Avionul Airbus A330-200 al companiei Air France, care efectua un zbor intre Rio de Janeiro si Paris in iunie 2009, s-a prabusit din cauza unor erori de pilotaj, potrivit expertilor care au studiat rezultatele preliminare ale analizei cutiei negre, citati de publicatia The Wall Street Journal.

Motorul aeronavei Air France 447, recuperat din Oceanul Atlantic pe 4 aprilieFoto: Reuters

Pilotii Air France au fost "distrasi de functionarea defectuoasa a vitezometrelor si nu au actionat in mod corespunzator in ceea ce priveste celelalte sisteme vitale, neajustand tractiunea motorului aeronavei".

Potrivit surselor citate, inregistrarile de zbor arata faptul ca pilotii au fost petrurbati de alarmele primite de la mai multe sisteme automate de control, care s-au activat in momentul in care aeronava a intrat intr-o zona de turbulente pe ruta Rio-Paris. De asemenea, pilotii s-au confruntat cu un jivraj puternic, care nu a fost prevazut pentru altitudinea de 10.868 de metri la care zbura avionul. Stratul de gheata a impiedicat vitezometrele si alti senzori externi sa functioneze normal.

De asemenea, expertii sustin ca echipajul nu a urmat procedurile standard pentru mentinerea stabilitatii aeronavei.

Potrivit unor surse citate de revista germana Der Speigel, agentia franceza BEA a concluzionat ca pilotul Marc Dubois nu se afla in cabina in momentul in care au aparut primele semnale de urgenta.

Toate cele 228 de persoane aflate la bordul avionului au murit dupa ce aparatul s-a prabusit in ocean, in nord-estul coastelor Braziliei, la 1 iunie 2009. Zborul 447 s-ar fi confruntat cu o furtuna puternica, pe cand se afla la altitudine mare. Cincizeci de cadavre au fost descoperite in prima faza a operatiunii de cautare, impreuna cu mai mult de 600 de bucati din aparatul Air France. Recent, autoritatile au descoperit alte cadavre, dar si bucati din fuselaj, precum si cutiile negre ale aparatului.

Accidentul este considerat cel mai grav dezastru din istoria Air France.

Compania aeriana franceza si producatorul Airbus au platit pana in prezent 40.5 milioane de dolari pe cele patru operatiuni de cautare ale aparatului si victimelor.