Dezbatere RoMâine

VIDEO Ce trebuie să știm despre vaccinul anti-COVID la copii? Dr. Valeria Herdea: Este nevoie să îi protejăm pe copii, nu-i putem izola sub un clopot de sticlă/ Recomandările pentru părinți

de     HotNews.ro
Joi, 28 octombrie 2021, 12:05 RoMaine MedLife


Ce trebuie să știm despre vaccinul anti-COVID la copii?
Foto: Hotnews
Vaccinarea copiilor depinde de adulți, iar acum, mai mult ca niciodată, avem nevoie de părinți responsabili, care să facă tot posibilul să își protejeze copiii. În cadrul dezbaterii RoMâine, Dr. Valeria Herdea, medic de familie și vicepreședinte al Colegiul Medicilor din România, face un apel la părinți: să vorbească cu medicii lor, să le pună toate întrebările necesare, să găsească toate argumentele de care au nevoie pentru a se vaccina atât ei, cât și copiii lor. Mira Gomboș, părinte și jurnalist la Radio România Actualități, este de părere că școala are un rol esențial pentru a le explica copiilor ce este vaccinul și cu ce îi poate ajuta.

  • Această dezbatere face parte din RoMâine, platforma de sănătate a României, lansată de MedLife

Vaccinul împotriva Covid-19 în România este disponibil copiilor de peste 12 ani, dar Statele Unite sunt pe punctul de a aproba administrarea serului și copiilor între 5 și 11 ani. România are una dintre cele mai scăzute rate de vaccinare din Europa, iar valul 4 al pandemiei a evidențiat o realitate cruntă: suntem pe primele locuri atât în ceea ce privește numărul cazurilor noi de Covid-19, cât și a deceselor cauzate de virus.





Întrebată, în cadrul dezbaterii RoMâine, despre ce ar trebui să știe părinții înainte de a lua decizia de a-și vaccina copiii, Dr. Valeria Herdea, medic de familie și vicepreședinte al Colegiul Medicilor din România, a spus că ne aflăm în fața unei situații istorice, pandemice, fără precedent și că pierdem mai mulți oameni acum în fiecare zi din cauza Covid-19 decât am pierdut în timpul unui război mondial.

Dr. Herdea consideră că este extrem de importantă informația despre boală pentru că “a înțelege boala, a înțelege faptul că vorbim despre o boală virală, care nu are un tratament țintit” este un prim pas.

În plus, spune Dr. Herdea, este esențial să vedem și evoluția coronavirusului pentru că el a acționat în perioada 2003-2005 în partea asiatică a lumii, atunci când am avut epidemia SARS-COV 1. La vremea respectivă, epidemia a reușit să fie controlată. Ulterior, în 2013 a izbucnit în Orientul Mijlociu, când a făcut ravagii, iar mortalitatea a fost mai mare. Foarte important de reținut este că cercetătorii s-au apucat de treabă în 2003-2005 pentru a vedea care este situația.

Dr. Herdea a explicat, în cadrul dezbaterii, că în acea perioadă oamenii de știință au muncit și au mers pe mai multe paliere tocmai ca să ajungem în acest moment și să putem avea un vaccin, vaccin care ne ajută să prevenim spitalizările, cazurile grave de boală și să stopăm transmiterea comunitară.

În ceea ce privește rata scăzută de vaccinare de la noi din țară, Dr. Herdea spune că “asistăm la condiții total diferite sociale. Viteza informației este uriașă, între pandemie și infodemie, infodemia se pare că e cea câștigătoare. Informațiile negative au ajuns mai rapid la oameni decât informațiile corecte din date științifice”. În plus, este de părere Dr. Valeria Herdea, în această perioadă asistăm și la o “decredibilizare a corpului medical”.

De acord cu problema surselor de informare este și Mira Gomboș, părinte și jurnalist la Radio România Actualități, care este convinsă că în România totul pornește de la comunicare. “În spațiul public au pătruns multe mesaje otrăvite”, spune aceasta.

Copiii nu fac forme grave, de ce ar trebui să îi vaccinăm?


Pe lângă responsabilitatea pe care o avem ca părinți față de copiii noștri, cheia pare a fi empatia. “Pentru că avem și copii cu boli cronice, cu probleme cardiace și pulmonare, avem imunodeficiențe, avem copii care au nevoie să fie protejați”, ne-a explicat Dr. Herdea.

“Când vorbim despre copii, vorbim de forme mai ușoare, dar și de capacitatea de a transmite boala mult mai repede”.

Chiar dacă știm că cei mici nu fac în general forme foarte grave de boală, Dr. Herdea avertizează că deși se discută mai puțin de formele severe de Covid-19 la copii, ele sunt “realități” care trebuie luate în calcul. În plus, prin intermediul vaccinării copiilor, putem proteja și pacienții din familie care se confruntă cu boli cronice sau alte probleme de sănătate.

“Nu-i putem izola pe copii sub un clopot de sticla. Copiii au nevoie să socializeze, să meargă la școală. Și la școală există profesori care au boli cronice și care nu s-au vaccinat. Este vorba de responsabilitate, de implicare și de asumare”, ne-a explicat Dr. Valeria Herdea.

În plus, Dr. Herdea, explica părinților că exista copii cu afectări miocardice, o inflamație a mușchiului inimii, și pericardice în urma infectării cu Covid-19.

“Vreau să trag un semnal de alarmă și am o rugăminte respectuoasă pentru fiecare dintre cei care sunt adulți responsabili: vă rog frumos să înțelegeți că avem nevoie să îi protejăm pe copii pentru că dumneavoastră nu sunteți vaccinați. Cei 35% care ne-am vaccinat, ne- am fi vaccinat oricum, chiar dacă plăteam pentru vaccin. Pentru că știm ce înseamnă boala și am înțeles cât de gravă e situația ”, a afirmat Dr. Herdea.

Principalele temeri ale părinților


Mira Gomboș, părinte și jurnalist, este de părere că există o combinație între teamă și neîncredere și își dorește ca ea să fie un exemplu deoarce are 2 fete, de 9 și 11 ani, și intenționează să le vaccineze imediat după ce vaccinul va fi aprobat și pentru această categorie de vârstă.

“Părinții sunt cei care dau voie sau nu unui minor să se vaccineze. Cred că și prin copii se poate. Dacă la școală copilul meu află niște informații argumentate științific și explicate foarte corect, despre ARN mesager și despre toate aceste detalii, poate că unii dintre ei se vor duce acasă și își vor convinge părinții că este bine să se vaccineze”, a afirmat Mira Gomboș.

În calitate de părinte, Mira Gomboș este de părere că pentru contracararea temerilor părinților este nevoie ca aceștia să primească explicații cât mai simple de la persoane credibile, așa cum a făcut-o și Dr. Valeria Herdea în cadrul dezbaterii RoMâine.

Dacă discutăm despre una dintre temerile cele mai comune ale părinților atunci când vine vorba de vaccinarea copiilor - efectele pe termen lung ale vaccinului - Dr. Valeria Herdea crede că ar trebui să luăm mai degrabă în calcul efectele pe care le are pe termen lung boala.

“Există sindromul post-covid cu afectare neurologică. Avem copii care au accident vascular cerebral post-covid. Avem probleme cu tulburări de memorie, de atenție, cu tulburări de somn, de apetit, de comportament la copii și adolescenți care nu au avut absolut nimic înainte”, a explicat Dr. Herdea.

Recomandările invitaților dezbaterii RoMâine pentru părinții care încă nu și-au vaccinat copiii:



Dr. Valeria Herdea:

• Primul lucru pe care l-aș face ca părinte: m-aș întreba de ce nu m-am vaccinat pe mine ca să îmi protejez copilul
• M-aș gândi la viitor, că vreau să văd viitorul copiilor mei
• Aș cere sfat de la profesioniști în sănătate
• M-aș duce la medicul de familie să îi cer să îmi explice de ce trebuie să mă vaccinez
• Părinții trebuie să înțeleagă că medicii nu fac experimente, ei transmit mai departe exact cum primesc informațiile
• Este esențial să protejam copiii, pacienții cronici, vârstnicii, gravidele
• Este esențial să înțelegem că este un efort comun, nimeni nu obligă pe nimeni.
• Dacă nu înțelegeți ceva, mai întrebați o dată
• Trebuie să nu mai fim atât de balcanici, să ne uitam și dincolo

Mira Gomboș:

• Pentru cei care nu au încredere în vaccin: Ar trebui să asculte păreri din toate părțile și să aibă surse de informare credibile
• Atâta timp cât ți se spun argumente doar contra vaccinării trebuie să îți pui un semn de întrebare: că acea instituție media are un mesaj țintit, de manipulare
• Când nu ți se oferă ocazia de a asculta argumente și pro și contra, trebuie să tragi un semnal de alarmă și să nu ai o încredere foarte mare în acea sursă de informare

-----------------------


Articolul face parte din demersul RoMâine.

Platforma de sănătate RoMâine este locul în care românii au ocazia să își aducă aminte și să exerseze cele mai importante valori umane, precum Respectul, Empatia, Încrederea, Speranța sau Grija. Este o școală națională de clădit în viitor în care Sistemul Medical MedLife, furnizorul național de sănătate al României, aduce împreună personalități de renume și oameni de rând, pentru a găsi soluții să facem România bine.

#RoMaine #RespectRoMaine #RespectRoMaineMedLife




Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.














8063 vizualizari

  • +4 (16 voturi)    
    Am înfrânt! (Joi, 28 octombrie 2021, 14:34)

    DanTeo [utilizator]

    https://www.europarl.europa.eu/doceo/document/B-9-2021-0475_EN.html
    • -2 (10 voturi)    
      ??? (Vineri, 29 octombrie 2021, 19:49)

      T-Ora [utilizator] i-a raspuns lui DanTeo

      Tu ce-ai inteles din documentul acela?
      Eu inteleg ca este o propunere a unei europarlamentare din Franta, pe care daca o cauti putin vezi ca are multi paduchi, cam toti pro-Rusia.Textul ala ii apartine, nu sunt date oficiale.
      Deci ce-ai infrant si ce-ai pierdut ?
  • +15 (27 voturi)    
    Sa i protejam pe copii de voi (Joi, 28 octombrie 2021, 17:14)

    jackalphonse [utilizator]

    Absolut toti copii pe care-i cunosc, si nu sunt putini, au facut forme extrem de usoare de covid, unii nici n au stiut ca aveau covid pana nu au descoperit parintii ca au ei insisi. Vreti musai sa incasati si banii pentru vaccinarea copiilor. de ce daca, practic, nu sunt afectati? Se pot imbolnavi si transmite ci vaccinati, de cetrebuie sa le mai injectati un vaccin?
    • -10 (22 voturi)    
      Ce nu inteleg eu (Joi, 28 octombrie 2021, 18:51)

      dealucaragiale [utilizator] i-a raspuns lui jackalphonse

      E de ce nu se gandesc cei impotriva vaccinarii copiilor la posibilele probleme pe care le pot avea acestia in urma covid. Adica va e frica de posibilele reactii adverse ale vaccinului, mai ales pe termen lung, dar nu va ganditi la reactiile organismului pe termen lung. Mi se pare cu atat mai periculos faptul ca despre unii copii nici nu se stie ca sunt infectati… adica, in cazul unei miocardite peste 6-7 luni nici nu stii de unde i se trage. Dar, daca e vaccinat, e clar de la vaccin.
      • +7 (13 voturi)    
        Pentru ca nu sunt acele probleme bau bau (Vineri, 29 octombrie 2021, 14:52)

        jackalphonse [utilizator] i-a raspuns lui dealucaragiale

        Daca se imbolnavesc. Din cauza asta nu intelegeti, pentru ca nu sunt.
        • +3 (7 voturi)    
          Pentru ca nu sunt? (Sâmbătă, 30 octombrie 2021, 9:50)

          Vasile [utilizator] i-a raspuns lui jackalphonse

          Norvegia opreşte vaccinarea copiilor cu vârste cuprinse între 12-15 ani până la apariţia mai multor informaţii privind siguranţa acestora.
          „O a doua doză de vaccin este, de asemenea, legată de un risc mai mare de pericardită şi miocardită, în special în rândul bărbaţilor şi băieţilor tineri”, a afirmat Institutul Norvegian de Sănătate Publică (FHI) într-un comunicat. Măsura Norvegiei este asemănătoare cu cea a Marii Britanii, care a decis în septembrie că această grupă de vârstă va primi o singură doză de vaccin pentru moment. Deci sunt! si nu o spun eu ci : „Nu este exclus ca o parte dintre cei cărora li se propune să se vaccineze să fie nişte persoane într-atât de fragile, încât vaccinarea să fie de prisos, căci starea lor se poate deteriora din cauza unor efecte secundare normale”, a declarat Stoltenberg.
          • -5 (9 voturi)    
            Moderna (Sâmbătă, 30 octombrie 2021, 15:04)

            T-Ora [utilizator] i-a raspuns lui Vasile

            Norvegia a oprit vaccinarea copiiilor intre 12 si 15 ani cu Moderna, ca si Finlanda si Suedia. Ceea ce faci tu este dezinformare, pentru ca se intelege ca vaccinarea in sine a copiilor este suspendata, ceea ce este fals.
            Iar in Marea Britanie pe 13 septembrie s-a decis vaccinarea copiilor intre 12 si 15 ani.
            Problema englezolor este ca au luat-o rau peste nas cu Astra Zeneca lor si nu prea au chef sa utilizeze alte vaccinuri, asteapta un miracol tot de la Astra Zeneca.
            • +2 (6 voturi)    
              Precizare (Sâmbătă, 30 octombrie 2021, 16:45)

              Vasile [utilizator] i-a raspuns lui T-Ora

              Vaccinul Pfizer/BioNTech a fost singurul aprobat de autoritățile norvegiene în rândul copiilor. Institutul Norvegian de Sănătate Publică (FHI) va evalua din nou situația la începutul anului 2022, după ce va aduna mai multe informații din studiile care se desfășoară în prezent.
              Suedia, Danemarca(nu Norvegia!) și Finlanda au suspendat vaccinarea tinerilor de până la 18 ani și adulților cu vârste de până la 30 de ani cu serul Moderna, după ce au fost raportate posibile efecte secundare rare, printre care miocardita. Cele trei țări folosesc acum vaccinul Pfizer pentru vaccinarea persoanelor din aceste categorii de vârstă. Unde e dezinformarea?
              • -3 (7 voturi)    
                "Vasile [utilizator] i-a raspuns lui jackalphonse" (Sâmbătă, 30 octombrie 2021, 17:17)

                T-Ora [utilizator] i-a raspuns lui Vasile

                Dezinformarea este in comentariul tau anterior
                Sâmbătă, 30 octombrie 2021, 9:50) in care

                "Vasile [utilizator] i-a raspuns lui jackalphonse ".

                In acest comentariu
                nu se face nici o mentiune ca este vorba doar de interzicerea vaccinului Moderna. Tu vorbesti de vaccinare la modul general, ceea ce este complet diferit.
                Chiar nu poti sa iti citesti propriile fraze?
      • +3 (13 voturi)    
        cu gindirea de acest fel, (Vineri, 29 octombrie 2021, 15:09)

        nick1587873340950 [utilizator] i-a raspuns lui dealucaragiale

        sii ca mersul pe strada e extremde periculos, oricind te poate lovii o masina, un meteorit, un taur furis. Cu toate acestea zi de zii te intorci acasa pe un drum "extrem de periculos", si te culci in cel mai mortal loc posibil:PATUL. Ce zici mai iesi afara ? mai dormi in pat ?
        • -5 (15 voturi)    
          ... (Vineri, 29 octombrie 2021, 19:54)

          T-Ora [utilizator] i-a raspuns lui nick1587873340950

          Ce spui tu ( ca-ti pica un meteorit in cap sau te trezesti cu un taur fioros) sunt simple presupuneri. Covid-ul este real. Este o boala, inca putin cunoscuta la ora actuala si sa spui ca esti sigur ca cei care au contaminati nu vor avea nici o urmare este pur si simplu ignoranta stiintifica.
          • +6 (12 voturi)    
            fiecare tabara cu sosocii ei (Vineri, 29 octombrie 2021, 23:38)

            Gogu_cel_viteaz [utilizator] i-a raspuns lui T-Ora

            bai, problema se pune in felul urmator:
            - Ai suficiente date sa spui cat de afectati sunt copiii de Covid? Tu o dai cu presupuneri, "expertii" care promoveaza vaccinarea dau explicatii menite sa starneasca reactii sentimentale.Daca iti bati capul si cauti cifre o sa gasesti articole de genul "copii infectati cu covid prezinta risc de x16 sa faca nu stiu ce"; cand mai cauti si cifrele din spate o sa vezi ca valoarea de referinta la care pui x16 e un numar cu 0 si cu inca vreo 2 de 0 dupa virgula,
            - Ai suficiente date sa stii care sunt efectele adverse ale vaccinului asupra copiilor pe termen scurt, mediu si lung? Pe termen scurt primele date care au fost publicate in Israel nu par ingrijoratoare dar pentru mediu si lung: NU!
            Chris Croce, senior assoc. cercetataor de la Pfizer a marturisit ca nu stiu de ce miocardita pare sa fie un efect advers al vaccinului mai des intalnit la tineri si ca abia acum au inceput sa analizeze date pe un esantion de 3000 de persoane.
            Suedia, Finlanda, Danemarca si Islanda au interzis sau recomandat sa nu se administreze Moderna persoanelor cu varsta sub 30 de ani.
            - de ce frenezia asta sa vaccinam acum copiii? au terminat cu populatia adulta? au terminat macar cu populatia adulta ce are comorbiditati sau care se afla in categoria de varsta cu risc sporit de face o forma grava? s-a ajuns macar la un procent satisfacator (care o fi ala) de vaccinati in randul categoriilor enumerate anterior?
            • -7 (11 voturi)    
              ..... (Sâmbătă, 30 octombrie 2021, 13:46)

              T-Ora [utilizator] i-a raspuns lui Gogu_cel_viteaz

              Mi se pare ca informatiile tale se bazeaza mai mult pe articole citite ici si colo decat pe informatii reale. Diverse media conservatoare , americane mai ales, fac totul pentru a incetini vaccinarea. Cat despre Chris Croce tot el declara ca ar fi mai bun tratamentul cu anticorpi monoclonali, "uitand" sa spuna ca acest tratament este bazat tot pe m-ARN Ca si vaccinul si costa enorm, 2000 euros , fata de vaccin, si protejeaza o durata mult mai scurta.
              Dar acest tratament ar aduce beneficii mult mai mari companiei respective, de ordinul miliardelor.
              Iar tarile nordice pe care le citezi au interzis intr-adevar moderna pt vaccinarea celor sub 30 ani, dar nu au interzis vaccinarea propriu-zisa a copiilor. De altfel, in tarile vestice doar pfizer-ul a fost propus pentru vaccinarea copiilor. In plus Statele Unite tocmai si-au dat acordul pentru vaccinarea copiilor intre 5 si 11 ani, deci este clar ca aceasta devine o necesitate. Necesitate pentru ce, te intrebi retoric banuiesc pentru ca raspunsul este extrem de simplu: pentru ca cei mici sunt un vector important de transmitere a virusului, pentru ca sa aiba parte de o scoala normala, fara intreruperi si cursuri online, pentru ca sa poata face activitati sportive, sa nu puna in pericol pe cei care din motive medicale nu se pot vaccina ( mici si mari). In Franta aproape 80% dintre copiii intre 12 si 17 ani au fost vaccinati si totul este OK. Dar acest procentaj corespunde la cel al adultilor vaccinati, deci este o legatura intre familie, societate, nivel de cultura stiintifica si vaccinarea copiilor.
      • +4 (8 voturi)    
        Uman (Sâmbătă, 30 octombrie 2021, 17:51)

        baba_cloanta [utilizator] i-a raspuns lui dealucaragiale

        Da, este perfect normal dpdv uman sa preferi niste eventuale efecte adverse pe termen scurt (boala, cu o probabilitate foarte mica, dar oarecum documentata) comparat cu teama de a trai ani de zile cu gandul ca, pe termen lung poate ai nenorocit copilul (vaccinul, cu o probabilitate insignifianta, dar extrem de incerta si complet nedocumentata).

        Nu zic ca e rational, zic ca e de inteles dpdv subiectiv, psihic.

        Inainte sa-mi sara semidoctii in cap, mai am o observatie: oricat v-ati dori voi, nu. Jdemilioanele de vaccinati pe termen scurt nu pot compensa studiul pe termen lung, fie si pe un esantion sensibil mai mic. Cu alte cuvinte, nu puteti trisa timpul.
    • -6 (14 voturi)    
      ??? (Vineri, 29 octombrie 2021, 19:55)

      T-Ora [utilizator] i-a raspuns lui jackalphonse

      Cezi ca parintii din alte tari sunt mai prosti decat parintii romani si mai putin grijulii fata de copiii lor?
      De ce si-au dat acordul pentru vaccinare?
      • +4 (8 voturi)    
        Absolut (Sâmbătă, 30 octombrie 2021, 17:56)

        baba_cloanta [utilizator] i-a raspuns lui T-Ora

        Da, chiar cred asta. N-are nici o treaba cu vaccinul, cred asta la modul general. Se vede din avion cat de spalati pe creier sunt, in genere, oamenii de pe acolo.
        • -3 (7 voturi)    
          sunt convins (Sâmbătă, 30 octombrie 2021, 18:29)

          T-Ora [utilizator] i-a raspuns lui baba_cloanta

          Sunt convins de convingerea ta. Si sunt convins ca esti convins 100% de chestia asta. Probabil de asta avem 42 % de analfabeti functional in Romania, genul crede si nu cerceta (ca oricum e greu de cercetat.....)
  • +7 (17 voturi)    
    interesant (Joi, 28 octombrie 2021, 21:41)

    Gogu_cel_viteaz [utilizator]

    “Există sindromul post-covid cu afectare neurologică. Avem copii care au accident vascular cerebral post-covid. Avem probleme cu tulburări de memorie, de atenție, cu tulburări de somn, de apetit, de comportament la copii și adolescenți care nu au avut absolut nimic înainte”, a explicat Dr. Herdea.

    Oare cate din aceste simptome se datoreaza infectarii si cate situatiei haotice in care sunt crescuti copiii ca urmare a masurilor dezastruase ce au fost impuse de catre autoritati si a starii de anxietate pe care o au numerosi parinti in aceasta perioada si pe care o transmit si celor mici?
    • -6 (14 voturi)    
      .. (Vineri, 29 octombrie 2021, 19:50)

      T-Ora [utilizator] i-a raspuns lui Gogu_cel_viteaz

      Tocmai de asta pandemia asta trebuie oprita intr-un fel si vaccinarea este solutia.
      • +1 (9 voturi)    
        da si nu (Sâmbătă, 30 octombrie 2021, 0:52)

        Gogu_cel_viteaz [utilizator] i-a raspuns lui T-Ora

        vaccinarea este o solutie. ca o fi cea mai buna sau nebuna, din pacate la nivelul societatii romane a devenit ceva subiectiv.
        modul in care implementezi aceasta solutie poate avea efecte mai grave decat problema pe care incerci sa o combati.
  • +5 (15 voturi)    
    Ce trebuie să știm... (Vineri, 29 octombrie 2021, 0:10)

    VOX. [utilizator]

    ...e ca nu scapa nimeni. Asta-i planul vostru.
  • +9 (17 voturi)    
    Stimați doctori, precizări: (Vineri, 29 octombrie 2021, 12:24)

    hsl [utilizator]

    Nici eu, nici alții nu „pierdem” oameni, pentru că nu suntem proprietari de oameni; oamenii mor din cauza propriei biologii (moștenirea genetică) și a alegerilor pe care le fac, nu mor din cauză că fac sau nu fac ceva eu (în afara cazului în care provoc vreun accident).
    În urma SARS și MERS au fost înregistrate vreo zece mii și ceva de victime (mai multe persoane decedează de la polen), deci nu prea au făcut „ravagii”.
    Vaccinurile nu previn nici cazurile grave, nici spitalizările, nici transmiterea virusurilor ci scad pe termen scurt (chiar substanțial) numărul de persoane vulnerabile care ajung într-una din cele 3 ipostaze.
    Corpul medical se decredibilizează singur de fiecare dată când încasează o șpagă sau când malpraxisul unui medic este mușamalizat; în această pandemie orice medic care a vorbit fără să aibă în spate un studiu bine întemeiat - de exemplu toți cei care au spus măcar o dată că măștile purtate în aer liber au vreun scop medical sau că „un bărbat trebuie să se vaccineze împotriva vaginitelor” - a făcut mai mult rău decât 10 „antivacși” la un loc.
    Ziceți de responsabilitate? Ne puteți explica cam cum își arată societatea responsabilitatea față de educația copiilor, făcând școala și mai proastă decât era?
    Pacientul din familie are la dispoziție vaccinul, măștile, izolarea - n-are decât să aleagă el oricare din aceste metode de protecție și să lase copiii în pace.
    Câți copii (ca procent din toți cei infectați - cei infectați, nu cei care au făcut boala) au dezvoltat probleme cu miocardul (și câți dintre ei erau supraponderali)? Dacă e 0.ceva, înseamnă doar niște excepții.

    „Când nu ți se oferă ocazia de a asculta argumente și pro și contra, trebuie să tragi un semnal de alarmă și să nu ai o încredere foarte mare în acea sursă de informare”
    „Trebuie oprit microfonul tuturor celor care le spun oamenilor să nu se vaccineze”
    Ergo, trebuie să nu avem încredere în ce zice persoana cu citatul 2, pentru că „are un mesaj țintit de manipulare”.
    Corect?
    • +6 (14 voturi)    
      Corect! (Vineri, 29 octombrie 2021, 13:37)

      MTTRN [utilizator] i-a raspuns lui hsl

      Sa lase musamalizarile de malpraxis , spagile, achizitiile fantoma ,

      sa faca corp comun pentru construirea de spitale noi

      sa o mai lase ca doar prostii nu se vaccineza, ca asa pot spune si eu ca doar sheeple se vaccineaza pe propria raspundere
    • -8 (14 voturi)    
      fals! (Vineri, 29 octombrie 2021, 19:59)

      T-Ora [utilizator] i-a raspuns lui hsl

      "Vaccinurile nu previn nici cazurile grave, nici spitalizările, nici transmiterea virusurilor".

      Este fals, complet fals. De altfel este usor sa-ti dai seama. Daca te uiti la numarul de cazuri grave si decese dintarile unde procentul de vaccinare este mare, peste 70% atunci este simplu de realizat legatura dintre vaccinare si cazuri grave, decese
      • -1 (11 voturi)    
        Atât timp cât ai măcar câte un singur caz (Vineri, 29 octombrie 2021, 22:09)

        hsl [utilizator] i-a raspuns lui T-Ora

        poți spune maxim că vaccinurile previn UNELE cazuri grave de spitalizare, de deces sau de transmitere.
        Când decesele depășesc 30% (vorbim de țări cu rate mari de vaccinare unde este relevant să pui concluzii), poți spune maxim că „vaccinurile ajută la micșorarea numărului”.
        Adică fix ce am scris eu în primul mesaj (pe care probabil că l-ai citit pe sărite, de ai simțit nevoia să intervii așa cum ai făcut-o).
        • -8 (14 voturi)    
          ??? (Vineri, 29 octombrie 2021, 22:28)

          T-Ora [utilizator] i-a raspuns lui hsl

          Cred ca traiesti cu impresia gresita ca un vaccin ar trebui sa te imunizeze 100% , ceea ce nu e nicioadata adevarat, indiferent de vaccin.
          Cat despre procentul de decese de 30 % de care vorbesti, nu stiu la ce te referi, nu exista asa ceva legat de covid.
          • +5 (9 voturi)    
            Eu doar corectez formulările greșite (Sâmbătă, 30 octombrie 2021, 11:21)

            hsl [utilizator] i-a raspuns lui T-Ora

            prin intermediul cărora oamenilor le sunt transmise informații incorecte.
            (exemplu: „imunizarea” presupune protecție 100%, deci este greșit să folosești termenul respectiv ca să vorbești despre acțiunea vaccinurilor)
            Am pus o medie conservatoare; în GB peste 70% din cazurile de deces din ultima lună în care pacienții au fost testați pozitiv cu sars-cov-2 au fost la persoane vaccinate; Israel 40% decedați dintre cetățenii vaccinați.
            • -7 (11 voturi)    
              ??? (Sâmbătă, 30 octombrie 2021, 13:26)

              T-Ora [utilizator] i-a raspuns lui hsl

              Cred ca tu confuzi procentul de noi cazuri cu decese, ceea ce mi se pare foarte grav.
              Se poate sa ma insel eu, asa ca te rog sa dai link-urile articolelor/ informatiilor unde scrie ca in Israel 40% dintre persoanele decedate erau vaccinate si in GB 70% din cazurile noi au fost persoane vaccinate.
              Multumesc
              • +4 (8 voturi)    
                gov dot uk pentru GB și Haaretz pentru Israel (Sâmbătă, 30 octombrie 2021, 14:40)

                hsl [utilizator] i-a raspuns lui T-Ora

                Primul procent este din statisticile oficiale, calculat de mine, al doilea este preluat dintr-un articol scris pe 01.10, editor S.S. (din păcate nu cunosc limba ebraică pentru a putea studia statistici oficiale).
                Informațiile sunt publice și ți-am dat absolut toate detaliile ca să le poți găsi cu ușurință.
                • -7 (11 voturi)    
                  dezinformare (Sâmbătă, 30 octombrie 2021, 15:51)

                  T-Ora [utilizator] i-a raspuns lui hsl

                  Daca nu cunosti limba ebraica cum ai putut intelege ca " Israel 40% decedați dintre cetățenii vaccinați."?
                  Si daca este vorba de calculele tale pentru Marea Britanie, cum de esti asa sigur ca sunt corecte? Poate ca le-ai " calculat" cum ai si tradus articolul despre Israel, dupa ureche.
                  In mare, toate informatiile care le dai sunt " din burta".
                  Asta se numeste dezinformare
                  • +5 (9 voturi)    
                    Mă faci să-mi pară rău că-ți răspund (Sâmbătă, 30 octombrie 2021, 18:14)

                    hsl [utilizator] i-a raspuns lui T-Ora

                    Haaretz dot com este ediția în limba engleză a publicației.
                    Iar 2284 din 3158 înseamnă 72.32...%.
                    • -3 (7 voturi)    
                      intra-devar, trebuia intai sa citesti articolul... (Sâmbătă, 30 octombrie 2021, 19:11)

                      T-Ora [utilizator] i-a raspuns lui hsl

                      Intr-adevar nu trebuia sa raspunzi inainte de a citi articolul pe care l-ai recomandat.
                      Vezi tu, cifrele acelea trebuie interpretate intr-un cadru general, nu asa facand scaderea 100-65 =35 ( tu ai gresit-o si pe asta).
                      Daca citeai articolul, uite ce ai fi putut intelege (citat din articolul respectiv)"
                      "Instead of looking at raw numbers, he recommended looking at comparative death rates per capita, which show the relative risks according to age and vaccination status.

                      According to Health Ministry data for the past week, the death rate among unvaccinated people over the age of 60 stood at 6.3 per 100,000, compared to 1.3 for double-vaccinated people and 0.1 for those who received a booster shot.""

                      https://www.haaretz.com/israel-news/unvaxxed-10-of-israelis-are-73-of-serious-cases-65-of-deaths-1.10251639

                      Iar daca citesti numarul de astazi uite ce poti afla:
                      "I"sraeli Research: COVID Booster Reduces Serious Illness by 92%, Death by 81% ""

                      Si din alt numar poti afla ca din 256 000 de copii entre 12 si 15 ani, doar la 12 dintre ei s-a constatat o miocardita, iar marea majoritate a acestor 12 cazuri nici macar nu au necesitat o spitalizare.
                      Citeste tot articolul despre vaccinarea copiilor.
                      haaretz.com/israel-news/why-the-fda-backs-vaccinating-children-and-will-israel-follow-suit-1.10329859
                      • +2 (6 voturi)    
                        Bun, deci ai găsit articolul (Sâmbătă, 30 octombrie 2021, 21:07)

                        hsl [utilizator] i-a raspuns lui T-Ora

                        M-aș fi gândit că primul lucru pe care l-ai fi avut de făcut ar fi fost să-mi ceri scuze pentru atacul tău nejustificat, însă practica m-a învățat că puțină lume are coloană vertebrală pe internet așa că nu-ți fă griji... Eu am coloană așa că n-am nicio problemă să-mi asum greșeala de a fi folosit 40% în loc de 35% (așa cum am folosit 70% în loc de 72.3242558581381% pentru GB).

                        Sigur că cifrele pot fi interpretate în multe feluri, însă eu aleg să interpretez situația cea mai apropiată de discuția noastră: din total decedați pe un interval dat de timp în Israel, 35% erau vaccinați; pentru că nu știu mai multe date (de exemplu, câte persoane erau stresate, câte erau supraponderale, câte aveau boli cardiovasculare, câte aveau boli cronice, câte s-au sinucis, câte...), mă abțin să fac și alte interpretări.

                        Am spus eu ceva despre efectele vaccinurilor la copii?

                        Dovedește-mi buna credință, prezentându-mi scuze pentru presupunerile cu care m-ai atacat, și apoi îți răspund cu drag și la alte neclarități pe care văd că încă le mai ai.
                        • -2 (6 voturi)    
                          ??? (Sâmbătă, 30 octombrie 2021, 21:46)

                          T-Ora [utilizator] i-a raspuns lui hsl

                          Cred ca discutam despre lucruri diferite. Sunt gata sa-mi cer scuze daca am gresit cu ceva, oricine se poate insela. Dar nu suport manipularea si dezinformarea, ceea ce tu ai facut. Poate chiar nu inteleg ce citesti, altfel nu-mi explic cum iti imaginezi ca ceea ce ai scris tu [oate fi crezut, doar daca ii consideri pe toti ceilalti niste prosti.
                          Oricum, este bine sa retii ceva: cifrele legate de o pandemie trebuie intelese si interceptate in contextul respectiv. Altfel ajungi sa te bati cu pumnii in piept ca intr-un sat de 1000 de locuitori au murit 50% dintre cei vaccinati, si asta pentru ca au fost 2 decese in total: unul vaccinat, altul nevaccinat.
                          • +1 (3 voturi)    
                            erata (Sâmbătă, 30 octombrie 2021, 22:00)

                            T-Ora [utilizator] i-a raspuns lui T-Ora

                            Erata: cifre....interpretate, nu interceptate. Scuze pentru eroare.
                          • 0 (0 voturi)    
                            Să-mi ceri (mie) nu să-ți ceri (ție) scuze (Duminică, 31 octombrie 2021, 11:35)

                            hsl [utilizator] i-a raspuns lui T-Ora

                            Spune clar cu ce consideri că am dezinformat?
                            Am spus că sunt țări foarte vaccinate în care procentul pers vaccinate din total decedați depășește 30% - ai zis că mint și ți-am dat două exemple - n-ai crezut că sunt reale și ți-am dat sursele - ai văzut că am dreptate și, în loc să-mi prezinți scuze, pretinzi că nu interpretez bine datele.
                            Ce vină am eu, prietene, că statistica din ultimele luni spune că, în unele țări cu o rată de vaccinare ridicată, peste 30% (în GB peste 70%) din totalul decedaților cu test pozitiv sunt persoane vaccinate?!
                    • -4 (8 voturi)    
                      despre vaccinarea copiilor (Sâmbătă, 30 octombrie 2021, 19:13)

                      T-Ora [utilizator] i-a raspuns lui hsl

                      haaretz.com/israel-news/why-the-fda-backs-vaccinating-children-and-will-israel-follow-suit-1.10329859
                      • +4 (8 voturi)    
                        Nu te supara, matale ai copii? (Sâmbătă, 30 octombrie 2021, 20:03)

                        Idiotul_fUtil [utilizator] i-a raspuns lui T-Ora

                        Daca da, du-te si vaccineaza-i pe-ai tai. Abia dup-aia sa vii cu istericale.
                        • -4 (8 voturi)    
                          evident! (Sâmbătă, 30 octombrie 2021, 20:26)

                          T-Ora [utilizator] i-a raspuns lui Idiotul_fUtil

                          Tu ma crezi idiot incat sa -mi spuna altii sa-mi vaccinez copiii?
                          Sunt vaccinati din iunie-iulie isunt bine mersi ca si colegii si prietenii lor vaccinati. Erau mult mai stresati inainte, sa nu cumva sa se imbolnaveasca si sa ajunga la spital!
                          Locuiesc intr-o tara unde copiii intre 12 si 17 ani sunt vaccinati in proportie de 75%: scoala normala, activitati extra-scolare ca de obicei ( doar pentru cei vaccinati), cantina deschisa, doar ca poarta masca la ore si in pauze.
                          In mod sigur copiii meu pot sa-ti dea niste lectii stiintifice despre covid, vaccinare, ARN, ADN , m-ARN etc.
                          In dupa amiaza asta tocmai a trecut prin fata imobilului o mini-manifestatie ( vreo 2-3 sute de persoane) de antivaccinisti, anti pass-covid. Cel mic s-a uitat cu multa mila la ei si a spus: oamenii astia chiar sunt idioti, nu inteleg nimic.
                          • +3 (7 voturi)    
                            In curand va trebui sa ti-i revaccinezi (Sâmbătă, 30 octombrie 2021, 21:06)

                            Idiotul_fUtil [utilizator] i-a raspuns lui T-Ora

                            Intrebarea nu e daca da sau nu ci de cate ori.
                            Pana atunci mai usor cu propaganda.
                            • -1 (5 voturi)    
                              .... (Sâmbătă, 30 octombrie 2021, 21:42)

                              T-Ora [utilizator] i-a raspuns lui Idiotul_fUtil

                              In primul rand ca au avut ambele doze si pe urma, care e problema?
                              Vaccinul anti-gripal tine cateva luni si are o eficacitate scazuta, cateodata nici 50%.
                              De ce ar fi altfel pentru
                              vaccinul anticovid, stiind ca acest virus este cu mult mai periculos decat gripa, se stiu mult mai putine despre el, deci este normal ca vaccinarea sa se adapteze situatiei sanitare.
                              In plus, cum eu calatoresc foarte mult in toata lumea, copiii vin si ei des cu mine, asa ca sunt vaccinati de multe si marunte, fara sa aiba cea mai mica problema, complicatie.
                              Ce mare scofala un vaccin in plus care sa le permita o viata normala?
                          • +2 (4 voturi)    
                            Omule... (Duminică, 31 octombrie 2021, 0:24)

                            filosoful.roman [utilizator] i-a raspuns lui T-Ora

                            Ti-ai luat deja o caruta de minusuri cu comentariile tale si esti penibil.

                            Du-te si canta la alta masa. Poti sa te vaccinezi de 100 de ori pe ani, si pe tine si pe copiii tai, daca atat te duce mintea si crezi asa de mult in "specialisti".

                            Insa lasa-ne si pe noi sa decidem sa facem ce vrem cu propriul corp. Cred ca avem dreptul asta.
                            • -1 (3 voturi)    
                              ??? (Duminică, 31 octombrie 2021, 9:33)

                              T-Ora [utilizator] i-a raspuns lui filosoful.roman

                              Libertatea ta de a te vaccina sau nu loveste libertatea celorlalti care nu au chef sa traiasca langa adevarate focare de contaminare covid. Mai ales copiii sub 12 ani care inca nu sunt vaccinati si risca sa ajunga la spital in stare grava , cei care au 12 ani dar nu sunta vaccinati pentru ca ignorantii de parinti nu isi dau acordul, si cei cu diverse probleme medicale care au interdictia de a se vaccina. Dar banuiesc ca mica ta persoana este mult mai importanta decat orice altceva.
                              • -1 (1 vot)    
                                frumos argumentat (Luni, 1 noiembrie 2021, 15:24)

                                Gogu_cel_viteaz [utilizator] i-a raspuns lui T-Ora

                                au mai fost in trecut niste oratori foarte buni prin anii 30-40 care stiau ce-i mai bine pentru "binele populatiei" si cum anumite categorii ce reprezentau "focare de x" pentru societate au trebuit mai intai sa fie stigmatizate, apoi discriminate si ulterior....
                                Daca m-am vaccinat si cred ca sunt protejat imi vad bine merci de treaba mea. Nu am vazut /auzit o persoana care nu vrea / nu poate sa se vaccineze sa se planga ca trebuie fortati ceilalti sa faca ceva ca sa le fie lor bine
  • -1 (7 voturi)    
    articol interesant - (Sâmbătă, 30 octombrie 2021, 19:35)

    T-Ora [utilizator]

    Un articol foarte interesant despre rata de mortalitate covid a celor vaccinati.

    "Characteristics and risk of COVID-19-related death in fully vaccinated people in Scotland"

    Statistica este facuta pe 3 273 336 persoane vaccinate in Scotia.
    S-au inregistrat in total "236 deaths in fully vaccinated people were recorded (0·007% of the total vaccinated)".Din acestia 236 , 230 aveau comorbiditati ( cel putin 2).

    thelancet.com/journals/lancet/article/PIIS0140-6736(21)02316-3/fulltext
    • +4 (6 voturi)    
      si vrei sa spui, (Sâmbătă, 30 octombrie 2021, 22:53)

      nick1587873340950 [utilizator] i-a raspuns lui T-Ora

      ca omul este nemuritor ? sau ce vrei sa spui ? din cele prezentate de tine eu deduc ca: 230 oricum pa caaveau 2 comorbiditati iar 6 au murit din cauza vaccinurilor. (cuvintele tale)
      • 0 (2 voturi)    
        .... (Sâmbătă, 30 octombrie 2021, 23:39)

        T-Ora [utilizator] i-a raspuns lui nick1587873340950

        Nu sunt cuvintele mele, este un extras din articolul respectiv. Trebuie sa-l citesti, daca vrei sa intelegi ceva. Daca nu, poti sa le ceri autorilor lamuriri, sunt toti mentionati cu adrese e-mail etc.
        Oricum, ideea ca se moare din cauza vaccinului este simplista: poti sa mori de covid (din cauza unor complicatii, asa cum se moare din cauza gripei) in ciuda vaccinarii. Nu te-ai gandit la asa ceva?
        De ce oare? Nu cumva ai niste idei preconcepute de care nu poti scapa?
        Un pic de cultura stiintifica si poate vei intelege mai bine contextul. Mult succes!
    • +2 (2 voturi)    
      Scotia e aproape de Irlanda (Duminică, 31 octombrie 2021, 4:27)

      Idiotul_fUtil [utilizator] i-a raspuns lui T-Ora

      In Irlanda lucrurile nu stau prea bine pentru naratiune.
  • +2 (4 voturi)    
    Articolul nu prezinta niciun motiv logic... (Duminică, 31 octombrie 2021, 0:36)

    filosoful.roman [utilizator]

    Pentru care sa fie vaccinati TOTI copiii.
    • -2 (4 voturi)    
      ??? (Duminică, 31 octombrie 2021, 9:21)

      T-Ora [utilizator] i-a raspuns lui filosoful.roman

      Nu este suficient sa citesti un articol: trebuie sa-l ti intelegi. Nu te comporta ca un elev submediocru care nu intelege mai nimic la scoala si se plange ca de vina sunt profesorii.
      • +2 (2 voturi)    
        Eu l-am inteles chiar foarte bine... (Duminică, 31 octombrie 2021, 12:52)

        filosoful.roman [utilizator] i-a raspuns lui T-Ora

        Se pare ca tu ai o problema cu intelegerea. Nu sunt motive logice pt vaccinarea copiilor aici, se face apel doar la argumente emotionale, de natura sa manipuleze.
  • +2 (4 voturi)    
    Imi place tare asta cu (Duminică, 31 octombrie 2021, 7:09)

    D0ru [utilizator]

    e un virus nou si parșivi, deocamdata nu se stiu f multe despre el , dar despre vaccin se stie tot si e incredere deplina in el. Toti politicienii sau manipulatorii platiti , cum ar fi si postacii, ar baga si mana in foc pentru a garanta eficienta si siguranta vaccinului.
    Cei vaccinati nu ar mai trebui sa.si bata capul sa mai conenteze pe aici din punctul meu de vedere daca se cred asa safe si simt ca au rezolvat problema. Dar f probabil incearca sa.si intareasca convingerea ca au facut bine ce au facut pt un confort psihic mai bun .
    Eu vaccinat nu ma simt confortabil sa stiu ca o buna parte din cunoscutii ajunsi la ATI sunt/erau "imunizati", nu ma simt bine sa urmaresc acum graficele cu infectari din Germania, Austria, Belgia, UK si altele,
    nu ma simt bine sa.mi vaccinez copiii ca sa aud peste 3 zile ca vaccinul nu se mai recomanda sau a fost retras pt un anumit segment de varsta datorita reactiilor adverse , nu ma simt bine sa stiu ca peste 6 luni imi expira "protectia" si primesc sms ca am nevoie de doza noua daca mai vreau sa intru la mall .
    • -2 (4 voturi)    
      ..... (Duminică, 31 octombrie 2021, 9:30)

      T-Ora [utilizator] i-a raspuns lui D0ru

      Poate pentru ca nu stii mai nimic despre tehnica m-ARN care este cunoscuta de vreo 30 -40 de ani.
      Vaccinul este nou pentru oamenii neinformati, fara cultura stiintifica si fara dorinta de a se informa chiar inaceasta perioada sanitara atat de complicata. Ai auzit de
      Katalin Kariko? Inca din anii 80 lucra pe acest subiect, Drew Weissman, student al lui Antony Fauci iti spune ceva? Despre brevetul universitatii din Pennsylvania depus in 2005 nu ai auzit nicioadata?
      Citeste despre istoria m-ARN si ai sa constati, spre surprinderea ta, ca nu este nimic nou.
      Pana atunci nu mai critica oamenii care au facut efortul de a se informa despre covid si vaccinul respectiv.
      • +3 (3 voturi)    
        stii ceva ? (Duminică, 31 octombrie 2021, 9:55)

        nick1587873340950 [utilizator] i-a raspuns lui T-Ora

        cau' moare de drum lung si prostul de grija altuia. Acuma ai iteles ceva ?


Abonare la comentarii cu RSS

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by