Vlad Voiculescu: Va rog, nu mai dati spaga in spitale! Daca vi se cere, sunati la hotline-ul anticoruptie

de Alina Neagu     HotNews.ro
Luni, 19 martie 2018, 12:51 Actualitate | Sanatate


Vlad Voiculescu
Foto: gov.ro
"Dincolo de bulibaseala creata de doamna Olguta&Co. in sistemul sanitar si de noile inechitati create de legislatia proasta promovata de PSD-ALDE, cresterile succesive ale veniturilor din acest domeniu trebuie sa coincida cu eradicarea flagelului numit spaga sau plic", atrage atentia fostul ministru al Sanatatii, Vlad Voiculescu, pe pagina sa de Facebook. El ii indeamna pe romani sa nu mai dea spaga in spitale, iar "Daca vi se cere, sunati aici: 0800.806.806 (hotline anticoruptie in spitale lansat in 2016)."

Fostul ministru al Sanatatii considera ca "Nu doar pentru ca este inuman si discriminatoriu fata de cei mai vulnerabili oameni din societatea noastra - cei saraci care ajung la spital, nu doar pentru ca este dezonorant si de neacceptat atat pentru pacient cat si pentru medic/asistenta/infirmiera/brancardier, nu pentru ca este ilegal, indiferent daca este primit inainte sau dupa interventie/tratament, ci pentru ca felul in care arata si functioneaza astazi sistemul sanitar este si rezultatul coruptei din sistem, al carei simbol este chiar acest mic, acest nenorocit #plic."


Citeste mai multe despre   


















9851 vizualizari

  • +16 (28 voturi)    
    domnule Voiculescu ! (Luni, 19 martie 2018, 12:57)

    Francisc 1 [utilizator]

    teoretic suna bine , practic daca stai cu piciorul rupt si te temporizeaza ( in principiu nu e urgenta vitala ) dai bani ca sa scapi , nu ai timp de anticoruptie!( la Iasi nenea ortopedul prins cu 60.000 ,saizecidemii de euro ,acum cativa ani taie si spanzura in continuare ) !
    • -4 (10 voturi)    
      Las-o balta, domnule Voiculescu ... (Luni, 19 martie 2018, 17:30)

      cartofil [utilizator] i-a raspuns lui Francisc 1

      Decat sa stau 4 ore la coada sa intru la vreun doctor , mai bine dau bani. Nu ma intereseaza unde, la ghiseu, in mana, cu chitanta, fara chitanta ..... Stai dumneata la o coada de 4 ore, dupa care sa se te consulte un doctor 5 minute in timp ce scrie reteta pentru altcineva. Daca am o alternativa, o voi folosi, fara indoiala..... Da, daca am un furuncul sau daca imi schimb ochelarii pot exersa sa fiu corect, cinstit si sa cer sa fie respectate regulile. Daca insa sunt bolnav si ma tarai pe culoare, poti sa ma condamni ????
  • +22 (28 voturi)    
    . (Luni, 19 martie 2018, 12:58)

    tirolez [utilizator]

    Dar nu ti se (mai) cere direct, decat in cazuri extreme, dar.... stai uitat de lume si eventual mori cu zile. Vorbesc din experienta. Asta strict doctori si prescriere tratamente. Infirmierele te vor lasa cu aceeasi lenjerie de pat pana le dai spaga, asistentele nu-ti vor schimba pansamentul iar cand iti pun branula se poarta de parca au 2 maini stangi. Oricat salariu ar avea tot nu le va ajunge.
    • +18 (20 voturi)    
      Exact (Luni, 19 martie 2018, 14:02)

      TheDudeLebowski1988 [utilizator] i-a raspuns lui tirolez

      Exact, putini spagari cer direct.
      Te lasa sa zaci, sa suferi pana iti dai tu seama.
      Daca nu te duce capul sa realizezi ce ti se intampla mai repede, sau n-ai bani, atunci, asa cum zice presedintele nostru cu un ton ardelenesc, Ghinion!
  • +20 (24 voturi)    
    e, usor de zis (Luni, 19 martie 2018, 13:01)

    Andrei453530 [utilizator]

    cand ai o urgenta e mai greu sa fii atat de rational..
  • +21 (25 voturi)    
    Greu de pus in practica! (Luni, 19 martie 2018, 13:23)

    trem [utilizator]

    Merg cu bunicu bolnav la doctor, vrea sa dea spaga iar doctorul refuza. Bunicul suparat rau....iti dai seama cat sunt de bolnav daca doctoru nu mi-a luat spaga?! Am ramas blocat...

    E deja in ADN-ul romanilor sa dea spaga, la fel cum este in al multor doctori sa ia spaga. E nevoie de o schimbare profunda de mentalitate....de obicei asta se intampla in decenii.
    • +23 (23 voturi)    
      Trebuie sa incepem de undeva (Luni, 19 martie 2018, 13:48)

      Jos_Dictatura_Dragnea [utilizator] i-a raspuns lui trem

      Ma intreb cati vor muri in timp ce noi incercam sa invatam sa fim civilizati...

      Totusi, trebuie sa incepem de undeva.
      • +15 (15 voturi)    
        Ai perfecta dreptate (Luni, 19 martie 2018, 14:28)

        olariub2005 [utilizator] i-a raspuns lui Jos_Dictatura_Dragnea

        drumul e lung si anevoios dar e cel corect. Si se face cu sacrificii.
        • +8 (8 voturi)    
          Da, e corect ce spuneți, (Luni, 19 martie 2018, 16:36)

          Leul in iarna [utilizator] i-a raspuns lui olariub2005

          dar eu cred că sacrificiul trebuie să înceapă de la celălalt capăt, nu de la pacient... Că nu el este cel care deține puterea în situația dată... El este cel suferind și extrem de vulnerabil... Principialitatea trebuie să fie valabilă pentru toată lumea... Părerea mea...
    • +12 (12 voturi)    
      se poate mai repede (Luni, 19 martie 2018, 15:43)

      alx__ [utilizator] i-a raspuns lui trem

      Lucrurile se pot accelera incredibil daca la plecarea din spital pacientii ar completa o fisa in care sa bifeze pe puncte modul in care au interactionat cu 'mediul' de acolo. Iar fisa respectiva sa constituie un punct greu in KPI-ul personalului medical, care sa se lase cu consecinte, evident.
      • +3 (3 voturi)    
        KPI (Marţi, 20 martie 2018, 13:14)

        noi2013 [utilizator] i-a raspuns lui alx__

        Daca dai spaga de buna voie, imi e greu sa cred ca vei bifa ulterior ca ai dat-o...

        Toata lumea comenteaza ca dai ca sa nu mai astepti...Cred ca nimeni de aici nu a experimentat sistemele din Marea Britanie, Olanda sau SUA unde chiar stai cu orele si zilelel pana te vede cineva in cazul urgentelor non-vitale. Si toti stau si nu dau spaga sa intre mai in fata
  • +8 (16 voturi)    
    Nea ... vorbesti serios? (Luni, 19 martie 2018, 13:29)

    Amad [utilizator]

    Voi chiar credeti ca va disparea spaga in spital?
    Cand ai 100 vei 200, cand ai 1000 vrei 2000
    etc.

    Infirmiera, biologul, chimistul n-au primit nimic. Acum, de ciuda, or sa se poarte mai a draku'.
    Cate analize au rezultatele din burta? Cata greata are o infirmiera in ea?

    Pe acelasi principiu li s-au facut salariile/pensiile/etc. si la procurori , judecatori, politisti, sa nu fie coruptibili. Acum constatam ca tocmai acolo se iau cele mai mari spagi.

    Este mult mai usor să te transformi in șpăgar dacât să redevii corect.
    Vestile rele circula mai repede, nemultumitii conving mai multi oameni ca au dreptate dacât cei multumiti.
    La un șpăgar convertit la corectitudine, sunt convetiți la șpăgari doi oameni corecți.

    Sunt studii in acest sens. Cam 2:1
  • +9 (15 voturi)    
    OK, dar... (Luni, 19 martie 2018, 13:37)

    Barosanu_nr1 [utilizator]

    ... cine acordă protecție pacientului care nu-și mai plătește taxa de protecție?

    Se intimidează cumva doctorii și nu-și mai uită ustensile prin tine? Se sperie infirmierele și nu-ți mai sparg câte o venă? Se asigură persoana de la telefonul anticorupție că scapi cu viață din sistemul medical?
  • +2 (10 voturi)    
    in anticoruptia de rit nou... (Luni, 19 martie 2018, 13:57)

    demaGOGU [utilizator]

    ...nu e vina celui care da (spaga) ci a celui care o primeste.
  • -3 (13 voturi)    
    plimba ursu' (Luni, 19 martie 2018, 14:02)

    Nevermind [utilizator]

    Aberatii de pus de facebuci. De foarte multe ori (exista exceptii!), se da ca sa fii tratat si nu "tratat". Incepand de la mimozele de asistente si de la baietii de baieti brancardieri.

    Ai fost si ai fost degeaba.

    Daca voiai sa schimbi ceva, puteai. Trimiteai "pacienti" in spitale, mama-n mana cu politia. Tip flagrant, dar ceva continuu, fara sa stie lumea din "sistem". Dupa cateva zeci dosare in toata tara, mai luau spaga doar de la rude si cainele din curte.
  • +13 (13 voturi)    
    Dati dumneavostra startul. (Luni, 19 martie 2018, 14:04)

    Amad [utilizator]

    Cand va inbolnaviti duceti-va la un spital orarecare, Bârlad să zicem.
    Stati la rand pana va strigă. Intrati dar nu dati nimic. O sa aveti surpriza sa nu va ceară nimeni nimic dar nici dvs. să nu aveți pretenții la ceva. Este posibil și să vi se ceară. Dvs. nu dati nimic ci sunați la un șmenar din minister. Ăla o să vă ceară dovezi, etc. Ce faceți?

    Știți care a fost răspunsul unei asistente in timpul unei coloniscopii la un pacient cu cancer de colon in faza avansată?

    Pacient: Puteți să umblați mai cu grijă că simt că mor.
    Asistentă: Pot, dar fiți și dumneavpstră mai atent.
    50 lei si s-a putut.
    După o lună sa stins.

    A cerut sau nu șpagă?
  • +13 (13 voturi)    
    Un bun inceput (Luni, 19 martie 2018, 14:11)

    Altiro [utilizator]

    ar fi ca managerii spitalelor de stat sa afiseze peste tot, la vedere, indemnul catre pacienti: NU DATI SPAGA! Apoi ar trebui ca personalul medical sa-si trateze periodic bila pt a mai inlatura din greata ..
  • +6 (10 voturi)    
    asta nu e nimic (Luni, 19 martie 2018, 14:14)

    Kosmos [utilizator]

    Dar ce te faci cand nu se sterilizeaza corect? Dai si bani si te alegi cu alte boli. Salariile mici ale asistentilor, posturile pe pile rezulta in treaba facuta de mantuiala atat la privati cat si la stat .nu o investigheaza nimeni.
    DSP -ul e corupt pana n maduva oaselor
  • +5 (9 voturi)    
    Din cauza spagii, (Luni, 19 martie 2018, 15:32)

    icsulescu99 [utilizator]

    a cadrelor medicale care lucreaza dupa practici din vremea razboiului si a cozilor interminabile din spitalele romanesti, prefer sa merg in Ungaria.
    Ma simt tratat, respectat si platesc mai putin decat la Cluj.
    In Debrecen spre exemplu la spitalul universitar dar si la clinicile private personalul vorbeste romana, ucrainiana engleza...
  • +11 (11 voturi)    
    triplarea pedepselor (Luni, 19 martie 2018, 15:35)

    programatoru [utilizator]

    , toleranta 0, si flagrante organizate. sa se faca ghidul pacientului, sa stie de cate ori ii trebuie schimbata lenjeria, sa poata filma in spital, camere video in saloane, cat mai clar ce are de facut fiecare si cu posiblitate de control, un control mai strict al pacientului de la intrare , pana la iesire dpdv al procedurilor, si procedurile sa fie clar stipulate (intri cu o mana rupta la ora X, la ora Y ai fost consultat, la ora Z internat , la ora T schimbat badaj, la ora Z schimbat lenjeria, .... ) ... solutii sunt, si in functie de caz se pot face scenarii, dar trebuie puse in aplicare iar cu PSD care singura grija e sa atace DNA nu se va face nimic

    sa ne imaginam ce impact ar avea asupra societatii romanesti daca de maine toti medicii di n romania ar fi cinstiti
  • +2 (6 voturi)    
    Domnule Vlad Voiculescu, (Luni, 19 martie 2018, 16:31)

    Leul in iarna [utilizator]

    Vă admir, dar cred că de data asta nu începeți de unde trebuie... Începutul trebuie să-l facă personalul medical... Dacă în zona aceea lucrurile se vor petrece corect, vă asigur că nici pacientul nu va mai cumpăra serviciile medicale... Eu recunosc cinstit că nu voi lăsa niciodată o ființă dragă să sufere dacă serviciul medical îi va fi acordat doar în schimbul unui plic pe care mă voi strădui să-l procur... Știu că mulți mă vor acuza de imoralitate, poate și dumneavoastră... Dar vă întreb: dumneavoastră ce ați face dacă nu ați avea nici o relație în domeniu și mama v-ar zăcea neputincioasă în brațe?
    • 0 (0 voturi)    
      unii medici considera spaga normalitate (Joi, 22 martie 2018, 19:56)

      MaryLu [utilizator] i-a raspuns lui Leul in iarna

      Si daca ai o relatie chiar apropiata tot asteapta pt ca le-a intrat in sange spaga;o primesc si de la masa.Cu ce bani sa isi faca vile de superlux,bolizi si vacante de vis?
  • +2 (2 voturi)    
    Șpaga poate fi eliminată. (Luni, 19 martie 2018, 16:55)

    asavreau [utilizator]

    Cardul de sănătate să poată fi utilizat și ca instrument de plată în spital.Să nu se facă internări pentru„ nimicuri”inventate,pentru a avea numărul de pacienți pentru decontul lunar.Urgențele,mai ales cele urmare a accidentelor de circulație să se facă din polița de asigurare auto,iar urgențele altele decât cele de accident auto să se facă dintr-un fond de urgență(fond Arafat).Ideea este ca banii să fie bine controlați.Recuperarea și tratamentul să se facă în unități separate de cele care fac intervențiile.La noi chirurgul se ocupă și de tratament-recuperare și nu întotdeauna se pricepe.Degeaba se dau salarii bune dacă nu se vine cu un pachet legislativ și organizatoric.
  • +3 (3 voturi)    
    Spaga la medic va trebui medicul sa o refuze (Marţi, 20 martie 2018, 2:34)

    mmagic [utilizator]

    Pana ce doctorii înșiși de buna voie și nesiliți de pacienți nu vor refuza categoric șpaga întinsa de pacient, fenomenul șpăgii nu va înceta în spitalele din Romania.

    In primul rând legea trebuie sa fie foarte aspra cu cadrul medical prins cu șpaga, de felul sa își piardă pe viata postul la stat dacă primește șpaga, sa plătească amenzi foarte usturătoare la stat de felul salariul pe 2 ani pentru fiecare șpagă acceptata, singura alternativa sa rămână pentru cadrul medical șpăgar munca la privat unde va cere cât vrea el dar cu chitanță și factura. Repetarea primirii de șpagă sa fie pedepsita prin suspendata pana la refuzul definitiv de a mai profesa în Romania.

    Astfel sa fie doctorul cel care sa sune la politie ca sa reclame ca pacientul încearcă sa ii dea șpaga.

    Visez ... cata vreme nu avem destul personal medical în Romania ... dar altfel nu putem întrerupe fenomenul șpăgii. Poate soluția este prea radicala asa cum o prezint si ar trebui un pic moderata ...
  • +5 (5 voturi)    
    se poate si fara atentii catre personalul medical (Marţi, 20 martie 2018, 13:53)

    Adrian2017 [utilizator]

    Eu asa am facut odata: Eram cu cinveva internat in spital si il tot amanau, ba ca nu au medic, ba ca nu are timp. Am zis ok, daca asa e sistemul, ce pot face?!?
    Am sunat la 112 (cu asistentele de fata, care se făcuseră verzi la fata) si am cerut sa imi trimita un medic pentru consultatie in Spitalul X cu specializarea Y, pentru ca nu au medic pentru afectiunea Y (desi pacientul era internat acolo pentru afetiunea Y). In 10 minute a venit o salvare cu medic si au efectuat consultul, si suspect au aparut apoi si medicii care trebuiau sa consulte. nu va spun ce frumos s-au purtat cei din spital apoi cu noi.
  • +1 (1 vot)    
    combatere coruptie si imbunatatire act medical (Miercuri, 21 martie 2018, 12:31)

    MihaiTruta [utilizator]

    Sunt total de acord ca se poate si fara atentii, si nu numai ca se poate dar este si obligatoriu.
    In loc doctorii si pacientii sa aiba atentia asupra actului medical acestia actualmente se uita primul la buzunarul halatului alb si al doilea cum sa strecoare banutii acolo. Mult dupa acest moment sau poate chiar de loc actul medical calitativ - asa cum a fost invatat doctorul 6 ani + in facultate sau asa cum pacientul are cu adevarat nevoie - are loc. Asadar, chestiuni de genul, fii dumneata cu mamica sau cu fetita etc. la doctor la o urgenta si abtinete de la mita trebuie aplicate de toata lumea, nu doar de dl. Vlad Voiculescu, asa cum mai le cade unora sa gandeasca si sa scrie. Din martie salariile personalului medical vor creste, iar acest fapt trebuie insotit si de combaterea ferma si irevocabila a mitei penibile din sistemul sanitar!


Abonare la comentarii cu RSS

Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version