​Dezbatere

VIDEO Ce efect va avea demarerea proiectului minier de la Rosia Montana pentru comunitatea locala? Localnicii au dezbatut impactul social al proiectului de exploatare a aurului

de Smile Media     Smile Media
Marţi, 11 octombrie 2011, 19:44 Rosia Montana - Social


Ce efect va avea demarerea proiectului minier de la Rosia Montana pentru comunitatea locala? Dr Andrei Jurca, Tatiana Tanase si Viorel Hutuleac  participa la dezbaterea transmisa despre impactul social al proiectului minier.

UPDATE: Au fost invitati sa isi expuna punctul de vedere Sorin si Gabriela Jurca de la Fundatia Culturala Rosia Montana, Eugen David si Calin Copros de la Asociatia Alburnus Maior, precum si Eugen (Zeno) Cornea, localnic si fost topograf din Rosia Montana. Toti au refuzat sa participe la dezbaterea care va avea loc maine la Caminul Cultural din localitate.

Urmareste cele mai importante fragmente din cadrul dezbaterii



Vezi inregistrarea integrala a dezbaterii



Nota: Aceasta dezbatere face parte dintr-un ciclu de 6 dezbateri, sustinute de Rosia Montana Gold Corporation

Nota redactiei:
  • Pentru coerenta si relevanta discutiei, nu vom aproba comentariile care nu se refera la tema anuntata, care nu contin intrebari sau care constau in atacuri la persoana.
  • Puteti posta intrebari prin intermediu formularului de comentarii. Fiecare cititor poate posta un singur comentariu, care poate contine cel mult 2 intrebari, pentru a da posibilitatea cat mai multor cititori sa intre in dialog cu invitatii
  • Cele mai interesante intrebari vor fi adresate invitatilor
Argumente:

1. Care e situatia actuala a comunitatii, cati sunt angajati deja la RMGC, cati asteapta locuri de munca?
2. Daca marea majoritate din comunitate sunt de acord cu un proiect, un om se opune, e normal sa opresti dezvoltarea intregii comunitati?
3. Turism si minerit - Care vor fi beneficiile pentru comunitate pe termen lung?
4. Care sunt vocile reprezentative din comunitate si care sunt pozitiile lor fata de mineritul la Rosia Montana?

Vezi aici argumentele pro si contra







Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















5367 vizualizari

  • Comunitatea (Marţi, 11 octombrie 2011, 20:15)

    Florin Deac [anonim]

    Buna ziua. As avea doua intrebari, cite una pentru fiecare parte:

    1. Pentru cei PRO: Sinteti convinsi ca veti putea trai, impreuna cu copiii dvs., in apropierea iazului de decantare de la mina? Nu va puneti probleme legate de un posibil dezastru ecologic (putin probabil, dar nu imposibil).
    2. Pentru cei CONTRA: Ce alte sanse REALE de dezvoltare pentru comunitatea dvs. aveti? (Si va rog sa nu-mi spuneti despre investitii utopice in turism - e o zona aproape distrusa, statul sau privatii nu vor investi niciodata acolo).

    Multumesc pt oportunitatea de a vedea fata in fata cele doua tabere.
  • Situatia actuala (Marţi, 11 octombrie 2011, 20:33)

    Anda [anonim]

    si eu vreau sa aflu situatia actuala a comunitatii, pentru a mi se confirma informatiile pe care le detin si anume o rata a somajului de 80% si faptul ca locurile de munca vacante se pot numara pe degete, iar in industria mineritului nu prea mai sunt sanse de angajare.
  • Turism si minerit (Marţi, 11 octombrie 2011, 20:37)

    Andrei Ion [anonim]

    Mai exista sanse pentru dezvoltarea turismului sau zona e compromisa iremediabil? Se poate combina turismul cu mineritul sau sa se faca turism din minerit? Eu presupun ca da, pentru ca stiu ca rmgc isi propune sa puna in premiera in circuitul turistic portiunile relevante din galeriile romane si ca se va ocupa si de ecologizare, dar as dori o confirmare. Multumesc.
  • intrebare (Marţi, 11 octombrie 2011, 22:48)

    Minu [anonim]

    Aceasta exploatare se spune ca ar dura 20 de ani. Dupa ce pleaca ce veti mai muncii in zona? Dar copiii vostri?
  • ce plan de dezvoltare exista? (Miercuri, 12 octombrie 2011, 0:01)

    silvia [anonim]

    eu as vrea sa stiu daca exista vro alta solutie la rosia montana inafara de minerit si turism daca exista vreun alt plan de dezvoltare durabila si daca cine l-a facut si ce vrea sa faca acolo, ca nu am auzit nimic de genu pana acum
  • minereuri (Miercuri, 12 octombrie 2011, 0:29)

    biochu [anonim]

    as vrea sa stiu daca chiar exista nenumarate minereuri la rosia montana inafara de auri si argint, pentru ca m-am documentat si nu exista altceva, dar propaganda celor care nu doresc proiectul e mare si nu vreau sa fiu dezinformat
  • cand? (Miercuri, 12 octombrie 2011, 1:14)

    oprea andreea [anonim]

    as vrea sa intrebati invitatii cand si cine va ecologiza zona daca rmgc nu o face, si de ce nu a facut-o nimeni pana acum
  • pentru "Localnicii din Rosia Montana" (Miercuri, 12 octombrie 2011, 1:30)

    adonis84 [utilizator]

    1) Cum ati fost selectionati ca "esantion reprezantativ" pentru localnicii de la Rosia Montana?
    2) Care este motivatia dumneavoastra si onorariul pentru prezenta la aceasta dezbatere?
    3) Nu credeti ca insasi motivatia si convingerea dumneavoastra de a va prezenta la aceasta dezbatere reunesc persoane care au o anumita convingere si nu parerea generala a localnicilor?
    3) Aveti legaturi cu PDL, stiind ca o parte din "patronii" Rosia Montana Gold Corporation sunt membrii de partid?


    Pentru HN - ma indoiesc ca o sa imi publicati intrebarile avand in vedere ca dezbaterea este "ceruta" de RMGC. Numarul articolelor privind Rosia Montana si continutul lor este impresionant pe HN ceea ce pune semne de intrebare privind impartialitatea.

    Multumesc!
  • "oportunitati de dezvoltare" (Miercuri, 12 octombrie 2011, 8:34)

    . . . [anonim]

    Buna ziua,

    Atat aurul, cat si turismul sunt oportunitati de lucru intamplatoare.
    Turismul cel putin poate fi practicat - si se practica neoficial - in toata zona Apusenilor. Problema Rosiei Montane este ca a fost deja distrusa de exploatari, astfel ca e mai complicat sa o transformi intr-o atractie turistica. Dar nu cred ca e dificila conceperea unor trasee turistice mai ample - incluzand trasee parcurse cu cai, campinguri (sunt deja pe valea Ariesului, si merg bine), pastravarii si cherhanale etc. - nu-i chiar o cauza pierduta (in intervalul primavara - toamna Apusenii sunt tocati in fiecare sfarsit de saptamana de zeci mii de masini + corturile si gratarele de rigoare - nu e chiar o situatie optima si "definitiva").
    Dar sa presupunem ca nu toata lumea are la dispozitie o zona turistica. Si sa acceptam ca nu poti reactiva zona EXCLUSIV DIN TURISM. nimeni nu face lucrul asta, daca nu are la dispozitie o zona cu adevarat extraordinara - gen litoralul Greciei...
    de "oportunitatea" de a trai din exploatarea aurului, pe de alta parte, beneficiaza 0,001% din populatia zonelor sarace ale Romaniei. adica nesemnificativ.

    Prin urmare, intrebarile mele sunt:
    - a facut cineva un efort pentru a instrui populatia zonei in domeniul antreprenoriatului?
    - au propus autoritatile oportunitati REALE si COMPLEXE de dezvoltare a zonei?
    - s-au desfasurat cursuri de pregatire a satenilor si, mai ales, a tinerilor din zona, pentru, sa zicem, modul de organizare a unei mici afaceri in domeniul prelucrarii lemnului (stim cu totii ca Apusenii sunt defrisati de decenii, dar maximum ce se face in zona este cheresteaua - adica pretul obtinut pe lemnul taiat este derizoriu), al prelucrarii produselor alimentare din zona (ciuperci, fructe de padure, lactate...)?
    - cred ca sunt deja utopica daca intreb de ateliere de prelucrare a lanei, sau mici fabrici de tesut (de pilda, iile valoroase aveau intr-adevar vanzare in afara in perioada dinaintea ingroparii intregii industrii textile din Romania)
  • trecut si viitor in minerit (Miercuri, 12 octombrie 2011, 9:37)

    martin [anonim]

    daca ati mai lucrat in mineri impartasiti , va rog,cu noi, cum se lucra in trecut si care sunt asteptarile dumneavoastra in ceea ce priveste lucrul la redeschiderea minei.
  • localnici si minerit (Miercuri, 12 octombrie 2011, 9:56)

    tudor [anonim]

    care sunt alte optiuni pe care le aveti in ceea ce priveste munca, avand in vedere pregatirea si specializarea dumneavoatra.?
  • ong-uri (Miercuri, 12 octombrie 2011, 11:41)

    luci [anonim]

    care este pozitia dumneavoatra fata de ong-urile care organizeaza in comunitatea dumneavoastra diferite manifestari sau evenimente pentru a "va salva". care anume dintre actiunile acestora v-a fost intr-adevar de folos in viata de zi cu zi?
  • comunitate (Miercuri, 12 octombrie 2011, 11:52)

    verdi [anonim]

    ati luat in considerare optiunea de a pleca din rosia montana in conditiile in care proiectul nu ar incepe? de ce ? credeti ca exista sansa ca din rosia montana sa plece foarte multi oameni, iar aceasta sa devina practic o localitate parasita?
  • asteptari (Miercuri, 12 octombrie 2011, 12:56)

    Relu [anonim]

    daca sunteti fosti mineri, care sunt asteptarile dumneavoastra fata de acest proiect din punct de vedere al conditiilor de munca si al conditiilor sociale fata de alte proiecte miniere in care ati fost implicati sau ati muncit?
  • intrebari (Miercuri, 12 octombrie 2011, 14:26)

    Valeriu Eneas [anonim]

    Buna ziua, intrebarile mele pentru participantii la dezbatere sunt: Care credeti ca ar fi impactul social al nedemararii proiectului asupra localitatii? A adus cineva vreo alternativa viabila, care sa poata fi pusa in practica?
  • merita riscul unei catastrofe? (Miercuri, 12 octombrie 2011, 14:36)

    gelu [anonim]

    1. Vi se pare normal sa vi se ceara numai dumneavoastra parerea in timp ce o catastrofa ecologica ar afecta milioane de oameni din foarte multe zone?
    ///
    4. Ce veti face peste 15 ani? Ce vor face copii dumneavoastra? Credeti ca se va mai putea locui in zona (mineritul se termina, turism ziceti ca nu merge, animale nu veti avea cu ce sa cresteti)?(editat de HotNews.ro)
  • ecologizare (Miercuri, 12 octombrie 2011, 14:40)

    Marius [anonim]

    Ce parere au localnicii vis-a-vis de reecologizarea Rosiei Montane?? avand in vedere ca zona este foarte poluata.
  • somaj (Miercuri, 12 octombrie 2011, 14:55)

    vadim [anonim]

    buna ziua, as vrea sa stiu cam cat de ridicat este somajul in Rosia Montana la ora actuala, inainte de inceperea proiectului? cati dintre acei someri erau implicati in exploatari miniere in trecut sau cati sustineau minerii?
  • ar fi interesant de stiut (Miercuri, 12 octombrie 2011, 15:05)

    Bogdan Urdoianu [anonim]

    o intrebare interesanta este care ar fi impactul nedemararii proiectului asupra acestei localitati miniere? care ar fi beneficiile proiectului asupra localnicilor care nu sunt angajati la exploatare sau in industrii conexe?
  • intrebari (Miercuri, 12 octombrie 2011, 16:27)

    mihai [anonim]

    ar trebui sa consideram ca demararea proiectului inseamna moarte pentru aceasta zona dupa terminarea proiectului? de ce?
  • ¿ ce asteptam ? (Miercuri, 12 octombrie 2011, 17:02)

    GHEORGHE DAIAN [anonim]

    Buna ziua,
    Am lucrat in minerit in zona,de profesie sunt ing. preparare minereuri,asa ca stiu ce vorbesc.
    Am urmarit proiectul si discutiile pe marginea lui (pro si contra),constat cu uimire ca cele mai multe comentarii sunt din afara sferei mineritului,oameni care nu stiu nici unde e situata
    pe harta Rosia Montana ,daramite sa stie cum arata un concentrat de aur.
    Acum sau peste 20 ani ,aurul tot se va extrage,(la fel sau petrecut lucrurile si in alte parti ale globului)dar in 20 ani zona se va depopula.
    Sunt de parere ca exploatarea ar trebui sa inceapa acum cand avem de infruntat o criza globala.
    Sa nu crede-ti ca am vreun interes ,lucrez tot in minerit in America de Sud,o singura intrebare am:salariile ce vor fi platite angajatilor,sunt la nivelul altor exploatari de aur din lume?(sau tot cu 300 EURO )
  • investitii (Miercuri, 12 octombrie 2011, 18:50)

    samson [anonim]

    intrebarea mea este credeti ca e posibil turismul in zona fara investitiile mari in patrimoniu si in infrastructura? daca da, de ce nu a fost posibil pana acum?
  • Aceeasi intrebare ca Mihai (Miercuri, 12 octombrie 2011, 18:53)

    Valerik [anonim]

    Si eu vreau sa stiu de ce se considera ca demararea proiectului inseamna moarte pentru aceasta zona dupa terminarea proiectului? eu cred ca se poate face turism din vechile mine, din muzeul mineritului pe care vor sa-l deschida cei de la rmgc sau din galeriile romane pe care tot cei de la rmgc vor sa le puna in circuitul turistic. Astept raspuns.
  • Alternative de dezvoltare (Miercuri, 12 octombrie 2011, 19:05)

    Prostu' satului [anonim]

    Este evident ca, pentru localnici, interesul principal in demararea proiectului e legat de locurile de munca aparute si destinate acestora (distinctie necesara, pentru ca e foarte indoielnic ca TOATE acele locuri de munca vor ajunge la oamenii locului... poate nici macar majoritatea) si, in subsidiar, de dezvoltarea economica locala finantata din acele salarii.
    Multe din intrebarile de mai sus (si fireste si raspunsurile corespunzatoare) sunt astfel formulate incat sa conduca la concluzia ca proiectul minier e singura sansa a comunitatii, ca nu exista alternative etc.

    1) Dar daca totusi ar exista alternative, ar putea fi aplicate??? Sau este adevarat ceea ce se spune -- ca autoritatile locale (expresia aleasa a vointei comunitatii, cum s-ar zice) au declarat de multa vreme regiunea ca zona exclusiva de interes minier, si prin urmare acele ipotetice alternative sunt oricum INTERZISE DIN START? E voie de la stapanire, bunaoara, sa cresc acolo niste capre si sa fac si-o fabricuta de branza?
    Sau mai intai comunitatea locala interzice orice alte initiative economice decat acelea legate de minerit, iar dupa aceea se plange ca nu se pot crea locuri de munca decat in mineritul aurului?

    2) In regiunile montane ale Romaniei traiesc cateva milioane de oameni. Foarte multe comunitati din aceste regiuni nu se afla intr-o situatie mai buna decat aceea a rosienilor, ba adesea chiar mai proasta.
    Sunteti de parere ca ar fi in regula ca, la fiecare 15-20 de ani, fiecare din acele sute de comunitati sa vanda/rada de pe fata pamantului cate patru munti, de dragul locurilor de munca create pentru soferi si buldozeristi?
  • Intrebare - referendum (Miercuri, 12 octombrie 2011, 20:13)

    Toma Andrei [anonim]

    De ce nu se organizeaza un referendum pentru a se termina toate aceste speculatii si a se sti cu date verificabile ce-si doresc localnicii? Nu exista fonduri pentru asa ceva sau ne e teama ca adevarul ne va arata ca localnicii sunt disperati sa ocupe un loc in acest proiect, pt ca alta sansa la o viata mai buna nu au si nu ne place sa vedem ca in aceasta situatia a ajuns Romania?
  • Intrebare (Miercuri, 12 octombrie 2011, 20:25)

    Andrei [anonim]

    De ce nu investeste statul bani in acest proiect? Trebuie sa vina altii ptr a ne vinde aurul..... Luam si noi cateva miliarde si restu pleaca prin alte tari.... De asta suntem o tara subdezvoltata..... Ptr k exista niste hoti mari si restul mor de foame
  • Referendum (Joi, 13 octombrie 2011, 3:37)

    Radu Vardarus [anonim]

    Daca se va face referendum, de ce sa nu fie local si sa fie national?
    Vi se pare normal ca o tara intreaga sa ia decizii pentru o singura localitate?
  • intrebare de la un ardelean pt cei din Rosia (Joi, 13 octombrie 2011, 7:26)

    un clujean in bucuresti [utilizator]

    Ce salarii v-au comunicat ? (daca au facut asta)
    Credeti ca viitorul comunitatii e dependent de acest proiect?
    Ce o sa le povestiti copiilor din Rosia Montana peste 20 de ani despre proiectul minier?(daca acest proiect se realizeaza)
    Momentan, care sunt ocupatiile principale producatoare de venit ale oamenilor din zona?
  • responsabilitatea (Joi, 13 octombrie 2011, 8:24)

    . . . [anonim]

    //

    avand in vedere ca o exploatare cu cianuri afecteaza intreaga tara, si chiar si tarile vecine (Ungaria, Serbia, Bulgaria), credeti ca va puteti asuma o asemenea responsabilitate? locurile de munca pentru cateva mii de oameni, legati de o comuna dintre miile din Romania, sunt mai importante decat riscurile imense? sau decat responsabilitatea pentru copiii ce vor fi nascuti in acel mediu? va asumati real aceste riscuri sau le ignorati? despagubirile in cazul accidentelor sau in cazul efectelor asupra sanatatii locuitorilor din zona ar fi imense - v-ati gandit la cine le va plati?

    va multumesc.
  • efecte (Joi, 13 octombrie 2011, 9:09)

    luiza [anonim]

    din punctul dvs de vedere, se justifica acei 14 ani in care proiectul a fost tinut suspendat?sunteti de parere ca acesta ar trebui in continuarea amanat sau inceput?
  • Intrebare -mesaj (Joi, 13 octombrie 2011, 9:39)

    Lucia [anonim]

    Considerati ca cest domeniu este de interes strategic pentru tara?
    Daca DA, nu este normal ca acest proiect sa fie derulat de STATUL ROMAN?

    ///(editat de HotNews.ro)
  • in viitor (Joi, 13 octombrie 2011, 10:00)

    gabi [anonim]

    cum vedeti dumneavoastra sa arate rosia montana in 10 ani?care sunt motivele care va conduc catre aceasta imagine?
  • studiile de fezabilitate spun altceva (Joi, 13 octombrie 2011, 10:17)

    deceneus [utilizator]

    Cum comentati cele 2 studii de fezabilitate realizate de firme de audit specializate din America, Independent Mining (Tucson) și Washington Group care arata ca vor fi numai cateva sute de locuri de munca directe si indirecte si nu cateva mii cum spuneti in reclame?

    Independent Mining (în studiul de fezabilitate refăcut în 2009) arată că vor fi create un maxim de 350 de locuri de muncă directe (în anul maxim de exploatare – muncitori și conducere). Washington Group (studiu de fezabilitate, 2009) arată un ”necesar de 634 de locuri de muncă directe și indirecte” pentru proiect.
  • ne-au mintit (Joi, 13 octombrie 2011, 10:59)

    deceneus [utilizator]

    cum comentati faptul ca rosienii care au fost alesi sa povesteasca in campania "Scrisoare catre romania" despre cat de grea e viata de somer la Rosia au prezentat publicului niste povesti false?

    de exemplu:
    Elena Constantinescu, șomeră, trăiește împreună cu cele trei fiice din pensia de 126 de lei a soacrei; insa omite să spună că șofează un Golf și se declară „văduvă“, deși fostul soț trăiește în satul vecin, Sohodol.

    Toți cei trei bărbați „șomeri epistolari“ sunt angajați direct sau indirect ai RMGC. Când Alin Croitoru (24 de ani) zice că „la Roșia vin să mai lucrez ce găsesc“, pe cei care îl cunosc ca angajat al companiei îi umflă râsul. Florea Bolog este angajat de 12 ani la companie.

    detalii complete aici

    http://www.kamikazeonline.ro/2011/04/epistolarii-de-la-rosia-brad-pitt-somerul-profesionist/

    http://www.kamikazeonline.ro/2011/04/epistolarii-de-la-rosia-brad-pitt-somerul-profesionist-ii/
  • rosia pustiita (Joi, 13 octombrie 2011, 11:16)

    tudo [anonim]

    considerati ca rosia montana ar putea diparea ca localitate din cauza migratiei masive?
  • parerea dv asupra... (Joi, 13 octombrie 2011, 14:21)

    larisa [anonim]

    parerea dv asupra atitudinii politicienilor raportata la acest proiect
  • Un proiect devastator pentru Romania! (Joi, 13 octombrie 2011, 14:36)

    G [anonim]

    Ce efect are acest proiect pentru Romania?! De ce trebuie sa-l faca strainii si nu noi, avand in vedere ca oricum se cheltuiesc miliarde de euro pe nimic(tunuri date de guvernantii nostrii ilustri)? De ce trebuie sa ne distrugem tara, sa fie furata doar pentru cativa centi care nu ajuta pe nimeni(se cheltuiesc sume de 3 ori mai mari pe nimicuri)? Cand se vor termina si resursele astea ce veti face in continuare, puneti taxa pe banii care nu-i avem si aerul care-l respiram?!
  • astept raspunsuri de la localnici (Joi, 13 octombrie 2011, 21:32)

    monica L [anonim]

    intrebari:
    1. In ce conditii sau sub ce influente autoritatile locale din Rosia Montana si localnicii afirma ca mineritul cu cianuri este o problema locala, nu a Romaniei (in special a bucurestenilor). Constitutia 2003 continua prevederi istorice privitoare la bogatiile subsolului.
    2. Cine si ce ne preseaza - pe noi, ca tara si stat - sa extragem aur? Oare nu e o barbarie, justificabila poate in vremea romanilor , sa siluim natura, sa punem vietile celor de azi si celor de miine in pericol numai ca niste lingouri sa zaca prin seifuri? Din cite stiam, din 1925 (aprox.) monedele nationale nu mai au nevoie de acoperire in aur...
  • alte minereuri (Vineri, 14 octombrie 2011, 20:26)

    marcel [anonim]

    http://en.wikipedia.org/wiki/Ore_genesis#Gold

    din ceea ce rezulta nu se doreste doar aurul;
    molibden, tunsgen, tourmaline, topaz, beryl, corundum, fluorite, apatite, barite, strontianite, tantalite, anglesite, sunt doar cateva din numeroasele minereuri ce se regasesc doar in preajma minelor de aur.

    http://www.metal-pages.com/metalprices/tungsten/

    se observa ca valorile ... unele sunt mai mari decat aurul


    intrebare: in cadrul contractului de exploatare s-a luat in calcul si aceste valori, parametri>>>
  • Majoritate > minoritate (Duminică, 16 octombrie 2011, 16:04)

    cmariusalin [utilizator]

    De ce ar trebui sa pese majoritatii in primul rand de soarta comunitatii minoritare si abia apoi de soarta restului tarii majoritare? De ce sa fie pagubita majoritatea cu niste pretexte puerile,gen locuri de munca pentru o suta,doua de romani?
    Sa nu pierdem din vedere esentialul,si anume partea statului roman din afacerea asta.
    Si ca un geolog ce sunt, probabilitatea ca pe langa aurul si argintul existent sa existe si Platina si/sau Uraniu este de peste 80%.
  • Nu sunt de acord cu acest proiect ! (Duminică, 16 octombrie 2011, 17:07)

    calin [anonim]

    Va spun si de ce : pentru ca vai jos de Rosia Montana exista doua orase mari Turda si Campia Turzii care consuma apa din raul Aries , ... acesta o data poluat cu cianuri vor exploda otravirile din apa consumata, e vorba de cel putin 120 000 de oameni ori in aceste conditii NU SUNT DE ACORD !!!! Costurile cu tratamentele, cu ecologizarea si decontaminarea zonelor afectate sunt mai mari decat profitul obtinut de acesta companie fara sa mai iau minusculul profit pe care l-ar obtine statul roman in urma explotarii, deci pagubele sunt infinit mai mari decat castigul. Repet din acest motiv simplu NU SUNT DE ACORD CU ACEASTA EXPLOATARE!!!!
  • rosia montana reclame (Luni, 17 octombrie 2011, 18:46)

    alex [anonim]

    De ce statul Roman nu se poate implica in exploatarea Rosiei Monta, printr-o companie cu capital 100% roman de stat? De ce trebuie mintita populatia cu reclame de prost gust. Toata lumea stie ca drama are efect asupra fiecarui om. Au creeat niste reclame in care nici un subiect nu e adevarat. Totul e un scenariu jalnic in fiecare reclama noua a Rosiei Montana. Spre ex. femeia care croseteaza sosete, in care ii implora pe ceilalti romanii de a fi de acord cu inceperea proiectului. Stiti cat a primit femeia pentru cateva minute de shooting? Stiti cat a costat scenariul pentru reclama? Totul e o minciuna, pentru a pune mana pe aur. Cum poti fura sute de tone de aur ? Simplu, minti populatia cu scenarii dramatice fictive. Urmeaza sa ne confiste casele si sa muncim pentru a stat in chirie.
  • Attn.: PRistii rmcg (Luni, 17 octombrie 2011, 20:31)

    misescu [utilizator]

    Daca intrebarea pusa de mine acum cateva zile nu a trecut de sponsorul acestei 'dezbateri', macar poate o sa plecati urechea la altcineva care stie sa expuna foarte clar efectul obtinut de insistentele voastre in a obtine profit cu orice pret.

    Acesta este un atentat la inteligenta celor care vor sa inteleaga partile pro si contra, dar sunt bruiate insistent de personaje platite in acest scop (mercenari veritabili):

    http://blog.activewatch.ro/rubrica-cetateanului-necenzurat/postacocalipsa/

    Si un supliment :)

    http://blog.activewatch.ro/rubrica-cetateanului-necenzurat/un-raspuns-al-romaniei-la-scrisorile-deschise-de-pe-site-ul-sustinut-de-catre-rmgc-de-cornel-dumitru-valcu-profesor-ubb-cluj/
  • grecia de ce nu instraineaza resursele subterane? (Luni, 17 octombrie 2011, 21:37)

    alexdalex [anonim]

    Grecia se afla intr-o situatie foarte dezastroasa, vad in fiecare ziar de specialitate ca in orice moment ar putea intra in incapacitate de plata. Lucrul inteligent pe care statul grec e a nu instraina resursele subterane, bazanduse pe minerit pentru a scapa de faliment. Parlamentari, de la putere oare de ce tin mortis sa instraineze exploatarea resurselor? Finlanda face la fel, dar cu projejarea mediului. La Rosia Montana nu prea e interesa lumea pentru protejarea mediului, doar obsesivul gand de a exploata odata aurul si de al valorifica, nu noi, strainii.


Abonare la comentarii cu RSS

Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by