de ani s-a ajuns la asemenea statistici.
    Uitati-va la rata si preponderenta, si o sa vedeti ca tarile cele mai dezvoltate au o rata mai mare. S-a trait tot mai bine in ultimii 30 de ani: mancare mai multa si mai ieftina, uneori si mai proasta (dar cantitatea conteaza in primul rand). Uitati-va aici: ourworldindata.org/cancer Motivul e clar: e prea mult si prea multa carne. Si chiar si cancerele care aparent n-au a face, si alea sunt influentate de mancatul hipercaloric.
    Reduceti-va portiile, faceti miscare sa scapati de excesul caloric, mai ales daca va stiti gurmanzi, si o sa aveti sanse infinit mai mici sa patiti asta.
    PS: miscarea nu trebuie sa fie brutala. Renuntati la masina, luati bicicleta, mergeti pe jos, obisnuiti-va sa faceti asta.
    PPS: apropo de miscare. Unii dintre voi stiti: olandezii sunt cei mai mari biciclisti si una dintre natiile care practica sport intr-o ff mare masura, la toate varstele. Cu toate astea sunt primii in lista aia neagra. Traiul prea bun, ala e de vina.
    • -1 (9 voturi)    
      "se mananca mult?? (Joi, 22 noiembrie 2018, 10:27)

      Toni_Romania [utilizator] i-a raspuns lui MarcelP

      "Mult" mananca probabil 20% din romani, aia cu venit net de peste 2500 ron, sa zicem. Milioanele cu venit sub 1000 ron (80%) nu mananca "mult", ci din doi in doi. Cert e ca la adulti se si bea, se si fumeaza si se fac excese alimentare din greu.
      • +9 (11 voturi)    
        pe dracu (Joi, 22 noiembrie 2018, 10:44)

        hollow [utilizator] i-a raspuns lui Toni_Romania

        peste jumătate (56%) din românii adulți sunt supraponderali, și peste 20% obezi.
      • +2 (4 voturi)    
        ?? (Joi, 22 noiembrie 2018, 10:48)

        MarcelP [utilizator] i-a raspuns lui Toni_Romania

        Reciteste ce am scris. Si incearca sa te concentrezi aprox 20 de secunde.
        • +1 (1 vot)    
          Am recitit eu. (Joi, 22 noiembrie 2018, 11:24)

          Namalas [utilizator] i-a raspuns lui MarcelP

          Dar tot nu pricep ce înseamnă ”infinit mai puțin”, matematic vorbind.
    • -11 (13 voturi)    
      Olanda...tu ai vazut ce mananca aia? (Joi, 22 noiembrie 2018, 10:48)

      Je__ [utilizator] i-a raspuns lui MarcelP

      Cumpara o rosie, sau mar, sau orice leguma produsa in Olanda, e fara gust, ca un plastic.

      Cumpara branzeturi olandeze, cumpara hohland si intinzi pe paine esteri obtinuti din petrol...adica inca un pic de procesare si poti lejer sa-i folosesti pe post de ulei sau combustibil la masina

      Romanii si Bulagarii, inca mananca bio cat de cat. Si sa vedem cat mai tine si la noi, ca dispare taranul si o sa ne trezim ca mancam doar margarina, ca nu mai e nimeni sa ne creasca vaca si porcul
      • -3 (3 voturi)    
        exact (Joi, 22 noiembrie 2018, 13:58)

        Toni_Romania [utilizator] i-a raspuns lui Je__

        Vesticii mananca numai alimente/leg/fructe chimizate - la noi cat de cat mai sunt si unele cate de cat naturale.
      • +1 (1 vot)    
        bio (Joi, 22 noiembrie 2018, 17:05)

        Filbert [utilizator] i-a raspuns lui Je__

        Da, ai perfecta dreptate, RO si BG nu numai ca maninca 'bio' insa fumeaza bio ca furnalele si beau bio pina nu mai stiu de ei. Ca sa nu dea nici o sansa cancerului de a-i lovi la virste inaintate, au grija ei sa moara de boli cardiovasculare la 60, 50 sau 40 de ani...
    • -4 (6 voturi)    
      Nu e chiar asa (Joi, 22 noiembrie 2018, 11:38)

      Cataleya [utilizator] i-a raspuns lui MarcelP

      Romania sta bine daca ne referim la rata de supraponderabilitate. Romanii sunt mult mai slabuti decat americanii sau europenii din vest, deci nu e vorba de cantitatea ingurgitata de romani, ci mai mult despre calitatea alimentatiei.
      Mancarea este foarte putin variata, se gateste cu multa grasime, untura, rantasuri, faina, se mananca multa paine, se consuma mult alcool facut acasa , alcool care este mai mult decat dubios in ce priveste calitatea. (adaos de zahar, de exemplu)
      Cei care acum au varste peste 50 de ani si-au trait copilaria si adolescenta in comunismul lui Ceausescu si se stie foarte bine cat de putin variata putea fi alimentatia mai ales in anii 80.
      Acum, acel mod de viata se razbuna pe organism iar anumite boli specifice unei alimentatii nesanatoase din copilarie si adolescenta sunt mult mai frecvente decat in occident.
  • +16 (16 voturi)    
    Nu e un motiv de lauda. (Joi, 22 noiembrie 2018, 10:01)

    Cataleya [utilizator]

    Daca in Olanda, Franta sau Germania procentajul deceselor din cauza cancerului este mult mai mare decat in Romania sau Bulgaria, inseamna ca in Occident se moare mai mult atunci cand chiar nu mai exista nicio scapare, adica de pe urma cancerului. In schimb in Romania sau Bulgaria rata deceselor cauzate de alte boli decat cancer (infectii, malpraxis, lipsa medicamente si vaccinuri, etc) denota un sistem medical cu mult inferior tarilor din vestul Europei.
    In afara de asta se vorbeste de procentaj, nicidecum de numarul concret al deceselor, unde Romania sta foarte rau.
    De exemplu În cifre absolute, în 2015, în România s-au înregistrat 259.545 decese provocate de cancer, mai mult decât 146.314 decese provocate de cancer în Olanda, 131.458 în Ungaria sau 109.167 în Bulgaria.
    • -12 (12 voturi)    
      Cataleya, mate? (Joi, 22 noiembrie 2018, 10:46)

      MarcelP [utilizator] i-a raspuns lui Cataleya

      Draga domnisoara: sa intelegem ca orele de matematica nu v-au facut o placere deosebita, drept e? :)
    • +4 (4 voturi)    
      si de ce nu faci calculul pana la capat? (Joi, 22 noiembrie 2018, 10:57)

      Lucian* [utilizator] i-a raspuns lui Cataleya

      Pun pariu ca in felul asta si India arata mai rau decat noi.
      Realitatea este putin diferita:

      Decese cancer/Populatie
      Romania:
      Statistic:259545/19,638,000=>1.32%
      Real: 259545/18000000 (am fost optimist)=>1.44%

      Olanda:
      146314/17000000=>0.8%

      Ungaria:
      131458/9,797,561=>1.34%

      Bulgaria:
      109167/7,050,034=>1.54%

      Brusc nu mai stam chiar asa de bine....
      • +3 (3 voturi)    
        Pai exact asta am spus si eu. (Joi, 22 noiembrie 2018, 11:22)

        Cataleya [utilizator] i-a raspuns lui Lucian*

        Ca aceasta statistica nu ne avantajeaza absolut deloc, pt ca numai procentual stam mai bine.
        E ca si cum ne-am lauda ca, luat in procente, in Romania au murit mult mai putini oameni in accidente petrecute pe autostrazi, fata de tari ca Germania, Franta sau Italia.
        Cred ca ideea este cat se poate de clara.
        • 0 (2 voturi)    
          nu chiar (Joi, 22 noiembrie 2018, 14:51)

          Lucian* [utilizator] i-a raspuns lui Cataleya

          ce am facut eu mai sus este rata de decese raportata la populatie si nu la totalitatea deceselor.
          As zice ca este relevant indiferent de numarul mortilor.

          Din ce vad doar Bulgaria ne depaseste....
  • +10 (10 voturi)    
    hai sa va traduc: (Joi, 22 noiembrie 2018, 10:19)

    Francisc 1 [utilizator]

    au cele mai mici rate de adresabilitate ( nu au doctori , nu se duc la doctor ) si cele mai mici rate de diagnostic ( lipsa aparatura lipsa medici competenti ) de unde aparent cele mai mici mortalitati prin cancer , e asemanator mecanismul cu cele mai mici rate de infectii nosocomiale , nu e nimic de lauda aici !
  • -5 (13 voturi)    
    Din nou ultimii (Joi, 22 noiembrie 2018, 10:21)

    Altiro [utilizator]

    Se confirma iarasi ca tarile ortodoxe sunt in coada clasamentului: 'subdezvoltatii,' 'primitivii,' 'pupatorii de moaste' etc, etc, mereu pe ultimul loc..
    • +4 (6 voturi)    
      A naibii ortodoxia asta (Joi, 22 noiembrie 2018, 11:01)

      Tescovin [utilizator] i-a raspuns lui Altiro

      Nici de cancer nu suntem în stare să murim din cauza ei !
    • +4 (6 voturi)    
      Nu se raporteaza corect (Joi, 22 noiembrie 2018, 11:01)

      Alui [utilizator] i-a raspuns lui Altiro

      In majoritatea cazurilor cauza decesului e declarata a fi alta. Cred ca procentajul corect e cel putin dublu. Sunt pline ochi spitalele de bolnavi de cancer in Romania.
      • +1 (3 voturi)    
        asa e (Joi, 22 noiembrie 2018, 14:41)

        Toni_Romania [utilizator] i-a raspuns lui Alui

        Aici in Mun. Iasi acum niste ani un medic de la gastro spunea ca in 1990 avea 5 cancere de stomac pe luna, acum are 5 pe saptamana (sau ceva de genul asta).
    • -1 (5 voturi)    
      Da, tovarase (Joi, 22 noiembrie 2018, 11:32)

      xolv [utilizator] i-a raspuns lui Altiro

      pe cand tarile "moderne" ce imbraca secularismul marxist au realizari marete instantaneu. Va rugam, conduceti-ne din nou spre societatea socialista multi-lateral dezvoltata!
      • 0 (2 voturi)    
        @xolv (Joi, 22 noiembrie 2018, 13:44)

        Altiro [utilizator] i-a raspuns lui xolv

        Postarea mea era ironica.
    • +2 (4 voturi)    
      Altiro (Joi, 22 noiembrie 2018, 11:56)

      tudorr [utilizator] i-a raspuns lui Altiro

      Ai incercat tu ceva dar nu ti-a iesit...
  • -8 (14 voturi)    
    ha ha (Joi, 22 noiembrie 2018, 10:23)

    Kosmos [utilizator]

    ce comentarii mai sus te doare mintea
    Cancerul este provocat de distrugerea proteinei TP53 gardianul organismului . Distrugerea se face prin ingerarea de chimicale si comupusi toxici dar si prin hranirea proteinei cu compusi din hrana bio.
    • 0 (8 voturi)    
      corectare (Joi, 22 noiembrie 2018, 10:33)

      Kosmos [utilizator] i-a raspuns lui Kosmos

      distrugerea proteinei TP53 se face si prin lipsa hranei bio crescute in mediul lor natural. de nottat ca produsele bio din sere au cantitati mai mici de substante benefice
      • 0 (0 voturi)    
        si faraonii cum de aveau cancer ? (Joi, 22 noiembrie 2018, 18:29)

        Francisc 1 [utilizator] i-a raspuns lui Kosmos

        pe ce planeta traiesti ?
  • +8 (10 voturi)    
    Statistici (Joi, 22 noiembrie 2018, 10:25)

    Alfabetix [utilizator]

    Chiar credeti ca Romania declara pe bune toate cazurile?! La fel ca si infectiile nozocomiale din spitale, la fel ca si paturile pentru arsi, sistemul informatic care merge “uns”...
  • +2 (4 voturi)    
    daca scadem ... (Joi, 22 noiembrie 2018, 10:27)

    bluuuz [utilizator]

    sutele (daca nu miile) de morti in accidente auto care au loc in plus in Romania si pe cei care mor cu zile in spitale nu cred ca mai avem asa un procent bun, deci e supersubiectiv din punctul nostru de vedere acest studiu
  • +10 (12 voturi)    
    nu e neaparat un lucru bun (Joi, 22 noiembrie 2018, 10:42)

    carmen_i [utilizator]

    Riscul de a avea vreo forma de cancer creste substantial dupa 65 de ani.
    Numai ca in Romania cei in varsta mor destul de repede din alte cauze, inainte sa se dezvolte cancerul.
  • -3 (7 voturi)    
    Romania inca tine post (Joi, 22 noiembrie 2018, 11:01)

    scharke [utilizator]

    Daca din cand in cand, lasi organismul sa se autoregleze, scapi de vizitele la doctor. O spune un japonez, laureat al premiului Nobel in 2016, Yoshinori Ohsumi. Google it, autofagia salveaza Romania... din pacate bogatia e asociata cu consumul de carne si foamea din anii '80 ne-a intiparit bine asta...
  • +7 (9 voturi)    
    consideratii asupra alegerii populatiei statistice (Joi, 22 noiembrie 2018, 11:11)

    kbill [utilizator]

    In tarile mai putin dezvoltate se moare mult mai putin de boli de batranete avansata, asa cum e cancerul, a carui prevalenta creste cu varsta. Asa ca sansele de a muri la 60 de cancer e mai mica decat la 80 de ani. Si daca in Romania se traieste 70 de ani si in Spania 85, atunci asta e o diferenta.
    Cat despre capacitatea sistemului nostru medical de a diagnostica cancerul, asta e clar substandard, avand in vedere acelasi tip de statistici care indica ca moartea din cancer descoperit e mult mai mare la noi, asta indica descoperirea tarzie, sau in cazul mortilor din alte motive aparente (gen stop cardio-respirator), nedescoperirea lor deloc.
    Din pacate cele mai de sus nu fac o stire buna, dar cred ca ar trebui incluse intr-o analiza serioasa.
  • +5 (7 voturi)    
    Am râs (Joi, 22 noiembrie 2018, 11:12)

    florinos [utilizator]

    Am râs la acest sondaj pentru ca în România cei mai multi pacienti care mor din cauza cancerului sunt trecuti la infarct și nu glumesc, asta trec cei de la UPU în foaia medicală.
    • +4 (6 voturi)    
      "Cauza care a provocat decesul" - Stop cardiac ! (Joi, 22 noiembrie 2018, 11:26)

      Susufler0 [utilizator] i-a raspuns lui florinos

      Asa este !

      PS. Iarasi un mod primitiv de a fenta statisticile !
  • -2 (8 voturi)    
    Amarastenii de romani si bulgari .... (Joi, 22 noiembrie 2018, 11:22)

    KTerinca [utilizator]

    ... mai mananca si din gradina de langa casa, asa, mai pe natural.
    Ca n-au bani de chimicale si alte alea si nici sa plece cu caruciarele pline de mancare chimizata din hypermarketuri.
    Avantajele subdezvoltarii !
    Las'sa manance olandezii numa' rosii frumoase, mari si umflate cu chimicale, din alea care cresc pe sarma atarnand circhine.
    Noi, amaratii, mancam d-alea mai urate, din gradina, da' mai pe natural, asa, vorba reclamei.
  • -3 (7 voturi)    
    Cancerul nici macar nu este o boala, in sine. (Joi, 22 noiembrie 2018, 12:07)

    Cataleya [utilizator]

    Cancerul este doar denumirea fazei terminale a oricarei afectiuni care evolueaza din varii motive, pana la punctul in care nu se mai poate face nimic.
    Ca e vb de afectiuni netratate corespunzator, de afectiuni descoperite prea tarziu, de afectiuni ignorate prea mult timp, de riscuri ereditare etc.
    Controalele de rutina anuale, sau macar o data la 3-4 ani , mai ales dupa varsta de 45-50 de ani lipsesc aproape cu desavarsire din mentalitatea romanilor.
    Nu ma doare nimic, beau, mananc, dorm bine, de ce sa ma duc la doctor sa dau bani aiurea pe un control?
    Si cand se descopera ceva grav, este cel mai groaznic lucru cand doctorul iti spune ca daca veneai la un control acum 4-5 ani aveai sanse de 99% de vindecare, dar acum e prea tarziu.
    • +1 (3 voturi)    
      serios? (Joi, 22 noiembrie 2018, 14:43)

      Toni_Romania [utilizator] i-a raspuns lui Cataleya

      Cancerele se manifesta prin TUMORI.
      Cardiopatia de ex. duce la tumori?
      • -1 (1 vot)    
        prostia , incultura da tumori invizibile (Joi, 22 noiembrie 2018, 18:31)

        Francisc 1 [utilizator] i-a raspuns lui Toni_Romania

        orice fraier da definitii pe aici
      • +1 (1 vot)    
        Da, asa este, aveti dreptate. (Joi, 22 noiembrie 2018, 19:31)

        Cataleya [utilizator] i-a raspuns lui Toni_Romania

        Nu orice boala care duce la deces se manifesta prin cancer.
  • +5 (9 voturi)    
    Statistica (Joi, 22 noiembrie 2018, 12:53)

    Gojira [utilizator]

    E o statistică înșelătoare.

    Cancerul e o boală a bătrâneții. Cu cât înaintezi în vârstă, cu atât corpul tău devine mai predispus la cancer.

    Ori e normal să ai o rată mai mică a îmbolnăvirii, cât timp noi și bulgarii suntem cam pe ultimul loc în ceea ce privește speranța de viață.
    Tot la coada clasamentului suntem și la rata mortalității infantile. Altă statistică care o influențează pe-asta de cancer.

    Nu e o statistică cu care Ministerul Sănătății ar trebui să se laude, ba din contră.
    • 0 (4 voturi)    
      predispus la cancer? (Joi, 22 noiembrie 2018, 13:46)

      Kosmos [utilizator] i-a raspuns lui Gojira

      asa natural? sau datorita poluarii si contaminarii alimentatiei /
      E f convenient sa spui ca omu face cancer din senin dar nu e chiar asa
  • +1 (1 vot)    
    OH . (Joi, 22 noiembrie 2018, 14:18)

    letsoc [utilizator]

    Si pe vremea lui nea Nicu dizenteria se numea boala diareica acuta .
  • +2 (2 voturi)    
    alt grafic eurostat (Joi, 22 noiembrie 2018, 14:48)

    Toni_Romania [utilizator]

    TOPUL MORTALITATII GENERALE
    https://ec.europa.eu/eurostat/web/products-eurostat-news/-/DDN-20180314-1?inheritRedirect=true
  • +1 (3 voturi)    
    e ca in bancul ala ca nici datorii nu mai avem (Joi, 22 noiembrie 2018, 16:37)

    alex562 [utilizator]

    ... nu avem nici destul cancer ;((


Abonare la comentarii cu RSS

Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version