Raed Arafat propune restricţii în spaţiile publice pentru ţigările electronice şi dispozitivele care încălzesc tutunul, la fel ca pentru ţigările clasice

de V.M.     HotNews.ro
Luni, 9 aprilie 2018, 19:52 Actualitate | Sanatate


Raed Arafat
Foto: Agerpres
Secretarul de Stat Raed Arafat susţine necesitatea introducerii în spaţiile publice a restricţiilor pentru ţigările electronice şi dispozitivele care încălzesc tutunul, la fel ca pentru ţigările clasice, citând un studiu prezentat de postul de televiziune CNN potrivit căruia, în perioada 2011 - 2015, s-a înregistrat o creştere de 900% a utilizării ţigărilor electronice în licee.

Raed Arafat a postat luni, pe Facebook, un mesaj în care vorbeşte despre necesitatea impunerii de restricţii pentru ţigările electronice şi dispozitivele care încălzesc tutunul, scrie News.ro.

Mesajul este însoţit de un articol CNN care vorbeşte despre o creştere cu 900% a utilizării ţigărilor electronice în licee.

"900% creştere în utilizarea ţigărilor electronice în şcoli, în perioada 2011-2015. Un răspuns clar la cei care spuneau că astfel de produse nu sunt destinate copiilor şi nu influenţează adolescenţii. Vorbim de ţigările electornice care se află pe piaţă mult înaintea dispozitivelor care încălzesc tutunul. Urmează să vedem în viitor şi impactul noilor dispozitive intrate pe piaţă recent. Este clar că trebuie acţionat urgent prin interdicţia promovării şi a utilizării în spaţiile publice aplicând reguli similare celor aplicabile ţigărilor clasice pentru toate aceste dispozitive!", scrie Arafat pe Facebook.

Acesta nu este primul mesaj al secretarului de stat în Ministerul Afacerilor Interne împotriva fumatului. În 21 martie vorbea despre necesitatea ca parlamentarii să iniţieze un proiect legislativ "încât să oprim recrutarea noilor generaţii de fumători de către comercianţii morţii", iar anterior despre interzicerea publicităţii la fumat în locurile publice.



Citeste mai multe despre   


















2729 vizualizari

  • +5 (29 voturi)    
    bolovanul asta a facut medicina? (Luni, 9 aprilie 2018, 20:31)

    AliKimiku [utilizator]

    A facut biochimie?
    Daca a facut inseamna ca a uitat tot ce a invatat.
    PS- nu am fumat in viata mea. Stiu doar ca fratele meu, s-a lasat de fumat cu ajutorul tigarilor electronice. Si ca hainele mele puteau groaznic dupa 2-3 ore de stat cu el la bere in aer liber inainte. Las detaliile cu toxiticitatea aproape nula a vaporilor de glicerina+ arome alimentare versus fumul de tigara.
    PS2 - boul de Arafat uita ca oricum adolescentii sunt rebeli prin definitie si ca daca nu existau alternativele ar fi fumat tigarile clasice
    PS3- omul si-a depasit competentele demult, dar acum incepe sa-si asume basini mult peste capul lui.
    • +1 (9 voturi)    
      in articol e vorba doar de fumat in spatii publice (Marţi, 10 aprilie 2018, 9:12)

      bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui AliKimiku

      Eu am experimentat fumatul cu tigara electronica in autocar, la doua scaune mai in fata, si desi mirosul nu se compara cu al tigarii clasice, nu am nici un chef sa-mi expun copiii la asha ceva. Nu zice nimeni sa nu fumeze tigari electronice, dar s-o faca afara, dupa aceleasi reglementari ca si la tigarile clasice. In felul asta vor fuma mai putin si nu vor obliga pe altii sa le inspire fumul.
      • -2 (6 voturi)    
        da (Marţi, 10 aprilie 2018, 10:28)

        cvi [utilizator] i-a raspuns lui bogdan1477

        Nu sunt de acord cu tine, dar iti inteleg punctul de vedere. Iti expui copilul si la mirosul de canal, cand mergi pe strada, iar acela este, probabil, mai nociv decat vaporii din tigara electronica.
        Se poate propune interzicerea folosirii acestor dispozitive in spatiile publice, dar nu putem folosi ca argument faptul ca liceenii le folosesc la scoala. Pur si simplu nu exista nici o legatura intre cele doua si e rusinos ca domnul Arafat incearca sa induca aceasta idee.
        • +2 (4 voturi)    
          asta asha e (Marţi, 10 aprilie 2018, 12:40)

          bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui cvi

          Argumentatia cu liceenii e deplasata, aici sunt de acord. Cit despre canal... daca ma deranjeaza mirosul pot sa-l ocolesc mult mai usor decit pot sa cobor din autocar pe motiv ca unu' fumeaza. Sau decit sa renunt la masa de la restaurant pentru ca tocmai au aparut 3 la masa alaturata care s-au apucat de fumat.

          In grupul meu de cunostinte nu am auzit pe nimeni nemultumit ca s-a interzis fumatul in spatii publice inchise. Ba mai toti fumatorii sustin masura. Fumeaza mai putin, nu le mai miros hainele a tigara, etc.
          • 0 (0 voturi)    
            da da da (Marţi, 10 aprilie 2018, 14:45)

            Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui bogdan1477

            Fix mai toti fumatorii sustin masura, ihi...
            Aia cu mirosit hainele e misto :))) Le miroseau hainele a tigara bravilor "fumatori" numai cand fumau in anumite spatii :D

            Mai degraba as milita pentru spalat si interzis amestecat miros transpiratie cu parfum engross dat pentru mascare.
            • 0 (0 voturi)    
              eu iti vorbesc de experienta mea (Miercuri, 11 aprilie 2018, 11:46)

              bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui Nevermind

              Nu stiu personal nici un fumator care sa fie nemultumit de masura, si am citiva in grupul de cunostinte. S-au obisnuit toti sa iasa afara ala o tigara, in felul asta fumind mai putin.

              Cit despre miros, e la mintea cocosului ca fumul de tigara dintr-un spatiu deschis se va impregna mult mai putin in haine decit fumul de tigara dintr-un spatiu inchis. Nu inteleg ce ti-e neclar aici si ce legatura area asta cu mirosurile degajate de aia care nu se spala...
  • +3 (19 voturi)    
    Otravuri electronice (Luni, 9 aprilie 2018, 20:32)

    Robert M [utilizator]

    Multi oameni fara minte au incredere in lichidele ciudate pe care le inspira din tuburile magice.
  • +1 (25 voturi)    
    Oare de ce nu isi vede de... (Luni, 9 aprilie 2018, 20:32)

    Ochii_pe_voi [utilizator]

    sistemul de sanatate care e unul de EXTERMINARE - mii de morti din lipsa de medicament, spitale mizerabile lipsa de medici, de vacccinuri, mortaiate infantila etc. etc. Acets individ a devenit un PROPAGANDIST POPULIST si complice la toate ticalosiile guvernului din care face parte. Vorbeste mereu, doar ca sa isi faca imagine, ca altceva nu prea pre sa faca mai concret.
  • +5 (15 voturi)    
    restrictie (Luni, 9 aprilie 2018, 20:42)

    clujanu [utilizator]

    O masura de prevenire a imbolnavirilor inteligenta.
  • +2 (32 voturi)    
    si Marmota inveleste (Luni, 9 aprilie 2018, 20:42)

    MoemBius [utilizator]

    Cioco"lunga" in staniol

    Europa pentru fraieri
    Interzicem reclamele
    si in inima Europei Germania inca are bannere imense pe strazi care fac reclama la ................tigari

    https://weiterzugehen.net/tag/camel/

    asa de chi chi
    Tov Arafat mai plimb-o
    • +2 (24 voturi)    
      Stai acasa! (Luni, 9 aprilie 2018, 21:06)

      Sar Castic [utilizator] i-a raspuns lui MoemBius

      Fumeaza acasa la tine. Nimeni nu e interesat in obiceiurile tale mizerabile! Nimeni!
      • +1 (1 vot)    
        depinde (Marţi, 10 aprilie 2018, 14:46)

        Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui Sar Castic

        Poate sunt interesati si unii care nu sunt virgini sau sunt mai putin ipocriti, categoricule
    • +4 (8 voturi)    
      pai si e bine? (Marţi, 10 aprilie 2018, 9:15)

      bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui MoemBius

      Daca au si nemtii niste chestii aiurea, trebuie musai sa le copiem? Acu vro 3 luni, spre exemplu, in austria aveai voie cu tigara in bar. Asta insemna ca asha e bine si ca trebuia sa revenim la fumatul in bar ca asha se face in inima europei?
      • 0 (0 voturi)    
        da (Marţi, 10 aprilie 2018, 14:48)

        Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui bogdan1477

        In baruri pentru fumatori, da. In baruri pentru nefumatori, nu.

        Nu-mi amintesc de vreun fumator isterizat ca nu poate sa fumeze la MCDonalds.
        • 0 (0 voturi)    
          vrajeala (Miercuri, 11 aprilie 2018, 11:49)

          bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui Nevermind

          In secunda in care ai bagat chestia asta, 90% din baruri devin de fumatori. S-a incercat si cu locurile speciale pentru fumat, si rezultatul a fost aproape 0. vad ca esti un inversunat sustinator al intoxicatului celorlati cu fumul tau de tigara. Tipic pentru cei carora le pasa doar de propria bunastare si-i doare-n cot de ceilalti. cocalarsmul romanesc in forma pura.
  • -9 (37 voturi)    
    ... (Luni, 9 aprilie 2018, 20:50)

    erevan [utilizator]

    ideea este foarte buna...
    • +8 (12 voturi)    
      si nu creeaza niciun impediment pentru politruci (Luni, 9 aprilie 2018, 21:32)

      Jos_Dictatura_Dragnea [utilizator] i-a raspuns lui erevan

      care sunt prea prosti sa foloseasca si sa intretina o tigara electronica.

      pariez ca nu e nicio tigara electronica in niciun minister
  • +8 (16 voturi)    
    pff (Luni, 9 aprilie 2018, 21:32)

    cvi [utilizator]

    Pe aceeasi ligica, eu zic sa interzicem si consumul de alcool in spatiile publice, pt ca si liceeni beau alcool.
    • +7 (13 voturi)    
      este deja (Marţi, 10 aprilie 2018, 0:22)

      Mistrelutz [utilizator] i-a raspuns lui cvi

      interzis sa bei in spatii publice
      • +3 (9 voturi)    
        nu (Marţi, 10 aprilie 2018, 6:48)

        cvi [utilizator] i-a raspuns lui Mistrelutz

        Nu stiu de tine, dar eu pot bea un vin la restaurant, insa nu pot fuma. Si restaurantul este un spatiu public.
    • -2 (4 voturi)    
      din pacate asta e mult mai greu (Marţi, 10 aprilie 2018, 9:17)

      bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui cvi

      Ar fi bine sa se poiata interzice alcoolul si zaharul (aproape la fel de nociv), dar istoria ne arata ca nici rusii si nici americanii n-au reusit sa aplice asha ceva cu succes. Singurul rezultat notabil a fost acela ca niste mafioti s-au imbogatit producind alcool ilegal.
      • 0 (4 voturi)    
        :) (Marţi, 10 aprilie 2018, 10:22)

        cvi [utilizator] i-a raspuns lui bogdan1477

        Comentariul meu era ironic. Prohibitiile de orice fel sunt ineficiente si, in sine, niste idei grotesti.
        Ideea de a limita libertatile unor cetateni pt un "bine mai mare" nu este compatibila cu anii in care traim. Bineinteles, vorbim despre libertati care nu incalca drepturile altor persoane. Fumatul in spatiile publice este daunator celor din jurul fumatorului, nu acelasi lucru se poate spune despre consumul de alcool sau vaporii tigarilor electronice. Doar ca domnul Arafat pare ca se afla intr-o campanie electorala si renunta la stiinta, in favoarea populismului.
        • +1 (1 vot)    
          pai hai sa vedem ce sice stiinta (Marţi, 10 aprilie 2018, 12:47)

          bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui cvi

          Un link la intimplare:

          https://www.digi24.ro/magazin/stil-de-viata/viata-sanatoasa/cat-de-nocive-sunt-tigarile-electronice-720790

          "Însă, chiar dacă substanțele toxice din țigara electronică sunt în cantitate mult mai mică, nu se poate afirma că acestea sunt sigure și nu sunt cancerigene, neexistând un anumit prag al acestor substanțe pentru carcinogeneză"

          Deci, pe scurt, tigarile electronioce sunt in mod cert mai putin nocive, dar nu se pate spune despre ele ca sunt sanatoase.
          • 0 (0 voturi)    
            clar nu (Marţi, 10 aprilie 2018, 15:03)

            cvi [utilizator] i-a raspuns lui bogdan1477

            Nu spune nimeni ca sunt sanatoase. Insa articolul citat de dumneavoastra precizeaza ca acestea contin o cantitate de substante cancerigene de "4.000 — 8.000" ori mai mica decat tigarile clasice. Departe de mine gandul de a va indemna sa duceti copilul langa cineva care pufaie dintr-un astfel de dispozitiv dar, conform articolului citat, sunteti mai in siguranta langa o astfel de persoana decat pe trotuar, printre gazele de esapament, din punct de vedere al substantelor cancerigene inhalate. Inca o data, asta nu inseamna ca e ok ca cineva sa va sufle in nas, in autobuz sau intr-un spatiu inchis.
            Cel mai mare beneficiu al acestor dispozitive este in randul celor care le aleg in defavoarea tigarilor, prin scaderea ratei imbolnavirilor de cancer.
            • 0 (0 voturi)    
              bun, aici suntem de acord (Miercuri, 11 aprilie 2018, 11:54)

              bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui cvi

              Eu am ce am cu folositul lor in spatii inchise. In rest, da, am zis si eu ca sunt o alternativa clar superioara din punct de vedere a sanatatii.

              Acu, cu gazele de la esapament e greu sa faci ceva, mai ales in Romania unde fiecare vrea ca el sa faca tot ce are chef si ceialalti sa aiba grija sa nu polueze... Si poate la fel de rau e si obiceiul aruncatului medicamentelor expirate la gunoi, aruncatul bateriilor la gunoi, aruncatul pungilor sau peturilor de plastic peste tot, etc, etc. Toate astea ne otravesc putin cite putin. Dar eu vorbeam strict de tigara electronica in spatii inchise.
    • 0 (0 voturi)    
      Ai dreptate (Marţi, 10 aprilie 2018, 10:49)

      Lotte [utilizator] i-a raspuns lui cvi

      Să-l interzicem, cum spui tu. Chestiile astea se fac pe rand, esti de acord, nu?
  • +3 (21 voturi)    
    Corect (Luni, 9 aprilie 2018, 22:47)

    Melinte [utilizator]

    Propunerea mi se pare corecta , unele tigari cu incalzitor la tutun miros mai urat decat tigarile normale cand sunt fumate in spatii inchise .
  • -1 (25 voturi)    
    Absolut de acord!! (Luni, 9 aprilie 2018, 22:57)

    Adrian.. [utilizator]

    Unele arome de la tigarile electronice sunt mult mai nocive decat fumul de tigara!

    Plus ca fumatorii "electronici" au nesimtirea de a se da la concurs care dintre ei face mai mult fum/vapor, pana se umple incaperea.
    • +2 (20 voturi)    
      Habar n-ai ce vorbesti (Marţi, 10 aprilie 2018, 0:03)

      Jos_Dictatura_Dragnea [utilizator] i-a raspuns lui Adrian..

      Vaporii de la tigarile electronice nu au cum sa fie mai nocive decat fumul de tigara, avand in vedere ca in fumul de tigara sunt cam 600-2000 de substante cancerigene, iar vaporii sunt produsi din propilen glicol sau glicerina vegetala plus nicotina.

      Nu se compara cele doua in materie de toxicitate.

      Pe sticluta cu lichid de vaporizat chiar scrie ce contine, spre deosebire de tigarile obisnuite pe care nu au cum sa scrie ingredientele, fiindca nici producatorii nu le stiu pe toate.

      Dar ma rog, repeti si tu ce ai auzit pe la TV de la oameni cu anumite interese.


Abonare la comentarii cu RSS

Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version